Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
Borzasztó, amikor egy gyerekre mint valami legyőzendő ellenfélre tekintenek, akit helyes valamiféle állandó félelemben tartani.
Nehogy már szeressen iskolába járni.
Még szerencse, hogy a legtöbb pedagógus tudja, hogy minden eredményes nevelőmunka alapja az elfogadás, a személyre szóló törődés, a bizalom és a szeretet. Nem pedig a folyamatos fenyegetettség.
"(1) Nem olvastam bele. A te véleményedre vagyok kíváncsi."
A nőket és a férfiakat úgy általában felruházzuk bizonyos tulajdonságokkal. Mire gondolsz, ha férfi, ha nő szót hallod?
Mire gondolsz, ha látsz a kórházban egy fehér köpenyes nőt? Nekem először eszembe jut az, hogy ápolónő, csak aztán doktornő. Mire gondolsz, ha látsz a kórházban egy fehér köpenyes férfit? Orvos. Pedig legutóbb kiderült, hogy ő egy ápoló.
Valamiért az évek során így alakult ki bennem és gondolom sokakban. Ez is egyfajta sztereotípia. Mivel férfi/nő alapon működött, ezért nemi sztereotípia.
"(2) Aha, tehát abból indultak ki az anti-sztereok, hogy pl. egy családban csak az anya főz, ill. senki nem vezet autót."
Gondolj bele óvodáról van szó. Mi, milyen tevékenységek jelenhetnem meg a beszélgetések, az irányított játékok között? Kb. ez a szint.
Az 1%-nyi ávós csemete az mindig demokrata, csak a 99%-nyi nácifasiszta fidesznyikhaj ezt nem érti. De nem baj, majd leváltják a népet. Ahogy szokták. Idegen szuronyokkal, legyen az a szurony T55 vagy bankhitel.
Vagy ő csúsztat, mos össze dolgokat és járatja le HR-t, vagy HR járatja le magát.
Egy konkrét példa: " az államtitkár mégis ígéretet tett rá, hogy a nehézségek ellenére jövőre az átlagos béremelést 1-2 százalékkal meghaladóan emelik a pedagógusok fizetését."
A héten valamelyik reggel beszélgettek vele az m1-en. http://premier.mtv.hu/Hirek/2010/07/27/11/Kulfoldre_menne_a_fiatal_ertelmiseg.aspx
Farkas Melinda ezt nem látta. Lásd kb. 5:00-tól. Ezáltal az újságíró többi mondata is hiteltelenné válik.
"Kevesebb teher a pályakezdőknek, csökkentett munkaidő a nyugdíj előtt álló pedagógusoknak, és akár féléves fizetett szabadság az „alkotó” tanároknak – információink szerint ezeket az intézkedéseket is tartalmazza majd a jelenleg kidolgozás alatt álló pedagógus-életpályamodell."
Nem vagyok benne biztos, hogy indokolt a nyugdíj előtti csökkentett munkaidő, nem vagyok benne biztos, hogy indokolt a kevesebb teher a pályakezdőknek. Utóbbiaknak inkább több segítség kell, ne hagyják magukra őket a kezdés problémáival.
Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy a féléves fizetett szabadság abszolút hibás elképzelés, mert nem illeszkedik az iskolai munkarendhez, felesleges problémákat generál. Ha szabadság, akkor legyen tanévre szóló, ha nem, akkor itt legyen a csökkentett munkaidő, pl. kevesebb óra heti 2-3 napra elosztva.
Ha tudnád kiröl és mit beszélsz, visszább fognád magad.
Bár távol áll tőlem, hogy pont Lendvait idézve védjem meg Őt, de kénytelen vagyok ezt tenni.
Lendvai is kítűnő pedagógusnak és kitűnő igazgatónak tartja Hoffman Rózsát egy nem régi felszólalásában a parlamentben. Volt a családban, akit ő tanított.
Szóval lassan azokkal a "kötelező minősítésekkel".
Most a parlament.hu napló része nem működik, de van itten ez:
Kitűnő pedagógusnak tartja - Lendvai családjából járt hozzá gyerek -, ezért megkéri Hoffmannt: vegyék ki az új törvényi szabályozásból, hogy ha 16 évesek szabálysértést követnek el, szüleik akár börtönbe is kerülhetnek.
