Mondjuk ha a szervizeseket nézitek, abban is benne van már a típus, de ezt majd mindenki elfelejti közölni,:-) én meg olvasgtahatok olykor heteket a fórumon vissza... :-)
Holnap megcsinálom és fel is teszem, de egész héten nagy volt a hjtás és holnap reggel meg be kell mennem megint, meg természetesen egész jövőhéten. Ez ma este már nem lesz meg... de holnap ahogy igértem igen. Az lenne a kértésem, hogy addig is elküldhetnétek nekem ezen adatokat, vagy megírhatnátok, én meg összesítem... persze ha a többiek akarják.
Szió! Olyan táblázatot nem lehetne csinálni, hogy kinek milyen kocsija van, színe, mikor vette, mennyi km van benne, mit vett még hozzá, stb. Így célirányosabban is tudnánk egymástól érdeklődni.
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy WMA formátumot letud e játszani a kocsi pendrive-on keresztül? Ha nem, akkor egy jó konvertálót (ingyenes) WMA-->MP3.
JA nem is mondtam,ma tankoltam (átlag 29 km/h) comp szerinti átlag :6,3, számolt : 5,888. Ez már a 3. ilyen 5,88 as átlagom. legközelebb nem rakok bele spurit , kiváncsi vagyok milyen lesz! ja felfujtam a kerekeket 2,2re!!! Mert 2,0 és 1,9 volt! :(
Igen. Bizti kiszed, majd vissza. Nekünk egyszer attól elhallgatott, hogy lekoppintottuk az elejét egy magasabb kapukijárón. :-s De volt már, hogy egy kátyú miatt hallgatott el :-S Siemens :-X
Megtörtént ma az első meghibásodás! Nem kapcsol be a rádió. Hiába nyomkodom a bekapcsológombot. Pedig mielőtt leparkoltam, hallgattam. Mit csináljak? (azonkívül, hogy hívom a szervízt hétfőn)
A hugomék a PDTDI vel étolajjal járnak... Én csak a régi astramba raktam,nagyon szerette !!! Egy common rail nem tudom mit szolna hozzá,de külföldön lehet kapni minden tipushoz átalakító szettet!!
Lehet lesz egy forrásom,ahol fele anyiba kerül ugyan ez a 18 ledes cucc!!! Rendeltem belőle egy párral,1 hét mulva ilyenkor lesz meg! Várom addig is a képeket!!!
szerintem meg lehet, ha "szakszerűen" végzik. Ha nem szembe fújja, hanem inkább döntve a harmonikajáratokat, akkor nem szaggatja át , hanem, lefújja ,lesepri róla a rátapadt koszt és port. Természetesen a legideálisabb megoldás a csere, én a légszűrőn sose spórolok.
Van valakinek mio c220 navigációja? (Ez volt az ajándék a kocsihoz) Nekem az a problémám vele, hogy ha berakom a tartóba, bedugom a töltőt, fél óra múlva beragad az érintőképernyő egy ponton és össze-vissza ugrál a kijelzőn minden, és az egész úton nem is áll helyre, hiába veszem és húzom ki. A lakásban meg semmi gond nincs vele. Namost letséges-e, hogy a kocsi műszerei miatt bolondul meg?
GPS SOS! Amit kaptam GPS-t az autohoz odaadtuk a szülöknek... Most hozták vissza,h nem indul a navi része... Nincs valakinek meg cd-n,vagy dvd a navi szoftver,vagy a kártya másolata? Sajnos az iGO nem megy rajta :((( nagy segítség lenne...
Átpasztáztam a karcot. Persze a fényképezőgép az első fotó után lemerült, így csak az előtte állapotot sikerül lekapnom. :) Határozottan jobb lett, de azért el nem tűnt. Ha úgy esik rá a fény, észre lehet venni. Először lemostam, majd átkentem Sonax Polish & Wax pasztával. Ezután újra lemostam és rákentem a TurtleWax zsírkréta szerű fekete ceruzát. (Szerintem, a jobb eredmény eléréséhez, melegebbnek kéne lenni) Csak ezek után töröltem át a fekete színpasztával. Nem akarom kétségbe vonni a TurtleWax hatásosságát, de én a Sonax után nem sok különbséget vettem észre.
Holnap lefotózom a végeredményt, és együtt rakom fel a képeket.
Kb fél órája láttam az autódat. A szabadkain mentem le a duna felé. Ott laktok ahol állt? Akkor közelebb lakunk mint gondolnád. Egy jo kis séta. Apósom próbálta az autót, és ott haladtunk el.
Akkor ezzel nem érdemes próbálkozni... jó tudni... pedig én láttam sok házibarkácsos emberkér, akik így csinálták... ezek szerint mind autógyilkos volt... :))))))))))))
Az enyémben nincs GPS, de ennek ellenére tavasszal az oldal üvegekre valószínű, hogy BIZTONSÁGI fóliát rakatok, kb. 32-35 ezerbe kerül, információim szerint.
Persze, ezek után, a kocsiban tartok majd egy jóféle, üveg-törő kalapácsot, hogy baj esetén, kijuthassak belőle, ha nem nyílna a zár!
Múltkor ausztriában egy mercisnél, ötletes megoldást láttam. A régi autómban kipróbáltam és bevált. Itt még nem néztem. A GPS a kormánykerék és a duda közé volt beszorítva. Persze ilyenkor nem tudod tölteni, de még mindig jobb, mintha betörnék az ablakot a nyomok miatt.
Én ezért próbálom mindig beszenvedni a napszemüvegtartóba. Ha pedig lusta vagyok, akkor csak fekszik az USB mögött és a hangnavigációra hagyatkozom. :)
Van egy rossz hírem azok számára, akik azt hitték, hogy elég a a GPS-PDA tartóját eltávolítani a szélvédőről. Egyik ismerősöm ablakát betörték, pedig nem volt fent a tartó, jól átkutattak mindent a kocsiban, persze nem találtak semmit, de a rendőrök azt mondták, valszeg azért, mert a tapadókorong nyoma látható a szélvédőn. Ugyanezt olvastam most a OFF Scenic II ON topicban is :(
No, megvettem a TurtleWax Color Magicet. Kiváncsi vagyok, mennyire fogja kiszedni a karcot. (mindenesetre végigfotózom) Azért, a Start Autó keresett egy keveset a cuccon. A Corában 2990.-, náluk pedig 4290.-. Mindegy, megvettem. Végülis 2010ig jó. :)
LCD-xxx Piros Cee'd? Mintha írta volna valaki, hogy ez a rendszáma.
Ugyan nem Cee'd-be, de én is gondolkozom a hátsó 5/21W-s izzóim ledre történő cseréjén.
Próbáltam is bele ezt a ledet - nekem nem működött az autó izzófigyelése miatt. De nem ez a lényeg, elvileg ezt a dolgot még meg lehet oldani
Szóval egy kétségem van vele. 5W-s állapotban (a ledek ugye kisebb fénnyel világítanak) nekem is tetszetősen erősnek tűnt a fénye, azonban nekem úgy tűnt, hogy a féklámpa üzemmódban már nem olyan erős mint kéne... Ebből fakadóan a két állapot között sem találtam elég kontrasztosnak a különbséget.
Sötétben a féklámpa fényerejét elegendőnek találod?
Töltöttem fel szervizeléssel kapcsolatos infot, de amikor kitöltöttem a táblázatot és jelezte a rendszer, hogy menteni kell az új adatok miatt én mentetten is, de mikor újra visszamentem az oldalra, hogy megnézzem mindem OK vagy sem, akkor nem jelent meg semmi a táblázatban abból amit beírtam
Megosztanám én is a szervíztapasztalatomat, és azért ide teszem hogy aki esetlag nem nézi a te oldaladat az is láthassa! Remélem nem gond, persze nyugodtan használhatod! A számlát bescanneltem ha olvashatattlan lenne akkor bepötyögöm!
Íme:
A szervízről:
Én meg voltam velük elégedve! Gyors munkafelvétel, nagy szervíz, nem kellett várnom, persze ott lehettem az autó mellett, sőt még kijelölt dohányzó hely is volt a szervízen belül! A számlán nincs olajár, mert azt én vittem (mobil Synt S 5w-40-et, 15000Huf 6 liter, nem interneten!!!) 1 óra alatt végeztek beleértve az ablakmosó, fagyálló, hűtővíz, fékolaj, szervóolaj ellenörzését is! 20k-on voltam cserélték a légszűrőt, pollenszűrőt! A gázolajszűrőre 30.000-es intervallumot mondtak! nem elhanyagolható hogy a munkafelvevőtől kaptam egy ajándék kupont amit a bufében levásárolhattam! (300Huf :) ,de nem ez a lényeg!!! A hozzáállás:))) és az tetszett!
ha valaki nem tudná elolvasni a számlát az szóljon bepötyögöm(csak idő hiányában így egyszerűbb volt és lusta is vagyok:)))
Noja, bár az is érdekes, hogy a gyerek vagy 400km-el lenyomta a havi km-futásomat... persze az is igaz, attól tartok, ez erősen átmeneti, sőt meglesz a böjtje is... :( Mindenesetre a jövő hétne még nem biztos, hogy ráérek 20e-re menni, azt az infót kaptam, hogy cca 1000km a tűréshatár, az még be fog férni a jövő utáni hétbe, ha kell... :)
Ne csodálkozz, ha tele leszel spam-ekkel. Ilyen formátumban beírni a címed..:-D
Üdv mindenkinek, jó hétvégét, és gratulálok az újaknak! Már annyian vagyunk, hogy nem is tudom követni. Sajnos nem vagyok itt valami hyperaktív, kevés rá az időm.
Tudom csak jol hangzott.:))) Mindensetere érdekes, h majdnem 'mindenkinek' más adat szerepel a kezelési könyvben,kiváncsi lennék mi ennek a nyújtásnak az oka!? Nekünk csak jo,ill akinke ez van a könyvében, mert én ha megyek csak a sajátomat tudom a szervizesek orra alá dugni. Páncélost kellene megkérdezni talán Ő többet tud... Vajon a réigiekre (5+2) is kiterjesztik ezt a csereperiodust?
