FIGYELEM A 49683 sz LEIRATOMBAN KÖZÖLT KÉP ADATA HIBÁS EZ A A JOBB FELSŐ KÉPRE VONATKOZIK. KÉREM A KÉPADATOKAT FIGYELMEN KÍVŰL HAGYNI!!!! KÖSZÖNÖM TOVÁBBI ADATOK ISMERTETÉSÉT ERRE VONATKOZÓLAG MEGKÖSZÖNÖM!
Üdv ! Nagyon kösz a tájékoztatást . Nem tudom mert nem saját kép. Egy gyüjteményes cd ről kaptam. A Celldömölki az biztos jó, mert a fotó hiteles forrásból van . Kérlek ha tudod azonosítani a másikat, korrigálj ki . Előre is köszönöm .
Látod, azt a trapéz tetejü Gh kocsit a mozdony mögött persze nem fényképezted külön le, pedig arról ritkábbak ma már a fényképek, mint a 17-ről... :-))
Üdvözletem ! A celldömölk -Soproni vonalon talán 2 alkalommal láttam a 17 es gépet Celldömölkön ha a fth. ba bejárt. Celldömölk -Sopron között személyvonakén Ab motor + 2 mellékkocsi járt egészen 1979 május 26 ig.Akkor szűnt meg a vonalon a forgalom majd szokás szerint felszedték egy részét. 1988 ban Nick Rábahídtól még megvolt a pálya Fertőszentmiklósig De képek Ab mot az utolsómenetek eggyikén 1979 május 25 celldömölk
Szervusz Füttyvadász szivessen meghalgatnám a gép kiütését,de nem tudom mert nem szól(nemrég tönkrement a gépem és elszállt az összes program meg egy csomó infó is).Azt szeretném tehát kérdezni milyen alkalmazást vagy segéd programot kell letöltenem hogy meg tudjam hallgatni a felvételeidet?(mert média player van,de az nem csinál semmit)Válaszod előre is kőssz.Üdv:Péter.
Jól emlékszem, hogy ez a gép szokta vinni a Celldömölk és Sopron között közlekedő (egyetlen) közvetlen személyvonatot, amelyik valamikor a hajnali órákban indult Celldömölkről?
A GYSEV-nek hány kiállított 377-es gőzöse van? Én csak az Ebenfurthiról tudok, de ma wulkában Ebenfurth irányában haladva láttam egyet a vonatból kiállítva egy talapzaton, vagy azt vitték volna át oda? Illetve volkában volt egy 520-as szerkocsiból készült víztartály is épp ami gondolom használatban van, mert rendes forgalmi vágányon volt.
Fotós tehervonat volt német vasútbarátoknak. Csak a Rrendezői bejárati jelzőig, mert odáig kimehetett (akkor még) engedély nélkül, mert a hálózatra már akor sem mehetett ki a gép.
Szó sincs róla, nagyon szépen köszönöm a választ! :-)
Gondoltam, hogy magánvasúté volt az a vízdaru, azoknak a formára is ügyelniük kellett, hogy szívesebben szállíttassanak vele. A MÁV mondhatta, hogy "próbálj meg máshoz menni!" :-)
Amúgy gyönyörű ez a vízdaru, örülök, hogy megőriztétek.
Na, akkor ez volt az, amire nekem csak rémlett, hogy történt körülötte valami. Most már dereng, hogy képeket is rakott be valaki. (Lehet hogy éppen Te. Vagy esetleg Sanyi? Majd visszalapozok.)
A fertőbozi 520-t októberben fotóztam körbe. Jelentem, rosszabb álapotban van, mint az IT VII osztályon álló dögök. A fákat kivágták mellettük, ennyi. A 424,140 ua. :((( Képek késóbb.
Nagyon köszönöm ! Az 520 030 as ról emlékképek ,1975 és 80 között a Gysev vonalán.A képek Sopron , Sopronkertes , Szárazvám ,Vulkapordány allomásokon készültek
Mea culpa, ekkorát tévedni! Teljesen igazad van, a Landler -ben készült az első tíz vagon. Később a futó és fővizsgák is ott készültek, ha jól emlékszem a Gyulai István vezette osztályon. Ennyit az emlékezetemről.
Még annyit, hogy Székesfehérváron nem 10, hanem 11 kocsi készült végül, mert időközben a tárnoki balesetben egy kocsi teljesen összetört. Annyira, hogy a motor kiszakadt a helyérő (150-es "I" profillal volt az alvázhoz rögzítve), a kolléga több hónapig volt kezelés alatt. Ezt a vagont pótolta nekünk a MÁV.
Mind a két helyen igényes, szép munkát végeztek, kivitelre, használhatóságra. Dinamóval, akumlátorral készültek a kocsik. Jómagam 10 évig utaztam ezekkel a vagonokkal, bel és külföldön, azután áttértünk mi is a közúti szállításra.
"Vajon valóságos vízdaru volt vagy csak primadonna? :-)"
Elnézésedet kérem a késedelmes válaszért, de idő be telt míg megtaláltam azt az embert aki biztosat tudott mondani.
A daru a hatvanas évek végéig a pécsi fth Pécsbánya-Rendező kocsiműhelyben, (ez volt valamikor az MPV üszögi fűtőháza)a bánya felé vezető vágány mellett ált. Sikerült megtalálnom az egyik embert aki részt vet a leszerelésében, és a jelenlegi helyen történő felállításában is. Ilyen volt működő állapotában is!
Köszönöm szépen a halszállító kocsikról írt részletes ismertetést.
Írtad, hogy „A 60-as évek elején bővítették a vagonparkot, korszerű 4 tengelyes, RIV forgalomra alkalmas kocsikkal Ezekből 10 db. Dunakeszin, és 10 db. Fehérváron készült.”
azt olvastam, hogy 1962-ben vásárolni tervezett 20 db. 4 tengelyes kocsit a cég. Ebből 10 db. 1963-64-ben Istvántelken (MÁV Landler Jenő Járműjavító) készült el.
Nem különösebben lényeges, de gondolom, hogy a Dunakeszi – Istvántelek képezheti az ellentmondást. Magam részéről inkább az Istvántelekre tippelek. Ott volt teherkocsi-javítás, ellenben Dunakeszin személykocsikat javítottak és gyártottak. A két üzem pedig elég közel van egymáshoz, így keveredhet a szóbeszédben, vagy az emlékekben. Székesfehérvár nem kérdéses, hiszen ott mindig is teherkocsi-javítással foglalkoztak.
Sajnos a vasúttörténettel foglalkozók a vontatott járművek történetét a mozdonyokénál lényegesen kisebb intenzitással kutatják. A nem vasút-tulajdonú, un. magánkocsikat szinte teljesen negligálják.
Ezért nagyon értékesek – legalábbis számomra – az általad írtak.
A fertőbozi a GySEV-től időnként lát karbantartást, csak rémlik, mintha mostanában is történne vele valami (Sanyi biztos tudja), a hatvanit (róla nincs saját képem) viszont - úgy tudom - azóta "kajálgatja" a természet, amióta ott ácsorog.