Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2005.06.08 0 0 426

Egy érdekes eset. A Gyermekvasút Széchenyi-hegy állomásán történt meg, de bárhol megtörténhet, ahol ilyen biztber van.

 

 

"SZAKBARBÁRKODJUNK EGY KICSIT...

Az F2-es sz. Forgalmi Utasítás szerint váltóellenőrzést (gy.k.: helyes állás ellenőrzése) Siemens-blokkos biztosítóberendezés esetén a rendelkező a forg.ir-ban található ellenőrző berendezés helyzetének kiértékelésével (tológomb vagy kallantyú, illetve vágányúti blokkmező) köteles ellenőrizni.

Na most. Én bármelyik Siemensnél csinálok olyat, hogy az irodában a vg.úti blokk fehér, a váltókat meg közben össze vissza állítgatom.

Múltkor este az irodában az fszt. azt látta, hogy a másodikon van a tológomb, a vg.úti blokk fehér, a jelzőblokk is (!) fehér, az 1-es és 3-as váltó eközben kitérőben áll, és a tolatásjelző "Szabad a tolatás"-jelzést mutat. 

Mielőtt a valódi VB-k sokkos hiperventillálásba fognának, a lesipuskás VBO-sok pedig jegyzőkönyvezésre rendelnének be, megnyugtatok mindenkit, hogy a bejárati jelző Megállj-állásban volt.

Hozzátartozik, hogy a berendezésen valamennyi ólom ép volt, nem bontottam le a hátulját, az oldalát, a blokkszekrényt, nem vágtam el a vonóvezetéket, és nem törtem le az emeltyűket. Biztosítóberendezési hiba nem állt fenn, és a kezelés is (majdnem) teljesen szabályos volt.

Mindenkinek kellemes gondolkodást és álmatlan éjszakát kívánok!"

 

F.I. tollából

Infós Creative Commons License 2005.06.03 0 0 425
Aha. Köszi. Azt hittem, hogy valami jólsikerült szakdoga! ;)
Előzmény: Törölt nick (424)
M44-419 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 423

Végre valami pozitív változás!

 

De látom, jó MÁV-os szokás szerint ezt sem kapkodták el. 2004 őszéig számolva barátok között is 6 év telt el.

 

Ha szabad tudni, kihez tartoznak most a farokmágnesek?

 

Előzmény: Vendégsín (420)
Infós Creative Commons License 2005.06.02 0 0 422

Tök jó! (Biztos megveszem, ha ki tudom bírni addig!)

Tankörtársad a szerző vagy honnan tudsz róla?

Előzmény: Törölt nick (421)
Vendégsín Creative Commons License 2005.06.01 0 0 420
Akkortájt kezdődött az a folyamat, hogy a zájelzőnek egyszercsak nem lett gazdája. Kb. három év után tavaly őszre - 2003-ban volt a mélypont - sikerült ezt a problémát megoldani. Azóta, csakúgy, mint a megelőző időszakben, meglehetősen nagy biztonsággal működik.
Előzmény: M44-419 (419)
M44-419 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 419
És ez nem szokott működni az esetek 99%-ában. 1998-ban Óbudán voltam nyári termelési gyakorlaton, és a 2 hét alatt tán 3x-4x oldott önmagától a kütyü. A többi esetben vonali KO-t kellett használni. A hibáskönyv emiatt nagyon hamar betelt.
Előzmény: Vendégsín (418)
Vendégsín Creative Commons License 2005.05.30 0 0 418
Néhány szó az aktív zárjelzőről (farokmágnes, döngölő, stb.)

