Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2025.04.19 -1 3 111715

Én is gondolkodom már régóta 4 évszakoson, de hát ott van a még 6.4 mm-es télikerék garnitúra az még messze nem kukaállapot.

 

18"-os mindkét garnitúra mondjuk nincs jelentősége mert a milyen gumit vegyek kérdés legközelebb akkor is fennáll.

 

Főnök egész évben télit használ....., oszt megy az idén "olaszba", és azt mondja vennie kell emiatt vmi nyárit mert ott állítólag tilos nyáron télivel közlekedni.

Előzmény: RadiX (111713)
saválló Creative Commons License 2025.04.19 -2 3 111714

Hát a 4mm még épp ahogy elmegy, de egy 4.5 ill. 5 mm-es profilmélység már nem bír ki 1 szezont ami nekem ca. 9-10 ezer km-t jelent főleg autópályán.

 

Esőben is szeretek haladni ahhoz meg profilmélység kell.

 

Használt ki van csukva, ha telik majomra teljen banánra is.:)

Előzmény: rvf400 (111712)
RadiX Creative Commons License 2025.04.19 0 0 111713

Én a nyárit most ősszel nyugdíjaztam, 56000 futott kilométer után, a téliben most majdnem 31000 van, még koptatom pár hétig, aztán ha már tényleg meleg lesz, akkor veszek egy garnitúra négyévszakost, mert nálam az éves futás most már becsúszott 10000 kilométer alá. A nyáriak 16-os gyártásúak, a téliek 18-asok, pont elkoptak mire öregek lennének.

Előzmény: saválló (111710)
rvf400 Creative Commons License 2025.04.19 -1 0 111712

Akkor a 4-4,5mm jó még erre a szezonra. Autópályán nagy esőben kicsit jobban figyelsz. A télid még bőven jó két szezonra. Addig vennék megbízható !!! helyről használt nyárit, aztán váltás négyévszakosra, ha nem változik jelentősen az autóhasználatod.

Szerintem. De nem biztos, hogy igazam van.

Előzmény: saválló (111710)
sr1 Creative Commons License 2025.04.19 0 0 111711

Nekem az automon gyári gumi 235x65x18 106W   GoodYear Asymmetric 3-as, 325e km a futása és a harmadik szettet használom a nyárinál. Az autó 2018-as gyártású, most 7.5 éves, tehát kb. 43.000 km vezetek évente. Nyaron egy kicsivel többet, mind télen.  Kb. 2.5-3 nyári szezont bírt a gumi, ami kb.  55-60e km. Az autó 4x4-es torsenes. Soha nem csúsztam meg vele. Akkor cserélem le, amikor a szerpentineken elkezd nyikorogni.          

2023 végén vettem egy új FL ugynabból a modellből, azon is ugyanez a gumi volt. 

Probáld ki ez a változatot. 

 

Előzmény: raider (111704)
saválló Creative Commons License 2025.04.19 0 0 111710

Változó, az éves futás most 21 ezer km volt.

Előzmény: rvf400 (111709)
rvf400 Creative Commons License 2025.04.19 0 0 111709

A "nyári" szezonban mennyit mész kb ? 

Előzmény: saválló (111708)
saválló Creative Commons License 2025.04.19 0 0 111708

Tegnap felraktam a Hankook nyári gumikat, téliek lemosva mentek a helyükre.

DOT21-es téliek a 3. szezont futották ( össz. 21 ezer km ), maradt még egységesen 6.4 mm profil, még 1 téli szezonra jók lesznek.

A nyáriak 4.5-5mm-esek, hát ez karcsú lesz egy szezonra.

Itt jön majd nemsokára, hogy mit vegyek a nyáriak helyett, új garnitúrát mert még van télikerék garnitúra vagy 4 évszakosat, de a téliek mellé?

saválló Creative Commons License 2025.04.14 0 0 111707

Lehet hasznos volt profilmélységügyileg, de én már nem veszek többé Hankook-ot.

