Tudom jól az elv és a gyakorlat néha nem ugyan az. Köszi szépen, megtaláltam a csatit, levettem a kereket, stabilizátort kicseréltem bal oldalon, de nem tudom folytatni mert 6 ra mennem kell, asszonyságért, majd csak utánna. a szenzor szerintem szakadt, vagy legalábbis a csatinál 0.24 ohmot mértem ami egy picit szerintem kevés.(lehet a mérőzsininóré ebben a hidegben). De később több időm van majd kikeresem mennyinek kell lenni.
Sérülés nem látszik, de nem lehet kizárni. Hazajöttem cserélem a másik oldali stabilizátort, és összehasonlítom. valami azt súgja , hogy igazatok lesz.
Nekem is van ilyen... Diag nélkül nehezebb, de le lehet egyesével húzgálni őket, akkor kiderül melyik a ludas vagy csak 4 szenzorral indul el? Egyáltalán csatlakozása van (ha igen, merre találom), vagy beöntött kábeles?
Nálam aláfordított kerékkel végig lehet követni a csatlakozóig. Az nem egészen igaz hogy nem tud megsérülni bár nem nagyon elképzelhető hogy valami olyat kapjon fel a kerék ami ezt a viszonylag strapabíró kábelt meg tudja rongálni, de nekem télen a körbetekert, megfagyott jég vágta szét -legalábbis én így sejtem- így van rá példa hogy összejön.
A kábel szemrevételezéssel ellenőrizve, már amennyi kilátszik belőle.
Érdekes dolgok ezek, elviekben semmitől nem tud sérülni(de bármi kirághatja)
A csatlakozóhoz be kellett bújni a motortérbe,?
-mert ha meggúvadok sem látom.És alámászni nem tudok csak házelőtti emelős szerelés van itthon. Ha hétvégén minden összejön bent melóhelyen fel tudom emelni akár az égig is.
Mindkét esetem volt. A jobb első abs jeladóm megsérült a csatlakozó és a szenzor között félúton, csak tudatos keresésre lett észrevéve úgy viszont szembetűnő volt. Amíg nem nem működött addig zakatolt a pedál nekem is, és blokkolt a kerék. Meg lett forrasztva és jó lett. A kapcsoló dolog is volt egyszer, csak menet közben adta be nem úgy mint a sérülésnél ahol már indulásnál dobta a hibát. Megigazítottam a kapcsolókat amiken különösebben nem volt látható hogy kimozdultak. Azóta jó!
Ami igaz az igaz. A végén ugy is az lesz érzem, de egy picit bonyolutabb a dolog.
Kint vagyok Skandináviában :( A városban ami értelmes szervíz lenne a citroen, vagy a peugeot, esetleg a VW szervíz.A peugeotban kérdeztem, sajna legközelebbi időpont jövőhét péntek és ráadásul reggel. (ezt hogy oldom meg nem tudom)
A citroenben nem voltam odáig nem jutottam, de holnap bemegyek, és ha szerencsém van megnézik még a héten.
Mondjuk vizsgáztatnak ők is, és biztos időpontot kapok. Az autó kell, 15km re járok melózni, mikor még mindenki alszik. se busz se semmi, itt nincs ilyesmi. Biciklivel szétfagyok, meg robogóval is, és a gyerekekért nem éppen tudok elmenni robogóval az oviba.
HA nem kapok időpontot ezen a héten értelmes szervízbe, akkor bajban leszek.
Kis szervizek meg csak húzgálják az orrukat, és küldenek a márkaszervízbe. nem szeretik ezt a márkát, ezt már egyszer eljátszották velem még anno a 307 essel. A még kisebbekben meg nincs felszerelés hozzá. :(
Most jöttem hazafelé, megint bekapcsolt minden,és 1000% hogy elől van a bibi. a bal eleje rángat, azt lökdösi az abs de eszeveszett gyorsasággal, de csak lassításnál. Volt alkalmam, megtapostam, és ahogy nagyobb erővel fékezem, abba hagyja, Ahogy nyomom a pedált, van egy határozott kontúr. felette rángat alatta szépen összhangban fékezi a kerekeket.
3 hetem van vizsgáztatásig, de még a katalysator és a stabilizátorok cseréje rám vár.
Lehet most belekezdek az utóbbit lecserélem, még ma, és ha már lent van a kerék, leszedem a féktárcsákat is megnézem nincs-e valami kosz mögötte. Alánéztem délelőtt de a szenzorok csatlakozóját nappal sem látni, érdekele hová dugták el, ha már ott vagyok azokat is kiméregetném.
Szükségem lenne segítségre. Peugeot 807 2.2 benzines 2005 ös. Tegnap este "asr/esp not functioning" utánna pedig "abs fault" üzenetet dobott. Minden indítás utánn volt hogy elsőre,volt hogy 20-adik fékezés utánn. Hibakód nincs. Egyik kiolvasóval sem. Mivel késő este volt, nem sok időm volt tökölni vele. Biztosíték jó, pedál kapcsolók rendben. Kerekeket leszedtem egyesével megnéztem a szenzorokat, a 4-ből egy volt picit poros a többi tiszta. Törölgetés szenzorok vissza hiba elmút. Fél órán át kocskáztam vele éjszaka minden rendben. Blokkolás, kipörgés gátlók mint előtte. Ma reggel második fékezésnél alig volt lenyomva a pedáll és az abs elkezdte megint idő előtt lökdösni vissza. Olyan érzés mint ha traktor nyomba autóztam volna. Hibakód nincs,üzenet ugyan az, de leállítás utánn már nem tünik el.
A szenzorokat nem tudtam letesztelni este mert a csatlakozók nem láthatóak sötétnen kis lámpával -10 fokban nem volt kedvem a hóban aláfeküdni keresgélni.
Ha valakinek lenne valami ötlete hol keresgéljek azt nagyon meg köszönném.
Illetve azt is kérdezd meg csinált-e már ilyet. Mert az én szerelőm ugyanezt a luk készletet tette már fordba meg bmwbe is és mindegyik jó lett, csak az enyém sz.r. Azt mondják 2 embernek 1 napos munka ha a helyén van a motor (és lehet nem profi a szerelő).
a gépemmel sajnos úgy jártunk hogy a meghibásodott befecskendező nem jött ki, így meg kellett bontani a motort. Namost ha már kint van a motor akkor most könnyű kuplungolni is, ám az nem két forint, főleg nem ha a kettős tömegűt is cserélem. Az előéletéből nem tudtam kideríteni hogy volt e már cserélve, de 2 kiló van benne és teljesen jól megy, így gyanítom hogy már volt. Van valakinek tapasztalat abban hogy ezt lehet akkor is cserélni ha bent van a motor vagy így is úgy is ki kell majd szedni hozzá? Ha mindenképp motor kiszedős akkor lehet beleugrok, de ha nem kell hozzá kiszedni akkor most nem piszkálom.
Van is egy ötletem. 100-150.000-től lehetne indítani és 10.000-ként pl én 230.000-al vettem 308.000-nél járok és kellett lengőkarokat, fékeket, spirálrugókat, stb. cserélnem.
Lehet hogy komplikált lenne de mit szólsz ahhoz ha munkalap2-be rögzítenénk a valahogy a ráfordításokat persze ezt nem anyagi részről értem elsődlegesen inkább azt szeretném látni és láttatni hogy egy bizonyos kilométernél milyen hibák várhatóak. Persze ehhez sokan kellünk de talán mindenki látná hogy mennyire jó vagy nem jó az Ev2 mint kategória és ezen belül a saját autója. Így lehetne valami támpont az új tulajoknak hogy mik a várható kiadások.
szóval ártani nem fogsz vele, használni viszont igen.
Ellenben jó lenne, ha egységes jelölést használnánk a van/nincs esetekre, nem ragaszkodom a pluszmínuszkérdőjel hármashoz, lehet vn? is, csak legyen egységes.
Bocsánat ha úgy variáltam át hogy az valamiért nem tetszik kérlek módosítsd úgy hogy az számodra is megfeleljen. Nem sikerült + raknom mert mindenáron képletet akart csinálni így ami van ahhoz v-t raktam ami nincs ahhoz n-t.
Dehogyis, (igen, itt van vessző!) örülök, ha minél több információ kerül bele abba a táblázatba. Olyan kategóriákat vehetsz fel, amilyeneket akarsz, ártani nem fogsz vele.
Kértem jogosultságot a változtatáshoz, be vinném a Fiat-om adatait ha ...
Szerintem a motorkódot vagy lóerőt is fel lehetne tüntetni mivel 2.0-ból és 2.2-ből is több teljesítményű van. Másik ami nem egyértelmű hogy a elektromos tükör nálam pl. nem elektromosan behajtható. Ezt is érdemes lenne feltüntetni így ha turpisság van hamarabb kiderülhet. Remélem nem akadékoskodásnak veszed észrevételeimet!
Tegnap de mentünk de vasárnap este eladták. Ugyan bmv-ért mentek de meglátták és a bmv-t otthagyták. Szóval lemaradtunk róla, de azért nem adtuk fel. Próbáltam a pegueot honlapján kitudni hogy a felszereltség és a nevek hogyan passzolnak de komplett listát nem leltem. Hogy jönnek ezek egymás után? Melyik az alap, és hogyan tovább?
Szeretem, amikor engem idéznek! :) Ugyan, ez nem plágium! A fórum lényege, hogy gyorsan és lehetőség szerint pontos információkat kapjunk. A végén a szakik jogi nyilatkozata kellene, hogy áll-e így ez a vélemény...
Sok-sok türelmet a keresgéléshez, egy csöppet sem irigyellek, mert sokkal több a nagyon lepukkant verda, mint 4-5 évvel ezelőtt, de azért nem reménytelen.
