Nagyon jó ez a Collegium Musicum. Igazi, eredeti, nem "korszerűsít".
Részben igaz hogy P100-on játszik, de nem teljesen.
Ez egy Porta-B. Ugyanúgy L100 alapú mint a P100, de még kisebb, az erősítője a lábrészben találhat, fönt csak a TG, a perka és vibrátómodul van. Ennél könnyebb, hordozhatóbb csöves, mechanikus Hammond nem létezik. Jórészt az USÁban gyártották, ill. kicsit Hollandiában. Az első változatoknál 1968-ban még a billenő kapcsolók helyett az akkor kifutott jelzetlen drawbarpipákkal készítettek csúszókapcsolókat és a vibrátót jobboldalról szabályozták egy ki/be és egy háromállású forgókapcsolóval. Ezek átkerültek később baloldalra két billenőkapcsolóként talán 1970-ben.
Gondolom minden kapcsoló funkciója ismert, az AMP az mint a második leslie-félhold kapcsolta hogy a hang a kimenetre menjan vagy saját hanxórókon szóljon.
Nemsok Hammond készült amelybe csakúgy be lehetett dugni akár két 147-es lezlit és egyből vezérelve is voltak.
A másik extra, hogy volt ötödik perkája, de nem volt soft perka üzemmódja. Ha a 5. perka rca dugóját átdugtam a perkabox üres aljzatába, lett soft perka, mexűnt az 5. perka :-)
Mindezen extrák mellett azért ez L100, a jellegzetes hangjával, vibrátójával.
Szia. Csak kétrotorost. Ahogy mondod. Ha egybedobozos, mégjobb. Csak nagyobb, nehezebb legfeljebb. Alább olvasható, a crossover vágási frekijét le kell vinni 1200-ról 800-ra kb. Akkor mégjobb. A csöves erősítő is dob rajta.
igen, nekem is ez volt az első döbbenetem amikor igazi Hammondon játszottam, egyből ment rajta az, ami addig nem igazán, ráadásul még úgy is szólt ahogy addig soha. Azt hittem, valami titkuk van, de nem, csak AZT használják.
A titok aztán inkább a finom tuningban és a fííílinges játékmódban rejlik, magyarán a zenében. Üdv, Zsolt
Kis finomság, Collegium Musicum Reunion! 1992. Varga Mester, ha jól látom, P-100-on játszik, Halsamannek ajánlom! Beszarás, mit ki nem lehet hozni egy kis 3.5-ös spinetből, ha nagyon tud az ember! :) Üdv JJ
Megdobogtatta a szívemet a kép. Egyrészt a Syrius miatt, mivel ha magyar bandáról van szó, őket nálam nem veri senki, másrészt ugye az M-100-as miatt, és Pataki Laci miatt, aki kedvenc magyar billentyűsöm ráadásul! :) Egy újabb technikai kérdés: tavasszal milyen Leslie-t vegyek? Jon Lordnál van egy Echolette, árban megfelelne, ha el nem adja addig. Fatokosok (egyelőre) kizárva. Leírnál néhány típust, klónok is jöhetnek, stb., amik abszolút csóringer pénztárcára vannak méretezve, de hozzák azért a brutál hangzást? Csak kétrotorosok. Kilóötvenig. Egyébként az M-100-assal nem tudok betelni. Tudom, hogy van B3, ami überalles, egyszer az is lesz talán, de komolyan mondom, élvezet ez a hangszer. A szomszédok persze nagyon szeretnek, és a család is, de olyan dolgok jönnek ki a kezem alól, amik szintin, Hammondklónokon soha. :) Pont most néztem egy youtube klipet, ami a Hammond történetéről szól, és Emo mondta: "If you go up to the stage, and a Hammond organ is there, it just makes you perform!" (azaz: Ha felmész a színpadra, és egy Hammond van ott, egyszerűen előadásra késztet, (szabadon: életre kel a kezed alatt)! Hát, mit mondjak? Maximálisan egyetértek! Üdv mindenkinek, előre is köszi a tanácsokat Leslieügyben. JJ
Én a CX3 prospektusmásolatot 99-ben kaptam a Kerorgból. A VK7 96-os. Nagyon furcsa volt hogy a CX3-nál pont ugyanazok a paraméterek voltak feltüntetve, pl 2 hangképzés: vintage, clean = betűre ugyanaz a megnevezés. Meg a leakage, wheel brake, a key on és off!! click és a swell mellett a KÉT kontrollerbemenet! Azt is el tudom képzelni hogy a CX motorja a VK-ból van, csak az audió részt és a felületet variálták meg. Ok ez csak feltételezés, de simán lehetett akár 98-99-ben is.
A VK processzorai megvannak, meg a full szervízkönyv, mostmár a CX-esl kéne összevetni :-)
Pont ezért kérdeztem... :) Ugyanis a hangszer kísértetiesen hasonlít az új CX-3-ra, de ez a hangszer csak 2000-ben jelent meg, Earland pedig sajnos még 99-ben meghalt... A régi CX-3 nem lehet, mert azon hátul középen volt a Korg felirat, nem a szélén. Különös...
Nallaci cuccai nagyon szépek, jók, a C3 59-es évjárat, szóval finom.
Érdemes az európai lezlikkel is foglalkozni, kis odafigyeléssel lényegesen fel lehet azokat is tuningolni. Csak amíg nincsen három oldalról a nyílás jórészt lezárva, nem szabad túl közelről mikrofonozni.
