Én anno kibontottam az egész konzolt,és kint meghagesztettem,de az enyém olyan volt,hogy a pedál majdnem érte a kézifék pedált,mert elgányolták balra 5 centit:)!
De én ezeket nem fotóztam,ki gondolta akkor még,hogy ez még kellhet valamikor...
Ja,hát a választ én sem tudom,azt hittem,ti mondtok rá okosat...Én így vettem!De azt tudom,hogy a fém rácsot el akartam fordítani45 fokkal és nem tudtam róla levenni...
Pont 1 éve szórakozgattam sokat a pedálkonzollal, vannak is fotóim róla. Mikor levettem, az volt az érzésem, mintha gyárilag automata váltóhoz készítették volna egy (fék) pedálosra. És hirtelen rájöttek volna, hogy jé, kellene még egy tengely a kuplungpedálnak, ezért hegeszettek a konzolra egy 3 mm-es lemezdarabot, amin van egy pedáltengely.
(béna a rajzom, tudom)
Szóval a pirosan jelzett részeknél volt repedt, és rá volt gányolva egy vinklivas merevítésnek.
A fenti hibák áthegesztése után még egy "háromszöggel" hozzá lett hegesztve a konzol felfogatáshoz, aminek a közepén megy át a főfékhengerhez a nyomórúd:
Én 2 db hátsó rugóra jelentkezem! (Ha a donorodé eladó leszesetleg, és kijön a jó idő, és rá tudom venni a páromat egy kis kirándulásra, el is mennék érte.)
Milyen érdekes: a Golf lámpák mikhez is jók... Az Asconámon is Golf 2 lámpák voltak, mert azokhoz ugye már 35 éve nem gyártanak semmit, és hopp, a Golfé pont paszolt.
nekem már megvan a kert végében a bódétlan szörnyem.....
végül is baromi drágán vettem, úgy, hogy nekem sincs ellenemre ha egy két dolgot el kell adjak...
mondjátok mi kell és megírom, hogy tudom-e adni...
sárvédőívem van (két első, egy hátsó), de azt nem szívesen adnám el.
féltengelyzárat szerintem igen, az ajtókat igen (ez már folyamatban van, ha minden igaz Bernie-nek)
első indexet a sárvédő tetjére szívesen, hátsó rugó is megoldható,
a bontott kocsimon a lámpakeret trabant lámpakeretből van megoldva....
az első fényszorókra ne vegyél bontottat... 2000 forintért kapsz hozzá VW golf I, vagyII es fényszórót, és csak a kis füleket kell levágni és már kész is a vadiúj lámpa kétezerből (a gyári jeep, meg valami 3-4000 a jeepalkatresz.hu-n...)
(vigyázni mert a zsiga, lada, trabant, ifa lámpa nem jó! Az üveg átmérőjében van 2-3 mm különbség....)
szóval kérdezzetek és megírom, hogy tudom-e, és hogy használható-e....
Ez így igaz! Például: pedáltartó konzol. Nem tudok olyat akinek ne repedt volna meg pár helyen ez a cucc. Le is kellett vennem megerősíteni. (na ilyet is akartam venni annakidején tartalékba, de gondolkodtam, hogy minek, ha szinte mindegyiken szar.)
A féltengelyzárat pedig így oldottam meg:
A kúpos fejű csavarok berohadtak, le kellett furkálni őket. A lukakat felfúrtam (bemélyítettem, kaptak 8mm-es csőből 12mm-es hüvelyeket, és alátéttel (8.8-as) csavarokat. (ezek a csavarok ideiglenesek, bár sok feszítést nem kapnak, csak az a dolguk, hogy a fej le ne essen)
A másik dolog ebben,hogy a jó öreg Korandokon úgy tűnik mindegyiken ugyan azok a problémák...Tehát valszeg majdnem mindenkinek azok az alkatrészek kellenének!Ez nem is lenne baj,ha mondjuk pár tízezerről lenne itt szó,de 400 azért negy pénz...
Aki veteránautózik, öreg (ritka) járgányokat hajt, terepjárózik stb... az tudja, jó ha van egy tartalék donornak, hátul a kertben. Én mindegyik eddigi vasamhoz vettem egyet kettőt donornak, volt jópár kocsim az évek során hobbyból. (Vw bogarak, Transporter T2-esek, Renault 4, Opel Manta, Kadett B,C, Ascona-A, Ascona-A Voyage, Gaz-69 M, AM, zaporozsec stb, stb) " autó kivételével mindent eladtam, mert már többet idegesített a sok hegesztgetés, szerelés, mint amennyit élveztem. Ezt a Korandot azért vettem, mert tetszett. Kellett egy kocsi, ami 4 kerékkel hajt, kb olyan célra, amit egy Suzuki kasznis Subaru, vagy Fiat Panda is teljesít: havas, sáros, vizesfüves utakon hegyre menjen fel, kirándulni lehessen vele. Nem off road és triál célra kellett.
Persze a második héten rájöttem, hogy lesz pár dolog, amit érdemes majd kicserélni, és hát tudjuk, hogy egyben olcsóbb az alkatrész, mint külön-külön bontva. De ennek ellenére donor autóm ehhez nekem sincs.
Jelenleg a 2 hátsó rugót kell nemsokára cserélni / felújítani, meg akarok venni tartalékba index és ablaktörlő kapcsolókat, ablaktörlőmotort, első lámpákat karimával, meg egy kormányt az agy miatt.
Szélvédőt, oldalüvegeket is jó lenne tartalékba szerezni, de itt Zegen 2-3 nap alatt legyártják, nem tudom, melyik lenne olcsóbb.
Szóval komplett kocsi nekem sem kellene, ez a pár cucc meg összekukázható apránként. (még...)
Ha 200 alatt tudtok egyet,lehet érdekelne!Csak rövid,kapna egy jó 4000-es sorhat Jeep motort,35-ös kereket,szélesítést,két difizárat,aztán mehetne versenyezni:)!
mikor kerestem egy romot donornak, akkor megnéztem ezt a zöldet is......
papírbaja volt szegénynek, de talán gyógyítható:-)
amikor én néztem meg, akkor még egy 2,8-as motor volt benne:-O
mivel a motor, a váltó, és a kerékagy rész nem stimmelt a mienkével, ezért nem vettem meg.
a kasznin majd annyi munka van, mint Bernién volt. A hidak ugyanazok, mint a miénk, csak a csonkállvány, kerékagy, féktárcsa más.... valahová felírtam anno, hogy mi volt a kerékcsavarok távolsága, de most már inkább az új tulaj majd megmondja.....
Nem az árra mondtam, hogy korrekt, hanem a telefonba belebeszélő üzletemberre / csajra. Én is nézegettem a gyári újakat és az áraikat. Akit mondtál Kanizsán, hogy bont Isuzu cuccokat, hívjam fel, ő mondta ezeket az árakat (és ő volt egyben a legolcsóbb) Lehet, azért akart megvágni mert rád hivatkoztam? :)