Nem a kocsihiány orvoslására jöttek, ami miatt gázos meg szegedi helyi kocsik jártak/járnak helyközibe? Múlt héten is szembejött velem valamelyik KKT-s Volvo 7700A a 43-ason Szeged-Makó-Szeged táblával.
Mikor lesz már kidolgozva a DAKKnál is a nyomorult elővételes jegyvétel???
Felháborító, hogy a Szegedről Fehérvár/Győr/Sopron felé tartó buszokon Halason felszállva állóhely van csak!!!
Esküszöm, addig úgy fogom csinálni, hogy pluszban leutazom Halasról Szegedre és odaállok indulás előtt másfél órával, akkor talán lesz helyem...
Ma az 55-ös út mellett Domaszéknél egy csarnok végébe láttam egy Dakkkos Volvo 8900-ast.Valaki tudja esetleg e melyik Volvo lehet és hogy miért van ott?
Megírták neked, hogy utasforgalmi okból, először a Kiskunhalas - Vízvár viszonylaton vezetik be a kétórás ütemes menetrendet és csak azután jöhet a Kiskunhalas - Balaton elképzelés.
Érdekesség marol:
LLE 631 Szeged-Bordány-Akasztó-Cece-Balatonfured
Szeged-Hévíz járat fel se ment a pályára, és láss csodát, 52/ 61/64 főútvonalon haladva nem fog késni Siófokra érve!!
Ha delment volna, kB 13. 00 rá be is érne Siófokra :)
Pontosabban még azt is kihagyhat, de ahhoz már rendkívüli helyzet kell, hatósági intézkedés.
Anno a történelem előtti időkben jöttem fel Mezőhegyesről reggel Budapestre.
Szentesről indultam/tunk 6,05-kor, együtt a Makó-Budapesttel.
De a Tisza híd előtt (akkor még közös vasúti-közuti híd volt) csúnya, több halottas baleset történt.
A rendőr kerek-perec megmondta, hogy innen 120 percen belül, senki sehová.
Ott a töltésen, vagy 6-7 tolatással, kínkeservesen megfordultunk és vissza + eljöttünk Szentes-Kunszentmárton-Kecskemét útirányon a három busszal, mert addigra beért bennünket a Hdmvh-Budapest gyorsjárat is.
Így mindhárom gyorsjárat kihagyta aznap :
- Csongrád,
- Gátér,
- Kiskunfélegyháza
megállókat, autóbusz állomásokat.
Akik oda tartatottak azokat visszaérve Szentesre leraktuk, menjenek Isten hírével.
Kecskemétről már mindhárman az eredeti útvonalunkon (régi 5-ös út) jöttünk fel Pestre.
De ehhez beírtuk a menetlevélre a helyszínelő rendőr tiszthelyettes nevét.
Na és így lenne normális is...Kiszámolva egy Szeged-Kiskunhalas-Solt-Enying-Siófok-Hévíz is kijönne 6 órából, sőt...
Egyedül a Kecskemétiek nem tudnának ezzel utazni, de ők ne szóljanak semmit, nekik ott a reggeli fonyódi, meg a déleőtti zalaegerszegi járat, de Halsról és Kőrösről semmi a Balatonra...
Én elhiszek neked mindent, csak az szúrja a szemem hogy egyes vasutas csoportokba a vasutat szidod, és a Volánokat isteníted, a volános csoportokba meg fordítva. Akkor döntsd el melyik a jó és melyik a szar.
Utána lehet nézni!!
Csak az elmúlt 3 napi Siófoki érkezést írom le, a Szeged-Hévíz járaton!
Szombat 80, vasárnap 30, ma 50 perc késés!
Nyugodtan utána lehet nézni!
Szóval marhára megeri az autópálya...
Van bőven olyan megye, ahol még aránylag "újnak" számítanak, szóval ha tényleg lesz nagy átcsoportosítás simán elképzelhető pl: Nógrád, vagy Borsod megyében új életre lelnek.
A DUD rendszàmos 280asok illetve a HGR-755 meddig maradnak forgalomban tudtok valamit? Terjed egy pletyka hogy a nagy Volànbuszos egyesüléssel mennek a selejtbe.
Igaz ez csak az én véleményem, és bocsánat, ha nem kifejezetten ide tartozik, de ez az autópályás buszoztatás csak egy népbutítás. Km-ben óriási kerülő, mintha mondjuk Baja-Szekszárd felé jönne, arról nem is beszélve, hogy a hét 7 napjából 6 nap mindig óriási dugó van az M0-son, heti 3-szor meg baleset is, szóval én ha fizetnének se mennék pályán...És mindenhova előbb odaérek ,mintha ott mennék!
M7-esen vasárnap kora este? Balaton Sound után? Csak az utazik ma és arra, akinek elment az esze...Ez minden vasárnap így van és lesz amúgy! Mert egy Balaton nevű rakás vízért sokan mire képesek...
Sziasztok! Utazott valaki idén már a az autópályás Szeged-Hévíz járattal?
Ülőhelyre Kecskeméten tudom hogy már semmi esély, de álló utast elvisz a busz? Igaz tavaly egyszer szemtanúja voltam, hogy már Szegeden ott maradt 20-25 ember, mert full tele volt, a lépcsőn is ültek. Szóval idén is ez van? Mert akkor inkébb kihagyjuk.
Más: a MÁV már kidolgozta, a Volán miért nem, hogy aki pl. SOltról megy Szegedre, vagy Szegedről Kecskemétre ezkkel a járatokkal, azokat miért büntetik kiegészítő jeggyel??
Hétfőn reggel már tisztán volt kecskeméten 5:35 körül
Le tudja nekem valaki írni hogy nyáron az LGP-784, KMB-545 buszokkal végett járatok nyári fordáját 5:15 (Majsáról ér be Szegedre) és 15:30 (Bácsalmásra indul) között? Köszönöm!
Ha jól láttam, volt utána egy helyreigazításuk is, ahol leírták, hogy a gyerekek festhették és firkálhatták ki a buszt egy rendezvény keretében. Meg, hogy nem tudták normálisan lemosni utána.
Sziasztok! Esetleg van valakinek néhány képe az 1999-es CNG-s Ikarus 260-as és 280-as kocsik eredeti (felújítás előtti) utastér állapotáról? A választ és segítséget előre is nagyon köszönöm!
Ez a város feladata lenne, és nem a DAKK feladata. A város tudja kötelezni a szolgáltatót (azaz a DAKK-t), hogy hová tegye a nagy kapacitású (csuklós) kocsikat mentre pontosan.
A DAKK ennek fényében állítja össze a saját fordáit.
Az utasszám adatokkal is a város rendelkezik, és nekik lenne feladatuk meghatározni, hogy hová és mikor kerüljön csuklós.
Sajnos már jó pár éve össze-vissza járnak a csuklós kocsik, de ez nem a DAKK hibája.
A fordát a Dakk irja, nem a város. Utóbbi legfeljebb a csuklós előírást tudja módosítani. Bâr ennyi igényesség a szolgáltatóban is lehetne, hogy maga felülvizsgálja a saját fordáit. Neki kb ugyanannyiba kerül, ha a 21-esen jár x km-t, mintha a 90-esen tenné ugyanezt. Jó persze meló van vele, az tény. Legvégső esetben marad a közszolg szerződés módosítás. Az utasszámokat pedig maga a szolgáltató is látja.
Az ikarusok nagyobb felüleltben nyitható ablakai valóban jobbak, mint a Conectoké, de nem jobban, mint egy valódi klímás busz. Álló helyzetben, lámpánál, vagy nagy szélcsendben azokon is nagyon meleg van.
jaj De jo, hogy írtad a nyitható tetoszellozőt! Vissza sírom azt a technikát. 😊 ziu9,fvv,ikarusok. Soha nem is voltam kánikulában rosszul ezeken a járműveken! Bezzeg a modern klímás, lőrés méretű nyitható (már ha nyitható) ablakú járművek. Az év nagyobbik részen nincs szükség a klimara, elég lenne a normalis szellő, ami hűti az embert. Ráadásul igy gyorsan es sűrűn cserélődnek a levegő, az esetleges szagok is hamar tova tűnnek. Kánikulában Klima ha nem megy, megfullad az ember, ha megy, a legtöbb esetben 8-10 fok különbség is van a kintihez képest, garantálva a megfazast, esetleg rosszullétet.