Jónéhány garnitúra után mást kell keresnem   az újabb gyártásúak hamarabb elöregednek , mint a régebbi garnitúráim tették.

 

A télieken igaz nem, de a nyáriakon ezt tapasztaltam, ezért nem lesz több Hankook.

Előzmény: raider (111706)
raider Creative Commons License 2025.04.14 0 0 111706

Köszi, ez hasznos volt! Hankook-ban is gondolkozom, vettem már pár szettet a családban, és nem voltak végülis rosszak.

Előzmény: saválló (111705)
saválló Creative Commons License 2025.04.14 0 0 111705

A Hankook téli-nyáriak még 8-8.5 mm-el jöttek ki a gyárból, Nexen N'Blue 4 évszakos 8mm volt újkorában.

Többről nincs saját tapasztalat, de itt nemrég írtak vmi gumiról ami 10 mm-es volt.

Előzmény: raider (111704)
raider Creative Commons License 2025.04.14 0 0 111704

Sziasztok! Egy kis infót szeretnék kérni, mostanában melyik új gumiról lehet tudni, hogy van legalább 8 mm-es profilmélysége? Olvasgattam kissé, és ilyen 6-7 mm-es profilmélységekről hallok (Conti/Michelin), és kicsit meglepődtem. Most szeretnék új gumiszettet 18-as méretben, és nem tudom, mit válasszak. Egy GoodYear Asymmetric 6-ot váltanék, ami kb. 3 évet, 30e km-t bírt ki alattam, még egy szezon benne van, de nem néz ki meggyőzően.

adamerer Creative Commons License 2025.04.13 0 0 111703

Köszi megnézem!!

Előzmény: t.lantos (111702)
t.lantos Creative Commons License 2025.04.12 0 0 111702

Azt mondanám, hogy kezdd a garagent -nel.

Mindent is árulnak, ami kellhet neked.

Előzmény: adamerer (111701)
adamerer Creative Commons License 2025.04.12 0 0 111701

Sziasztok!

Gumiszerelő képzésem ugyan még tart de szeretnék felkészülni a gépekkel és nem sok segítséget találok, így hozzátok fordulok. Két mobil gumis autót szeretnék összerakni mindennel ami kell. Egyet kamion kerekekhez, egyet a kisteher-személy kerekekhez. Gépek márkáját illetően kell a segítség, hogy merre induljak. Előnyös lenne egy helyen bevásárolni mindent de egyetlen ilyen márkát találtam az a Lincos és mint kiderült egy a gumiszerelő gépek "Parkside"-ja vagyis nem alkalmas komolyabb munkára. Kell a jó, gyors szervíz háttér is. No meg persze ár sem mind1, az vhol a megtérülés-minőség között félúton van. Köszönöm!!!

lapar Creative Commons License 2025.03.30 0 0 111700

Ez egy kicsit több, de nem sokkal.

Azt viszont nem értem, ha a "régit" látja, akkor miért nem jó neki, miért akar inicializálni?

Előzmény: t.lantos (111699)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.30 0 0 111699

Nekem 10 méterről meg látta :)

Előzmény: lapar (111698)
lapar Creative Commons License 2025.03.30 0 0 111698

Nem volt a közelben. Már hátra vittem a "pecuba", lekentem glicerin+víz keverékkel.

Merugye, én sem vagyok normális :-) De így hátha többet bír, mint 5 év.

Előzmény: t.lantos (111697)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.30 0 0 111697

Dehogynem. A 2.4 2.4 2.4 2.1 beállítást is elfogadja, ha épp annyi.

Illetve zavaró tényező, ha egyszerre ott van mind a nyolc jeladó :)

Előzmény: lapar (111695)
lapar Creative Commons License 2025.03.30 0 0 111696

Más téma:

nem forgásirányos gumit (kereket) szerintetek cserélhetek-e keresztben (jobb első, balhátsó pl.)

