szia. sajnos én is ebben a magas alapjáari problémába vagyok, de nekem olyat is csinálh ha meg állok a pirosnál akkor is fenn marad a fordulat kb 1400 körül és a féket kell taposnom mert menne a hülye. sajnos még nem találtam rá gyógymodot. a hibakódokat szerintem töröltetni kell. LAUNCH-al lehet ki olvasni belőle mindent, de nem a jeep kategóriában hanem a chrysler valameik tipusába amibe crd van.
Koszi! Mivel te vagy a masodik, aki a lengokarokat emlegeti, megrendelem es csere... Egyenlore akkor a lengescsillapitokat es a hatso merevitot hagyom. Ha nem segit az ugyon meg mindig lesz egy lehetosegem. :)
Ringatózásra: az enyém is olyan volt mintha hajókáznék az úton. Komplett hátulját cseréltem hossz lengőkarok, diffinél a középső szilent a komplett (banánnál) stb
külön-külön is lehet szilenteket cserélni , de nekem nincs présgépem és itthon akartam megcsinálni. Azóta nem hajókázik a hátulja, az eleje is imbolygott kicsit az a kormány összekötő gömbfejek cseréje megoldotta.
Ja ha valaki hátsó lengőkart cserél vagy valami olyat ami a komplett hidat rögzíti elötte kösse ki a hidat, mert macerás csörlővel a helyére húzni. Én simán egy spaniferrel rákötöttem az első kerékre és a másik oldal már nem mászott el .-).
- olajcsere (figyeljetek oda, mert a szetthez nem jár a leeresztő csavar rézalátétje) nekünk 7lityi ment bele
- gázolajszűrő csere (majd fél óra volt, mire utána sikerült a lelevegősödött rendszerbe életet lehelni)
- izzító gyertyák cseréje (a nyomócsöveket a 3.hengertől a tűzfal irányába le kellet venni, hogy elérhetővé váljon a gyertya)
- automata váltó olaj és szűrőcseréje (figyelem: a leeresztő csavar rézalátétje szintén nem képezi a MAN Filter kit részét! Leeresztő csavar ki, olaj nagy része lefolyik a gyűjtőbe, csavar vissza. Dekni tartó csavarok le /torx30/, dekni le, dekni és mágnes féktisztító és letöröl, új szűrő fel, új tömítés deknire, dekni visszapattan a csavarokkal, lefolyt olaj mennyisége a betöltőn visszatölt (nekünk 3liter ment vissza), járó fékezett módban PRNDNRPRNDNRP 5-10 másodperc várakozás minden fokozatban úgy, hogy a motor alapjáraton ketyereg.
Mindez egy napsütésés szombat délután 3 óra alatt, egy baráttal, YouTube segítségével, garázsban.
Igen úgy ki lehet nagyjából szűrni hogy merre van a baj. A probléma az hogy a kód csak annyit árúl el hogy pl váltó, de hogy azon bellül mi a baj azt csak a LAUNCHal lehet ki olvasni a pontos problémát.
kulcs be, első kattig forgat, vissza, forgat, vissza, forgat, vissza. Ezt követően a kmszámláló helyén kiírja a betárolt hibák kódjait (javasolom, hogy a telefonos kamera módban legyen és videózd a kijelzőt - mert utána egyszerűbb a felvételt nézve leírogatni a kódokat).
szia. nekem volt már olyanom hogy csak 1esbe ment az autó hiába volt D be. égett a motor hiba jelző lámpa. el vittem ki olvastatni a hibát belőle és a váltó kompjuter volt a szar nálam.
Ma tankoltam a csirkebe, es ahogy a tanksapkat leszedtem, egy csomo viz jott ki belole. Aztan meg egy csomot ki is raztam belole. Lehetseges hogy ez a viz folyik be az uzemanyag szurobe es ezert hisztizik a kisasszony?!? Mert ma pl. nem csinalta, vagyis ma nem kapcsolt be a checklampa ezek utan.
Szerintem a viz a hohid miatt kepzodik ott, csak nincs otletem, hogy hogyan tudnam megszuntettni ott a belso paralecsapodast a tanksapkan belul vagy megakadalyozni hogy befollyon... :(
B@sszuskulcs, tenyleg olyan, mintha ugyanazt az autot vettuk volna meg, mert a klimam nekem se megy, de egyenlore nem tudom mi a baja... Lehet, hogy nalam is huto problema. :D
Ezzel a ringatozassal futok meg par kort. Ezek szerint ez ilyen tipus. Megnezetem amit irtal, aztan korbe nezek, hogy mit lehet kapni a dologhoz illetve mit irnak a kulfoldi forumokon. En UK-ben vagyok, hatha itt konyebb hozzajutni az extra alkatreszekhez. Mar basszus vettem egy Haynes-es szerelesi utmutato konyvet is az autohoz, ami a borito szerint "All models" de ugy fest, hogy amcsi a konyv, mert az all models csak a benzines kiviteleket takarja. Egyik dizel model sincs benne... Gondolom a futomu es egyebek egyeznek, de a dizelmotorokrol semmi. Ha valakinek segit, akkor szivesen megosztok infot a konyvbol.