Aki képes olyat nyilatkozni, hogy a pedagógia három alappillére a buktatás, a fegyelmezés és a büntetés, valamint a "renitens" gyerekek elkülönítése, az az én szememben minden, csak nem pedagógus.
Nagy bűne az Orbán-kormánynak, hogy Pokorni helyett Hoffmann kezébe rakta a közoktatást.
Pokorni egészen más szemléletű, és úgy látszik, túl liberálisnak minősült.....
Magyar Nemzet Nem tudom, hogy hol lehet, és mit csinál most éppen Magyar Bálint, de valószínűleg nem lehet túl jó kedve. Ha nem lett volna két évtizedünk arra, hogy megismerjük őt, akár azt is gondolhatnánk, hogy a sarokba kucorodva vizesre sírja a párnája csücskét, amikor látja, hogy egy nyári szünet alatt „romba döntik” a hosszú évek kemény munkája alatt felépített „remekművét”. Habitusát ismerve azonban inkább az a valószínű, hogy fékezhetetlen dühvel tombol, mint a durcás kisgyerek, aki képtelen megemészteni, hogy veszített a társasjátékban.
Magyar Bálint négy évig volt miniszter, majd a következő négy évben a háttérből irányított: bábként rángatta utódját, Hiller Istvánt. Úgy viselkedett, mint elefánt a porcelánboltban: a modernitás jegyében a hazai oktatás valamennyi hagyományát összezúzta. Mindezt úgy, hogy a tradicionális értékeknek, de különösen a nevelésnek írmagja se maradjon az iskolákban. Csak a jó Isten a megmondhatója annak, hogy célja valóban a szándékos népbutítás volt-e, munkásságának eredménye mindenesetre erre utal. Hoffmann Rózsa, az Orbán-kormány oktatásért felelős államtitkára percek alatt letörölte Magyar és Hiller keze nyomát a hazai oktatásról. A kereszténydemokrata politikus szinte naponta számol fel egy-egy liberális oktatási reformot: a buktatás és az osztályozás lehetőségének visszaállítása után a napokban jelentette be, hogy a humánszakokon újra visszaállítják az egyetemi szóbeli felvételi vizsgát. Magyar Bálint tiltotta be korábban ezt is, természetesen a szabadság és a demokrácia jegyében. A liberálisok üdvöskéje fittyet hányt a professzorok tiltakozására is. A szaktekintélyek azzal érveltek, hogy személyes találkozás híján tehetségek ezrei eshetnek ki a felsőoktatásból egy elrontott írásbeli miatt, miközben olyanokból lehet például jogász, akik verbális képességüket és habitusukat tekintve teljességgel alkalmatlanok erre a pályára.
Hoffmann Rózsa jóvoltából szeptembertől mégsem kell meseolvasás közben egyes és kettes szülőnek nevezni az anyát és az apát az óvodákban, és nyugodtan tűzhetünk rózsaszín masnit kislányunk hajába. A kormány ugyanis eltörölte azt a szocialista kormányrendelet-módosítást, amelynek értelmében az ősztől óvodákban kerülni kellett volna a nemi sztereotípiák erősítését.
Bár Magyar Bálint és Hiller István előszeretettel nevezték magukat demokratának, míg a polgári oldal politikusait despotának, mégis Hoffmann Rózsa az, aki igyekszik segíteni azoknak is, akiknek sorsáért felel. Bár pénz alig van, az államtitkár mégis ígéretet tett rá, hogy a nehézségek ellenére jövőre az átlagos béremelést 1-2 százalékkal meghaladóan emelik a pedagógusok fizetését. A vidéki főiskolák segélykiáltását is meghallotta: a jövőben előre meghatározott államilag finanszírozott férőhelyet kapnak majd az intézmények, így vidéken sem kell majd attól tartani, hogy egyszer csak elfogynak a hallgatók, és kénytelenek lesznek bezárni a régió kulturális és gazdasági centrumának számító főiskolát, megpecsételve ezzel a város sorsát is.
