a 2001-esre még az lehetett mondani hogy szodával elmegy. de a 2003-as az valami kibaszott átverés volt. pataki a koncert napján esett be, próba talán csak 1 volt és hát kritikán aluli volt a produkcio. After Crying, Fokus, Syrius konci.
Csonkics Károly 2001 ben csinálta meg a Tátrai Jacki filmet ,mondjuk akkor én is azt mondtam mégiscsak jobb lett volna mindenkinek , ha a teologiát választja....
Más,Syrius együttes volt a magyar rock történet legnagyobb legendája. 1970 és 1973 között a legfontosabb progresszív, illetve jazz-rock zenekara, nemcsak idehaza, de 1971-ben Ausztráliában is. A mai 50 es éveit taposó , emlékeiket keresők, a potenciális vevők az összes ilyen "ujraélesztéses" koncertekre.
Ahol jó drágán eladható cd,dvd,poló,világitós kotongumi,na szóval olyan dolgok amitől az ugy érzi hogy tartozik valahová...
És aztán igencsak rossz érzés az ,amikor hazamegy sok kacatjával, hogy már megint valami lejárt szavatosságu,átcimkézett "gagyit" kapott.
Más, a tegnap esti filmben Thomas Newman zenéje , az Erin Brokovichban szerintem zseniális.....
Jaj de jó!!! Ha valakinek bejön a Mezzo TV Budapesten és lehet tudni mikor ismétlik, megengedné hogy elmenjek hozzá a DVD TV vevő/írómmal?
Az én egyméteres antennadrótommal csak három "fantasztikus" szellemképes adót foghatok :-)
Ja, még Hammond live: hát a topicalapító Halsaman-Trinity (1,5K?:), aztán Echoes Of Pink Floyd (egyszer én is velük), kifelejtettem a CryFree-t S. Gáborral, (én is voltam vagy 6 évet a Főnixbe' :-), aztán Debrecenbe kéne menni, C3juice igazi A100-al lép fel, vagy tévedek? Vagy Hévízen Posaune mester szórja finoman a hangokat a fülünkbe, legutóbb Bontovics Katival+M3+leslie. Nem könnyű őket levadászni, de érdemes.
A kisebb ismertség viszont más okból ered, inkább minőség, és kevésbé sikerorientáltak. Viszont tényleg sokkal jobban szórakoztat!
Mindazonáltal a csodált generáció szellemileg, fizikailag még 100%-os, de zeneileg nem. Amit csinálnak enyhén szólva inkább szomorú és a szép emlékeket halványítják, mert mindig várom, várjuk a csodát.
Elmennék Lerch István V73-asára, Presser Kottanélkülijére, Pataki Széttörtálmokjára, Papp Gyula Sirályokjára, Becsület-es Piramis1-re, de úgy látszik nem kapok-unk rá lehetőséget. Való igaz, Balázs Fecó hozzájuk képest lényegesen jobb, csak hagyná a szirupot, magyarán a műsora felét. Legalább tudom hogy megvan az orgija, mert mást hallottam. És a Karthágós Gidó tényleg jó a VR-760-al. Lesz ez a nagy rockest egy hónap múlva. Ott sokminden bebizonyosodik.
Persze azóta vagyok én is kritikusabb, mióta minden Hammondosok mesterei szólnak nálam éjjel-nappal ugyanúgy mint Laurensnél Kecskeméten. Javaslom Laurensnél a Victor Audióban lehetőleg minnél többet beszerezni belőlük. Az anyagok kb. fele cd-n még nem jelent meg, igazi ritkaságok, de hozzájuk lehet jutni.
Wild Bill Davis, Jackie Davis, Bill Doggett, Jimmy Smith, Earl Grant, Jimmy Foster, Jack McDuff, Jimmy McGriff, Shirley Scott, John Buzon, Richard Groove Holmes, Lonnie Smith, Booker T Jones, Don Patterson, Larry Young, Eddy Louiss, Milt Buckner, Rhoda Scott, Billy Preston, The Peddlers, Reuben Wilson, Big John Patton, Johnny Hammond Smith, és mellékesen: Joe Bucci, Don Baker, Ethel Smith, Lenny Dee, Eddie Layton, Lou Bennett, Baby Face Willette, James Brown, Walter Wanderley, Dave Baby Cortez, Freddie Roach, Ronnie Foster. Earland, Trudy Pitts, Sir Julian, McLaine.