Régen, a Hyundaiomban a benzinmutató sem ment vissza 0-ra. Igaz, a leírtakat még nem néztem, de lehet, ugyanúgy működik, mint az ajtó bezártságának visszajelzője. (pár perc után lekapcsol) Egyébként meg régen, mikor még nem volt digitális kijelző, mindig láttad. Szerintem egy autót, nem a benn lévő kilóméterek miatt fognak ellopni ;)
nektek is ha becsukjátok a kocsit, tehát bezárjátok kulccsal, akkor a műszerfalon mutatja továbra is, hogy mennyi km van a kocsiban? ez eléggé zavar, igy bárki csak benéz az ablakon és látja, hogy mennyi van a kocsiban. nem túl előnyös.
megemelték 5 évről 7 évre a garanciát és a csere ciklusokat is megnyújtották... Reméljük tényleg ilyen jo ez a motor és birni fogja,ha ennyire biznak benne!! Én remélem,de a légszűrőt és a gázolaj szűrőt a saját karbantartási táblázatom szerint fogom cserélteteni,nekem már ez is nagyon hosszú,igaz régi diesel astarhoz vagyok szokva....
Nem már most (12 000KM) szürke! Egy koszos levegőszűrő eleinte 2-3 deci később 5-6 deci átlagfogyasztás növekdesét okoz,ugy visszafogja a motor. Probálj meg befogott szájjal futni:)))
Szerintem kicsit eltúlozzátok a levegőszűrő cseréjét........jó-jó-jó tudom milyen fontos szerepe van, de ez az a szűrő, ami könnyen tisztítható is, akár azzal, hogy csak kiverik /bocs/ akár komolyabban levegővel kifúvatva. A privát szerelőm szinte soha nem cseréltette le a szervíz által előírt időtartamban, mert tiszta volt, persze ha hülyére jártam vele horgászni föld utakon akkor igen.
Előre is bocsánat! A tegnap átvett kocsink k.könyvében 60.000 km-es csereperiódus van a diesel üzemanyag szűrőjére, benzin esetén pedig végig csak ellenőrzés. :-)
Én még arra is tippelnék, hogy lassan és hosszan gyorsít. Inkább nyomja picit jobban és tartsa a sebességet, mint órákig gyorsítani :). De ez csak egy tipp.
Én csak az anglikán nyelvet bírom, így sajna a német jogi helyzettel teljesen másokra vagyok utalva... :) A britteknél lazább a szabályozás meglepő módon...
Ma hivatalosan is Cee'd tulajok lettünk. 10 km volt benne és 47 l-t tankoltam bele a 2-ik katt-ig. Nagyon tetszik a kocsi, különösen az esti műszerfal. Ami furi az az, hogy az előző kocsihoz képest viszonylag magasan ülünk. Jó érzés benne ülni, roppant tágas. SW 1.6 Crdi EX ECS + Mars Red
Ez igaz... és szép se lesz... kérdés, ha rá-javítólakkozok kevertetett cuccal, akkor azt kipolírozni érdemes-e, és akkor mégiscsak jó egy ilyen flakon...
Na hát ez az, maga az égó használható, csak nem hagyományos autóba, mégha a foglalatát tekintve abba is van gyártva... ez fából vaskarika... a laikus (én) meg kapkodja a fejét... :(((
Nem hiszem, hogy nem lehetne értelmesen szabályozni a kérdést...
A Maxluxot is úgy árulják, a TÜV által bevizsgált és engedélyezett. Bár szerintem ez kb. annyi, mintha a KERMI engedélyével árulnák. Ergo nem balesetveszélyes.
Roppant egyszerű. Ívkisütéses izzót tilos halogén lámpára legyártott fényszoróba beépíteni. Az izzóra lehet, hogy van EU-s engedély, de az általad vásárolt célra nem használhatod. Bárminemű magyarázat hazugság. Ez nem a magyar törvényalkotó hülye fafejűsége.
Nem tudom, szerintem ahány autós bolt mellett elmész kérdezd meg, de ha végkép nem tudsz szerezni, akkor én hozatok neked Dunaújvárosba, csak idő kérdése!
Scratch & Swirl Remover-ről mit tudtok? Ez nem krétás, ám színfüggetlen? Azt írják, hogy a nagyobb karcokat is kiszedi... vajh mi számít nagyobb karcnak? :)
No most ők azt mondják, olyan papírt adnak mellé, ami full EU-ban érvényes, és valami EU-s engedélyek, meg törvényi gebaszok... hát nem tudom... lehet... magunk közt szólva, Ők ilyet adnak el, de nem zárom ki, hogy ez igaz, vagy hogy Ők így tudják... én nem látok tisztán, ez biztos, azt se vágom, miért kell kapásból tiltani, miért nem lehet a rendesen megcsináltat engedni...
Vettem homában egy pár H7-et, és egy pár H1-et a NB-ből, és így kicsivel 10e HUF alatt maradt... :) Nekik is alig van már pár darab...
Bordó, fehér és ezüst ott is volt (azt nem lopják). De akkor ez a bolt a Piac tér után van? (MediaMarkt mögött?) A Berényin (temető környékén) nem Start Autó van?
Nagyon jól néz ki az a hátsó LED. Lehet előbb-utóbb benevezek egyre (vagyis kettőre :) ) Mennyit kértek el a Night Breakerért a Homasitában? És mi ez az EU-ban is engedélyezett utólagos Xenon? Szerintem az osztrák rendőr nagyívben lesz*ja, a xenonizzo.hu által kiállított KPM-nek állítólag megfelelő papírt. Vagy vállalják, ha megtosz miatta a Polizei, visszafizetik a bírságot? Mert, akkor érdekel a dolog. (ahogy valaki írta múltkor 150Euro) :)
Ha találsz és véletlenül van benne ceruza /ami a lényeg - és azt pontosan tudják a kis patkányok is akik kiszedik/ akkor még ne felejtsd el megnéznia szavatosságát, mert az ára miatt néha sokáig áll készleten és ha véletlen, ne talán-tán elmosódott, akkor ne vedd meg!
Kár, hogy nem bordó az autód, most kapnál egyet ajándékba, apropó, ha valakinek bordó cee'dje van és karcos, az nyert!
Én most értem haza a törökbálinti Corából. (apropó KWZ ezüst Crdi SW valaki innen?) Megnéztem a Turtle WAXokat, de nem vettem. Az összes feketéből és sötétkékből ki volt lopva a színkréta. :s Hazafele egy pillanatra megnéztem, mi a kocsi vége (1,4 EX). 3 személlyel, megpakolva 190. A fogyasztásmérőre nem mertem pillantani, de fél perc efféle autókázás alatt +2decit ugrott az átlagom. :)
Így a korrekt... akkor vagyok morcos, ha kiragadnak, meg átfogalmaznak, és azt tulajdonítják nekem... :)))))))))))))
Amúgy meg ezt megcsinálta egy cseh lap, igaz csak a képekkel, és valami ingyenes fotófeltöltő portál, így még felelősséget sem vállalnak... de már nem idegesítem magam, csak legalább sorrendben lettek volna... :(
Van rutinja fülre váltani, vagy benzines tapasztalattal lesi a fordszám mérőt, és 4500-ig pörgeti? Nem vicc láttam már ilyet... C3 1.4HDI kínzás volt... mintha benzines lett volna... ááááhhhhhhhhh....
bármit használhatsz, az itteni fórumbeli képeim is szabadon felhasználhatóak eme nemes célra... :) Magam is tervezek adatot feltenni majd, de most kicsit havazva vagyok... :) Előbb-utóbb összeszedem magam... :)
El kellett mennem a gyerekekkel Dunaújvárosba. Kiállok a garázsból - múlt héten tankoltam tele - s miközben melegítettem az autót és vártam a családot ránéztem mennyit ment az asszony a városba a héten és milyen átlagot hoz a fedélzeti. Hát majdnem sírógörcsöt kaptam. 18 km-n 9,8 l. Na ezt űberelje valaki! /crdi sw/ Majd "gurultam" olyan 110- km-t országúton és most 5,5 l-t mutat:) Ez már így jobb, megnyugodtam.
Ja és továbbra is jó az autó /2900 km/ nem rángat, nem zörög, jó a lámpa és:
Hazafelé már édes kettesben jöttünk az asszonnyal és ment a Petőfin a Depeche Mode- Question of time, hát én inkább voltam rocker még megboldugult fiatal koromban, de gondoltam ezt feltekerem, mert ez egy olyan feltekerős szám, és nekem nagyon jól szól a cucc /6 hangszóró/, korrekt a mély, szerintem szuper. Persze én nem vagyok egy "mélyládát a csomitartóba" típus, de családi autóba szerintem kiváló.
West Kia , köszönöm a tanácsod! sikeres volt. Az akksi sarut kb 1 percig levettem és visszatéve minden helyre állt (természetesen óra datum ujraállitva) Hát jó tudni másnak is , ha begurul a pillanat fogyi értékelö áramszünet miatt, ez a metodika segit helyre állitani. még 1x Köszönöm
ÚJ Szoftver tapasztalatok: Budakeszi ut tetején akartam váltani 4.et,de akkor vettem észre,h abba van,mert a domb elejétől 4. be mentem föl..kb 55Km/h val. Nem rángatott szépen ment! Fogyasztás szerintem nem fog emelkedni mert tegnap a régi szoftverrel direkt kiprobáltam egy egyenesben ahol naponta 4x járok,h 4. ben 55 nél 2,5-2,6 körül mozog a pill fogyi mérő. Most kiprobáltam az előbb és 2,5 öt mutatott szintén!!! JA és nem füstöl!! még annyira se mint eddig!!!ez persze csak a viszapinllantobol tudtam ellenőrizni a mögöttem jövő autok fényében,de mindig igy szoktam!!! :))))
Kb fél óra volt,nagyon lassan töltödött! A munkalapra ráirták a régi és az uj softver számát! Ebböl viszont nem kaptam másolatot,gondolom a rendszerben majd megjelenik! Reménykedem nem lesz baj! Én mindent megtettem!!!
Irányjelzzőt nem cseréltem, egyelőre nincs is tervben, gyári relével nem megy... ráadásul a központi compi vezérli az irányjelzőt, így még macerásabb...
Mennyi ideig tartott a szoftver frissítés (csere)? és ez valahol papíron megjelenik? Akarom kérdezni hogy szervízkönyvben vagy valahova írják hogy ők nyúltak a computerhez??? Mert ugy tudom hogy az jegyzi hogyha a csatlakozójához hozzányultak! Csak nehogy utánna belekössenek ha valami gond van a mocival! (nem az új szoftver miatt)
Addig is, ha engeditek és segítitek a munkát akkor töltöm felfele adatokkal.
