Keresés

Részletes keresés

Hamster Creative Commons License 2018.09.01 0 0 87705

Reptéri nézelődés:

 

Néhány óra a schwechati reptéren

Hamster Creative Commons License 2018.08.29 0 1 87704
Hamster Creative Commons License 2018.08.29 0 0 87703

Lehet, sőt biztos, hogy nem szabatosan magyarázom, de alapvetően arról van szó, ahogy írod, hogy a tengelyek felfüggesztése nem merev, hanem a csapágytok el tud mozdulni valamennyit a csapágyvillák közt. Ez azt jelenti, hogy nem feszül rá a sínre ívben, hanem próbál ráfordulni arra, még ha korlátozottan is, aztán amikor vége van, ugyanígy próbál visszatérni. Itthoni villamosokon amennyire láttam, nem volt ennek a mozgásnak irányítása vagy visszatérítése, másutt lehet látni erre szolgáló szerkezeteket.

 

scsabi, John Howard, vagy gépészetben nálam jártasabb?

Előzmény: Hernyofan (87702)
Hernyofan Creative Commons License 2018.08.29 0 0 87702

Sziasztok! Egy kérdés.

 

Hamster, illetve a villamosok.hu lapjait böngészve a kéttengelyes kocsiknál folyton szembejön velem az a kifejezés, hogy "beálló tengelyekkel" van az adott jármű szerelve. Azt sejtem, hogy ez mit jelent: a tengelyek szépen lekövetik az íveket és elfordulnak, így a kerekek nem feszülnek be. De van arról valami rajz, hogy hogyan működik ez pontosan? Esetleg egy fénykép, hogy hogy néz ki? Nyilván csodálatosan egyszerű, mint minden a régi kocsikon, de én sehol nem találtam róla leírást.. Tartozik hozzá valamiféle mechanika, vagy csak egyszerűen olyan a futómű, hogy engedi a tengelyvégeket hosszirányban elmozdulni, illetve valami visszaállítja őket alaphelyzetbe? Hogyan működik ez pontosan? Azt tudom, hogy egyes nagyvasúti járművek forgóvázaiban is van ilyen, de ott jóval kisebb kitéréssel kell számolni, mint egy villamosnál.

nobolond Creative Commons License 2018.08.27 0 0 87701

Ezek szerint ezeket a nosztalgikus képeket egy külföldi turista (?) fotózta.

 

Így a 13A-s járatnál ("Üllői út-Pacsirta telep") helyett "Street Ulloi - Skylark Colony" viszonylatjelzést

javaslok... :)))))

Előzmény: Hamster (87700)
Hamster Creative Commons License 2018.08.26 0 1 87700

Ismét egy kis Ab van Donselaar:

 

Végállomás, leszállás!

nobolond Creative Commons License 2018.08.25 0 0 87699

(A motorkocsi) egészen "csinos" - (a vontatmány kevésbé...) - bár a pesti sárgák a legszebbek !

Szép a belseje is - igazi "döcögény...!" :))))

Különösen nagy a kontraszt a video vége felé szemből kikanyarodó ormótlan "bálnához" képest...

Előzmény: Hamster (87698)
Hamster Creative Commons License 2018.08.24 0 1 87698

Fapados, de nem légitársaság:

 

Utazás a 41-es villamossal... már hogy a prágaival

Hamster Creative Commons License 2018.08.21 0 2 87697

Most pedig olyan közlekedési eszközök, amilyenekkel valószínűleg sose fogunk utazni:

 

Bizjetek Ferihegyen

vrobee Creative Commons License 2018.08.20 0 0 87696

:D

Az biztos, hogy építész tervezte, de nem fogom fel, hogy más építészek hogy hagyhatták jóvá.

Egy az, hogy tényleg hogynézmáki, ez részben ízlés kérdése, és van, ahova egy ilyen épület elmegy.

Amit baromira nem értek, hogy hogy lehet egy ekkora izét berakni a házak falától néhány méterre. 

Előzmény: Hamster (87691)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.19 0 0 87695

Kőszőnőm.

Előzmény: Hamster (87693)
Hamster Creative Commons License 2018.08.19 0 1 87694

És akkor egy kis hűsítés:

 

Tél a város felett

Hamster Creative Commons License 2018.08.19 0 0 87693

Még valakit meg fogok kérdezni, de így nyáron nem megy azonnal az elérés :)

Előzmény: Törölt nick (87692)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.18 0 0 87692

Igen, én írtam Neked. Köszönöm ,hogy válaszolsz. Ha mégis lenne ötleted valamikor, kérlek jelezd majd.

 

Üdv. :))

Előzmény: Hamster (87690)
Hamster Creative Commons License 2018.08.18 0 0 87691

Tutira építész tervezte, mert saját képére formálta a teret, a vonalak párhuzamosságával az utasok sokaságának együttélését szimbolizálja, a gerendákon átsüvítő szél pedig az 1990-ben végre ránk köszöntött szabadságot, miközben a rajta átsütő napfény a várakozó utasok megfelelő D-vitamin termelését segíti elő, imígyen bio-installációvá változtatva a villamosmegállót....

 

Ja, hogy nem jó semmire, hát kérem, van az úgy.

