Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tie Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35594

Hosszú távon már csak azért is jó ötlet a helicoil, mert a sok collos csavart szépen ki lehet csereberélni metrikusra, oszt egyszercsak az ember eladhatja a collos kulcskészletet. :)

Előzmény: pinguru (35592)
terrano1 Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35593

Köszi a beszámolót!

pinguru Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35592

Egyébként te ajánlottad ezt a cuccot, vettem egy készletet, azóta nem fosok a menetektől. 

 

Egyébként nem drága:

 

http://www.detaker.hu/shop/hu/helicoil-menetjavitok/35-helicoil-menetjavito-keszlet-metrikus.html

 

Jellemzően a 8-as menetek vannak nállunk többségiben, mielött elkezdtem élesben használni egy öntvénybe beletettem párat ( 8-as menet, betekertem egy csavart, elcsesztem a menetet, menetjavítás, csavar beteker, acélcsavar eltört, a betört rész kézzel kiteker). Szerintem ez nem Land Rover specifikus probléma, minden alublokknál gond, nagyon sok szerelő használja ezt a módszert, de rengeteg olyannal találkoztam, aki inkább egy nagyobb menettel rak bele egy esztergált spéci csavart. Mindegyik megoldás jó lehet, de szerintem ez kevésbé macerás és tartós is. Persze vannak azok a kóklerek, akik mindenfajta acélszálat tekernek a csavarra és úgy tekerik be. Na azok mongyanak le azonnal :)

Előzmény: Tie (35591)
Tie Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35591

Helicoil jó dolog, a készlet húzós, de csak egyszer kell megvenni.

 

V8-hoz is melegen ajánlott, az alublokkban MINDENFÉLE menet szeret megdögleni, leömlőtől kezdve a hengerfejig BÁRMI! :)

Előzmény: pinguru (35590)
pinguru Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35590

És ami még hátra van, az a hirhedt P tömítés csere, amihez elég sokat kell lebontani, hogy hozzáférjen az emberke. Le kell szedni a generátort, vízpumpát (tárcsát, de érdemes tömítést cserélni a pumpánál is), szervó szivattyút, viszkó ventillátort, egy rakat hűtővíz csövet, teljesen kitakarítottam a munkaterületet.

 

AZt tudni kell, hogy ezt a műveletsort először Maráczi Misi mentorálásával csináltam végig az egyik szegedi Land Rover találkozón, pont amikor megérkeztem, akkor ment el a hűtővíz teljesen. EGyébként nagyon enyhén szokott itt folyni a víz, ezért sokan nekiállnak hűtőt cserélni, mert nem látható a szivárgás, holott bugyog kifele a víz.

 

Leszereléskor arra készüljetek fel, hogy a vízpumpát és az aluöntvényt rögzítő három csavar igen be tud roharni, nem biztos, hogy egyszerű kiszedni, érdemes ezeknek is új menetet csinálni.

 

 

Itt a helye a tömítésnek

 

 

Ez a tömítés, kicsit szétrohadt, nem sokat ért már.

 

 

Szépen le kell tisztítani a helyét, nagyon finom smirglivel érdemes átdörzsölni, hogy szép sík legyen a felület.

 

 

Természetesen az öntvényház csatlakozását is.

 

 

Érdemes tömítő pasztát használni, lehetőleg valamilyen jobb minőségűt.

 

 

Ilyen az új tömítés

 

 

Szépen felrögzítve a helyére

 

 

EZ után mehet föl az öntvényház, érdemes az öntvényházat megvizsgálni felszerelés elött, a szervó szivattyú menetei szoktak eldögleni, van aki szerint azt már nem lehet javítani, cserélni kell az öntvényt, de jó hír, hogy a HeliCoil csodákra képes, csak 0.4 mm-el nő meg az átmérő, így simán ki lehet javítani a menetet, nem fog az oldalfal átszakadni. Ahol tudtam minden 8mm-es menetet kicseréltem, ez a gyenge pontja a 300TDI-nek, az Audi eleve ilyen rugóval szereli a meneteket gyárilag, a repülésben is ez az egyetlen módszer az elfogadott javításra. Propagandának vége, lépjünk tovább.

