Keresés

Részletes keresés

-bp- Creative Commons License 2006.02.04 0 0 327
igazad van, mindjárt felteszek egy makrót én is csak hogy jobban éreztessem a lényeget, és utána írok a képeidről is! Bocsi!
Előzmény: Spenót (326)
Spenót Creative Commons License 2006.02.04 0 0 326

-bp-!

Koszi, hogy nem dolgoztam hiaba azzal, hogy foltoltottem a kepeimet. Jo reszletesen elmondtad a velemenyedet roluk,  es azt is, hogy melyiken hol latod azt a nagyfoku eletlenseget, reszletvesztest, amirol beszelsz. Engem amugy meg lehetne gyozni.

Orom igy erv az erv ellen epito vitat folytatni valamirol.

 

VAGY NEM...

 

Ha valkinek D300-asa van, akkor az mar bitosan ert hozza... :)

 

Az, hogy egy prospektusba milyen kep kerul szerinted szamit barmit is? Szerinted mennyi az esely arra, hogy ott egy S9500-zal keszult kep lathato? Szerintem nem sok. Na mindegy.

Ha valaki gepvasarlas elott benez ebbe a topicba, akkor nem lesz nagyon okosabb.

En azert raktam be a kepeimet, hogy valaki /pl. te/ megmondja roluk, hogy pontosan hol latszik rajta az S9500-as hibaja.

 

Komolyan erdekelne! Nem nottem hozza ehhez a gephez. Ha kiderul, hogy mas geppel sokkal jobb kepeket csinalhatnek /ebben az arkategoriaban/, akkor lehet, hogy lecserelnem. Egyelore ilyen geprol nem tudok es az en tudasom a korlat, nem a gepe.

Előzmény: -bp- (325)
-bp- Creative Commons License 2006.02.04 0 0 325
Na akkor kezdjük az elején:

Nekem egy Fuji S5500 -as gépem volt, amikor tudomást szereztem a S9500-ról, meghírdettem a régit és eladtam. Elkezdtem nézegetni a tesztoldalakat: steves-digicams, imaging-resource...stb. Meggyőződtem róla, hogy a "nagytestvér" egy jó gép lett, kicsi zaj, nagy érzékenység, a lényeg: nekem ez kell!
Mivel a pénzem még nem volt meg rá, két barátomnak akik gépvásárlás előtt álltak viszont igen, így ódákat zengtem nekik és megvetettem velük a gépet. Adtak a szavamra, nem vagyok profi fotós de néhány gépet "elfogyasztottam" már.
Külön-külön mindkettővel elmentem kipróbálni a gépet, az első teszt után csendben maradva vártam a másodikat. Tudni kell csak a tisztán látás végett, hogy amióta a gépemen létezik program-automatika: leggyakrabban ebben a módban használom ritkán ha szükség úgy kívánja átállítom manuálra. Legtöbb esetben a "P" mód beállításai elegendők, szélsőséges időjárási viszonyoktól és helyzetektől eltekintve.

Tehát kipróbáltuk az elsőt, ez a CCS-ből lett rendelve. Erdőben, lakásban vakuval, napsütésben vízparton, belvárosban, kertben... tehát bőséges teszt volt. Nagyjából 200 képet "lőttünk" el, ebből a mennyiségből nem találtam olyat, amire azt mondhattam volna, hogy ez igen, ez jó! (természetesen szemre a régi, S5500-hoz hasonlítottam a képeit, de önmagában viszonyítási alap nélkül sem tetszettek a fotók)
Még néhány nap kisérletezés után úgy döntöttünk, visszavisszük a boltba.
Miskolciként felkerestük a Westendben a CCS-t, ahol egy nagyon kedves csaj fogadott az előzetes egyeztetés alapján. Kibontotta a dobozt, megnézte sérülésmentes-e a gép és SZÓ NÉLKÜL ÁTVETTE. (a fogyasztóvédelemnek van erről egy rendelete, érdemes elolvasni) Kicsit elbeszélgettünk, nagyon kedves volt. Mint kiderült, a kereskedelem mellett profi fotós, 300D-vel és számos kiegészítővel dolgozik. Azt mondta nagyon várta a gépet, hogy kipróbálhassa, amikor megérkezett az első darab, kimentek vele a Normafához és letesztelték. Nem akarták összehasonlítani semmivel, csupán nem gyakori még a 9 megás kompakt, így jogos volt az érdeklődés. "Hazamentem, áttöltöttem a képeket és elborzadtam" - ezzel a mondattal indokolta a gép szó nélküli átvételét és a vásárlás összegének a megtérítését! Nem volt érdeke a mellébeszédben, hiszen a törvény adta lehetőséget kihasználva kötelessége lett volna kicserélni. De nem ezért cserélte vissza, hanem mert megtapasztalta a gép tulajdonságait, teljesen átérezte a csalódottságunkat.

