Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1226
Tessék visszaolvasni és a hozzászólást a megfelelő embernek címezni! :)))
Előzmény: sínbohóc (1223)
Infós Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1225
Sztem elég a tolatási határjelzőtől 50 m-t számolni és hopp, onnantól kezdve már nyílt vonal. :)
Előzmény: olcsolemezek (1224)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1224

Precíz helymeghatározásra ugyan nem alkalmas, de az utolsó váltó után számolni kell a szelvényköveket és még egyet rászámolni a biztonság kedvéért.

Így a 700 méteres teher utolsó járműve is lejön biztosan az utolsó kitérő irányban álló váltóról, pedig a tükörben sem látszik az utolsó kocsi, mert a pálya időközben kanyaroghat is, de a szelvénykövek mindig kéznél vannak.

Legalábbis ezt a módszert alkalmazza a többség.

Előzmény: Infós (1222)
sínbohóc Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1223
Roppant komoly probléma. Nem is értem hogyan tudott százegynéhány évig működni a vasút
Előzmény: Infós (1222)
Infós Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1222

És ebből mi következik? Tudja, hogy a vonat az eddigi utolsó kitérő állású kitérőről is lehaladt. De honnan tudja, hogy az állomásból kihaladt? Honnan ismeri fel a kijáró vonat vezére a háttal álló első bejárati jelzőt?

Előzmény: sínbohóc (1221)
sínbohóc Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1221
Ismeri a vonata hosszát.
Előzmény: Infós (1220)
Infós Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1220
Igen, az a kérdés, hogy a vezér honnan tudja, hogy a vonat vége lejött az utolsó váltóról. Amit ő lát, hogy a vége már nem kanyarodik, az őrház mellett már elment, fogynak alóla a váltók, tőle balra egy jelző vörös fénnyel világít. Ebből ő honnan tudja, hogy mehet az alkalmazható legnagyobb sebességgel?
Előzmény: olcsolemezek (1218)
Vendégsín Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1219
A jelzési kép értelmezése felől közelítve a kérdésedet...

A sebességjelzési rendszer szerinti 40 km/h vége volt az eredeti kérdés. A jelzésrendszerben szabály a 40 km/h végét nem definiálja. Hogy más esetekben, más korlátozás meddig tart, az teljesen más kérdés.
Mellesleg: a "Szabad az elhaladás" jelzés nem tartalmaz sebességkorlátot.
Előzmény: olcsolemezek (1210)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1218

A masiniszta feltételezi, hogy a nyílt pályán már nincs sebességkorlátozás, különben ki lenne tűzve és/vagy értesítették volna róla. Ugyanezt feltételezi az egyenes irányba álló váltókról is. Tehát, ha a vonat vége áthaladt az utolsó kitérő állású váltón, akkor már nincs olyan ok, ami miatt szükség lenne sebességcsökkentésre.

 

Tudom, csupa csupa feltételezés és hátulról előre gondolkodás és hátulról belemagyarázás amit mondok.

 

De lehet, hogy félreértettem a kérdést, és azt akartad tudni, hogy a gyakorlatban honnan tudja, hogy a vonat vége már átjött az utolsó váltón?

 

Az ajánlott irodalmat köszönöm, bele fogok olvasni.

Bár a pályaépítés nem vonzott sohasem.

Előzmény: Infós (1213)
Vendégsín Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1217
Műszaki Táblázatok II.
Előzmény: Infós (1214)
Infós Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1216

Ajánlott olvasmány:

 

Kerkápoly Endre: Vasútépítéstan Vonalvezetés [2002]

 

valamint:

http://www.vut.bme.hu/targyak/nagyseb_v/liegner.pdf

 

 

:)

Előzmény: olcsolemezek (1209)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1215

Jogos, amit írsz. Ebben az esetben egy szabályzat lejjebb veszi azt, mint amit elbírna. (Nincs itthon a táblázat, de valami olyasmi a címe ennek az oldalnak, hogy kitérőkön alkalmazható sebességek.)

