Keresés

Részletes keresés

mdbz Creative Commons License 2013.01.30 0 0 49667

"Vajon valóságos vízdaru volt vagy csak primadonna? :-)"

 

Elnézésedet kérem a késedelmes válaszért, de idő be telt míg megtaláltam azt az embert aki biztosat tudott mondani.

 

A daru a hatvanas évek végéig a pécsi fth Pécsbánya-Rendező kocsiműhelyben, (ez volt valamikor az MPV üszögi fűtőháza)a bánya felé vezető vágány mellett ált. Sikerült megtalálnom az egyik embert aki részt vet a leszerelésében, és a jelenlegi helyen történő felállításában is. Ilyen volt működő állapotában is!

Előzmény: manhattani (49301)
gumidani Creative Commons License 2013.01.30 0 0 49666

Kedves Bugadoktor!

Köszönöm szépen a halszállító kocsikról írt részletes ismertetést.

Írtad, hogy „A 60-as évek elején bővítették a vagonparkot, korszerű 4 tengelyes, RIV forgalomra alkalmas kocsikkal Ezekből 10 db. Dunakeszin, és 10 db. Fehérváron készült.”

Varga Károly Vasúti járműgyártás Istvántelken c. írásában http://www.ujpest.hu/galeria/intezmenyek/helytorteneti_ertesito/uhe-201203.pdf

azt olvastam, hogy 1962-ben vásárolni tervezett 20 db. 4 tengelyes kocsit a cég. Ebből 10 db. 1963-64-ben Istvántelken (MÁV Landler Jenő Járműjavító) készült el.

Nem különösebben lényeges, de gondolom, hogy a Dunakeszi – Istvántelek képezheti az ellentmondást. Magam részéről inkább az Istvántelekre tippelek. Ott volt teherkocsi-javítás, ellenben Dunakeszin személykocsikat javítottak és gyártottak. A két üzem pedig elég közel van egymáshoz, így keveredhet a szóbeszédben, vagy az emlékekben. Székesfehérvár nem kérdéses, hiszen ott mindig is teherkocsi-javítással foglalkoztak.

Sajnos a vasúttörténettel foglalkozók a vontatott járművek történetét a mozdonyokénál lényegesen kisebb intenzitással kutatják. A nem vasút-tulajdonú, un. magánkocsikat szinte teljesen negligálják.

Ezért nagyon értékesek – legalábbis számomra – az általad írtak.

Előzmény: bugadoktor (49432)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.30 0 0 49665

030 Fertőboz 

075 Hatvan 

034 MVP

 

A fertőbozi a GySEV-től időnként lát karbantartást, csak rémlik, mintha mostanában is történne vele valami (Sanyi biztos tudja), a hatvanit (róla nincs saját képem) viszont - úgy tudom - azóta "kajálgatja" a természet, amióta ott ácsorog.

 

  

 

Előzmény: Mágus23 (49664)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 49664

Tisztelt Urak ! 520 as ból mennyi gép maradt meg itthon  és milyen állapotban?

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49663

No és hát ehhez a naphoz két hangjelenet is tartozik. Az egyik a Rekviem első áthaladási jelenete.

A másik még előbb, Solymárban készült:

 

424 009_88jun_Solymar va.mp3

 

Helyszíni környezet: Sorompótól Pilisvörösvár felé kb. 50 m

Jelenet: Indulás Pilisvörösvár felé

Előzmény: manhattani (49656)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49662

ÜDV! A felső kettő 1979 ben Hatvanban  a bal: Hatvan állomás jobb: Hatvan fűzőházi kijárat gép 411 118 Az utolsó Vác fth.

Előzmény: Madrone (49661)
Madrone Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49661

Szia!

 

Köszi a képeket.

 

A 3.-at tudom hol van, ez a Hámán (Füsti)-ből jövet/menet készült, a sportcsarnokot felismertem.

Talán egy nosztalgia tehervonatot  látunk?

