Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Isti62 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 27336
Még annyit tennék hozzá, hogy kimérés után célzottan elkezdtem kopogtatni mozgatni a környezetet, mert ez a kontakt hibát előhozza és valóban egyszercsak leállt. Tehát meg kellene keresni, hol van a szivattyú relé és ha lehet kellene óvatosan kocogtatni, mozgatni, akár az egész egységet, illetve magát a relét. Nem egy computeres hi-tech megoldás, de engem már sok szarból kihúzott az egyszerű gondolkodás és próbálkozás (ja és villamos mérnök vagyok, így ezt a metódust ezer más helyen is alkalmazom, alkalmazzák - eddig 6-1-re állok a computeres bevizsgálással szemben, vagy éppen erre az infóra alapozva :-)
Előzmény: F.Józsi (27332)
Isti62 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 27335
Szia!

Nekem benzinesnél volt hasonló (pont ugyanilyen) jelenségem és ezer szerelő után én mértem ki, hogy az üzemnaygszivattyú reléjének az egyik forrasztása repedt. Először megforrasztottam, aztán cseréltem, mire a probléma teljesen megszűnt. Ez nem Peugeot volt, így csak tanács magának a relének - és esetleges áramköri környezetének - ellenőrzése
Előzmény: F.Józsi (27331)
Isti62 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 27334
Érdekes ez az olaj téma, most ugrok neki többedszer. Alapvetően egy fő tapasztalat, hogy érdemes hosszabb út után rögtön nekiesni az olajcserének - sajnos nem túl egyszerű a meleg olaj miatt, de megoldható - mert ilyenkor a legteljesebb a szennyeződés és korom lebegtetés, ilyenkor jön ki a legtöbb trutyi. Ezután jött sok esetben a motorolajba önthető tisztító adalék. Na, ezzel még nekem is fenntartásaim vannak. Egyrészről tényleg még egy lapáttal rátehet a tisztításra és régi szutykos dolgok is felszabadulhatnak.....ámde ezzel a lendülettel sajnos a kiszabaduló nagyobb trutyik dugulást eredményezhetnek. (erről szívesen hallanék véleményt)
Mindezek után régi olaj le és tisztító olaj be. Tisztító olajként vettem 4 éve egy nagyon olcsó (Tesco gazdaságos és mégis szintetikus) olajat és először - a régi olajszűrővel még - ezzel átjáratom, átmosom a rendszert. Merthogy egy motort szétszedve döbbentem rá, hogy ilyenkor akár fél liter trutyis olaj is bennmarad a rendszerben, az én esetemben a motortisztító adalékkal (és ennél ezerszer jobb a "friss" Tesco takarékos ilyen mennyiségben is) (volt olyan autóm, ahol a régi leengedés és tisztító feltöltés után, egy pár perces járatást követően a tisztító olaj döbbenetesen trutyis volt!!! - erre anno egyébként volt olcsó mosóolaj, de egy idő után nem alkalmaztam pont azért, mert ebből is maradat benne). Ezen tudás után, már nem is csodálkoztam, amikor a barátomnál a frissen betöltött olaját 500 km múlva leengedve elég sötét olaj jött elő, habár a nívópálcán még teljesen tisztának látszott. Viszont szavaid teljesen igazolva azt kell mondjam, hogy az előző művelet után a Calibrámban 1800 km után is egészen szép volt a kényszerűségből leengedett olaj.
A tegnapi Eneos internetes kutakodásom és szavaid meggyőztek, így ki fogom próbálni. (hol vetted?) Most döbbentem rá, hogy mi az igazi különbség a szintetikus és a félszintetikus között, így átállok itt is szintetikusra. (ezek alapján megint lögybölnöm kell Tesco szintetikussal, mert most a Valvoline ásványi alapú.
Végül a 9.2-es átlagfogyasztás nagyon jó, nálam egy éves viszonylatban pont egy literrel több - igaz én sokat járok az állomásig napi 4 kilómétereket.....
Előzmény: bossery (27333)
bossery Creative Commons License 2010.08.05 0 0 27333
Ebben igazad van, olaj egyik feladata a szennyezodesek lebegtetese. Ha van mit..
Viszont egy uj auto motorja nem szennyezett, nincs mit lebegtetni, volt 0km-es autom par, tudom...sok ezer km-ig megorizte a szinet, persze idovel elkezd sotetedni...

Most a pozsoban is ilyen az olaj, pedig 324937km van az autoban...tehat a motorban az olajjaratok nincsenek elszutykosodva, nincs lerakodott korom, kosz, semmi benne ennyi km utan sem...persze az elozo olaj 14000km es 1 ev utan mar kelloen fekete volt, ez is az lesz mire cserere kerul a sor...de pont ez a lenyeg, hogy a faradt olaj leengedesevel a szutyok is kijott, tehat a motor belul tiszta, ezt az uj olaj allapota jelzi..
Nem mellekesen a fogyasztasa csokkent az autonak, igaz ebben beleszamitanak az uj michelin energy gumik is, 9.2 az atlagom ugyanazon korulmenyek kozott mar tobbedik telitank utan is, ami nem rossz egy 194le-s 3l-es autotol...:)) bo 1.2l-rel kevesebb, mint olaj es gumicsere elott...
.