A kínálatot átböngészve (FIAT, PEUG, C8, LANCIA) most nekem úgy tűnik, hogy kb. 2 misi az a lélektani határ, ami körül már talán lehet egy megbízhatóbb EV2-t venni.
Most készülök beszerezni egy 807-est. 2006-os van kilátásban, és tanácsot kérnék, hogy mik a nyűgös pontok amikre nagyobb figyelmet kell fordítani vásárláskor.
Szerintem nincs értelme rizikózni egy bontottal mivel a tied is enyém is behalt, tehát nem egyedi eset. Mi van ha egy hasonló állapotú hőmérőt veszel mint a tied. Majd ha eljutsz odáig hogy cseréled nézd meg a vezetékek állapotát, nekem el volt égve asszem mindkettő.
Ne, azt a videot nézd, mert ugye hülye mindenhol van és akkor a hétköznapi dolgok is veszélyesek tudnak lenni :) én pl pont ezért nem néztem annak idején a motoromban soha gyufával a benzinszintet :)
nem vagyok beszari, de speciel az ilyen konstrukciójú Lithium Polymer akkutól én félnék.
Illetve amíg rendesen kezelem, addig nem félek tőle, de amikor ilyen puffadás történik, az nagyon nagy gáz.
Olyan fizikai elváltozások történnek az akku elektródjában, amik gyakorlatilag a halálát jelentik. Ha nem is azonnal, de néhány 10-20 ciklus múlva.
Nagy a szerencséje, hogy ott akkor nem gyulladt ki.
És az a legszerencsétlenebb a dologban, hogy minden ezutáni töltés egyre nagyobb valószínűséggel vezet tűzhöz. Az ilyen puffadt LiPoly akkut nem lenne szabad használni.
Köszi, megvan. Közben a tolatóradar szenzorok közül is kiderült, hogy a jobb belső lázadozik. Mondjuk megértem, van rajta egy pici ütés, olyan, mintha kavicsot kapott volna. Viszont hogy az hogyan lehetett, azt nem értem. Mindegy, szereztem is helyette másikat.
Viszont külső hőmérőt egyelőre nem tudtam szerezni, ha valakinek van egy elfekvője, szóljon bátran.
Kuplungozás után-sajnos úgy tűnik hibáztunk,h nem cseréltük a lendkereket is,minden hisztije lett a kocsinak....
kezdte azzal,h "környezetszenny....ment.rendszer hibás.... átnézve észrevettem-ahogy ti is tanácsoltátok-hogy az önindító feletti 2db csati nem került vissza a helyére...problem megoldva.... most a jobb oldal légzsák hibát írogat folamat,asr esp hibat....néha induláskor mikor felvillan az esp hiba magától befékezi a kocsit.....fa.za... gondoltam kicserélem a kerék agyban a jeladót..,de későbbre halasztottam,mert nem bírtam rövid időn belül kiszedni... ma egyszer egy indításnál kicsit később indult be,és egy pillanatra csörgő hang,és magasabb fordulaton indult....mi lehet ez? / tudom,diagozni.../ ma délután pedíg elindulás után kiírta/hideg motornál/,h motorhőmérséklet túl magas,kiakadt a hőfokmérő/ugye ez digitális/,és a ventik is bekapcsoltak....majd 5 másodperc múlva elmúlott,majd még kétszer pár pillanatra eljátszotta....talán hőfok jeladó? nekem csak az a furcsa,h most egyszerre kezd el hülyéskedni minden.....
Eladóak az alábbi használt nyári gumik: 2 db 205/65R15-ös Goodride VH-680 94V DOT: 2013-as 2 db 205/65R15-ös Esa-Tecar Spirit 3 94V DOT:2012-es.
Phedra gyári mérete, de természetesen jó szerintem az összes EV II-esre.
Szerintem még egy nyári időszakot lazán kibírnak, műszakiztatáshoz is tökéletesek.
Nem ragaszkodom a pénzhez, jöhet pótalkatrész, vagy bármi, amiből neked felesleged van, nekem meg hiányom.
Fej nélküli plüssmalac, nagy mennyiségű romlott kefír, átszakadt hengerfej, lyukas dugattyú, elgörbült szelepszár, alig használt macskaalom, többször kifőzött teafilter, kávézacc, megszakad racsnis karfa (nekem is van ilyen), stb... nem érdekel.
Köszönöm a segítséget, ma kicserélték, és azóta jó. Jó volt minden a csapágy is, így megúsztam alacsony költséggel. Bár szerintem elég keveset fizettem, gyanús hogy valamit ők nem csináltak jól, az előző cserekor ezért inkább adtak kedvezményes árat, csak ne reklamáljak, vagy csak egyszerűen rendes banda, és szeretnék ha oda vinném máskor is.
Sziasztok Urak! Jó ez a videó link a műszerfal szétszedéséhez. Ki is próbáltam a a fejegység alatti konzolnál, ment is, de amiért neki álltam, nem sikerült. Hátha valaki tud segíteni. Azért álltam neki, mert a fejegység elfedésére szolgáló lecsúsztatható fedőt túlságosan erősen nyomtam le és egy koppanás kíséretében a rugó, ami arra szolgált, hogy a fedelet visszacsukja, leesett a műszerfa mögé. Most leszedtem a váltó körüli felső borítást, hátha megtalálom a rugót, meg hogy hogyan is lehet visszatenni a helyére, de nem az a rész vált szabaddá. Ezzel kapcsolatosan szeretném a segítségeteket kérni. Meg tudom én azt a fedőt bütykölni valahogy? Tudjátok, lenyomom és úgy marad, aztán ha kicsit megnyomom lent, akkor meg visszazáródik. Lehet bonyolult ahogy leírtam, de hátha tud valaki segíteni ebben.
Nálunk is ugyanez a helyzet. Ovoda párszáz méter, nejem meg hívott , hogy ég a kocsi mert büdösen füstöl, szerintem ez akkor van amikor gyujtási fázisban van leállítva és szellőztet.
A mai napon ismét szétment a fél éve kicserélt résolajcső.Összelocsolt mindent,volt füst,meg kinlódás mire helyretettem.A nagy küzdelemben lepiszkáltam valami rögzítő kapcsot a gázbovdenről.A gázpedál semmire sem,ill.minimálisan reagált,letyegett.Találomra visszatettem a kapcsot,sokkal jobb lett.Azóta megy a kocsi,de eltüntek a lovak.Egy ismerősöm szerint nem jó helyre raktam vissza a kapcsot.Tempomattal jól megy a gép,de normál üzemben nem pörög.Esetleg tudja valaki,hogy mit csináltam rosszul,vagy mi a megoldás.
Szerintem nem mert kb 70 fok körül szokott kiszelőztetni. A garázsba az lehet a baj hogy éppen elindul. Az autó indítása után 1-2 perc és leállítom. Ekkor szerintem el se indul igazán és már le kell állnia. Ilyenkor szokott szagos lenni és esetleg cigifüstnyi füst látszik. Máskor nem füstöl.
Nekem a Norbi azt mondta hogy szellőztetéskor az a füst amit kidob az lényegtelen, szerinte a kályhám rendbe van, márpedig ha alkonyatkor nézem csak ugy gomolyog a kocsi mellett felfelé a füst. Nappal nem látni. A másik hogy anno azt írtátok valaki hogyha 5-ször hibát észlel, hatodszorra már nem indul és asszem erre Alfás Theo írta hogy a biztijét kell kivenni és törlődik. Egy szónak is száz a vége, szerintem rendben van a kályhája csak ilyen.
Sziasztok! 2007. évi benzines C8-as tolóajtajaira keresek gumicsíkot, amley rázár a B oszlopra. Több bontót felhívtam, de nem tudnak adni, gyárit pedig nagyon drágának tartom (egy ajánlatot kaptam rá). Ha tudtok telószámot vagy e-mail címet, ahol érdeklődhetek, akkor megköszönném.
Jobb tükör alján van egy bub, az a hőmérő. Nehéz leszedni a burkolatot meg a tükörlapot de ha meg vagy akkor ott a hőmérő. Nincs csatlakozó hanem a kábelt el kell vágni, az újat meg bekötni. Nekem nyáron volt vele gondom: +35 fokban -30 fokot mért, így hiába kértem tőle 14 fokos levegőt úgy is kevert az általa vélt -33 fokos levegőhöz meleget. Hát gáz volt hogy sehogy sem lehetett hűteni a kocsit.
Sziasztok! Jó ez a videó link a műszerfal szétszedéséhez. Ki is próbáltam a a fejegység alatti konzolnál, ment is, de amiért neki álltam, nem sikerült. Hátha valaki tud segíteni. Azért álltam neki, mert a fejegység elfedésére szolgáló lecsúsztatható fedőt túlságosan erősen nyomtam le és egy koppanás kíséretében a rugó, ami arra szolgált, hogy a fedelet visszacsukja, leesett a műszerfa mögé. Most leszedtem a váltó körüli felső borítást, hátha megtalálom a rugót, meg hogy hogyan is lehet visszatenni a helyére, de nem az a rész vált szabaddá. Ezzel kapcsolatosan szeretném a segítségeteket kérni. Meg tudom én azt a fedőt bütykölni valahogy? Tudjátok, lenyomom és úgy marad, aztán ha kicsit megnyomom lent, akkor meg visszazáródik. Lehet bonyolult ahogy leírtam, de hátha tud valaki segíteni ebben.
Nem túlzottan látható a füstölés, csak cefet büdös. A ciklusok meg szoktak lenni többségében. A munkahelyemig ki is szellőztet. Amikor leállítom már nem megy. Hazafelé van baj, mert az ovi 300 m-re van tőlünk és ha ott leállítom és összeszedem a két gyereket már újra bekapcsol és 300 m múlva leállítom a garázsba ahova beszellőztet.
Hol kellett szétszedni? Le tudnád nekem írni, hogy a kályhásom meg tudja csinálni?
