A Kultúra napja alkalmából, Miskolc virtuális városomban, 16:00 kezdettel zenés délutáni sorozaton vehetnek részt a kultúra iránt érdeklődők.
Az előadássorozat a Nyári Színházban lesz megtartva.
A rendezvény , az ÉN városom polgármestere Káli Sándor beszédével indul. Majd, egészen 19:00-ig klasszikus dallamokkal, zongoraművésszel , forró teával, kenyérlángossal várják az érdeklődőket ..
Én így emlékszem meg a kultúra napjáról, amit tudtam virtualizálni. :)) A képen lehet látni,hogy már elhelyezték a székeket , illetve a rendezvényt szervező hölgy főpróbát tart. ..
Már menetrendszerint jár a villamos a Tiszai pu. - Malomszög utca szakaszon .
Az új megálló környékén is befejezték a munkálatokat, még egy hiányosság van, a padok. Valószínűleg szombatra meglesznek.
KÖzben, már megvotl az első randalírozás az új Soltész N. K. utca megállóban, a helyszínre rendőröket hívtak, illetve egy mentőt. A lakók bejelentése alapján 5 fiatal ordított, DVTK dalokat énekelt nagyon hangosan, illetve a megálló falát rugdosták .. A rendőrök a helyszínen előállították a fiatalokat.
Az egyik illető rosszullett. Valószínűleg az alkohol túlzott fogyasztása miatt.
Örülök neki,hogy téged is kötnek érzelmek a pályaépítéshez. Bár ,mindenkit köt valami érzelem, és elszántság szerintem a játékhoz. Nekünk miskolci építőknek is adódik az alkalom,hogy érzelmeinket, érzéseinket, emlékeinket bele építsük a pályába :-))
Nekem is rengeteg emlékem van, ezekről a helyekről, ahol a villamos jár(t).
Nálam az a furcsa, hogy szeretem az újjitásokat, ezt a pályán is meglátni + hogy a pálya fel van újjitva, de mégis járhatna rajta új villamos, ami alacsonypadlós, de nem, még mindig a jó őreg Tátra, és SGP + pótkocsik (jópár emlék füz hozzá, ezért tettem rá az SGP-k végére a pótkocsit) járnak + az FVV (Bengáli).
Az tény, hogy az FVV-k síntiprok voltak, de én mégis szeretem ezeket a villamosokat, főleg ahogyan csörömpöltek. :)
A bécsiek meg megszeretteték magukat, úgyanez vonatkozik a Tátrákra is. :)
A villamoshoz való szeretetem nagyon sokat segít a pályaépítésben. :)
Hiszen, síncsere program, meg új megállók.. felmerülhetett benned a kérdés,hogy csak nem -e .. :)))))))) Majláth :-)
Tudod, amit írtam. Őszintén bevallom, engem a miskolci villamos , illetve tömegközlekedéshez nagyon sok érzés, érzelem emlék köt.
Többek között ezért is építem , újítom a pályát.
17 éves vagyok, de mai napig nem felejtem el, amikor a nagymamámmal mentünk Diósgyőrbe, a testvéréhez, mindig ott száltunk le a régi villamos állomáson, együtt mentünk, jöttünk.
Nagyon sokat utaztam nagymamámmal, tömegközlekedtünk, javarészt villamossal.
Illetve , nagyon sok érzelem köt Miskolc belvárosához, mely érzelmeket egyes emberek megismeréséhez kötök. Tudod.. , rengeteg olyan helyszín volt a belvárosban, ahol először ismertem meg valakit, majd kialakult egy nagyon jó barátság, ahol sokat találkoztam, egy számomra kedves emberrel.
És talán,ha a városomban szétnézek, ( és elmegyek virtuálisan arra a helyre ) ( TALÁN ) van annyire élethű,hogy eszembejusson, hogy a valóságban valahol itt beszélgettünk, itt fagyiztunk, itt fotózkodtunk, és ezek az élmények, mindig egy mosolyt csalnak az arcomra.