Előzmény: Infós (1214)
Infós Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1214
48-XI- kit. 50-nel járható, mert a megendhető oldalgyorsulás 5x km/h esetén lépi át a maximális értéket. Ha tehát egy db. kitérő állású 48-XI kit. fekszik a kijárati vágányútban, akkor a vonat azon 50-nel járhat ki pl. nem biztosított állomáson, ahol nincs kijárati jelző?
Előzmény: olcsolemezek (1211)
Infós Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1213

Tehát az eredeti "Mi oldja fel?" kérdésre én azt mondanám, hogy a sebességcsökkentés okának megszűnése oldja fel.

 

 

És szegény masiniszta honnan tudja, hogy a sebességcsökkentés oka megszűnt? Mi tájékoztatja róla és hogyan? (v.ö. vonalismeret nélküli vonattovábbítás)

Előzmény: olcsolemezek (1210)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1212

Köszönet a válaszokért, kezd világosodni a helyzet! :)

Előzmény: olcsolemezek (1211)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1211

Ilyenkor nem biggyeszetenek ki a váltó elé kitérő irányból egy lassújelet? Mert az megoldaná ezt a problémát. (én legalábbis ezt tenném)

 

Nem biggyesztenek ki táblát.

Default 40, ha tábla van, akkor annak megfelelően.

Előzmény: Törölt nick (1207)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1210

Ebből az jön le, hogy 40-nel a köv. bejárati jelzőig, mert hiába a pálya, a váltó, a jármű sebessége, a legkisebbet kijelöli a jelző.

 

Nem egészen. Alapértelmezésben a vonatokat a menetrendben előírt sebességgel kell továbbítani. Ezt veszi lejjebb egy bizonyos szakaszra (szakaszokra) az általam nem pontosan idézett és erősen tömörített F2 szabály. De ez csak egy adott szakaszra (váltó) vonatkozik. Mivel a vonatba beletartozik az első és az utolsó jármű is, ezért a vonat elejével már ennyivel szabad ráhajtani a korlátozott szakaszra (váltó) és a vonat végével csak ennyivel szabad rajta átmenni (és természetesen a vonat többi részével is).

De mivel megszűnik a korlátozott szakasz, ezért újra a menetrend szerinti sebességgel kell továbbítani a vonatot.

 

A jelzési kép értelmezése felől közelítve a kérdésedet számomra ez úgy jött le, hogy 40-el kell érkezni, elhaladni mellette, áthaladni az utána következő váltókon, és ha adott előjelzést a következő jelzőre, csakis akkor kell a felső fény alapján továbbközlekedve közelítenem a következő jelzőhöz. Ha nincs egymással szerkezeti függésben, akkor azt a vonal/állomásismeretből úgyis tudnom kell és aszerint veszem figyelembe.

Pl. Rétszilasról Mezőfalva felé nem kell 20 km-t 40-el ballagni, ha 100-as a pálya.

 

Tehát az eredeti "Mi oldja fel?" kérdésre én azt mondanám, hogy a sebességcsökkentés okának megszűnése oldja fel.

Előzmény: Törölt nick (1207)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1209

Alapértelmezésben 40-re építik őket, al- és felépítmény, illetve felsővezeték szempontjából. De hogy pontosan, hol is szerepel ez a bűvös szám, azt valahol a MÁV Műszaki és Üzemi Szabályzat című barnaborítós (vagy azóta már esetlegesen más színben vagy más néven kiadott) könyvben kellene keresgélni, de azt is lehet, hogy ez sem tartalmazza. Esetleg valamilyen ma is érvényben lévő száz éves MÁV-Szabvány írhatja elő, amit a MÁVTI (beleértve elődeit és utódait) naponta használ, de a végrehajtás sosem olvasta.

 

Ha valamilyen okból kifolyólag nem tudja teljesíteni a 40-et, akkor a havonta kiadott lassújelkimutatásban szerepeltetik és kitáblázzák, ennek megtörténtéig Irásbeliket osztogatnak és ha van raktáron, akkor kitáblázzák :)

Előzmény: GyöBzs (1208)
GyöBzs Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1208

OK, akkor ez valahogy rendben is lenne.

De mi tartalmazza a nem átmenő fővágányokon alkalmazható sebességeket (gyakorlatban és nem elméletben)?