Tegnap, úgy 2-3 év után eszembe jutott, hogy van a rádion cd lejátszó is, és átváltottam cd-re (ami több éve benne van) és simán lejátszotta, tudtam a számok közt váltani stb.
Aztán a végén gondoltam kiveszem a cd-t, de csak halkan kerreg, de a cd-t nem adja ki.
Tudna valaki segíteni,hogy lehet az rt3 fejegységbe levő telefont beállitani pl irja ki a hivott félnek a telefonszámomat.,régi szám törlése stb.,vagy honnan tudnám letölteni a használatiját.Köszönöm
Szerintem nincs összefüggés, de vannak érdekes dolgok ezeknél a kocsiknál. Ha nincs köze a két dolognak egymáshoz akkor a hőmérőd és valószínűleg egy vagy több szenzorod halódik. A hőmérőt asszem egy tízesért vettem a Fiatban és én tettem be. A tolatóradar szenzoraira rálátsz ha befekszel a lökhárító alá. Azt nem tudom hogy a szenzorokra csatlakozó megy rá vagy belőlük jön ki a vezeték (mint nekem a kínainál) de egy próbát megérne lehúzkodni őket és egyesével tesztelni. Bár nem tudom mit reagál az agya ha nem látja a szenzort. A kínai működik 1 szenzorral is.
Mikori a kocsid? Ha 2005 előtti akkor csak 12 volttal kapcsol, persze egy szaki véleményét is jó lenne kikérni az állófűtés fórumon. Norbi és gibbonpitti vágja a témát. Nekem Norbi javította és kötötte. Nekem nem működik segédként mert cserélni kellett az agyát egy univerzálisra az pedig nem tud a digitális pinen kommunikálni, de nem is hiányzik. Szerintem a kályha agya jegyzi a hibát és nem a kocsié és így ha nem kap jelet nem tárolja el hibaként. SZERINTEM, de én nem vagyok szaki.
Két probléma megoldásában kérem a segítségeteket. Gyanúsan egyszerre jöttek elő, szóval lehet, hogy összefüggés is van közöttük, bár lehet hogy csak így alakult.
Szóval az egyik, hogy a külső levegő hőmérséklet a ténylegesnél melegebbnek jelenik meg a kijelzőn kb 10 fokkal, tehát ha kint fagypont körül van, akkor 10 fokot mutat a kijelző.
A másik, hogy a tolatóradarom a szokásos egy pittyenést követően (amikor hátramenetbe teszem) egy éles és hosszú sípolásba kezd, és a tolatóradar nem működik, vagyis akár le is rombolhatom a hátulját, ha várom a megszokott egyre sűrűbb pittyegést tolatás közben.
Mindkettő két napja jött elő, azóta pedig már jópár indításon is túl vagyok, tehát nem csak átmeneti elmezavarokról van szó, amik újraindítással elmúlnának.
Nem kellett felvágni a kárpitot, mert a forgó résznél kibújtatható a műagyag váz. Persze mivel a szövet rá van ragasztva elég sz@r kibújtatni mivel szikével le kell "nyúzni" és össze is gyűrődik, tehát a végeredmény nem lesz gyári állapot.....
Azért nem kellett lefúrni a szegecseket, mert a teteje a racsni felett letört, mondhatni lerobbant a feszegetéstől, így szabaddá vált a bele. Általában a mozgó rész vezetőcsapja törik le vagy kopik el. Egy kis mókolás ragasztgatás furkálás és kész.
Elméletileg működik akkor is segédként, mert a kocsi - igaz másik pin-en- de ad neki kapcsolóáramot. Azt lehet csinálni hogy ezt a szálat megszakítod egy kapcsolóval.
Érdeklődnék, hogy ha a kieg fűtés állóvá van alakítva, akkor kiegként is működik-e, vagy csak program vagy mobil irányítással?
Az a bajom, hogy az ovi nem messze van és du ha jövünk haza mindíg telefüstöli a garázst, és ki kell szelőztetnem, így hideg van bent. Szeretném valahogy írányítani.
Sikerült kicserélni az izzókat! Minden világít aminek kell! Köszönöm a segítségeteket !Mostmár csak egy friss navi cd-re lenne szükségem vagy egy linkre ahonnan letölthetem!
Szia! Bocsi közben átírtam a nicknevet familyzsoltra. Nem Pesten vettem egy sötétkéket! :) Milyen típusú izzó kell a kijelzőbe? Van valami trükkje a leszerelésnek ,nem akartam eddig feszegetni?
3 hetes Lancia Phedra 2,2 JTD (2004) tulajdonos vagyok! Remélem sok problémám nem lesz az auóval ,de az első kérdés már fel is merült: ki tudom cserélni a középső digitális klímavezérlő kijelzőjét ,mert nem világít?
3 hetes Lancia Phedra 2,2 JTD (2004) tulajdonos vagyok! Remélem sok problémám nem lesz az auóval ,de az első kérdés már fel is merült: ki tudom cserélni a középső digitális klímavezérlő kijelzőjét ,mert nem világít?
A phedrámba 2004-es rt3as fejegység van.Szeretnék zenét hallgatni pendriveról állitólag a yatour mp3/usb/aux/illesztő ami a cd tár helyére lehet rakni ezt aproblémát megoldja.Egy cég honlapján van olyan yatour illesztő ami kezeli a magneti maerelli rt3-at,legalábbis ezt irják.Van-e valakinek erről valamilyen tapasztalata.AZ ára 25000 ft körül van. Az fm transzmitterek nem megoldások erre.
Nekünk a padlásra fészkelte be magát egy nyest valamelyik évben. Kirángattam a kutyák alól a rongyot, összedaraboltam, majd szétszórtam a padlás külömböző pontjain. Be is vált. Azóta sem volt a padláson az "albérlő".
Az én kutyáim megfogták (németvizsla-agár keverékek), mondjuk azok eddig mindent megfogtak ami náluk kisebb volt (kivéve a sünt, mert az szerintük is bök).
Aztán lefényeztetem a sárvédőket meg a gépháztetőt... tehát semmi sincs ingyen...
KaCsa 2.0 1997, Csak akkor cseréltess a váltóban olajat, ha biztosan tudod, hogy cserélték már korábban is, rendszeresen. A lényeg, hogy a márkaszervizek azt hazudják, hogy nem kell benne olajat cserélni, mert örök életű az olaj. Na pont annyira örök életű, mint a motorolaj, csak itt más fajta szenyeződések keletkeznek. Itt is kopik minden ami mozog, abból forgács lesz és az lebeg az olajban, majd idővel lerakódik, jó esetben a szűrőben, vagy az eldugott részekben. Az automata váltóban 60e Km-enként KELL(ene) olajat cserélni AL4-es váltóhoz valóval. Régen az Esso gyártotta bele az olajat, de az már megszűnt, a lényeg hogy az AL4-es specifikációnak feleljen meg. Amennyiben nem volt benne cserélve soha (vagy nem igazolható és ez a nagyobbik gond, mert gyanítom eredeti vezetett szervizkönyved neked sincs, ahogy nekem sem volt) akkor hagyd ahogy van, mert a valós Km-ed az autó 9 évével úgyis elérte a váltó életciklusának a végét, nagyjából 250-300E Km (sajnos nagy tételben fogadható, hogy egy 100-ast elcsaltak az órából, mint mindegyiknél).
A váltószervizesek tapasztalatai alapján az olajcserével így nagyobb bajt okozol, mintha hagyod ahogy van amíg simán vált, vagy meg nem csúszik. Ha ugyanis ilyenkor olyan váltó kap friss olajat ami még sosem, akkor kimosódik az apró szennyeződés onnan is ahol már megragadt és az hazavág mindent, néhány 100Km után végérvényesen kuka az egész. "Öreg fát sosem ültetünk át!" Ha azt tapasztalod, hogy picit már ránt a váltások között, vagy induláskor nem sima az indulás, vagy néha egy pillanatra előbb indul meg a fordulatszám mint az autó, akkor meg már teljes felújítás kell. Viszont ha azzal minél tovább vársz annál többe kerül. A manuális váltósoknál a kettős tömegűre és a kuplung(ok)ra kell költeni, itt meg a váltófelújításra, ez van, ingyen ebéd nincs sehol, de az automata egy olyan extra amitől fülig ér az ember szája. :-) Városban szerintem olyan érték, mint egy jó klíma!
Nem egyszerű a döntés, de ha mindent jónak tapasztalsz, akkor nem kell aggódni, lehet még elmegy sokat hozzányúlás nélkül.
Sokan nem tudják, de a nyest városban kb olyan gyakori állat, mint pl a macska, csak ugye ez éjjeli ragadozó. Felénk is van egy csomó. Érdekes, hogy ami nálunk, az udvaron előfordul, az sosem piszkálja, csak a tetőcsomi végét lekakkantja, lefossa, lehugyozza, mikor mi sikerül neki, ezzel jelöli meg a területét. De nem rágcsálja szét. Viszont melóba a parkolóba levő, az gondolom, hogy érzi a másik nyest szagát, az már többször is megrágcsálta a szigetelésemet.
Most valahogy hálistennek nem piszkálja a kocsit, pedig ma éjjel is láttam a kamerán az utcán mászkálni a kocsiknál.
Tudnék erről mesélni. Közel 4 éves nyestes történet ért véget tavaly májusban, addigra már
minden trükkel próbálkoztam. Előbb-utóbb pár nap múlva mindig visszatért. A vízzel háromnegyedig töltött petpalack elé-mögé elég jól működött. A motor tetején lévő és a tűzfal
hangszigetelő burkolatát teljesen elhordta. A tetején mászkált és rá is "gittelt" és persze motortérben is mászkált, ott voltak a lábnyomai mindenhol.
