hát ha a technikát/teljesítményt nézzük, leginkább a NASCAR-ra hasonlít, ez tény. csak itt megmaradt az eredeti kasztni többek között. de akárhogy is hasonlít hozzá, akkor is a túraautókhoz lehet sorolni.
no ez egy kicsit vicces lesz amit írok, de:
ha a technikai színvonalat/teljesítményt/sebességet nézzük, akkor a DTM/V8 közötti különbségek és az F-1/CC különbségek között vélek felfedezni egy kis párhuzamot :DD
:DD Nekem most nemtom 2006-tól vagy 2007-től vanna kmeg egész versenyek. és pár szezon összefoglaló az 1190-es évek közepéről. Akkor lehet tőled fogom kérni a többit:)
Nekem 17 szezon összefoglalója van meg, de még egyiket sem fejeztem be úgy, hogy egyetlen másodpercre is ki mertem volna menni a klotyóra. :) Mikor kellően elkezdtem megutálni az F1-et mindent, de ténylegesen mindent el kezdtem nézni, és a BTCC tényleg mindent überel. Ez nem mese, ez tény. Kimagaslóan a legjobb versenysorozat nem csak a túraautós szériák közül, hanem egyáltalán.
Most sasolom a 2007-es szezon összefoglalóját. Emlékszem tavaly adta a Sport Klub egy héttel a verseny után, 1 órás összefoglaló volt a 3 versenyről. Thruxton-t adták éppen akkor, természetesen csillagos ötös verseny volt, Világi P. meg nem hitt a szemének. Biztos azt hitte vmi ócska autós szériára ültették be, de mikor 5 autó ment egymás mellett a kanyarba már csak ámélkodott, meg fogta a fejét kínjába. :)
Próbálj meg időt szánni a BTCC-re valahogy. nekem megvannak a tavalyi összes 2006-ból is vmennyi ha lesz időd vállald be mert tátva marada szád. Mindent überel szerintem.
Én sem hallottam felőle. Viszont minden TC sajátja a büntetősúly rendszer, még az amcsi Speed Challenge is használja, nem értem akkor mi alapján sorolták anno a V8-at a TC-k táborába. Végülis lényegtelen, ott van oszt' jóvan. :)
Sajnos nem tudom őket visszahozni, mert az egyik karbantartás során az üzemeltető véletlenül az egy hónappal ezelőtti viszonyokat állította vissza biztonsági mentésként. Bocsánatot kértek érte, de hát kitörölhetjük vele azt a bizonyosat. Amúgy emlékeim szerint a Brigestone-ról volt szó, a szponzorokról (WOW kapcsán). Most hirtelen ezek jutnak eszembe. :)
ui.: A tengeralattjáróra ma feldobtak 200 MB fotót a hamiltoni versenyről. Ha ott is jelen vagytok és ha érdekel titeket szedjétek bátran! ;)
a régi, Speed-Up fórumba beírt hsz-k megvannak neked valahol? oda beírtam egy-két hasznos info-t a sorozatról, amelyeket "felfedeztem" a nézett versenyek során. jó lenne ide is berakni, hasznos lehet az idelátogatóknak akik esetleg nem ismerik még a sorozatot
ma viszont elkezdem nézni a V8 új-zélandi versenyét (az eredményeket még szerencsére nem tudom!!!), nálam ez a sorozat az etalon.
érdekességképpen a Melbourne-i versenyeken Tander mesterhármast mutatott be, mégis izgalmas versenyek voltak.
Egy jókora tál, teli pattogatott kukoricával pár kör alatt elfogyott :DD
Érdekesség:
Nem mindegyik csapat autóiban van szekvenciális váltó. A Team BOC Holdenjeiben pl. nincs (ők ugye a tavalyi HRT v. Toll autókat vették meg, ha jól tudom).
A régi DTM - később ITC - története volt ehhez hasonló. Amikor ITC lett jött a hanyatlás.... egyébként motorformulában és a versenyek minőségében hasonlított a mai V8-hoz. (a régi V8 nem tudom milyen volt, de biztos nem volt rossz BMW 635 CSi-vel, Nissan Skyline-nal anno)
Aztán lett az STW, ami nekem őszintén - annyira nem tetszett.
Meg a jelenlegi WTCC sem... A BTCC-t sajnos már nincs kapacitásom bevállalni, egyszerűen időm nincs rá, de ott tudom, hogy vannak jó versenyek (és a múltban is voltak).
Amikor régen az EuroSport rendszeres 50 perces HL-t adott a versenyekről, a TV előtt volt a helyem :)
szóval csak azt akartam én is ebből kihozni, hogy a mostani formájában a WTCC-re nem vár túl fényes jövő...
bár az érdekes lesz, hogy pár éven belül az élcsapatok váltanak dízelre...
Volt bizony, méghozzá 1987-ben. A mostani helyzethez képest a a nagy különbség volt, hogy ott 87-ben egyszerre volt ETCC és WTCC is. A történet ahogy én kivettem úgy néz ki, hogy mikor megalakult a 87-es WTCC már az elején látszott, hogy itt gondok lesznek. A nevezési költség ha jól vettem nagyon 10x annyi volt, mint akkor az ETCC-ben. Elvileg megállapodott a két sorozat, hogy Monza és Spa közös használatú lesz, de ebből végül nem lett semmi. Így az ETCC 7 futammal vitte végig a szezont.