Dolgozom a következő lépcsőfokon, hogy be lehessen regisztrálni, de a spamek miatt ezt biztonságossá kell tennem különben az eddigi meló ( ami egy haldónak nem nagy, de nekem az, mivel most tanulom a szerkesztést, programozást stb. hozzá. )
Igen lesz regisztráció, és fel lehet tenni ezeket. Mivel hétvégén dolgozok ( Hurrá! ) nem tuti, de azért megpróbálom már meg is csinálni.
Addig is az autó vásárlásával kapcsolatos tapasztalaitokat várom a Kategóriák menü alatt található Vásárlási tapasztalatok alatt, hozzászólás formájában, de kérem ide csak ezt írjátok.
Ha valakinek van már szervíz tapasztalata idő előtti olaj csere, vagy periódikus szervíz, vagy garanciális javítássla az felteheti hozzászólásként az oldalon, ahonnan én bedolgozom a táblázatba, vagy küldheti a ceedservice@extra.hu címre e-mailben, vagy akár itt is közkincsé teheti mégegyszer, mert gondolom leírta már de emelett nincs időm visszalapozgatni és keresgetni, pont ezért csináltam az oldalt.
Szeretnék a megjelenésen is csiszolni. Még, nem az igazi.
Ezen kívül van egy menü ahonnan az eddigi ajánlatokat tettem, ide is várom az adatokat és már nyomom is felfele.
"Akkor nem olvasták el a szervízben a kézikönyvet, csodélkoznék, ha rosszul nyomtatták volna!"
Bocsánat, a szervízkönyvet és a karbantartási ütemtervet is az importőr állítja elő. Én meg, bevallom, nem olvasok szervízkönyvet, csak ilyen esetekben. Hiba ? :)
Betettem a LED-eket hátra, döbbenet van, pozitív döbbenet! :)))))))))))))))))))))
Nem tudom a képek, amiket beteszek ide mennyire adják vissza, szerintem semennyire, de áááááááállllllaaaaaaaaaaaaaatttttttttttt!
Szóval kicsi OFF: Ad1 kizártam magam a kapun, de szerencsére visszaengedtek... :))))))) Kellett nekem közben telefonálni... Ad2 persze, hogy lemerült az elem a FinePix-ben, de azért csak kibírta, a kártyaolvasó meg nem kér külön delejt... :)))))))))))) Na ON:
Tehát első képen egy sárga rongyra kitettem a normál égőt, és a LED-es cuccot... itt nem látszik, de a LED-ek pirosan világítósak eleve, ezt sajna nem sikerült jól lekapni, persze a síma 21W az kapható más színben is...
Tehát látszik, körméretre nem nagyobb, DE hosszabb... viszont a 20LED-essel ellentétben ez símán befér, ki se kellett buktatni a lámpatestet... nem azt mondom, hogy nem éppenhogy, de az eredeti égő is éppenhogy... :))) Lényeg, hogy bent van... lásd második kép, így fest kívülről, csak úgy...
A harmadik-negyedik képen lekaptam 5W helyzetjelzőként a LED-es bal oldalt, majd 5W-ként a normál égős jobb oldalt...
Amit szóban hozzáfűznék... kitámasztott féklámpával a hatás exponenciális... a kép sajna nem adja vissza, látni kell, gyanítom, sötétben még durvább a kontraszt, de most már mindkettőben LED van... :)
Szóval a Cee'd (a csapotté biztosan) olyan foncsort kapot, hogy eleve spirálisan LED-re hajazó hatása van... minden kis foncsor-részletben a normál égő izzószála verődik vissza, mint egy-egy sejt látszik...
Most ezt szorozd meg 15-tel... azért ennyivel, mert 3db LED direktbe hátra néz, a többi 15 világít 180 fokban, azok minden eggyes foncsordarabon 15 pöttyöt vetítve... elképesztő, mintha gyárilag LED-es volna... :)))))))))
Ha már ceedservice info, bele lehetne rakni esetleg egy SELF Ceedservice menüpontot a saját magunk által fényképezett dolgoknak:
- Pl. Lámpacsere made by Kiberlovag (C Kiberlovag)
- Kézifék állítás házilag (nemrég volt ilyen fénykép)
- Bekötési rajzok..
- Csomagtér pótvilágítás bekötés (tervezem, hogy megcsinálom)
- Külső tükör be-kihajtás gyújtásra (szintén tervezem)
- Tetőkárpit leszedés, bluetooth kijelző a belső tükör mögé tervezem)
- DVD lejátszó a plafonra (már csak a "kedv" hiányzik hozzá)
- Rádió menü beállítás stb...
Olyan dolgok amelyek megjelentek itt a fórumon. Egyszerűbb lenne egy kérdezőnek ezt a linket megadni (mondván itt megtalálod) mint visszakeresni több ezer hozzászólásból, hol volt pl. az az egy fénykép...
Jó lenne mihamarabb, mert különben magamnak kell megkeresnem Kiberlovag weboldalának a címét a lámpacsere miatt. :-)))
OFF Nálunk van az anyósék '95 golfja, amiben 1 hete olajat cseréltem az előírt mennyiségben, rendesen kicsöpögtetve. Csere óta viszont néha foltot hagy. Ma megnéztem és a max fölött van a szint, tehát nyomja ki az olajat.
Kérdés:
Eresszek le belőle valamennyit, vagy szépen lassan majd elcsipegeti?
Én már annak is örülök, hogy ezzel ilyen mélységben foglalkoztok és igazából kényelmesebb a 20 ezrenkénti csere anekünk is, nem hiszem, hogy akkora összeg lenne, gondolom max olyan 3000,- ?
Aki Spurit akar venni és a XVII. ker. közelében lakik, annak erősen ajánlom az ottani Seat-Clubbos kollégát, aki 2200-ért árulja a piros 500 ml-est és 4900-ért a kéket.
Cím: Budapest 1171 Zrínyi utca 234. tel.: 06209277309
Xenonizzo.hu shopban nagyon korrektek voltak... elmondták, hogy a 18LED-es 5/21 nagyon jó, az egyik családtagnak van Cee'd-je ott próbálgatták... (20LED-es nem jó, mert nem fér be, és nem is jobb a fénye), amit viszont előre helyzetjelzőnek néztem, oda mást ajánl, mert a Cee'd-ben az jobban bírja, mellesleg olcsóbb is volt...
A H1 H7 pár-pár GP-ről lebeszélt, Cee'd-be nem az igazi a foncsor miatt, ez az égő, ha jól értem, csak bizonyos foncsor-típusú autókba jó...
Így hát irány az Andor utca, ott vettem Osram Nigh Breaker-t H1 és H7, hát ott se sok van már, akit még érdekel, az szaladjon... a pultos szerint nagyon jó a fénye...
Így aztán végeredményben olcsóbban is jöttem ki, és mindenki korrekt volt, a xenonizzosok szerint azonban hosszútávon jobban megéri egy 25-35e közti uniós engedéllyel rendelkező (állítólag ezzel a KPM is békén hagy) HID Xenon, amihez adnak papírokat igazolásnak... hát még tanulmányozom a kérdést...
A LED-eket tán még ma be is rakom, megpróbálok fotózni, majd keresek egy féltéglát a pedálra... :)
Max kicsit megemelve, mert én betettem a 160 cm-s gyerekágyat /igaz egyben, fekjtámlástól/ és épp hogy befért, a fejtámla miatt nem is lehetett bezárni a hátsó ajtót./
Akkor bocsánat a KIA Szabótól és Szabó úrtól én valamiért úgy emlékeztem, hogy a KIA Óbuda volt aki bejelentkezett, elnézést kérek, bár írtam, hogy nem vagyok biztos benne,
Rákérdeztem az Abaqua Kft-nél és az ár tartalmazza jelképes 1 forintért a csavarokat és a gyűrűt is!
Ez így nagyon zsííír, már csak azt kell majd kiküzdenem, hogy az akciós áron rakják a lemezre a télit és a gyári nyárit a MOMOra, ami ugyebár több szerelés, több költség.
Már bocsánat. Nem ők jelentkeztek be a fórumon? Mert akkor lehet, hogy a jövő héten érdemes lenne felhívnom a Szabó urat - ha jól emlékszem -, hogy mi a véleménye ezekről az árakról?
Mert ha ezek valósak, akkor lehet, hogy a legdrágább Rally olajat használják és az árakban benne foglaltatik egy Welness hétvége vagy opera eléőadás, vagy egy vacsora Kelemen Annával stb
érdekes az biztos! ha valakit meg elfelejtenek tájékoztani erről és mivel nincs kötelező szerviz 30eKMnél akkor majd a 40eKM-en közlik hogy szar van a palacsintában és ugrott a gari? vagy ezt hogy? vagy akkor vigyük 20e, 30e meg 40e-nél is szervizbe, majd 60enél újraindul a ciklus?
[i]"Csak a szűrőt cserélik, aztán visszatöltik az olajat?"[/i]
Gázolajszűrőről beszélünk, tehát az üzemanyagot szűri. Az pedig, az olajjal ellentétben folyamatosan cirkulál, sőt, cserélődik (mert ugye tankolni még egy Ceedbe is kell néha :) ).
Na, ez egy érdekes kérdés. Minden, általunk elérhető (szervíznek szóló) információ 20.000 km-ről szól. A kezelési útmutató meg 30.000 km-ről. Nekünk az alapján kell dolgozni, amit szervízinfóként kiadnak, különben az importőr análisan molesztálni fog.
Rákérdeztünk, a hivatalos infó az volt, hogy a könyv a helyes. Na kösz. Akkor mit tegyünk?