- spray, elektronika, kutyaszőr, emberihaj, kutyák alatti szőnyeg betéve a kocsi alá véglegesen
Haver szereltetett ilyen csodakütyüt a nagymenő bmw-be huszonvalamennyiért.
A kütyü mellett 10 centivel lebontották neki a motorház ajtó szigetelését, az is jól bevált, de legalább kidobott egy kis lóvét....
Mindenki esküdözik valami csodaszerre, nyaralásnál láttam a velencei tónál a kocsi négy sarka mellé helyezett vizesflakont, mert szerintük az a tuti :D , persze reggelre tiszta lábnyom volt ott is az egész kocsi :)
Sokan azt hiszik, hogy a macskák mászkálják össze.
Egyébként mi nyáron erdő mellett lakunk, a padláson meg a fészerben mindig találunk nyestnyomokat, de az autó(k)hoz még sose nyúltak. Talán mert van nekik egyéb érdekes rágcsálnivaló.
Nagyon köszönöm, és kb. két hét múlva már biztosan jöhet, de sajnos ezzel a jobb oldali futóművel szívok rendesen, és még kell nyári gumi, valamint lassan kuplung csere is lesz, bár még csak a remegést érezni alapjáraton.
Viszot sajnos ismét információra lenne szükségem.....
Sikeresen megkuplungoztuk a kocsit...Nagyon simán ment minden / Egy fórumtársnak is köszönhetően /... De sajnos az utolsó műveletet követően/akksi saruk vissza kötése / a motorkód világít,s környezet szennyező berendezés...hibát ír ki,s vészüzem módban tudok csak haladni...jó gyenge a gép.... Amikor vettem a kocsit pár hónapja,akkor is ez volt,majda részecskeszűrő kürítése,s a dpf kiírása a kompjuterből megtörtént.hibátlan s volt a ma estéig.
Kérdésem: Ha egyszer normálisan kiírattam a kompjúterből,akkor most miért dobta be ismét ezt a hibát?????
Sziasztok! Tud valaki bontottan jobb oldali első futómű csonk álványt? A szervízbe lengőkar csere után ismét kopogott a talpas, erre állítólag ez van kikopva, de csak gyártótól lehet ilyet venni, de az horror ár. Az autó típusa Peugeot 807 2,2hdi 128le. 2005 , 4HW.
Az izzótól félni kell, nagy bajok lehetnek a csere szándékból. Miért akarod cserélni? Szakik írták hogy ezek a motorok izzítás nélkül is könnyedén indulnak mínusz fokokban. Nekem a kályhám lett megcsinálva állóra így nem kell soha aggódnom hogy nem indul a kocsi. Hosszú olvasmány végigolvasni a fórumot de van értelme, szinte minden ki lett tárgyalva többször is de az izzíók cseréjéről bt74 közölt egy rémisztő esetet még kb 6 évvel ezelőtt.
6500 Ft volt a bárdinál kedvezménnyel. ERA márkáju.
Magát az önindítót nem volt nehéz le fel szerelni miután a légszűrőházat kivettük, de a bekötések megértek egy misét. Nem látni, hozzá se férni.... Tiszta seb-karcolás a jobb kézfejem. De legalább most már jó.
Egyébként gázolajszűrő cserekor a szakik nem dugták rá rendesen a szűrőfedélen lévő csatlakozóra a kábelt. Ez le is esett valamikor kb. 2 hete. Legalábbis szerintem 2 hete,mert azóta írja,hogy depollution system fault. Most visszaraktam,de valószínű, hogy törölni kell a hibát, mert most is jelen van. Bár lehet, hogy nem is az miatt írja.
Üdv. Végre meglett az önindítórelé csere is plusz felújítás. Minden szépen működik. Köszönöm a segítséget.
Viszon mennyire jellemző az,hogy ugye le volt szedve az akkuról a saru. Visszarakás után kb. 3-szor nem indult el Immobiliser fault üzenet miatt. Azóta jó.
Kell egy kis idő mire felismeri a kulcsot vagy mi a fene? Ez normális dolog?
Nincs vkinek Pécs környékén leszedett váltója? Kuplungot cserelunk éppen, kinyomo csapágy villa tores miatt... Budaörsön van valtom, de ha lenne vkinek itt, akkor nem kellene felmennem érte.. Egy hét múlva vissza adnam az én valtomrol..
- jobb első ajtóra ablakemelő kapcsolót (a jelenlegi lötyög, nem kapcsol)
- érdeklődnék, hogy automata váltóban (benzines motor, 4 sebességes váltó) cserélt-e már valaki olajat. A márkaszervízben azt mondták, hogy a gyári technológia szerint nem kell, de én ebben nem hiszek, ártani biztosan nem ártana egy olajcsare. Viszont sehol nem találtam adatokat, hogy milyen olaj kell bele, és mekkora mennyiség. Illetve mennyire bonyolult, idő(=költség) igényes a munka?
Köszönöm szépen a sok segítséget, kb 2 óra alatt rákötöttem mind a két oldalt az erősítőre. A hangszórók tényleg nem egy bajnok fajta és az se tesz jót a hangjának, hogy lemezen van. Majd kap másikat. Nem volt olyan vészes leszedni mint gondoltam.
Nem lesz sok húzva rajta kb 160 le lesz. Nem akarok egy benzinkútat húzni magam után, az elején a fogyi úgyse lesz mérvadó.
A C oszlopról ki kell pattintani az Airbag feliratot,alatta csavar.,finoman le kell venni a burkolatot a helyéről.A visszarakáskor figyelj a pozicionálásra.A hátsó 3 .sorhoz beszerelt övrögzítő "fület ki kell csavarni-visszaszereléskor figyelj a távtartó gyűrűre.Hátsó oszlopon is van burkolat,ha jól emlékszem az alatt is van csavar.Csomagtartó ajtónál függőlegesen két csavar,a szellőzőrácsban 1 vagy 2 db+ a vizszintesen ki kell venni a csomagtartó szőnyeg záróműanyagot rögzítő csavarokat is.Fülek elég korrekten bírják,túléltek 2 műtétet..A sárvédő burkolat egy darabban kijön,ott már látod a "hangszóró"-nak nevezett gagyit,persze,ha gyári a cucc még.A visszaszereléskor a kéder gumikat vissza kell igazítani,mert hajlamosak zavarni a helyreigazítást.Ja és a csavarok sem egyformák.Sok sikert.
Segítséget kérnék a hátsó hangszóróhoz hogyan lehet hozzáférni? Át szeretném forrasztani a vezetékeket.
Más. Végre meglett miért nem megy úgy a paripa mint ahogy kéne. Belenyúltak a programjába és elírták, úgy hogy ne egyen és mással nem foglalkoztak. Így nem is ment. Most készül az új progi de már erőssebb is lesz😎 Ha lesz tapasztalat beszámolok.
Megtaláltam az önindítón a számot, beírtam az általad linkelt keresőbe és meg is lett a cucc. Legalábbis a komplett önindító. Viszont több oldalon keresgélés után meglett a behúzótekercs is. Bár tolómérővel a kezemben a rajzok után a bárdinál csak egy stimmelt a sok közül, úgyhogy megrendeltem.
ÉN a saját szememmel láttam az általuk forgalmazottat, de mire megérkezett a nyíregyházi viszonteladójukhoz már készen voltam az Evasionból csinálttal, s visszamondtam a rendelést a késés miatt.
Lehet más márkájú is,de inkább önindító szám alapján kéne keresni behúzó tekercset,villamossági boltban.Én Pécsen náluk szoktam leginkább ilyesmit vásárolni:
Tisztelet ! Airbag defektet ír a c8-asom. Akitől vettem,szerinte jobb első ülés.és tényleg,volt ,hogy bizonyos üléspozicióban nem írta ki.Mondjuk 2 napig. Ma keresgéltem az ülés alatti vezetékeket,de mindegyik csak az úlölap nyomásszenzorokhoz megy(ami bekötetlen övre figyelmeztet). .Nem találom a légzsákhoz felmenő vezetéket. Nincs,vagy én vagyok a hülye? Foglalkozott már valaki ilyennel?
Üdv. Ma sikerült végére járni az önindító problémának. Nem ad át a behúzórelé nagyáramú érintkezője. Nagy nehézségek árán sikerült levenni az önindítót. Ennyi cső.amennyi a motortérben van.... A lakásban nincs annyi a fűtésnek.
A kérdésem az lenne, hogy a bárdinál kapható önindító relék közt van külömbség, vagy csak a márka más. Úgyértem, hogy beépítésileg egyformák-e? Most valeo volt bennt ami megadta magát. Mindenképp valeot kell vennem vagy jó az olcsóbb is?
Fiat ulysse 1998-as -hoz keresek tolóajtó kilincseket mindkét oldalra.
Illetve tanácsokra lenne szükségem központi zár javításhoz. Érzékeli a táviránytót, lámpák visszajeleznek de a motorok nem működnek. Manuálisan működnek ha az ajtózárat lenyomom vagy felhúzom.
Képet nem tudok most küldeni, nekem egyébként is saját gyártású van .
De ha jól emlékszem van a Dunántúlon (talán Fehérváron) egy cég "Iharos&Goller" aki csinál - képről ítélve jó kinézetű motorvédő burkolatot valamint dobbetétet, ami védi a jobb oldalon a főtengely ékszíjtárcsa környékét. Én mindkét oldali dobbetét kiegészítéshez az Evasionét applikáltam a C8-amra (minden EV-1-é és az EV-1 teherváltozatoké is jó. A dobbetétek jó takarását majdnem fontosabbnak érzem mint a motorvédő alsó borítását
Hol van és hogy jön ki a pollenszűrő? Tudom, hogy már sokszor irtattok róla, akkor hogyan kell rákeresni? Ha oldalt beírom a keresőbe nem hoz ki semmit... köszi
Leírásod alapján önindító behúzótekercsében a mágneskapcsoló égett meg.Behúzótekercs csere(esetleg felújítása).Ha már lent van akkor bronzkefék és perselyek csere.
