Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ádibébi Creative Commons License 2010.09.21 0 0 546
Az a szomorú, hogy már a lassan 10 éves 307-ben is felmerültek ugyanezek a problémák (meg az összes egyéb olyan autóban, amikben ezek a bakok és bajuszkapcsolók vannak), az ember azt hinné, 10 év elég kellene, hogy legyen ilyen tömeges és nyilvánvaló hibák javításához. És nem, nem elég...
Előzmény: Mr.Dimitrij (540)
ádibébi Creative Commons License 2010.09.21 0 0 545
Sziasztok!


Remélem, nem haragszotok, ha írok pár dolgot, a 307-es topikból "garázdálkodom" át ide, olvastam kicsit, milyen élet van ideát, és van pár dolog, ami kikívánkozik... ;)


SZóval attól, hogy Fap-os, lehet tuningolni, csak nyilván még egyel több szempont, hogy jóféle tuningot keressetek, hogy ne füstöljön, mert attól akad ki a Fap, egyébként neki kb tökmindegy. Szóval nem valami paraszttuning kell neki, hanem rendes, hozzáértő, kiegyensúlyozott, és helyes elvi alapokon nyugvó (amennyit én értek hozzá persze...)

Egyébként a tuning nem pusztán erőnövelésre szolgál jól, nekem pl a 307-esbe egy hónapja került be, 102.000 km-nél, és pl a városi közlekedés során nem is használom ki a többlet erőt (nem is nagyon volna alkalom sem, értelme sem, no meg vigyázni is kell a szerkezetekre), mégis egyfolytában örülök neki, mert a motor egész viselkedése, jellege, "hozzáállása" változott meg előnyére, és ez a városban való közlekedéskor is erősen érződik!
Összességében előtte is imádtam ezt a motort, 1,6 HDi 110-es, nincs benne Fap, de pl nem szerettem a turbólyukat, meg azt, hogy csak 1900 fölött volt egyenletes a teljesítményleadása, alatta általában az történt, hogy kövérebb gáz - nagy semmi - majd jól megrántotta az autót, és ezen az újabb és újabb gyári motorvezérlő progik sem változtattak, asszem, háromszor frissíttettem, ennyi újabb jött ki 2006 óta. Az új programmal alacsony fordulaton is minden gázpedál-állásra egyenletesen, és arányosan érkező erőt ad le, alig van késlekedése, nincs durva nyomatékcsúcs, csak szépen egyenletesen visz, és ez pont városban jön jól!
Arról nem is beszélve, hogy jelenleg úgy tűnik, egész látványos fogyasztáscsökkenést is tapasztalok (ez még tesztelés alatt van, a műszer hosszabb távú utakon bő egy literrel, de inkább 1,3-mal mér kevesebbet az átlagra, és szemet szúróan kevesebbeket mutat a pillanatnyira is. Már 4500 km óta benne van az új program. Remélem, nem a műszer tévedése, tankolással még csak közelítőleg sikerült igazolni, még várok vele egy-két teletankolást, hogy valóban megbizonyosodjak róla, nem csak félreszámol, hanem tényleg van valami, vagy akár jelentősebb csökkenés.)

