Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A rohamlöveg = tank light. Kényszer szülötte. Ólcsón gyorsan kellett valami. Lánctalpas, némi homlokpáncél, valami oldal esetleg felső repeszvédettség. Nem kell torony és torony koszorú + mozgató mechanizmus. Gyengébb motor is elviszi. Sokszor maradék alkatrészekből volt összerakva (szovjet és német oldalon is) A technológia túlhaladta. Nem volt annyival olcsóbb, mint amennyi hátrányos tulajdonsága volt. A harckocsi építés fejlődésével (menetközbeni tüzelés, gyors torony pozícionálás, nagyobb tűzsűrűség, stb.) nem volt értelme a legénységet ilyenekbe pazarolni.
Végül is tévedni emberi dolog (bár a sündisznó is ezt mondta, mielőtt lemászott a drótkeféről... :-) )
A háború vége felé már előfordulhatott, hogy a kilőtt HK-k. személyzetét a Németek azzal látták el, ami éppen kéznél volt, minden dokumentálás nélkül. Bár amennyire tudom a D változat akkor már túl volt a "virágkorán".
Végül is mindenn legendának van valami eredete, úgyhogy lehetséges... :-o
Valahogyan mégiscsak fel-felbukkan ez a magyar Pz-IV. Ausf.D téma. Pl. a lengyel Wydawinctwo (remélem jól írom) Pz-IV füzetében is írnak róla, és ez a kép tartozik hozzá. A kép persze nem a D altípust ábrázolja... :o)
"A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete " c. könyv (Zrínyi Kiadó) nem írja, hogy lett volna magyar Pz-IVD. Pedig meglehetősen alapos munkának tűnik, még a németek által a fronton átadott eszközök is szerepelnek benne.
Más:
Vajon miért "mentek ki a divatból" a II. VH után a rohamlövegek?
Abszolút életképtelen volt a fejlesztés, vagy valami más okból nem folytatták.
Persze elsősorban Németo. és szövetségesei használták, de hát más technika esetében a Szövetségesek nem haboztak "felszabadítani" a terveket és hasznosítani saját eszközeikben...
Tegnap telefonon beszéltem Kalcsó ftőrm. úrral, aki így szóbeli egyeztetés után magoldhatónak látja, hogy ez a baráti kör egy éleslövészten megjelenjen. Amennyiben másnak is lenne rá hajlandósága rajtam kívül meg kellene látogatnunk (újra) Tatát.
A legközelebbi lövészet április 18-22-én lesz, itt a fősulis hallagatóknak lesz lövészet. Azért lenne ott is látnivaló számunkra (szerintem legalábbis).
Előtte időben kellene egyeztetnünk (létszám stb.) és akkor fönökeivel konzultálva megoldható lenne.
Új fiú vagyok. Infót szeretnék vagy inkább képet magyar 38t-ről vagy PIV D-ről. Légyszi, ha tud valaki segítsen, persze én is igyekszem majd. Makattező vagyok (ha lenne időm).
1:144-es Dragon makettet szerenék magyar verzióban építeni. Ha valakit érdekel nagyon jó minőségű fotomaratás, minden nyalánkság.
Megalakult az Első Magyar Veterán Hadi- és Gépjárműtechnikai Egyesületet .