 

 

Minden a helyén, mehet a hűtővíz, légtelenítés, stb., tesztkőr, a buborékok még kimennek a rendszerből, azóta nem csökkent a vízszint, vannak még csodák :)

 

 

Ha már arra jártam, bedobtam egy új légszűrőt a helyére. A snorkel és a dupla akksi miatt defi légszűrőm van, tökéletesen dolgozik, jól zár, stb...

 

 

Enyhe napszúrást kaptam, ráadásul nem ihattam sört, mert készenlétbe voltam éppen, maradt a fürdőzés a nap végén a gyömrői tófürdőben :)))

pinguru Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35589

SZiasztok, engedve a közakaratnak, tartok egy kis szerelési élmény beszámolót két felvonásban.

 

Az első a menetjavítás Helicoil -al témáról fog szólni.

 

Kb két éve amikor a turbót felújítattam, kicseréltem a kipufogó/szívosori tömítést, amikor felszereltem a szívosori alu öntvényt, akkor éreztem, hogy valami nem gömbölyű, az egyik csavar egy kicsit furcsán tekeredett be.

 

A hétvégén megaszerelést csináltam, a P tömítés cserének indult, de hamár így szétkapom, akkor mást is kicserélek, a polcomon jó sok alkatrész van, ezért gondoltam kicserélem az emlegetett tömítést.

 

 

Rövíden összefoglalva, simán lejött minden, feltettem és éreztem, hogy a felső rögzítő csavarok nem igazán tartanak, a gyanúm beigazolódott, a menetek eldöglöttek. Ilyenkor trükközni szoktak mendennel, de véleményem szerint nem érdemes, elég nagy nyomást kell tömíteni, ide kell a meghúzási nyomaték. A 300TDI-nél a 8-as menetek szoktak elszállni a blokkban, azokat érdemes szisztematikusan feljavítani, utána nem lesz gond, tökéletesen tartanak, nem rohadnak be, stb...

 

Így néz ki a menetjavító készlet, van benne rugó menet, fúró (kb 0.8 mm-el kell kitágitani a furatot, emiatt nem kell gépműhelybe menekülni), menetfúró, betekerő és kiütő (ezzel kell a betekerő pöcköt kiütni a rugó közepéből.

 

 

A következő lépés a menet fúrá, érdemes a környéken lévő lukakat betömíteni ronggyal, kis fordulatszámon kell csinálni, nem fog nagyon szórodni a forgács, de a szívósorét mindenféleképpen zárjátok le.

 

 

A furás befelyezése elött ellenőrizni kell, hogy megfelelő a fúrási mélység, nincs annál kellemetlenebb, amikor betekred a rugót és nem elég a mélység, ki már nem lehet tekerni, így ki kell húzni, szóval szívás.

 

 

Ha kész a furat, mehet a menetfúrás, én simán akksis fúróval csinálom, alacsony fordulaton, ki be tekerészve érem el a kívánt mélységet, egyszer kanyar fúróval is csináltam, azzal is gond nélkül sikerült.

 

 

Íme az kifúrt menet, jöhet a rugó, elötte érdemes kitakarítani a furatot.

 

 

Óvatosan be kell tekerni a helyére, figyelni kell arra, hogy a síkból ne logjon ki a rugó, ha nem elég mély a menet, akkor szívás van, ezért kell ellenőrizni.

 

 

 

Ha bent van a rogó, akkor ki kell ütni a közepét, nem is ütni, inkább ki pöckölni, a pöcköt meg egy mágnesezett hegyű csavarhúzóval ki kell szedni.

 

 

És elkészült a nagy mű, a csavarok ismét jó menetet érezhetnek a redőik között :)

 

 

 

Becsavarás elött érdemes menetrögzítőt használni, annyira jó a menet, hogy kirázkodhat, ezért ha bekenjük, utána tökéletesen a helyén marad, ez a kék színű massza ráadásul könnyen elenged, kiszerelésnél simán ki lehet tekerni. Egyébként a csavarnak is jó, mert a nedvesség nem megy be a menet közé, a csavar nem fog belerohadni a menetbe.

