Az enyém is pihen. Ezeken a csúszós utakon még négy kerékkel is veszélyes. Pláne. hogy egy kisebb elkottázás és sok százezres kiadás az ajándék. Majd 10-fok körül megint megnyergelem.
Széles utat mindenkinek. Békés Karácsonyt és kilométerekben gazdag Új évet!
Egy összzejövetelt támogatnék és szintén tudok invitálni rá plusz egy SW T400 tulajt. Jó lenne, ha csatlakoznának többen és akkor tényleg csak szervezés kérdése.
Az én gépem most téli álmot alszik leponyvázva. Akku csepptöltőn és márciusig nem is szándékozom felébreszteni. Nem sok elvetemült mocis merészkedik ilyenkor az utakra.
Ha ennyire ragaszkodunk a gyári alkatrészekhez, akkor a gyári előíráshoz is kellene. 48K-nál már a második eredeti szíjat kell beépíteni és slussz.
Tudom nem olcsó kategória ez a gép és vásárláskor a fenntartási költségeket is be kell kalkulálni a költségvetésbe, én mégis keresném az optimális megoldást. Egy jó minőségű nem gyári szíjjal, ha biztonsággal elmegy mondjuk 20K-t akkor én nem ragaszkodnék a gyárihoz. Ha 28mm-t adnak meg szélességre, akkor nem értem miért keskenyebb több mint másfél mm-rel egy szíj. Az már nálam simán beletartozik a nem csereszabatos kategóriába főleg hogyha 26mm-nél mindenképp cserélni kellene.
A Hondánál néztek utána, hogy mennyinél van előírva. Ez nem jelenti azt, hogy nem jól cselekedtél a szíj vastagságának ellenőrzésével, sőt. Ez egy átlagos felhasználásnál érvényes adat csak. Fékbetétet sem akkor cserél az ember amikor a gyár előírja. Ha korábban elkopik, nem hiszem, hogy betartanám az előírást.
Most kérdeztem utána a Hondás kapcsolatomnál aki mellesleg jó barátom, hogy mikor kell cserélni a szíjat. 48000 km az előírás. Így bőven ráérek a 17000 megtett km-el. Érdemes így kalkulálni. Egyébként 55.000 Ft a lista ára a Honda szíjnak, hivatalos márkakereskedésben.
Szerintem kár okoskodni bizonyos tételeken amikre mindenképp szükségünk van. A neten kicsit túrva hozzá lehet jutni a Mitsuboshi szíjakhoz akár 22 ezer forintos árakon is. A Honda feliratos szíjak pedig 32 ezer körül elérhetőek.
De.
Ha valaki bemegy a magyarországi Honda képviselőjéhez akkor sajna ennyi az ára. Erre garancia van sőt bizti azt kapod amit kértél. Olyan mint a Honda. Azt kapod amit ígér. Ennek ára van. Ha épp a bármelyik neten vásárolt olcsó darab pl 130-nál épp elszakad mert miért ne, akkor mekkorát spóroltál? Ha ugyanezt a Honda szíj teszi? Visszamész a vásárlási és beszerelési számláddal némi elbírálás után kifizetik a kár összeget. Kötelesek. Persze ha túlélted! Én már belefutottam ilyenbe. Megvettem az olcsóbb szíjat. 500 km után porrá szakadt. Szintén Honda volt csak 50ccm-es 3 kerekű. Alig találtuk meg a maradványokat. Akkor felraktam a gyárit és még sok ezer kilométert tettem meg vele.
Honda márkaképviselet Nyíregyháza, itt vásároltam.
A gyári sajnos ennyi, az általad belinkeltet, és más boltot is felhívtam, kértem őket mérjék meg a szélességét meg is tették,
és nem érte el a szíj szélessége az általuk megadott értékeiket, 26,4... mm-t mértek, elismerve, hogy ez névleges méret, és a többi robogószíj
is keskenyebb a gyári értéknél, amit ők sem értenek, de így kapják.
A gyári szíjra nincs gyártó írva, feltételezem, hogy ez is Mitsuboshi, mely egy kiváló szíj, ha vissza lapozol a 4. oldalra ott láthatod, hogy
6000 km futás alatt 0.22 mm volt a kopás mérésem szerint, tehát a tizedeken is sok múlik, 26 mm-es alsó határhoz közelítve
emelkedik a fordulatszám vele kis mértékben a fogyasztás is.