Aztán ha kiérek a pályára, és tolok neki egy kövérebbet, akkor csak vigyorogni van kedvem! Eddig nagyon jól ment 3000-ig, onnan meg már azt éreztem, hogy megy még, de minek nyúzom, "na jó, akkor csináljuk, gyorsuljunk még, ha ezt akarod", aztán 3700 körül, ha egyszer egy évben felerőltettem odáig, egészen látványosan elfogyott a dinamizmusa, ment, de egyértelműen nem szerette. Ki hinné 3700-nál, hogy ez a motor 5300-nál kezd piros lenni, és ne adja Isten 5800-ig is el lehetne forgatni, ha "muszáj" volna...
Most szépen jön 2700-ig, majd ahol eddig átváltott "eco"-módba, ott most semmi sem változik, azaz megy, és meg sem áll sokáig! (Eddig egyszer forgattam bele 4400-ba, véletlenül, kiértünk a pályára, fel ötödikig, és kb padló, hogy siessünk. Párommal beszélgettünk közben komoly dolgokról, ezért nem nagyon figyeltem, és amennyi idő alatt kb el szoktam érni a 130-140-et, azalatt az idő alatt most felszaladt 160 fölé, még ő szólt rám, hogy hová rohanunk... Szóval észvesztően jó! Eltűnt a kelletlensége, lelkesen megy, szívesen, mintha kérné. Napokkal előtte ültem egy 2 literes 136-osban is, az stopperra biztos lenyomná még most is, mert egyszerűen, nyersen, izomból erősebb, mint ez, de el nem cserélném ezt arra (csak ha azt is át tudom programoztatni ;)), mert az a motor sem lelkes. Egyértelműen erősebb, mint ez, de nem olyan készséges, az is olyan lusta-féle hozzáállású, mint ez volt a tuning előtt, pláne magasabb fordulaton. Ha már itt tartunk, kiváncsi lennék a 163 lovasra, aminek ugye marad a nyomatéka a 136-os közelébben, a lóerők meg ugye magasabb fordulaton jönnek, kiváncsi lennék annak a jellegére a régiekhez képest...
(Fél szemem közben a tükörben, nem füstöl-e, de nem, még sötétben, mögöttem jövő villanyfényben sem számottevő, illetve ennyire korábban is füstölt, ugye ebben nincs Fap... Szóval azt hiszem, ez jónak tűnő tuningprogram lett. Nincs túlhúzva, még lehetne neki többet adni a szaki szerint, de a jellegváltozás miatt imádnivaló így is, ajánlom mindenkinek, aki gondolkodik rajta! Aztán a fogyasztást még meglátom, ment-e lejebb tényleg (ami ugye nem az őrültködésekből jön össze, hanem a tartós 130-140-ekből, meg a városi használatból.)

Előzmény: Mr.Dimitrij (532)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.09.21 0 0 544
3-4 percig nem és nem is a leállítás után azonnal, hanem kb. 1-2 percen elteltével és max. 10 másodpercig. Valami elektromos motor búg, talán lezár valamit... passz.
Előzmény: emkorec (543)
emkorec Creative Commons License 2010.09.19 0 0 543
Leállítás után nálatok is zúg, berreg valami a motortérben kb 3-4 percig. (1.6HDI)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.09.18 0 0 542
Vajon az RCZ első spoilere illeszkedik a 308-asra? :-))
emkorec Creative Commons License 2010.09.09 0 0 541
Igazat adok, bár annyira nem lehetek vészes, mert 12 év és cca 400ezer balesetmentes km van mögöttem. :)
Előzmény: Mr.Dimitrij (540)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.09.09 0 0 540
Nekem szerencsére új Peugeot-k jutottak eddig, bár amelyik 100k fölé ment, azzal sem volt semmi(!) probléma, soha. (Vagyis az egyik Partner-ben 2x kellett elektronikát cserélni, mert beázott, de gariba ment még az elején, utána jó volt végig.)

Bár nem szeretnék OFF lenni, az indexre rögtön manőverezőket nem nagyon kedvelem az utakon... :-) Az index arra van, hogy a szándékot jelezze, méghozzá előre! Akkor is, ha nem követi manőver. Amikor eszembe jut, hogy na most sávot szeretnék váltani, akkor bekapcsolom. Hadd kattogjon, azért van. Nem akkor, amikor látok egy lyukat, meg amikor már éppen kanyarodnék... akkor már fölösleges. Nagyon sok baleset elkerülhető így, tényleg!