 

 

Kész a remekmű, 40 fokban igazán nagy öröm, ha valami jól sikerül. Tökéletesen meg lehet húzni a csavarokat, egy darabig nem lesz gond arrafelé, az biztos.

 

adribaba. Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35588

Nekem is a lendkereket mondták már többen is. De a suervíz, ahonnan vettem, azt mondta, h ilyet ő még nem hallott, az biztos nem.

Előzmény: pinguru (35550)
adribaba. Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35587

Én sajnos nem ismerem Kompit, de nem lehetne mégis valahogy megkréni, hogy ha tudja mi a gond, akkor megossza velem? Nagyon hálás lennék! Ő itt fellelhető a fórumban?Több mint egy éve fenn áll már ez a probléma, és félő, h most már megadja magát. Elég sokat járok a kocsival, sokat utazom, így nem nagyon tudom hosszabb időre lerakni. Most van lehetőségem, hogy szétszedjék, ezért is érdeklődöm, hogy vajon, ez szokványos hiba. Mert én úgy hallottam, hogy  alendkerékkel szokott baj lenni, és ez tipikus hiba. Más viszont azt mondja, hogy ez hülyeség. Szóval nagyon jól jönne infó!

Előzmény: Lghtwght (35547)
adribaba. Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35586

Köszi szépen!!

Előzmény: terrano1 (35552)
adribaba. Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35585

Köszönöm! Felkeresem!

Előzmény: roverh (35548)
adribaba. Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35584

Köszi szépen! Ezt az ötletet még nem hallottam. De minden info jól jön!

Előzmény: Lghtwght (35547)
terrano1 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35583

Igen!

Előzmény: pinguru (35578)
Ivwi Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35582

Ha csak erre vársz:

Igen, igen.

Várjuk a beszámolót:))

 

Előzmény: pinguru (35578)
Apumozgatas Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35579

Sziaszto!

Alakulunk, de meg sok van hatra...

Udv

pinguru Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35578

Majdnem rápattantam az ajánlatra, de eszmebe jutott, hogy Johnny már intézi. Alig várom.

 

A hétvégén megmozdítottam Egont, a fekete kasztni és a tetőablak csodálatos kombináció kánikulában.

 

Tényleg, a hétvégén szerelgettem és bőszen fényképeztem. P tömítés, menetjavítás a henger oldalán című nyalánkságokat csináltam, persze a legnagyobb kánikulában, mert akkor alszanak a kölkök és az asszony. Ha gondoljátok írok egy beszámolót fényképekkel és tanácsokkal fűszerezve. Ez a P tömítés elég ravasz történet, sokszor tud ott úgy szivárogni a hűtővíz, hogy nem lehet látni, illetve elég macerás a bontás a cseréhez.Ha két igen szavazatot kapok a beszámoló megírásához, akkor nekikezdek gépelni, nem biztos, hogy rövíd lesz.

Előzmény: Alfred (35571)
pinguru Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35577

Ha lehúzod az ABS szenzor csatiját, akkor a szenzor felé menő kábelen kb 1000 ohmot kell mérned. Ha szakadt, akkor döglött a szenzor, ha jó az érték, akkor el kell kezdeni méregetni. Meg kell vizsgálni a ABS számítógép felé menő kábelt, ha kiad feszültséget, akkor jó, ha nem, akkor az a vonalon van a hiba.

 

Ha minden rendben van, akkor kell elővenni a szkópot, a szenzor felé ki kell adni egy segédfeszültséget egy relatív nagy (nemtom mekkora, még addig nem jutottam) ellenálláson keresztül, vagy falahogy belemérsz az áramkörbe, meg kell nézni, hogy pörgő keréknél milyen jelforma jelenik meg. Ha szép egyenletesen jönnek az impulzusok, akkor rendbe van, ha nem, akkor a jeladó tárcsa és a szenzor között túl nagy a hézag, kotyog valami, határon van a szenzor pozíció.

 

Ha jelformák jók és még mindig semmi, akkor vidd el szakihoz....

Előzmény: HZsolt92 (35570)
HZsolt92 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35576

jah, láttam én is, de igazából az is jó lenne, évi max 1-2ekm megy bele. pár évet egy bontott is kibírna benne... nincs itt valakinek egy eladó bontott darab??