Aztán később Grahame Bond, Brian Auger, John Morgan, Dave Stewart, Emerson, Lord, Van Der Linden, Hardin, Winwood, Crane, JJ Kravetz, J Fritz, és Marián Varga!
Most meg Tony Monaco!!!, Sam Paglia, DeFrancesco, Yahel, Golding, Medeski, Heid, Dennerlein, J Taylor, Ron Levy, Bruce Katz, Zamagni, Scortia, Soulive, Big Organ Trio
Bocs' a hosszú listáért, de messze nem teljes, sokakat talán véletlenül, talán direkt hagytam ki.
Zsolt, ha jössz, vár egy Korál - Láng MH cd is. Meg van egy 1980 januári saját felvételű Karthágó - Metró Klub is.
"Hát szóval ezt a listát szembe rakni egy Balázs Fecó, Pap Gyula, Cserháti (RIP) avval a felkiáltással hogy Ök már letünt vitézek de ime itt van az ifjuság tessék öket megnézni kicsit erős volt."
Szerintem ezt Tehtube nem egészen így gondolta. Olvasd el figyelmesebben a hozzászólásait. Egyszerűen csak fontosnak tartja, hogy a Hammondos muzsika tovább éljen, itt Magyarországon is. Ez a lényeg. Ez a fórum is ezért él.
Tegnap este egy 1986-os Eddy Louiss-koncert volt a Mezzo csatornán. Ha ismétlik, nézzétek meg, érdemes!
kozakz: Rólam annyit, hogy még sokáig nem láthatsz nálam Hammondot, csak egy Korg CX-3 orgonát. Zenekar: Éppen intenzíven dolgozunk az új zenekarommal. Orgona, gitár és ütőhangszerek vannak benne, egy énekesnővel kiegészítve. Márciusra tervezzük az első fellépést. Tehtube mester már tud a zenekarról, valószínűleg ezért sorolt bele engem is a listába.
Hogy miért voltak általában az elsö lemezek jók ? Azért mert mire a hanglemezgyártó vállalat lemezen kezdett gondolkodni, azt minimum 4-5 éves ORI-s fellépések sorzata előzte meg , Magyarország legkisebb kulturházában, divatbemutatokon, stb... Ezen idő alatt a közönség "kialakitotta", azt hangzást , müsort, amire aztán Erdös ur is rábolintott hogy "na erre b@szik a magyar" Ha aztán siker lett akkor karácsonykor mindenképp, de lehetett 6 hónaponként is lemezt kiadni, mert tervgazdálkodás volt , és a amennyiség volt a lényeg nem a minőség.
És világnak volt oly idöszaka is , amikor a pénz nem ennyire uralta világot, szerintem akkor senki nem várta el hogy legyen Rómeo & Julia kettő, vagy Hamlet három. Igy utolag meghallgatva egyes LP-ket, lehet hogy jobb lett volna ha soha nem adják ki....
Más ,a Barkaszos idöszakban , különben befért az m, L100 mellé, Rhodes is, és dob és az erősitő is, Csak aztán jött a világitás , füstgép, lézer és a rosseb tudja mi még, és zene lassan háttérbe szorult.
Különben nem értem meg a mai müsor szervezőket, miért csak mega, giga dolgokban gondolkodnak, miért nincsenek kisebb emberi léptékü dolgok, ahol nem 6ezer forintnál indulnak a jegy árak, szerintem rentábilisabbak lennének, mint félházzal leadott koncertek, és az emberek sem morcognának annyira ,hogy ennyi pénzért mi ez a ....
Más Sebök János irt egy könyvet "Rock a vasfüggöny mögött", itt leirja hogy lett a magyar
rock élgárdája "rendszer függö" /tisztelet a kivételnek/ hogyan alázták meg, kényszeritették együttmüködésre. Szerintem lassan megirhatja
a "magyarock a tökés média elnyomása alatt " könyvét , szerintem az sem lesz leányregény......
"Hát szóval ezt a listát szembe rakni egy Balázs Fecó, Pap Gyula, Cserháti (RIP) avval a felkiáltással hogy Ök már letünt vitézek de ime itt van az ifjuság tessék öket megnézni kicsit erős volt."
Különösen azért mert a Feco féle generáció a 70-es évek elejétől a 80-as évek közepéig teljes erőbedobással nyomultak (évi 400 koncert) Jó zenét csináltak, profin adták elő. A mostani srácok is jók, persze közel sem ennyire. Az ő mostani teljesitményüket kell összehasonlitani az öregek akkori teljesitményével. Hol lesznek a mai srácok 10-15 év mulva? Kivánom zenéljenek ameddig csak tudnak, de....
