Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2005.04.13 0 0 330
Meg az is érdekes, amikor a zavarban levő útátjárót a közeledő vonat "visszahozza", szinte kikezeli a zavarból, azaz a sötét jelzőre kiteszi a villogó pirosat. Baromi jól néz ki egy 15-tel cammogó, 480 m-es tehetvonat vezérállásáról... :)
zugkraft aargau Creative Commons License 2005.04.13 0 0 328
Szerintem te a piros hosszabításra gondolsz:

"Az éppen zavarba kerülő sorompó felé közeledő első vonat védelme érdekében (és természetesen a közút védelme érdekében is) bevezetjük a „piros hosszabbítás"-t, ami azt jelenti, hogy a zavar állapot bekövetkezése után a közút lezárása még körülbelül 1 percig megmarad (ha ez műszakilag lehetséges). Így biztosítható, hogy még lezárt sorompón haladjon át az „első" vonat, amely már nem értesíthető időben a zavar bekövetkezéséről, vagyis a vonat a zavarállapot bekövetkeztekor az útátjáró ellenőrzését ellátó jelzőt már meghaladja (vagy már olyan közel ér hozzá, hogy nem tudta a változást kiértékelni). Ha a vonat kap értesítést az utolsó pillanatban a főjelzőn és a jelfeladáson keresztül, akkor esetleg fékezve érkezik az átjáróhoz, de hogy mekkora sebességgel, az teljes bizonyossággal nem határozható meg, az az adott pillanatban a helyzetek, a távolságok, és időadatok függvénye."

(idézet az "Emelt sebesség" mesekönyvből)
Előzmény: Törölt nick (327)
korpi41 Creative Commons License 2005.04.13 0 0 326

Tegnap sikerült hozzájutnom Németh László: Vonali biztosítóberendezések című könyve, ebben elég részletes leírás van róla. Szkennelni nem tudom, digitgéppel lefotózom, és úgy el tudom küldeni. Milyen felbontás lenne neked elfogadható?

Előzmény: Atti001 (325)
Atti001 Creative Commons License 2005.04.13 0 0 325

Help!!!!

"Óvodás" Bizberesként szakdolgozatot írok a tengelyszámlálókról (alkalmazások, telepítések, tapasztalatok). Ha valakinek van ezzel kapcsolatban anyaga azt nagyon szívesen fogadnám!  Lehet idegen nyelvű is lehetőleg angol.Főként a Siemens AZF típusra vagyok kiváncsi, de az általános dolgok is jók lennének!

Előre is köszönöm a segítséget!

 

                                                             Üdv: Attila

424es Creative Commons License 2005.04.12 0 0 324
Ezt a részt Kandúr barátom ollózta ki a legelső, 1945 után készült, magyar filmből. Sajnos nincs benne több vasutas rész. :(( Tegnap óta 22-en nézték meg.:))
Előzmény: Infós (323)
Infós Creative Commons License 2005.04.12 0 0 323

Naggyon jóó a videó!

Kicsit A mosoly vonata c. filmre emlékeztet. Érdekelne a többi a része is, ha megoldható! (remélem van többi része...) Érdekes látni azt a pusztát, amit most házak vesznek körbe. Úgy tűnik, a város mindent elér... :(

Előzmény: oldmumus (322)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.12 0 0 322
Nagyon tetszik a film, ami mostansag elmaradt az fszt tisztelgese.
Előzmény: 424es (321)
424es Creative Commons License 2005.04.12 0 0 321
Súlykörtés váltó, kijárati jelző, sorompó, tárcsa, fütyülő, stb, látható
ezen a kis vasutas szívet melengető videón, persze csak kicsiben. :))

http://cabalo.tar.hu/
424es Creative Commons License 2005.04.11 0 0 320
Nanáááá! De ez a Hentes2-nek volt házifeladat...:)))))