Előzmény: olcsolemezek (1206)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1207

F2 is azt mondja, hogy pálya, jelző, jármű, rendelkezések sebessége közül a legkisebbel kell menni

 

Ebből az jön le, hogy 40-nel a köv. bejárati jelzőig, mert hiába a pálya, a váltó, a jármű sebessége, a legkisebbet kijelöli a jelző.

 

Közös kijárati jelzőn egy zöld fény.

Nem átmenő fővágányról mennyivel haladunk ki és meddig megyünk annyival?

 

Ilyenkor nem biggyeszetenek ki a váltó elé kitérő irányból egy lassújelet? Mert az megoldaná ezt a problémát. (én legalábbis ezt tenném)

 

Előzmény: olcsolemezek (1206)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1206

A kitérő irányban álló kitérőkön alkalmazható sebességeket a Műszaki Táblázatok Pályás fejezete tartalmazza. Ez erősebb szabály mint az, hogy a jelző meghaladása után "nem szokás egyből gyorsítani". (F2 is azt mondja, hogy pálya, jelző, jármű, rendelkezések sebessége közül a legkisebbel kell menni)

 

De ha ez így nem érthető, akkor mondok pár példát:

 

Közös kijárati jelzőn egy zöld fény.

Nem átmenő fővágányról mennyivel haladunk ki és meddig megyünk annyival?

 

Közös kijárati jelzőn egy vörös fény.

Írásbeli rendelkezés a jelző használhatatlanságáról és a kézijelzés adásáról.

A bakter adja a "Szabad az elhaladás" jelzést a jelző mellett szabályosan.

Menesztés után meddig mennyivel haladhatunk átmenő és nem átmenő fővágányról?

Vegyük figyelembe, hogy a vágányutat lezárták, csak a jelzőkezelés nem lehetséges!

Pótkérdés:

A kijárati jelző után önműködő térközös pálya követekezik.

Mennyivel haladunk az első térközben?

Ugyebár nem kaptunk előjelzést a következő térközjelzőről, de a VB felveszi a zöldet.

A vonat végét mennyivel húzzuk el a vörös kijárati jelző oszlopa mellett?

GyöBzs Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1205
Tényleg a "Szokásos dolgok" mellékletben, sajnos nem jut eszembe a száma :)
Előzmény: Vendégsín (1204)
Vendégsín Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1204
Ez hol van az F. 1-ben?
Előzmény: GyöBzs (1202)
Vendégsín Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1203

Ez a hangszórós kérdés. :-)

 

A jelzésrendszerünk - forgalmi szabályaink hiányossága, hogy nincs erre vonatkozóan előírás. Csak "szokás".

Előzmény: Törölt nick (1201)
GyöBzs Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1202
Az utolsó váltó elhagyásáig érvényes.
Előzmény: Törölt nick (1201)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.24 0 0 1201

Üdvözlet!

 

Nagyon bugyuta kérdéssel hozakodnék elő megint. (Nem vagyok szakember, csak vasútrajongó/modellező ezért talán megbocsájtható).

 

Adott egy állomásközi közlekedésre berendezett vonal. Az egyik állomáson a kijárati jelző 40km/h-val engedi a kihaladást, mert kitérőben, 40 km/h-s váltón van kijárat.

A kérdésem az lenne, hogy mi oldja föl a 40-es jelzést, mert - gondolom - biztos nem a következő állomás bejárati jelzője.

 

Köszönettel:

e94

 

perszy Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1200

Az meg a reptéri "gyorsvasút" ideiglenes verziója, nem?

Vagy keverem a kettőt.

Előzmény: Zénóka23 (1198)
perszy Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1199

Halihó!

 Ha jól füleltem, ideiglenes átjáró, míg aluljáró nem lesz.

P

Előzmény: Zénóka23 (1194)
Zénóka23 Creative Commons License 2006.02.26 0 0 1198
Elnézést, elnéztem. :-)) Szóval a fedvény szerint: Ki tud valamit Pestszentimre állomás átépítéséről?
Előzmény: V46 021 (1195)
czzf50 Creative Commons License 2006.02.26 0 0 1197
HM59, írj nekem emailt a müködö címedröl, köszi.
Előzmény: HM59 (1189)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!