Az erzekelovel meg nem tudom mi lesz... Ez a lehuzos megoldas egyszerunek tunik... :D Foleg ha a szerelo pont olyan tipusu szurot tett bele, amelyiket az auto nem szereti. Kiderul mit tudok azzal kezdeni, aztan majd jol megosztom a tapasztalatokat! :)
Koszi a stabilizalo kar linket, megfontolom. Azon gondolkodom, hogy azzal egyutt kicserelem a lengescsillapitokat is ilyenekre:
Ezt ajanljak a legtobb forumon meg itt is jokat irnak rola. Hatha a 2 egyutt mar nagyreszt megszunteti a himbalast. :)
A valto olajcsere azert erdekel mert vlki azt mondta, hogy szinte szet kell kapni hozza a valtot. Amennyibben nem igy van, ugy a difivel egyutt azt is megcsinaltattnam. Az viszont jo hir, hogy a valto is Merci.Nemi bizalommal tolt el. Hoszabb tavra tervezek a kicsikevel, azert a sok szenvedes... :)
Hello. Van egy 2.7crd-m. Váltó bajom van . Néha inditaskor nem kapcsol a váltó . Olyanmint ha nem kapna áramot . Próbáltam utogetni de semmi . Csak egyszer minden ok . Menet közben semmi gond . Kivéve a tolatas . Ha tolatok akkor néha olyan mint ha levegős lenne a gázolaj . De nem az . Egy kövér gáz után megint jó. Nem füstöl extrán .
Mintha ugyanazt a kocsit vettük volna meg mindketten :D:D:D:D
Kb ezeket a hibákat produkálta az enyém is :D
A futómű nehéz téma igy leírva. Nekem a hátsó felső tartó háromszög szilentjei voltak romokba. Azokat cseréltem utána kicsit jobb lett a helyzet. De nem hiába csúfolják wobbleyouJ-nek a kocsit. :D Egy kis hajós érzés lesz benne mindig. Általában ki szokták cserélni a hátsó stabilizátor kart egy vastagabb erősebb darabra, az megfogja a hátulját de itthon nem nagyon kapni ilyesmit, kintről meg elég drága holmi.
Ami a víz az üzemanyagban dolgoz illeti, nem tudom pontosan. Én egyszerűen lehúztam az érzékelő csatlakozóját és ezzel el is múlt :D De komolyra fordítva a szót, lehet érzékelő hiba, kábel hiba, az üzemanyagszűrő is csinálhatja kinti fórumokon sokat panaszkodtak bizonyos szűrőkre amik fals jelet adnak, elvileg levegős is lehet az is okozhatja. De akár víz is lehet benne...
A kormány szervo nekem is nyikorgott de keményen. Végül kiderült, hogy lyukas a klímahűtő ami egybe van építve a szervoolaj hűtővel. Ki lett cserélve és elmúlt a nyöszörgése.
A váltó olajcsere dokumentálásán még gondolkodom.... Szerelni és videózni együtt kicsit lelassítja a dolgokat +még én se csináltam ilyet soha, nagy móka lesz. :D A difiben olajat cserélni nem nagy szám.
Fedél le, olaj kifolyik, kitakarítod, fedél vissza tömítéssel együtt és megtöltöd a bele való olajjal míg vissza nem folyik a betöltő nyíláson. És már mehetsz is.
Amennyire én tudom teljesen mindegy mert ez nem olyan mint a motorolaj nívója. Nem kell és nem is lehet a fogantyúig ledugni a csövön csak addig míg fel nem ütközik az olajteknő alján.
Köszönöm a válaszokat. ebayen 2 féle meretű nivópálcát ir ehhez a váltóhóz. amit te linkeltél tomy és egy 1220-as méretűt is amit bandi irt. most akkor melyik lehet a helyes méret? mert az a 2 centi elég nagy döntés jelentőségű :D
Szisztok! Uj az oldalon es nem tul regota egy 2.7 CRD LTD buszke tulajdonosa. Probalom lassan osszerakni, hogy minden klappoljon, de van 1-2 dolog, amiben a segitsegeteket kernem...
Az egyik ilyen, hogy az auto, uszik/libeg. Ugy erzem nem a futomuvek, vagyik a kerekek rendesen az aszfalton vannak, hanem a felso resz es foleg hatul, minden kis uthibara libeg. Uj gumik, centirozas, futomuallitas megvolt. A legutobbi muszakin azt jeleztek, hogy a rugok korrodaltak, de az autoszerelo azt mondja, hogy azok meg rendben vannak. Olyan erzes az auto, mintha ki lenne emelve (de nincs rajta tunning, szerintem ezek meg a gyari cuccok rajta) es azert libegne. Van valakinek hasonlo tapasztalata? Ilyen az auto gyarilag vagy a lengescsillapitok halltak meg? Ha igen gyariakat erdemes belerakni vagy erdemes valami mast keresni, ami mondjuk kemenyebb?
A masik kisebb gond, az egy "viz az uzemanyagban" check lampa, ami bekapcsol, amikor bemelegszik a motor... Elmeletben minden szuro ki lett rajta cserelve vasarlas utan az olajjal egyutt, de a hibajelenseg maradt. Viszont az auto ennek ellenere muxik minden tovabbi nelkul... Erre vlmi 5let?
...es az utolso. A kormany szervonak (szoval nem elol a futomunek) mindket vegallapotaban eleg borzalmas hangja van. De csak a vegallapotokban, egyebbkent hang nelkul teszi a dolgat. A meghajto szijjat kicsereltuk mar, mert az eleg ramaty allapotban volt, szervo olaj szint rendben. Lehet, hogy szervomotor cseres? Valami otlet?
A difi es az automata valto olajanak csereje engem is erdekelne. Nem fogjatok veletlenul dokumentalni? :)