De az. Mert minden jól látható és jól élvezhető rajta. Dolgoztam én eleget fimstúdióknak, pedig ott aztán minden volt ami profi. Csak a végeredményt ne firtassuk... Itt viszont bárhogy is készült a végeredmény meg igen jó. Sok úgymond "profi" nem tudja ezt produkálni. De ha már Trúmann akkor képek
Nagyon kedves vagy, de azért a valóban profi videósokat ne irritáljuk azzal, hogy ezt a kizárólag vasútbarátoknak szánt „összeállítást” is filmnek „becézzük”. Én inkább (amatőr) videóval illusztrált „hangjelenet füzér”-nek titulálnám. A hangtartalom talán már közelebb áll a profihoz (végtére is nem ezek az első felvételeim), de persze nem e kombinált és tömörített formátumában (amivel ráadásul a vágóprogram is elég csúf dó’gokat művel). :)
"...a dízelmozdonnyal fűtött gőzmozdony projekten belül egy önmagában is nyereségesnek kinéző alprojekt képezhető..."
Alázattal adózom a korlátlan fantáziát indikáló egyre briliánsabb ötleteknek, nagyon teccenek! Folytassátok!
Szerencsére van egy, a valósághoz közelebb álló projekt is, amely tavaly bíztatóan bevétel-ígéretesnek mutatkozott. Ismerjük a nehézségeit, de azért drukkoljunk neki!
Üdv. A Kandó mozdony legalább valamennyire rokon a gőzmozdonnyal az is rudazatos sőt csatlórudas is. Egyébként egy zseniális dolog a fázisváltós mozdony,kár hogy a V 44 et nem a fázisváltós rendszer és az egyedi hajtás irányába fejlesztették sokkal sikeresebb lehetett volna. Pedig én nem szeretem a villanygépet. A Kandó az kivétel ez alól.
A NOHAB esetében egyenáram lesz, így van. Ha a közönségnek NOHAB helyett jó a GySEV-es Ludmillák egyike is, akkor meg lehet spórolni a halakat és a gázolajgyártást. De attól tartok, úgy csökken a közönség és vele együtt a bevétel. (A pí-hal elmaradása miatt további bevételcsökkenéssel kell számolni.)
Amúgy meg nagyon lényeges különbség van az egyenáram és a váltóáram viselkedése között: a kandó-mozdonyokon váltóáram folyik a vízellenálláson keresztül, de ha egy Nohabból vezetjük át a kábelt, az egyenáram lesz.
Javítsatok ki, ha tévedek!
Szóval egyenárammal keletkezik durranógáz, váltóárammal gyakorlatilag nem.
Az oxigénnel telített főtthalat a különvonat étkezőkocsijában irgalmatlan összegért fel lehet szolgálni, és biztosan akad, aki meg is eszi (egy kis marketing kell hozzá, és megfelelő elnevezés, például pí-hal). A halak folyamatos újratelepítése tehát nem probléma, sőt, a dízelmozdonnyal fűtött gőzmozdony projekten belül egy önmagában is nyereségesnek kinéző alprojekt képezhető belőle.
Ha meg a hengerbe egy pl. Bosch gyertyát teszünk
Nem, azzal a hidrogénnel valami mást kéne csinálni. Szénnel kezelve szénhidrogént lehet kapni belőle, ami visszaforgatható a fűtést végrehajtó dízelmozdony gázolajtartályába. A szén pedig nyugodtan elhelyezhető a gőzmozdonyon, így még a különmenet utasainak az illúzióját sem rontjuk.
Esetleg néhány hőálló halat lehet a kazánvízbe telepíteni, amelyek a keletkező oxigént elhasználják. A gőzdómban a gőzzel együtt összegyűlő hidrogén maradhat (úgyis el fog távozni a gőzzel).
Magam ilyen vízellenállásos játékot az Èszaki-Hámán-Èszaki-Füstiben láttam, a fordítón. Ott volt vízbontás, mert sűrűn utána kellett tölteni a tartályt a ceglédi kannából.
Köszönöm, köszönjük az emlékfilmet! Egy kérdésem/kérésem van: mi az aláfestő zene? Majd megőrülök, tudom, hogy ismerem, de sehogyan sem ugrik be. Előre is köszönöm!
"A kazánvizet kicsit kezeljük valami áramvezetést elősegítő dologgal, mondjuk sózzuk meg, de csak érzéssel, hogy ne nagyon nyírjuk ki a kazánt. A két kábelt, a végén egy-egy elektródával, vezessük be nyomásálló módon a kazánba."
Ez szerintem tökéletesen megfelel a durranógáz előállításnak...
Köszönöm megtisztelő soraidat, az ember ilyenkor érzi azt, hogy az a hatalmas munka, ami a „…ki a gőzöst igazítja” c. filmben fekszik, megérte. Álszerénység volna, ha kisebbíteném szerepemet benne, ám két dolgot ilyenkor mindig el szoktam mondani. Az egyik, hogy az érdem mindenkié, akinek a neve a stáblistán szerepel. A másik pedig, hogy az a tehetség, amely ahhoz kellett, hogy ez a film olyan legyen amilyen, nem énvelem született. Hanem Rendezőnőjével. Őt méltatni persze hálás dolog, hiszen mindenki tudja, hogy a Páromról van szó. (Bővebben itt.) A Rekviem-et ugyan már én raktam össze, de mint az ő tanítványa, és mindaddig formáltam, amíg nem mondta rá, hogy „na, így már jó lesz”. De itt sem lehet Kirchner Attila nevének megemlítése nélkül továbblépni, aki archív videóit eredetileg a „…ki a gőzöst igazítja”-hoz bocsátotta rendelkezésünkre. Ez egy bámulatos anyag és adta magát a további felhasználásához Rekviem-ben. Csak sajnos torokszorongató az alkalom, amelyből… :((((((((((
„Sajnálom, hogy nem ismerhettem személyesen a film főszereplőjét, Balázs Józsefet.”
Nem csak mint mozdonyvezető volt nem mindennapi, hanem, és elsősorban, mint EMBER.
Hááát, a vízellenállás tartálya mellett sem szoktak a levegőbe repülni különféle tárgyak - meg például a V40, V60 vízellenállása sem nagyon robbant fel annakidején, használat közben... :)