"elengedhetetlen lenne a fordák átrendezése, hogy most már a csuklósok tényleg csak a nagyobb forgalmú vonalakon közlekedjenek"
Ez a város feladata lenne, és nem a DAKK feladata. A város tudja kötelezni a szolgáltatót (azaz a DAKK-t), hogy hová tegye a nagy kapacitású (csuklós) kocsikat mentre pontosan. A DAKK ennek fényében állítja össze a saját fordáit. Az utasszám adatokkal is a város rendelkezik, és nekik lenne feladatuk meghatározni, hogy hová és mikor kerüljön csuklós. Sajnos már jó pár éve össze-vissza járnak a csuklós kocsik, de ez nem a DAKK hibája.
"új kocsik előnye is szépen, hogy az utasnak nem fog kisülni rajtuk a zsírja"
Eddig a csuklós Conectókon és CNG-s Citarókon sül(t) ki az ember zsírja legjobban. Az Ikarusokon bár nincs klíma, de a nagy felületű elhúzható ablakok és a bukó ablakok miatt merőbben sokkal elviselhetőbb az utazás a meleg nyárban, mint egy ablaktalan, fülledt Conectón.
Amint én láttam, elmennek. Nyilván kevesebb az ülőhely, ezért olykor több az álló utas, de ez pl. egy tápéi kanyaron, egy 21-esen, vagy más, nem túl nagy forgalmú vonalon nem jelent akkora gondot. Ahova én szvsz. nem tenném őket, az a 90-es vonal napközben. Délután ott sem láttam buszról lefolyós történetet, de ott az 50 utas/járat értéket elég gyakran elérheti, vagy akár meg is haladhatja a kihasználtság. (Utóbbihoz hozzájárulhat az is, hogy a vonal képes elverődni. Péntek délután láttam olyat, hogy az alapot utolérte az F-es...mindkettő szóló.)
Gondolom a helyzet fő forrása az, hogy a DAKK-nál a szólók üzembe állításával nem változtak a fordák, csak x-y-z-re a korábbi csuklós helyett szólót raknak. Márpedig ilyen mértékű járműállomány átrendezés esetén elengedhetetlen lenne a fordák átrendezése, hogy most már a csuklósok tényleg csak a nagyobb forgalmú vonalakon közlekedjenek.
Most, hogy a kánikula az utóbbi napokban beesett az ablakon, elő fog jönni az új kocsik előnye is szépen, hogy az utasnak nem fog kisülni rajtuk a zsírja. Ez az előnyük a májusi "őszben" eddig nem igazán jelentkezhetett :)
milyenek AZ üzemeltetési es utas tapasztalatok a szegedi új conectokkal? A kivont csuklósok helyére eddig betett új szolokon mennyire jellemzo a tumultus az utastérben? Illetve az utastér szellozeserol kinek milyen velemenye van?
Ez nekem új infó, elvileg az EN12-k pont helyibe jöttek, mikor egy jármű átcsoportosítás volt pont az Isuzukat pakolták át és a helyükre jöttek az EN12-k. Akkor ezek szerint ez is át lett szervezve azóta. Nehéz követni, hogy melyik kocsi honnan hová kerül. De a lényeg nem is ez, hanem a puszta tény, hogy a helyközi járatok sajnos tele vannak volt helyi kocsikkal, és ez elfogadható volna kompromisszumokkal (pl. csak rövidtávú város körüli kirohanós járatokon, csak átmenetileg, csak néhány járaton), de az, hogy Szeged-Makó vagy Mórhalom felé is jár olyan busz, amin 21-23 ülőhely van és a menetidő 50-55 perc hát igencsak embert próbáló annak az utasnak, aki mondjuk harmincadiknak száll fel és egy helyközi székezésű buszon még nyugodtan leülhetne, ehelyett most majdnem egy órán keresztül támaszthatja a kapaszkodót. Az biztos, hogy nem örül neki.
Az Ex bácsos EN12-esek egy része Vásárhely környékén helyközizik is. Járnak mindenfelé, Mindszent-Szentes, Földeák-Makó és Szeged felé is. Ma reggel pl. talán 2 is jött be Szegedre Vásárhelyről, az egyik pont itt kapott durrdefektet. Ettől függetlenül nem tudom, de meglehet, hogy helyiben is szaladgálnak, Vásárhely környékén régebben több vegyes helyi-helyközi járatokat is tartalmazó forda is volt. De egyébként a kocsielosztási anomáliákra vonatkozó véleményeddel egyetértek.
Más: Ezek az Isuzu midik nem tűnnek valami nagy eresztésnek. Még csak néhány évesek, de pont a napokban láttam az egyiket: az oldallemezek aljáról már pattog le a festék, a második ajtó alatti kihajtható rámpánál meg rozsdalefolyások vannak. Az utasterük rendben volt, mikor mentem velük, de ez a korrózió...
A kecskeméti helyi üzem buszigénye érdemben nem nőtt én is ahogy KT4 210 úgy tudom csak ilyen 1-2 busz ide-oda dolog volt. Ráadásul és erről beszélek, hogy mielőtt megjött volna a Conecto kontingens a DAKK-hoz, azelőtt tehát pár héttel ezelőtt még ha nem is bőven, de volt elég helyközi kocsi és még kiszolgálták Kecskemét és Szeged helyi közlekedését is. Aztán hirtelen kihajigáltak egy rakás helyi buszt helyközibe, mintha felszívódott volna 30-40 korábbi helyközi kocsi, mert ma rengeteg fordán van a Conectok miatt felszabadult jármű. Erre mondom, hogy elég abszurd egy olyan "buszhiány" ami azután történik, hogy beszereznek 46 új buszt.
Az, hogy helyköziben közlekednek helyi buszok eltűrhető átmenetileg, de mindenképpen kerülendő, a szolgáltató utasbarátságát vagyis annak hiányát minősíti, ha egy ilyen állapotot tartósan fenntart. Mert az, hogy selejtezni kell egy buszt az nem egyik napról a másikra történik, főleg nem tömegesen, ha pedig tömegesen selejtez miközben tudja, hogy nincs más pótlásra csak helyiből "levetett" 200-as, és mégis vállalják az is a szolgáltatóról állít ki bizonyítványt.
Más, nem Csongrád városáról beszéltem, mikor a Credokat írtam, azt írtam, hogy Csongrádban, értsd. Csongrád megyében, ugyanis a megye kisvárosaiban szétszórtak több ex-bácsos Credo EN12-t, amik igazából helyközi buszok és most itt meg helyin használják őket. Tehát a városközi 2+2-es ülésezésű kocsik helyin vannak, ex-helyi 200-asok meg helyközin, ami nem egy szerencsés dolog, és közben meg Szegedről visznek Bács-Kiskun megyébe helyijáratos Volvot helyközizni. Ennél sokkal utasbarátabb lett volna mondjuk a makói EN12-t elvinni, és a helyére hozni a JAW-ot, mert most így Makón meg a környékbeli tanyavilágban egy helyközi Credo szaladgál néhány utassal, míg Bács-Kiskunban egy városi kialakítású kocsi van nagyobb utasterheléssel helyköziben. De ez csak egy gondolatmenet. A véleményem pedig az, hogy a DAKK sok tekintetben alulmúlja az egykori Tisza Volánt, ez csak ennek egy újabb mondjuk így megnyilvánulása.
ui. gondolom a hosszú távú megoldását a problémának majd a jelenleg gyár udvaron szobrozó illetve oda készülő kiskerekesek jelentik majd Győrből, ha kiírják végre rájuk a tendert.