 

A másik 3 helyszín nem ismerős. Tudod esetleg ezeket és a képek készítésének időpontját?

 

Az első két gépnek sajnos a pályaszáma nem látszik, egyébként nagyon jó képek!

 

A negyedik mozdonynak a kéménye olyan rövid, mint a korai időkben volt, pedig valószínűleg a gőzkorszak vége felé készülhetett a fotó.

Előzmény: Mágus23 (49653)
Madrone Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49660

Üdv.!

Köszi a filmet, nagyon szuper!

Szenzációs élmény volt az ősszel újra látni és rajta lenni ezen a mozdonyon.

Köszönet mindenkinek akinek munkája lehetővé tette, hogy ismét gőzben legyen.

Fantasztikus lenne, ha utazást is lehetne vele tenni a Parkon kívül is korhű személykocsikkal.

 

 

Előzmény: Törölt nick (49649)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49659

Egy nem túl jó, de ma már historikus értékű kép, ugyancsak Józsi gyűjteményéből.


411,118 - 1998. augusztus, Kiskunhalas. Günter Kwiotek felvétele

 

 

Előzmény: Mágus23 (49653)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49658

További képek ugyanarról a napról. A képek Józsi gyűjteményéből származnak, Mező András felvételei.

 

1-2 Budapest, Nyugati

2-3 Esztergom 

 

   

 

  

 

Előzmény: manhattani (49656)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49657

És ugyanott a 247-esen 2009. szept. 12-én. Akkor még nem tud(hat)tuk, hogy ekkor és itt vezet(hetett) életében utoljára (gőz)mozdonyt. Ma katartikus érzés, hogy elment(h)ettük az utókornak...

 

    

 

    

 

Előzmény: manhattani (49656)
manhattani Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49656

Balázs Józsi munkában.

 

 

A 009-esen, Esztergom felől, 1988. június 11-én.

hmsoft Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49655

Élvezetes volt, köszönöm.

 

hm

Előzmény: Törölt nick (49649)
róbertke Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49654
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49653

De az. Mert minden jól látható és jól élvezhető rajta. Dolgoztam én  eleget fimstúdióknak, pedig ott aztán minden volt ami profi. Csak a végeredményt ne firtassuk... Itt viszont bárhogy is készült a végeredmény meg igen jó. Sok úgymond "profi" nem tudja ezt produkálni. De ha már Trúmann akkor képek

Előzmény: Törölt nick (49651)
C50 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49652

Köszi, jó hallgatni a Truman csattogását.

Előzmény: Törölt nick (49649)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49651

Nagyon kedves vagy, de azért a valóban profi videósokat ne irritáljuk azzal, hogy ezt a kizárólag vasútbarátoknak szánt „összeállítást” is filmnek „becézzük”. Én inkább (amatőr) videóval illusztrált „hangjelenet füzér”-nek titulálnám. A hangtartalom talán már közelebb áll a profihoz (végtére is nem ezek az első felvételeim), de persze nem e kombinált és tömörített formátumában (amivel ráadásul a vágóprogram is elég csúf dó’gokat művel). :)

Előzmény: Mágus23 (49650)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49650

Üdv! Nagyon jó a 411 es film gratulálok profi munka és köszönet,hogy láthatjuk.

Előzmény: Törölt nick (49649)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49649

"...a dízelmozdonnyal fűtött gőzmozdony projekten belül egy önmagában is nyereségesnek kinéző alprojekt képezhető..."

 

Alázattal adózom a korlátlan fantáziát indikáló egyre briliánsabb ötleteknek, nagyon teccenek! Folytassátok!

 

Szerencsére van egy, a valósághoz közelebb álló projekt is, amely tavaly bíztatóan bevétel-ígéretesnek mutatkozott. Ismerjük a nehézségeit, de azért drukkoljunk neki!

 

Őróla van szó

 

(Akinek nem indul, katt ide!)

