A "régebbi"(nem 16 szelepes)155-sök gyertyái ugyanannyiba kerülnek, mint a többi Alfához -kb.800-1200 Ft-ig (típustól és bolttól függ)!
Az újabb 16 szelepesekben 2 féle gyertya van ,egy kicsi és egy nagy.A buta Japánok (NGK)csinálták bele,az ára horror! Darabja a FAM-nál olyan 9000!!!/db, "máshol" se olcsóbb sokkal kb.6000 Ft./db.
A whisky hatása elmúlt,sajnos! A pörgésre valamelyik klubtalin visszatérünk, de pia nélkül, mert még a végén kifigyel a bevitt anyag.
Azt mondod kész vagyon egy gyertya csere?
Kb. mennyi?
Twinspark: Én asszem (nekem csak egy vén rozsdahaalmazom van 6*1 gyertyával), hogy a fő és mellékgyertya ugyanabban a hengerben, egyszerre két különböző helyen gyújtja be a keveréket. Ettől hatásosabb lesz az égés, ergo ugyanannyi benzinből több energiát lehet kivenni, és csökken a tökéletesebb égés miatt a károsanyag kibocsjátás. Megerőősítem, tényleg kibírnak 100000 km-t a gyertyák, de a cseréjük előtt inkább érdemes eladni az autót vagy komolyan elbeszélgetni az amerikai nagybácsival az örökségről. Asszem lehidanlál az árától első hallásra. (Turbo Lada mejd megmondja, ha feljön, én amikor hallottam nála, hátast dobtam). Zárójelben: a Volvo is (vagy a Saab???) csinál dupla gyújtást, ők úgy oldják meg, hogy ugyanarra a gyertyára adnak szikrát kétszer. Meg a (tuning) (Crane Hi-6, Hi-7, Hi-8, MSD, Mallory, Accel satöbbi) gyújtáserősítők is úgy dolgoznak, hogy 3000 1/min alatt több szikrát adnak, max 12-t. Ettől, meg a megnövelt szikrafeszültségtől lesznek erősebbek az ilyen motorok. (12000 Volt helyett 40-45000 Volt)
Joe155, VMax: mit szólnátok, ha meginnánk a viszkit és aztán elvinne a hátsókerekes fiú pörögni? Totális orgazmikus tapasztalat lenne. :-))
IC: gratulálok az eredményhez, mi a Turbo Ladával ma nem sok gólt lőttünk. Ha így folytatod, nemsokára te is mindent tudni fogsz a "klasszikus" vagy "régi" vagy "igazi" alfákról. Ez elkerülhetetlen. És nem telik el sok idő és hirtelen észreveszed, hogy már a kezeddel is látsz...
Egyszer, még a középiskolában képesek voltunk reggel 7-kor benyomni jó néhány vodkát, hogy a reggel 8-kor kezdôdô dolgozatra megfelelô hangulatban érkezzünk... azok voltak a szép idôk...
VMax: Nem, csak a nyakunkba küldenek minden marhaságot, a vegyipartól a hegyoldalba telepítendő vasútállomás elhelyezésén és a munkapszichológián át a közlekedési lámpák helyes beállításának képletéig. (Ez olyan sz*r óra, hogy mindenki alszik rajta, gondolom, ezért nincs sehol Budapesten zöld hullám...)
Ilyen marhaságok között az, hogy az említett tárgyból (Gépszerkezettan?) óriáskereket kellett terveznem, már fel sem tűnik. Mindenesetre nem csoda, hogy a whisky túlfűtötte a barátomat, szerintem ha mondjuk matekra megyünk be ilyen állapotban, akkor darabokra tépi a tanárnőt. :)))
Láttál volna a múltkor minket negyed egykor (!)holtrészegen előadásra menni, bár az csak fél üveg whisky volt... A havert alig bírtam visszafogni, hogy ne verje meg a tanárt, mert szerinte valami hülyeséget mondott a fogaskerékáttételekről. :)))
Na jó, most bevallom, azért vettem régi Alfát, mert nem tudtam követni a T-Spark gyertyaméreteit! :)
Szereléshez nekem is van fedett placcom, de leginkább istállónak minősül, mert hiába van betonból a fala, ha a padlója föld, és nemhogy fűtés, akna vagy víz nincs, de világítás sem. :(
Tervezzük hogy upgrade-oljuk a garázst a fenti extrákkal (kivéve fűtés), egyelőre azonban ez van. Szerencsére tegnap nem esett az eső, a napsütésben csodás volt szerelni, és mikor besötétedett, felvettem a bátyám fejlámpáját, ami a fél környéket képes nappali fénybe burkolni. Így van pontosan irányzott világítás (ugye ami a planfonról jön, az nem sokat ér) és a kezeim is szabadok.
