Keresés

Részletes keresés

Mágus23 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49727

ÜDV! Teljesen azonos a véleményünk!

Előzmény: k.fecó (49724)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49726

de én csak 3 kapcsolt kerékpárt látok

Nézd meg még egyszer, és számolj. 4 az :-))

Előzmény: Mágus23 (49725)
Mágus23 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49725

Tisztelt Urak ! Lehet ,hogy én rosszúl látok, vagy hülye vagyok ,vagy a fénykép rosz,vagy a GYSEV nem a hajtott tengelyek száma szerint jelezte a sorozat számot. A képen a 403 sor. látható,de én csak 3 kapcsolt kerékpárt látok.

k.fecó Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49724

Üdv!

 

Szerintem is sokkal szebben mutatna helyette pl. a 326,160 vagy a 326,267 felújított állapotban!:-)

 

 

 

Mágus23 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49723

ÜDV!Lehet,hogy én értem, vagy nem értem. Ez azért durva mozdonytorzó. A vasutas szálló megérdemelt volna egy egész mozdonyt szerintem. A 326 os meg azért sokkal szebb annál hogy ezen csúfos szoborként mutatkozzék. Számomra ez egy gondolkodás módot jelent. De nem a miénket mert mi GŐZMOZDONY BARÁTOK Vagyunk. Aki ezt kiállította az sem a mifajtánk közül való. A Múzeumi NOHAB torzo sem semmi . De egy szép kép az utolsó üzemi 326 os ról.

Előzmény: Törölt nick (49722)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49722

Nos, a kérdést már megválaszolták, kiegészítésként annyit, hogy Ő is időnként visszatérő téma itt a topicban. Adatai alább láthatók.

 

   

 

   

 

   

Előzmény: FAV 20 (49718)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49721

Igen.

Előzmény: Talicskás tengernagy (49720)
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49720

Ez volt annak előtte Sopronban a Lokomotív szálló falánál?

Előzmény: 150-es vonal (49719)
150-es vonal Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49719

Ez az emlék Hévízen van a vasutas szálló közelében..

Előzmény: FAV 20 (49718)
FAV 20 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49718

Ez olyan mint a fotódon, vagy egész más?

Előzmény: Törölt nick (49715)
k.novotny Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49717

MÁV nem félt, hogy a burzsujok lenyúlják a Szovjetunió *ajándékát* :-)

 

Nem kellett félnie a sem aMÁV-nak sem a GySEV-nek:-))).

A háború után osztrák területen kb. 350 BR 52-es maradt. Az ötvenes évek közepétől az osztrák amelyet nem számozott át 152-es sorozatra, elkezdte selejtezni a sima 52-est, annyira, hogy a NIKEX beolvasztás céljából vásárolt ha jól emlékszem 25 db-ot a kiváló magyar kohókba.

 

Az 520-asokat evvel szemben később kaptuk, azaz 1963 elejétől

Előzmény: manhattani (49716)
manhattani Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49716
Az igaz, a point a kisebbségi tulajdonoson van :-) De úgy látszik, annyira kettévált a tulajdon, hogy a MÁV nem félt, hogy a burzsujok lenyúlják a Szovjetunió *ajándékát* :-)
Előzmény: k.novotny (49714)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.01 0 0 49715

Tóth Sanyi "Soproni Vasutas Képeskönyv 1937-1987" c. könyvében van is egy kép erről a mozdonyról, még ipari szolgálatából:

 

 

Előzmény: k.novotny (49700)
k.novotny Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49714

A GySEV a magyar állam többségi tulajdona volt, ma is az

Előzmény: manhattani (49712)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49713

Nagyon szépen köszönöm a pontos választ.

Előzmény: k.novotny (49711)
manhattani Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49712

A GySEV-hez pedig ... könyvjóváirással kerültek át a mozdonyok többsége 1963 öszén

 

Ez így ment a szocialista vállalatok között. De a GySEV vegyes, osztrák-magyar tulajdonú vállalat volt. Ott is működött a könyvjóváírás? A GySEV-ben a magyar állam tulajdona annyira elkülönült, hogy nem félt, hogy a gyakorlatilag pénzmozgás nélkül átadott mozdonyok osztrák kézbe kerülnek?

Előzmény: k.novotny (49711)
k.novotny Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49711

Még egy kérdésem lenne mert a mozdonytörténet nem az erőségem , a gőzös műszaki részében vagyok csak jártas. Az 520 as gépeket az oroszoktól vette a MÁV források szerint 100 darabot.

 

Igy ismertek a köznyelven az akkori vásárlások, de valójában nem igy történt. Sem A MÁV, és idesorolhatnám az összes magyar vállalatot, céget, külkereskedelmi tevékenységet nem folytathatott. Erre az ötvenes évek elején külkereskedelmi cégeket hoztak létre, amelyek ezeket az üzleteket lebonyolitották

 

A MÁV, Ganz-Mávag,  vasút járműgyártók esetében, magyarán a Nehézipari tevékenységet a NIKEX Külker Vállalat bonyolitotta le.