Tehát a szerkezetben nincs mágnes. Van benne viszont egy 9 kHz-re hangolt vevőtekercs. A pályán a foglaltságellenőrzés helyén van két rövid szigeteltsín. Amikor egy vonat elhaladásakor az első felszabadul és a második még foglalt, az aktív zárjelző pályaelemére 9 kHz-t kapcsolnak. Az utolsó vonókészüléken levő aktív zárjelzőben 9 kHz-s feszültség indukálódik. Ezt egyenirányítják és a tányérban levő 22 kHz-s oszcillátort működtetik vele. A kapott 22 kHz-s jel a tányérban az adótekercset működteti, és ez az erőtér az aktív zárjelző pályaelemének 22 kHz-re hangolt vevőtekercsében feszültséget indukál. Ez a feszültség erősítés és egyenirányítás után működteti a pálya felszabadulását jelző biztosítóberendezési elemeket.
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.28 0 0 417

"A GySEV-en állomásközi közlekedés van, a pályasebesség 120 (egy szakaszon 100). KÖFI-FET rendszer van."

 

Ez olcsóbb mint a többi?

100 120 sebességet is lehetne állomásközivl gazdaságosabban üzemeltetni?

Vendégsín Creative Commons License 2005.05.26 0 0 416
Ki ellenőrzi (a sínáramkörön kívül) hogy tényleg nem maradt-e semmi az állmásközben? Jelzett helyen nincs jelenlétes (sem).

A tengelyszámláló. A két szomszédos állomás számlálói kapcsolatban állnak, és mivel mindegyik irányérzékeny, mindenkor kasszát tudnak csinálni arról, hány kerék van éppen közöttük.



Előzmény: gmarc (411)
M44-419 Creative Commons License 2005.05.25 0 0 415

Akkor tgszámláló-áramkör.

 

Tudjátok miről beszélünk, vagy mégsem?:-)))

Előzmény: konszolid (413)
GyöBzs Creative Commons License 2005.05.25 0 0 414
Viszont van szakaszos jelfeladás...
Előzmény: gmarc (411)
konszolid Creative Commons License 2005.05.24 0 0 413
...Na már ha van..... tengelyszámlálónál az sincs...
Előzmény: M44-419 (412)
M44-419 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 412

Ki ellenőrzi (a sínáramkörön kívül) hogy tényleg nem maradt-e semmi az állmásközben?

 

Vicc: a következő vonat mozdonyvezetője.

 

Komoly: a sínáramkörön kívül semmi. A KÖFI kezelőt meg azért ne vegyük ide, mert ő is a sínáramkör által szogáltatott információt látja a kütyüjén.

Előzmény: gmarc (411)
gmarc Creative Commons License 2005.05.23 0 0 411

Vendégsín:

 

A megállás úgy történt, hogy a mozdony kb. a TH-nál, az utolsó kocsi pedig kb. az utolsó váltón állt meg (nem haladt le róla minden tengellyel). Kezeletlen jelző mellett haladt ki ismét.

 

Ki ellenőrzi (a sínáramkörön kívül) hogy tényleg nem maradt-e semmi az állmásközben? Jelzett helyen nincs jelenlétes (sem).

 

 

M38:

 

A GySEV-en állomásközi közlekedés van, a pályasebesség 120 (egy szakaszon 100). KÖFI-FET rendszer van.

 

Előzmény: Vendégsín (409)
Vendégsín Creative Commons License 2005.05.23 0 0 410
CD Jogtár "A gazdasági és közlekedési miniszter 103/2003. (XII.27.) GKM rendelete a hagyományos vasúti rendszerek kölcsönös átjárhatóságáról." 4. melléklete, Országos vasúti Szabályzat I.
Előzmény: Törölt nick (408)
Vendégsín Creative Commons License 2005.05.23 0 0 409
Ha az állmás területéről teljesen kihaladt, lehet, hogy semmi. A tengelyszámláló az érzékelője feletti haladási irányt is érzékeli, ide-oda mozgás során is képes a rajta átment tengelyek számának eredőjét megállapítani.
Viszont, hogy repceföldön van-e valamilyen menetismétlő zár szerűség a teljes állomásközre vonatkozóan, azt nem tudom.
Előzmény: gmarc (404)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.23 0 0 408

Várom segítséget kedves kedveztelen toticlaküknak abban a kérdésben, hogy 60 80 100 120 140 160 végsebességü vonalakra milyen biztosítás kelle kötelező illtve van a 5-ös vonal ami "karos" jelzős az eredetileg 100-as de emiatt 80 as? vagy egy mellékvonalat felltuningolna valaki (bármelyiket) mi a biztosító ber követelménmy?

