A 155 Q4-ben minden egyezik A Lancia Delta Integrale 2.0 Turbo 16 szeleppel( Motor ,váltó,osztómű.)A futómű pedig Lancia Dedra Integrale. Ha jól tudom a Q4 '92-ben jelent meg,a Lancia pedig '88-ban. Ettől még a Q4 A legerősebb"ALFA"!(Nekem is van egy Delta Integralom és hibátlan , de sajnos nem "ALFA"!Ezért mondjuk,hogy az utolsó "klasszikus" ALFA a 75-ös,nem azért,hogy idegesítsünk!
Nekem is kell kettő, dobhatok egy emilt? És nem tudod hogy ez az ember gyárt olyan feliratot is, hogy Alfa Romeo vagy Cuore Sportivo, tudod, olyan szép írott betükkel, ahogy azt írni kell?
Bólogatós kutya, nem is rossz! Bár jobban járnánk, ha rendelnénk Esztergomból egy tucat Suzuki Wagon R+-t, mindet különleges piros fényezéssel, amibe ezüsttel be van írva hogy "Imádom az Alfa Romeot!" Azt tuti felismernénk.
Az Alfa Corse marha jól tud kinézni, épp ezért mások is kiteszik. Szóval valamivel meg kéne bolondítani, viszont olyan pici emblémán ki veszi észre, hogy "közönséges" vagy "topicos"?
Meg aztán az igazi Alfán az ilyet oldalra kell tenni, úgy meg pont nem látszik rendesen a forgalomban. Bár egy-két találkozó után (most már csak eljutok én is egyszer) úgyis ismerni fogja mindenki mindenki kocsiját...
Még gondolkodom a dolgon. :)
A háromszöget én ajánlottam, a topic-matricáról gôzöm sincs! Beszéltem a matricagyárossal, van egy pár darab Alfa Corse matrica, lesz több is (háromszög a négylevelűvel, az index fölé), kiképeztetem magam felrakásilag, aztán lehet jelentkezni a 900 forintokkal!
Joe 155!
Neked kettô biztosan félre van téve!! Nincs ám protekciód! :)))
Több malomban őrlünk. Én úgy értettem, hogy van 1. Alfa Corse (vagy mi - a lóherés) 2. topicjelzés, de úgy veszem ki szavaidból, te összegyúrtad a kettőt?
Nekem 8, tőlem használhatunk lóherés háromszöget is cégjelzésnek, csak összezavarodtam.
A labda valóban fel lett dobva csak nem ütötte le senki. Ha van köztünk matricagyáros és meg is tudná csinálni a fehér háromszögbe zöld lóhere matricát, és biztos vevő lennék kettőre!
Ez a háromszög-lóherés matrica, ugye?
Néhány igazialfaöldökléssel ezelőtt mintha még arról is lett volna szó, hogy a "helyiek" Alfáira valami különleges matricát-jelzést alkalmazunk. Vagy ez az ötlet hamvába holt, míg nem figyeltem oda?
Én részemről nem vitázok tovább részben azért mert számomra a leírtak nem képezik vita tárgyát, részben meg azért mert ez az egész hülyeség méltatlan a Milánói márkához! Szegény Nicola Romeo meg forog a sírjában !
CURE SPORTIVO !!!
Arról lehet vitatkozni, hogy melyik Alfa az igazi, bár SZVSZ hülyeség. Viszont az tény, hogy rengeteg új Alfát gyíkok vezetnek. Integeteg félóráig, reflektor meg minden, és csak néz ki a pali/nő a fejéből, hogy mi van. Nem tetszik megismerni a GTV-t jelvény nélkül? Tessék elásni magát! Ja, és ne tessék tovább amortizálni azt az Alfát! :)
Joe: "Lehet hogy nincs igazam de minnél többször hallom tőletek ezt a nem igazi Alfa kifejezést annál inkább azt hiszem hogy "savanyú a szőlő" mivel kétség kívül nagyon jó érzés lehet egy 20-25 éves Alfát birtokolni, főleg ha még gyári állapotban is van, de hidd el egy újat vezetni főleg hosszú távon sokkal jobb!"