De mondjuk ezt csinálja akkor is,ha rosszul érintkezik a poz főkábel az önindítón.
Reléje biztos nem rossz,akkor nem is kattanna.
Nem vészes hozzáférni.Motor elején a hűtő mögött.
100 százalékig úgy tudsz meggyőződni,hogy megkéred az asszonyt,hogy indítózzon és amikor kattan akkor tartsa rajta a kulcsot.Te eközben kint a behúzótekercsen lévő 2 nyolcas csavar végét összeérinted egy (rossz)csavarhúzóval.Valszeg nagyot szikrázik és elindul.
Valószínűleg az önindítóm felújítása időszerű lett.
A jelenség az,hogy indítóznák,de nem indít csak kattan. Kell 4-5 próbálkozás mire teker. Lehet esetleg kábel kontakthiba? Vagy mindenképp önindító? Melyik alkatrész szokták benne ilyenkor cserélni? Az önindító relét?
Van némi jártasságom ilyesmik szerelésében csak kérdezném,hogy otthoni körülmények közt megoldható a javítás? Úgy értve,hogy hozzá lehet férni,hogy leszereljem vagy esélytelen. Még nem néztem meg,hogy hol lehet az önindító csak gondoltam előbb kérdezek.
Helyileg hol vagy? Hogy felmérhessem, el tudok-e jutni hozzád. A deformált nyomólap mitől lesz deformált? Akkor nem is kell vele foglalkozni, majd szétesik, vagy érdemes mielőbb kicserélni?
És most jöjjenek a szabályozó elemek, amik a karfa állításának lelke, a karfa lényege, a legfontosabb elem.
Vége!
(Én hülye azt hittem, hogy valami egyszerű, javítható fém mechanizmus. De már akkor kellett volna gyanakodni, amikor kiderült, hogy a huzat rá van ragasztva, és a két oldal popszegeccsel van összefogva, nem csavarral.)
Nekünk 2007 decemberi van, 7 személyes az 5 kicsi miatt. Semmi baja, rendesen teszi a dolgát, ráadásul 7,5L fölé -városban, télen- még nem mentem. Maxx Motion-t (OMV) vagy V-Power Nitro-t (Shell) tankolok, semmi mást. Amit egyszerűen képtelen vagyok megszokni az a baloldali kézifék, utálom! A váltó nem japános, erre készülj fel. Nekem hiányoznak az apró tárolási pontok, a Picasso-ban több volt, mint a 807-ben. Ha valamit megszerettél az előző autódban és a 807-ben nem lesz benne, akkor az nagyon fog hiányozni, de ez már a felszereltségen múlik.
Sziasztok.Több szervizes ajánlatot szedtem össze,az enyém is 109 lovas.A nagyszerviz mindenestől átlag -tudományosan-100-120 ezer közé jött ki,plusz ehhez lett hátsó féknyereg,betét csere.Az alkatrészek márkáiról nem tudok semmit,azóta-17000 km-ezekkel nem volt gond.Volt más!!!!.De megy,kényelmes,elférek minden kacatommal és a családdal együtt benne.
Nekem is RHW-m van,de így az árak nem összehasonlíthatóak.Szervíz árajánlat vs. te otthon a full kedveznénnyel megvett cuccot kicseréled magadnak.Cartárs árajánlatot mondott(de lehet hogy végszámlát) ami ha ennek a másfélszerese-kétszerese akkor teljesen reális.Alkatrész márka-minőség is befolyásoló tényező......
Itt a többségnek mas motor típusa van mint nekem, így az árak változhatnak, meg az se mindegy hol cserélteted. Nekem 2.0-m (80 Kw) van, meg magam cseréltem egy kollégámmal. Így volt kb annyi 1 másfél éve.
Akkor engem lehúztak?"Sajnos"azóta nem jártam a szakiknál.A generátor témát csak nekem is felvetették mikor volt az ajánlatok gyűjtése a szervizelésre,elég húzós aránylag.
Ha Phedra (2.2) kuplung induláskor berezgeti a futóművet, mire kell számítani, hova fajul ez és mennyi ideje van hátra a kuplungnak (lendkeréknek?) ? Első kerekek szabályosan előre-hátra apró mozgást végeznek, szóval finoman rángatva indul. Sportosabb start, nagyobb gázzal egész jól csökkent ... :) Ki milyen kuplungszerkezetet illetve lendkereket javall, ha cseréni kell?
Tudja-e valaki, mi okozhatja, ha időről-időre check engine, erő el (turbónyomást leveszi), majd egyszer csak gondol egyet és minden oké, megy normálisan, amíg majd megint eljátssza ezt?
meg akit esetleg érint, hogy mivel kell utántölteni a kormányszervó folyadéknak:
nemrég volt is kérdés, és el is hangzott, hogy a Total Fluide AT42 van előírva.
Nade olyat a holdon se kapni.
A neten lévő források nem egyértelműek, felhozzák még a Total Fluide ATX-et, és a Total Fluide DA-t is.
Aztán a sok olvasás végére nagyjából az derül ki, hogy az ATX valami univerzális szar, de inkább váltóba való, a DA viszont nyerő, szinte minden elektromos szervós kormányműhöz (mechanikus pumpáshoz valamiért nem).
A Total weboldala ebből a szempontból egy fos, semmi értelmes infó nincs, sőt inkább összezavaró.
Mindhárom terméket az "Automata hajtóműolajok" alatt hozza... Ráadásul a DA-hoz azt írja: "Szintetikus hidraulika folyadék Peugeot 307 és 407 típusú gépkocsik kormányszervó rendszeréhez."
Semmi másnál nem emel ki egyetlen típust se, ezért ebből nekem az jött le, hogy "csak ehhez"...
Ezért nem mertem megvenni olajwebshop.hu-ról a DA-t, pedig az közel is van hozzám, meg csak 3e Ft lett volna.
Ehelyett elügettem egy márkaszervizbe, és ott vettem "alvázszám alapján" :) utántöltő folyadékot. 4e Ft volt. A Total Fluide DA, mert végül persze azt adtak ők is :)
Szóval ha valaki után akar tölteni szervo folyadékot, akkor Total Fluide DA-t vegyen.
Sziasztok skacok! A következő probléma merült fel nálam: A felső (régi fekete-fehér) LCD kijelző becsíkozódott (mintha vonalkód lenne) A járgányom (2003-as Ulysse) kiírná a hiba üzeneteket, Németül, és semmit nem tudok kihámozni belőle. A kérdésem: Javítható, vagy csere? A közelemben nincs kompatibilis bontó. Még egy kérdés: Át lehet-e programozni Magyarra?
Szia Lacipécs! Nekem egy Fiat Ulyssém van ezért is regisztráltam ide is. Viszont örülök a kommentednek, amit az orvoslásról írtál. Bátorkodom válaszolni, mert szintén az egészségmegőrzés híve vagyok. Nutrilite-al, és body keys-el is foglalkozom. Ha van időd nézz be hozzám: https://www.amway.hu/user/karika üdvözlettel, karcsikomló.
Vettem a lapot, köszönöm! Bár olajcsere szempontjából nincs baj (10.000) viszont a 310.000 (valós?) már indokolja a figyelmet. De mi van ha hidegen nyomatom a turbót? Sajna az engedi az olajat, nem nagyon de engedi 10.000-enként 3-4 csík (6-ból).
Xenonos? Nekem is Ulysse-m van, én szinte mindig könnyen cserélem az izzókat, bár a bizti doboznál le kell venni a fedelét de különben nincs vele bajom. Egy kis tükröt használok segítségnek. Ha nem xenonos akkor a motortérnél a bolhákat kivenni, a lökhárító rögzítőcsavarokat alul és a sárvédőkben ja és a dobbetét sarkán kivenni és talán más nincs is csakle kell húzni előre a lököst. Ezután már csak 4 tízes fejű csavar és kinn is van a lámpa. Persze elsőre ez lehet hogy 2-3 óra.
Hát igen ez a 2.5-ös transporter legendásan szar, gyárilag 220 gramm/mm ütést kellett bennhagyni a lendkerékben mert így egyenlitette ki a motor járását. PdTdi: mi mást várnánk tőle. Szegény német precíz mérnökök csak így meg balansz tengelyekkel tudják kiegyelníteni a motorjaikat.
Saját tapasztalat a kettőstömegűvel, hogy amikor megvettem a vasat, leállításkor már kottyant. Félre volt téve rá a lé, hogy cserés, de legalább akkor nem kell aggódnom emiatt. Azért megkértem betg kollégát, nézzen rá, aztán csak legyintett, hogy jó az még. Ez volt 35e km-rel ezelőtt, és a kottyanás azóta sem lett erőteljesebb, vagy nem kezdett el rezegni a kaszni. Mondjuk a félretett lé azóta már sajnos nincs meg... :) Szóval a hídon akkor kell átmenni, amikor odaérünk.
A vezérlés más. Az lefutja a maga kilométerét, és csere.
tudnátok nekem segíteni abban, hogy hogyan lehet kiszedni az első lámpatestet (Ulysse)? Izzót akartam cserélni jobb oldalon, de az a kis hajlított rugós fém pecek, ami az izzót tartja a helyén, elszabadult, és valahova beesett a lámpatestbe. Gondoltam, hogy esetleg függőlegesbe emelném a kocsit, hogy kipottyanjon az a kis genyó, de inkább a maradok a lámpa kivételnél...
