Milleneum: Less be a postaládába. Titkoban tartom ám a nevemet! Aki kíváncsi rá, tessék szépen elmenni Milleneum oldalára, ott ki lesz írva! :)
TL: oké, annyira nem sürgős.
Ha nem motorozunk, akkor szerdán valószínűleg betetetem a hátsó Konikat, bár már így is úgy tapad az ívre, mint a sínautó. Fékeznek is nagyokat szűk kanyarokban a szembejövők, azt hivén, hogy mindjárt átszállok az ő sávukba! :)
No még egyszer TL: ugye jártok ki Olaszhonba, alkatrészért. Lehet-e szó olyanról, hogy otthagyok mondjuk 20k forintot előlegbe, és ennek terhére lecsapsz a Délen esetleg fellelt osztott GTV hátsó lámpákra, eredeti fémjelvényekre (a mostani is brutális, de a fém azért fém), fém lökhárítókra?
Csak mert gondolom, ilyen ritka madarak nem 100% hogy puskavégre kaphatók, a teljes árat meg hátha-alapon nincs zsebem előre letenni.
Persze, kompresszor allura, turbo felülre, ahogy azt már csinálták Alfáéknál. Megszerzem Zolikától azt az SLK kompresszort és feltesszük. A kocsi orrát levágjuk, csinálunk egy DTM stílsú csővázat az elejére, üvegszálból, vagy még inkább karbonból megcsináljuk a sárvdőket és a kazánház tetejét. Így lesz hely az extráknak. Bár asszem akkor a hátát is szét kell vágni, mert ahhoz, hogy a nyomatékot át tudjam vinni a padlóra, kell legalább 11-13 zollos (széles) kerék. Inkább maradok az eredeti elképzelésnél, legalább marad pénzem benzint venni bele. Holnap lemegyek segítek, ha kell és tudok. Elhoztad a játszóruhámat?
Köszöntöm honlapom századik látogatóját abból az alkalomból, hogy fogalmam sincs, ki az. De tuti hogy e topicból jött!
TL: egy fülelés? Gondolom ez nem lehet több néhány percnél - nagyon le vagy kötve? Ha nem, esetleg elmehetnék mondjuk holnap, hogy csütörtökön a pótalkatrészek birtokában már generálozhassunk?
Az életemet már kifizettem nálad (vagyis fogom). Mi kell még? A 40-es Weberből meg 2 kell majd a turbo mellé a Gilietta megvadításához. Belőlem fox meggazdagodni. Meg a topiktársakból, mikor meglátják, hogy közlekedik a húszéves rozsdahalmaz, mikor körbeautózza az M3-t (vagy a Q4-et). Remélem, minél hamarabb rendeződnek úgy a dolgok, hogy nekiállhassunk rendesen.
Huhuhú! Tudtam én, hogy valamit elfelejtek a tegnapi nagy marhulásban!
Milleneum, a tömegtermelés áldozata lettél. :) Még szombat este egy szupertitkos never-before-seen fényképet kikozmetikáztam azzal, hogy majd jól elküldöm neked, hadd csapjál hozzá a tagnévsorodhoz. Aztán hagytam a fenébe, mondván hogy holnap úgyis csinálok egy halom új képet. Aztán ennyiben maradt a dolog.
Na de most ország-világ előtt kérem felvételemet az Első Magyar Alfa-Romeo Webklubba. A szupertitkos never-before-seen fényképemet megtartom, helyette szedd le a honlapomról, amelyik tetszik. Infonak ott a honlapom. Még valamit kell csinálnom?
A linket nyugodtan cseréld le.
Csütörtökön mikor? Tizenegytől kb. ráérek, ha nagyon muszáj, előbb is. De csak ha nagyon.
Milyen mélységben fogunk búvárkodni, pl. a főtengelyszimmering belefér? Kicsit unalmas, hogy annyi olajat fogyaszt, mint benzint.
TL: Talán nem is "motorbeállítás" a jó szó, hanem először is egy átfogó motordiagnosztika... Isten tudja, mennyit állt az autó és hogy mi van vele.