Hoffmann Rózsát sokan azzal vádolják, hogy mindent rossznak tart, ami modern, és súlyos károkat okoz a gyerekeknek, amikor a reformok „válogatás nélküli” eltörlésével egyetlen nyári szünet alatt fenekestül forgatja fel a közoktatást. Az ellentábor egyvalamit azonban elfelejt: az államtitkár nem bizonytalan eredményt hozó „reformgyárat” üzemeltet, hanem korábban évtizedekig sikeresen működő módszereket és szabályokat állít vissza. Ehhez pedig egy nyári szünet éppen elég. =========
".....Ezeket a felügyelőket ráadásul nem képezték erre a munkára, sőt, a hatvanas-hetvenes években még politikai komisszár szerepük is volt, tehát nem a szakmaiság döntött. Ezért a pedagógustársadalom nem nagyon kedvelte a felügyeletet, és fellélegzett, amikor ez megszűnt. Az egy központosított, teljesen uniformizált oktatási rendszerben működött. És mindig ahhoz viszonyított, hogy a pedagógus teljesíti-e azt, amit a tanterv, a tankönyv, ésatöbbi előír........."
Meg volt a francot komisszár szerepük, erre tökéletesen megfelelt az iskola pártcsoportbizalmija, párttitkára.
Itt a körmös: http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=329517&lstparts=1
--- - A külső értékelő rendszer ügyében vannak félelmek. Szakfelügyelet lesz?
- Nem szakfelügyelet lesz. A szakfelügyelet egy foglalt kategória, az 1985-ben szűnt meg és az volt a dolga, hogy adott tantárgy tanítását ellenőrizte. Jött a magyar szakos szakfelügyelő és ellenőrizte a magyar órát, a fizika szakfelügyelő pedig a fizika órát. ---
Szerintem rendben.
--- Ezeket a felügyelőket ráadásul nem képezték erre a munkára, sőt, a hatvanas-hetvenes években még politikai komisszár szerepük is volt, tehát nem a szakmaiság döntött. Ezért a pedagógustársadalom nem nagyon kedvelte a felügyeletet, és fellélegzett, amikor ez megszűnt. Az egy központosított, teljesen uniformizált oktatási rendszerben működött. És mindig ahhoz viszonyított, hogy a pedagógus teljesíti-e azt, amit a tanterv, a tankönyv, ésatöbbi előír. ---
Most akkor vagy nem a szakmaiság döntött, hiszen politikai komisszárok voltak, vagy mindig ahhoz viszonyított, hogy a ped. teljesíti-e azt, amit a tanterv, stb. előír?
--- Ezzel szemben a mai oktatási rendszer az iskolai, szakmai autonómiával is számol, ezért egy másfajta ellenőrzésre van szükség, továbbá nem a tantárgy tanítását kell elsősorban vizsgálni, hanem a tanár pedagógiai attitűdjét, a gyerekkel való bánásmódot, mindazt, amit a neveléselmélet és az általános didaktika leír. ---
Ezek szerint majd meg egy magyar szakos matematika órára és megítéli, hogy a tanár didaktikailag helyes utat követett-e? Könyörgöm, ha gőze nincs a matematikához, hogy tudja megítélni? Nos, ha ezt megcsinálják, ezekből az ellenőrzőkből lesznek az igazi komisszárok...
"Az elmúlt egy-két hónap történései egyébként számos pozitív visszajelzést hoztak, pedagógusoktól, szülőktől, sőt még a diákoktól is – tette hozzá Hoffmann Rózsa."
Mire hozták a pozitív visszajelzéseket, amikor múlt szombatig nem mondtak semmit? :)
================================== „Elengedhetetlenül szükséges volt a módosítás” 2010. július 30. 10:59
MNO - KN Módosult az óvodai nevelés alapprogramja, a kormány döntése értelmében abból kikerült a nemi sztereotípiák erősítésének tudatos kerülése – közölte Hoffmann Rózsa pénteki, budapesti sajtótájékoztatóján.
Az oktatási államtitkár kiemelte: a korábbi kormányrendelet vitatható irányba befolyásolhatta volna a gyermekek erkölcsi, szellemi fejlődését, ezért elengedhetetlenül szükséges volt a korrekció.
Felidézte: az előző kabinet tavaly novemberben módosította az alapprogramot. A szakmai és társadalmi egyeztetések után kerültek bele olyan elemek, amelyek komoly felháborodást váltottak ki a szülők és az óvodapedagógusok körében.