Amúgy haloványan emlékszem még valamilyen furfangos bizber küyűre,
kb 4Ox4Ox2O cm-es szürke kalapácslakkozott dobozban volt a falon.
Lehet, hogy Brown Boveri, de lehet más gyártmány is. Ez mintha telefon átvitelre is szolgált volna, megfelelő fojtókkal, trafókkal szétválasztva a hangot és a jeleket.
Szabad a gazda!
Előzmény: _nyunyuka (318)
424es Creative Commons License 2005.04.11 0 0 319
Nehéz kb 4O év távlatából egy még régen is kimondhatatlan Jugoszláv helység nevére visszaemlékezni, de hogy irjak vmit, mintha Koprovnica derengene ugy 1O%-ban. Fekete főmérnök említette volt, hogy jól jön a gyárnak a kemeny valuta, ugyanis a svájciak is azt kértek a licencért.
Na de ez már off tocsik. Talán van telefongyári vagy integrás topik valahol...
_nyunyuka Creative Commons License 2005.04.11 0 0 318
Én fölismerem :-)))))))))))).
Előzmény: 424es (315)
korpi41 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 317

Üdv!

 

Erről még nem is hallotam, hogy ment Dominó kishazánkon kívülre is. Darabszám, esetleg állomásnevek, hová??? Van esetleg infód???

Előzmény: 424es (311)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.04.11 0 0 316
Még nem, de egy testvére már folyamatban van, felügyelő cica már van otthon :-))))).
Előzmény: 424es (314)
424es Creative Commons License 2005.04.11 0 0 315
Szio! Ezt is felismered?

http://img.tar.hu/nyunyuka/img/5119658.jpg#3
Előzmény: Hentes2 (115)
424es Creative Commons License 2005.04.11 0 0 314
Csak nem hazavitted kurblistól? :))
_nyunyuka Creative Commons License 2005.04.11 0 0 313

Üdv!

 

Egy kicsit jobb állapotú(szolgálati cicával):

 

Előzmény: 424es (311)
424es Creative Commons License 2005.04.11 0 0 311
Régnemlatott holmit pillantottam meg ezen a képen, goldoltam csatlakozom a topikhoz.
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/3/0/6/3/THM_0000453063.jpg
Kis előzmény, 12 éves koromban kezdtem a MÁV-nál dolgozni, mint gyomirtó, termeszetesen kézzel, nem vegyileg mint manapság, persze csak nyáron az iskolai szünidőben. Pár év mulva előléptem vízhodónak a krampácsolók mellé. (gy.k. PFT).
Bizberes pályafutásom is nagyon alapfokon kezdődött. Télen pufajkában, nyáron lengébb öltözetben, olajos kannával, ronggyal es drótkefével a kezemben jártam a végtelennek tűnő töltéseket, a vonóvezetékek csigáit tisztítva és olajozva.
Van fogalmatok hány váltó volt a gurítódombot is beleszámítva a Ferencvárosiban?
Szóval volt mit kenni és a havat eltakarítani róluk. Feltétlenül magasabb szintű munka volt az árbócmászás, az ollóskerekes vagy kulisszás szétcsappantó szerkezetes, akár egy vagy többkarú jelzők karbantartása. De jólesett néha lepihenni a nyáron hűvös, télen meleg 'blokkban'. Ilyenkor néha még váltót vagy jelzőt is állithattam a képen látható emeltyűkkel. Esküszöm, hogy volt oyan vezér aki tolatgatás közben direkt kiszúrásból vágott fel egy váltót, mindíg pont a fájront előtt! Na ennyi elég is a nosztalgiából. Mielött az Andrassy út 73-75 be avanzsáltam, volt egy évem a Telefongyárban is, ahol a Domino Integra berendezéseket MEO-ztam. 3-4 állomásnak építettünk bizbert egyszerre, akkoriban pont Jugoszláviának. A hozzászólasokból itélve, életkorilag nagyon kilógok a sorból, de örülnék ha tévedtem volna.
Itt maradok és fülelek egy darabig, hátha bejön még pár régi téma. :))
oldmumus Creative Commons License 2005.04.05 0 0 310
Valami masszivabb vedo epitmeny kellene.
Előzmény: hg7wgq (308)
davidbosi Creative Commons License 2005.04.05 0 0 309
Hát akinek ez vicces, és ilyet tesz az haljon meg! Azt "megértem" ha ellopják, mert pénzt kapnak érte, de hogy csak úgy felgyújtsák??? Inkább el tudok képzeli egy 14 évesekből álló csoportot mint hajléktalanokat... Na mind1.
Előzmény: hg7wgq (308)
hg7wgq Creative Commons License 2005.04.05 0 0 308

Hogy tudtak hozzaferni a kabelhez, kiastak?