Előzmény: fejes.i (35573)
Alfred Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35575

De van még vaterán Land Roveres cucc:

 

http://mobil-telefon.vatera.hu/mobiltelefon/dual_sim_2_kartyas_mobiltelefon/v5_land_rover_android_strapa_telefon_1781074994.html

 

 

Land Rover telefon! Land Rover logoval köszön be, és nagyon dögös!

 

Alfred Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35574

Zomborral kicseréltük a tetőablakot, a kiszedett tetőkárpit már meg van hámozva, le van alapozva, a fele már be van kenve zománcfestékkel, szeptemberre talán kész az új puha pamut bevonata is.

Most szerelőnél van amúgy az autó, mert elment a fékje, elfolyt a fékfolyadék, most körbe kell karmantyúzni, meg a hűtővíz is ömlik belőle olyan helyeken, ahol képtelen vagyok megjavítani (Félek megbontani az üzemanyag rendszert, a vízcső fölött, hogy hozzáférjek, meg hasonlók...).

Előzmény: Tie (35572)
fejes.i Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35573

A fékdob 25-35 fontért valami használt cucc lesz. Az új (utángyártott is) ennél jóval drágább.

 

Előzmény: HZsolt92 (35570)
Tie Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35572

Na mi van, szétszedtétek a Range-et? :)

Előzmény: Alfred (35569)
Alfred Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35571

Van két első jeladóm...

Előzmény: HZsolt92 (35570)
HZsolt92 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35570

ebay-t néztem, 25-35gbp, de egyik sem postáz hozzánk...

 

abs jeladókat hol tudom pontosan kimérni és milyen értékeket kellene??

 

köszi, majd kipróbálom a "receptet"

Előzmény: fejes.i (35567)
Alfred Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35569

Range Rover Classic bontott tetőablak alkatrésznek nem érdekel valakit?

Az üvege szép a többi része kissé fáradt... :o)

 

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/karosszeria/szelvedo_uveg/range_rover_classic_1991_tetoablak_1783136285.html

 

schmidtb Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35568

A #35555 sz. hozzászólásban van a recept. A Landy-Car is és a Vigassy Ádám is ezt a receptet mondta.

Üdv.

Előzmény: HZsolt92 (35566)
fejes.i Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35567

Bármelyik angol webáruház (pl. PAddock, lrdirect, stb.) ad fékdobot.

Az ha elmegy, az nagyon határozott érzés, lényegében nem marad fék. Nem kicsit lesz rossz, hanem nagyon. Szinte semmi fék nem marad.

Ennek semmi köze az ABS-hez.

Azt már érdemes lenne mondjuk megnézni a workshopban.

 

Az ökölfejek tetején van egy kocka beöntőcsavar. Azt kell kitekerni. Amúgy meg hajtóműolajat (mondjuk 80w90) érdemes összekeverni grafitos zsírral, hogy éppen folyékony legyen.

 

Előzmény: HZsolt92 (35566)
HZsolt92 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35566

Sziasztok

 

Kellene egy kis segítség... 300tdi discovery-n megszűnt a fékrásegítés. vákum van, azt megnéztük. akkor valszeg a rásegítő dob halt meg? nincs valakinek egy db elfekvőben?? vagy honnan lehetne ilyet rendelni??

 

az első kerekeknél van valamiféle vezeték, gondolom az abs-é lenne, de amikor még volt rásegítés, akkor nem dolgozott az abs... szenzorokat ha kimérem, akkor milyen jelet kéne mérnem?? hova csatlakoznak a szenzorok??

 

más.. első futóműben az ökölfejeket mivel és hogyan kell feltölteni?

Johnny_Disco Creative Commons License 2013.07.28 0 0 35565

Dehogynem tudod, 2-3 hete rám szabadítottál valami mókust, aki alkatrészt keresett rajtam...

Hétfőn felhívlak.

Előzmény: s2a (35564)
s2a Creative Commons License 2013.07.28 0 0 35564

nem tudom a tel. számod. add meg légyszi.

Előzmény: Johnny_Disco (35563)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.07.28 0 0 35563

Akkor szervezd át, eddig a 3. a nyerő!

Előzmény: élijen (35559)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!