A WTCC nevezési kötség problémája mellett, az évben még ott voolt egy csomó kizárás, különböző csapatokat zártak ki meg nem engedett elemek, üzemanyag, stb. miatt. Az Alfa el sem ment a tengerentúli versenyekre. 87 végén meg is szűnt a WTCC, és visszahozták 88-ra az ETCC formát. Hogy 88 végén aztán miért szűnt meg az ETCC is, azt nem tudom.
Ha megnézzük a régi WTCC-t, akkor sok hasonlóságot vehetünk észre az akkori és a mostani helyzet között: Vegyük az Alfát, akik 2005-ben kezdtek érdektelenséget mutatni, azután hogy a WTCC-t beiktatták. Ezek a betiltások is kisértetiesen hasonlítanak a mostani helyzetre pl. Dízel kérdés, H-váltó, stb. Csak azt sajnálom, hogy az ETCC-t külön nem fogják behozni, mert akkor a privátok azonnal átmennének a WTCC-ből. Egyedül a gyárak érdeke a WTCC, kérdés hogy meddig.
Ha jól tudom régebben is volt már egy kísérlet, hogy világszériaként működtessék ezt a túraautó sorozatot. Akkor is befucssolt. FIA nemtudom mit művel de nagyon gáz. Vagy ekllesztón törpapa lehet lobbizik,hogy az F1 ellenében ne fejlődjön semmi.(bár ez már összeesküvés elmélet:)
"A WTCC züllése az FIA hibája. Túl drága lett az is, tojást tesznek már a gázpedál alá. Maradt volna meg ETCC-nek, akkor olyan futamokat produkálna mint a BTCC."
Ha nem gond erre inkább itt reagálnék, mert ott nem akarok OFFolni + kicsit hosszú lenne. Ebben kérdésben amúgy teljesen egyetértünk, tegnap írtam egy másik fórumra ezt a hsz.-t:
"A WTCC project nem tudom mennyi ideig húzható ebben a formában. A privátokról és a gyárakról már tettem említést korábban is, nem megyek bele még1x ugyanabba a történetbe. De ami tény: nem tudom pontosan, hogy lépett-e már be egyetlen-egy csapat is az európán kívüli futamokra, de ha emlékezetem nem csal, akkor soha nem történt ilyesmi. Az európai futamokra rendszeresen vannak beugrók, de csakis az európai futamokra. Kérdem én, akkor minek a WTCC? Hogy este vagy hajnalban nézzek meg olyan futamokat, amik ráadásul a sorozat legrosszabb pályáin zajlanak! Ezek a nagy szünetek is azért vannak, mert a csapatoknak hajókkal kell visszaszállítani az autókat, saját költségükön. Kinek kell ez a nagy szünet? Vicc, ami már itt folyik, és remélem minél hamarabb visszaállítják az ETCC-t, mert eddig nem fejlődést láttam, csak amortizálódást.
30-40 autót láttam régen az ETCC-ben, min. 6 különböző típust. Most összehoztak 24-et Curitibára.......éljen! 8 Európai futam van, 4 Európán kívüli, amire senki be nem teszi a lábát. Ezt kellene már észrevenni kedves WTCC, és utat engedni az ETCC-nek!"
Indult hétvégén egy új sorozat, nagy szerényen Superstars néven fut a dolog. :) Olyan nagy túraautós arcokat én nem láttam a listán, Morbidelli-t ismertem egyedül onnan. De jó kis gépekkel mennek, inkább az erőgépek dominálnak benne, van is V8 motoros kategória, ha jól vettem ki. Cadillac, Chrysler, Jaguar, Chevy Lumina gépek többek között!
Durva viszonyok voltak! :D A benti részen a kamera már nem tudta venni az autókat, csak vmi sárga folt látszott a felkapcsolt lámpák miatt. Az ovál részen azt hittem felkeni 1-2 ember az autót a falra. De ügyes gyerekek ezek, nem törték össze magukat! ;)
Düsseldorfban csak az év eleji bemutatósdi szokott lenni, volt is ott idén 200000 ember, már ha lehet hinni az adatoknak. Nem tudom van-e ott említésre méltó pálya.
A BTCC-ben ez a Mat Jackson srác nagy kedvencem lett, figyelni fogom. Privát versenyzőként a gyári Vauxhallok ellen, ráadásul konkrátan Giovanardi ellen ilyen pofátlanul jó teljesítményt nyújtani...nem semmi. Ha nem ütközik a 3. futamon Turkingtonnal ő vezeti a bajnokságot.
Este ment egy Highlights a Motorson, jó kis pályának tűnt, bár a versenyt nem láttam összeségében.
Én inkább DTM-et akartam nézni, bár a színvonal nem sokat javult tavaly óta. A WTCC sem volt sokkal jobb Mexikóban. De a BTCC mindkét futama Isten volt eddig. Azokat meg tudtad nézni?