Keresés

Részletes keresés

talpfaszámláló Creative Commons License 2011.10.17 0 0 3618

Nem, nem ismerem.

Dél-dunántúli vagyok, Fradiban a gubacsi hídnál kijjebb sose jártam. Soroksáron is csak HÉVvel, utasként haladtam át.... :-))

Előzmény: james 36 (3617)
james 36 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 3617

Pesterzsébet, Vécsey lktlp mögött, közvetlen a valamikori a Kis-Burma vonala mellett (játszó domb). 

A Kis – Burma régóta el lett bontva, egykor Soroksár állomásról tartott a Ferencvárosira.

De bizonyára ismered a volt vonalat.

Előzmény: talpfaszámláló (3616)
talpfaszámláló Creative Commons License 2011.10.16 0 0 3616

Üdv james 36 neked is!

 

Hol készült ez a kép?

 

 

Előzmény: james 36 (3614)
alkotasu Creative Commons License 2011.10.16 0 0 3615

"kocsi végén levő ládaszerű kis perron, melyben egy fegyveres kozák fog állni "

 

Mire a téli úton a czár czélhoz ért, addigra a kozákból már csak egy jégtömb maradt. :-)

Előzmény: james 36 (3613)
james 36 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 3614

 

      Üdv „talpfaszámláló”!

 

  Elnézést a kéretlen fotóért, de lehet, hogy ezeket még nem számoltad.

  A "nickneved" adta az ötletet, hogy felrakjam egy régebbi képem.

 

james 36 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 3613

GANZ gyári tudósítás: 

 

"AZ OROSZ CZÁR MOTOROS SZALONKOCSIJA."

"Készült a budapesti Ganz gyárban. A magyar gépipar rohamos fejlődése, térhódítása a legszámottevőbb bizonyítéka annak,

hogy erős akarattal, szaktudással és természetesen kellő vállalkozási szellemmel lehet teremteni magyar ipart,

s nemcsak kiszoríthatjuk az idegen gyártmányt, hanem messze az ország határain túl is versenyképessé tehetjük iparczikkeinket.

Alig négy éve, hogy a budapesti Ganz-féle vasúti kocsigyárban elkészült az első motoros vasúti kocsi, mely az „Alföldi első gazdasági vasút'

keskenyvágányú pályáján Kovácsháza és Csaba között, a kezdet nehézségeivel küzdve tette meg próbameneteit. Számos ellenvetés,

kicsinylés daczára, mondhatni lépésről-lépésre kellett néhány erős meggyőződésű, kitartó szakembernek a gépberendezés hibáit, kezelésének

nehézségeit megismerni és kiküszöbölni, míg végre 1903 márcziusában az akkori kereskedelmi miniszternek egy próbameneten már

meglepően szép  eredményt mutathattak be. Azóta rövid három év telt el, s ma már több mint száz Ganz által készített motoros kocsi van üzemben,

részben hazai vasutakon, részben Németországban, Szerbiában, Bulgáriában, Romániában és Oroszországban.

Sőt nemrég szállítottak egyet Francziaországba és Angliába, hol próbameneteket tartottak vele, s azután elküldték az Oczeánon át rendeltetési helyére, Floridába.

Az összes eddig gyártott motorkocsik között azonban legérdekesebb az orosz czár szalonkocsija, mely most készült el, s mielőtt útnak

indították, szakkörökben  általános érdeklődés tárgya volt."

 

Az írás többi része több érdekes részletet tartalmaz, érdemes elolvasni, mert olyan dolgokat tudhatunk meg, amire soha nem is gondoltunk volna

Például:

  •  A kocsi 75 kilométer óránkénti sebességgel járhat és két 50 lóerejű gőzmotor hajtja, melyek a kocsi  alatt az első forgóvázba vannak beépítve olyképen, hogy egymástól teljesen függetlenül hajtanak egy-egy kerékpárt.
  • „Legérdekesebb azonban a kocsi végén levő ládaszerű kis perron, melyben egy fegyveres kozák fog állni, megfogódzva a kocsi falára erősített fogantyúban oly módon, miként a díszhintókon a lakájok állanak a kocsi felé fordulva. Ez a katona állandóan benéz a terembe, mintha csak az lenne a feladata, hogy a czárt a kiséret tagjaival szemben is őrizze.”

