nekem a hellyel kapcsolatban nincs gondom, inkább hogy a környékén a közelben van-e szállás (nem hotel, inkább kis panzió vagy hasonló), mivel nekem csak úgy lenne opció, mivel a maps szerint cirka 5 és fél óra az út ~ 390 km, bár ezt még asszonnyal is engedélyeztetnem kell ha lesz konkrét időpont, vagy felmerül esetleg más helyszín :)
ötletem sajnos nincs, nem vagyok nagy országjáró :(
errefelé (legalábbis ismeretségi körömben) nem nagyon divat az ilyen nagy robogó, inkább a 180 vagy 250 Maya és ilyesmik, aki ennél nagyobbal jár az valamilyen sport vagy sporttúra géppel jár jellemzően 600 asokkal, nekem meg tökéletes ez a robogó, lehet bele pakolni (sokat:DD), gyári dobozba is sok minden fér, kényelmesen egyenes háttal tudok ülni ami nekem fontos a derekam miatt, fogyasztás is 4 L alatt van mindig
a megyében sokfelé jártam, de egy kezemen meg tudom számolni mennyi nagy robogóssal találkoztam, SW-val is csak 1x, meg is lepődtem, mert főleg a Burgman ami jellemző
Ma voltam ismerősömnél. Ő egyébként Jászberényben lakik és szintén eljönne egy ilyen talira. Egy sötétszürke SW T400-asa van. Szóltam neki, hogy regeljen be a fórumra és akkor őt is fel lehet jelölni a térképre.
Térképre tettem a fórumtagok tartózkodási helyét, e térkép szabadon szerkeszthető, jelző hozzáadása ikon segítségével további pontokat (fórumtag) jelölhetünk,esetleges javasolt találkozási pontokat tervezhetünk.
Az enyém is pihen. Ezeken a csúszós utakon még négy kerékkel is veszélyes. Pláne. hogy egy kisebb elkottázás és sok százezres kiadás az ajándék. Majd 10-fok körül megint megnyergelem.
Széles utat mindenkinek. Békés Karácsonyt és kilométerekben gazdag Új évet!
Egy összzejövetelt támogatnék és szintén tudok invitálni rá plusz egy SW T400 tulajt. Jó lenne, ha csatlakoznának többen és akkor tényleg csak szervezés kérdése.
Az én gépem most téli álmot alszik leponyvázva. Akku csepptöltőn és márciusig nem is szándékozom felébreszteni. Nem sok elvetemült mocis merészkedik ilyenkor az utakra.
Ha ennyire ragaszkodunk a gyári alkatrészekhez, akkor a gyári előíráshoz is kellene. 48K-nál már a második eredeti szíjat kell beépíteni és slussz.
Tudom nem olcsó kategória ez a gép és vásárláskor a fenntartási költségeket is be kell kalkulálni a költségvetésbe, én mégis keresném az optimális megoldást. Egy jó minőségű nem gyári szíjjal, ha biztonsággal elmegy mondjuk 20K-t akkor én nem ragaszkodnék a gyárihoz. Ha 28mm-t adnak meg szélességre, akkor nem értem miért keskenyebb több mint másfél mm-rel egy szíj. Az már nálam simán beletartozik a nem csereszabatos kategóriába főleg hogyha 26mm-nél mindenképp cserélni kellene.
A Hondánál néztek utána, hogy mennyinél van előírva. Ez nem jelenti azt, hogy nem jól cselekedtél a szíj vastagságának ellenőrzésével, sőt. Ez egy átlagos felhasználásnál érvényes adat csak. Fékbetétet sem akkor cserél az ember amikor a gyár előírja. Ha korábban elkopik, nem hiszem, hogy betartanám az előírást.
Most kérdeztem utána a Hondás kapcsolatomnál aki mellesleg jó barátom, hogy mikor kell cserélni a szíjat. 48000 km az előírás. Így bőven ráérek a 17000 megtett km-el. Érdemes így kalkulálni. Egyébként 55.000 Ft a lista ára a Honda szíjnak, hivatalos márkakereskedésben.
Szerintem kár okoskodni bizonyos tételeken amikre mindenképp szükségünk van. A neten kicsit túrva hozzá lehet jutni a Mitsuboshi szíjakhoz akár 22 ezer forintos árakon is. A Honda feliratos szíjak pedig 32 ezer körül elérhetőek.
De.
Ha valaki bemegy a magyarországi Honda képviselőjéhez akkor sajna ennyi az ára. Erre garancia van sőt bizti azt kapod amit kértél. Olyan mint a Honda. Azt kapod amit ígér. Ennek ára van. Ha épp a bármelyik neten vásárolt olcsó darab pl 130-nál épp elszakad mert miért ne, akkor mekkorát spóroltál? Ha ugyanezt a Honda szíj teszi? Visszamész a vásárlási és beszerelési számláddal némi elbírálás után kifizetik a kár összeget. Kötelesek. Persze ha túlélted! Én már belefutottam ilyenbe. Megvettem az olcsóbb szíjat. 500 km után porrá szakadt. Szintén Honda volt csak 50ccm-es 3 kerekű. Alig találtuk meg a maradványokat. Akkor felraktam a gyárit és még sok ezer kilométert tettem meg vele.
Honda márkaképviselet Nyíregyháza, itt vásároltam.
A gyári sajnos ennyi, az általad belinkeltet, és más boltot is felhívtam, kértem őket mérjék meg a szélességét meg is tették,
és nem érte el a szíj szélessége az általuk megadott értékeiket, 26,4... mm-t mértek, elismerve, hogy ez névleges méret, és a többi robogószíj
is keskenyebb a gyári értéknél, amit ők sem értenek, de így kapják.
A gyári szíjra nincs gyártó írva, feltételezem, hogy ez is Mitsuboshi, mely egy kiváló szíj, ha vissza lapozol a 4. oldalra ott láthatod, hogy
6000 km futás alatt 0.22 mm volt a kopás mérésem szerint, tehát a tizedeken is sok múlik, 26 mm-es alsó határhoz közelítve
emelkedik a fordulatszám vele kis mértékben a fogyasztás is.
Tehát a hozzá árult szíjak is tökéletesek, de hamarabb elérik az alsó értéket, lehet kettőt kell cserélni, míg a gyáriból egyet, ha igényes az ember, ha nem hagyja futni 153 e km ig mint az olasz példa szintén a 4. oldalon.
Szóval egyéni meglátásom, hogy az ajánlott után gyártott szíjak 5 tizeddel a valóságban keskenyebbek, ez lehet a gyár tiltása is nem engedik a beszállítójuknak a pontos méretet külső forgalmazásba.
Most 28400 van a motoromba, a télen cserélem, szíj 26.27mm elvileg még mehetne, szétszereléskor derül ki hogy görgőt is kell e.
Erős biztonsági ráhagyás van a gyárilag meghatározott 24 e km es csereintervallumban 30 e km biztonsággal futható normál használatban.