Ez itt a Fortepan kulcsszavazók, címkézők, tárgyszavazók beszélgetős fóruma.
Szülőatyánk, a "FortePan megfejtések" amott lakik:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9204653
Ezt azért én címkézném, elég különleges és elég jól látszik. Ha az autó a kép főtémája, akkor többnyire az infóba is bekerül. Címkézéshez kevesebb is elég lehet.
nem érdekes. Ha egy képen egy autó van a főhelyen, akkor cimkézzük. Különben elég az automobil, teherautó, közlekedés esetleg forgalom cimke. Az, hogy egy lámpaoszlop által kettévágva ott egy autó, az csak arra jó, hogy a kép kapjon egy automobil cimkét. Amikor kéttucat autó parkol, azokat se kell egyenként azonosítani.
Részemről mehet a Zuk a Zsuk helyett. (megjegyzem logikátlan, hogy a cirill írású nyelveket lehet magyarra fonetikusítani, a latin betűseket nem vagy csak félig)
A Trabant kombi vmi korai dolog lehetett, talán még a Marci idejéből, az azóta kialakult standard alapján módosítani kell, pl Trabant 500 kombi.
A "márka" kifejezést nem lehet könnyen pláne egyértelműen definiálni, ua. a kifejezés és a dolog nagyon is létezik, az angol "brand". A márka egybeeshet a gyár vagy a konstruktőr nevével, vagy nem és lehet a gyártó, tulajdonos stb. külön fantáziaszüleménye.
Sztem itt az a lényeg, hogy az autót milyen néven ismerik az autós szaklapok vagy a wiki. A márka kb a tulajdonnév és típus szám a keresztnév. Egy márkából gyakran van több típus. De egy gyár vagy tulajdonos gyárthat több márkát, pl. a General Motors a Chevrolet-t, Opelt, Isuzut stb.
Ahogy a korábban már felvetettem a megnevezés kulcsa, hogy milyen önmérsékletet tartunk az altípusok megnevezésében, mert szinte végtelenségig lehetne ezeket kisebb és kisebb csportokra bontani.
Szóval szerintem a Moszkvics és a Lada márkák, amiket különféle szovjet gyárak gyártottak. Annyi a specifikum, hogy a Ladának volt magyar neve (mint Wien-nek Bécs) és eldöntendő a magyar "dialektus" vagy a nemzetközi standard szerint menjünk-e.
A Volga ugyanakkor pl. kissé kilóg a sorból, felfoghatjuk úgy, itt ugyanannak a márkának két típusa is részben ugyanazt a nevet kapta. S nem lenne az egyetlen nem teljesen logikus dolog...
Lada-márka? (VAZ-márka helyett, pedig itt indokoltabb lenne a típusváltozati megnevezések miatt: VAZ-2101, 02 stb. 1200, 1500, 1200 kombi helyett, a kockákról nem is beszélve - esetleg egyesíteni Lada VAZ-2101...)
Apropó kombi: van pl Trabant kombi?
Ez szerintem nem jó: helyette Trabant-márka vagy Trabant 500 és külön címkébe kellene a kombi.
S van valami protokoll a "-márka" és a konkrét típus használata közt (én akkor használtam a -márkát, ha több különböző típusú autó volt azonos márkából, vagy ha nem tudtam, vagy nem tudtam utána nézni a konkrét típusnak).
Valamint az utolsó időszakban (kb négy képcsoport, köztük az Erzsébet-hídépítős és az olasz Velence?) nem engedett "színes" címkét biggyeszteni.
nekem is feltűnt ez a miki, de aztán elfelejtettem, hol volt.
Ha külön van Steyr és Steyr-Puch, Benz és Mercedes-Benz, akkor sztem legyen ez is külön. Sztem fontosabb az egységes standard, mint a kép mennyiség, mert az állomány fokozatosan bővül és sok évre előre kell tekinteni
Célzás talán, hogy Berényi szeretne egy gépet magának...
14179 Itt a "Douglas-márka" címkét inkább írjuk át "McDonnell Douglas-márka" címszóra. Igaz, hogy akkoriban még csak sima Douglas volt, de a 2 címkéhez össz 3 kép tartozna.
Az itt található 2 táblázat szerint Steyr Daimler Puch-nak kéne hívni őket, ha már ennyire szakszerűek szeretnénk lenni. Vagy külön kéne Steyr-márka és Puch-márka hozzá, vagy Steyr-Puch-márka, akkor viszont kapcsolni kéne, hogy a Steyr/Puch-ra való keresésnél a Steyr-Puch-ot is kiadja.
Amúgy valaki megfigyelte, hogy a helikopter szóra 8 képet ad ki a rendszer és azok mind Mil gépek?
Lada-márka, Zsiguli már kissé elnagyolt az alakuló standardhoz képest (Pl. Iljusin-márka, Iljusin Il-18), ezenkívül az, hogy Zsiguli 1200 vagy 1500 elég nagy jelentőségű egy generáció számára. Inkább azt kérdeztem, hogy a nemzetközi/orosz Lada jelölés alapján vagy a magyar Zsiguli megnevezés alapján menjünk.
Ua. az egyes esetekben tényleg kérdéses, hogy a gyár vagy a konstruktőr neve jelenti-e a márkát, a brand-et, főleg régi és kevéssé ismert típusok esetén, ahol a gyakorlati használatra nincs ezer példa.