A bajuszkapcsoló meg a motortartó bak egyébként régi probléma.
Előzmény: emkorec (539)
emkorec Creative Commons License 2010.09.09 0 0 539
Ezt csak megerősíteni tudom! :)

Ellenben az ékszíj "früttyög", az anyósoldali biztonsági övet rendszeresen nem lehet kihúzni mert rázár akkor is ha lassan húzom. Az szokott segíteni rajta ha erősen meghúzom, visszaengedem és utána kijön.
Plusz motortartó bak (egyik) állítólag szar, indításkor, leállításkor a motor ahogy rázkódik, nekiüti a kipufogót a karosszériának ezért kopog.
Ezen kívül a hátsó ablakmosó néha önálló életre kel, van hogy hozzá se kell érni a kapcsolójához.
A 4-et villanó index balra mindig patentül működik, jobbra néha hiába nyomom, nem reagál, ha erősebben nyomom akkor meg már átkattan állandó indexbe. Már megfigyeltem hogy picit előre és felfelé kell nyomni, úgy gyakrabban reagál de úgy sem mindig. Néha bizony veszélyes, legalábbis az én vezetési stílusom mellett, mert körülnézek tolom az indexet és már húzom is a kormányt sávváltáskor...aztán mindez néha index nélkül sikerül, mert nem reagál a kapcsoló.

Csak csak ez is Peugeot... :-S
Én szeretem, de két hónapja szívják a véremet a haverok, hogy vettem volna inkább Focust (az előző Peugeot-om többet volt szervízben mint úton).

Ja és 2500 km alatt elfolyik valahová a teletöltött fékolaj tartály, majd kiírja, hogy STOP! Braking system faulty. Vétel előtt mikor átnézték, mondták hogy a hátsó keréknél nincs megszorítva a tömítőcsavar és szivárog a fékolaj, de ott a szemem láttára meghúzta a szerelő, valahol mégis elszivárog.

Haveromnak annyi pálinkameghívást ígértem, ahányszor (terven felüli) szervízbe viszem ezt a kocsit. Már eggyel jövök neki, most a fék miatt megint ihatunk...
Előzmény: Mr.Dimitrij (538)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.09.09 0 0 538
Az elektromos kiegészítő fűtés istencsászár... A sarokra érve már langyosat fúj 9 fokban. HDI.
hodika70 Creative Commons License 2010.09.01 0 0 537
szia!köszi megvan!töbször fell ill le kell húzni-engedni az ablakot és a kacsolót föll ill le állásban kell tartani kb 10 mp-ig igy újratanulja a végállást!!!hodi
Előzmény: Mr.Dimitrij (536)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.08.31 0 0 536
akkusarut kapcsold le
egyébként bármelyik szerviz megmondja telefonon, én már nem emlékszem rá, hogyan kell.
Előzmény: hodika70 (535)
hodika70 Creative Commons License 2010.08.25 0 0 535
hallo!!tudna nekem valaki abban segíteni,hogy 308-as peugeotnál ,hogy lehet az elektromos ablakemelőt resetelni??valószínüleg behülyült!!felhúzáskor felmegy majd 1 mp mulva félig lemegy!!!bal első ablak 1.4 benyás a gép 2 el ablak  !!köszi hodi
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.08.25 0 0 534
Sajnos szmogriadó esetén elég gyökér módon a rendszám alapján szűrnek. Még jó, hogy párosból és páratlanból is tudok választani...