Azert engem érdekelne, hogy a 25db, 2003as hibrid busszal milyen bajok vannak, főleg hogy tobb cikkben azt írjak a beszerzeskor ez volt a legtöbb példányban gyártott soros hibrid technológiaju busz. ugyan a garancia bőven lejárt, de nincs karbantartási/javítási ötlete a gyártónak se a rendelkezésre állás növelése érdekében? A 25db buszbol mennyit tudnak kiadni egy nap?
"Gázos 260-as ma reggel pl. Algyőre ment egy. Szerencsére egy viszonylag alacsonyabb utasforgalmú fordulóra rakták, bár nem mintha kívánatos volna ott az a kocsi, így sem :)"
Ma reggel 7.28-kor az M43 kettős körforgalma előtti dugóban láttam befelé irányban várakozni a 47-esen az IDY-767-est.
Csak nüansznyi eltérés, de Kecskeméten a helyi hálózatot nem sűrítették, ugyanolyan csapnivaló, mint volt.
A kocsikiadások az utóbbi 2-3 évben a Merci gyárhoz indított műszakos járatok számnak növekedése miatt növekedtek. Az újonnan beindított 34-es vonalat (itt valóban felmerül egy többlet busz igény) meg rövid idő után töredékére ritkították...
Gázos 260-as ma reggel pl. Algyőre ment egy. Szerencsére egy viszonylag alacsonyabb utasforgalmú fordulóra rakták, bár nem mintha kívánatos volna ott az a kocsi, így sem :)
Egyrészről Kecskeméten a kiadások száma megnövekedett, mivel a helyi hálózatot sűrítették. Másrészről a kecskeméti hibrid Mercedesek rendelkezésre állása egyre rosszabb, nagyon nagy a meghibásodási arány, emiatt is kellett Szegedről több buszt is átcsoportosítani Kecskemétre. Másrészről az idei évben és a tavalyi évben számos autóbuszt kivont állományból, és nem csak Ikarusokat, hanem ap-s kocsikat is. Illetve a szegedi DAKK telepen is van balesetes jármű, valamint a különféle járművizsgák+meghibásodások is tudják befolyásolni a kiadható buszok számát.
Amit Csongrád kapcsán írtál az szerintem eléggé egyértelmű. Bármennyire is kívánatos, de a CNG-s 200-asokat nem tudják Csongrád vagy Szentes térségében bevetni, csak Szegeden és annak 20-30 km-s körzetében helyközi járatokon. Mivel jó állapotú kocsik, emiatt 1-2 évig van arra esély, hogy alkalmazzák majd helyközi járatokon, ha már Szegeden helyiben nem közlekedhetnek tanszünettől (DUD-921, 926 és 927 ugyanúgy átkerült helyi üzemből helyközibe városi utastérrel). Hozzáteszem, hogy Csongrád helyi járaton nem hinném, hogy bármennyire is probléma lenne, hogy 2 ajtós Credók közlekednek. Eleve gyakorlatilag megszűnt Csongrádon a helyi buszközlekedés, gyakorlatilag alibi jelleggel megmaradt 2 járat, amelyen néhány utas lézeng.
Történt valami, amit nem tudunk/vagy csak én nem tudok? Mert most jött 43 helyi és 3 távolsági kocsi a DAKK-hoz. Tehát én ezek alapján azt gondolnám, hogy még kocsi fölösleg kellene legyen, elvégre Kecskemét helyiből is fel kellett volna szabaduljon néhány kétajtós Volvo meg pár helyközibe is alkalmas busz mint a háromajtós Alfa Regiok. Ehelyett úgy néz ki mintha eltűnt volna legalább harminc busz és a most megérkezett helyi kocsikkal is éppen csak elég a jármű, és persze értem én, hogy volt selejtezés, de akkor meg azt mondja meg valaki, hogy itt Csongrádban a kétajtós Credok miért helyijáraton vannak miközben a helyköziben meg 263-asok és gázos 200-asok szaladgálnak?
(nem akarom azt elsütni, hogy "bezzeg a Tisza Volán idején ilyesmi nem történt", de tudjuk, hogy bezzeg a Tisza Volán idején ilyen nem történt)
Szerintem a helyközis buszhiàny miatt kénytelenek helyiböl àtrakni oda buszokat. Az IDY is helyközizett a minap pedig az is 2022ig közlekedhetne helyin.
Tegnap láttam az egyik JAW-ot Szeged-Algyő között, ő meg hogy került oda ki? Már nem csak a gázos 260-asok mennek helyközibe, hanem az öregebb helyi Volvok is? A JAW-ok 2001-es gyártás tehát elvileg még két évet lehúzhatnak helyiben.
Ülőhely kapacitásban a 280-as még csak-csak elmegy a 39 db-bal, de a 260-as még az amúgy sem nagy kapacitású 3 ajtós "kisvolvókat" is alulmúlja... De bízom benne, hogy áll úgy a DAKK járművekkel, hogy nem kell hosszú évekig ezeket a régi lomokat foglalkoztatnia, viszonylagos jó állapot ide, vagy oda...
Ma a púpos Ikarusok meghódították Makót is, sosem gondoltam volna, hogy egy ex-helyi gázos 260-ast fogok látni Makó-Szeged járaton. Oda szerintem nagyon nem valók. oké járjanak Algyőre, Deszkre, Tiszaszigetre, Domaszékre, de ilyen félóránál hosszabb menetidejű mórahalmi, vásárhelyi, makói járatokra merész betenni őket az 1+2-es üléskiosztásukkal.
A FlixBus jelenleg hat országba kínál átszállás nélküli utazási lehetőséget a csongrádi megyeszékhelyről. Bécs, Pozsony, Prága, Berlin, Szófia vagy Bukarest mellett számos további kisebb város, összesen közel 30 európai település közelíthető meg zöld busszal.
A cég legutóbb decemberben jelentett be új nemzetközi járatokat a Tisza-parti városból, akkor Szlovákia, Csehország és Németország felé szélesedett a zöld repertoár.
KKT-251-et ma délután 72A jelzéssel a Mikszáth K. utcai végállomáson láttam, tehát - ma legalábbis - Szegeden volt/van.
Algyői járaton valamelyik GOX jött velem szemben délelőtt a Kastélykert utcában 20-as jelzéssel az emkén, délután meg a HCT-518-ast láttam algyői táblával a homlokán az Algyői út elején a töltésnél.
Több 260G/280G ment most ki helyközizni, éppúgy találkozni lehetett velük Hódmezővásárhelyen ahogy Mórahalmon is. Sőt, amin meglepődtem, hogy egy IDY-t is láttam helyközi járaton, pedig azok elvileg még 2022-ig maradhatnak helyiben. Lehet olyasmi történt, hogy a felszabaduló 200-asok miatt pár előváros kocsit átraktak más üzemegységhez, mivel gázos buszokat csak Szegeden tudnak üzemeltetni, így lehet innen vittek el pár bárhol bevethető dízeles kocsit más üzemegységbe.
Számomra a nap érdekessége GTZ-437 Csongrád megyei feltűnése volt, ma Hódmezővásárhelyen láttam.
4+2+1. Az biztos, hogy ez így szűkös vasárnap este Szeged felé is, de amit a mi kis Münchausenünk utaslemaradásnak hitt, az a ceglédi zóna utazóközönsége lesz.
Szeged-Budapest (most a szabadkait ne nézzük) között a busszal végigutazók száma véleményem szerint eddig is jelentéktelen volt (napi 100 fő alatt volt szerintem), arról nem is beszélve, hogy arrafelé versenyképes a vasút is.
A héten utaztam délután Ceglédről Pestre egy szegedi IC-vel, Cegléden felszállva válogathattam az üres fülkék között.
Az mondjuk, ha ma este tényleg 3 gyorsvonati kocsival ment a Pest-Szeged IC, nem a legszerencsésebb megoldás, főleg hogy hétközben is 5-6 kocsi többnyire megvan.
Mikor én vonatoztam mindig volt hely rajta,jellemzően a reggeli Kecskemét-Félegyháza szakasz volt amin akadtak álló utasok,de azok is többségben azért mert a fülkékben vagy aludtak vagy úgy ültek,hogy más nem tudott bemenni. A pesti buszjáratokért kár,elég jó kihasználtsággal ment a többségük.Volt olyan is amin álló utas is volt.
