Én is annó vaciláltam, hogy gagyi vagy jobb fajta... Gagyi 7-8eFt Valeo 16-tól Bosch 100eFt-től
A régi kocsimba volt egy kijelzős 6radaros az egész jó volt valami 24eFt környékén vettem a metroban az egész jó volt! Egész pontos volt nem soksor jelzett tévesen!
Ez a Valeo azért néha csinál furcsaságokat meg a cipogoja lehetne hangosabb! :D Igaz kicsit magasra raktam az érzékelőket, hogy ha meg lesz ültettve akkor jó helyen legyen de január óta készülők meg ültetni de remélem jővő hóban már meg lesz az is!
Tényleg, pont néztem, hogy az vajon radar e, de ezek szerint az. Milyen fajta? Nekem valami gagyi van benne, még az előző tulaj műve, de semmire nem jó. Régóta szeretnék valami jó minőségű radart bele, csak nem tudom milyet érdemes venni.
Tegnap le cseréltem a hátsó lököst mert pár rögzitő fül ki volt szakadva... Azt ha már le volt szedve és a fekete csíkot meg kellet bojgatni akkor már színre fujtuk!
annyira meg tetszet, hogy most festhetem a többit is! Illetve a chrom csíkról is kiderült, hogy alluminium így azt is ki fogom polirozni és utána mehet rá emost is van rajta)!
OMW Carrera benzint majdnem minden auto szereti, en altalaban mindket autonkba azt tankolom.
Gyari dob valoban nagyon massziv darab, nekem is meg gyari minden dob de a csovek kozte voltak tobbszor javitva, lehet, hogy most is kicsit kifuj valahol...hatso dob pedig dupla palastu, nemreg nekem levallt a kulso a maradekot levagtam, alatta van meg egy reteg, ami sertetlen...nem veletlenul kerul sokba a gyari dob...szerencsere meg birja egy darabig, eddig azt hittem cseres mert csak a kulso lerohadt palastot lattam...
Egy benzinkutas ismerősöm mondta, hogy tankoljak OMV 95 Carrera benzint. 6 forinttal drágább, de sokkal jobb. Már a második teletankot fogyasztom el és nagyon úgy nézem, fél-1 literrel kevesebb lesz a fogyasztás. Persze ez nagyon szubjektív, de a féléves átlag majd megmondja. Egy biztos, csendesebben, jobban megy az autó.
Hangügyileg épp a múlt hét volt a teszt. Gyári dobok vannak nálam fenn és 160-ig nagyon halk. (160-ig kb. olyan, mint 80-al) Érdekes, hogy a keretnélküli ablakok se okoznak zajt. Lényegesen halkabb, mint a Calibra volt. 160-tól jön egy kis motorhang, de ezt a 6 hengeres hangot imádom.
Ámde múlt héten a hátsó és a középső dob közötti cső a kúpos illesztésnél eltört (elrozsdásodott) Nyitott ablaknál vettem észre az egészet belül semmit nem hallottam. Kívülről viszont jó öblös, érces hangja volt. A kipufogós azt mondta, hogy nagyon úgy tűnik, hogy eredeti hátsó dobom van, ezek állat erősek.Nos tényleg jó nagy és brutális nehéz a darab, van némi anyag benne.... A talira indul a visszaszámlálás :-)
Elvittem a computer mellől és úgy tűnik eltűnt a jelenség. Bekapcsolom és már nem bántja a műszereket. Azért nézegetem még, de most úgy tűnik ez volt a megoldás. Úgy látszik, hiába árnyékoltam le, a bekapcsolási tranziens bekavart, túl közel volt a computer.
Valoban jo a 9.2-es fogyi, foleg annak tukreben, hogy ebben valoban volt egy tesztjellegu nagyobb sebessegu palyazas, parszor 3padlo 180-190 ig, melegitsunk valtoolajat jelszoval. (Persze Nemetorszagban tortent) ;-) Egyebkent ismet meglepodtem, hogy mennyire maskepp szol Soma V6-osa az enyemhez kepest. Az ovenek sokkal inkabb mennydorgesszeru, V8-hoz hasonlo hangja van, mint az enyemnek, de csak lehuzott ablakoknal venni ezt eszre, belul csukott ablakkal szolidnak mondanam inkabb... Az enyem femesebb, gepiesebb (talan villanymotorosabb hangu) Valoszinuleg a ket kulonfele kipufogodobnak koszonheto a kulonbseg, mar alig varom, hogy Isti V6 coupejat meghallgassam! ;-)
Kb. 4éve vettem a Pug Sárkánynál ilyen "felújított" kuplungszettet. A gyári szettre ragasztottak másik vonalkódot, a kiszerelt régit le kellet érte adni ,így adtak rá 20e. engedményt. Kérdezz rá náluk,hogy így van-e még?