Abban Zsoltnak igaza van hogy az első lemezek voltak mindig a legjobbak (némely zenekarnak nem is kellett volna második lemezt csinálni:-) Ez nem tudom miért van. Ta lán az is közrejátszik hogy megjelentek az első polifonikus szintik és a zeneszerzők előtt megnyílt egy uj ajtó ami sajnos nem jo irányba vitte a soundot. Amig csak Hammond volt megFender zongi, MiniMoog (esetleg pianino vagy zongora a kulturházakban) addig olyan volt a hangzás amit szeretünk. Aztán ezek a hangszerek kezdtek kiszorulni (sajnos!!!) a zenékből. Tényleg szinte minden régi nagy zenekarnál megfigyelhető ez.
Zsolt! 2005 nyáron beszélgettem Fecoval egy koncert előtt, azt hiszem akkor mondta hogy fel lett ujitva a tr200. Az idei aug-i koncerten az tr200 volt ez biztos, ott voltam:-) A tegnap esti videon is jol látható volt (a lezli is). A 97-es koncert DVD-n tényleg A100 volt, meg amugy többször is láttam azon nyomulni kisstadionban, Tabánban... Gondolom biztos a Papp Gyuláé volt.
Érdekelne az a rádiofelvétel:-) ha lehet róla szó.
A Triton/Trio Quartetten pesten van tehát öket ha lesz koncertjük le tudom checkolni.
Renagod kecskeméti 3 év alatt nem jöttek fel pestre koncertezni. Pedig kéne ha nem akarnak helyi kis zenekar maradni. Mi most az új zenekara?
Karn Evil zenekara: doors tribute és a képeken nem látok Hammondot. szovel ezt nem értem.
Hviknek mi a zenekara?
Hát szóval ezt a listát szembe rakni egy Balázs Fecó, Pap Gyula, Cserháti (RIP) avval a felkiáltással hogy Ök már letünt vitézek de ime itt van az ifjuság tessék öket megnézni kicsit erős volt.
Van benne valami :-) Mármint a Taurusban. Tényleg nem csak a publikált okok miatt bukott meg, hanem hogy nem volt túl eredeti egy élvonalhoz. Nagyon soxámuk volt1/1 purple utánérzés a'la Black Night, Strange Kind Of Woman. Az első Korál viszont a Taurus legjobb erényeit vitte szinte változatlanul tovább: Van egy őszinte dal, Válaszra várva, Kiűzetés... Az első lemezük mellett a kedvencem a Láng MH-as rádiófelvételük amely akkor készült mint a híres P Mobilos is. Sajnos minden számban van pár baki, szerintem azért nem adhatták ki, pedig az tényleg jó felvétel, cd minőség.
A TR200: van bontott T500. Ha beépíted a scannerjét, vagy csak a tranyós elektronikáját a P100-adba, egy orgiban két hangképet kaphatsz :-)
A képen az orgi mögött szépen megbújik egy szerintem 145-ös lacika is. A hangzásért nagyon sokban az a felelős. Biztos a Fecóé az orgona és TR200, nemcsak kibérelte mondjuk a Zeffertől az L100-asát, mint Gyulától az A100-ast?
Végezetül gondolom mindenki ismeri a Black Night számot a Deep Purple-től.
Feconak megvan a tr200. Nem is fogja szerintem eladni. Fel is lett ujitva ugy tudom és az augusztusi koncerten tuti azon játszott a kisstadionban.
Tudom egyszemélyes fellépésekre Korg x5-el szokott nyomulni, a Hammondot csak zenekaros fellépésekre viszi.
Nagyon más a hangja a tr200-nak a többi Hammondhoz képest. Gondolom a tranyos elektronika meg a spec scannervibratoja miatt. Nekem rockzenéhez ez az orgona jön be nagyon, szeretnék is egyet beszerezni.
Jo a Taurus bár nem sok felvétel maradt utánuk, amit pár éve kiadtak az van meg nekem is(nagyon rossz minőség) Black Sabbath irány. Igaz itt még Radics - Som - Brunner gazdagitotta a csapatot. Ezért is más ez, mint a Korál, ami viszont Feco köré épült és lightosabb de szerintem igényesebb zenét produkált. Ebben az "igényesebb"-ben nem vagyok teljesen biztos, mert a Taurus nem volt egy kiforrott csapat (idő hiján) és nem tudtak kiadni egy rendes lemezt ami alapján ezt el lehetne dönteni. Az viszont biztos hogy a legmeghatározobb a tr200 volt ebben a zenében. Minden számban vezetö szerepet kapott. A rossz minőség ellenére gyakran hallgatom ezt a lemezt. Ugy visit benne az orgona mint állat, feláll a ször a hátamon. Visszaidézi a 80-as évek koncertjeit. Emlékszem egyszer Sitkén hosszura sikeredett az orgona beállás. Feco Procol Harumot Deep Purple-ket nyomott egyedül vagy fél orán keresztül. Az volt az igazi!!! Majdnem jobb volt mint a koncert.