Ennek előzménye volt az a baráti összejövetel, amely a szegedi Napfény Kempingben 2004 októberében tartott börze alkalmával döntött az egyesület megalakulásáról. Az akkor jelenlévő alapítók elhatározásukkal egy sokkal korábban megfogalmazódott szándékot realizáltak, nevezetesen egy csak katonai veterán járműveket, ezek gyűjtőit és a témakör iránt érdeklődőket egyesületbe szervezni Magyarországon először, széleskörűen az egész országot felölelő tagsággal. Mindannyiunk, akik korábban hagyományos veterán járműves rendezvényeken vehettünk részt katonai autóinkkal, motorjainkkal kicsit úgy érezhettük, hogy a matt zöld, esetleg korabeli fegyverrel felszerelt masináink mellett korhű egyenruhában pózolva kilógunk a fényesre polírozott, krómküllős civil járművek sorából. Ezért a mára már nálunk is jelentős számúvá duzzadt militaria tulajdonosok, gyűjtők vagy csupán rokonszenvező érdeklődők megszólítására alakult az egyesületünk. Ennek előzménye volt az a baráti összejövetel, amely a szegedi Napfény Kempingben 2004 októberében tartott börze alkalmával döntött az egyesület megalakulásáról. Az akkor jelenlévő alapítók elhatározásukkal egy sokkal korábban megfogalmazódott szándékot realizáltak, nevezetesen egy csak katonai veterán járműveket, ezek gyűjtőit és a témakör iránt érdeklődőket egyesületbe szervezni Magyarországon először, széleskörűen az egész országot felölelő tagsággal. Mindannyiunk, akik korábban hagyományos veterán járműves rendezvényeken vehettünk részt katonai autóinkkal, motorjainkkal kicsit úgy érezhettük, hogy a matt zöld, esetleg korabeli fegyverrel felszerelt masináink mellett korhű egyenruhában pózolva kilógunk a fényesre polírozott, krómküllős civil járművek sorából. Ezért a mára már nálunk is jelentős számúvá duzzadt militaria tulajdonosok, gyűjtők vagy csupán rokonszenvező érdeklődők megszólítására alakult az egyesületünk.
Céljaink, ahogyan az alapító tagok egyhangúan megfogalmazták, a következők: Összefogni a hazai katonai gépjárműgyűjtőket és tulajdonosokat.
Ennek eszközei
az évenkénti gyakorisággal tartott túra jellegű járműtalálkozó, alkatrészbörze,
internetes oldal működtetése,
az egyesület megismertetése és népszerűsítése a médiákon keresztül.
Országos rendezvényeket tartani és más szerveződések programjain, társadalmi-kulturális rendezvényein is kollektíven részt venni.
Állandó fórumot biztosítani a tagságnak és azon túl bárkinek, aki érdeklődő, hogy a közismert, legendás, ma már kulturális örökségünk részét képező, egykoron katonai esetleg háborús célt szolgáló járműveket és az ehhez szervesen kapcsolódó kiegészítőket, haditechnikai eszközöket, egyenruhákat és nem utolsó sorban a hadtörténetet, ily módon hozzuk közel és tegyük megismerhetővé.
Az egyesület székhelye és postacíme: 6762 Sándorfalva, Május 1. tér 3-4.
akinek katonai járműve -lehetőség szerint- 1970 előtt gyártott, muzeális jellegű, az eredeti állapotának megfelelően helyreállított, kiállítható állapotban van;
aki olyan haditechnikai eszköz, jármű-kiegészítő vagy háborús relikvia tulajdonosa, amely muzeális jellegű, kiállítható állapotban van (ezek az eszközök kizárólag hatástalanított, fegyverkezési célra nem használható kiállítási darabok lehetnek; tartásuk, birtoklásuk, közönség előtti bemutatásuk a hatályos jogszabályoknak megfelelően történhet);
aki az EMVHG-, vagy klubjának működéséhez, rendezvényeinek szervezéséhez és lebonyolításához jelentős segítséget, vagy anyagi támogatást nyújt.
Klubtagsági díj: fizetése évente egyszer február 1.-ig történik a mellékelt postai csekken. A tagsági díj összege 2005. évre 5000.-Ft.
A kitöltött regisztrációs lapot és nyilatkozatot (amelyet kérésre postán küldünk, vagy internetes oldalunkról nyomtatható) kérjük az Egyesület címére visszaküldeni. A postafordultával visszaküldött postai csekken befizetheti a fenti klubtagsági díjat. A tagsági díj fogadásakor regisztráljuk a jelentkezőt a tagok névsorába. Kérjük továbbá, hogy küldjön járművéről fényképet elektronikus levél útján, amely egyaránt alkalmas -nyilvántartásunk számára és az internetes oldalon történő megjelenítéshez.