Bár egész jól haladunk a felélesztésével, azért szeretném ha valaki (mondjuk te) megnézné friss szemmel. Van egy olyan érzésem, hogy ennek a költsége bőven meg fog nekem térülni.
Szóval ha lehet, fel kéne támasztani azt a két hengert, ha nem lehet, meg kéne nézni, hogy miért nem.
TL: Kétliteres, Solex-karbis motor. Szerintem te jobban tudod, mint én, hogy milyen... De ha nagyon bele kell mászni a motor lelkébe (nem megvárható munka), akkor egyelőre hagyjuk, mert pl. a főtengelyszimmeringnél is szivárog az olaj, és akkor inkább egyszerre az egészet.
Kiszakadva nincs a tömítés, csak már nagyon-nagyon öreg. Nincs rajta egy marha nagy lyuk, vagy ilyesmi, de ránézésre lefogadom hogy cserélni kell.
Ha már levegőszívásról beszélünk: van marha jó légszűrőházam, ami tud levegőt szívni a motor alól (nagy nehezen találtam átvezető csövet) a jó melegből, és közvetlenül a hűtőből. De mi szabályozza, hogy honnan? Valami rugós szerkezet leledzik a házban, de az olyan halott, mint hat más. Ez majd télen lesz probléma?
TL: 16:00-ra megyek az ügyvédhez, utána ráérek. Ha lesz hangulatom (asszem tudod miért), beférek?
IC: Mekkérdezem, lehet, hogy van nekünk, akkor viszonylag fájdalommentesen hozzájtuhatsz. (Cseredarab növeli az esélyeided.)
Klbraktár: átköltöztünk, a romoktól is megszabadultunk viszonylag könnyen, de az új raktár csak ideiglenes elhelyezést biztosít néhány hónapra. Ha tudsz te vagy valaki más egy kb 100-120 nm-es helyiséget, ahova betehetnénk az autóinkat pihenni, és lenne lehetőség néha megátogatni (neaggyisten szerelni), akkor ne fojtsa magába az infót.
Üdv Urak!
Nem szeretnék belefolyni a szakmai fórumba ( nem is értek hozzá ) csak egy kérdés Turbo Ladának.
Akkor holnap, vagy szerdán külditek a gumibakokat?
Tudod, telefonon ledumáltuk!
Köszi.
Ameddig a karburátor talptömítésed ki van szakadva, tehát a motorod fals levegőt szív, addig nem lehet a motorodat beállítani.
Milyen tömítés garnitúrát keresel?
TL: a motor olyan állapotban van, amilyenben hallottad, több infót nem tudok adni... hacsak nem annyit hogy gyújtás lenne. Amatőr agyammal ebből azt szűröm le, hogy bizonyára benzin nincs.
A karburátorok és a motor közti tömítés, jó vastag gumi, olyan szita állapotban van hogy a méhek telehordják mézzel. Gondolom, nem a legjobb, ha ilyen. Erre mondták a sok-sok ezer forintot.
Nagyon kéne a helyrepofozás, mert most talán 70-80 lóerős a gép, amivel kb. samarás teljesítményre képes. Szóval megy, de jó lenne ha négy hengerrel menne... Mit szólnál egy szerda délutánhoz?
GTV-s: A csomagtérzáram a megfekvés jeleit mutatja. Mennyire könnyen lehet ilyen lőni, és mennyiért? Legrosszabb esetben átszerelem az egészet Samarára, a rögzítőpontok hasonlóak és abban már praxisom van. :)
A tükörrel nincs baj.
Mi az ábra a klubraktár költözésével?
Szia IC, a tükörhöz nem tdok hozzászólni, csak annyit talán, hogy ezt a formát gyártotta a Vitaloni is, California néven fut/futott.
TL egyelőre el van foglalva a turbo ladájával, mikor utoljára beszéltem vele, már járt a motor és az első indexet kereste, amit én operáltam le szombaton. A szélvédő viszont még nem volt bent a kocsiban. Ha hazaér, biztos feljön ő is, légy türelmes.