Szegedről szépen eltörölték az összes buszt Budapestre...menjen a lúzer utas vonattal. Vonattal,amin még álló hely is alig...
És aki csak busszal szeret utazni???
Ha valaki az NDV-812-t keresné, jó néhány hétig nem lesz utasforgalomban. Sándorfalvi telephelyéről múlt hét végén egy hajnalon busztakarítók és két 18 év alatti elkötötte. Megjárták vele a dóci utat és földutakat, majd bementek vele a Mars térre egy Szegedről kifelé tartó sofőr vette észre őket és próbálta követni őket. A busztolvajok kis kalandja során nem kíméltek táblákat, amit a busz alváza és szélvédője bánták.
Egyébként idén áprilisban menetidő korrekciót hajtanak végre több viszonylaton, többek közt az 5105-ös Hódmezővásárhely-Maroslele-Makó menetrendi mezőben is, és lecsökkentik az 50 perces menetidőt 45 percre.
Tipikus példája annak, hogy Isten malmai milyen lassan őrölnek. Még 2003-ban "sulinetes" koromban egy 266-os sofőrjével beszélgettem egy Hódmezővásárhely-Makó távon, ő készségesen válaszol egy érdeklődő 16 évesnek, többek közt az egyik téma az volt, a nagy pattogás közepette, hogy miért 50 perc a menetidő a két város közt, ha egyszer minden járat megcsinálja maximum 45-46 perc alatt, és ők ezt már többször jelezték a forgalmisták felé, mondta is, hogy reméli hamarosan lesz változás.
Nem, a valódi ok az, hogy most szinte csak alacsony kihasználtságú sulipéntekes és vasárnapos járatokat érint a ritkítás. Volt alkalmam utazni a péntek délutáni Pécsről Szegedre induló 14:10-es sulipéntekes járattal múlt hónapban, ami többek közt most szűnt meg.
utasszám:
Pécstől-Bajáig 15 utas Bajától Szegedig 7 utas.
Nehezen lehet azt mondani, hogy ezt a "hatalmas tömeget" ne bírná el az alapjárat a mentesítő nélkül.
Sok sulipéntekes járat, ami valószínűleg kihasznált volt viszont megmaradt.
Pláne érdekes amit írsz, ha azt nézzük, hogy éppen most csinál a megyében konkurenciát a vasútnak a Volánbusz.
"Új menetrend Budapest és a dél-alföldi városok között
2019. április 28-ától (vasárnap) Budapest és a dél-alföldi városok között új, ütemes autóbusz menetrend kerül bevezetésre.
A változás egyik fő eleme, hogy Makó, Hódmezővásárhely, Szentes és Csongrád települések, valamint Budapest között összesen 12 darab új expresszjárat közlekedik majd, melyekkel a főváros a jelenleginél akár 45 perccel rövidebb menetidővel elérhető.
Ehhez kapcsolódóan a Kecskemét KiskunfélegyházaCsongrádSzentes, a KecskemétKunszentmárton Szarvas Békéscsaba és a Szentes Hódmezővásárhely Makó autóbuszvonalak járatai is új, ütemes menetrend szerint közlekednek.
Budapest és Kecskemét között csúcsidőben jellemzően 30, csúcsidőn kívül pedig 60 percenként közlekednek majd az autóbuszok."
A változásokról az alábbi linken lehet tájékozódni:
http://www.volanbusz.hu/hu/hirek/forgalmi-hirek/hir/34152
A DAKK Zrt. menetrendi értesítője pedig itt tölthető le: https://bit.ly/2uWV9Wa
Viszont szomorúan látom,hogy egy rakás sulis távolsági járat megszűnik egy az egyben: Jászberény, Szekszárd, Solt, Veszprémi pénteken,nyártól pedig a soproni is...De miért??
Ez az végre!
Holnaptól Kkhalasról lesz hajnali busz Szegedre, amivel az összes kora reggeli távolsági (Szeged,Miskolc, nyáron Hévíz) elérhető lesz.
Még este 22.45 kor vissza.
Lefogadom igaz 1 hónap után megszűntetik.
köszönöm a választ. valószinű hogy a piacnyitás után több esély van egy cégként versenybe szállni mint sok kissebb cégként. Elvileg a 2015ös KKsitásnak is ez lett volna a célja
Bár konkrét tervek vannak, de azokról csak a kormánydöntés után fognak nyilatkozni. Megkerestük Elnök Asszonyt is, s bár a döntés nem érte váratlanul, de ő is csak a későbbiekre ígért bővebb tájékoztatást a tervekről és az átszervezés folyamatáról. Annyi biztos, hogy a közelgő piacnyitás miatt még idén össze akarják vonni a közlekedési központokat, melyek jogutód nélkül szünnek meg. A KK-ból valószínűleg regionális igazgatóságok lesznek, de idén túl nagy változásokra még nem kell számítani.
Pedig a funkcionális szervezetek, vezetők és kompetenciák összevonásával (top menedzsment, vagy esetleg egy volán szolgáltató központ léterhozása - pénzügy-számvitel, hr, készletkezelés, stb.) egy jól, hatékonyan működő céggé is lehetne alakítani az egészet. Ha persze puruttya módon szervezik, akkor garantált a vízfej.
hogy ha van egy csöpp eszük, akkor csak névileg olvad össze és maradnak a regionális központok, amik nagyságrendekkel hatékonyabban tudnak helyi igényeket kielégíteni, de mivel a tapasztalat azt mutatja, hogy az aktuális rezsimben - bizonyos méret fölött - egyetlen állami cég vezetéséhez sem feltétel a kettőnél több agysejt, ezért úgy gondolom, hogy épp tanúi lehetünk egy újabb tohonya tömegközlekedési vízfej születésének a MÁV mellé.
Igen maradnak. + Az eddigi értesüléseim szerint GOX-153, GOX-154 és HBA-531 is megmarad tartalékként. Ezáltal 11 darab Ikarus maradni fog még pár évig.
mennyiért húznád le magad végre a wc-n? okoskodsz itt a hülyeségeiddel. Világosan elmondták tőled értelmesebb emberek nem egyszer hogy mi a felállás. Ennek ellenére mondod a hülyeséged mert hogy a tender így tender úgy. KOPJÁL MÁR LE! Szétbarmoltad a nógrádot szétbarmoltad a szolnoki majd az egri topicot a hülyeségeiddel. Most a szegediek vannak soron? Úgy látom a moderációt kell kérni a sokadik nicked eltakarítására. Egyszer majd csak megunod.
Nem zárt a fülke, az eredeti felvételen ez látszik is. Viszont a részletes műszaki követelmények szerint, a megajánlott járműnek teljesen zárt vezetőfülkével kell rendelkeznie.
Azt tudja valaki, hogy az 1999-es Ikarus 260-as és 280-as kocsik meddig lesznek Szegeden közforgalomban tekintettel, hogy jönnek az új generációs Conectók?
Össze tudjuk szedni melyik kocsik fordultak meg valaha a Partiscumnál? Próbáltam az itteni hozzászólások, meg az internet más oldalai alapján összeszedni (JSZP,oroszok,lengyelek,stb. :D ), de szinte állandóan újabb kocsikba botlok.
Amire eddig jutottam:
BOS-252 2013 - 2015
BYD-587 2008 - 2008 (selejtezve)
CCN-157 2010 - ????
CMX-841 2009 - 2009
DSF-523 2008 - 2016 (forgalomból kivonva, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
DUD-271 2009 - 2017 (selejtezve)
DUD-592 2009 - ????
DUE-850 2009 - 2012 (selejtezve)
EOG-358 2009 - 2013 (selejtezve)
EOG-359 2009 - 2016 (forgalomból kivonva, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
EOT-681 2008 - 2017 (forgalomból kivonva, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
EVL-469 2011 - ????
EVL-470 2009 - ????