Én jártam 145-össel. A Boldizsárnál már az előleget vittem egy 1.6-os, klímás-ABS-es gyönyörű piros 145-re, egy 155-össel is szemeztem, de mind a kettő a Szeged FC mögé került a tabellán, mikor febukkant GTV-s barátunk (nevéhez híven) a GTV hírével. Szóval nem savanyú a szőlő. Sőt, egyre édesebb - pont a szőlő arról híres, hogy bor formájában annál jobb, minél régebbi! :)))
De megvallom, én főleg azért szeretem a régi autókat, mert utálom az elektronikát, ami manapság behálózza a kocsikat. Illetve szeretem, csak nem az autómban, a kocsi ne pofázzon vissza és ne gondolkodjon helyettem. Én még az a fajta vagyok, aki órákon át babrál valami kütyüvel a kocsin, és hideglelést kap attól hogy "garanciavesztés". Ettől lesz a kocsi igazán az enyém!
Kedvencetek, a chiptuning lelke a vezérlőelektronika, viszont én az ilyen fekete dobozokra a kocsikban mindjárt görbén nézek. De mikor megláttam a GTV motorján a két Solex karbit... Ez az, amilyet vezérelt motor nekem nem tud mutatni! :)
További érv a régi Alfák mellett (nekem), hogy pl. a GTV lényegesen egyedibb, mint amilyen autókat manapság kihoznak. Az összes modern autóépítési elv megcsúfolásával készült (ha egyszer eljutok vele egy találkozóra, alá lehet leskelődni - egy japán mérnök infarktust kapna attól a "helykihasználástól"), míg ma már (nagyon extrém példáktól eltekintve) egy autógyár sem engedheti meg magának, hogy önfejűsködjön.
Sajnos ez trend. Nézzétek meg a régi Volvókat, azok még darabok voltak! Az autókhoz leghülyébb nagymama is utcahosszról felismerte őket. A maiak is gyönyörűek, és igazi Volvók, de olyat, mint a 740-es, többet már nem fognak csinálni.
Ma egy autó attól egyéni, a kürtkapcsoló a bajuszkapcsoló végén van, nem a kormány közepén, hogy New Edge Design van rajta, vagy hogy középen van a műszerfala (amit az enyém már 26 éve tudott...), de mi van a kasztni alatt? Ugyanaz. Kereszben beépített orrmotor, elsőkerék-hajtás, már az S80-on is. Mert olcsóbb, (ma már) egyszerűbb, és főleg könnyebben vezethető, mint a hátsókerék-hajtás vagy a TransAxle. Ráadásul egyre inkább ugyanazt az autót vezetem más cimkével, ld. Volkswagen-csoport, közös motorok, platformstratégia, stb. Kicsit ezért is üdítő egy olyan autóban ülni, ami fityiszt mutat a "globalizáció-integráció-szép új világ" irányzatnak.
Olyan autó, mint a GTV, most nincs is az Alfa kínálatában, márpedig én a kupékat szeretem, a másik két ajtót megtarthatják (savanyú a szőlő?). Az Opel is leállt a Calibrával, aki meg gyárt ilyet, az iszonyatosan drágán. Mennyi egy Volvo C70, egy Ford Cougar vagy egy kupé Merci?
Egyébként pl. a Q4 sem új, régen nem gyártják. Tíz év múlva meg pláne nem lesz az - szóval sok szerencsét ahhoz, hogy megvédjétek a becsületét tíz év múlva, mikor már a 158-as Alfa lesz a menő, és néhány alfás megvetően nyilatkozik majd a régi Alfákról, mint amilyen a Q4 volt. :)))
SZVSZ az F50 ugyan nem, de a Scuderia Ferrari csapat egyérteműen egy FIAT Ferrari emblémával.
***
Na most elolvastam amit közben írtatok: lazítsunk sporttásrsak, az összes Alfa igazi, ennek csak egy feltétele van: hogy a tulaj igazi Alfisti legyen!