Az EMVHG vezetése ezúton is kéri a klubtagságot, hogy támogatók, szponzorok szerzésével segítsék azon anyagi feltételek megteremtését, amelyek nélkülözhetetlenek az Egyesület és klubjának sikeres működéséhez! Igyekezetüket előre is köszönjük!!
A honlapunk elérhetősége:http://EMVHG.FV.HU
Most hétvégén/szombaton/ lesz az első rendezvényünk Sándorfalván.Járművek és fegyverek lesznek kiállítva.
Megalakult az Első Magyar Veterán Hadi- és Gépjárműtechnikai Egyesületet .
Ennek előzménye volt az a baráti összejövetel, amely a szegedi Napfény Kempingben 2004 októberében tartott börze alkalmával döntött az egyesület megalakulásáról. Az akkor jelenlévő alapítók elhatározásukkal egy sokkal korábban megfogalmazódott szándékot realizáltak, nevezetesen egy csak katonai veterán járműveket, ezek gyűjtőit és a témakör iránt érdeklődőket egyesületbe szervezni Magyarországon először, széleskörűen az egész országot felölelő tagsággal. Mindannyiunk, akik korábban hagyományos veterán járműves rendezvényeken vehettünk részt katonai autóinkkal, motorjainkkal kicsit úgy érezhettük, hogy a matt zöld, esetleg korabeli fegyverrel felszerelt masináink mellett korhű egyenruhában pózolva kilógunk a fényesre polírozott, krómküllős civil járművek sorából. Ezért a mára már nálunk is jelentős számúvá duzzadt militaria tulajdonosok, gyűjtők vagy csupán rokonszenvező érdeklődők megszólítására alakult az egyesületünk. Ennek előzménye volt az a baráti összejövetel, amely a szegedi Napfény Kempingben 2004 októberében tartott börze alkalmával döntött az egyesület megalakulásáról. Az akkor jelenlévő alapítók elhatározásukkal egy sokkal korábban megfogalmazódott szándékot realizáltak, nevezetesen egy csak katonai veterán járműveket, ezek gyűjtőit és a témakör iránt érdeklődőket egyesületbe szervezni Magyarországon először, széleskörűen az egész országot felölelő tagsággal. Mindannyiunk, akik korábban hagyományos veterán járműves rendezvényeken vehettünk részt katonai autóinkkal, motorjainkkal kicsit úgy érezhettük, hogy a matt zöld, esetleg korabeli fegyverrel felszerelt masináink mellett korhű egyenruhában pózolva kilógunk a fényesre polírozott, krómküllős civil járművek sorából. Ezért a mára már nálunk is jelentős számúvá duzzadt militaria tulajdonosok, gyűjtők vagy csupán rokonszenvező érdeklődők megszólítására alakult az egyesületünk.
Céljaink, ahogyan az alapító tagok egyhangúan megfogalmazták, a következők: Összefogni a hazai katonai gépjárműgyűjtőket és tulajdonosokat.
Ennek eszközei
az évenkénti gyakorisággal tartott túra jellegű járműtalálkozó, alkatrészbörze,
internetes oldal működtetése,
az egyesület megismertetése és népszerűsítése a médiákon keresztül.
Országos rendezvényeket tartani és más szerveződések programjain, társadalmi-kulturális rendezvényein is kollektíven részt venni.
Állandó fórumot biztosítani a tagságnak és azon túl bárkinek, aki érdeklődő, hogy a közismert, legendás, ma már kulturális örökségünk részét képező, egykoron katonai esetleg háborús célt szolgáló járműveket és az ehhez szervesen kapcsolódó kiegészítőket, haditechnikai eszközöket, egyenruhákat és nem utolsó sorban a hadtörténetet, ily módon hozzuk közel és tegyük megismerhetővé.