EVL-472 2013 - ????
EVL-476 2009 - 2016 (forgalomból kivonva, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
FDU-305 2008 - 2017 (forgalomból kivonva, JSZP szerint 3 tulaja volt ami felvet pár kérdést)
FJU-309 2011 - ???? (JSZP szerint 4 tulaja volt, amiből 1 ugye biztosan a VT)
FJV-143 2011 - ???? (ld. FJU-309, további megjegyzés, hogy a további 2 ex.VT-s MAN-re is ugyanannyi tulajt ír)
FJY-870 2008 - (forgalomban, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
FKA-573 2008 - (forgalomban, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
GHB-514 2008 - 2012
GOF-495 2008 - ???? (átrendszámozva ismeretlen rendszámra így további információm nincs róla)
GVX-908 2009 - 2016 (JSZP szerint 3 tulaja volt ami felvet pár kérdést)
GWB-260 2008 - (forgalomban, JSZP szerint 4 tulaja volt)
HHR-846 2008 - (forgalomban, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
HSX-916 2009 - 2012 (JSZP szerint 3 tulaja volt)
HSX-918 2012 - (forgalomban, JSZP szerint is csak 2 tulaja volt)
JAW-724 ???? - ???? (JSZP szerint 4 tulaj eddig, szintén a JSZP adatai szerint valószínűleg 2014 nyarán került a PB-hez, 2016 nyarán a saját oldalukon lévő szerződések alapján biztosan náluk volt)
JAW-725 ???? - ???? (ld. JAW-724)
JAW-726 ???? - ???? (ld. JAW-724)
JAW-728 ???? - ???? (ld. JAW-724)
KAY-557 ???? - ????
KNY-502 2013 - ????
LOK-315 2009 - 2017 (forgalomból kivonva, JSZP szerint 4 tulaja volt; 2008-ban FJT-254, 2009-ben LJD-033 rendszáma volt)
Szeged helyi járatain már réges-régóta nincsenek 'meglévő' Ikarus 260 - 280-asok, már régen kiselejtezték őket.. Ellenben a gázosokból, vagyis az Ikarus 260G - 280G típusokból még az összes megvan és járnak a mai napig, legalábbis a sorozatpéldányok; a proto-járműveket (ELM-395, ELR-401 és EZW-242) sajnos szintén kivonták 2016-ban. Egyébként a csuklós gázosokért leginkább a 71(A) járatra érdemes eljönni ide, a mai napig ez számít a "leg-ikaruszosabb" vonalnak, mivel ide kevesebb az ap.-s megrendelés /szerencsére/ (3 járatból 1 db ap.s); továbbá a 72A, 20, 90 vonalak is érdemesek lehetnek-legalábbis általában, illetve részben még a 32, a szőregi 60-60Y és a dorozsmai 36-75 vonalak is ide tartoznak. Ezek a mindennaposak, a többin nem azok. A szóló gázbuszok pedig kb. a város összes buszjáratain megfordulnak, ide nem írok viszonylatokat, mivel tényleg akárhova mész, van esély rá, hogy azok (is) jöhetnek - annyi, hogy az imént felsorolt forgalmasabb vonalakon a reggeli és délutáni csúcsidőszakokban ne nagyon keresd őket, mivel olyankor ezeken a vonalakon főleg a csuklós járművek közlekednek, így ha akkor akarsz buszozni, az összes többi kis forgalmú vonalon próbálj szerencsét (csúcson kívül meg szinte teljesen mindegy).
A helyközi járatokról valaki(k) nálam jártasabbak és okosabbak tudnak nyilatkozni (gondolom) - itt nagyon sok ilyen buszos/közlekedésbarát van, és én annyira nem vagyok otthon ebben a témában.
Üdv. Ma lehetőségem volt egy Volvo 9500-al utazni és elég érdekes pénztárgépet láttam benne. Felülről és oldalról teljesen olyan, mint a jó öreg Emke, de az elején a gombok és a zöld kijelző helyett egy nagy érintőképernyős kijelző van. A jegy is teljesen más a hagyományos Emkéhez képest. Ezek felújított vagy újonnan beszerzett pénztárgépek? Mikoriak, mennyire elterjedtek? Bocsi, ha hülye kérdések, de dunántúli vagyok.
Igen, helyesen tették volna, ha az eset valóban úgy történt volna, ahogy a hírre lecsapó bulvár, illetőleg fake news média tálalta a történteket. Kissé eltúlzott az intézkedés szerintem. Az pedig rendkívül sajnáltos, hogy az OMSZ közösségi oldalán nem először található olyan bejegyzés, ami konkrétan hergel, uszít embertársunk ellen. Szükség volt az országos hisztérakeltésre, szükség volt arra, hogy a hatalmasat hibázó kollégát és annak családját elhordták mindennek? Külön szomorú, hogy az OMSZ ennek teret adott közösségi oldalán.
Az előre váltásra van lehetőség a DAKK nál nem tudja valaki?
Holnap utaznék Szegedről Sopronba és nem igazán állnék végig. Ma a 7.20as győri és a 9.20 as büki is olyan szinten tele volt, hogy a lépcsőn is álltak, utóbbi a Solt előttieket fel se vette. Holnap gyanítom, még durvább lesz...
Valakinek nagyon kell Makó. Mivel külön pályáztatják az egész dél-alföldi térségtől, esélyes, hogy 2021. január 1-től 2030. december 31-ig nem a DAKK lesz a szolgáltató a makói fordákon.
Hadd kérdezzem már meg, mi a helyzet az FHG-823-mal? Felröppent a hír, hogy le lett állítva (még októberben) az FGM-329-cel együtt, viszont utóbbival ellentétben ma is forgalomban levőnek írja a kereső.
Szerintem csütörtök hajnalban 5:25-kor nem kell harmadrészt indítani a járatnak.
7 óra magasságában Soltvadkert-Kiskőrös-Solt környékén lehet magasabb utasforgalom, bár már nem lesz tanítás, Dunaújvárosba a kicsivel 8 utáni beérkezésnek is van még jelentősége, valamint mint napi első járatként Fehérvár is hoz még nagyobb forgalmat.
Amikor láttam néhányszor Fehérváron kb. 25-30 utas volt érkezőben, abból kb. 15-20 mindig leszállt és kb. 10 fő maradt rajta átutazóban.
Mivel közel van már a karácsonyi ünnepi időszak, ezért hozhat akár pozitív, akár negatív hektikus utasforgalmat is.
Vasárnap délelőtt mégis milyen tömegek akarnának Siófokra utazni szerinted? Azoknak a vissza iránya volt a lényeg, ezek gyakorlatilag meghirdetett rezsimenetek voltak. A 125-ös járatnak, így, 175 perccel később, 15:10-es siófoki beérkezéssel akár már lehet minimális értelme is...
olvasom a dec. 9-től érvényes menetrend-módosításokat:
"125 sz. járat (Szeged, aut. áll. indul 15 7:40 óra, Siófok, aut. áll. érkezik 15 12:10 óra) 175 perccel később indul és módosított útvonalon Mórahalom, aut. áll. megállóhely érintése nélkül, változó megállóhely kiosztással közlekedik, Szeged, aut. áll. indul 15 10:35 óra, Siófok, aut. áll. érkezik 15 15:10 óra"
...erről van vkinek vmi részletesebb infója?
a menetrendek hu meg a vonal pdf-je is még a régit ismeri csak
Namármost, 4 Volvo távozott Szegedről, 3 Csongrádról, 2 Makóról és 1 Vásárhelyről... szóval elvileg 656-tól 665-ig lesznek a Csongrád megyeiek. (Vagy ha tetszik, akkor 664-ig, mert a vásárhelyi kocsi ugyebár békéssámsoni külső telephelyes volt, az pedig Békés megye, és az MXU-944 eredetileg a Körös Volánnál állt forgalomba.) A maradék 5 pedig megy majd Békés megyébe (1-1 darab Békéscsaba, Békés, Gyula, Orosháza, Mezőkovácsháza), már ha az az elv, hogy pontosan azokra a fordákra kerül Econell, ahonnan elvitték a 8900-ast.