A megoldás: JAVASOLT a 20.000 km-kénti csere, KÖTELEZŐ pedig a 30.000 km. Ilyenkor viszont (mivel időközi szervízlátogatást igényel) a tulajdonosnak kell figyelnie arra, hogy 30.000 km-nél ( és egy grammal sem több!) külön behozza az autót a gázolajszűrő cseréjére.
szal ha megdöntöm az anyósülést és/vagy előretolom akkor elfér! ez is jó nekem! a lényeg hogy akkor már 3 ember semmiképpen sem fér! ez csak logisztikai szempontból volt érdekes, mert ha majd meglesz a kocsi költözni akarok az albérletemből :)
Szerintem nem. Én ugyanígy szállítottam egí 180X40-es cuccot, és éppen befért, szerintem a 210 az sok....Még ha elöl nem ül senki, akkor is, bár lehet, hogy megoldható, az enyém lévén kisebb, nem kellett kísérletezgetnem..
elfér a kocsiban egy 210hosszúx40széles ágykeret (szétszerelve) úgy hogy közben az anyósülésen is ül valaki? ( a hátsó természetesen ledöntve, adott esetben csak az egyik oldal ) ???
szerintem felesleges a kötelező szervíz alkatrész árait megbontani, mert úgyis összességét nézzi az ember, ha viszont meg van bontva, akkor részletesebben kellene (pl :pollenszűrő üzermanyagszűrő,) pl a Renaultamnál minden olajcserénél cseréltek olaj leeresztő csavart is+alátétet.
amit lehetne még kérdezni: hogy adták vissza a kocsit- (a renaultamat mindig lemosva kaptam vissza-pénzt nem kértek érte), s talán egy elégedettségi osztályzás sem árt.
de csak apró ötletek a részemről, alapjaiban a lényegnek megfelel-köszönöm, hogy fáradttál vele :)
A szervízeket nem kéne értesíteni erről a lapról, hogy küldjenek ajánlatot a szervízelésre (150000kmig-benzines,dízel)? persze csak erre az évre érvényeset.jövőre úgyis emelkednek az árak
Az az is a kedvencem, hogy amikor megkérdezek valamit ( ha az az elfogadott módszertől, előírástól eltér), akkor arra az a válasz, hogy: mert úgy szoktuk.
Olyan kereskedésekben ahol azt nem tudják nekem megmondani, hogy az SW EX-hez jár-e csomagtérháló, vagy rendelhetek-e sportcsomagot, vagy mitől kopog, rángat a ceedem érdekes módon a gázolaj minőségéhez egy olajipari mérnök szintjén értenek és kapásból azt mondják a szűrőre : csere
Ha valaki tartani akarja magát (Az autós) a karbantartás üteméhez, akkor hiába izmozik a műhely, nem cserélheti le. Nem lát bele, hogy diagnosztizálni tudja, nem egy féktárcsa. Ezzel az erővel mindent le lehetne korábban cserélni, mert az úgy tuti. "Mi csak jót akarunk, de ha a kedves vevő nem óhajt ennyit megtenni az autójáért, mert nem éri meg, hogy jobb állapotban maradjon, akkor az az Ön döntése." És még Ő lesz megsértődve.
Akkor ( még mindig nem végleges ) de megtekinthető a file amiben az adatokat szeretném gyűjteni a : http://ceedservice.extra.hu/ címen a linkek menüpont alatt található 2 link. Egyik A tapasztalatoka adatbázisát nyitja a másik az ajánlatokat nyitja. Lehet "köpködni" rá. Mindenki konstruktív észrevételeit szívesen várom ( pl. hiányzik valami, bővítés, módosítás stb. )
Kezdeti használati útmutató és teendőlista ma du-án következik.
De ha az adott országban a gázolaj minősége nem éri el az európai normát (EN590), akkor sűrűbben. Lehet, hogy a szervíz táblázata eltér a kezelési könyvtől.
Olyan kereskedésekben ahol azt nem tudják nekem megmondani, hogy az SW EX-hez jár-e csomagtérháló, vagy rendelhetek-e sportcsomagot, vagy mitől kopog, rángat a ceedem érdekes módon a gázolaj minőségéhez egy olajipari mérnök szintjén értenek és kapásból azt mondják a szűrőre : csere
Kicsit furcsa, nem?
Amúgy ez a KIA HUNGARY sara. Neki kellene az európai normát a magyarral (netán MOL) egyeztetni és megmondani kerek-perec: Mo.-on OK a gázolaj szabvány. (ettől még egyedi pancsolások lehetnek)
Amúgy szerintem biztos az EU szabványok a mérvadók nálunk...
Ez ilyen formában csak egy kiskapu a szervízeknek a plusz bevételekhez.
A honlapokon lévő kezelési könyvben a 7/11-ik oldalon az van (bár angolul), hogy 30.000 km (20.000 miles). De ha az adott országban a gázolaj minősége nem éri el az európai normát (EN590), akkor sűrűbben. Lehet, hogy a szervíz táblázata eltér a kezelési könyvtől. Egyébként biztosan nem árt sűrűbben cserélni.
HUU,akkor elnéztem valamit!? Még Páncélos küldött réges- régen egy karbantartási táblázatot,ugy emlékszem minta abban lett volna 30eKm,de lehet akkor tévedek,otthon megnézem!
Az is sokat számít, hogy se indítózás, se motor leállítás közben ne égjen a lámpa. Vannak ingadozás szabályzók, amelyeket a lámpák elé kell bekötni, de ha jól tudom, akkor minden egyesnél, ami akkor sok, ha nem H4-es izzója van az embernek. Egyébként kb. 1500 ft az ára.
ebben az árba még az ablakmoso folyadék is benne van!!! Mutatta az ember,ha nem kell utántölteni,gondolom akkor is kiszámlázza... De lehet csak a rosszindulat,vagy a rossz tapasztalatok beszélnek belőlem:(
JA és mindenhol a 30eKm enként cserélendő gázolajszűrőt lecserélik 20eKm nél... Ha jol megnézzük 40eKm nél már 2x cserélik, amikor csak 60eKM nél kellene! Tehát ott már 20eKM-t buktunk ezen a kis akcion!!!!
Megpróbáltam összehasonlító képet találni. Sajna csak egy kis képet találtam (másik fórumban), ahol a halogén mellé állítottak egy GP Thunderes autót. Nézd meg, mennyivel sz@rabbul világítja meg az út szélét. És ez esőben még durvább.
Megvan az uj szoftver!!!NEM RÁNGAT!!! kicsit erősebb talán?!,mert 50-55km/h val lehet 4. be dombon fölfele haladni,gyorsítani!!! Kicsit később engedi vissza a fordulatot,ugy érzem! KÖTELEZŐ ÁRAK 1,6CRDi: 20eKm:67e Ft 40e,60e,80e,120eKM: 97e FT 100eKm:100 500 Ft Olajat lehet vinni,DE "HA viszed az olajat lejár a garancia a motorra!!A KIA ezt nagyon szigoruan veszi!!" :)))) Szó szerint ezt mondta az ÓBUDAI kia munkafelvevője!!! Tehát oda nem viszem!!!!
Ahogy most keresgéltem, a következőt találtam. (nem mondom biztosra, hogy igaz, de kb. valós) Normál izzó ~1300 lumen Osram Night Breaker ~1800 lumen HID Xenon ~3500 lumen
Valami olyasmi mint a Praktiker, obi, brico csak szigetsezntmiklóson van az M0 mentén vagy Dunakeszin. Én ott vettem, mondjuk drágábban, de ott akkor is volt amikor máshol nem lehetett találni.
De tényleg ne érts félre. Segíteni akarok. Én már többezer forintot csesztem el ilyenre. Nekem eddig ami bejött, az a Boombastikban kapható emeltfényű német izzó (aranyozott foglalatos), és a jóval olcsóbb Night Breaker. Szerintem nem lesz gond, ha visszamondod. Egész normálisak az eladók. (a Villányin egy pasi és egy csaj van) Onnan meg már csak egy köpés az Andor u. :)
Hát belém raktad az ideget... mivel személyes áruátvételt jelöltem meg, megpróbálom a boltban megtekinteni, hogy milyen a cucc, ha nem meggyőző, visszamondom... :( Ha nem lehet megnézni, lehet akkor is...
Ezt már én is észrevettem, csak keresztapám G Astrájánál. Arra a megállapításra jutottam, elvileg a kupak visszaveri a fényt a foncsorra, így jobbnak kéne lennie.
Legyen vele szerencséd, bár én már nagyon szkeptikus vagyok az ilyenekkel kapcsolatban. Szerintem jobban járnál egy Night Breakerrel. Szemből hófehér fénye van, és az erejére sem lehet panaszom (persze izzó viszonylatban).
Most néztem egy faceliftes régebbi fabia első fényszóróját, szintén H7-H1 kombináció...
Az érdekes az, hogy míg a Cee'd H7-es égőjén van egy "sapka" a fényszóróházban, addig a skodának ilyen nincs... vajh jó az nekünk, hogy ott van, vagy mi lehet a szerepe, és miért nincs a másikban?
Az az Osram terméke. A bolti ára 3500/pár körül alakul. Emelt fényereje van, de a Wattszámot nem emelték. Érdemes felhívni az Osram márkaboltokat (pl. Prolux), vagy valaki említette, hogy a Homasitában (Andor u.) is árulják.
Azt nem tudom, hogy normális e, de az enyém ugyanilyen.
Szerintem semmi baja. A sípoló hang szerintem valami hűtő féle, ami a turbót hűti vagy ilyesmi, de lehet, hogy a láncot hallod, mint ahogy én is kihallom. A Vízhőfok az annyi.
Trafós xenont nem teszek bele, még ha futná, akkor sem, mert túl sokat közlekedek, és túl sokat ellenőriznek a yardék, és most már az utólagos xenont is keményen torolják, tegnap beszélgettem egy illetékessel, és akár helyszínen forgalmi bevonás, és vizsgára küldés... na az nekem nem kell...
Ez a night braker, amit annyian emlegettek, ez kinek a cucca, és mitől olyan jó? Mennyibe kerül, és még mindíg nem lehet kapni? Van H1 is a H7 mellé belőle... :)
Szóval én is a xenonizzonál vettem először egy 6000K körüli izzót. Baromi jól nézett ki vele a kocsi, de nem nagyon volt fénye. Visszamentem, átcseréltettem egy 5000K körülire (asszem izzóban az a legfehérebb). Azzal már egy kicsit jobban láttam, de esőben olyan érzésem volt, mintha lámpa nélkül közlekednék. Végső elkeseredésemben visszamentem és 100W-osra cseréltettem, mondván, ez használhatatlan. Azzal már volt némi fénye, de nem használtam sokáig, mert féltettem a foncsort a lámpában. Végül rászántam magamat és vettem náluk egy 4300K színhőmérsékletű Maxlux xenont. Na az nagyon pöpec volt. Beállítottam, és soha nem villantottak rám (egyszer igen, mikor 3an ültünk a megrakott kocsiban Róma felé), viszont az autópályán menekültek előlem ]:-) Ezt az izzót cseréltem el Derassal, mikor Ceedre váltottam. Azóta (több, mint másfél év és háromszori kiszedés után) egyszer kiment az egyik trafó (egyből cserélték) és egyszer az egyik izzó égett ki (9 ezerért mindkettőt kicserélték).
