Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49656

Balázs Józsi munkában.

 

 

A 009-esen, Esztergom felől, 1988. június 11-én.

hmsoft Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49655

Élvezetes volt, köszönöm.

 

hm

Előzmény: Törölt nick (49649)
róbertke Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49654
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49653

De az. Mert minden jól látható és jól élvezhető rajta. Dolgoztam én  eleget fimstúdióknak, pedig ott aztán minden volt ami profi. Csak a végeredményt ne firtassuk... Itt viszont bárhogy is készült a végeredmény meg igen jó. Sok úgymond "profi" nem tudja ezt produkálni. De ha már Trúmann akkor képek

Előzmény: Törölt nick (49651)
C50 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49652

Köszi, jó hallgatni a Truman csattogását.

Előzmény: Törölt nick (49649)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49651

Nagyon kedves vagy, de azért a valóban profi videósokat ne irritáljuk azzal, hogy ezt a kizárólag vasútbarátoknak szánt „összeállítást” is filmnek „becézzük”. Én inkább (amatőr) videóval illusztrált „hangjelenet füzér”-nek titulálnám. A hangtartalom talán már közelebb áll a profihoz (végtére is nem ezek az első felvételeim), de persze nem e kombinált és tömörített formátumában (amivel ráadásul a vágóprogram is elég csúf dó’gokat művel). :)

Előzmény: Mágus23 (49650)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49650

Üdv! Nagyon jó a 411 es film gratulálok profi munka és köszönet,hogy láthatjuk.

Előzmény: Törölt nick (49649)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49649

"...a dízelmozdonnyal fűtött gőzmozdony projekten belül egy önmagában is nyereségesnek kinéző alprojekt képezhető..."

 

Alázattal adózom a korlátlan fantáziát indikáló egyre briliánsabb ötleteknek, nagyon teccenek! Folytassátok!

 

Szerencsére van egy, a valósághoz közelebb álló projekt is, amely tavaly bíztatóan bevétel-ígéretesnek mutatkozott. Ismerjük a nehézségeit, de azért drukkoljunk neki!

 

Őróla van szó

 

(Akinek nem indul, katt ide!)

Előzmény: hmsoft (49647)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49648

Üdv. A Kandó mozdony legalább valamennyire rokon a gőzmozdonnyal az is rudazatos sőt csatlórudas is. Egyébként egy zseniális dolog a fázisváltós mozdony,kár hogy a V 44 et nem a fázisváltós rendszer és az egyedi hajtás irányába fejlesztették sokkal sikeresebb lehetett volna. Pedig én nem szeretem a villanygépet.  A Kandó az kivétel ez alól.   

Előzmény: pg54 (49646)
hmsoft Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49647

A NOHAB esetében egyenáram lesz, így van. Ha a közönségnek NOHAB helyett jó a GySEV-es Ludmillák egyike is, akkor meg lehet spórolni a halakat és a gázolajgyártást. De attól tartok, úgy csökken a közönség és vele együtt a bevétel. (A pí-hal elmaradása miatt további bevételcsökkenéssel kell számolni.)

 

hm

Előzmény: pg54 (49646)
pg54 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49646

Amúgy meg nagyon lényeges különbség van az egyenáram és a váltóáram viselkedése között: a kandó-mozdonyokon váltóáram folyik a vízellenálláson keresztül, de ha egy Nohabból vezetjük át a kábelt, az egyenáram lesz.

Javítsatok ki, ha tévedek!

 

Szóval egyenárammal keletkezik durranógáz, váltóárammal gyakorlatilag nem.

Előzmény: hmsoft (49642)
hmsoft Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49645

Az oxigénnel telített főtthalat a különvonat étkezőkocsijában irgalmatlan összegért fel lehet szolgálni, és biztosan akad, aki meg is eszi (egy kis marketing kell hozzá, és megfelelő elnevezés, például pí-hal). A halak folyamatos újratelepítése tehát nem probléma, sőt, a dízelmozdonnyal fűtött gőzmozdony projekten belül egy önmagában is nyereségesnek kinéző alprojekt képezhető belőle.

 

Ha meg a hengerbe egy pl. Bosch gyertyát teszünk

Nem, azzal a hidrogénnel valami mást kéne csinálni. Szénnel kezelve szénhidrogént lehet kapni belőle, ami visszaforgatható a fűtést végrehajtó dízelmozdony gázolajtartályába. A szén pedig nyugodtan elhelyezhető a gőzmozdonyon, így még a különmenet utasainak az illúzióját sem rontjuk.

 

hm

Előzmény: manhattani (49644)
manhattani Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49644
Úgy egy óra út után oxigénnel telített főtthal nyerhető (hungarikum).