Bementünk utána szétnézni a Pálvölgyi (remélem jól írom) fotóba. Beszélgettünk egy kicsit az egyik eladóval, majd egy érdeklődésünket látva egy kopaszos vékony alkatú férfi átvette a beszélgetés-irányítást. Csalódottságomra jól felkészültem és elkezdtem hevesen érdeklődni a Sony R1 iránt. Ő elmondta, hogy nem tartanak Sonyt és hasonlókat, szerintük nem egy jó választás digitális technikában. Rátértünk a Fujira. Ekkor mosolyogva elővett egy katalógust (aki arra jár, győződjön meg róla, kérje el nyugodtan!), ami a Fuji S9500 gyári prospektusa volt. A borító belső oldalán egy kellemesen színes A4-es kép, virágmező, jányka és napfény kék éggel - ahogy a nagy könyvben meg vagyon írva. Elkezdük alaposabban megnézni a képet: valótlan színek (test és bőrszín), hatalmas kromatikus aberráció, zajmentes de "kásás", gyakran részlethiányos területek. Erre mondta az úriember: "milyen lehet a valódi képe ennek a gépnek, ha a prospektusba szánt referencia-fotó ilyenre sikerült???" A fotó egyébként igazán jó minőségű Fuji Gold papírra került.

Így is hosszúra sikeredett a hozzászólásom, ezért csak annyit, hogy a másik Fujit kipróbálva is totál ugyanez a tapasztalatom, tehát szó sem lehet arról, hogy egy gyári hibás modell került a kezembe. Ha valakinek kérdése van, vagy csak érdekli néhány fotóm, szívesen küldök belőle és tájékoztatom az általam tényként kezelt valóságról a géppel kapcsolatban.

Tehát én nem akarok lebeszélni senkit róla, ha valaki úgy érzi (ahogyan én is éreztem), hogy ez a gép jó, hát lelke rajta! Én csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy érdemes más alternatív lehetőségen is elgondolkodni. Ha szétnéz a palettán valaki, az nem kerül pénzbe...
Flowersoft Creative Commons License 2006.02.04 0 0 324

Én  1 GB-s XD-t használok, bár még nem hasonlíthattam össze az CF-el de tudom hogy ez a gyorsab.

 

A képeid nagyon szépek, kérdésem, hogy bármijen módosítást végeztél e rajtuk?

Nem kötöszködés képpen, csak a tisztánlátás véget.

(A digifotózás filozófiája alapján én nem vagyok ellensége a számítógép és a programok használatának.)

Előzmény: B.Szabee (320)
Spenót Creative Commons License 2006.02.04 0 0 323

Huuuu! Nagyon tetszenek a kepeid! En meg csak aprilis ota foglalkozom komolyabban a fotozassal /akkor lett meg az S7000/, de varom mar a napsutest nagyon. Sokkal tudatosabban fogok kattintgatni, mint tavaly. Ki vagyok vancsi, hogy mi lesz belole.

 

Ha valaki ilyen jo kepeket tudott csinalni az S7000-rel es meg van elegedve az S9500-zal, akkor azert annyira nem lehet rossz. Szerintem zokognal, ha olyan homalyos kepeket csinalna, mint amit -bp- belinkelt.

 

Castor27

En nem azt mondtam, hogy mindegy, hogy mit allitasz  a Pana gepen, hanem azt, hogy aki nem tudja, hogy mit kellene allitani, az valszeg jobban jar vele, mert valszeg kevesbe csinal bemozdult kepeket. /foleg tele allasban/

Szerintem is mindket gep nagyon jo. Lehet, hogy azt vettem volna en is, ha a CF kartyaimat tudja kezelni es ceruzaelemmel mukodne.