Hogy az Alfa céget miért adták el, azt ki tudja? A legjobb terepjáró a Land Rover, mégse önálló már mióta. Sajna, ez is globalizáció.
A motorról meg elég annyi, hogy a kétliteres, ami az én '78-as autómban van, nyolcszelepes és 130 lóerős. Az RTL Klub műsorában meg az Alfa-parti előtt volt egy Mazda 626 (talán), abban 16 szelepes és 136 lóerős. A nyomaték ugyanannyi. NO COMMENT!!! :)
Ja, és ha süt a nap, mindenki kifelé, és vaxot a kocsira rákenni! Hadd ragyogjon!!! :)))
Joe 155!
Jesz, jesz, jesz, jesz!
Ez nagyon szép volt, és mennyire igaz!
Engem is az tud dühíteni, mikor valaki mondja mennyire nem igazi Alfa az enyém, az övé közben meg nem látszik a rozsdától! Mikor ilyen Alfát látok nem vagyok büszke Alfa tulajdonosi mivoltomra!
Csak egy példa: az egyik márkatársunk leírta, mennyit költött az autójára, benne volt egy komplett karosszéria javítás+fényezés! A forgatáson láttam az autót, hát nem igen volt rajta olyan elem, ami ne rohadt volna! Ez nem baj, de legalább ne mondogassa mennyire igazi Alfa a kocsija, ellentétben az enyémmel! Ráadásul, ha ennyire büszke a kocsira, akkor miért nem a saját autójának a képét tette fel az internetes Alfa-klub tagsági rovatába?
Na ezt jól megmondtam! Akkor is összkerék rulez!!!!
Alfino.
Nekem is ugyan ez az álláspontom, sőt régebben írtam is hogy nagyon szeretnék egyszer egy régi Gulia Juniort amit saját magam gyagyázhatnék, de erre jelen pillanatban nincs lehetőségem.
Én is nagyon sajnálnám ha ez a jó kis csapat, amelyet az Alfások alkotnak, mindenféle hülye indokok miatt szétválna. A dolog nem erről szól!
De baromira tud idegesíteni amikor valaki azt mondja az én kocsimra hogy nem igazi Alfa!!
Már elnézést de itt ugye vannak olyanok akik értenek valamelyest az autókhoz ?! Az Alfák motorajai nem találhatók meg egyetlen fiatban sem,
és ez fordítva is igaz. A márka karaktere inkább csak erősödött és távolodott a nagy átlagtól !
Az hogy a padlólemez, vagy a futómű bizonyos részei megegyeznek bizonyos Fiat típusokkal, kit érdekel. Valószínüleg ez előnyére vált az adott típusnak, azért választották. És azt sem szabad elfelejteni hogy az Alfa Romeo azért került olyan piaci helyzetbe, hogy el kelljen adni, mert a 80-s évek típusai nem tudtak kellő eredményt termelni a gyárnak. Azóta ez lényegesen megváltozott, javultak a gazdasági mutatók, és a talán valaha készített legsikeresebb példányok kerülnek ki az Alfától.
A 155 viszont meghozta a dicsőséget a márkának a DTM-ben 93-94-ben !!!! :-)))))
Emlékezetek csak a nagy német márkák hogy takarodtak el az utból amikor a "tolólapos" rosso 155 V6 Ti megjelent a szinen!!:-))
Nem emlékezem haonlóra a 80-s évekből !!
De hagyjuk, csak ne írjuk le időről-idöre azt hogy igazi, meg nem igazi ALFA!
Üdv.
Félreértés ne essék, én nagyon tudom BECSÜLNI azokat az embereket akik pénzt, munkát, időt nem sajnálva épitenek gyönyörű autókat, mint a GTV-k. Csak azt kérem, hogy ne alakítsunk klikkeket autó évjáratonként.
larini.
A pontos infokat holnapra összeszedem.
At igazi álom tényleg egy ZAGATO.