Igen sajnos ez a mult. Az a kis magyar Hammond történelem csak emlék.
Zsolt! Az Aurora bill miatt és más miatt is megkereslek (dvd ügyben is sáros vagyok)
Balázs Fecó....Neki is volt egy jó lemeze, az első. A második és a többi igencsak ellaposodott. 20-30 éve tényleg volt a TR200, aztán megszabadult tőle. Pár nagyléptékű fellépésre Papp Gyula A100-asát kibérelte, de láttam több megmozdulásán csak szintetizátorok mögött. És eléggé más előadásban, mint amitől híres lett, ill. ma is elmennek rá. Gyakorlatilag a Taurusból él, mert a Korál 1. is egy poszt Taurus lemez.
Szerintem nem a koruk miatt lankadtak el. Minden felsorolt zenekarnak a második lemeze is erős visszaesés, érdektelenség az elsőhöz képest már akkor, a nyolcvanas évek elején.
Kor: a youtube-on meg lehet nézni pl. Jimmy Smith-t hogy játszott 30-as éveiben a 60-as években, aztán hogy 30 évvel később. Aztán itt ez a Jimmy Foster oktatóvideó. Most láttam az "öreg?!" Brian Augert, állat. Nálunk így Gidót említhetném. A korábbiakat azért írtam le, mert egymás után jönnek a "nosztalgiakoncertek" és mind csalódás az emlékekhez képest, pedig a fentiek alaján ez nem lenne törvényszerű.
Zsolt, van nálam egy szép Auróra billentyűd. Találkozunk?
Kit érdemes meghallgatni? Írtam róluk korábban. A honiakkal kissé meg lettem fogva valóban, még szűk a választék:
Littlebiq szaktárs a Trioquartet és Tritonnal, Jon Lord kolléga volt a Renegoddal a lemezükön. Gondolom hasonló színvonalú a mostani csapatával is. Hvik-től is hallottam a szegedi csapatától jót. Karn Evilt is ajánlom.
Meg sajna az import: Joey, Organissimo, James Carter O.T., a kinti "kántorok"...
Végre összeállt a mobil cuccom, lassan ismét én is belekezdek valamibe.
Balázs Fecohoz - a Korálhoz annyit hozzáfüznék hogy a Hammond a mai napig minden koncerten ott van. (tr200, a100...) A zenekaros bulikra gondolok. Tekergeti is a Feco idönként, ha nem is ugy mint régen. A 80-as években mikor évi 400!!! koncertet adtak (gyakorlatilag nonstop)akkor persze Feco is sokkal virgább volt, sikitott a tr200. Az más világ volt - fiatalság, lendület, lázadás egy kis alkohol...és pörögtek. És talán kipörögték magukat. Többször volt év billentyüse is.
Ez a nagy generácio mára megöregedett, már nem elsősorban zenész, inkább üzletember, nagyapa (Feco pont nem) stb. Szerintem nem is sokat gyakorolnak és ez meg is látszik. Egy öregedö embertől - akinek mára már más dolga is lett mint hogy minket szolgáljon - már nem várhatjuk azt a teljesitményt amit fiatalkorában nyujtott, különösen ebben a müfajban(rock).
"emlékekből élő levitézlett sztárok" azért ez egy kicsit tiszteletlenség:-) bár sokukra ráillik. Na ennyi volt a védőbeszéd...:-)
Srácok! Kissé OFF, de mégsem. Napok óta, többszöri nekifutásra próbálok a "Hammond tulajdonosok oldalára" (Lengyel Zoli AC oldala)immáron Hammond tulajdonosként felregisztrálni, a program ki is írta mindig, hogy az eseményt egy új sorban felvittük, mégsem jelenek meg a tagok között. Ennyire nem frissítik, vagy más a gebasz? Hónapok óta azon zümmögtem, hogy na most aztán, meg hogy én is jogos klubtag leszek, hurrá, nemcsak a futottak még kategória. Tud valaki valamit erről? Úgy nézem, nagyjából mindannyian fenn vagytok, a "még nem"-ben én is, de jobb lenne az élbollyal húzni, ugyebár... :) Előre is köszi az infót.