Aztan ezek mellett az S9500 iso 80-as zajtalansaga dontott. Amugy ez nemcsak a zajszures erossegen mulik, de ezen nem veszunk ossze. Profi fotosok, akiknek masok az igenyei ezzel kapcsolatban, ugysem kompakt gepet vesznek. Az en celjaimnak teljesen megfelel mindket gep es az pedig lehet szubjektiv, hogy ugy erzem, hogy az S9500 jobban. Persze ha a Panaval is fenykepeznek egy honapot, akkor az lenne az igazi osszehasonlitasi alap.

 

A dpreview.com-on olvastam ezt a velemenyt az S9500-rol.http://www.dpreview.com/reviews/read_opinion_text.asp?prodkey=fuji_finepixs9000z&opinion=30178 Az illeto 40 eves tapasztalattal kicsit mashogy latja a dolgokat, mint a mostani, total automatikus dolgokhoz szokott uj fotosok. /direkt nem kezdot irtam, hogy ne sertsek meg senkit/

 

Amugy egy rokonom profi fotos. Eleg csucs gepeket hasznal. Tervezem, hogy odaadom neki par napra, hogy ha van kedve es ideje, akkor jatsszon el a gepemmel es mondja el a velemenyet. Ha belemegy a dologba, akkor majd leirom, hogy mit mondott.

 

Előzmény: B.Szabee (320)
B.Szabee Creative Commons License 2006.02.04 0 0 322

Az Fz30 ról és a 9500-ról sokat lehetne vitázni melyik jobb.

Szerintem mindegyik magyon jó gép. El kell dönteni mi a fontosabb a stabilizált nagyobb zoom, vagy a zajtalanabb igazi nagylátószög.

Én a magam részéről mivel főleg tájképeket szoktam lőni, a Fuji melett tettem le a voksom.

Az ominózus képeknél, egyetértve Spenóttal az s9500 képe túlexponált míga a Pana képe helyesen, továbbá a szűkebb rekesz nagyobb mélyélesége élesebb fotót eredményezett. Tehát továbra is tartom, hogy mindegyik gép nagyon jó, minden csak beállítás kérdése.

Castor27 Creative Commons License 2006.02.04 0 0 321

Érzésem szerint azért az FZ30-al sem mindegy, hogy mit állítgatsz rajta! (Nekem az van és szinte mindig teljes kézi módban használom)

Igaz, hogy zajosabb a képe alapból, de ez csak azért van, mert sokkal kisebb zajszűrést végez, mint a fuji! Volt egy összehasonlító teszt valami külföldi oldalon (a Pana FZ sorozat topikban ott van valahol a link) és ott Raw-ban fényképezve kiderült, hogy semmivel sincs kisebb zaja a fujinak, csak jpg-ben erősebben szűr! De ezáltal részletszegényebb és homályosabb a képe! Persze ISO80-nál jön elő ez a legkevésbé! (csak a zajszűrési folyamat nem visszafordítható...)

 

A fuji előnye az FZ30-al szemben szerintem mindössze a 28mm...

Azok akik Fujit vettek, valószínűleg azért nem jártak rosszul, de a vásárlás előtt állóknak azért ajánlanám, hogy nézzenek körül a Pana FZ topikban is... Elnézést kérek ezért mindenkitől!

Előzmény: Spenót (318)
B.Szabee Creative Commons License 2006.02.04 0 0 320

Az XD kártya gyorsabb.

A CF amelyik igazán gyors az meglehetősen drága is.

 

Más:

Szerintem Spenót képei meggyőzően árulkodnak a gép minőségéről:)

Én csináltam a gépemmel egy kis házitesztet:

-Azt tudtam, hogy a nyitott rekesz használata ront az élességen és lágyítja a képet, de észrevettem hogy a másik alternatíva a 11-es retesz is valamelyest, igaz kevésbé de életleníti a végeredményt. Tehát portrékhoz marad a 2.8, ott nem baj ha lágyabb a kép, a 11-est meg kerülni fogom ha lehet. Hozzáteszem ezek nem csak erre a gépre jellemzőek, a szélső rekeszek használata a profi optikáknak is keresztbe szoktak tenni. A kép lágyulása figyelhető meg továbbá a zoom végállása közelében, de ez is szinte minden zoom optika jellemzője és nem csak ebben a kategoriában, hanem komoly drága DSLR optikáknál is.