Előzmény: vrobee (87689)
Hamster Creative Commons License 2018.08.18 0 0 87690

Sajnso egyelőre nem tudom, ki segíthetne, ha arról a mailről van szó, amit olvastam.

Előzmény: Törölt nick (87687)
vrobee Creative Commons License 2018.08.18 0 0 87689

Uhh, hát az a vascsontváz-megálló kegyetlenül ocsmány.

Ehhez képest ami az 1-esen van, az visszahúzódó, tájképbe illő, funkcionális, esztétikus...

 

Előzmény: IZé (87688)
IZé Creative Commons License 2018.08.18 0 0 87688

A múlt héten voltam Katowicében/Sziléziában egy kicsit körülnézni. Bár 10 éve voltam ott NZA-val, de már semmire nem emlékeztem, így Hamster beszámolóiból készültem.
Mutatok néhány képet, hogy néz ki most a katowicei Rynek.

 


A síneket félrehúzták a tér oldalára, így középen több hely marad. Hamster utolsó képen így nézett ki:
https://m.blog.hu/ha/hamster/image/szilezia/katow299.jpg



Középen éppen egy streetfodd fesztivál van, büfékocsik állják közrbe a teret.

Az egész tér sétálóutca egyébként, és a gyalogosoknak a földbe épített ledes fénysávok tájékoztatják a villamosok mozgásáról, alapban zöldek, és ha jön a villamos akkor piros. Nagyon modernek tűnik így, de igazából semmire se jó, mert ha valaki akkor lép ki a sínek közül, ha pirosat lát, már késő, ha a villamos 20-nál gyorsabban jön. Amúgy meg sokszor láttam, hogy nem is működik helyesen, pl. ha két villamos jött és az egyik kanyarodott, a másik meg egyenesen ment.

Ilyen monumentális villamosmegállóka építettek, ez lehet a divat, mint nálunk az 1-esen. Nem tudom mire jó ez a vaskeret, a megállók üvegteteje meg nem sokat ér. Azelőtt ilyen volt:
http://hampage.hu/kozlekedes/szilezia/img_7204.jpg

És még két kép a Bytomi villamoscsomópontról:


A legújabb PESA villamos és

egy együttállás két felújított Konstal és egy alacsonypadlós Alstom(Konstal).

A 38-as villamos pedig változatlanul jár az öreg kocsikkal.

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.17 0 0 87687

Kedves Hamster!

 

Emilt küldtem.

 

Üdv. :))

nobolond Creative Commons License 2018.08.17 0 0 87686

Valóban a 194-es Szergej a legszebb - de a fotó is nagyon jól sikerült !

 

A videoknál "érezni véltem" a Diesel-füst szagát.... :)))) (A dögszag szerencsére nem jött át...)

 

(Megint csak köszönöm az élményeket !)

Előzmény: Hamster (87684)
nobolond Creative Commons License 2018.08.17 0 0 87685

A két gőzös : a "Papagáj" és a "gatyaszárítós" volt a legdekoratívabb...

 

(Milyen szép ez a szlovák nyelv... ! :))))) Bár nekem a magyar jobban tetszik ! )

Előzmény: Hamster (87683)
Hamster Creative Commons License 2018.08.16 0 2 87684
Hamster Creative Commons License 2018.08.13 0 3 87683
nobolond Creative Commons License 2018.08.11 0 0 87682

Arról nincs adatod, hogy a "lantáramszedőket" mikor cserélték le pantográfosra ?

Előzmény: Hamster (87679)
nobolond Creative Commons License 2018.08.11 0 0 87681

Most látom csak, még egy fotó van a 1077-esről...:)))

 

(Csakhát én az 59-es vonalon utaztam vele évekig.  Moszkva tér - Kiss János altbgy u - Böszörményi út...)

Előzmény: nobolond (87680)
nobolond Creative Commons License 2018.08.11 0 0 87680

Hézagpótló, tartalmas leírás - kösz !

 

Azér' én szerettem a nyitott pótkocsikon utazni !

 

(Az utolsó képen a jó öreg 1077-es... Mennyit álltam a vezető mögött a Nagymamámhoz utazván vele... :))))

Előzmény: Hamster (87679)
Hamster Creative Commons License 2018.08.10 0 2 87679
Hamster Creative Commons License 2018.08.07 0 1 87678
nobolond Creative Commons License 2018.08.06 0 0 87677

Üdv !

 

A mostani őrült hőségben jó volt elképzelni, hogy a készítéskor "majd lefagyott a kezed..." :)))))

("Hűsítő jégkocka...":)))))

Na persze, ez Neked akkor, ott nem lehetett kellemes...

 

Mindig is "megsüvegeltem magamban", hogy az elinduló szerelvényeket más felvételi helyen - költséget nem kímélva - beelőzöd autóval, hogy aztán ott is lekaphasd - de számomra a legemlékezetesebb egy korábbi "villamosos napod", amikor hol utaztál a döcögényen, hol kívülről, hol belülről vetted fel.

(Azt hiszem az 1-es villamos Budára meghosszabbított vonaláról szólt...)

 

Nagyon tetszenek a videok aljára írt magyarázó szövegek - esetenként némi humorral.

 

Egyszóval : KÖSZÖNJÜK !  Még ! Még !

Előzmény: Hamster (87676)
Hamster Creative Commons License 2018.08.05 0 1 87676

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!