Igen, természetesen lehet a relé is. A szivattyú amúgy csinálhat ilyen hibát, jellemzően gyorsitáskor vagy kanyarban/körforgalomban. Mindkét szivattyúnak meg van határozva min. és max. nyomásérték. Szóval, ha az alacsony nyomású szivattyú nem tud olyan nyomásértéket előállitani, amit a nagynyomású elvárna (ez az érték terheléstől függően, állandóan változik) akkor a computer letilt. Kis pihenő után indul, akár azonnal is. Nekem igy halt meg a szivattyúm ~180eKm környékén. De ha biztosra akarsz menni, a 4-es út mellett tudok ajánlani egy nagyon penge, és megbizható szerelőt.
Nekem is volt szivattyú problémám egy más autóban, de az szerintem másként jelentkezik. A szivattyú vagy megy, vagy nem jellemzően. Ha lehal, akkor nem nagyon van egy idő után újraindulás. Ha gyengélkedik, akkor meg először a lóerő hal ki, fokozatosan, de nagyon. Egy alfába sikerült egy ilyen pumpát tenni, hát a 200 LE-ből volt talán 70LE :-)
Én továbbra is olyan feszültség-megszakadási problémát érzek - ugye nem is megy a szivattyú - ez pedig feszültségúti gond lehet, tehát: relé, madzag, csatlakozó. A relé lehet szar és egyszerűen elenged. A csatlakozó lehet korrózió miatt kontakthibás, vagy laza. A csatlakozó és a kábel összeeresztésénél lehet kontakt-hiba, vagy szigetelés sérülés - itt a leföldelődés miatt ejtheti el a relé a feszültséget. Madzagon belül nem nagyon gyanakodnék hibára, ez nagy ritkaság, de nem teljesen kizárt.
Persze lehet ezen felül olyan huncutság, amire nem gondolok, vagy nem ismerem, így csak azt mondom, talán szerintem is először a relével legegyszerűbb kezdeni.
Amit leírsz, azzal ismét teljesen egyetértek, valóban a nitró csak rövidtávú gyorsulásra jó.
Barátom azért keresi az olcsóbb verziót, mert nálam csak a vas kerül ennyibe, beszerelésre plusz 30eFt-ot adtak. De valójában mindez nem is igazán lényeges, ami a lényeg, hogy van egy nitróm eladó, aminek adtam szerintem egy korrekt árat és nem szeretném nagyon olcsóbban adni. Azt gondoltam, esetleg kell valakinek, azért írtam. Ha ehhez képest van kedvezőbb megoldás, azzal viszont szeretném barátomat segíteni, ezért kértem az elérhetőséget.
Végül megnéztem az általad küldött linken a Calibrát............az a motortér brutálisan igényes darab, csorgott a nyálam bevallom.
Szia Szerintem rele gondod lesz, keress vmi olcsobb utangyartott, bontott relet es csereld ki, nem nagy ordongosseg. De ha megsem ez lenne, aminek azert van eselye, akkor javaslom keresd fel ezt a muhelyt
www.injektor.hu
Nem olcso, de profi ceg, pont az ilyen jellegu rejtelyes elektronikus problemakat ki tudjak bogaraszni es megoldjak... raadasul a honlapjukon is rengeteg hasznos infot lehet olvagatni.
230,000 van a kocsiba és kb 2 éve cseréltettem alacsony nyomású szivattyút.De amikor az behalt,az többé nem indult,ott egyértelmű volt,hogy ki a bűnös!De itt hogy hol megy,hol nem hát lövésem sincs,de ez a kisebb baj,mert a szerelőknek sincs és ez a nagyobb.A peugeott szervízet meg kerülném,amég lehet,mert ott vagyonokat lehet ott hagyni és egy hétig nincs autóm!
Remélem azért kevés kormot termel egy benzines motor. Szerintem az elszíneződést az olaj oxidációja okozza, ill. a "rossz" hőstabilitása, kokszosodik az olaj. Abban igazad van, hogy az olajnak lebegésben kell tartania a kopadékot, többek között.