Tehát a hozzá árult szíjak is tökéletesek, de hamarabb elérik az alsó értéket, lehet kettőt kell cserélni, míg a gyáriból egyet, ha igényes az ember, ha nem hagyja futni 153 e km ig mint az olasz példa szintén a 4. oldalon.
Szóval egyéni meglátásom, hogy az ajánlott után gyártott szíjak 5 tizeddel a valóságban keskenyebbek, ez lehet a gyár tiltása is nem engedik a beszállítójuknak a pontos méretet külső forgalmazásba.
Most 28400 van a motoromba, a télen cserélem, szíj 26.27mm elvileg még mehetne, szétszereléskor derül ki hogy görgőt is kell e.
Erős biztonsági ráhagyás van a gyárilag meghatározott 24 e km es csereintervallumban 30 e km biztonsággal futható normál használatban.
Jó erős a fényük és viszonylag homogén, nem bántó és nem is túlzottan hideg. Bár kollégám megjegyezte, hogy szerinte kicsit bazári lett tőle lényeg, hogy szerintem meg nem. Sajna műszakinál ki kell szedni, de nem nagy ügy szerencsére. Már csak a tartósságuk a kérdés.
Én csak azért írtam hozzá mert két áramkörös kapcsolót a legegyszerűbb fellelni. Talán még otthon is akad. Persze célszerű jól passzoló formát és megfelelő helyet keresni, ha már a gyári megoldás nem adatik meg, bár a legjobb helye kétségtelenül a jobb hüvelyknél lenne.
Kizárólag túrázásra használom a motorom, ezért szükséges a telefon jó rögzítése, hiszen a menet közbeni telefonálás, GPS. használat,zenehalgátas,
beszélgetés motoros társsal, bluetoot- on megy.
Próbáltam fix helyet keresni, és stabil rögzítési pontot, melyet lukak nélkül lehet megvalósítani, a későbbi eredeti állapot visszaállítható legyen.
Így esett választásom a kormányt burkoló elem közepén lévő Honda logó-ra, ezt óvatosan eltávolítva alatta képeztem ki egy furattal a rögzítési pontot.
Egy rövid kb.40 mm átmérő vastagfalú műanyagcsövet ívesen kialakítottam és lefenekeltem, átmenő csavarral rögzítettem, majd ehhez a telefonhoz vásárolható autós tartót rögzítettem, a platnit úgy alakítottam, hogy az eredeti Honda logó is alá férjen, matt fekete festést kapott.
Jól vizsgázott több ezer km-en , nem remeg, könnyen kezelhető. ez a helyzet még nem takarja ki a műszereket.
Tápellátás a kormányburkolat alatt elhelyezett USB csatiról.
Hát igen!A Hornet után ez egy teljesen más kategória!
A Hornetet azért adtam el,mert bővült a család és kellett egy nagyobb autó!
Most kimaradt 3 év és jövőre újból motorra szeretnék ülni!
A baráti körben vegyes a motoros társadalom,mert egy részének Burgmanok vannak,a másik részének pedig nakedek.
Már kaptam ajánlatot,hogy egy 400 vagy 650-es Burgmant is elhozhatok pár napra és akkor el tudom dönteni,hogy maga milyen a robogós érzés!
Most úgy érzem,hogy azért lenne jobb,mert melóba is könnyebben eljut vele az ember,meg ha csak egy gyors Balatoni fürdőzés kell akkor is be a cucc az ülés alá és ,mehetünk!
Nem kell mindig nyakig beöltözni protektor stb.Igaz egy robogóra is fel kell öltözni rendesen,de gondolom értitek,hogyan gondolom!
Meg a feleségem is azt mondta,hogy egy robogón szívesebben felülne mögém!
A Hornetten kétszer ült,de nem igazán hatotta meg a dolog!
A projekt pedig úgy áll,hogy nézegetem őket,de ugye most nem kell elsietnem a dolgot!
A szezon vége van,az árak is ugranak talán lejjebb,van időm most bőven.
Ha találok valamit jót,úgyis elmegyek aztán megnézem!Igaz próbát már nem nagyon tudok vele menni,mert az útviszonyok már nem olyanok mint nyáron,de legalább az üléspozíció,külső stb. meg tudom nézni.
Szerintem egyszerűen írtam le nem túl szakmai szavakkal. Olyanokat én nem ismerek. A kapcsoló egyik pontját kötöm össze a másik két ponttal. Ha mondjuk két pólusú a kapcsolóm ez akkor is működik csak akkor két vezetéket közösíteni kell.