Előzmény: Joci101 (27330)
F.Józsi Creative Commons License 2010.08.05 0 0 27332
Sziasztok!

Peugeott 406 hdi 110 lovas 2000 évjáratú kocsim van és a leg váratlanabb pillanatokban le áll.Majd 15-20 perc mulva pöccre indul.Van amikor 1000 km-en sem áll le,de van hogy 10 km-en 2 szer is!Amikor le áll,nem hallom az üzemanyag szivattyu hangját sem,ha rá adom a gyujtást.Voltam kiolvastatni és azt írta a gép,hogy a kisnyomáson valami relé le tilt,vagy kábelköteg szakadásom van.A kábelkötegnek ellent mond,hogy később újra indul,hozzá nyúlás nélkül!Az meg nem eggyértelmű,hogy rossz a relé,mert az meg csak letilt!Kérdésem,volt e már valakinek hasonló problémája,vagy tud-e valaki megbizható tanácsot adni?Az összes szerelő azt mondja,hogy akkor vigyem oda amikor megállt.De mire oda vontatnám bármelyikhez,már újra hibátlanul indítható és müködik.Ez ám a 22-es csapdája!
F.Józsi Creative Commons License 2010.08.05 0 0 27331
Sziasztok!

Peugeott 406 hdi 110 lovas 2000 évjáratú kocsim van és a leg váratlanabb pillanatokban le áll.Majd 15-20 perc mulva pöccre indul.Van amikor 1000 km-en sem áll le,de van hogy 10 km-en 2 szer is!Amikor le áll,nem hallom az üzemanyag szivattyu hangját sem,ha rá adom a gyujtást.Voltam kiolvastatni és azt írta a gép,hogy a kisnyomáson valami relé le tilt,vagy kábelköteg szakadásom van.A kábelkötegnek ellent mond,hogy később újra indul,hozzá nyúlás nélkül!Az meg nem eggyértelmű,hogy rossz a relé,mert az meg csak letilt!Kérdésem,volt e már valakinek hasonló problémája,vagy tud-e valaki megbizható tanácsot adni?Az összes szerelő azt mondja,hogy akkor vigyem oda amikor megállt.De mire oda vontatnám bármelyikhez,már újra hibátlanul indítható és müködik.Ez ám a 22-es csapdája!
Joci101 Creative Commons License 2010.08.04 0 0 27330

Egy olaj nem attól jó olaj,hogy mézarany marad a színe,sőt az elég nagy baj ,ha olyan marad,ugyanis az olaj feladata a korom "lebegtetése".

Ellenkező esetben lerakódik a korom.

Előzmény: bossery (27329)
bossery Creative Commons License 2010.08.04 0 0 27329
Én javaslom az 5w-40-es olajat, de kifejezetten csak jó minőségűt....Eneos elött Total volt benne, az sem volt rossz, de ez most nagyon meggyőzött....olajcsere óta 2500km-t mentem és még mindig szép mézarany a színe!!!!, nem eszi, totalt kissé ette...
pedig km bőven van benne....:)) majd meglátod...
viszont reménykedem, hogy a megbeszélt összeröffenésre el tudok menni vele, ma visszavittem a váltóshoz az autót, mert szivárog a váltóolaj belőle vhol...kissé unom már az egészet....szóval reménykedem, hogy kész lesz addigra....ha nem akkor megyek a másik V6-tal....:)))
Előzmény: Isti62 (27326)
ratisrdt Creative Commons License 2010.08.04 0 0 27328
A féltengelyeket is fel szokták újítani. Ilyenkor, ha olcsóbban akarod megkapni az újat, akkor le kell adnod azt is.

Üdv!
Előzmény: való79 (27324)
Isti62 Creative Commons License 2010.08.04 0 0 27327
olaj-tudás innen jöhet!! - máris érzem milyen hülye kérdés volt a 5W-40-re a nem túl "vékony?"

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg_comPg-1.html
Előzmény: Isti62 (27326)
Isti62 Creative Commons License 2010.08.04 0 0 27326
Ilyen különbségek lehetnek olajok között??? Én Valvoline 10W-40-eset használok és melegen hallok egy kicsi szelephangot. Az 5W-40 nem vékony egy picit? Van valamilyen tapasztalat a Valvoline-ról? Olajcsere előtt állok, így most akár válthatnék is.
Előzmény: bossery (27131)
ZolKa Creative Commons License 2010.08.04 0 0 27325
Igen vannak olyan alaktrészek amiket a gyár felújít (gondolom a gazdaságosság jegyében). Persze nem kisiparilag hanem komoly minőségi követelményeket támasztva. Nekem volt egy OFF autóm aminek a blokja volt gyári felújított. Bele bolt ütve egy jel a motorszám mellé azzal jelölték. Volt róla számla garanci meg minden...
Előzmény: való79 (27324)
való79 Creative Commons License 2010.08.04 0 0 27324

Olyan alkatrészről már halottatok, hogy "gyári felújított"?