Akivel én beszéltem , az egy ismert Calibra tuningolós srác. Karner Zoltánnak hívják. Még 2007-ben beszéltem vele erről egy hungaroringi gyorsulási versenyen. Kiállítva volt az ő autója is ott. Ez volt az:
Na, vele folytattam egy hosszabb eszmecserét az autójáról, meg a tuningról is. Ő mesélte, hogy csak 3e és 6e fordulat között szabad csak használni a nitrót és csak 8mp-ig (max. 10). Volt +25-50-75le vátozatban is nitrója. Az 50le lett volna 120e beszereléssel. A hallottak alapján döntöttem el, hogy nem rakok bele nitrót. Helyette kapott EDS chipet. Mert minek is erre a rövid időre? Hosszabb távon, autópályán sz*rt sem ér a nitro.
Ha már neked nem kell, miért nem veszi meg tőled a nitrót a haverod? Ugyanott lenne árban.
Szia F.Józsi, Mennyi km van az autóban? Volt már alacsony nyomású szivattyú cserélve? Ha 150 eKm felett van, akkor szinte biztosra mondom, hogy a tankban lévő alacsony nyomású szivattyúd halt meg. Üdv.: Toeguep
Régebben nekem is volt egy hibám és amiatt olvasgattam külföldi peugeot -os fórumokat. Ott írtak arról is hogy az üzemanyag pumpa reléje szeret tönkremenni (elméletileg az ECU melett van valahol a dobozban). Tehát előpször is lehet hogy megnézném hogy milyen állapotban van a relé esetleg ha van rá lehetőség cserélni egy biztos jóra...
En a vectraba felszint 10w-40-et teszek, az azt jobban szereti, mint a fullszint 5w-40-et...de regebbi konstrukcioju motor, abba az jobban valo, egyszer volt benne fullszint, azt ette es szelephangja volt tole, par ezer km utan le is csereltem.
Most az olajcsere elott nem volt nalam tisztitas semmilyen adalekkal, csak meleg motorbol lett leengedve a faradtolaj....sztem a szuro is sokat szamit, erre mar rajottem, erdemes markas jo minosegu, gyari szintu olajszurot venni...
Ez a 9.2-es fogyi normal kozlekedessel megy, nincs tojas a pedal alatt, napi 66 km oda-vissza az M0-son, kenyelmes 100-120 koruli tempoval forgalomhoz igazodva vegig klimazva...de ebben most benne volt gun111 kollega "erjunk fel 15- 20perc alatt fehervarrol" :) palyacsucsa is, igaz az teszt okbol tortent, ...;))
Azt el is felejtettem leírni, hogy a minőségi olajakra jellemező, hogy aktívan feloldja és lebegteti a régi szennyeződéseket is, nem csak az aktuális égésanyag kerül bele. Ha tehát sok a lerakodott trutyi és ide megy a jó minőségű friss olaj, az gyorsan szép munkát tud végezni. :-)
Én 16000km után cseréltetem olajat, Eneos ment bele és már 100km után "szép" fekete lett. Nyilván a bentmaradt régi olaj, és az "átmosás" hiánya miatt. De amúgy az Eneos-ról én is csak jókat tudnék írni, nekem eddig bejön, majd télen meglátjuk mennyire szereti a hideget.
Én egyszer tettem a hdi-be olajcsere előtt egy jónevű adalékot, járattam vele pár percet és utána cseréltük. Ezután kb 5000 km-alatt kb fél litert rá kellett töltenem, hogy ismét maxon legyen a szint. Se előtte, se azóta nem volt olajfogyasztásom, pedig ezt már kb 5 éve csináltam.
A 2,5 tdi Boxerünk 0-160 000 km között a 10 l olajat a 10 000 km-es csereperiódus alatt nem színezte el sötétre új kora óta. Csak utána kezdte. 260 000-el lett eladva, de 5 évet lehúzott utána két fuvarozónál mire visszakerült a környékre. Még akkor is tökéletes volt a motorja, igaz akkor sem volt több km benne óra szerint. Különben ha levennéd a kartert, meg a szelepfedeleket és egy fehér ronggyal beletörölnél, az azért erősen sötétszürke-fekete lenne azonnal. Azért a vezetési stílusod valószínűleg elég jól illeszkedik a kocsihoz, ha 9,2-vel jársz vele.