Sziasztok! Konkrét esetre kérnék vélemény, segítséget. Adott egy lakóautó, amelynek az önsúlya 2525 Kg. Összsúlya: 3040 Kg. Vontatható vele 800 Kg fékezett, ill. 500 Kg fékezetlen pótkocsi. Csupán B-kategóriás jogosítvánnyal vontathatom-e ezeket a pótkocsikat?
Előre is köszönöm a segítő válaszokat. Szép napsütéses hétvégét kívánok miondenklinek.
Egy ismerős pont így járt, bár az nem lakó volt. Minden papírja megvolt egy autóról, amiből egyébként van Magyarországon is épp elég, hiába amerikai modell stb., de csak nem akarták neki elintézni a forgalombahelyezést. A hivatkozás az volt, hogy az előző tulajnál egy javítás alkalmából leszedték a típustáblát, és mivel nem volt meg, nem voltak hajlandóak honosítani az autót.
Így hát körülnézett a neten, hogy néz ki, betűtípus, mittudomn, és egy grafikussal csináltatott egyet. Felragasztották, és azóta béke van.
Tudod jól, hogy Magyarországon egy lakókocsi súlya az annyi, amennyi a forgalmijába van írva. Az senkit nem érdekel, hogy a lakó oldalán, a típustáblán 500 kilóval több van... :-(
Bocs, nem láttam a kérdőjelet a végén. Nem tudom, nem használok guglit útvonaltervezésre. A gond nem kint az úton szokott jelentkezni hanem pl. a határátkelőknél ahol kirakják a terelőkorlátokat és lakóval esélyed sincs úgy sávot váltani, hogy a vége ne sodorja el a fülkét vagy neki ne húzd a kereket a padkának. A szerbek és főként a macedónok kedvenc játéka ez aztán ha szólsz, fel vannak háborodva.
Én arra akartam felhívni a becses figyelmedet, hogy nem minden kempingben férsz el ekkora lakókocsival. Egyrészt a parcellák, másrészt az utak nem teszik lehetővé, hogy használd a kempinget.
Nehéz elhinni, hogy tényleg csak annyi. A használt autón hirdet egy keteskedés 655-ös két tengelyes tabbertet 1460 kg összsúllyal,pedig az 2 tonna. Valaki megveszi és utána döbben rá, hogy sem a jogosítványa, sem az autója nem jó hozzá.
Nekem egyik ismerősöm dupla tengelyes Hobby-ján volt két motoros, csak kínlódott vele, pedig az csak 1800 kg-os volt. Betonon nem volt gond, de a füves, felázott talajon tolni kellett.
Van direkt négytengelyes mover, de eléggé hepének meg hupának kell lenni a kempingben, hogy két hajtott kerék ne legyen elég. Vagy akkora lakókocsinak, hogy egy pár motor ne bírja el.
Meg az egyik movert mindenképpen a kerék mögé kellene tenni, ami hosszútávon nem annyira tesz neki jót, ha pl. esőben kell közlekedni vele, és felcsapja a sarat-vizet a kerék.
Szép ez a gép, biztosan kis eséllyel jönnek veled szemben hasonlók fél óránként! Lenyűgöző a hangjuk, dinamikájuk, összességében tekintélyt parancsoló az egész autó. De azért valljuk be őszintén, mindennapi használatra irracionális fenntartási költségei vannak. Ha a tavalyi nyaralásunkor mondjuk egy ilyennel kellett volna húzni a bódénkat három ezer kilóméteren keresztül, az üzemanyag költség kicsit illúzió romboló lett volna! Igaz mindegy lett volna, hogy hegynek fel, vagy le felé megyünk!
Magyarországon mindent máshogy értelmeznek.Nemrég adtam el a pickupomat amit quad szállításra és persze nem utolsó sorban lakókocsi húzására vettem egy amerikai emberkétől, kinti papírokkal. Dodge Ram 5,2V8, a motor 19 liter fagyallóban ül, ugyanis ezt a verziót kint nagy tömegek mozgatására használják, adattáblája szerint 7,5 tonna pótot húzhat. Sokkot kaptam mikor a vizsgán 1600 kgot akartak engedélyezni, nagy macera árán sikerült feltornázni 3350re( fele akkora touareg simán 3500at kap)..