Tehát ezek azok az esetek ami persze témától függően igényli a képkeménység Hard módra állítását, hacsak nem a lágyabb kép a cél. 

A Crome színmód használata csak bizonyos témák esetén indokolt Pld (tájképek, makrók, egyébb természetfotók) ahol előny az élénk színek használata. 

Egyenlőre ennyi.

 

Nekem is van galériám, de új géppel készült képek még nincsenek , álltalában a rágebbi s7000-es képeiből van fenn több

Ha valaki kiváncsi rá: http://fotozz.hu/B.Szabee

 

Ui: Spenót;) Nálam is A60-s7000-s9500 volt a digifejlődés:)

Előzmény: Flowersoft (317)
Spenót Creative Commons License 2006.02.04 0 0 319

Lehet, hogy rosszul fejeztem ki magam. Biztosan van kulonbseg a JPG es a RAW kepek kozott, de ha elmegyek velahova, akkor nem tolok ki magammal, hogy par keppel telerakjam a kartyamat.

CF kartyakat hasznalok. /keszulok az EOS-ra :)/ Most mar van 2Giganyi, ugyhogy probalgathatom a RAW-ot is es meg marad hely...

Előzmény: Flowersoft (316)
Spenót Creative Commons License 2006.02.04 0 0 318

A ket kep kozott eleg nagy kulonbseg az, hogy a pana 7-es blendet valasztott, mig az s9500 5.6-ot. A zarsebesseg azonos volt. Igy a pana sotetebb es ebben az esetben szebb kepet csinalt enyhen nagyobb melysegelesseggel.

 

Ebbol az egy felvetelbol ha valaki megmondja, hogy melyik a jobb gep, akkor az egy latnok. Ez a kep tenyleg a panaval sikerult jobban.

 

Ahogy elneztem a teszteket nekem egyedul a zajossaga nem tetszett. Ebben volt jobb az S9500. Ha valaki csak kattogtat es nem akar a beallitasokkal bajlodni /ezt nem lekicsinyloen mondom. A legtobb ember nem akar sokat mokolni/, akkor a stabilizator /es a hagyomanyosan jo Leica optika/ miatt valszeg sokkal jobban jar vele, mint egy S9500-assal. Nekem viszont tetszik a 28-as szeleslatoszog es a zajatalan iso80. azon kivul meg szivesen probalgatom a kulonbozo beallitasokat. Mire "felnovok" addig, hogy tukorreflexes gepem legyen megtanulok fenykepezni :).

 

 

Előzmény: -bp- (310)
Flowersoft Creative Commons License 2006.02.03 0 0 317
Az 1 GB-s CF vagy XD?
Előzmény: Spenót (315)
Flowersoft Creative Commons License 2006.02.03 0 0 316

Úgy látom te sem feltétlenül a gyors meggondolatlan "lövöldözés" híve vagy, szerintem érdemes vele próbálkoznod.

 

Amit a nyomtatásról írtál valóban igaz. HP 7760-al HP prémium fényes papírra úgy érzem én is csináltam egy pár jó képet.

 

A különfélekép tömörítgetett kivágogatott képek feltöltésének én sem látom értelmét.

 

A raw ra visszetérve a 4,5 MB-s JPG és a raw-ból kitömörített ~ 108 MB-s tif képek között azért mégis csak lehet (van!) külömbség.

 

Előzmény: Spenót (315)
Spenót Creative Commons License 2006.02.03 0 0 315

Az S7000-esnel probaltam, de nem lattam akkora valtozast a kepeken, hogy raszoktam volna a hasznalatara. Az S9500-asnal anyira leszoltak a sebesseget a tesztekben, hogy egyelore ki se probaltam. Raadasul jol el van rejtve a menu legaljara a hasznalata, hogy veletlenul eszebe ne juttassa magat a felhasznalojaval.

 

Asszem ma szomanesem van. :) Csak azt akartam mondani, hogy ennel a gepnel meg nincs rola tapasztalatom, de biztosan lesz. Most mar van 1 Gb-os kartyam es ott elterpeszkedhet, ha akar.

Előzmény: Flowersoft (314)
Flowersoft Creative Commons License 2006.02.03 0 0 314
Kérdés: A raw- (raf) használatáról mi a véleményed?
Előzmény: Spenót (313)
Spenót Creative Commons License 2006.02.03 0 0 313

-bp-!