 

Tehát a MÁV eserében ezt a boltot a NIKEX végezte el

 

Valójában igy került a MÁV-hoz ez a 100 db mozdony. A GySEV-hez pedig a pályaszámuk megtartása mellett, könyvjóváirással kerültek át a mozdonyok többsége 1963 öszén 

 

Hogy érthető legyen más szempontból is a Ganz-Mávag nem exportált mozdonyokat, csak exportra gyártott. A piacot a NIKEX szerezte, és az üzlet megkötése után kapta meg a megrendelést a Ganz-Mávag. Természetesen a Ganz-Mávag mindig előre elátta a Külker Vállalatot a a piacra szánt termék listájával, de más cégek esetében is igy volt

 

Az Ikarus esetében a Mogürt, a több gyógyszergyár esetében pedig a Medimpex

 

Tehát a köztudatban ez azért nem annyira voltak ismertek, illetve még most sem

Előzmény: Mágus23 (49708)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49710

ÜDV! Nagyon kösz a tájékoztatást.

Előzmény: alkotasu (49706)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49709

ÜDV! Köszönöm sajnos én már csak ritkán láttam ott személyvonatot gőzössel . Az említett vonalon többször is utaztunk de az mindig AB mot. al történt a 17 est talán 2 alkalommal láttam Celldömölkön 1977 vagy 78 ban lehetett . A GYSEV 124 est is csak kevés alkalommal  Ha Sopronba mentünk Celldömölkről vagy vissza akkor mindig az AB mot. jutott. A megszüntetés előtt pár nappal utaztunk még rajta utóljára.KÁR VOLT EZÉRT A VONALÉRT!

Előzmény: parraghváry (49707)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49708

Üdvözletem ! Tisztelt Károly ! Még egy kérdésem lenne mert a mozdonytörténet nem az erőségem , a gőzös műszaki részében vagyok csak jártas. Az 520 as gépeket az oroszoktól vette a MÁV források szerint 100 darabot. A GYSEV is ekkor vette szintén, vagy más beszerzés volt? A MÁV gondolom eladott belőlük  a  GYSEV nek is és a GYSEV megtartva a MÁV sorozat és pályaszámokat átcégjelezve üzemeltette a gépeket. Ez tűnik reálisnak Választ előre is köszönöm.

Előzmény: k.novotny (49704)
parraghváry Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49707

Az 1960-as évek első felében két alkalommal volt szerencsém az említett vonaton utazni, mindkét alkalommal gőzös vitte a vonatot. Motorvonat akkor Celldömölk és Frtőszentmiklós, illetve Celldömölk és Répcelak között közlekedett.

 

Előzmény: Mágus23 (49683)
alkotasu Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49706

Amelyik 520-ason látsz pályaszám táblát, az biztosan GySEV-es. A MÁV-os gépeken mindig csak festés volt.

Előzmény: Mágus23 (49702)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49705

ÜDV! Nagyon köszönöm.

Előzmény: k.novotny (49704)
k.novotny Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49704

GySEV tulajdon

Előzmény: Mágus23 (49702)
k.novotny Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49703

Nem tévesztelek meg:-))

Előzmény: Felek Ferenc (49701)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49702

Tisztelt Urak! Kérdezném a GYSEV nél dolgozó 520 as gépek esetében azok MÁV tulajdonú vagy a MÁV tól bérelt gépek voltak pld.  520 079 , 030 , 083 ....vagy GYSEV tulajdonúak

Felek Ferenc Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49701

Köszönjük. A megtévesztés sikerült - legalább is engem...

Előzmény: k.novotny (49700)
k.novotny Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49700

Ez a masina a MÁV 377,492 (1911. Bp. 2856 gysz. 29/50 jelleg), amit tévesen 377,942 feliratoztak?

 

Nem...

 

Ez a mozdony eredetileg MAV XII 5429, majd MAV 377,247, majd Pusztavámra kerül és MÁV számon üzemelt, majd a Petőházi Cukorgyár mozdonya lett 1 p.sz.-on, majd selejtezés után 1977.05.24-től a GySEV kiállitotta a 377,942-es fantom számon

 

Tehát nem volt sosem a GySEV állományában, a pályaszám pedig nem téves, hanem kreált pályaszám

 

 

Előzmény: Felek Ferenc (49698)
Felek Ferenc Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49699

Az. S. 1962.

Előzmény: Felek Ferenc (49698)
Felek Ferenc Creative Commons License 2013.01.31 0 0 49698

Ez a masina a MÁV 377,492 (1911. Bp. 2856 gysz. 29/50 jelleg), amit tévesen 377,942 feliratoztak?

Előzmény: Mágus23 (49697)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!