Továbbá nem csináltam olyan súlyos melót, mint pl. a gátlószerelés, főleg csak elektromos matatást. De majd ha lesz rendesen felszerelt műhely, majd én is darabra szedek mindent. :)
Hi V-max.
Én a 12 éves csivaszt birom de nagyon, csak hát kurva drága így hát Grant's -et ittunk. Totál semmi okom nem volt rá, hacsak az nem hogy vendégek voltak nálam.
( marhára oda kell figyelnem a gépelésre)
Üdv,.
Meselj, hogy tudsz ilyen sotetbe, szutyogo esoben autot szerelni? Nalam meg egy fedett (igaz nem futott) placc is adott, de a sotet menthetelenul bezavar, barmennyire is raizgultam pl. a mai gatlo-kiszerelesre....
IC.
Tényleg nem egyforma a két gyertya, az egyik normál méretű a másik jóval kissebb kb mint egy diesel izzítógyertya. Állítólag az új motorokban 100.000 km-t is kibír egy garnitúra.
labakat fel az asztalra, jeg elokeszit, pohar a kezbe... csak a pirostol tartsd magad tavol :)))
Everybody, holnap lesz szlalom2000 next stage a becsi uti ati palyan, nem josztok? Reggel 8 elott erkezoknek probakor van, egyebkent 10-tol indul a bulee.
Ez így elsőre furán hangzik. Mellékgyertya? Azt hittem, ugyanolyan gyertyák vannak benne, csak 2*4. Na, mielőtt valami nagy hülyeséget mondanék, teret adok az új Alfák gazdáinak. Nekem úgyis az egész autómban összesen működik (hasznosan) annyi gyertya, mint nekik egy-egy hengerükben! :)
Kösz a biztatást, Joe, ilyen nagy tétre menő meccseknél szükség van rá! Azt hiszem, hamarosan le kell igazolnom néhány idegenlégióst (szerelő, lakatos), hogy ne kaphassak alattomos gólokat a kocsitól.
Mai mérleg: a rádió reménytelen, de a jelvényt sikerült kicsit kiegyengetnem.
A tankolásmentes napon természetesen részt veszek, de azt hiszem, a legnagyobb fogyasztók úgyis cégek, azok meg ki tudja, megtehetik-e egyáltalán hogy távol maradnak a kúttól.
Háj evribádi.
Ha ma este hülyeségeket írok azt az olöbb elpüuszított egy üveg viszkinek lehet betudni.
Nos TS?
Szerintem a tökéletesebb égést segíti elő!?
De ha nem így van az se baj!
Buona notte:))))
egy masik topicban felvetodott a kerdes, hogy pontosan mi celt szolgal az alfak twin spark koncepcioja, illetve mi a lenyege. Mivel nekem csak kozelito elkepzeleseim vannak, leirom, aztan a jobban hozzaertok dorongoljanak le, vagy javitsanak ki.
Szoval, idezek a skoda tuning-ban tett nyilatkoztombol:
>gyertyat hengerenkent, mondjuk 2-ot. Asszem talan az Alfa Twin Spark is ezt jelentheti
A twin spark itt nem a gyujtas biztonsagat szolgalja. A dolog ugy nez ki, hogy van egy normal(fo) gyertya a szokott helyen, es egy kisebb oldalt. Minden fogyertyaval egyszerre gyujt egy mellekgyartya egy masik hengerben. Ez igy elsore furan hathat, en a dizeles elo-befecskendezessel latok nemi parhuzamot (ami ugye fiat talalmany, bar a TS az alfakon elobb letezett). Mindegy, felvetem a kerdest az alfa topicon...
Azért szurkolok, hogy a gigászi küzdelemben végül te kerekedjél felül.
Turbo Lada.
Azért valhogyogyan így is összehozzuk, majd elötte telefonon egyeztetünk.
