Meg az is érdekes, amikor a zavarban levő útátjárót a közeledő vonat "visszahozza", szinte kikezeli a zavarból, azaz a sötét jelzőre kiteszi a villogó pirosat. Baromi jól néz ki egy 15-tel cammogó, 480 m-es tehetvonat vezérállásáról... :)
"Az éppen zavarba kerülő sorompó felé közeledő első vonat védelme érdekében (és természetesen a közút védelme érdekében is) bevezetjük a „piros hosszabbítás"-t, ami azt jelenti, hogy a zavar állapot bekövetkezése után a közút lezárása még körülbelül 1 percig megmarad (ha ez műszakilag lehetséges). Így biztosítható, hogy még lezárt sorompón haladjon át az „első" vonat, amely már nem értesíthető időben a zavar bekövetkezéséről, vagyis a vonat a zavarállapot bekövetkeztekor az útátjáró ellenőrzését ellátó jelzőt már meghaladja (vagy már olyan közel ér hozzá, hogy nem tudta a változást kiértékelni). Ha a vonat kap értesítést az utolsó pillanatban a főjelzőn és a jelfeladáson keresztül, akkor esetleg fékezve érkezik az átjáróhoz, de hogy mekkora sebességgel, az teljes bizonyossággal nem határozható meg, az az adott pillanatban a helyzetek, a távolságok, és időadatok függvénye."
Tegnap sikerült hozzájutnom Németh László: Vonali biztosítóberendezések című könyve, ebben elég részletes leírás van róla. Szkennelni nem tudom, digitgéppel lefotózom, és úgy el tudom küldeni. Milyen felbontás lenne neked elfogadható?
"Óvodás" Bizberesként szakdolgozatot írok a tengelyszámlálókról (alkalmazások, telepítések, tapasztalatok). Ha valakinek van ezzel kapcsolatban anyaga azt nagyon szívesen fogadnám! Lehet idegen nyelvű is lehetőleg angol.Főként a Siemens AZF típusra vagyok kiváncsi, de az általános dolgok is jók lennének!
Ezt a részt Kandúr barátom ollózta ki a legelső, 1945 után készült, magyar filmből. Sajnos nincs benne több vasutas rész. :(( Tegnap óta 22-en nézték meg.:))
Kicsit A mosoly vonata c. filmre emlékeztet. Érdekelne a többi a része is, ha megoldható! (remélem van többi része...) Érdekes látni azt a pusztát, amit most házak vesznek körbe. Úgy tűnik, a város mindent elér... :(
Nanáááá! De ez a Hentes2-nek volt házifeladat...:)))))
Amúgy haloványan emlékszem még valamilyen furfangos bizber küyűre, kb 4Ox4Ox2O cm-es szürke kalapácslakkozott dobozban volt a falon. Lehet, hogy Brown Boveri, de lehet más gyártmány is. Ez mintha telefon átvitelre is szolgált volna, megfelelő fojtókkal, trafókkal szétválasztva a hangot és a jeleket. Szabad a gazda!
Nehéz kb 4O év távlatából egy még régen is kimondhatatlan Jugoszláv helység nevére visszaemlékezni, de hogy irjak vmit, mintha Koprovnica derengene ugy 1O%-ban. Fekete főmérnök említette volt, hogy jól jön a gyárnak a kemeny valuta, ugyanis a svájciak is azt kértek a licencért. Na de ez már off tocsik. Talán van telefongyári vagy integrás topik valahol...
Régnemlatott holmit pillantottam meg ezen a képen, goldoltam csatlakozom a topikhoz. http://imgfrm.index.hu/imgfrm/3/0/6/3/THM_0000453063.jpg Kis előzmény, 12 éves koromban kezdtem a MÁV-nál dolgozni, mint gyomirtó, termeszetesen kézzel, nem vegyileg mint manapság, persze csak nyáron az iskolai szünidőben. Pár év mulva előléptem vízhodónak a krampácsolók mellé. (gy.k. PFT). Bizberes pályafutásom is nagyon alapfokon kezdődött. Télen pufajkában, nyáron lengébb öltözetben, olajos kannával, ronggyal es drótkefével a kezemben jártam a végtelennek tűnő töltéseket, a vonóvezetékek csigáit tisztítva és olajozva. Van fogalmatok hány váltó volt a gurítódombot is beleszámítva a Ferencvárosiban? Szóval volt mit kenni és a havat eltakarítani róluk. Feltétlenül magasabb szintű munka volt az árbócmászás, az ollóskerekes vagy kulisszás szétcsappantó szerkezetes, akár egy vagy többkarú jelzők karbantartása. De jólesett néha lepihenni a nyáron hűvös, télen meleg 'blokkban'. Ilyenkor néha még váltót vagy jelzőt is állithattam a képen látható emeltyűkkel. Esküszöm, hogy volt oyan vezér aki tolatgatás közben direkt kiszúrásból vágott fel egy váltót, mindíg pont a fájront előtt! Na ennyi elég is a nosztalgiából. Mielött az Andrassy út 73-75 be avanzsáltam, volt egy évem a Telefongyárban is, ahol a Domino Integra berendezéseket MEO-ztam. 3-4 állomásnak építettünk bizbert egyszerre, akkoriban pont Jugoszláviának. A hozzászólasokból itélve, életkorilag nagyon kilógok a sorból, de örülnék ha tévedtem volna. Itt maradok és fülelek egy darabig, hátha bejön még pár régi téma. :))
Hát akinek ez vicces, és ilyet tesz az haljon meg! Azt "megértem" ha ellopják, mert pénzt kapnak érte, de hogy csak úgy felgyújtsák??? Inkább el tudok képzeli egy 14 évesekből álló csoportot mint hajléktalanokat... Na mind1.
Nem kellett kiásni. A vasút mellett futó kábelek nem mindenhol vannak földben. Azokon a helyeken ahol hidat, felüljárót, átereszt vagy egyéb tereptárgyat keresztez a nyomvonala, ott ezek külön erre a célra kiképzett kábelcsatornákban, csövekben, stb. kerülnek elvezetésre. Ebben az esetben Egy felüljáró alatt átvezetett kábelkről van szó amelyeket csavarozható kábelcsatornákban vezettek el.
Hogyan sikerült ezt felgyújtani?
A lecsavarozható fedeleket eltulajdonították és a helyükre tett különböző ruhadarabokat meggyújtották.
Ki mit szol a tegnapi Isaszeg-Godollo biztber zavarhoz? Tenyleg hajlektalanok okoztak?
Helyesbítés: Aszód-Gödöllő-Isaszeg
Vélhetően igen, de a továbbiakat a rendőrség deríti majd ki.
Aszód-Gödöllő között egy 64 eres Bizt. ber. kábelt égettek át teljesen. A mellette húzódó távközlési kábelnak csak a páncélzata olvadt meg, de nem kizárható, hogy belül annak a papír szigetelése is szétégett.
Hála az aszódi blokkmesteri szakasznak és a kábelcsoportnak éjfélre már sikerült részben úgy helyreállítani a berendezést, hogy jelzési képpel lehet be- és kijáratni a vonatokat a páratlan oldalon is.
A német vasút LZB rendszere saját információ átviteli eszközt, sugárzókábelt használ. Mivel ez a mi vonatbefolyásolónkkal ellentétben nem kiegészítő eszköz, folyamatosan működnie kell.