Szóba hoztam kérdésként hogy mi a különbség a sachs, valeo és luk lendkerék között? A válasz: A luk oldhatatlan kötéseket alkalmaz (hegesztés, szegecselést, zsugorkötés) a sachs viszont oldható kötéseket alkamaz és a mérnök szájából próbálok idézni: "Nem véletlenül kerül annyiba amennyibe, de meg is éri." A luknak volt egy 25 éves szabadalma az ívrugó ami már lejárt. Hogy a többi gyártó ezzel gyártja-e már a termékét arra nem tudtak választ adni. A valeora lényegesen nem tértek ki.
"... Hosszú kísérletezés után derült ki, hogy melegen nehezen és nagyon alacsony, 250/perc fordulattal indul be a 2,5 literes TDI. Mint az a mérések során kiderült, ilyenkor 1800 Newtonméter erő ment át a lendkeréken ..."
Ezt egy Sachs-os mérnök mondta a cikkírónak, de ezek szerint a LUK se bírná :)
Ezt is megkérdeztem a cégbe hogy mégis hogyan megy tönkre és hogy kirepülhet-e a rugó (mint anno egy konstrukciós hiba miatt egy Sharanba 140-nél a német pályán, elszabta az üzemanyagcsövet és kiégett a kocsi). A válasz hogy a rugó már nem szállhat ki belőle és akkor van már igazán vége amikor már olyan rezgések vannak hogy nem maradsz meg a kocsiban. Már akkor is adhat kerepelő, csattogó hangot amikor még csak kapott egy istenes blokkra ütést és már nem nyeri vissza a rugó a teljes hosszát, károsodott. Pl.: rugatás, vagy izmos kihuzatás után félreváltás. De többnyire ehhez nagyon nagy behatás kell. A max nyomatéktűrése a rugóknak 1200 Nm körül mozog. Ez hatalmas ahhoz képest hogy az enyémben max nyomatéknak 270 Nm adtak meg. Ha nincs tünet ne cseréld!
Ha nincs semmi bajod,de elmész orvoshoz,addig keresnek amíg találnak valamit,valamiket.
Felírnak egy valag gyógyszert(amiért szabad szemmel jól látható jutalékot kapnak),+ a hálapénzt elvárják.És ha szerencséd is van meggyógyulsz.(főleg ha nem szeded be a sok vegyszert)
Köszönöm a csomagtartós hozzászólásokat, magam is a gyári sínre hajlok. Sőt már keresem is, bár egyelőre kevés sikerrel. Ha valakinél épp egy ilyesmi keresi gazdáját, csak szóljon :D.
Üresben járó motornál óvatosan tedd a lábad a kuplungra. Ne nyomd,csak a lábad súlyával. Ha érzed,hogy rugdos-remeg akkor lassan csereérett. Valamint,ha leállítod a motort és erős csattanást hallassz, akkor is cserés.
Köszi! De mégis, honnan tudom, hogy megérett a cserére a kettős tömegű? 206000 km van most benne, mit kellene cserélni? Az a gond, hogy 2006-os és nem bizti, hogy annyi a km amennyi. Egy ilyen korú és futott km-ü kocsinál mire figyeljek? Mit cseréltessek?
Találkozott már valaki hasonló esettel?Forgalomba helyezéshez vásároltam meg a 6. és 7. ülést.A berakás nagyon nehezen ment,ekkor nem fordítottam rá nagyobb figyelmet.Hetekkel később mikor ki szerettem volna venni őket,nem sikerült.Normál esetben ez igen egyszerű.Nem kis küzdelem árán mégis sikerült,de csak azért mert megtaláltam a hiba
forrását.A mellékelt képek magukért beszélnek.
Holnap utána nézek a Citroennél, hogy rendelhető-e az az apróság
Vezérlésnél minden benne volt az általam írtban (vízpumpa, feszítők, szíj). A hosszbordás cseréje asszem 25-ből állt meg nekem de benne volt a komplett automata feszítő és a másik görgő is. A generátorról nem tudok nyilatkozni.
Különben a héten volt egy oktatásunk a cégben a kettőstömegű működéséről, minőségét befolyásoló hibákról, stb. Rákérdeztem egykét dologra, pl. alapjáraton autózás, rugatás, visszaváltás, nagy nyomatékforulatszámon autózás és ezen padló gázadás és mind közül ami persze ugyancsak nem növeli az élettartamát de nem is árt különösebben az az alapjáraton való autózás. Az én autóm esetében pedig ahol 2.0-s motorból csak 109 ló van kipréselve kifejezetten nem kell aggódni mivel a továbbledítési tömeg szinte ugyanaz mint egy mai 160 lovasnál de a fellépő erők jóval kisebbek. Persze nem ugyanaz a lendkerék, meg nem akkora erőkre vannak tervezve de tény hogy jobban birhatják. Senkit nem buzdítok az alapjáraton való autózásra de a fals feltételezéseket próbáltam igazolni avagy cáfolni és úgy néz ki hogy sem a motor sem a lendkeréknek nem fáj ezen motortípusnál a kis fordulatszámon autózás.
Mi a baj a kettőstömegűvel? A vezérlést azt értem. A vezérlés 40-70-ig megáll +szerelés, nekem a jófogáson írtak a kettőstömegű komplett szettre kuplunggal 110. ezret bár az enyém 2.0, 80 KW (109 lóerő). Egy biztos 200-ból nehezen állsz meg. A héten vagy a múlt héten tárgyalták a kettőstömegű árát, akkor 140- körül, full kedvezménnyel írták a bárditól. Olvass vissza ha pontosabban akarod tudni.
Valakinek tapasztalata a Lancia Phedra 2.2 nagy szervizelésének díjáról (kettős tömegű lendkerék, kuplungszett, vezérműlánc és vezérműszíj,stb.). Meg amit még tudni kell ezzel kapcsolatban?
Esik, de ettől függetlenül mellé feküdtem benyúltam egy imbusszal és bizony kopog. Valami még van fölötte. Sajnos úgy tűnik igazad lesz, de majd a héten biztosra megyek és megpróbálom megkeresni a hibát. Kössz a kétségeket, mert azt hittem nagy naivan hogy minden rendben lesz innentől. Lehet hogy mégsem. Majd írok hogy sikerült találnom valamit vagy sem.
Legyen igazad.Nem rosszindulatból mondom,de szerintem nem itt vizesed(tél)sz.
Ez egy merevítő borda(mintha alváz lenne),ez fölött zárt lemeznek kell lennie.Tippem nincs,hogy honnan kerül oda víz,illetve túl sok ahhoz,hogy felsoroljam.
Valószínű megvan a vizesedés oka. Nem kellett hozzá sem műhely, sem munkaruha, leterítettem egy szőnyeget a kocsi mellé és kivettem a képeken látható sérült de talán még használható dugót (amig nem tudok új dugót venni). A dugót kimostam, a felületeket letöröltem, a sérült felületet hátrafelé fordítottam. A többit mesélik a képek.
én is a gyárit javasolnám, mert utána bármely típusú tetőbox kényelmesen szerelhető, hiszen a gyári síneket egyszerű méretre állítani.Ha nem kel meg csak hátratolod és kész. Fogyasztást nem befolyásolja számottevően.
Nekem thule tetőcsomagtartóm van. kb 5 éve vettem, huszonvalamennyiért használtan.
Erős, masszív, bármikor fel-le szerelhető és zárható. Én azért szeretem, mert más kocsira is felrakható a thule, csak a kocsihoz azonos kit-et kell megvenni párezer forintért.
Nem világít eléggé a tompított fényszóró (más autókhoz hasonlítva, amikben ültem már). Tettem már bele +X %-os halogén izzót is, de sokat nem segített.
Használt tetősín és gyári kereszt rudat vettem hozzá kb 50 eFt volt.
Az eredeti díszlécet le kellett szedni, a díszlécet rögzítő sínt kicserélni a kereszttartóhoz való sínre.
De a csavarok sem egyeztek meg, azt rendelni kellett, mert akitől vettem, az elfelejtette odaadni a csavarokat.
Ha nem gyári, akkor azt hiszem a Thule-nak is van, de akkor a sín rögzítő furatokba kell fixen a keresztrudat csavarozni és akkor nem lehet a sínen a tetőboxhoz igazítani a rudak távolságát.
Nekem a Pullman gyári 6 személyesen nincs sín ahova a gyári tartó rögzülne, vagyis nem látható, mert takarja egy díszléc. Valószínű a tetőn ott van, mert nem hiszem, hogy emiatt többfélét csináltak volna, de le még nem feszítettem, mert nem tetőcsomagtartózunk.
Nekem dettó ez a problémám, de a klíma páraelvezetőcső nincs eldugulva, nem is a vízrendszerből jön mint korábban azt gondoltam. Egyenlőre csak gyanú de alulról kell hogy jöjjön. Nincs rozsda nálam se, de a szőnyegen ahogy megyek oldalra, a pedálok elé, hátra az ülés felé minden irányban szárazabb, száraz. Asszem a kályha pont a legszívosabb rész alatt van. Vajon lehet hozzá köze? Még nem sikerült időt szakítani hogy a gyanú igazolodjon. Az állófűtés bekötésekor mondtam a srácnak hogy ilyen problémám van, szerinte lehet akár hogy egy kasztni "dugó" hiányzik. Nem tudom van-e valami ilyesmi ott de meg fogom nemsokára nézni.
Lassan 7. éve nyüstölünk egy 807-est, de eddig jobbára csak olvasgattam itt. Most viszont csomagtartó-tetőbox ügyben szeretnék egy kis segítséget kérni. Eddig jól elvoltunk nélküle, de idén nyáron már a 7. ülésünknek is lesz lakója, úgyhogy kell a hely. A fő gond, hogy a kocsin nincs tetősín. Tudtok valami jó, stabil megoldást, esetleg konkrét típust javasolni?