Igazából azért érdemes elolvasni, mert teljesen egyértelmű, felesleges az emlékekből élő levitézlett "sztárokkal" foglalkozni. Ha valaki jó zenét akar hallgatni, művelni, keresse meg a mai aktív generációk munkáit. Lényegesen más minőség.
Hammondos szemmel meg különösen. A múltban -egy két körömpiszoknyi szösszenettől eltekintve- nem volt Hammondos zene. Ennek a hanxerenk nincs Magyarországon múltja. Viszont jelene az van és remélem jövője meg százszorosan lesz!
Örvendetes tény, hogy az elmúlt pár évben megsokszorozódott az igazi (és a klón) Hammonddal rendelkező zenészexáma. Végre felismerik -pár öreg róka, de főleg a fiatalabbak- hogy gagyi egy generálmidi 17-18-as presetjét alkalmazni egy egyébként igényes hanxereléshez. Aztán a legtöbben eljutnak a felismeréshez hogy jó a klón, de az igazi más világ.
Utána már csak egy van hátra, az orgonán nem lehet zongorázni, meg kell tanulni, rá kell érezni az orgonás frazírokra. Aki ráérez Jimmy Smithre, Jimmy Fosterre, abból kíváló rockerorgonista is lehet. Fordítva sokkal nehezebb a dolog.
Volt délelőtt egy cikk, a sárga földig húzták, úgy érzem joggal. csak annyi a Hammond benne, hogy a Piramis első lemezén még a legtöbb számban ott volt hangja. Aztán a másodiktól már kicenzúrázták. Nem is vettem meg többit!
Egyébként ez is nagyon érdekes volt, a hetvenes évek végén amikor megjelentek az elhallgatott rokkzenekarok első lemezei, ütöttek, sok Hammond, szólók, miegymás. A második LP meg a teljes érdektelenség. (PMobil, Hobo, Korál, Karthágó, Piramis...)
A Freinreisz koncertnél már leirtam miért nem szivesen járok régi "nagygenerációs"
zenekarok biznisz koncertjeire. Az egyik hölgy /korombeli piramis rajongó/ ott volt a tegnapi koncerten és ezt irta róla :
Kérdeztem a mosdóban a negyvenkörüli nőt... miért sír? - Fáj a zene. Miért nem szól nekik valaki? És valóban, fizikai fájdalom volt ami az arénában történt. Annak, akinek nincs fél kiló fülzsír a fülében és érzi a zenét, aki többször átélte már a Piramissal a Csodát, ez most, a pokol volt maga. Kár a hangszerekért, ilyen zajt konyhaeszközökkel is lehet kolompolni. Hamisan, felnyomva a magas hangokat a mély rovására, aztán kakaót neki, mintha ezen múlna... Torz. Somot három szám után levitték a színpadról, Závody mindenből nyávogó szólóval húzta az időt, Révész szótagolta a szöveget énekként, és remélem mikor a padlóra esett, nem lett komolyabb baja a bokájának, amit percekig jegeltek. Mellesleg úgy érzem, hogy ez a fantasztikus a hangja, pont abból fakadt, hogy felnyomták az erősítőt és a magas hangokat. A zene fájt. - ismétlem újra. Idő sem volt arra, hogy az emlékeimet törjék össze, hisz a zene el sem jutott hozzám. Sose hallottam, amit ma. Zajt takarta a zenét. Ezért. Egy óra elteltével döbbent arcokat láttam magam körül és a tükörben. Még tart. Nekem hatvan perc rémálom elég volt.
Ugyhogy a "csodára" ugylátszik még várni kell ......
A Halál nem ünnepel, nem pihen. Hetvenhárom éves korában meghalt hétfőre virradóra Atlantában James Brown amerikai fekete énekes, akit a soul-zene keresztapjaként ismerhetett a világ. Felvételein rengeteg nagyon jó Hammondos kiséretet lehet hallani, az 60 -as évekből
Szokásos szerénységével nyilatkozta -A disco az James Brown, a hip-hop az James Brown, a rap is James Brown, érti miről beszélek? Meghallgathatja az összes rappert, a zenéjük 90 százaléka én vagyok" - 2003-ban az AP-nek Brown.
Szegényebb lesz a világ nélküled "Mr dinamit" ....