Nyugi, a NIJ-es gépek is bérlemények. Szerintem még egy év van hátra azoknak is, aztán eldől, hogy más cégnél terveznek-e velük tovább. Sok mindennek a függvénye ez.
Max csak betanult az egyik. Kíváncsi vagyok, hogy az ex vezetőséget ki ellenőrizte, hogy sikerült milliárdokat kitalicskázni a cégből az elmúlt 4 évben.
Újjabban az ellenörök hármassával járnak? Mórahalom-Zákányszék útvonalon találkoztam velük egy a sofőrnél maradt kettő meg jött a jegyeket ellenörizni.
Tök mindegy mit írsz meg hova. Nem fogják figyelembe venni. Megköszönik észrevételedet és ennyi.
Most amúgy is azzal van a vezetőség elgoglalva, hogy minnél erősebben kapaszkodjon az íróasztalába. Még lenne jó pár ember, akit el kellene takarítani a cégtől. Némelyiknek minimum börtönben a helye.
NUP-645 fehér, a +1 pedig a másik fehér volt, amit összetörtek (és aminek nem ismerem a rendszámát). Egy sofőr szerint "rommá", de ahogy a telepre benézve láttam, csak a hátulja sérült. Egyébként olaszok, lengyel közvetítéssel kerültek az országba.
Én a PHM-590-ről és az NYU-785-ről tudok. Ezen kívül még van több is a telephelyen, csak azoknak nem láttam a rendszámát. Nincs közük a Tiszás Volvokhoz, nem került eladásra egy sem.
sokszor, sok mindenkivel beszélgettem a témáról, volt aki egyetértett, volt aki nem, de végül mindig arra jutottunk, hogy
anno az egész ingyen utazósdi cirkuszt nem kellett volna kitalálni, és akkor nem keletkeznének viták arról, hogy most udvariasságot/emberséget veszem figyelembe, vagy azt, hogy a pénzemért bizonyos szolgáltatást elvárok.
ON
szintén DAKK-téma.
a múltkor emlegettem a Szeged-Siófok sulivasárnapos járatokat...miért pont Várdombon állnak azok meg odaúton? miért nem ugyanúgy Hőgyész és Tamási?
Értem. (Érteni vélem.) Tehát bosszant, "hogy a hévízre nyaralni utazó nyugdíjasok miatt" te nem tudsz leülni. Hát ez tényleg borzasztó, miért nem áll inkább az a rohadt nyugger, igaz? Ha már nem fizet ... Szerintem ezt kár tovább ragozni, mert elég embertelen dolgok jöhetnek ki belőle.
Egyetlen saját emlék még, és a magam részéről ejtettem a témát: Még a kétezres évek elején Bp-ről jöttem haza Szegedre. Ezt vonattal szoktam megtenni, de egy alkalommal - pechemre - épp sztrájkolt a MÁV. Semmi probléma - gondoltam - hazajövök busszal. A Tisza Volán 4 db autóbuszt indított egyszerre a Népstadiontól, de így sem jutott nekem ülőhely és egyébként egy tűt nem lehetett volna leejteni a tömegtől. Az én buszomon csak korombeli - egyetemista külsejű - fiatalok voltak. A 95% Szegedig jött. A busz Kecskemétig autópályán, onnan a régi 5-ösön közlekedett. Nagyon hosszú volt végigállni az utat féllábon a tömegben, csomagok között. Egyetlen ülő utasnak sem jutott eszébe egész úton, hogy akár csak 10 percre átadja a helyét valamelyik álló utastársának! Pedig valószínűleg mindenki ugyanúgy fizetett. De kibírtam! A nyugdíjas nem bírná ki. Szerintem.
Nem kell reagálni a hozzászólásomra, inkább csak gondolkodjatok.
egy picit igazat adok neki...valóban bosszantó tud lenni, hogy a hévízre nyaralni utazó nyugdíjasok miatt (akik ingyen utaznak), már nem tudsz leülni, és még kiegészítő jegyet is fizetni kell :(
Ha már itt tartunk, ha rajtam múlna, tuti bevezetném az egész országban a jegyár alapú felszállást...Aki többet fizet, az hadd válasszon már ülőhelyet! A végén meg jöhet a 90%-os meg az ingyen, két csirkével meg 20 táposzsákkal utazó nagyi.
Van egy zárójeles kiegészítés a DAKK iskolakezdés körüli időszakának menetrendjében miszerint szept.1 A TANÉV TARTAMÁNAK KEZDETE.Szóval ezek alapján,akárcsak a balatonfüredi járat,aug.31 pénteken mennek utoljára.
Azt kizártnak tartom,hogy szept 2 án menjenek még a nyári,de már a sulivasárnapos járatok is...
az 1506/304 Baja-Hévíz járat miért nem közlekedik már szeptember 2-án? A hivatalos menetrend szerint nyári tanszünetben naponta kód alatt kellene közlekedjen. Értem én hogy ez már sulivasárnap, de nyári szüneti nap is egyben!
A sulivasárnapos 1506/116 és 126 Siófok-Szeged járatok rendben el is indulnak, de ezeket gondolom másik üzemegység közlekedteti. Akkor?
Tourismo és Intourokkal gazdag napokat kívánok neked! Remélem feléd fog járni az összes amin nem fog működni se klíma se fűtés, ablakok fix zárva lesznek :D
Én nem hiszem, hogy egy nyilvános fórumon, ahol mindenki - értsd jól: mindenki - elmondhatja, amit akar vagy ami foglalkoztatja egy témával kapcsolatban, ott minden hozzászólást ennyire véresen :-) komolyan kellene venni. Ha nem tetszik, ne foglalkozz vele! Foglalkozz azokkal a fórumozókkal, akiket magaddal egyenrangúan felkészültnek tartasz. És akkor kézigránát-rágcsálás helyett Te is inkább röhögsz egy jót :-)
Az, fajta... A kutyának van fajtája. Lentebb említetted, hogy elveszett a tömegközlekedés feelingje. Ennek az oldalnak meg a szakmaisága, ha fogalmazhatok így. Nem hittem, hogy lesz lejjebb, de aztán megjelentél te... Tőled nem láttam még olyan hozzászólást, kritikát, amelyre érdemeses lett volna válaszolni. Nem tudom hány éves vagy, de ideje lenne már az óvodás szinten túllépni, nem gondolod? Bár lehet én látom rosszul a dolgokat.
Tegnap meg ma Sopronban volt...Úgy látszik PRF és NIJ van már,mást esély sincs kifogni a szegedi távolsági vonalakon :( Lefogadom amikor meg néhány hét mulva esélyem se lesz utazni,mert vége a szabimnak,akkor rakják be FLX301et, FLM963-at,meg HXG-ket a soproni/győri vonalra...
Nem lehet, hogy csak átmenetileg állították le? Többször volt már olyan, hogy ideiglenesen leállítottak egy kocsit és utána visszahozták forgalomba. A két JOX elvileg 2005-ben gyakorlatilag minimális futott kilométerrel került a Tisza Volánhoz.
Mindig azt mondjátok, puffogok meg nyavajgok...Tessék!
Ma végre sikerült kipróbálnom egy laza Szombathely-Szeged távon a PDF-978-at. Szenzációs. PRF-en is utaztam, de a plüss ülések kényelmesebbek valahogy. Egy igazi, hosszú távra való távolsági kocsi. Jó vétel volt!! De az utasok is rákaphattak erre a buszra, mert kedd ide vagy oda, végig tele volt a busz, Solttól Szegedig nem volt már ülőhely... Sok ilyen kocsit még!
Rendszám: JOX-722 Gyártmány: VOLVO Típus: B 7 L Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Hónapok óta érthetetlen, ha ennyire útálod a tömegközlekedés szervezettségét, hogy állandóan panaszkodsz, mi a ....nek veszed igénybe rendszeresen ezeket a járatokat?