 

Ezt komolyan mondod, hogy nem lehet kicsinyitve egy kep rosszabb? Ez akkor igaz, ha egy kep eleve rosszminosegu. Nekem a jobb kepeim kicsinyitve altalaban sokkal rosszabbak.

 

A kepek, amit belinkeltel:

1. napsutesben keszultek. Ott nem csoda, hogy nem mozdul be.

2. 9 megapixelnel /ekkora zoommal/ sokkal konnyebben mozdul be a kep, mint 3 megapixelnel esetleg kisebb zoom hasznalataval.

 

Nyomtattal /nyomtattattal/ mar ki kepet, amit az S9500-zal csinaltal? En mar igen. Allati szepek es reszletgazdagok. Sokkal jobb, mint monitoron. /lehet, hogy a monitorom hibaja/ Sok geprol olvastam mar, hogy nyomtatasra lett optimalizalva. Nem mondom, hogy itt is az a helyzet, de sokkal jobban tetszenek a kinyomtatott kepeim, mint a regi S7000-es eseten.

 

Az a furcsa, hogy te  a segito kritikakra nem igazan reagalsz. Ilyen volt az allvany hasznalata es a gep alapbeallitasainak megvaltoztatasa NEM Automatikus mod hasznalata. Kicsit ugy erzem, hogy te inkabb csak onigazolast keresel. Persze lehet, hogy tevedek es akkor elore bocsanatot kerek...

Nem furcsa, hogy sokan mondjak, hogy gyakorolni kell a gep hasznalatahoz?

 

Most jonnek a kepek:

 

Ez

http://tiglio.tar.hu/s9500/amadaresagep.jpg

talan arra jo, hogy meg lehessen nezni, hogy a madar tollainal is eleg reszletgazdag a kep. A gepen is latszik azert nehany reszlet szerintem, pedig nincs normalis studiolampam es ernyoim....

 

A kovetkezo DCR-250-es makrolencsevel keszult. /sima lampafenynel/

http://tiglio.tar.hu/s9500/dcr250-nel.jpg

Na, ennek a hasznalatat is tanulni kell /AF nagyon ritkan tokeletes a kis melysegelesseg miatt/, de itt is meg lehet talalni, hogy hol eles...

/a photoSIG-en olvastam egy nagyon hasznos cikket a makrozasrol. Ha erdekel valakit, akkor megkeresem/

 

Ez talan a leggyengebb kep a feltoltottek kozott:

http://tiglio.tar.hu/s9500/fokuszalampakonlatszik.jpg

Sajnos a fokusz leginkabb a hid lampain latszik. Szivesen vennek technikai tippeket, hogy ezt hogyan tudnam jobban megcsinalni! /a piller tetejen a beegett reflektorral pl. nem igazan tudok mit kezdeni - gondoltam mar ket kep osszeollozasara, ahol az egyik alul van exponalva.../

 

Itt pedig egy pelda arra, hogy milyen a kromatikus aberracio a nagykontrasztu eleken:

http://tiglio.tar.hu/s9500/kromatikusaberracio.jpg

/szerintem abszolut elviselheto/

Ennel a kepnel eppen naplemente volt es nagyon laposan es elesen sutott mar a nap, de azert maradtak reszletek. /pl. csavarok/

 

 

Itt talan latszik, hogy eles es kontrasztos targyfotokat is lehet vele csinalni:

http://tiglio.tar.hu/s9500/ora.jpg

(persze, ez sem tokeletes, de majd belejovok - jo lesz, ha normalisan sut a nap es nem kell allandoan lampazni/vakuzni)

 

Ha ennek a birkanak a szoren latszik az, hogy jol fol lehet nagyitani es meg mindig ujabb koszok es szoszok latszanak a kepen.

http://tiglio.tar.hu/s9500/piszkosbirka.jpg

 

Es az utolso egy ejszakai felvetel a varban:

http://tiglio.tar.hu/s9500/var.jpg

 

 

Tudom, hogy egyik kep sem tokeletes, de szerintem ez nem a gep hibaja. Nem emlexem, hogy melyiknel hasznaltam allvanyt es hol nem. Azert igyekeztem mindig megtamasztani legalabb a kezemet.