Az egyesület székhelye és postacíme: 6762 Sándorfalva, Május 1. tér 3-4.
akinek katonai járműve -lehetőség szerint- 1970 előtt gyártott, muzeális jellegű, az eredeti állapotának megfelelően helyreállított, kiállítható állapotban van;
aki olyan haditechnikai eszköz, jármű-kiegészítő vagy háborús relikvia tulajdonosa, amely muzeális jellegű, kiállítható állapotban van (ezek az eszközök kizárólag hatástalanított, fegyverkezési célra nem használható kiállítási darabok lehetnek; tartásuk, birtoklásuk, közönség előtti bemutatásuk a hatályos jogszabályoknak megfelelően történhet);
aki az EMVHG-, vagy klubjának működéséhez, rendezvényeinek szervezéséhez és lebonyolításához jelentős segítséget, vagy anyagi támogatást nyújt.
Klubtagsági díj: fizetése évente egyszer február 1.-ig történik a mellékelt postai csekken. A tagsági díj összege 2005. évre 5000.-Ft.
A kitöltött regisztrációs lapot és nyilatkozatot (amelyet kérésre postán küldünk, vagy internetes oldalunkról nyomtatható) kérjük az Egyesület címére visszaküldeni. A postafordultával visszaküldött postai csekken befizetheti a fenti klubtagsági díjat. A tagsági díj fogadásakor regisztráljuk a jelentkezőt a tagok névsorába. Kérjük továbbá, hogy küldjön járművéről fényképet elektronikus levél útján, amely egyaránt alkalmas -nyilvántartásunk számára és az internetes oldalon történő megjelenítéshez.
Az EMVHG vezetése ezúton is kéri a klubtagságot, hogy támogatók, szponzorok szerzésével segítsék azon anyagi feltételek megteremtését, amelyek nélkülözhetetlenek az Egyesület és klubjának sikeres működéséhez! Igyekezetüket előre is köszönjük!!
A honlapunk elérhetősége:http://EMVHG.FV.HU
Most hétvégén/szombaton/ lesz az első rendezvényünk Sándorfalván.Járművek és fegyverek lesznek kiállítva.
érdekes, az MTU azt mondja, hogy olyan széles spektrumú a kínálata, hogy nem kell a "speciális" (értsd: katonai) célokra fejlesztett motorokat civil célra használni, mert arra külön fejlesztettek...
Pacepa (román főkém) emlékirataiban említi, hogy a Leo diesel motorja majdnem változtatás nélkül szolgált egy majdnem szabadon megvehető munkagépben, csak a spéci, extra dőlési szögeknél működő olajozás terveit kellett ellopni hozzá.
Ergo tervezhetnek ilyen szögekre is olajteknőt. Repülőgépeken már kellett hasonló korábban ,ami akár fejjel lefelé is működik.
Unit: Hungarian Guard and Security Battalion
Home Base: 5th Istvan Bocskai Mechanized Infantry Brigade, Debrecen
Commander: Lt.Col. Tibor KRIZSÁN
HQ Location: Pristina
Role/Task: Providing Guard and Security Services at:
HQ KFOR Headquarters
Brussels Barracks
Perform Preventive Medical services in the Theatre such as:
Clinical microbiology
Hygiene
Consultation
Provide Airport Support Operations on APOD Pristina
Structure: The Hungarian Contingent is composed of:
Headquarters Company
One (1) Logistics Company
Two (2) Guard and Security Companies
Theatre Preventive Medical Laboratory ASG (section)
Main Equipment: Twenty-three (23) Armoured Personnel Carrier BTR 80 A
KFOR Parent Unit: KFOR Headquarters (Main) Support Group
Ja, és magyarország miniszterelnöke : Medgyessy Péter !!!!
:o)
üdv:
TGR
UKRPOLBA
Commander: Maj. Serghij A. Karnaushenko
located in Camp Breza in BREZOVICA
26 APC (BRDM-2)
11 HUMVEES
95 Vehicles, including cargo and technical support vehicles
Officers - 47;
Warrant officers - 21;