Lehet,hogy számodra furcsa, vagy mások számára, de én leginkább az érzelmek, érzések miatt építem, illetve szeretek foglalkozni a városok "felépítésével" Különleges dolgok futkosnak néha a fantáziámban.
Pl.: Az unokatestvérem édesapja, egy időben kenyérszállítással foglalkozott. Sokszor mentem én is velük. Hajnalban 2-3-4 órakkor, boltról boltra vittük a kenyereket.
Legtöbb ilyen bolt Diósgyőrben, Kiliánban, Bulgárföldön volt. És amikor még üres a város, viszont már az égbolt kicsit világosodik ( nyáron ) ( hajnali 4 órakkor ) , az autóban kellemes zene szól , valamint a villamos "csendesen" oson a város útjain , a nagy lámpaoszlopokról a lámpák fénye az aszfaltban "fürdik" , ezek engem megichletnek. Elmondhatatlan érzés,hogy néha milyen kis dolgok okoznak az embernek, egy érzelmet, egy különleges fantázia világot, és némi elfogultságot, akár egy város iránt. :)) Én ilyen vagyok..
Köszönöm szépen ! :) Örülök, a véleménynek ! Na , most talán azért nem oda illő, mert ez a szép élénk szín inkább belvárosba való, szökőkutas, virágos főutcára.
Bár, ide is ez épült. A két Középiskola tiszteletére. :) Amint írtam a Selyemréti Strand megálló is ilyen lesz.
A többi nem.
Diósgyőr irányába ( Thököly utcától ) más fajta burkolatot kapnak a megállók. Az elrendezés marad ugyan ez.
A villamos projekthez, nem tartozik hozzá a hosszabbítás . Nem is lesz.
A pályán közlekedik az 1-es és a 2-es villamos, valamint az 1É villamos ami 1:00-kor , 2:00- kor , 3:00-kor indul a Tiszai pályaudvartól.
Visszafele, Diósgyőrből ez a három járat, betér a vasgyárba , majd ezt a kört megtéve , az Újgyőri főtértől egyenes halad tovább a Tiszai fele.
Amúgy minden rendesen marad. 1-es villamos : Tiszai pályaudvar - Diósgyőr villamosállomás
Az Mvk zrt. úgy döntött,hogy éjszakai munkálatokra került sor, éppen ezért a mai napra ( délutánra ) készen lettek az új megállók.
Összköltséget tekintve, egy megálló ( beleértve a berendezéseket : Világítás, Üvegezett beálló, növényzet , korszerűsített díszburkolat, zebra, Közlekedési lámpa , felfestett csík , akadálymentesítés, és védőkorlát ) Össz. : 2.500.000 Ft. volt.
Ennek kétszeresét számoljuk ( mivel két megálló épült ) :-)
Ugyan ilyen megállók lesznek a Selyemréten is. Diósgyőr irányába, kicsit változás lesz a megállókban .
Képek.:
( A világítást még a mai napon állították az ÉMÁSZ munkatársai. )
Szerintem nem teljesen érted, ezt a kisebb várgányt (vonalszakaszt).
Szóval az a lényeg, hogy Repülőtérre 2 villamos viszonylat jár:
3=Tiszai pu. - Repülőtér
5=Cora ------- Repülőtér
Kérte a BOSCH, hogy legyen már egy villamos ami oda kijárna eléjük, persze ők állják a költséget, a kivitelezésre!
Vagyik ebből kifolyolag az 5-ös villamos fog (lett kiválasztva, mivel a 2 viszonylat közül csak az 5-ös viszonylaton vannak 2 írányú villamosok) kijárni a Repülőtéren túl a BOSCHig. Egy beolvasztási müvelet lesz végrehajtva. :)
Remélem mostmár érted, hogy hogyan lesz ez megoldva! :)))) :D
Így már értem. Mert, ha az Mvk Zrt. fizette volna, nem sok haszont élvezett volna a cég.
Mondjuk valóban húzós, mert nem kis séta odáig.