Az enyém 2005-ös, az előző tulaj rakatta bele valahol itthon,egy szál vezeték csatlakozik a kesztyűtartóban lévő -lehet,hogy nem jól mondom-audio-video csatlakozóhozAz biztos,hogy jó dolog.Zoli
Tisztelet ! Van-e valakinek hasonló problémája.A vezetőülés előtti szőnyegrész alatt mindig víz van.Felszedtem,ahogy tudtam és semmi korrózió nincs a taposólemez és a torpedólemez találkozásánál.A vezetékköteg mégis vízben áll. Hát,ugye,ezt illene megszüntetnem.Tud-e valaki ilyen hiba okáról? Arra gyanakszom,hogy valahol a szélvédő alatti csatornában,az ablaktörlő karok körül nincs valami tömítve. Nincs valakinek valami ötlete,mielőtt elrohad a szónyegem?
de neked szerintem 2007 utánid van nem? vagy másképp hackelték meg a rendszert. Ahogy én szoktam ott nem kell semmit kapcsolgatni hanem megy az magától :)
B@szki, minden C8-as motorja úgy pörög, mint a tesztelt példányé a videóban, vagy csak ez a konkrét vas ilyen? 6:37-nél: 130Le@40000... A max nyomatékot is elég későn adja le, 20000-nél. Én hülye meg 2500-nál feljebb nem nagyon pörgetem. Bár az is igaz, hogy Ulysse-om van, lehet mégsem ugyanazokat a motorokat rakták a tesókba. :)
Nekem C 8- ba van.Nagy találmány,hasznos sokszor szűk helyen,a kijelzőn a menűben kiválasztom,majd kapcsolom a tolatást és tökéletesen mutatja a "távolságot"előre meneti sebességváltáskor pedig automatikusan kapcsol.Én így vettem,talán a gyári audió-video rendszert használja részlegesen,de ezt Zolisys tökéletesebben tudja.
Nem lehet az, hogy egy kis sufnituninggal/nepper kendácsolással van rögzítve?
Ha a karfánál elhúzod az ülés felöl a huzatot, akkor ott egy fekete műanyagot kell látnod. Na, nekem ez fehér volt, és két csillagfejű csavarral volt rögzítve.
Csak csőfogóval jött ki a karfa, ne mondjam, hogy szinte kuka lett.
Sziasztok!Majd minden nap olvasom a fórumot,nagyon hasznosnak találom.Lenne egy kérdésem, az ülés karfáját szeretném levenni"(átakarom húzatni)Itt olvastam több variációt (karfa föl, benyomni és mozgatni).Az enyém nem nagyon akar kijönni,mintha odanőtt volna.Merjem erősebben mozgatni vagy van más megoldás is?Előre is köszi.
Pöccre indul így eszembe se jutott arra gondolni....mondjuk fogalmunk sincs mióta is lehet az benne,de akkor ma veszek is egy újat mielőtt úgy járok mint a másik autóval.
Sziasztok. Hátha tud valaki valami okosságot :) Lassan első évünk lesz egy phedraval,télen kb heti szinten használjuk és jó párszor tapasztaltuk azt,hogy első indításkor bekapcsol az elakadás jelző.Kapcsolatba lehet a hideggel és azzal,hogy sokat állt vagy esetleg valami más gondja lehet?
fogóval kiszedtük a maradék fogadókat és a Peugeot Autószigetben rendeltem újakat mindkét oldalra. Pár száz forintos tételek, egy héten belül megjöttek. plusz rendeltem árnyékoló akasztókat a tolóajtókra (de ott tudni kell a pontos beépítési helyet, mert a tolóajtók hátsó akasztói eltérnek :-) )
Azt el tudom képzelni, hogy a magyar jogszabály a Mo-on utólag beszerelt ködfényszórók kapcsolását szabályozza (ebben van is logika), de ha kötelezővé tenné az összes létező autón az ilyen jellegű utólagos átvezetékezést, abba nagyjából mindenki beleőrülne. (Nem mintha ez egy felelős jogalkotót zavarna, de ez már más fórumok témája.)
Szerintem nézd meg alaposabban.Úgy tűnik,hogy látszik az alsó görgőn a műanyag pereme. Megnézni az enyémet nem tudom,már reggel elvitte a volt menyasszonyom.Amúgy ez a tolóajtó szerintem nem a legjobb konstrukció.
Nekem az B oszlopban lévő műanyag fogadók törnek el-esnek be,mindkét oldalon.Ez a része a Voyagernek jobban sikerült,ott elengeded a félig nyitott ajtót és magától becsukódik.
Már többször kérdeztem a tolóajtó görgőt. Le tudná valaki fényképezni hogyan is kellene kinéznie gyárilag? Ahogy írtam nekem úgy tűnik mint egy sima csapágy műanyag vagy gumi borítás nélkül, (gondolom) ezáltal elég hangos az ajtó mozgása...
Nálam az anyósülés előtti légzsák kikapcsolója (műszerfal jobb oldalán, amit csak az ajtó kinyitása után látsz) szórakoztatott ilyen üzenetekkel teljesen véletlenszerűen. Kontakthibás volt a csatlakozója. Nálad is valami hasonló lehet jobb esetben. Nagy öröm az ilyet keresgélni...
Leginkább egy lexia felé. ☺ Elég összetett az airbag rendszer. Lehet alacsony akkufeszültség okozta hiba, de lehet átvezető szalagkábel szakadás is. Nem jó így távgyógyítani.
A kézi fék kiengedése után is jelzi hogy behúzva. A fék nem fog mivel üresben elgurul az autó, nem melegszik fel a felni. Ha belemegyek egy döccenőbe keményebben akkor kialszik a jelzés.
Feltételezem hogy szorul a kézifék bovden, vagy valami jeladó vacakol.
2002 es 307 megy magában és megy helyzetjelzővel megy tompival, de távolságira kikapcsolja 2007 es meg csak tompival és távolságival és nem kapcsolja le..
Érdekes, hogy a Corsám 2007 teljesen gyári és a ködfényszóró mindenhogy megy még refivel is. A Fiat csak tompitottal. Csak azért tudom mert megnéztem a garázsba.
A találkozóval kapcsolatba megírom majd, hogy mikor és hol leszünk Thesaurus62 fórumtárssal Orfűn és remélem sokan tudnak csatlakozni hozzánk. Ha valaki máshol szeretné írja meg és én ott leszek ha tudok, de Orfűi lesz.
46. § (3) A ködfényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták.
Éjszaka, ködben a tompított agyonver mindent, az a jó, ha max a helyzetjelző megy a ködlámpával. Próbáltam olyan időkben, amikor 10 m alatt volt a látótávolság.
Érdekesség: nekem teljesen kikpacsolt világításnál a ködlámpát bekapcsolva is képes világítani az első ködlámpám. Ugyan kapcsol egy helyzetjelzőt mellé, de működik. ha kikapcsolom, akkor mindent lekapcsol. COM2000 szinte új, nem hibás.
Az nem a hazakísérőfény lenne? Menüben (vehicle parameters) ki/bekapcsolható illetve az intervallum állítható.
"még egyszer sem tudtam a ködlámpát használni" ez mit jelent? Nem tudod hol kell bekapcsolni, vagy nem kapcsol be? Biztosíték / izzók rendben vannak? Ha igen, akkor com2xxx (évjárat függő mi van benne), keresd itt zolysys-t.
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem: hogy lehet be/át programozni a beállításokat? Konkrétan: Ha leállítom a motort, kiveszem a kulcsot, mégis égve marad a lámpám (tompított) kb.:3-5 percig. Valamint eddig még egyszer sem tudtam a ködlámpát használni, pedig szükség lett volna rá. Aki tud megoldást a problémámra, írja meg ide. Előre is köszi
és az elektromos ülésen rájöttetek már, hogy hol lehet mérni az ülésfűtés feszt? A kapcsolónál?
Egyébként lassan kikészít az elektronikája. Most a klíma vezérlő panel világítása purcant ki. Gondolom szép lesz lebontani a burkolatot, hogy megnézzem mi van. Az hogy az ablakot nem lehet betanítani mert tanítás után kb 10 per múlva elfelejt végigmenni már nem is idegesít. Ja ha van valakinek bontot verdája nem tudtok lámpamosó szivattyút meg xenonhoz dőlésszint érzékelő potit?
Nem egyforma a kettő, a másik nagyobb, és 4 csavaros ez a kisebbik 3 csavaros. Az autósboltban mondták, hogy a nagyból van utángyártott, a kicsből nincs (4 boltban jártam). Ha rosszul mondták ideges leszek, mert nem akartam bontottat. És igen ha az első nem megy, akkor a nagyobbik sem indul el, ha baj van akkor se. Nekem kényszerített regenerálás közben majdnem megforrt a víz. Még szerencse, hogy a számítógép rájött, hogy valami nem stimmel és leállította a regenerálást.
Kissebességű hűtőventillátor, nekem most halt be 3 hete. Utángyártott nincs, csak gyári 50-80 ezerig. Szerencse,hogy télen derült ki, mert sorba van kötve és ha ez nincs benne, a második sem indul el. Bontottat vettem.
Köszönöm a gyors válaszokat. Tehát kezdhetek keresgélni ventillátort motorral.
Agyanúm beigazolódott.Ezek szerint kilopták belőle,mielőtt megvettem az autót.(kereskedésben vettem,Ausztriából hozták.gyanús volt,hogy a felső,ezeket takaró műanyag burkolat sincs meg.
Koszi a tippet :) A kiszedheto foglalat fulei teljesen el voltak oxidalodva, ahogy sajnos az erintkezesi pontok a lampatesten belul. Kis nyeles tukor, csiszolopapir es kontaktspray megoldottak a problemat. Gyanus volt, hogy nincsen a foglalaton tomito gyuru, a masik oldalon volt, igy tomorgumibol kivagattam egyet meretre, remelem tobbet nem megy szet. Hatalmas szivattyu volt kipucolni rendesen...