Szerintem nagyon kis utomunkaval egeszen hasznalhato kepeket tudok ezzel a geppel csinalni.

 

Ha valakit erdekelnek az eddig netre folpakolt kepeim, akkor itt megnezheti oket:

http://www.photosig.com/go/users/userphotos?id=118675

 

 

Tudom, hogy teljesen amator vagyok, de azt is, hogy egyszer majd egeszen jo hobbyfotos lesz belolem. Ugy gondolom, hogy ez a gep elegge nagy segitseget nyujt ehhez.  Rugalmas es jol pofan vag, ha hibat vetek. :) Leszoktat az automata uzemmod hasznalatarol rendesen :)

 

Bocs, hogy ilyen hosszu voltam!

Előzmény: -bp- (295)
Spenót Creative Commons License 2006.02.03 0 0 312

En nem vennem a batorsagot, hogy olyan szakemberek utan, mint akik a dpreview.com-ot csinaljak, nekialljak osszehasonlitani ket gepet. Ezt amugy ok mar megtettek es barki megnazheti az osszehasonlitast. Ott ugyelnek arra, hogy azonosak legyenek a feltetelek...

 

Eppen most toltok fol par kepet, amik egyaltlan nem tokeletesek, de azert talan mutatjak, hogy nem egy fekalia ez a gep.  

 

Amugy en senkit nem akarok meggyozni. Tenyleg csak segiteni akarok azoknak, akik esetleg gepvalasztas elott allnak es eddig csak -bp- tragikusan rossz kepet lattak.

 

 

Előzmény: sala71 (311)
sala71 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 311
itt most akkor képeket vagy gépeket tesztelünk?
a két képpel egyébként az a bajom, hogy nem azonos időpontban/fényviszonyok közt készült. sajna az fz30-nál én nem látom, mikor készült. de kb fél óra lehet a két kép készítése közt (az árnyékokból gondolom)
a 9500-asnál sok a beégett rész, az fz30-nál a zaj.
az fz30-nál szebbek a szinek, ez tény. viszont a 9500-nál több a részlet. de ez lehet, hogy a tömörítés miatt van.
hirtelen ennyi, most megyek vacsizni
Előzmény: -bp- (310)
-bp- Creative Commons License 2006.02.03 0 0 310
Panasonic FZ-30

Fuji S9500


ezek lesznek a tesztalanyok, írjuk össze mi alapján teszteljük!
-bp- Creative Commons License 2006.02.03 0 0 309
mindjárt kirakom a tesztképeket és leírom mik legyenek a kritériumok
Előzmény: -bp- (308)
-bp- Creative Commons License 2006.02.03 0 0 308
Titi vazze! :o)

egyetértünk!
Előzmény: EOSTiti (305)
sala71 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 307
nekem jó lesz a pálmafás, de hol van pistabácsi?
Előzmény: -bp- (304)
-bp- Creative Commons License 2006.02.03 0 0 306
változatlanul jó a kép, bár az exifből egyértelmű lett ami nekem fúrcsa volt már első látásra is: nem véletlen a kontraszos és éles kép, hiszen erősre volt állítva az élesség és nem normálon készült. Ettől még jó, csak nehezebb lesz javítani.
Előzmény: sala71 (303)
EOSTiti Creative Commons License 2006.02.03 0 0 305

az eos20d is zajos, ha ennyire belenagyítasz

Igen. ISO 800-on.