Látod Matyi, nem az orgona hangképével volt a hiba! :-)
Egyébként sok jó leslie-s felvételt csinált Stevie Ray Vaughan is. A szóló gitárhangot akkord szőnyeggel kísérte, majdnem olyan mintha egy orgona kísérne, de gitár.
Megcsináltam a leslie felújítást. Teljesen szétszedtem a motorokat, de végül nem mertem nagyon belenyúlni. Az összes motor tengelyén van némi rozsda szerű anyag. Vajon ha ezt lekaparom, kevésbé lesz zajos? Kiiktattam egy csomó zajforást, pl. lötyögött a bassz dob a mélyebb hangokra. És megcsináltam a crossovert, tényleg sokkal jobb, ha a nem 1000 Hz-nél vág, hanem lejjebb. Ezt nem nagyon kell számolgatni, jobb, ha fülünkre hagyatkozunk. Én pusztán annyit tettem, hogy beforrasztottam a magasnyomó előtt sorban lévő kondi mellé párhuzamosan két másikat (10mikroF helyett 30 lett így), meg egy 8 ohmos ellenállást sorosan(5W-os kell, a kisebb elfüstöl), hogy a magas ne legyen túl hangos (ezt izlés szerint kell választani). Így egyensúlyba került a hangkép, sokkal jobb lett a perka, és megjött a felső két oktáv visítása is. Egyébként egy Dynacord Dc100-ról van szó, 15-ös mélynyomóval, és az eredeti magassal. A motorokat is beállítottam Trambi tanácsának megfelelően, köszi érte.
Januárban készül új Triton Electric Octopus(TEO) lemez és TrioQuartet anyag is, szóval le lehet csekkolni mindent, majd teszek fel kedvcsinálót.
Ez nagyon érdekes, ilyen típusról még nincs képem. Nem lehetne majd jobb minőpségben? Beszkenneltem a képet még jobb minőségben a Rockszámla könyvből, azon azonban másféle van.
Lörinci gyüjtö ismerösömnél van a Syrius által használt Selmer Leslie, és egy paerl dobkészlet azt hiszem pont az ami képen látható. Bocs a kép minöségéért de ezt telefonon kerestül kűldte.
Lehet hogy Selmert használt, de a koncertképen Leslie 16-os van. A Selmer kerekített élű. Egyébként tökmindegy, mert a harmadik képen a Selmer belseje látszik és az egyértelmű hogy színtisztán a 16-os és társai alkatrészeiből áll.
Tudásom szerint a Syriusnak, Selmer gitár leslije volt, és a képen is az látható szerintem.
Más , pénteken este a filmmuzeumban lenyomtak egy saját készitésü filmet,
melyben volt Gesarol, p.mobil. Szóval öröm volt nézni a hangulatát ezeknek a koncerteknek, ahol a közönség,a zenekar , a rendfentartó erők is , akik a kulturált szorakozást voltak hivatottak elősegiteni /egypár jólirányzott tockossal/,láthatóan jól érezték magukat. És hát volt M3,a100, 100wattos tapsgép , melyet Schuszter showmester kezelt. Szóval ha valakinek van módja megnézni szerintem érdemes....
Szia, ahogy alább van, a gitárosok csak egy,-dobrotosos- passzív lezlit használnak. Magyarán van a dobozban egy 12-es hangszóró, ami előtt forog a kétmotoros=kétsebességes éxíjhajtású polisztirol lezlidob. és ezt rádugják az erősítőjükre. Tudtommal az a Super CX 80 is ilyen a lenti képen. Teljesen más a hang ha effekt helyett ilyennel van tényleg megforgatva! Hendrix és Clapton mellett tudtommal Harrison is használt ilyet a My Guitar...-ban, meg a Blind Faith-ben is hallható, meg sok helyen. Meg Orszáczky Jackie bácsi (aki egyenértékű a legnagyobb legendákkal) is mindig használ Leslie-t.
A képen ott van a jobb fölső sarokban a basszgitárja alatt. Jól láthatóak a lezlik sajátosságai, az oldalsó nyílások :-)
tempora mutantur et nos mutamur in illis , vagyis változnak az idők, és velük együtt mi is ,vagy mégsem annyira ? Szóvak érdekes modon lassan kezd mindenki vissza nézegetni a 60-70 es évek zenekari felszereléseire , hogy mitől szóltak jól...
A gitárokhoz készitett leslik, elsödlegesen abban különböznek, a billentyüs alapként szolgálóktól , hogy egy dobrotort,vagy forgó hangszorót /tipus függő/ tartalmaznak
és nem horizontális, hanem vertikális elhelyezéssel. pl a Leslie 16-18, vagy más forgalmazó a fender vibratione, nem tartalmaztak beépitett erösitőt,/magyarul passziv/ két sebességes volt, de nem volt rajta stop. Clapton, és Hendrix is használta ezeket a tipusokat.
Az europai Olasz gitár leslik, már általában , kéthangszórós , erősitős , zengetős,
és kétsebességes , plusz a stop.
A hangszorók más frekiváltása miatt, és a kétrotoros hangkép miatt , nem igazán alkalmassak a billentyüalapok, gitározáshoz. Egy nazális katymaz hang , a korál dob
Gitárhoz szeretnék használni valami európai leslie másolatot. Mit kezdjek a beépített tranyós erősítővel? Régen azt gondotlam, hogy olyan a leslie mint a sima gitáros dobozok, csak rádugom a csöves fejem és kész. Elég bána vagyok a témához szal ne hördüljetek fel a kérdésen:)
Ezeknek a newyorki állatoknak mintájára kreálták a Deep Purplét, ebben a számban is benne van szinte az egész MKI meg a Speed King. Kár hogy csak 3 évig voltak.