Nem mellékesen hozzátettünk egy kicsit a GP árához, így a Linea havi törlesztője 5-6 ezerrel a Grande alatt van, és valami megmagyarázhatatlan okból a casco-kötelező páros is olcsóbb 2-3 ezerrel, így be is hozta...
Leszoktam a fogyasztás-fetisizmusról, azt hiszem az első lépés amit a gyógyulás útján tettem a T-Jet vásárlása volt. Havi 1200 km-t megyek, néhai Grande mjet-em és jelenlegi Linea tjetem átlagfogyijával számolva ez havi 9000 forint többletet jelent. Erre azt mondom belefér, mert cserébe a menetkomfort, dinamika messze túlszárnyalja az mjet-es időkét :D Meg ha jól belegondolok, míg dohányoztam ennek közel kétszeresét elfüstöltem egy hónapban...
Van annak értelme, hogy 15-30 km táv alapján nézegessem, hogy mennyit enne 100-on? Ilyen rövid táv nagyon eltérhet egy teljes tankos értéktől. Persze ha csak és kizárólag ugyanolyan körülményekkel mész egész tankot, mint azt a 30km-t akkor más a helyzet. De ez elég valószínűtlen.
Az 8, azaz nyolc darabnál megállt...de közben jött ez az infó, meg már megváltam a szerviztől ahova gyűlt...mint említettem átnyargaltam a Csiki-Bege szervizre, ami eddig a legjobb döntésem volt.
Szia Kati! Mint már írtam egyszer neked, az én verdám is itt a városba 6.5-6.8 körül fogyaszt. Szerintem ahol mi közlekedünk Bp.-n nem lehet mással összehasonlítani. Nekem 7 fölé nem igen megy, csak esetleg nagyon extrém körülmények között. De ezt is csak rövid távon produkálja. 15-30 km. között. Ha megnézem a nagyobb távokat 150-200 km. akkor már ez az érték még itt a városban is lemegy 7 alá. Tehát egy tankoláskor ha csak városba megyek akkor már 6.5 körül van. Ha megfeszülök sem tudom 5 alá vinni. Na de ez Bp. Ha vidéken vagyok, vagy nyaralok nagyobb más városban akkor még lejjebb megy a fogyi. Egészen 5 alá. Úgy hogy elhiszem azoknak is akik ezt írják, meg neked is aki egész nap a Bp-i dugóban araszol. Ezt a saját tapasztalatomból írom. 30000 km. van a gépben, ebből 22000 km. város és Bp.
Nagyon valós :D Már vergődtem egy ideje ezzel a zár problémával, mikor illetékes mondta, amit írtam - mármint hogy egész eu-ban probléma, Linea - Bravo és Fiat 500 érintettséggel, meg hogy szoftverhiba, behatolási kísérletet regisztrál és ezért blokkolja a távos nyitást (amit a saját kulccsal nyitás resetel). Szintén ő mondta hogy dolgoznak rajta az olaszok - ami időben bármit jelenthet, megerőltetni nem szeretik magukat ugye :)
Az enyémen most lement 6.4 –re az átlagos fogyi, tegnap késő este Rákosborzasztóról hazagurultam Erzsébetre úgy, hogy összesen 3 lámpánál kellett megállnom. De ez azért nem igazán tipikus városi forgalom, inkább falusinak kéne számítani. Kifelé menet nem is változott az átlag, maradt 7.1.
Hétvége után írok egy négy személy plusz csomagos 500 km-es vidéki út fogyit.
Bár a legújabb kutatások szerint a rádiófrekvenciával vannak gondok, nem a kp. zárral, külföldön, ahol más frekvenciákat használnak, semmi baj a kp. zárral!"
Szoftverhiba, Európa minden országában jelentkező hibáról van szó, behatolási kísérletet érzékel és letiltja a távot. De valóban dolgoznak rajta, ha egyszer elkészülnek biztos lesz nagy visszahívás :D
Ui: Jó rendszámod van! A miénkért az asszony még mindíg orrol!:-(
Bár, mint mindig mondom, a nőkkel csak a baj van, most valamennyire egyet kell, hogy értsek a kedves nejeddel ! Ezt a rendszámot én sem igazán értem. Előfordul, hogy egy-egy rendszám "beragad" valahol, és később adják csak ki, de a te rendszámod kb. 2 éves. Természetesen, marhára nem számít a rendszám, de akkor sem értem ...
köszönöm a tanácsokat ezzel a tudattal talán el tudok aludni kicsit idegesitő bár a szerviztől eddig sem vólt jó tapasztalatom de ha arra járok csak elmondom a megvezetésem tárgyát
Azért fogyaszthat kevesebbet, mert itt az üzemanya nyomásával /fejlettebb boxnál ez mellett még a turbónyomással is/ játszanak. Nagyobb nyomáson jobb lesz a porlasztás hatása, jobban keveredik, kisebbek lesznek a cseppek stb..