Előzmény: hmsoft (49647)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49648

Üdv. A Kandó mozdony legalább valamennyire rokon a gőzmozdonnyal az is rudazatos sőt csatlórudas is. Egyébként egy zseniális dolog a fázisváltós mozdony,kár hogy a V 44 et nem a fázisváltós rendszer és az egyedi hajtás irányába fejlesztették sokkal sikeresebb lehetett volna. Pedig én nem szeretem a villanygépet.  A Kandó az kivétel ez alól.   

Előzmény: pg54 (49646)
hmsoft Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49647

A NOHAB esetében egyenáram lesz, így van. Ha a közönségnek NOHAB helyett jó a GySEV-es Ludmillák egyike is, akkor meg lehet spórolni a halakat és a gázolajgyártást. De attól tartok, úgy csökken a közönség és vele együtt a bevétel. (A pí-hal elmaradása miatt további bevételcsökkenéssel kell számolni.)

 

hm

Előzmény: pg54 (49646)
pg54 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49646

Amúgy meg nagyon lényeges különbség van az egyenáram és a váltóáram viselkedése között: a kandó-mozdonyokon váltóáram folyik a vízellenálláson keresztül, de ha egy Nohabból vezetjük át a kábelt, az egyenáram lesz.

Javítsatok ki, ha tévedek!

 

Szóval egyenárammal keletkezik durranógáz, váltóárammal gyakorlatilag nem.

Előzmény: hmsoft (49642)
hmsoft Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49645

Az oxigénnel telített főtthalat a különvonat étkezőkocsijában irgalmatlan összegért fel lehet szolgálni, és biztosan akad, aki meg is eszi (egy kis marketing kell hozzá, és megfelelő elnevezés, például pí-hal). A halak folyamatos újratelepítése tehát nem probléma, sőt, a dízelmozdonnyal fűtött gőzmozdony projekten belül egy önmagában is nyereségesnek kinéző alprojekt képezhető belőle.

 

Ha meg a hengerbe egy pl. Bosch gyertyát teszünk

Nem, azzal a hidrogénnel valami mást kéne csinálni. Szénnel kezelve szénhidrogént lehet kapni belőle, ami visszaforgatható a fűtést végrehajtó dízelmozdony gázolajtartályába. A szén pedig nyugodtan elhelyezhető a gőzmozdonyon, így még a különmenet utasainak az illúzióját sem rontjuk.

 

hm

Előzmény: manhattani (49644)
manhattani Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49644
Úgy egy óra út után oxigénnel telített főtthal nyerhető (hungarikum).

Ha meg a hengerbe egy pl. Bosch gyertyát teszünk, a kiütés ereje jelentősen nő.
Előzmény: hmsoft (49642)
manhattani Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49643
Korábban amerikai expresszvonatokon a mozdony gőze hajtotta a légkondicionàlót.
hmsoft Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49642

Esetleg néhány hőálló halat lehet a kazánvízbe telepíteni, amelyek a keletkező oxigént elhasználják. A gőzdómban a gőzzel együtt összegyűlő hidrogén maradhat (úgyis el fog távozni a gőzzel).

 

hm

Előzmény: pg54 (49636)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49641

Üdv! Nagyon köszönöm és a linket is nem is gondoltam mi mindennél próbálkoztak gőzhajtással.

Előzmény: rezgaras (49626)
manhattani Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49640
Magam ilyen vízellenállásos játékot az Èszaki-Hámán-Èszaki-Füstiben láttam, a fordítón. Ott volt vízbontás, mert sűrűn utána kellett tölteni a tartályt a ceglédi kannából.
Előzmény: hmsoft (49629)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49639

Franz Schubert VIII. (befejezetlen) szimfónia, I. tétel (Allegro moderato)  (E.a. Hamburgi Szimf. Zkr., vez. Günter von Trifch)

Előzmény: V43-1123 (49637)
manhattani Creative Commons License 2013.01.29 0 0 49638
Ott nem, mert az felül nyitott.
Előzmény: hmsoft (49629)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!