Az akkori módosítás részeként a nemi sztereotípiákra hivatkozva az óvodai nevelésben, az úgynevezett genderideológia alapjait vetették volna meg, mely az egyenlőség jegyében értelmetlennek tartja a nemek megkülönböztetését – fejtette ki Hoffmann Rózsa, aki rámutatott: azzal a mondattal, hogy az óvoda „tudatosan kerüli a nemi sztereotípiák erősítését, elősegíti a nemek társadalmi egyenlőségével kapcsolatos előítéletek lebontását”. Azt sugallták, hogy a nemi meghatározottság tudatosítása hiba lenne az óvodai nevelésben.
Közlése szerint ez a mondat úgy változott, hogy az óvoda „nem ad helyet az előítéletek kibontakozásának sem társadalmi, sem nemi, sem egyéb értelemben”. Változott a kormányrendelet migráns gyermekekre vonatkozó passzusa is. Eddig ugyanis az szerepelt benne, hogy az „interkulturális nevelésen alapuló integráció lehetőségét” kívánják meg az óvodáktól és az óvodapedagógusoktól. Ez azonban nyelvi és szakmai szempontból is megvalósíthatatlan, s vitatható követelményeket állít az óvodapedagógusok és az intézmények elé egyaránt – fejtette ki.
Az új rendelkezés szerint „a hazájukat elhagyni kényszerülő családok gyermekeinek óvodai nevelésében biztosítani kell az önazonosság megőrzését, ápolását, erősítését, társadalmi integrálását, az emberi jogok (...) védelmét”.
Az oktatási államtitkár elmondta: a módosítás nem azt jelenti, hogy az intézményvezetők és óvodapedagógusok által átdolgozott új helyi pedagógiai programokat szeptember 1-jéig ismét át kellene dolgozni, vagy újbóli jóváhagyást kellene kezdeményezni. Az óvodák saját hatáskörben jogosultak a helyi programok e két korrekciójára. (MTI) ==================================
=================================== Hoffmann Rózsa: A legfontosabb feladat a nevelés 2010. július 29. 20:13
MNO - BL A számtalan sürgető feladat közül, amely az oktatáspolitikában vár a törvényhozásra, a legfontosabb talán a nevelés – mondta interjúkötetének szegedi bemutatója előtt Hoffmann Rózsa, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatásért felelős államtitkára.
A Jövőnk a tét című kötettel csütörtökön a Gál Ferenc Hittudományi Főiskolán ismerkedhettek meg az érdeklődők. A Csűrös Csilla újságíró által szerkesztett munka a Kairosz Kiadó Magyarnak lenni interjúkötet-sorozatának legújabb könyve.
Hoffmann Rózsa, a KDNP oktatáspolitikusa a bemutató előtt elmondta: bár nagy a baj, de sok a lehetőség is. Az ország többsége néhány hónappal ezelőtt úgy döntött – tette hozzá –, hogy sok mindent meg kell változtatni, és ebben benne van az oktatás is. Ez azt mutatja, hogy az emberek pontosan tudják, hogy ami ma az iskolában van, az lesz holnap az országban. Tehát igaz a könyv címe, hiszen a jövőnk a tét, azaz az iskolában kell kezdeni az újjáépítést – mondta.
A távirati iroda azon kérdésére, hogy melyik feladat a legsürgetőbb, azt felelte: „az oktatás bármelyik területére nézünk, a romlás virágai látszanak”. Ezért új oktatási – közoktatási és felsőoktatási – törvény kell, ennek az előkészítése már megkezdődött. Ez azonban csak keretet ad a tervezett változásoknak, a legfontosabb feladat a nevelés.
A politikus szerint a nevelés alapértékeit fellazították, a pedagógusokat elbizonytalanították, és a nevelés gyengesége, az akaraterő gyengesége, a szorgalmas munkavégzés ellehetetlenítése okozta a tanulmányi eredmények romlását. Hozzátette: szükség van új szabályokra, több pénzre, odafigyelésre, a pedagógusok megbecsülésére is.
Az elmúlt egy-két hónap történései egyébként számos pozitív visszajelzést hoztak, pedagógusoktól, szülőktől, sőt még a diákoktól is – tette hozzá Hoffmann Rózsa.