Előzmény: sala71 (303)
-bp- Creative Commons License 2006.02.03 0 0 304
az a baj, szerintem a rosszhoz hasonlítod a rosszat - nyilván nem lesz nagy eltérés. Ugyanis a Sony egyik legrosszabb gépe a 828 volt. Szolgáltatásban profi, képminőségben gyalázatos. Ajánlhatom a Panasonic Fz-30 -at? Kisebb felbontásban és ISO-ban, de van optikai stabilizátor. Mondjuk "Pista bácsi" oldalán az egyforma képek kivesézése jó kivesézési alapot adhatna. Megfelel a pálmafás?
Előzmény: sala71 (303)
sala71 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 303
az iso-t véletlenül hagytam 200-on. ez a géptulajdonlás második hetében készült fotó. az előző nap úgyhagytam az iso beállítást és a kirándulás alatt meg elfeledkeztem róla, lévén nem volt ilyen lehetőség az előző gépemen.
de egy ez a részletvesztés nem sok. nézegess meg más gépekkel készült képeket, hasonlóan belenagyítva. észre fogod venni, hogy a félprofi gépeknél is lesz részletvesztés. mint írtam lejjebb, az eos20d is zajos, ha ennyire belenagyítasz.
este megpróbálok egy összehsonlító képet készíteni a 9500-zal és a dsc f828-al, aztán felteszek egy-egy részletet
és itt az eredeti kép a cseppről:
csepp eredetiben
Előzmény: -bp- (302)
-bp- Creative Commons License 2006.02.03 0 0 302
rendben, megértettem. Elégedett vagy. Én valóban másképp látom de ez szubjektív. A magasabb ISO-nál való részletvesztést is megfelelőnek találod? Vagy nem vetted észre jelentősen?
Előzmény: sala71 (301)
sala71 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 301
az én előző gépem egy finepix 2800zoom volt. bazijó képeket csináltam vele. talán ezért is aradtam a fujinál. megvettem a gépet, és a pénzátadással egyidőben nagyságrendekkel megemelkedett az igényszintem. ebből adódóan az első másfél hónapban katasztrófális képeket csináltam.
ennek több oka volt: belenagyítottam a képekbe. ezt korábban nem nagyon csináltam. nem igazán tetszett, amit láttam. aztán belenagyítottam a 2800z-vel készült képekbe. egy csöppet megnyugodtam. aztán belenagyítottam a baráton eos20d-vel készült képeibe. no, akkor már láttam, hogy annyira nem rossz a 9500 (nem volt jobb, mint az eos, de sokkal rosszabb sem)
másik ok: sosem használtam a gépet automata állásban. meg szerettem volna/akartam tanulni a gép kezelését, kihasználni az gép adta lehetőségeket. ebből adódóan egy témát kb 20 féleképpen lefotóztam. logikusan az lenne, hogy a 20 próbából 1 jó lett volna. de sajnos eleinte nem voltam elég konzekvens magamhoz és mindig egy picit mást fényképeztem, változó beállításokkal. ebből adódóan 1:100-as aránya volt a jó/rossz képeknek. mélységesen elszomorodtam.
aztán megtanulta a gép kezelését, tudatában vagyok a korlátaival és úgy használom. és már meg vagyok elégedve vele
(itt van nálam hosszabb ideje a barátom sony dsc f828-asa. frankó optika, iszonyú sok szolgáltatás, de iso200-nál már olyan zajosak a képek, hogy élvezhetetlen.(
Előzmény: -bp- (299)
-bp- Creative Commons License 2006.02.03 0 0 300
a feltöltött képedet még jónak is írhatnám, de a kis képen úgy tűnik a középső (fókuszált) részre élesítettél, amit utána kivágtál. A kép többi része viszont nem látszik.
Tudod mit? A bal felső részen beégett területtől eltekintve tényleg jó a kép!
Előzmény: sala71 (298)
-bp- Creative Commons License 2006.02.03 0 0 299
csak a te kedvedért!
Olympus C1-Zoom

ez a gép egy 5 éves modell, 1.3 megapixel, 3x optikai zoom, semmit sem lehetett rajta állítani (még ISO-t sem). Ez volt az első gépem, jómagam nem vagyok fotós.
A kép egy igazi "sportfotó", hiszen látszik a tempó, a kocsi a dobbantó tetején a levegőben van. Semmilyen beavatkozás, mégés vágás sem történt a képen! Az exifben benne van minden.

Ezek után úgy érzem nem nagy elvárás: (ha neked ez a sportfotó) hogy a Fuji S9500 is tudja ugyanezt. De ismét mondom, nem erről szólt a hozzászólásom.
Előzmény: sala71 (296)
sala71 Creative Commons License 2006.02.03 0 0 298
hm. elolvastam még egyszer, de nem igazán értem, mit akartál mondani. de ez legyen az én szegénységi bizonyítványom
ellenben felteszek én is egy képet. állvány nélkül decemberi első hó után, mecsekben, vakító napsütésben (tk. a hó vakított)
kéjellemzők: 1/240 záridő, f4.5, WB: napfény, iso: 200, 21,60mm, fénymérés: raszter

csepp
ez a teljes kép lekicsinyítve

kiscsepp
ez pedig egy kivágás az eredeti tömörítéssel

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!