Szóval szerintem, ne próbálkozz a xenon töltésű izzókkal. Vagy HID xenon, vagy, ha azt a családi kassza most nem engedi meg, akkor Night Breaker.
A LEDekről viszont majd kérnék képet :) Nekem még csak az első helyzetjelző van kicserélve (sajnos nappali fotó)
Mindegyik láncosnál hallod, hogy az. Az természetes. Nem is jellemző ez a jellegű hiba, viszont meglepett, hogy hallottál több ilyen esetről annál a típusnál. Hmmm...
Lehet, hogy fújolás lesz, de alapjáraton az autó mellet állva, kívülről én a dízel cee'den is hallom a láncot. Pedig új. De én is hallottam már lánc cserét az általad említett autókon, de azt lehet mondani, hogy nem jellemző amennyire én tudom.
Ha rám hallgatsz, kevertess körömlakkot. Gyári színkód alapján festékboltban két inggombbért és négy kagylóhéjért tökéleteset kevernek neked. Akár címet is tudok hozzá.
Lesz Cee'd-hez javítószín? Van egy csúnya karist, ami szerintem aligha polírozható, bár még nem adtam fel, meg hát a későbbi kavicsokra is fel kell készülni... amúgy egy kötsög Tesco-rallis horpasztott is egy keveset, szerencsére akkor már ugyanazon az ajtón, ahol a korábbi karist van... :(
Ebben egyetértek veled. Csak nem szabad kizárni. Nekem egy japán gyártású Almera-m volt. A szervízes vájt fülü volt, a vevő nem. Egyébként tényleg lehetett hallani egy plusz morgás szerü hangot. Azt is hozzá kell tenni, hogy a 164.000 km-ből kb. 120.000-et pályán raktam bele többnyire 150-160-nal, és neki ott már 5000-nél járt a fordulata. Lehet, hogy ez volt az oka.
...és ha minden úgy alakul, ahogy jelen pillanatban tervezem, akkor aktív látogató leszek. Igen erősen szemezek ui. egy prokee proceeddel, mármint leendő tulajként.
Felületesen voltam csak ma, de visszalapoztam és már tudom ki vagy, legalábbis azt hogy hol dolgozol. Érdeklődéssel hallgatlak benneteket, mert ahogy eddig látom a dolgokat ott vagytok a döntő környékén ha eljön a 20 e..
Lehet itt írni nyugodtan, ez publikus fórum... más szalonok konkrétan ajánlatokat tesznek ide... szóval M6 alkatrészgóré... :)
Amúgy Lajos mondta ma, megjött a garos cuccom, de megvárom vele a 20k szervízt már...
Többiek kedvéért egyik ABS-szenzor-csere, bár amióta Géza megpiszkálta, tünetmentes, szerintem abban az oltári trutyiban egyszerűeb beázott a csatlakozó valahol a kerékdob alatt... fenetudja, mondjuk a csere azért megnyugtató lesz...
Na mingyá visszaolvasok, hogy ezt ki írta... :) Szerintem Gézát munkaidőben eleve nem igen kell zaklatni, amúgy meg aki tudja a magánszámát, az zaklassa, azt meg ki kell érdemelni... Más ügyekben Lajost kell zaklatni a publikus számon, porkee kollégának meg a videójára kell szavazni... :)))))))))))))))
Ezt konkrétan a GP-re érted, vagy általában a gagyi xenonfényűekre, amik kvázi kékre vannak festve? Mert a GP-vel kapcsolatban nekem csak pozitívat mondtak...
Ki vele, ha van infód! Ez az égő nem festett, hanem más a gáz benne, más az izzószál benne, és más az üveg anyaga is...
Pár hete olvasom a fórumotokat, mivel rendeltem egy SW 1.6 CRDI EX lim. ECS+-t! A döntésem meghozatalában nagy szerepe volt véleményeiteknek! Köszönöm! Örülök, hogy ilyen jó társaság alakult itt ki, úgy tűnik mindenkit a segítőkészség vezérel!
Izgatottan várom az autót, állítólag jövő hét végén megkapom!
A régi Skoda motoroknál /Feliciával bezárólag/ kellett 80 v. 100 körül cserélni, de én olyat, hogy a klasszikus láncos /persze japán: Toyota, Nissan/ motoroknál cserélték volna nem hallottam, talán 1-2 egyedi esetben.
Én hazavittem édesapámnak az enyémeket és mivel panaszkodik a fényerejére, vettem Osram night breakert és csere izzó lesz belőlük. Nem éri meg a pénzét, rosszabb min a régi gyári izzó ami benne volt.
Szerkesztése folyamatban, egyelőre ennyi fért bele, de amint van időm dolgozok rajta. Remélem még a hétvégén ok lesz, de sajnos szombat és vasárnap is be kell jönnöm dolgozni, lehet, hogy csúszok vele. Az oldal kinézete ( Cee'd lesz rajta ), testreszabása és magyarítása folyamatban van.
Regisztrálni lehetlesz majd, meg a jogokat is kiosztom de addig nem amíg nem fejezem be a cuccot.
Itt tartunk jelenleg.
Ha valakinek lesz még ötlete, hogy mi kerüljön fel az írjon.
Nem akarlak elkeseríteni, de hatalmasat fogsz csalódni benne. Úgy fog kinézni, mintha xenon lenne, viszont a fényereje sz@rabb a gyári izzóénál. Én már végigzongoráztam ezt a Citroennel. Szerintem, ha teheted, mondd vissza. Ha xenon, akkor mindenkép HID.
West Kia, volna egy kérdésem, és kérlek adj tanácsot. Ma vettem észre, a minden rendes müködés mellett rákattintottam a pillanatnyi fogyasztásra és borzalmas hülyeségeket mutat. 38l/km- 99.9l/km ig üresben semmi "--" Ez gondolom az áram nélküli állapot után állt be.( Akksi lemerülés) Probáltam mindent nullázni de nem sok változás, söt értékek változása még vadabb értékekre. Talán ha tele tankolok utánna jobb lesz , vagy valamit frissiteni kell? Mit tanácsolsz? Elöre is köszönet.
A vezérműlánc nyúlni tud, és ha a feszítője már nem tudja megfelelően feszíteni, akkor bizony a láncot is kell cserélni. A szíjjal ellentétben viszont elszakadni nem szokott. Jól hangzik hogy a motor teljes élettartamára, de ha túl hangos lesz a lazasága miatt, akkor bizony irány a szervíz. Nekem volt ilyen problémám, de szerencsére közben tovább állt a kocsim, hogy holnap 17:00-kor átvehessük a Cee'd-ünket.
Megrendeltem a xenonizzo.hu web-shopjában előre H7, és H1 -es GP xenon izzókat (nem trafós, égő, más égőszállal, és gáztöltettel) 5800K-s színben (nem akarok kéken villogni), hozzá 5LED-es 180 fokos jégfehér helyzetjelző motyót...
hátra 5/21W 18LED-es 180 fokos (piros) cuccos a fő égők helyére...
többre most nincs keret, mert hát a 20k szervíz is a nyakamon lassan, tesztnek viszont jó leszen... majd beszámolok...
Indexekkel még várok, egyfelöl anyagi okokból, másfelöl megerősítettek benne, hogy a gyári relével bizony kicsit gyorsabban fog villogni, főleg, ha mindent cserélek LED-re... (azt nem vágom, miért nem írták le, hogy mondjuk van-e ide vágó reléjük, de majd megkérdem, ha átveszem a cuccost)
Apró szépséghiba, hogy az online shoppal büszkélkedő cég a technikai kérdéseket tartalmazó e-mail-emre hétfő óta ma reagált, miután oda szóltam nagy nehezen telefonon, bár lehet ez csak nekem tűnik soknak, lévén mégiscsak online shop, az meg kommunikáljon már e-mail-ben, gondoltam naívan... a termékeik viszont jónak tűnnek...
A csomi oldalába tetted a mélyet? Típusra gyártottad a kerékdob mögé, vagy pedig komplett cuccot pakoltál be? Szerintem a kerékdob mögötti egyik oldal feláldozásával lehetne helytakarékos mélyet csinálni (babakocsi rulez), nagyobb megoldás igazából nem jön szóba nálam, esetleg ülés alja, de ott szemre nem túl nagy a hely...
mindegyik Rádió tud némitani max kell hozzá egy kis némitó relé:) nekem az lx+ba nem kellett viszont a mostaniakba már kel rakni a kihangositókhoz igaz itt egy 8 morzést szoktam használni és akkor kirakja az autó hangszoróira is .
Volt bent egyik fórumtársunk a héten raktunk neki ablakmodult nagyon örült neki:)
A szerviz benyásnál 5e forint a 15000km-es
30e a diesel 20000-es szerviz
az enyémen most lesz a 30000-es szerviz kivi vagyok mit számol a gép:) múltkor 0-ft volt remélem most sem lesz sokkal drágább:)
A hátsó lámpákat az üvegeket lefóliáztam,oldalra mélynyomót raktam a másik oldalán van az erőlködö .
Ha valakinek kell erősitő van még 2 db blaupunkt az egyik 4x100w sinus a másik 4x75 wattot tud ha érdekel valakit küldök képeket.
Jah ma ülésfütést javitottam jó móka volt lehámozni a bört az ülésről:):)
Az se szíjas. Csak a kétezres benzines és a 2000 dízel. A 2000-es benzinről tudom, hogy sima DOHC, azaz nem VVT, tehát mondhatni egy "régi darab", ezek szerint a dízelnél is lehet, hogy csak az 1.6-os a modern fejlesztés, a 2.0-es meg megmaradt valamiből.
"Ha kormánytekergetés közben kell hirtelen hangtalanítani" Erre írtam én még jórégen, hogy nekem a régi Megane-ban nem a kormányon voltak a gombok, hanem a kormányoszlopon, majdnem, mint egy bajuszkapcsoló, pár gombbal, és tekerős hangerőszabályzóval. Az valahogy jobban tetszett, igaz, az kazettás magnó volt.