Azt gongoltam, hogy nem lehet szétszedni, de akkor megnézem én is. Hihetetlen mit gondolnak magukról a gyártók alkatrészárban. Más ennyiért autót vesz. Kb nekik is belekerük vagy max 20kba. Egyébként az volt a bqj, hogy valahogyan megakadt fenti állásban, én meg kicsit erőszakosabb voltam....
Igen,az enyém is olyan.Hat db csavarral van rögzítve.Az ülés alatti fiókot ki kell venni.Előre húzod és a sín felső részén lévő fülecskét felfele húzod,ekkor a fiók kivehető.Igy már hozzá férsz az elől lévő csavarokhoz,13-as rövid dugókulcsot használj,racsnis kulccsal.Ezt követően előre mozgatod az ülést,amennyire tudod.
Most már hátul hozzáférsz a csavarokhoz,de előbb el kell mozdítanod az útból a kábelcsatornát,melyet két db M6-s torxfejű csavar rögzít.
A végén lévő csavarokhoz könnyen hozzáférsz,a tőlük kb 100mm-re lévőhöz már nehezebben.Itt már inkább csillagkulcsot
használj.A belső oldalon még útban lehet a kábelköteg,ezért az ezt rögzítő kábelbilincset nyomd ki a az ülést tartó bakból.
Igy már hozzáférsz az anyához.
Most már a kábelcsatornát kell felnyitnod,és itt három darab csokit kell széthúznod,és már készen is vagy.
A vezetőoldali ülésfűtésem nekem sem megy. Lehet nekem is szét kéne szedni. Már csak az a kérdés,hogyan férek hozzá? Memóriás, elfordítható ülésről van szó. Hogy lehet kiszedni?
Holnap lefényképezem a karfát, ha ránézel, érteni fogod.
A karfából kijön egy kb. 10 cm-es cső, ez a végén át van fúrva, és van benne egy stift, ami mindkét oldalon kiáll belőle kb. 8-10 mm-re.
Ezt bedugod a fém/műanyag perselybe, és ez akadályozza meg, hogy kicsússzon onnan.
Nekem a stift elgörbült, erre kidobtam, most meg kivettem a szemetesből, mert ha kiegyenesítem, akkor még jó lesz.
Van rajta még egy műanyag elem is a karfa felöli részen, annak még nem tudom, mi a szerepe, de én az eltörtem.
Ezt még szereznem kell, illetve ki kell találni, mi a szerepe. Egyelőre nem tudom, mert semmit sem rögzít, hiába van rajta egy fogas rész. Az annyira gyenge, hogy biztos nem tart semmit. A racsni lesz a lényegi kérdés.
- a forgópontnál benyomod, és előre fogatod egy kicsit
Kb. úgy képzeld el, mint azt az izzót, amit bele kell nyomni a foglalatba, és egy nagyon picit el kell forgatni, hogy a két kis kiálló pöcök beakadjon a foglalatba.
Amúgy a probléma az, hogy a racsni a karfában van, és azt még nem tudom, hogy lehet szétszedni. Tehát ha a racsnid rossz, akkor a karfában kell kapirgálni.
Biztos,hogy nem bonyolult, de félek, ahhoz ki kell vágni a huzatot.
Amúgy árak: ülésben lévő fém foglalat, ami tartja a karfát: a racsingbazáran most találtam 11,5 eFt-ért/db.
A belemenő műanyag betét: 750Ft/db a Citroennél.
Racsnit ne lehet külön kapni, a karfa a Fiatnál 130eFt.
De hátha van valami jó megoldás, de én már azon gondolkodom, hogy szétvágom a karfát, mert ha megy kárpitoshoz az be tudja vonni, aztán ha javítható a racsni, akkor töredékéből megvan a kárpitozás a karfa árához képest.
Orosháza. Azt mondják nem drága, és jó. Az enyém tavasszal megy, de csak a szivacs lesz cserélve és a combtámasz kárpitja. Az már kiszakadt, viszont full eltérő színű lesz mint az ülőlap. Így talán kevésbé ttűnik barbárnak.
Nahát. Köszi. A legjobb, hogy nem is neten rendeltem, hanem bementem a Bárdihoz. Tehát, ha a felső, stab szilent alsó pofát kihagyom belőle, elvileg jó lesz.
Hát köszönöm.
Egyébkét visszaolvasva, nekem is megnyinnyant az ülésfűtésem. Ha se a támlát, se az ülőlapot nem fűti akkor nem a fűtőszál rossz??
Ja és az én karfám racsniját is kinyírták a köjkök. Tudja valaki hogyan lehet leszedni?
Az Alcantarában (ez márkanév, nem szövettípus) az a jó, hogy irgalmatlan drága (25-33 eFt/m), cserébe csak egy-két helyen lehet kapni. Ja, és ez az autókárpit alcantara, a bútorszövet alcantara olcsóbb, csak sokkal kevesebbet bír.
Mi is abban maradtunk, hogy a két első ülést kárpitozza színazonos plüssel.
Lenne egy kérdésem:
Kiszedtem a két első karfát, mert elromlott a racsni. Ezt lehet javítani?
Vagy van valakinek valami ötlete?
Külön karfát nem lehet venni, mert csak üléssel adják.
Csak azt nem értem, hogy én még nem láttam használható első bontott ülést, akkor meg mi a fenéért adják aranyárban a karfát, amikor minden más használhatatlan.
Én pár éve a legelején a javításoknak belefutottam ugyan ebbe a hibába.Autós boltos barátom rendelt 2db scudo lengőkart mert az ugyan az és még olcsóbb is volt.Annak volt a szilentje ilyen,
az ev2-nél két félből van ennek meg lekellet venni az alsót mert a lengőkar úgy volt kiképezve ,hogy felüljön rá a szilent.Be lett téve és a futómű állításnál derült ki,hogy 5mm-rel rövidebb a lengőkar,ami szabad szemmel nem látszott.Úgyhogy amit vettél szilentet az a scudó vagyis ev1-
Tegnap kicseréltem a lengőkar hátsó szilentet. (Az egy másik sztori hogyan sikerült). Mikor összeraktam akkor vettem észre, hogy nem akar a helyére illeszkedni. Ugyan az a csavar fogja mint a srabilizátor szilentet, de ez nem illeszkedik bele. Megnéztem a kiszedett darabot és más a formája mint amit beleraktam. Annak a tetején 2 egyenes borda van, amit beleraktam azon meg 2 íves borda. És mind a kettőt lehet kapni ehhez az évjárathoz, csak addig amíg nics szétszedve nem tudni milyen kell. Meg amúgy sem tűnt fel, hogy 2 fajta van. 2004. Gondoltam veszek ilyen formájú stab szilentet, de azt nem lehet kapni. Muszáj volt összerakni, mert holnap nagyon kell. Csak nyugtalanít, hogy a két szilent nem fekszik össze és csak 2 csavaron lóg a baloldala. Az leher, hogy ennél a fajtánál nem kell a stab szilent alsó lemeze? Találkoztatok már ilyennel?
A háttámlában vagy az ülőlapban nem működik? Vagy egyikben sem? Nekem ülőlapban van hiba, simán megszakad a fűtőszál, és aki látott már ilyet szétszedve azt mondja nem javítható.
Reggel 8-kor már tudom. Kedden nap közben valamikor, pontosabbat nem tudok mondani. Ha akos.horvath1968@gmail ra küldesz tel számot akkor reggel rád csörgök.
Áttúrtam a fórumokat, de nem találom nyomát ilyen "csonkolásos" kérdésnek, észrevételnek. Valahol találtam egy fényképet, de azon nem voltak ilyen levágott vezetékek. Fogalmam sincs, hogy mi lehet az, pontosabban, hogy mi lehetett ott!
Szakiknak kérdés: a gázolaj adalékszint alacsony üzenetet kaptam ma tankoláskor (DIESEL ADDITIVE MINIMUM LEVEL). Mennyi van még benne, mennyi ideig tudom használni, vagy azonnal szerezzem be az Eolys-t? Ha jól emlékszem, valamikor 120 ezer körül (6 éve) volt feltöltve, most 210 körül van benne.
Talan tudok segiteni, feltennel egy fenykepet, hogy mirol is van szo. A ket kis kormocske egyikere gondolsz, amivel a folso fulekbe kapaszkodik, arrol van szo?
Kettöstömegü+kuplungszett+kinyomocsapágy luk márka 140000+30000szerelés.ez egy külföldröl behozott orába 150 ezer persze gondolom viszatekerve 2004 phedra 2.2.ismerös szerelte bárcsak ne igy lett volna.a kuplung tök jo csak minden mást szarul rakot ösze pl motorvédöt nem rakta vissza,pollenszürö log patentek hiányoznak és a legnagyobb bajom a ventilátor
Sziasztok.remélem valaki tud segiteni ugyanis az a bajom hogy bekapcsolom a fütöventillátort megy 5 másodpercig majd abbahadja és elég gyenge.most hoztam el szerelötöl kettöstömegüt cserélt lent volt a motor.arra gyanakszom valamit nem kötött visza esetleg valami ötlet hol keressem a hibát.
Nekem a kiszedhető foglalat ment tönkre, meg kellett forrasztani. Megusztuk a lámpák kiszerelése nélkül. Ráadásul a foglalatot, állítólag nem árulják külön.
Nem volt fütés és elkezdett emelkedni a vízhőfok.Más jele nem volt. A szíj annyira megnyúlott, hogy szerencse , hogy nem ugrott át. Felvették videora, hogy mennyire laza.Szerencsém volt, hogy azonnal mentem a szervízbe.
A vízpumpa Graf volt, aluminium lapáttal.Az autóboltos azt mondta, még nem találkozott ilyennel. Szerinte túl erösen húzták meg a vezérműszijat és az vágta oda.