Szerintetek lesz eredménye ennek az Április 30.-i tankolós blokádnak? Egy napot végül is bárki kibír benzinkút nélkül, kérdés hogy hány emberhez jut el a felhívás. Mondjuk én már e-mail-t is kaptam ez ügyben.
OK. Én nem fogok tankolni!
Üdv.
Emberi versenyzőnk meggyőző fölénnyel kapcsolta vissza a főkábelt, ám az autó gyorsan egyenlített a rádió beszerelésének ügyes blokkolásával.
Hosszú ideig egyikük sem tudott újra fölényre szert tenni, míg végül IC már sötétben, lefújás előtt pár perccel helyesen bekötötte az indexet, ezzel beállítva a 2:1-es végeredményt, amit a GTV egy-két biztosíték elfüstölésével sem tudott már érdemben befolyásolni.
Most értem haza.
Az autón semmi nemjó!(fori és vízhőfok mérő,műszerfal világítás)jól megcsinálta a két nagy "Király".
Egyébként jól elbeszélgetsz magadban!
Most találtam az AUTO TUNING topikban, idemásolom. Szvsz minimum megfontolásra érdemes.
Ez rokonszenves akció, és olcsón részt lehet venni benne...
2000. Április 30.-án ne tankoljunk!!
Egy tiltakozó akcióról van szó , az állandóan emelkedo üzemanyagárak
ellen.
EGY ÁLTALÁNOS FELHÍVÁST INTÉZÜNK: 2000. ÁPRILIS 30.-án SENKI SE TANKOLJON!!
Az állandó üzemanyagár emelkedések lassan elviselhetetlen mértéket öltenek. Legfobb ideje, hogy az érintettek reagáljanak.
Világviszonylatban emelkednek az üzemanyagárak abszolút elfogadhatatlan mértékben, holott milliónyi hordó eladatlan tartalék van. Most a koolajtermelok úgy döntöttek, hogy a napi kitermelést két millió hordóval csökkentik, csakhogy az árakat mesterségesen ismét felsrófolhassák. Minden érintettet felhívunk, hogy tegyünk közösen valamit ez ellen. Legyen 2000 április 30.-a az a bizonyos nap. Ha ezen a napon senki sem tankol, akkor a piac szó nélkül nem mehet el e mellett. Mutassuk meg végre, hogy mi is rendelkezünk hatalommal, éljünk vele ezegyszer. A mai modern kommunikációs eszközök lehetové teszik, hogy minél több embert értesítsünk errol az akcióról.
Tankoljon mindenki 2000. Április 30.-a elott, vagy után, DE 2000. ÁPRILIS 30.-ÁN NE LEGYEN ÜZEMANYAG ELADÁS!!
Úgy véljük, ez az akció sürgosen szükséges, hogy megmutassa, millióknak van elegük abból, hogy az olajmultik kivegyék pénzüket a zsebükbol. Vegyen Ön is részt! Adja tovább az információt barátainak, ismeroseinek.
22,32 RTLklub: Aradon felrobbantottak egy Alfát.
Lóhere: Meg nem mondom, honnan tudom, de a lóherét valamelyik versenyző tette fel az autójára, majd nyert is. Azóta (20-as évek) szerepel a lóhere a legjobban motorizált modelleken a lóhere és lett a versenycsapat egyik jelképe.
Montreal: irigykedjetek, én egyszer ültem egy piros, jobbkormányos Montrealban, Londonban. 11,500 GBP volt 97-ben az ára, full bőr, fakormány és gyönyörű állapot. Nem tudtam megvenni :-), úgyhogy csak 3 klcstartót és 6 jelvényt vettem.
Eredetiség: Az Alfaklub felvállalta, hogy a klubtagjainak az autóit regisztrálja, életét, lényeges adatait nyilvántartja, ezzel segítve a vásárlást, nehezítve a lopott értékesítést, biztosítózást. A koordinátora én lennék, ha valakit érdekel, személyesen...
Kösz fiuk az infókat. A turbósítás elég húzós, ezek szerint a katalizátor is marad a helyén, de spoiler ügyen meg fogom látogatni az Ital Auto-t.
Jól emléxszem hogy csak hétfőtől-péntekig vagytok nyitva, vagy esetleg szombat de. is?