Lehet neked az lenne az optimális, hogy az átszállós buszod akkor is megvárjon, ha a másik 10-20 percet késik, de ha a másik 30 utas, aki meg a szegedi buszon ül, az is szívesen eltöltené azt az időt, és elnézné?
Ha ennyire kétes a helyzet abban, hogy eléred-e a csatlakozást, akkor elindulsz hamarabb vagy mész autóval...felesleges állandóan itt verni a nyálad.
Egyébként valaki tudja ,hogy a Fonyód-Kecskemét járatnak biztositott Solton a csatlakozása??Csak mert 19.00ra ér be,a szegedi meg 19.20kor indul Soltról.És gondolom ha beáll a déli part,akkor Solton is cseszhetem az átszállást,nem akarok újra igy szìvni.Hivatalosan fel van tüntetve egyáltalán,hogy melyik busznak melyiket KÖTELEZŐ bevárnia??
A Szeged-Sopron járat sofőrje szerinted a fejében tartja az összes településhez kapcsolódó összes járatot, amit érint?
Arról nem beszélve, hogy honnan kellene tudnia a sofőrnek, hogy egy csatlakozó járat ha késik, akkor az ő menetrendszerinti indulása után 2 perccel esik be, vagy 102 perccel?
Ha lett volna egy cseppnyi eszed, felhívhattad volna a veszprémi (esetleg a szegedi) forgalmi irodát és elmondhattad volna, hogy késés miatt 1-2 percen fog múlni a veszprémi csatlakozás és több embert is érint. Helyette itt puffogsz... Szánalmas vagy.
Igazán kedves sofőrök dolgoznak a Szeged-Sopron járaton is...A kib.szott Kapolcs miatt 16.33 helyett 16.57kor ért be a Héviz-Bpest járat,amiről köztudott,hogy sokan szállnak át Veszprémben a szegedi buszra,ami 16.55kor indul.Ma csak 6an maradtunk igy le a buszrol.Baxxák meg,hogy 2 vagy 3 qwa percet nem lehetett várni,bezzeg máskor Solton van idő a 10 percen felül is...
Látom már más is válaszolt, de nem a fonal veszett el, hanem a csuklósok! Például régen míg nem volt ennyi háromtengelyes Szeged-Makó között pörgött két makói csuklós és szegedi kocsik köztük ELR-435 is járt Makóra, mostanra ebből annyi maradt, hogy a makói csuklós, ami most DUD-921 éppen ha jók rémlik az napi egyszer bejön Szegedre.
De tény régi olyan legendás csuklós vonalak, mint a kübekházi, ami szinte teljesen 280-akkal volt kiadva ott ma nem is jár semmilyen csuklós.
Algyő és Sándorfalva ha éppen szabadok a helyközi 7700A-k, nem úgy mint most, akkor főleg oda járnak. De ma délután például láttam DUD-957-et Zsombó-i iránytáblával baktatni kifelé a Mars térről 14:40-kor.
Ezen a héten zajlik a Maty-éren a Sárkányhajó Világbajnokság, amely résztvevőit a helyijárathoz tartozó csuklós Volvokkal és Mercedesekkel szállítják. Ezek helyére érkeztek a fehér csuklós Volvok.
A legjellemzőbb Algyő és Sándorfalva. Ezen felül reggel Tiszaszigetre, Domaszékre, Deszkre (ide délután is), Röszkére, egy délutáni kanyar erejéig Vásárhelyre jár csuklós. A tartalék 280-sok pedig bárhol feltűnhetnek ezeken kívül is.
Sziasztok! Érdekesség képpen írom le épp boltból hazafelé jövet láttam 2.db fehér Volvo csuklóst, rendszámát sajnos nem de: Egyik a Pályaudvar felé 90.es járattal, a másik Gabonakutató felé 84.es járattal! Valaki többet tud ezzel kapcsolatban hogy hogy a helyi járatra kerültek azt köszönöm ha le írja! Szép napot és jó fórumozást :)
Szegedről mostanság (ideértve az iskolaidőszakot is) mely településekre jár csuklós kocsi? Algyőt és Sándorfalvát tudom, a többi útirány szólósításánál ("háromtengelyeítésénél") viszont elvesztettem a fonalat.
Én természetesen elfogadom, hogy így érzel, de kár nyavalyogni a 200-asok eltűnésén. Félre ne érts, én is örülnék 1-1 megőrzött darabnak. De hát nem csak ezek tűntek el, hanem eltűntek a '70-es, '80-as évek 260-asai és 280-asai is. Az előbbi évek szürke buszai illetve az utóbbiak sárga buszai nem ugyanúgy a városhoz tartoztak, mint az általad említett kicsit későbbi (mert ne felejtsd el, hogy amikről írsz, szintén a '80-as évekből származnak) típustársaik? És mi van az őket megelőző szegedi IK 66-osokkal vagy a csuklósított IK 620/630-asokkal, vagy a szóló 620-asokkal, szóló vagy pótos 60-asokkal? Vagy a még előttük közlekedett SzKV-buszokkal és Szegedi Autóbuszüzem még régebben futott buszaival? Nyomuk is alig maradt ... Hidd el, 10 év múlva - ha még meglesznek - a mai új járgányok is mind különbözni fognak egymástól, mindnek lesz valami egyedi tulajdonsága. Ja, hogy nem IKARUS márkanév van rajtuk? Ez egy másik, sokak által megénekelt szomorú történet. Szóval nyafogás helyett inkább próbálj minél több dolgot leírni/rögzíteni az általad szeretett kocsikról, így tartsd életben/támaszd fel az emléküket. Én ilyesmivel kísérletezem már jó ideje:
Így van, tökéletesen egyetértek! Sajnos én a helyközis járgányok között - újszegediként- nem vagyok annyira jártas, ellenben a helyikben annál in inkább. Ezért nem tudom, hogy melyik lehetett az a fekete kapaszkodós gépezetet (talán az utolsó BSE rendszámú 280-as? vagy esetleg a HES-808? mint anno ex-1982-es gyártású, vázcserés, bolygóajtósított, trilextelenített, stb. busz?), de biztos nagyon állat lehetett az is. Sajnos 2013-ban már csak kevés eredeti kivitelű 280-as futott egyáltalán a TV állományában is, nemhogy Szegeden - emlékszem, itt abban az évben már csak három ilyen kivitelű, Prágás csuklós volt, a 3 CJN: a 294, a 356 és a 357, melyekből az első 2 a következő évben (2014-ben), az utolsó 357 pedig rá egy évre lett selejtezve, így múltak ki városunkban örökre a prágás 280-asok..
A hangulattal egyébként szintén teljesen egyet kell hogy értsek: a mai modern, alacsonypadlós buszoknak - legyenek is azok akármilyen gyártásúak - közel sincs olyan hangulatuk mint egy egykori 200-as sorozatú ikarsznak, sőt meg sem közelítik azokat sem hangulatban, sem semmiféle más értelemben sem. Elég csak ránezni az itteni Scaniákra elsősorban, mi bennük az egyedi? semmi. mind ugyanúgy néz ki mind a 19. De mondhatnám ide még a Volvo-kat is. Egyedül ezeknek a csuklós Conecto-nak (G) az egy részét tuningolják picit a saját rá beosztott sofőrjeik, például az LPK-533/535/536 példányok igencsak ki vannak csicsázva időnként, de ezekkel is ugyanazok a problémák vannak: egyrészt eleve ezek sem Ikaruszok, másrészt meg még így sem az igazi (meg persze nem is hajaznak rájuk), végül pedig az, hogy még így sem érnek a nyomukba sem, azoknak a régi járgányoknak az egykori egyes példányuknál igencsak kiemelkedő díszítéseikre sem, mégpedig pont azért, mert azoknak az egykori sofőrjeik még ezeknél is sokkal jobban kidíszítgették, kívül-belül, feltuningolták a saját járműveiket!