Mostanában ott tartok, hogy inkább a középkonzolt használom, az legalább mindíg ott van, nem kell a parkolóban szétnézni a fejjel lefelé álló kormányon, hogy most mit is bökjek meg, ha csatornát akarok váltani.
Én beszéltem Gézával múlt héten többször is...na nem a szerviz számán,mert Öt nem adják hivatalbol !!! És megengedte,h hívhatjuk innen a forumrol ha valakinek gondja van!
úgy látszik elveszett a hozzászólásom, ha mégis meglesz bocs az ismétlésért:
Szóval olyan nincs, hogy nem tüntetik fel a szervizelésnél a cserét, a garanciától függetlenül azt addig a km-ig jelölik, amíg minden időszakos csere nem szerepel legalább 1x. Így ha nem írják, akkor nincs, vagy nem kell cserélni, de ilyenről még nem tudok, tehát láncos, megnyugodhattok.
Na, akkor igazam van, vagyis jól emlékeztem. Hiába a garancia 150 ezerig, a füzet szervíz része, akkor is addig jelöli a dolgokat, amíg minden csare variáció nem szerepel legalább 1x. Nem tudom érthető e, de ez régen is így volt. Szóval ha nem írja a cserét akkor nincs is vagy nem igényel cserét /bár tudtommal ilyen még nincs/.
Az 1,4, 1,6 benzines és az 1,6 dízel biztos láncos, ami szíjas, annak "kevésbé zárt" a motor végi oldala, műanyag, könnyen eltávolítható dekli. A benzinesek változó szelepvezérlésűek, a szívó tengely helyzete nem fix, ez is biztos. Igényes gépek.
Amit az elektromos fűtéskiegészítéssel azóta tapasztaltam:
13948-as hozzászólásom, és ez a mai napig nem változott.
És tényleg, ha 5°C fölött van a hőmérséklet, nem érzékelem, hogy az alapjárati fordulatszám visszaesne (mert eleve alacsonyabb) még hideg motornál sem , tehát ekkor nem megy a fűtéskiegészítés.
A 150e nagyon sok lenne! Valaki a múltkor feltette az érdi M6-os Géza számát. Aki ismeri személyesen esetleg felhívhatná... Nekem az AutoDon-nál mondták (igaz nem szerelő, hanem kereskedő), hogy a benzines láncos.
Közben elvoltam párom autójával gumit ellenőrizni. (november óta mondom neki, nézesse meg, mert valami nincs rendben. Okos szerelő 2,7BARra nyomta fel a gumikat. Mellesleg Suzuki is elmehet a *csába... 2007 januári autóhoz adott 2005 3. heti téligumit... de tudom, ajándék lónak...)
Szóval, lefotóztam a belső tükröt a két végállásban. Illetve a 2csuklós kart. Persze a motort elfelejtettem :)
Nem, mert a szervízkönyv a 2 literes benzineshez vezérműszíj és görgőcserét ír elő, az 1.4 1.6 os benzinesnél meg semmit a garancia időtartama alatt. Ebből is az következik, hogy nem szíjasak.
Kár hogy nem működik már az a KIA szervizoldal! Most már csak jelszóval lehet belépni és egészen más a honlap címe is. Én annó sokat olvasgattam ezt és úgy emlékszem, hogy az összes motor közül (beleértve a benzineseket is) csak az 1.6 CRDi-nek volt láncos vezérlése (ez egy teljesen új fejlesztésű motor, ellentétben a kétezressel, ami egy régebbi konstrukció). Itt találtam info-t a dízeleknél az elektromos fűtéskiegészítés működésére is, amit még régebben közzé is tettem. Én azért is választottam az 1.6 CRDi-t, mert a garanciaidő alatti kötelező szervizeken elvileg az olaj és egyéb szűrőcseréken (esetleg fékbetét, szilent) kívül nem kell mást cserélni. Én így tudom és olvastam, de várjuk meg egy igazi szaki (szervizes) válaszát.
Nekem is az utóbbi időben csinálta egyszer-kétszer, pedig előtte 1500km-ig semmit. Most már engem is érdekel a szoftverfrissítés.
Akik már használják egy-két hete az új motorvezérlő szoftvert úgy emlékszem azt írták hogy teljesen megszűnt ez a "rángatás" a menetdinamikai tulajdonságok megváltozása nélkül. Viszont még fogyasztási adatokat (változást) nem nagyon tudtak mondani. Mostanra már azért lehet némi tapasztalat ezzel kapcsolatban is. Kíváncsian várjuk a további fejleményeket...
A főnököm hozatja be "tesztelésre", nem tudom melyik cégtől.
Így ingyen lesz, viszont még 1-2 hét mire bejön. Nem sürgethetem.
Nekem a nokia nagy kijelzős (bár az biztosan átveszi a telefonkönyvet a nokia 6233-asomról) a mérete miatt nem kell. nem tudom a belső tükör fölé rejteni.
Na, de a számítógéphez értek. Itt meg "oké, oké, hogy benzin, de mi hajcsa?" :) De tudtommal az 1,4 és 1,6 benzines szíjas, a crdi 1,6 és 2,0 meg láncos.
Én úgy emlékszem, hogy csak a két 2 l motor /benzin és dízel egyaránt/ a szíjas, de abban szinte 100 % biztos vagyok, hogy a tied szíjas. Nem néztél bele? :)) Bezzeg ha számítógép lenne már szétezsedted volna:)
Az attól függ mennyi idő van rá. Az előző kocsival még a MOL-ra is beálltam, de ez még nem volt ott, és nem is lesz, mert elég régi nekik a mosójuk, nem szeretném ha összekaristolná Szíd-et.
Külső-belső mosásra a műúton, a ráckevei elágazás mellett van egy kézi mosó, őket szeretem, szépen dolgoznak, és még ráadásul nem is nagyon drága. Ha csak külső mosás, akkor meg a miklósi kagylós kúthoz.
Megmondom őszintén nekem nem igazán sikerül a saját mosás, valahogy soha nem lesz olyan szép foltmentes, mint ha mosóban csináltatom. Belülről még csak-csak kitakarítom (helyesbítek, segítek a Móninak kitakarítani), de ugye érthető okok miatt erre mostanában nem kerül sor.
No, ma anélkül, hogy keresgéltem volna, kétszer is előjött a rángatás (650 km-nél ) 3-aban és 4-esben is igen finom gázadásnál, mindkétszer ránéztem a fordulatszámmérőre, pont 2.000,-en állt. Direkt viszont utána sem tudtam előhozni... Akkor már engem is érdekel a szoftverfrissítés :( :)
Ha benne lesz a kocsidban, csinálhatunk majd egy próbát egyszer, hogy megy-e a telefonommal? Simán állítólag működik, csak a telefonkönyvet nem hajlandó átvenni mindegyik kihangosítónál, de hamár kijelzős, akkor legalább ezt tudja! Hol rendelted és mennyiért?
Akkor k...ra értenek a kocsihoz, amit eladnak. Sopronban, ahol én vettem, az eladó szintén ilyen "felvilágosodott" volt, én sokkal többet tudtam róla, bármi műszaki vagy felszereltségi kérdésem volt nem tudott hozászólni. (ja mert merdzsót is árulnak, a kia csak mellékes).
"És általába 100e fölötti szervziek közül szokott legalább egy iszonyú drága lenni. Vagy tévedek?"
Nem, nem tévedsz. Egy normál autó kb. itt éri el a vezérműszíj csereperiódust. Ezt természetesen feszítőgörgökkel együtt célszerű elvégezni. No az sok.
A CEED láncos. Csere nem szükséges. Élettartama meg kellene, hogy egyezzen az autó életartamával.
Például a Bentley Continentalnál valahogy elfogadják az olajsejkek, ruszki milliomosok, amerikai celebek, hogy egy nagyrészt Szlovákiában, robotizált gépsoron készülő, műszaki alapjaiban a Volkswagen Phaetonnal osztozó tucatárut kapnak.
Nem is tudtam hogy ilyen hires a szlovák autóipar... :-)))
Igen, rengeteg. Sajnos a törvényt rosszul tudod. "törekedni kell a minél gyorsabb elkészülésre" ...de már semmi nem kötelezi a szervizeket az X munkanapon belüli elkészülésre :(
Az nagyon sok! Egyébként nem értem, mire az a hosszú idő.. Nem beszélve arról, hogy a fogy.védelmi törvényben, ha jól emlékszem 30 nap van határidőként megjelölve
Akkor a tiedben rossz a szoftver. Most próbáltam ki, és tényleg piilanat-állj -ként működik a mute gomb a pendrive és a cd hallgatásnál. Rádiónál meg klasszikus mute funkciót csinál
egyébként meg nemértem minek telefonálni vezetés közben!!! balesetveszélyes, még kihangósítóval is! csak ezt sokan nem fogják fel! én betiltanám még a kihangósítót dolgot is! de ez csak egy vélemény volt.... :)
Ha kormánytekergetés közben kell hirtelen hangtalanítani,akkor a MUTe nem jó , arra is ott a kikapcsgomb. abban az értelemben meg még jobb is, hogy a MUTE funkció alatt tovább szól a cd, vagy az pendrive, a kikapcs bekapcsnál meg ott folytattja, ahol abbahagytad.
Szi Renesis7!!! Tatabánya Ezüstautó Kft: 20000km-es szervíz:28000ft volt. Sajnos nem szóltam külön, hogy szinti olajat kérek ezért Mobil félszintit raktak bele.Ez a legolcsóbb olaj amit a gyár még elfogad./Szervízvezető szerint/ Ceed 1,6crdi lx+
Gratulálok! Melyik Parrotot nézted ki? Az a baj, hogy az én telefonom még a saját gyári kihangosítóival is nehezen kommunikál állítólag. Én olyan kihangosítót szeretnék, aminek a kezelői nem a kijelzőn vannak.
Nekem eddig 44 volt a max, miután a hátralévő távolság lement 50km alá, még mentem vagy 10-et. Úgy sikerült 44 litert tankolnom. Nomeg, amikor elhoztam, 48-at.