Ezért van egy tartomány ahol a fogyasztás kedvezőbb lesz, ez pedig a mindennapos használatban a legfontosabb közepes fordulatszám tartomány.
Tehát ha ésszel nyomod is nem versenyzel minden lámpánál akkor valóban még kevesebbet is fogyaszthat a gép.
Sőt saját tapasztalatból mondom hogy az Alfa vagy fél literrel kevesebbet evett boxal, mint nélküle.
Mikusz, az tiszta, hogy ha több üzemanyagot pumpálnak bele, nagyobb teljesítményt ad a motor.
Ez egy dízel, a levegőt szívja fojtás nélkül (plusz turbo), és bele van köpködve az üzemanyag. Ha több, mint amit a gyári program maximálisan enged, nőhet a teljesítmény, (bocs az ismétlésért).
ird már le a véleményed akkor mégis mi ez van-e értelme?
Persze, hogy leírom a véleményem…ha másért nem is akkor azért mert én is Boksz-ot használok. (csak én Küberl-t)
Maga a boksz az egy működő dolog. Igen egyszerű a működése. A szenzorok álltal küldött adatokat hamisítja meg ezért az elektronika másként irányítja a motort…ennyi.
Ettől még a turbód nem fog alapjáratról tölteni. Mivel tudjuk hogy azt a kipufogó gáz hajtja meg, ezért annak közvetlenül nem sok köze van ahhoz hogy hamis infókat kap az elektronikád.
Itt csak a kereskedő által beadott süket duma a bosszantó. Mikusz is ezen borult ki.
Ilyen cuccra hogy mondhatja hogy gyárilag be fogják rakni. Hát barátom ez hülének nézett téged L Szerinted a gyárban betesznek egy külön boxot ?? Mért tennének ilyet ?? Hát nem egyszerűbb átírni az ECU-t oszt jónapot ??. ki tudja azt megírni rendesen ha nem a Fiat ??
Egyébként több helyen árulják úgy hogy a garid nem megy el tőle. De hát én azt mondom, hogy ennek a lúzer brigádnak nem hiszek. Pl: én mindig kiveszem, ha a szervízben járok…pedig tudják, hogy van boxom. De tudod amit nem lát, az nem fáj.
Arra pedig nagyon figyelj, hogy mituom én havonta járasd meg a kicsikét, mert marha sok korom fog lerakodni… Én legutóbb egy 30km-es távot 4.-ik ben futottam végig 120-140km/h közötti tempóban. Valamint ajánlom legalább évente 1x egy CataClean kúra bevetését. Erről olvashatsz a Grande fórumon, ha visszakeresel.
És a koromról is olvashatsz ott ha rákeresel a Gyorsulási teszt VChris vs. CsacsaS J)
Elárulom neked, hogy VChris 90hp+boksz-os gépét lealáztam az én 75hp+boksz-os gépemmel J)) Szerinted az ővé mennyire volt kormos ?? :DD
Kapott egy CataCleant oszt úgy feltámadt mint az állat :DDD
CsacsaS
nem szoktam se túl huzatni sem pedig nagyon gyomni neki szerinted hagyam, vagy vissza dugjam a gyárit rá ez meg tegyem el emlékbe/60-ezer/ nem akarom a motort sem tönkre tenni köszönöm a felvilágositást.
Általában meghamisítják az üzemanyagnyomás jeladó jelét, így elérik hogy nagyobb legyen a befecskendezési nyomás és ezáltal a befecskendezett üzemanyag mennyisége. A kapcsolóval lehet állítani ennek a mértékét. A Grande óta ez már nehezebb, mert ott már oxigénszonda is figyeli a kipufogó gázokat, tehát azzal is kell kezdeni valamit hogy a computer ne vegye észre a turpisságot és le ne tiltson.
Gyakorlatilag becsapják a befecskendező elektronikát és így bírják rá a többlet üzemanyag befecskendezésre, viszont ettől kezdve a computer sem a valós fogyasztási értékeket mutatja, azt már neked kell mérned. Ráadásul ha kiveszed a nagyobb teljesítményt akkor az nagyobb kormolással jár, viszont ha finoman nyomod és ésszel vezetsz akkor valóban még a fogyasztás is csökkenhet.
Ennél azért lényegesen jobb megoldás egy jól megírt valódi chiptuning.
Bocs ha néhol kicsit erősen fogalmaztam, ezt nem neked szántam csak a szervizen durrant be az agyam.
nos nem tudom egy ilyen 100-lábu akrmit huztak le a motortérben annak a helyére tették rá ezt a mink is nevezzem már. van neki valami kézzel fogható hatása vagy csak a motort teszi gajra?