VISSZA A HALÁLBÜNTETÉST!!! Volvó ellen elkövetett bűnért saját zsírjában kiégetni a delikvenst!!! :(((((
Egyszer, Úristen, csak EGYSZER lássam meg hogy valaki ilyenben töri a fejét... nem sokáig lesz azon a fejen mit törni...
Részvétem, Fargo mester. Felajánlom, hogy ha netán megölnéd az illetőt, akkor a rendőrségen tanúsítom, hogy láttam ahogy a pali menekülés közben tarkón lőtte saját magát miközben kötéllel a nyakában a vonat elé ugrott, ergo te teljesen ártatlan vagy.
Alig kellemesebb téma: a honlapom frissítésének következtében előállt tudáshiány oda vezetett, hogy a mai zárthelyin felálltam és kijöttem. Na de az Alfámhoz jöttem ki!!! :)))
Tudom, hogy nagyon csúnya dolog, de kezdem élvezni, hogy nézik a kocsimat! (Azzal mentegetem magam, hogy nem számít felvágásnak, ha a kocsim harmadannyiba került, mint egy Suzuki.)
Larini: kösz a biztatást. De azért ugye látszi valami különbség az első négy és a második öt fotón fennálló állapot között?
Igyekszem abba a kategóriába kerülni, akiknek az autóját látva büszke vagy arra hogy alfás vagy. :)
Egyébként én is a gyári cuccok híve vagyok - SZVSZ a gyár nem véletlenül küldte ki azt a kocsit a kapun úgy, ahogy kiküldte. Az utólagos cuccok 90%-a iszonyat, 9%-a kb. olyan mintha semmi nem lenne rajta, viszont 1% gyönyörű szép tud lenni. Csak hát az 1%.
Nemrégen volt a Képes Autó Expresszben egy sorszámozott 155, gyári DTM karosszériával. No comment.
Al-fan, Joe: engem is mindig hülyének néznek, ha villogok! Egyszer találkozzunk egy parkolóban, menjünk köröket egymás körül, és villogjunk egymásnak percenként ötvenszer, mint állat!
GTV-man: voltam a Kárászynál, három hét múlva talán már nem nekem kell emelgetnem a csomagtartófedelet. Voltam a Lehel úti Alfa-boltban is, de nem tudtak semmit mondani a GTV-hez, vagy csak marha drágán.
Végül próbáltam üveget vágatni a csepptükrömbe, első körben hülyének néztek, aztán nagy nehezen kötélnek álltak. Kiderült hogy hiányzik a tükörből egy alkatrész, ami szinte jelentéktelen, csak nélküle kiesik az üveg. Honnan a fenéből szerezzek én pótalkatrészt egy húszéves csehszlovák tükörhöz? (Az évezred stílustörése ez a GTV-n, de szerintem jól néz ki!) Na majd holnap kiderül, mit alakítottak.
TL: tuti, hogy nem tudom meg, mennyibe kerül a motorlélekbúvárkodás? (A tömítésre a fenti boltban tízezer fölötti árat mondtak, padlót is fogtam...)
Olvastam bemutaatkozásodat, ezért bátorkodom zaklatni:
(Imádom a francia autókat, meg még sorolhatnám a francia dolgokat amiket szeretek:
Na jó a sajtokra, borokra gondottam, meg az impresszionistákra.
Ha idén leszel 30, szeretettel várunk toicunkba: "Hol vannak a 30-ass fúk?"
Nézz be....
P
PS: te jó ég milyen helyre keveredtam. itt jobban szeretik az autókat mint a nőket:))))
Potenciális 30-asok???
Al-fan!
Mi volt a gond az ültetéssel? Bartók Béla út vagy az, hogy nem tudtál sehol parkolni (hány centivel volt lejjebb a kisPunto)?
Sportdobot megtekintheted élőben is, korábbi hozzászólásokban kitárgyaltuk már a dolgot...
Ezek szerint te még ma találkozol larini testvérrel, érdeklődd már meg, hogy mekkora a várakozó sor. üdv,
QV felnit hirdettek az extra-n (Alfa webklub), a srácot én kerestem mailben, állítólag még megvan a cucc (de ha minden igaz, az egyik felni javítva volt).