A testkábel blokkhoz csatlakozóásánál a rögzítőcsever menet szokott eldögleni. Helicoil-al kijavítod és utána jó lesz a csatlakozás. Nézd át a kábelezést tüzetesen, nem érintkezett valamelyik pozitív potenciálú vezeték a blokkhoz, vagy valamihez, meg kell nézni, hogy nem dörzsölődött ki, illetve a klima csövet is végig kell nézni, hogy nem ér-e hozzá valamelyik bazivastag madzaghoz, mert azok úgy kidörzsölik az alucsövet, hogy egy kiados kánikulánál úgy elmegy a gáz a klímából, mintha ott sem lett volna.
A mainap egy újabb élménnyel lettem gazdagabb, amit a Land Rover Discovery nélkül nem élhettem volna át!
A pár héttel ezelőtti indítómotor csere óta elszakadt érdekes mód a kézifék bowdenem, teljesen váratlanulúgy, hogy nem is használtam.
na jó megrendeltem, meg jött a héten Englandból, azt ma du rávettem magam, hogy kicseréljem, ami kisebb nagyobb nehézségek, szentségelések árán sikerült is. Modnom fasza, akkor menjünk vele egy kört. Anya, gyerek be, irány a Duna. Homokoztunk egy félórát a gyerekkel, azt haza felé beugrottunk a benzinkútra. Mikor kijövök a kútról ér az első meglepetés. Az autó nem indít. Ugyan az a probléma, mint a korábbi indító motorral. Sebességbe betettem és és elkezdtem lökdösni. az autót, majd indítóztam. A 3. ilyen után be is indult. Mondom nagyon fasza, mint a korábbi motornál ami végül kiderült, hogy leégett. Beülök a kocsiba és éget műanyag szag a kézifék felől. Ha hiszitek, ha nem füstölt a kézifék bowden műanyag burkolata. A bowden belazulva, kampó vége. Kb 1 órája lett beszerelve és vége...
Az létezik, hogy az indítómotor testkábele nem érintkezik a kaszntival rendesen (vagy sehogy) és ezért ez volt az átmenet a kettőközött (és így felizott)?
Szóval kezdhetem ezt előlről. Mindez azért érdekes, mert 1 hét múlva lejár a műszakija. De remélem ennél nagyobb bosszúság nem fog érni az életben.
A alarm ECU-ról annyit kinyomoztam, hogy a Defikhez készítettek olyan vezérlőegységet, amelyik nem tud ajtózárat nyitni. Ennek aztán tényleg mi a fasz értelme volt, vannak olyan pillanataim, hogyha akkor bekerülnék a land rover fejlesztő központjába, valószínűleg félholtra verném a bandát, mégha mindegyik egyed kétszer akkora mint én vagyok és fekete övesek vagy hat küzdősportban és utcai harcos világbajnokok, akkor is én nyernék az tutti. Csodálkoztak ezek a kretének, hogy csökkennek az eladások,ezeknek tényleg indiai főnökség kell, mehetnének tealevelet meg rizst legelni.
De attól még jó gép a Defi, csak lehetne sokkal jobb kis apró módosításokkal, nem kell a világot megváltani, de ha van egy híres termékem, akkor fejlesszünk rajta, és ne úgy, mint legutóbb, hogy egy terepen használhatatlan szarra cserélik (DC100), hanem szépen átgondolják, hogy mit csesztünk el, megnézzük a naptárat, hogy milyen évszázadban vagyunk, megpróbálunk ahhoz igazódni.
Jól kidühöngtem magam, ezt ki kelllett írnom. Anno, amikor a Disco-t ujitgattam, akkor is voltam ilyen idegállapotban, majd amikor összeállt a gép, akkor már csak mosolyogtam ezeken a dolgokon :) Egyébként tényleg elgondolkodtam azon, hogy miért is a Disco-t akarom eladni, egy apró sajtcetlire nagy betűkkel össze tudom írni a hibáit, amiket egy hétvége alatt ki tudnék javítani és fogok is, ha el akarom adni :)
Annyit sikerült megtudnom a kocsiról, hogy kasztni cserés volt, ezáltal egy csomó minden utólag került beépítésre a kocsiba, nagyszerű mesteremberek keze munkájával.
ezt nem hiszem, ha nem világít, nem is látod, egyébként meg a sima 7 pólusú elektromos bekötést (az utólagost) mindig a hátsó lámpák előtt kötik be mind a két oldalt, nem is szórakoznak azzal hogy megkeressék a gyári csatlakozást meg hogy van-e egyáltalán. nameg ha meg is találnák, olyan csati biztos nincs nekik kéznél.
szal szerintem a 7 pinessel nem vacakolnak, a 25-össel talán már igen, de nekem olyan nincs.
nem rossz, nekem is cserések már pollenszűrők megint. az eredeti asszem csak sima szivacs vagy mifene volt, annyit is ér, ráadásul el is porladt a 80 %-a nekem is már.
más: ma vettem észre, hogy amikor utánfutót húzok, akkor indexeléskor jelez a műszerfalon egy kis utánfutós ikon. egészen felvidított, legalább volt értelme a rendes helyére bekötni drótokat, nem pedig a lámpáknál szétbarmolni, mint általában. eddig nem is tudtam hogy létezik ilyen visszajelző a műszerfalon ..:-)))
Ma ezt csináltam meg. Ha egyszer rájövök hol ázik be az autó akkor vissza is rakom a helyére. A szivacs szó szerint elporladt. most már talán nem megy be minden szemét a pollenszűrőbe.
Ezért mersz olyan felelőtlen kijelentéseket tenni, miszerint "mire a nyócas lemez elrohad, addig ráérünk"! :)
Basszus, egy japán autót leraksz este, és reggel lehet, hogy hiányzik belőle egy darab. De nem ellopták, hanem elrohadt. Teljes metamorfózison esik át, szerintem még csak nem is por lesz belőle, hanem egyből valami gáz formájában távozik. A reggeli rutin öreg japán autónál nem úgy néz ki, hogy imádkozol a zökkenőmentes beröffenésért, a működő fékért, hibátlan elektromos rendszerért, mert az garantáltan jó. Hanem ellenőrzöd, hogy megvan-e még a küszöb, a taposó, a lengéscsillapító bekötési pontja, váznyúlvány stb, mert ezek a fiatalsághoz hasonlóan gyorsan múló dolgok!
Bár a videódat elnézve láttál már te is közelről illékony fémet. :)
Én végigszenvedtem a Disco lökösgyártást, amivel minimálisan sem voltam megelégedve, amikor felszereltem a Defire a gyári lököst, akkor elgondolkodtam pár dolgon :) A hobbi az hobbi.