Korábban olvastam olyan álláspontot is, hogy nem szabad megváltoztatni a forgásirányt egyik guminál sem, mert a már meglevő terheléshez igazodtak az abroncs szálai.

Ami ugye hátsónál még értelmezhető is (ha nem 4WD az autó), de az elsőnél pont ellentétes a gyorsítás, és fékezés okozta erőhatások. Elvileg a fékezés, ugye erősebb (hacsak nem valami izomautó), de akkor is kap minkét irányba terhelést.

Még nem aktuális a dolog, de el fog jönni az is.

lapar Creative Commons License 2025.03.30 0 0 111695

"Hosszan nyom a tartva pedig beállítva az aktuális nyomást "

 

Ezt a megoldást próbáltam, (így írja a manual is), de nam akarta elfogadni az istennek sem.

Most se egyértelmű, hogy végül mitől lett jó. Tavaly kb. ugyanezt játszotta kerékcserénél.

Előzmény: t.lantos (111694)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.30 0 0 111694

Az Auris is korabeli, sanszos, hogy hasonló a beállítás.

Háromszor megnyomva a gombot vált a.ket garnitúra között. 

Hosszan nyom a tartva pedig beállítva az aktuális nyomást megfelelőnek.

Hülye egy megoldás, miért nem lehetett fel rakni a menübe?

 

Előzmény: lapar (111692)
lapar Creative Commons License 2025.03.30 -1 0 111693

Mi a problémád a szövegértéssel? :-)

Nem mondom, hogy hibátlan, de a droid hülyeségeitől eltekinve szerintem értelmezhető.

Előzmény: t.lantos (111691)
lapar Creative Commons License 2025.03.30 0 0 111692

Szóval kerékcsere volt, és nem tudtam inicializálni a TPMS jelzőt.

Nem tudom, miárt rinyált, az eddigi nyári gumikat kapta vissza, változatlan nyomásértékkel.

Végül kiállva a garázsból sikerült a beállítás, de nem elsőre, és semmi logika nem volt benne,

Lényeg, hogy nem ég a lámpa a műszerfalon.

 

Azért az érdekes, hogy az egyik gumiban találtam egy üvegcserepet, ezért leellenőriztem a nyomást, csak 2.0 volt, amikor alapból 2,3-2,4 re volt állítva. Ennek ellenére nem volt problémája a nyomásjelző rendszernek.

Előzmény: t.lantos (111691)
t.lantos Creative Commons License 2025.03.30 0 2 111691

Ezt majd magyarul újra ha kérhetem :)

Előzmény: lapar (111690)
lapar Creative Commons License 2025.03.30 0 0 111690

Nem tudom beállítási a tpms-t, lehet az az oka,hogy a garázsban csipog a radar? Toyota c-hr. 

Nem csipog,de jelez. (levettem a hangot)

saválló Creative Commons License 2025.03.29 0 0 111689

Ahogy írtam, főnököm csak télgumit használ egész évben, elmondása szerint ezért ca. 2 évente vesz mindig új garnitúrát.

 

Télen nyáron tolja neki rendesen, ettől függetlenül ez a felhasználási mód is működik, még ha nekem sem igazán jön be akkor is.

Előzmény: sr1 (111685)
Airbag. Creative Commons License 2025.03.29 0 0 111688

ugyan már...

Előzmény: sr1 (111687)
sr1 Creative Commons License 2025.03.29 0 0 111687

probáld ki egy olyan téli gumival, ami jól fog havon. 

Előzmény: Airbag. (111686)
Airbag. Creative Commons License 2025.03.29 0 1 111686

"lyen körülmények között 300km pályás etapon a téli úgy túlmelegszik, hogy nem marad rajta profil."

 

ne essünk már túlzásba....

Előzmény: sr1 (111685)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!