Nem bántottál meg, sőt alapvetően igazat is tudok neked adni. Én csak azt gondolom kis hazánkban még nem mindeki van otthon az internet(e-mail) világában, sokan ma is max a telefont használják információ szerzés céljából. Ide a fórumra is csak a cee'd tulajok, érdeklődők kis része jár. Nekem sok ismerősöm nem is ismeri, milyen sok mindenre jó maga az index fórumainak szerteágazó világa.
Én benne vagyok. Eddíg ugyan csak az átvételes tapasztalataim vannak, illetve ehhez jön még a Pappasnál a riasztó beszerelés, de májusra várható a 15.000 km, előtte valamivel a fóliázás (már ha mehet az is a tapasztalatok közé).
Sok-sok felhőtlen km-t kívánok neked és gratula az autóhoz!
Tegnapi "mini talinkon" beülhettem piti ugyanilyen felszereltségű autójába, nagyon jól néz ki! Határozottan jól áll az autónak a sötétített üvegezés (asszem tavasszal mire felkerülnek az alufelnik, megcsináltatom az enyémen is a sötétítést, sztem nagyon dögös lessz!), a felszereltség meg tényleg nem hagy maga után kívánni valót (csak egy kicsit: MUTE gomb :-)).
Különben nagyon jól néz ki ezüst színben (bocs piti, de nem tudom mi a hivatalos megnevezése) az autó.
Kicsit nosztalgiáztam: jó volt érezni az új autó "szagát"! :-))
Nekem is ez volt az első Cee'd "talim". Azért annyira fiatal se vagyok, a negyedik x itt van hamar, mindjárt november van.
Bálint ha pontos lesz, akkor hó végén érkezik meg hozzánk. De gyakorlatilag állandóan ugrásra készen várjuk (na ez így nem igaz, Móni sokkal nyugisabban várja, én már ma hajnalban rohantam volna a kórházba vele, persze mint mostanra kiderült, teljesen feleslegesen :-))
Mindenesetre tegnap még lemosattam, nem tehetek róla, nagyon utálom, ha nem tiszta kívűlről. Sztem tuttira összefutunk még egy párszor. Nem olyan nagy "város" Szigethalom :-)
"Ezt a rádió dolgot nem értem, én egy elég szőrszálhasogató pali vagyok, de nekem semmi bajom se a rádióval se a CD vel. Nem lehet, hogy csak türelmesen el kellene olvasni a használati utasítást?"
Ahogy pesten szól bármelyik adó az (számomra) tökéletes, szerintem szépen szól. Nincsenek nagy igényeim ilyen téren.
A baj az, hogy a régi 11-es úton békásmegyertől kifelé tényleg rossz a vétel. Az említett más tipusú rádiók ezt még lekezelik valahogyan. Hallani már torzítást, enyhe zajt, de ez még elfogadható.
A swift rádiója már jelentősen rosszabb mert eltűnik a hang, visszajon, totál zajos meg minden. (van egy elektroműszerész szakmám is, próbálkoztam mindenféle beállítással a menüjében)
Bár a Ceed-em menüjében még nem turkáltam, katasztrofálisan viselkedett a Budapest tábla után. Nem hiszem, hogy menü beállításokkal már csodát lehetne csinálni ebből a vételből. Totál kiesik, csak keresgéli az állomást. Nem néha elhallgat mint a swift, hanem néha megszólal...
Azért majd próbálkozom, és megírom mit sikerült tenem.
Ti tudjátok hogy lehet lenémítani a rádiót anélkül, hogy kikapcsolnám? Mert az enyémben nem lehet. Hozzá tartozik hogy tempomatos és ott ahol a síma ex ecs-osokban a némítás van nekem a tempomat memóriájának a törlő gombja van. Máshol meg nem találtam, de ha hívásom van akkor ki kell kapcsoljam vagy le kell húzzam a hangerőt. Erre nem gondoltak? Pedig ez alap lenne szerintem. ettől még ugyanolyan szinten szeretem, de azért mégis csak bosszantó a dolog.
Azt hittem én vagyok kicsit kevés hozzá de pár nap és kezelési útmutató olvasás után azt hiszem, hogy nincs benne ilyen funkció. De ha választanom kellene a némítás meg a tempomat között akkor a tempomatot választanám most is.
Én csak attól félek, hogy ott hagyjak egy napra egy 4,5 millás autót, meg, hogy kiszedjék nekem a légzsákot, ami majd vagy működik vagy nem, de ha esetleg nem tuti ráfogják majd arra, hogy nem szakszervizben szedték szét.
Ezt a rádió dolgot nem értem, én egy elég szőrszálhasogató pali vagyok, de nekem semmi bajom se a rádióval se a CD vel. Nem lehet, hogy csak türelmesen el kellene olvasni a használati utasítást? Én ebben a kategóriában csak rosszabbal találkoztam. Perzse még 1x hangsúlyozom, hogy ne jöjjön senki az Audo Bose hifijével, a kategóriáról beszélek!
Én nem fűzök nagy terveket hozzá, csak annyit, hogy legalább nekünk, akik a fórumon vagyunk könnyebb legyen. De ha kijön belőle valami nagyobb dolog az csak külön jó nekünk.
Ha ezt össze tudom hozni akkor vannak terveim, hogy még mikkel lehetne bővíteni a profilt ( mondjuk értékesítési tapasztalatok, márkakereskedés tapasztalatok, használt autó eladási tapasztalatok, hibajelenségek/megoldások mind egy helyen stb. ).
De természetesen ez csak a TI segítségetekkel lesz korrekt...
Szerintem teljes joggal nevezed komolytalannak az ilyen helyet, nem hiszem, hogy neked kellene bocsánatot kérni. Ráférne erre az országra egy kis szemlélet váltás. A magyar iparosok, kereskedők nagy, sőt orvosok és egyebek egy része simán éhen halna nyugatabbra. Az építőiparunk pedig meg sem szöletett volna.
Ez a rádió egy érdekes dolog. Van, mikor tényleg olyan érzésem van, hogy elveszti a jelet és soha nem találja meg többé, viszont pl. Hatvannál is befogja a Roxy-t, amire a korábbi Mégane-om nem volt képes (pedig abban jó hifi volt, én magam szereltem be).
Egyébként meg gratulálok a verdához, legyen sok örömöd benne, és vele! :)
Jó hír! Ha jól megy a héten meg lesz a webes oladal ( KIA Cee'd-es ) amit megszerkesztek és talán hétvégére már mehet is fel a szervíztapsztalatos táblázat. Még dolgozom rajta, hogy mindenki a saját adatait tudja maga updatelni és szerkeszteni. De ez még kicsi idő. Nem igérem, hogy sikerül de mostmár látom a biztató jeleket.
Kérdésem az lenne, hogy az itteni nickneveiteket használva ti feltöltenétek, ha kész az oldal, a tapasztalaitokat?
Úgy tervezem, hogy jövő héten befizetek egy 1.4 Ex Lim-re.
Még nem vezettem az autót, remélem kellemes élmény lesz és akkor mehet az üzlet.
:)
Még sosem vettem új autót, így nincs tapasztalatom tesztvezetés terén.
Az normális, hogy délelőtt 10-kor kértem először időpontot, mondván, hogy ráérek bármikor, csak vezethessek. Azt mondták, h nincs próbarendszámuk, majd hívnak.
Aztán 3-kor telefonáltam, hogy mivan? Erre mondták, hogy a kolléga nincs bent, aki benzines Ceeddel szaladgál, de majd hívnak... de mikor?
Illetve minek a P rendszám, ha azzal szaladgálnak?
Beléptem a csapatba. Ma átvettem a Pappas-tól (Budafoki út) az
1.6 CRDI SW EX ECS+ Kompass Blue-t
KUM a rendszáma. A 13. kerületi okmányirodában kapta 04.-én
Átadáskor megkérdeztem, mennyi gázolaj van benne?
- Kb. 5 liter, és 53 literes a tank.
A mutató inkább már nulla alatt... Mentem 25 km-t Bp.-en és tankoltam 59L-t !!!
(igaz már csak poénból púpoztam. A végén már csak azért nem értem el a 60litert, mert a mögöttem állókra való tekintettel abbahagytam a csurgatást...)
Ami tetszett:
-A mai laza, dugó nélküli Bp.-i 50 km-en 5,5-öt mutatott az átlagfogyi mérő. (hímestojással a talpam alatt, max 3000-es fordulat). Még nem tépem a száját, de kellemesen autózható váltogatások nélkül)
-A felszereltsége kielégít teljesen. Minden szuper, és hangtalan.
Ami nem:
- Magamtól nem jöttem rá a tempomat bekapcsolására (2mp. várakozás) Szerintem kicsit túlbonyolított
- A rádióra a kalap kaki a legjobb kifejezés.
A Békásmegyer-Budakalász-Pomáz úton nincs vétel. (Országos pl. Sláger, Juventus)
Nem az Uralon túl, hanem csak Pomázon lakom Pesttől 6 km-re. Megszoktam, hogy a Swift II Siemens Rádió Navi -ja itt teljesen bezajosodik, de ez még annál is sz@ar@bb. Bocsi, de egy 5 millás autónál ez katasztrófális.
(Miközben a lanosom olcsó pioneer, vagy fokus, astra gyári rádiók azért végig szólnak ezen az útvonalon)
Nem a Siemenssel van a hiba aki ilyen rádiót gyárt, hanem azzal aki ezt beépíti!
Ha pesti vagy alföldi lennék, ez lehet, hogy soha fel sem tűnne... A hétvégi pilisi kirándulásoktól már nem is várok semmit a hegyek között.
Ezt leszámítva az összkép nagyon pozitív. Élvezet vezetni.
Szerintem, ha Őt választom, végig kéne fotózni az egészet, és felrakni a kiaceed.info -ra. Biztos sok LX, régi EX tulaj örülne, ha látná ki, hogyan varázsolja széppé az autót.
Ez tényleg nagyon jó lett, bár én a két oldalt szürke betétest szeretném. Ahhoz elvileg nem felül kellene összevarrni. Bár gondolom ezt Ő jobban tudja :)
Annó swiftes-ignises időkben volt egy ignis kormány pl, amit rátettek a gépre, amíg bőröztek, és lehetett menni, de extrém esetben meg is várható tán...