A PUG Sárkánynál lehet venni gyári és gyári felújíott kuplunkszettet. A felújított 20eFt-tal olcsóbb...

Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.08.03 0 0 27323
Az egyik ismerősnek volt a HDi-jn egy vékony vákum cső ki szakadva akkor írta neki ki ezt!

De lehet, hogy csak a kipuffod van meg tömve korommal!
Meny el egy karikára lehetőleg emelkedőre és felfele jól húzazsd ki, hogy ki szaladjon a sok rák keltő cucc!

Ezek tippek!
Előzmény: k_l (27320)
Diego21 Creative Commons License 2010.08.03 0 0 27322

Sziasztok!

 

Egy kis segítségre lenne szükségem!

 

A bal oldali kormánykerék kapcsoló végén vagy egy gomb kapcsoló, amivel lehet szabályozni a tompított fényszóró automatikus be - ki kapcsolását.

Na most nekem kb egy hónapja főleg irányjelzés esetén ki - be kapcsol magától. Valaki járt már így? Szerintetek mi lehet a gond?

 

Üdv ! 

Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.08.03 0 0 27321
Ha valami olcsó csoda HID akkor ne csodálkozz...

Can-bus rendszerüt vegyél! A be gyújtáskor vissza csak a nagyfrekis része és ezt nem díjaza az autó computere!
Előzmény: Isti62 (27319)
k_l Creative Commons License 2010.08.03 0 0 27320
ANTI POLLUTION FAULT

Sziasztok,

tudom már sokat témáztunk a hibajelenségről, de ez most rejtélyesebb:

Ha nagyon meleg van, 35 fok felett és nem menet közben, hanem állok negyed órát egy helyben és megy a klíma, akkor már többször kiírta a drágám.
A kocsi jól megy, nem légtömeg, vagy turbó nyomásmérő, mert akkor nem menne rendesen. Minden fasza, csak kiírja.

Ha pár órát áll, utána eltűnik a felirat.

Na ez mi a szar lehet?

Köszönöm az ötleteket,

Laci
Isti62 Creative Commons License 2010.08.03 0 0 27319
Vettem a 406-os coupeba HID xennon-t. Mikor bekapcsolom az összes mutatót nullára küldi. (nem mindig, csak időnként)
Ez csak egy tranziens, mert aztán rögtön vissza is áll minden. Gondolom valahogy, valahová ad egy löketet az indítási feszültség. ( A jobb oldali a computer mellet van a motorházban levő műanyag dobozban és körülvettem fémfóliával az árnyokolás kedvéért. Ez már többedik HID, többedik autóban, de sehol nem produkált ilyen jelenséget. Van valamilyen tanács, ötlet, tapasztalat?
Northman75 Creative Commons License 2010.08.03 0 0 27318
Márkaszervizek akciója, gondolom azért hogy megmaradjunk a náluk, én is kaptam regisztrációs kártyát, 25 % munkadíjkedvezmény és alkatrész is....
Előzmény: ZolKa (27314)
Mogyis Pitty Creative Commons License 2010.08.03 0 0 27317
El tud gőrbűlni is , akár valamelyik karja is. Nem sok kell elég 1-2 mm is az már a kerék tetején egy cm is lehet.
Előzmény: Pug 306 GTI (27310)
ZolKa Creative Commons License 2010.08.02 0 0 27316
én erre szerintem nem vagyok alkalmas :)
Előzmény: Pug 306 GTI (27315)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.08.02 0 0 27315
http://www.peugeot.hu/fonix/
Előzmény: ZolKa (27314)
ZolKa Creative Commons License 2010.08.02 0 0 27314
Mi ez a főnix?
Előzmény: való79 (27304)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.08.02 0 0 27313
lehet csak a gombot rendelni régi kulcshot!
pönikszben meg 25% a max kedvezmény...
Előzmény: való79 (27304)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.08.02 0 0 27312
azzal a kerék össze tartást lehet állitani!
Előzmény: Gyozi2 (27298)
ratisrdt Creative Commons License 2010.08.02 0 0 27311
Pug szalon, talán egy ezres az ára.

Üdv!
Előzmény: pavcsi (27303)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.08.02 0 0 27310
az öntött vas törni szokott, vagy hajolni is?
Előzmény: Mogyis Pitty (27297)
Pug 306 GTI Creative Commons License 2010.08.02 0 0 27309
a fed comp elméletileg a valósat mutatja de szerintem csak tájékoztató jellegű!

ha terhelés közben pörög fel akkor valszeg végére ért a kuplung!
Előzmény: való79 (27296)
pavcsi Creative Commons License 2010.08.02 0 0 27308
Köszönöm a gyors választ!
Előzmény: Erikaviking (27305)
murrencs Creative Commons License 2010.08.02 0 0 27307
Nekem már 8decit siet a fedcomp és az üzemagyag szintjelző is leesik fél alá aztán egyszer csak felmegy 3/4edre és onnan folytatja útját lfele, de pl azt írta a minap, hogy 30km van hátra, de mégis több, mint 10L volt a tankba és a fogyasztásom 6,5L/100km volt.
Előzmény: való79 (27296)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!