Ha meg a hengerbe egy pl. Bosch gyertyát teszünk, a kiütés ereje jelentősen nő.
Előzmény: hmsoft (49642)
manhattani Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49643
Korábban amerikai expresszvonatokon a mozdony gőze hajtotta a légkondicionàlót.
hmsoft Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49642

Esetleg néhány hőálló halat lehet a kazánvízbe telepíteni, amelyek a keletkező oxigént elhasználják. A gőzdómban a gőzzel együtt összegyűlő hidrogén maradhat (úgyis el fog távozni a gőzzel).

 

hm

Előzmény: pg54 (49636)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49641

Üdv! Nagyon köszönöm és a linket is nem is gondoltam mi mindennél próbálkoztak gőzhajtással.

Előzmény: rezgaras (49626)
manhattani Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49640
Magam ilyen vízellenállásos játékot az Èszaki-Hámán-Èszaki-Füstiben láttam, a fordítón. Ott volt vízbontás, mert sűrűn utána kellett tölteni a tartályt a ceglédi kannából.
Előzmény: hmsoft (49629)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49639

Franz Schubert VIII. (befejezetlen) szimfónia, I. tétel (Allegro moderato)  (E.a. Hamburgi Szimf. Zkr., vez. Günter von Trifch)

Előzmény: V43-1123 (49637)
manhattani Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49638
Ott nem, mert az felül nyitott.
Előzmény: hmsoft (49629)
V43-1123 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49637

Tisztelt Füttyvadász!

Köszönöm, köszönjük az emlékfilmet! Egy kérdésem/kérésem van: mi az aláfestő zene? Majd megőrülök, tudom, hogy ismerem, de sehogyan sem ugrik be. Előre is köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (49630)
pg54 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49636

Azt én is tudom, hogy a villany-gőzösnél mi van!

 

De az általam idézett szövegben ez szerepelt:

 

"A kazánvizet kicsit kezeljük valami áramvezetést elősegítő dologgal, mondjuk sózzuk meg, de csak érzéssel, hogy ne nagyon nyírjuk ki a kazánt. A két kábelt, a végén egy-egy elektródával, vezessük be nyomásálló módon a kazánba."

 

Ez szerintem tökéletesen megfelel a durranógáz előállításnak...

Előzmény: akóR (49628)
C50 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49635

Valami nyilvános mozdonybemutatóról mesélték ezt:

 

Igen magas rangú MÁV góré (manager) felmegy a remot csörgőre, ott ül a vezér.

 

-Ez a mozdony számítógép vezérlésű?

-Igen.

-Az jó, mert akkor nem kell szerelni.

Előzmény: manhattani (49625)
róbertke Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49634
róbertke Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49633

Lefogadom, hogy még ezt sem láttátok !!! :-)))))))

Előzmény: róbertke (49632)
róbertke Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49632
Francii Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49631
Előzmény: Talicskás tengernagy (49567)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49630

Köszönöm megtisztelő soraidat, az ember ilyenkor érzi azt, hogy az a hatalmas munka, ami a „…ki a gőzöst igazítja” c. filmben fekszik, megérte. Álszerénység volna, ha kisebbíteném szerepemet benne, ám két dolgot ilyenkor mindig el szoktam mondani. Az egyik, hogy az érdem mindenkié, akinek a neve a stáblistán szerepel. A másik pedig, hogy az a tehetség, amely ahhoz kellett, hogy ez a film olyan legyen amilyen, nem énvelem született. Hanem Rendezőnőjével. Őt méltatni persze hálás dolog, hiszen mindenki tudja, hogy a Páromról van szó. (Bővebben itt.) A Rekviem-et ugyan már én raktam össze, de mint az ő tanítványa, és mindaddig formáltam, amíg nem mondta rá, hogy „na, így már jó lesz”. De itt sem lehet Kirchner Attila nevének megemlítése nélkül továbblépni, aki archív videóit eredetileg a „…ki a gőzöst igazítja”-hoz bocsátotta rendelkezésünkre. Ez egy bámulatos anyag és adta magát a további felhasználásához Rekviem-ben. Csak sajnos torokszorongató az alkalom, amelyből… :((((((((((

„Sajnálom, hogy nem ismerhettem személyesen a film főszereplőjét, Balázs Józsefet.”

Nem csak mint mozdonyvezető volt nem mindennapi, hanem, és elsősorban, mint EMBER.

 

 

 

Előzmény: Madrone (49619)
hmsoft Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49629

Hááát, a vízellenállás tartálya mellett sem szoktak a levegőbe repülni különféle tárgyak - meg például a V40, V60 vízellenállása sem nagyon robbant fel annakidején, használat közben... :)

 

hm

Előzmény: pg54 (49627)
akóR Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49628

Nem.

Amiről Te írsz, ott két elektródán belevezetik az áramot .

 

A villany - gőzösnél / bojlernél / meg egy cekaszt fűtenek.

Előzmény: pg54 (49627)
pg54 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49627

"miközben a kazánvíz melegedni kezd"

 

Nem lesz abból inkább hidrogén meg oxigén, azaz durranógáz, következésképp nagy durranás - és egy (szét)repülő gőzmozdony? -:)

Előzmény: hmsoft (49622)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!