Hogy egy példát is említsek: elég például csak az én névadómra, a '996-ra visszaemlékezni, azon belül is a 90-es évekbeli énjére, amikor még tősgyökeres és kirendíthetetlen (35-75 fordás) dorozsmai gépezet volt és az akkori sofőrje - akinek nem mellesleg emlékeim szerint Dobozos volt a beceneve, amit fel is tüntetett valamilyen formában a buszon - óriási nagy becsben tartotta, folyamatosan díszítette több dologgal is a járművét (például vékony, világoskék színű szalagcsíkkal az elején, kidíszített sofőrfülkével (azt hiszem nevéből adódóan 'dobozokkal' kirakott) és régi, a 256-os Ikarusokra hajazó dísztárcsákkal, felnikkel (nem a tyúkitatós, hanem a másik), irtó vagányan nézhetett ki úgy!), ami amúgy ment is mint az állat állítólag, ha kellett, és még szép híd-hangja is volt hozzá /annak ellenére, hogy egyik elsőként veszítette el az egykori D2156-os szívómotorját a szegedi Ikaruszok közül és D10-esítették, akkoriban állítólag még csendesebb busz is volt társainál/. Pályafutása vége felé a 2000-es években gondolom valamelyest visszahangosodott, főleg miután 2006 fele ki is került a dorozsmai fordákból és onnantól kezdve igazából gondolom már csak lovagló buszként töltötte be szerepét 2009-ig /ekkor például megfordult még a mi 71-es vonalunkon is/ (tehát már nem volt a régi, 90-es évekbeli önmaga), de azért gondolom utána is végig megbízható volt és maradt egészen forgalomból való kivonásáig, ami 2010. januárjának elején következett be, ekkor érte el a tisza volános selejtezési hullámok egyike őt is, fő pályatársával együtt alias AHA-604-gyel együtt, ami szintén lovaglóbusz volt, Mars teres kocsi, csak az ő történetét nem ismerem ilyen részletesen (egyébként mindkettő 1987.-es gyártású, és BX 68-13 illetve 68-14 volt az eredeti rendszámuk azt hiszem). :)
ha már élmények
én mindig örültem ha Ikarus jött mig mások "juj má megint egy hangos öreg busz" mindig jó volt hallgatni az öreg Ikarusok motorhangját meg szivesen fotóztam is öket. Volt egy kék fehér 280as (rendszámjára már nem emlékszem) belül fekete korlátokkal/kapaszkodokkal ugy 2013 körül még járt helyközin csörgött csattogott de jo volt vele utazni. A másik az ESZ-361 ami a kedvenc volt mindig igyekeztem ugy idöziteni hogy azt a járatot fogjam ki amit az a busz visz. Megvolt a régi buszoknak az a bizonyos hangulata mindegyik egy kicsit eltért a másiktol (motorhang kinézet) az új buszok (Volvo,Mercedes,Scania) már nem hozzák azt a hangulatot. Helyközin már nem sok 280as jár DUD rendszámosok közül szoktam még látni vagy néha egy egy ex körösöst.
végére csak annyit hogy kár veszni hagyni ezeket a gépeket legalább párat nosztalgia busznak meg kellene hagyni de hát ha a fejeseknek nem érdeke akkor veszett ügy....
Ha már szóba került a gázosok szegedi helyi üzeme utáni időszak, mielőtt bármit is csinálnának, jó lenne, ha legelőször is eszükbe jutna - a cégvezetőknek, hogy legalább egy darab 280G-t eltegyenek emléknek nosztalgiába (ha már a DAKK-nak úgysincsen semmiféle ilyesmi nosztalgia-flottája), én személy szerint például a GOX-154-nek örülnék, ha megmenekülne...
Azért írom ezt - nem hiába - mert anno egyetlenegy eredeti - még az 1970-es, 80-as években készült dízeles, D2156-os/D10-es, hosszúhidas stb. eszközökkel jellemezhető Ikarus 260 vagy 280 típusú buszt sem hagytak meg, hanem vagy eladták őket innen messzire külfüldre (ez a jobbik eset), de vagy a rosszabbik esetben, ami sajnos gyakoribb volt, fogták őket és szétvágták mind a maradékot a MÉH-telepen.. És ezzel pedig mára odáig jutottunk, hogy ki tudja, van-e még egyáltalán valahol akárhol a világon ex.-Tisza Volános Ik.280-as például. Továbbá nekem az elmúlt évek során iszonyatos hiányérzetem alakult ki: egyszerűen hiányom van az egykori Prága-váltókból például, illetve annak hangjából, a szegedi Ikaruszokra halmozottan jellemző szép motorhangból és az amúgyis szép és nekik jól álló fehér-világoskék külső színezetükből és kinézetükből is, hiányzik például a CJN-294 és BOX-605 szépen 'bubuzó' hangja is, ami az utolsó éveikben nagyon szépen jellemző volt rájuk és a szintén például ezekre a régebbi gépezetekre jellemző, eredetileg is így készülő belsőleg a fából készült barna színű gyönyörű dekorlemezekből (ezek is a TV buszokra hatványozottan jellemző ízléses kialakítás volt; de hol vannak ma már azok a buszok, amik így néznek ki vagy ilyen hangjuk van(?), ezek a halk CNG-s gázos buszok már messze nem is hasonlítanak rájuk, szinte a híd-hangjuk sincs). /De akkor már mondhatnám azt is, hogy hiányzik az ezekről a buszokról szóló megemlékező írások vagy éppen történetek is - elsősorban természetesen itt, ebben a topicban, hiszen azért mégiscsak ez a TV utód-topikja tudtommal -, amiket régebben (még akár pár évvel ezelőtt is) pedig olyan szépen és lelkesen meséltek el az itteni - 'nagyobb, 'öregebb' - (tömeg)közlekedés-rajongók, időnként kiegészítve a ma már pótolhatatlan és felbecsülhetetlen-kincs értékű régi képeikkel, remélem nem kell kifejtenem kikre gondolok, például V42 515 és Tavaszutca egykori topic-társakra biztosan sokan emlékeznek innen is/.
A lényeg tehát, hogy én arra gondolok, hogy egykori szegedi buszokból - mondok pár példát: például az AEX-044, AEX-166, AKF-940 és 996, CJN-438 és ELM-330 és BOX-605 és stb. triókból - ha meghagytak volna belőlük egyet-egyet, oolyan szívesen utaznék velük NAPHOSSZAKAT egész végig ma már, pénzt-időt-és energiát sem spórolva, hogy azt elmondani nem tudom! Na de mindegy, álom édes álom-tartja a mondás... És ez az amire valószínűleg soha nem fog sor kerülni
És talán már nem is lesz lehetőségem erre, vagy lehetőségünk (írom többes számban is, mert biztos vagyok benne hogy nem én vagyok az egytelen, aki így van mindezzel, hanem mások is szeretnék ezeket újra kipróbálni, újra átélni, csak nemigen hangoztatják), hát ez van :-/
A cikkben nem az operatívan, másodrészként indított járatra utaltak, hanem a megrendelt alapjáratok bővítésére. Előbbi általában autóbusz- és/vagy emberhiány miatt nem szokott megvalósulni.
De másod- harmad- vagy akár nyolcad rész indításához, senki engedélye nem kell.
Azt operatívan eldöntheti a vállalat maga.
Az ilyen döntéseket, a vállalat forgalmi igazgatói 90%-ban leadják a nagyobb forgalmat ellátó
(itt Mars téri forgalmista) forgalmi személyzetnek.
Ez most egy szakmai hiba volt.
Nem kell senkinek fejét venni, de :
- a DAKK-nál újból fel kell frissíteni, a FORGALMI szakterületen, az irányítási jogköröket, ezen jogkörök operatív alkalmazásának (ami most elmaradt) rendjét.
"Amióta tart a nyári szünet, és ritkábban járnak a helyközi buszok Szeged és Vásárhely között, nagyon zsúfoltak. Ezt a DAKK is észrevette, de a megoldás nem olyan egyszerű, hogy akkor önhatalmúlag több buszt indít."
Mióta nincs jogköre a Mars téri forgalmi szolgálattevőnek arra, hogy "önhatalmúlag" másodrész járatot állítson be a problémás járatokon?