 

Nem kellett kiásni. A vasút mellett futó kábelek nem mindenhol vannak földben. Azokon a helyeken ahol hidat, felüljárót, átereszt vagy egyéb tereptárgyat keresztez a nyomvonala, ott ezek külön erre a célra kiképzett kábelcsatornákban, csövekben, stb. kerülnek elvezetésre. Ebben az esetben Egy felüljáró alatt átvezetett kábelkről van szó amelyeket csavarozható kábelcsatornákban vezettek el.

Hogyan sikerült ezt felgyújtani?

A lecsavarozható fedeleket eltulajdonították és a helyükre tett különböző ruhadarabokat meggyújtották.

Előzmény: oldmumus (307)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.05 0 0 307
Hogy tudtak hozzaferni a kabelhez, kiastak?
Előzmény: hg7wgq (306)
hg7wgq Creative Commons License 2005.04.05 0 0 306

Ki mit szol a tegnapi Isaszeg-Godollo biztber zavarhoz? Tenyleg hajlektalanok okoztak?

 

Helyesbítés: Aszód-Gödöllő-Isaszeg

Vélhetően igen, de a továbbiakat a rendőrség deríti majd ki.

Aszód-Gödöllő között egy 64 eres Bizt. ber. kábelt égettek át teljesen. A mellette húzódó távközlési kábelnak csak a páncélzata olvadt meg, de nem kizárható, hogy belül annak a papír szigetelése is szétégett.

Hála az aszódi blokkmesteri szakasznak és a kábelcsoportnak éjfélre már sikerült részben úgy helyreállítani a berendezést, hogy jelzési képpel lehet be- és kijáratni a vonatokat a páratlan oldalon is.

Előzmény: oldmumus (305)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.05 0 0 305
Ki mit szol a tegnapi Isaszeg-Godollo biztber zavarhoz? Tenyleg hajlektalanok okoztak?
Infós Creative Commons License 2005.03.31 0 0 304

Háát, így első ránézésre talán Sellye táján van valahol, talán Kémes?? :)

 

(de ha a kurzort ráviszed, te is megtudod! ;)   )

Előzmény: GyöBzs (303)
GyöBzs Creative Commons License 2005.03.31 0 0 303
Ez hol sikerült?
Előzmény: bádoglovas (302)
bádoglovas Creative Commons License 2005.03.30 0 0 302

Biztos ami bizttos:

 

 

Kémes
Vendégsín Creative Commons License 2005.03.28 0 0 301
A német vasút LZB rendszere saját információ átviteli eszközt, sugárzókábelt használ. Mivel ez a mi vonatbefolyásolónkkal ellentétben nem kiegészítő eszköz, folyamatosan működnie kell.
Előzmény: davidbosi (300)
davidbosi Creative Commons License 2005.03.28 0 0 300
Hogy a 300. hozzászólás az enyém legyen.... :)

- Pont ezelőtt néhány perccel mentettem le mindkét képet :)

Jelfeladással kapcsolatban:

Németországban is megszűnik a vátóknál a jelfeladás? (gondolok az ICE pályákra)
Előzmény: Vendégsín (298)
oldmumus Creative Commons License 2005.03.28 0 0 299
Semmi gond, nekem van meg egy filmes doboz reed relem.:P
Előzmény: davidbosi (297)
Vendégsín Creative Commons License 2005.03.28 0 0 298
Ugyanezen topik 109. és 8. hozzászólásában látható a nálunk használt két fajta tengelyszámláló képe.
Előzmény: Infós (292)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!