A tuning egyébként jó dolog. Ügyes kezek és sok próba után lehet találni olyan görbét, amivel 1500-tól tol, mint a mozdony. Legfeljebb csak 170 a vége, az meg kit izgat.
Előzmény: emkorec (533)
emkorec Creative Commons License 2010.08.25 0 0 533
Nincs szükségem a tuningra, ebből már kinőttem :) 110LE több mint elég nekem. Ami a részecskeszűrőt illeti, ellenben egy csepp korom nem jön ki a kipufogón, ami azért jó érzés. Ha rendszeressé válik egyszer Pesten a szmogriadó és forgalomkorlátozás, valszeg nem az én kocsim lesz az első amit kiutasítanak.
Előzmény: Mr.Dimitrij (532)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.08.25 0 0 532
Rohadt részecskeszűrő... no tuning. Valahogy ki kéne kötni a rendszerből, de akkor ugrik a gari. Igaz, egy új chip térképpel is. :-))
Előzmény: emkorec (531)
emkorec Creative Commons License 2010.08.25 0 0 531
110LE részecskeszűrős cucc
Előzmény: Mr.Dimitrij (530)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.08.24 0 0 530
Visszaolvastam, de nem találtam választ: 90LE vagy 110LE a járgányod? (netán 136-140-150?)
Előzmény: emkorec (529)
emkorec Creative Commons License 2010.08.23 0 0 529
...de félreértés ne essék nem ezért jártam szerelőnél, másik kocsit vittem :)

Ellenben lenyűgözött a kocsi a múlt héten. Horvátország, egy hét, 1600km odafelé 5 fő, max csomag, tömött tetőbox, autópálya, 130kmh, félig klíma. Visszafelé 4 fő, max csomag, tömött tetőbox, autópálya végig klímával. Átlagfogy.: 5.6liter

Ennél nekem nem kell jobb!
emkorec Creative Commons License 2010.08.23 0 0 528
Igen végül a szerelőmmel is arra jutottunk, hogy nagyon nem mindegy, hogy esőben, latyakban a műanyagot veri a víz, vagy a kárpitot. Állítólag a Ford kezdte el a szövettel borított hátsódob ötletét.
Előzmény: Mr.Dimitrij (526)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.08.23 0 0 527
Képeket kérünk! :-)
Előzmény: SilverFlash (525)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.08.23 0 0 526
Végülis rohadtjó hangszigetelés...
Előzmény: emkorec (524)
SilverFlash Creative Commons License 2010.08.21 0 0 525
Pio fejegység végérvényesen bement a gyári helyére. :) Keret ok, bár rádiónak lehetne nagyobb előlapja.
emkorec Creative Commons License 2010.08.20 0 0 524
Nem belül, kívül! A hátsó kerékűr a kocsimon kívülről kárpitozott és nem műanyag/lemez ahogy elöl. Múltkor mostam le a sarat magasnyomásúval és akkor vettem észre hogy nem a műanyagra veretem a vizet hanem kárpitra. Olyan mint belül a lábtérnél v a csomagtartóban van. Ilyet még nem láttam bevallom...
Előzmény: Mr.Dimitrij (522)
SilverFlash Creative Commons License 2010.08.19 0 0 523
márkaszervízbőőő.
Ilyet nem találtam utángyártottat, csak 2 din-est, ráadásul az fekete. Meg ua lett volna mint ez. Így legalábbharmonizál. :)
Előzmény: Mr.Dimitrij (521)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.08.19 0 0 522
Ezt nem a partner-berlingo-kangoo-ba akartad? :-)
Előzmény: emkorec (520)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.08.19 0 0 521
Boutique-ból van vagy kínaipiacos?
Előzmény: SilverFlash (519)
emkorec Creative Commons License 2010.08.18 0 0 520
Kárpitozott hátsó kerékdob? Vazz, élni tudni kell....
SilverFlash Creative Commons License 2010.08.18 0 0 519
már nem kell a fotó.
van már keretem, hétvégén be is arkom a rádiót. :)
Előzmény: SilverFlash (516)
SilverFlash Creative Commons License 2010.08.07 0 0 518
vagyis a kép az meg volt, csak 5-öshöz nem adott cikkszámot. Ma az is meg lett. :)
A rádió nélküli középkonzolról azért várom a fotót.
Előzmény: SilverFlash (517)
SilverFlash Creative Commons License 2010.08.07 0 0 517
ez a servicebox. Biztos lelkivilága van.
Megtaláltam 1 nap után, h melyik keret kellene.
Nekem a 4-es van, 5-ös kellene utólagos rádióhoz.
Keretek

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!