Mondjuk, villamos kivezetni nem tudom van-e értelme ( még ,ha csak egy vágányon is ) mert reggel mennek , este jönnek a munkások. Ezért üzemeltetni, a sínpályát, áramot, illetve fenntartani egy Tátra villamost, nem tudom mennyire éri meg. :)
Szerintem inkább egy olyat, hogy a 8-as busz, vagy a 14-es kitérőt tesz a cégig .
Robi ! Ez csak az én véleményem ,természetesen ,ha te már leszerződtél.. :)))
Készen vagyunk nem sokára.
Már tervezik a villamosmegállót.:
Illetve, kiépítettek egy kis lámpával ellátott átjárót, melynek a dugó csökkentése a célja.
Továbbá, pedig, igen lesz egy kicsi plusz munka, de megéri, mert ami a Repülőtértől kiépül a BOSCH főbejáratáig villamossín (egyvárgányú), azt a BOSCH fizeti!
Igen lesz haszna, mivel rengeteg ember dolgozik a BOSCH-ban, és már nagyon unják az ott dolgozok, hogy kb 1,5 km-et kell sétálniuk, mire eljutnak a Repülőtérre.
Na !! Akkor még egy kis plussz munka ?!? :)) És az Mvk Zrt- nek van haszna abból,hogy a BOSCH megkereste ilyen kéréssel ? :-)
Nálam a BOSCH és a M.V.I.P.M pályázott támogatásra, de nem nyerték el. Többek között tettek ígéretet a Villamospálya felújításával kapcsolatosan, hogy akkor olcsóbban , és jobb minőségű anyagot bíztosítanak, de az Mvk Zrt. Marketing igazgatója, nem írta alá a szerződést.
Várom már a fotóidat ! :))
Közben , tudod .. Zajlanak a munkálatok nálam is.
Nagyon szépen haladnak a munkások, kitűnő munkaerő.
Egy pár éjszakai életkép, a már majdnem teljesen készen lévő új villamospályáról, és beteküntünk a kulisszák mögé.. Hol is laknak a munkások :-D
Pályafelújítás.:
Életképek ( korán reggel ) Bajcsy-Zs. u.
Kőrösi Csoma Sándor lakótelep ( reggeli órákban ) :
Most jelenleg kész lettem az 1-es vonallal (1, 1A, 2 villamos vonalak).
Elkezdtem építeni az épületeket (villamossínek már egy jó pár hónapja készen vannak) a Repülő téri részen, ami nem lesz könnyü meló, de meglesz. :)
Ezek mellett életbe lép egy változás is, mivel a BOSCH cég kérte, hogy az egyig villamos vonalat az MVK ZRT. építse már ki a Repülőtértől tovább a BOSCH fő bejáratáig, az ott dolgozok miatt, ezért az 5-ös villamos Repülőtér helyett BOSCH Végállomásig közlekedik + még egy változás lesz a pálya építésben, hogy a Repülőtéri végállomás nem fejállomás marad, hanem hurok végálomássá lesz kialakítva, az MVK kevés 2 irányú villamosai miatt, és nagyon kevés cég árul jó minőségű 2 irányú villamost, ha árul, akkor borsos áron, ezért maradnak a használt, de mégis kitünő állampotú villamosok, amik már beszerzés alatt vannak. :)
Ismételten csak gratulálni tudok, nagyon ügyes vagy. :)
Nálam beütött egy kis krakk, az 50 feletti villamos létszámnak az összes útvonala, (megálló, le-fel szállás) törlödött valami miatt, ezért a villamosok csak állnak a helyükön, és nem tudnak így semerre sem menni mivel nincsen megadva így útvonal, amit kb 2 hétig csináltam még annó, vagyis megint be kell jelölni, hogy merre menjenek a villamosok. :(
Pedig már kezdtem volna el a Repülőtér építését. :)
Egyszer meg fogok ebbe bolondulni, most megint ennyi villamosnak az útvonalát bejelölni, hosszú meló lesz. :D :I