100 120 nál lehet e állomásközi közlekedés?

 

Köszönettel M38

Ha ettől többet is tudtok kérlek osszátok meg velem és másokkal

gmarc Creative Commons License 2005.05.23 0 0 407

Köszi. Adott esetben a vonat visszatolt.

Előzmény: M44-419 (406)
M44-419 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 406

Szvsz visszatol a személy, kijárat elkényszerez, illetve -ha jól emléxem- vonali KO-val alapba lehet tenni a berendezést.

 

Ez a bonyolultabbik. Az 1szerűbb az, hogy az utasok ahol megállt a vonat, leszállnak (szó szerint), majd megfelelő jelzésadás után vonat jobbra el.

Előzmény: gmarc (404)
gmarc Creative Commons License 2005.05.22 0 0 405
Ja, és a vonatnak menetrend szerint meg kellett volna állnia az állomáson, utascsere céljából...
Előzmény: gmarc (404)
gmarc Creative Commons License 2005.05.22 0 0 404
Mi a teendő, illetve mit tesz a rendszer, ha állomásról kihaladva a szabad kijárati jelzőt meghaladja a vonat, és a tolatási határnál megáll. Van engedélye a szomszéd állomástól. Az állomáson Alcatel, a vonalon KÖFI van. Az állomásköz tengelyszámlálós.
Hentes2 Creative Commons License 2005.05.22 0 0 403

Bizony lepangott az információcsere itt a topicon.

Érdekességképpen beteszek egy ma készített fotót.

Üdv: Hentes

 

oldmumus Creative Commons License 2005.04.23 0 0 402
Nagyon szivesen barmikor.
Előzmény: Bálint23-24 (401)
Bálint23-24 Creative Commons License 2005.04.23 0 0 401
Szia Oldmumus! Köszönöm szépen a segítségedet!
Előzmény: oldmumus (400)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.23 0 0 400
En vagyok a BAKTER hetvegi jelenletes helyettesitoje es belinkelem neked.

Itt vannak a kepek
Előzmény: Bálint23-24 (399)
Bálint23-24 Creative Commons License 2005.04.23 0 0 399
Szia Bakter! Köszi a képeket, de hol is találom meg pontosan a Keletis képeidet? Köszi mégegyszer!
Előzmény: BAKTER (393)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.23 0 0 398
Jo nem is kertem a talalgatast, csak kivancsi voltam hatha valaki tud valamit ami konretabb. Ittas vezer :-/
Előzmény: Infós (397)
Infós Creative Commons License 2005.04.23 0 0 397

Nem tudom, hogy ott milyen a pálya. Hol van ív, hol áll fenn a szabadlátás korlázottsága. Azt sem tudom, hogy rendesen meg volt-e fékezve az ic. Azt sem tudom, hogy mennyivel ment. Azt sem tudom, hogy ittas volt-e a vezér. Abban sem vagyok biztos, hogy átkapcsolta tolató üzemmódba az EÉVB-t (bár én mást nem tudok elképzelni). Ha jól emlékszem, akkor személyi sérülés történt, de nem emlékszem rá pontosan.

 

Szal inkább nem kezdek el találgatni.

 

Bocs.

Előzmény: oldmumus (396)
oldmumus Creative Commons License 2005.04.23 0 0 396
Serules? Biztos akkor belathatatlan szakaszon volt, azert ha latta volna 40-el meg lehetne allni nem?
Előzmény: Infós (395)
Infós Creative Commons License 2005.04.23 0 0 395
Csattantak. De hogy mennyivel, azt nem tudom. Siklás asszem nem volt.
Előzmény: oldmumus (394)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!