Ha hivatkoztok "KiberLovag"-ra az jó pont lehet nála... :)
Amúgy előkerestem egy korabeli képet a swiftemről, Marcsi munkája (kék autó, kékkel varrva, egysznű fekete bőrrel, és igen jóféle bőrrel). Én végignéztem, ahogy kézzel végigdolgozza, hát nem semmi, csak tátottam a számat! Nekem amúgy a könyöklőmet is megbőrözte, az nem látszik a képen... :)
Vele beszéltem. Egy nagyon kedves nőnek tűnik. Az egy napos elkészülés az, ami egy kicsit aggaszt. (de lehet megoldódik) Kedves volt, mondta, hogy elég otthagyni a kormányt. Mondom... anélkül nehézkes a hazajutásom :)
Konkértan az ignisklubon az én korábbi SwiftII-esem lett végigdokumentálva bőrözésileg Marcsinál, vélhetőleg vele beszéltél... igényes, szép munkát végez, csak ajánlani tudom! Az enyim viszont most gyárilag bőrös, szóval nem vagyok érintett... :)
Pontosan. Volt olyan, akitől a következő levelet kaptam "Köszönjük érdeklődését, és pár napon belül..." Ezt elfogadtam és vártam türelemmel. De az, amikor megjön az olvasási visszaigazolás, ám válaszra sem méltatnak...
Amikor a kocsit vettem, rengeteg kereskedőtől kértem ajánlatot. Volt, aki a mai napig nem méltatott válaszra, és volt olyan, aki másnap reggel (a megadott időpontban) visszahívott telefonon, hogy a lényeges kérdéseket átbeszéljük. Ez volt a tatabányai Karácsonyi- Nagy autókereskedés, akiknél végül az autót is vettem.
Ez igaz, és olyan kevésen múlna pedig.. Ha nincs kapacitásuk azonnal válaszolni a (nem Vágóistván szintű) kérdésekre, legalább egy automatikus választ küldenének, melyben legalább nyugtázzák az érdeklődést, és a várható válasz időpontját.
Szerintem, ha Te árajánlatot kérnél egy kereskedéstől, aki csak a második munkanapon veszi a fáradtságot üzenetedet elolvasására, de reagálni "már nincs ideje"... azt te sem tartanád komolynak.
Gondolom Ő is a munkákból él, és nem szabadna akár 1 kuncsaftot sem elszalasztani. Mert az az egy elmondja 10nek, a másik 10 másik 5nek... stb.
Nem volt bonyolult, hosszú választ igénylő a levelem, arra voltam kiváncsi, vállalnak-e garanciát, az általuk elvégzett munkára, illetve a pontos címük, vállalási határidejük érdekelt volna. De látom szerinted (és még sokak szerint), Magyarországon mi vagyunk a szolgáltatókért, és nem Ők vannak értünk. (Bocsi, ha ezzel megbántottalak)
Persze ezzel nem azt állítom, hogy rossz munkát adnak ki a kezükből, csupán azt, hogy nem veszik komolyan az érdeklődőket. (pár nappal ezelőtt írta valaki... farmer, hátizsák - Kia kereskedés)
Szerintem véleményt mondani róluk csak azután lehetne, ha már vki dolgoztatott velük. Pusztán azért mert lassan reagálnak az e-mailre, még ne törj pálcát felettük. Lehet, ritkán ülnek a szgép elé, nincs erre kellő kapacitásuk.
Én csak jóérzéssel szeretek fizetni és csak annak fogok, aki megérdemli. De az is előfordul, hogy a drágábbnak. Az is baj, hogy a 7 év garancia büvöletében van 1-2 szakember és azt hiszik, hogy csak ők és az anyagaik a megoldás erre az időre (szerencsére én még nem találkoztam ilyennel). Én még ráérek, de szeretném, ha jó irányba mennének a dolgok.
Most beszéltem telefonon egy másik céggel (kedves hölgy), akik szintén vállal kormánybőrözést. Ez Gyálon lenne, 18ezer forint a kormány bőrözése (színtől, színkombinációtól, cérna színétől függetlenül). Egy "hátrány", hogy egyből nem tudja vállalni (sok a munka), illetve, hogy 1nap alatt készül el a munka.
Akit érint és érdekel, a következő oldalon tudja megnézni a munkáit. Szerintem igényesnek tűnik. (Ignis, és Audi klub oldalán láttam)
Jut eszembe. A gödöllői bőröző műhely igen komolytalannak tűnik. Szombaton küldtem nekik levelet, amiben pontosabb információkat kértem (elkészítés ideje, helye, garanciával kapcsolatos kérdések (pl. foszlás), stb.). Tegnap!!! (kedden) sikerült elolvasniuk, ám reagálni még a mai napig nem volt rá idejük.
a garanciális javításnak van fix óra díja, de azért úgye az ügyfél nem fizet, a többi szabadáras.
az olajról kapcsolatban :a kereskedők az 5000ftos olajat kb 1500ért kapják. van persze olyan is hogy "csak" nagy ker áron kb2500-3000ft, de ilyenkor vesz az olajcég neki pl egy festőkabint. persze ehez mennyiséget is el kell adni. nem véletlen, hogy egy szervíz egy olajtársasággal van leszerződve.
Most értem haza az M6-ból, kicserélték a két hátsó lengéscsillapítot + két 5. ajtó gáztelot. Nekem most úgy tűnik, hogy megszünt a kopogás. Török lengéscsill. van benne. Furcsa, hogy az egyik komplett volt a másikból hiányzott a porvédő harang. (orrom előtt bontották ki).
M: Géza azt mondta , ha máshol építenek be elektromos kütyüt nincs gari vesztés, ha SZAKSZERÜEN van beépítve. (forrasztva, szigetelve, bándazsba rakva....)
Az általad említett szerviz azt az 5,3 liter olajat 26.000 Ft-ért akarta adni, pont tegnap hívtam őket... Számomra ez irreális ár. Azonban a szervizes egyfolytában azt bizonygatta, hogy ha én viszem, abból csak bajom lesz később. Így kiestek a listából, bár lehet vinni olajat.
Oh és még 1 tanács, mindenképp csere előtt tegyél az olajba valami higitót, jártazsd egy keveset vele, lehet kapni ilyen adalékot aszem benzinkutaknál is.
A minap írtam a KIA Magyarországnak, azügyben, hogy végre kiderüljön, ők milyen árat kalkulálnak a kötelező karbantartásokra, BENZINES KIA Cee'd esetén. Gondoltam csak van nekik egy központilag meghatározott, ajánlott ártáblázatuk, mondjuk úgy mint a Volvo esetében. Igaz foglalkoztak az ügyemmel és gyorsan is reagáltak de mégis csalódnom kellett.
Tehát most bemásolom a lényegi részét annak amit írtak:
Sajnos a különböző olajbeszállítók, különböző munkadíjak miatt a szervizek árajánlatai között igen nagy eltérések lehetnek, így sajnos az importőrnek sincs bitrokában pontos kalkuláció.
Azonban az alábbiakban küldök egy budapesti szerviztől kapott árajánlat alapján kalkulált táblázatot (105e km futásteljesítményig). Ez a táblázat csak a kötelezően előírt műveletekre vonatkozik, az üzemeltetés során esetlegesen felmerülő további javításokat, alkatrészek cseréjét nem tartalmazza (pl. fékbetétek, ablaktörlő lapátok,...).
Pontosabb információkért kérem vegye fel a kapcsolatot az Ön által kiválasztott szervizzel.
Bocsi, hogy beleszólok, de sajnos az így van, hogy a szervízeknek és a márkakereskedőknek nem tetszene, ha egy hivatalos klub vagy blog oldalra ilyen információk kerülnének. Ezt maga az oldal megsínylené ugyanis eddig bőkezüen adták az infót nekik, de ezek után szerintem elzárnák az infó és segítségcsapot, csak hogy újdonság ne kerüljn rá. Jó ez így. Ezért keresek alternatív megoldást, ami szerintem járható út lenne, hogy mi innen a fórumról, összehozunk egy saját oldalt és azon fent lesz. Sőt akkor már a kereskedőket is pontozhatjuk, hogy ki mennyire elégedett.
Abban igazad van, hogy nem sértődnie kellene a szervízeknek hanem versenyezni.
Nekem a Kia Óbudánál Castrol 5W30-ast tettek bele. Nem bántam, bár nem volt olcsó és ráadásul elfelejtettem elötte megkérdezni, hogy lehet-e vinni olajat. Mondjuk ugyanezt vittem volna, de azért boltban jóval olcsóbban meg tudtam volna venni. Bár akkor időm se lett volna utána rohangálni.
Én most rendeltem meg az olajat. Castrol TXT Softec 5W-40. 1l-es 1900.-Ft 4l-es 7400.-Ft + postaköltség ami 1200Ft. Mobil Synt S-en gondolkodtam még, de mivel évek óta Castrolt használok és semmi gondom nem volt vel ezért az lett.
Én pont tegnap beszéltem velük és nekem azt mondták Opel olajat használnak, amit mellesleg a Total Hungary szállít nekik. :) Az általad említett olajat is említették, de azt csak azért, mert most valami szállítási gond van és addig ezzel helyettesítik.
Jelenleg én is pont ezen gondolkodom. Mindkét általad említett olaj teljesen szintetikus, de ez csak a viszkozitási érték. Fontos, hogy CRDi -be is megfelelő legyen, mert itt sokkal több szennyeződést (korom) kell tudnia hosszabb távon lebegtetnie, mint a benzinesben. Bízunk benne, hogy ezt a szakszervizben is tudják és nem minden áron a készleten lévő olajukat nyomják! Én az 5W-30-at is ugyanolyan jónak tartom, bár ahogy olvasgattam a fórumot, a dízel szíd tulajok inkább a 5W-40 választották. Nemsokára kérek majd ajánlatot a KIA Gödöllőtől és megosztom veletek. Ott például Total márkájú olajat használnak.
Lassan esedékessé válik hogy elvigyem (saját elhatározásból) az autót egy 0. olajcserére, így 4500-5000km tájékán. Természetesen vinném az olajat és a kérdésem is ezzel kapcsolatos. Nekem szervizben 5W-30-as olajat ajánlottak, bár én 5W-40-ben gondolkodtam. Ki milyen márkájú, azon belül tipusú olajat ajánl/vitt, természetesen a megfelelő misősítések figyelembevételével?
u.i.: tudom, hogy ez a téma már lerágott csont, de nekem most vált fontossá, szóval az ilyen megjegyzésektől kíméljetek. :)