 

Az írás teljes terjedelemben a mellékelt képekkel együtt:

VASÁRNAPI ÚJSÁG

1906. 21. szám 334.oldalán olvasható, és látható.

 

  

 

  

 

james 36 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 3612

Üdvözletem mindenkinek!


„alkotasu” invitált a topikra, ami eddig ismeretlen volt számomra, mivel a címében nem szerepel a vasút szó.

Köszönöm a meghívást.

Én más irányban kutakodom, de anyai nagyapám emlékére, ki mozdonyvezető volt már az 1890-es években,

(valamikor én is masiniszta akartam lenni) általában elolvasom a régi  vasúttal kapcsolatos  cikkeket amennyiben rájuk bukkanok.

Meg szoktam osztani ezeket a találatokat, abban a reményben, hogy vannak, akik számára érdekes lehet, mert eddig ismeretlen volt számukra.

Azt szeretném jelezni, hogyy időnként falrakok majd valami régi dolgot.

 

talpfaszámláló Creative Commons License 2011.10.15 0 0 3611

. A pécsi vonalat erôteljesen átépítették, a nyomvonalat is megváltoztatták. Nem lehet esetleg, hogy a kép a régi vonalon olyan helyen készúlt, ahol ma már nem megy vonat? 

 

Az első kép szerintem Bükkösd és Abaliget között készült, méghozzá a régi nyomvonalon - ahogy rézgaras is írta. Kb ott, ahol most nemrég a kőbányai iparvágány készült. Ezt arra alapozom, hogy jobbkéz felől a fák lombjai alatt látható egy pici víztükör, ami a Bükkösd patak lehet. Továbbá igen beszédes a szemközt domb tetején látható magas fehér toronyszerűség, ami az ércbánya V. sz. aknájához igen csak hasonlít. Nem tudom az pontosan mikor épült, de talán akkoriban készülhetett, lévén az utólsó akna volt a sorban. Persze, lehet, hogy az csak egy flt az ég és a füld találkozásánál. :-)

 

A második az épület és az ív alapján lehetene akár Abaliget is, csak a mögöttes domb nem passzol....szóval mégsem az. Mint ahogy Sáregres biztosan nem!!

 

De az 50 -as vonal is lehet, ott is vannak dombok, ívek, patak rendesen.

 

 


Előzmény: rezgaras (3572)
Remete mh. Creative Commons License 2011.10.15 0 0 3610

Elkérhetem a képet nagyobb méretben? Ha igen, köszönöm!

 

felekferi@freemail.hu

Előzmény: -d.p- (3608)
kopaszhaj Creative Commons License 2011.10.10 0 0 3609

Elkérhetem ezt nagyobb méretben? Köszönöm, ha igen :-)

 

nickem kukac gmail.com.

 

 

Előzmény: -d.p- (3608)
-d.p- Creative Commons License 2011.10.09 0 0 3608

Egy kép Békéscsabáról az Alföldi kisvasútról

 

hkv Creative Commons License 2011.09.27 0 0 3607

Az 1983-ban közlekedett ACSEV centenáriumi vonatáról keresnék fényképet. Segítségeteket előre is köszönöm.

geribaro Creative Commons License 2011.09.26 0 0 3606

Köszönöm átjött!

Előzmény: wrn30601 (3605)
wrn30601 Creative Commons License 2011.09.26 0 0 3605

Elküldtem publikus címedre. Nem egészen 10 MByte, bízom benne, ennek ellenére megkapod.

Előzmény: geribaro (3600)
RhB Creative Commons License 2011.09.26 0 0 3604

Rendeld meg a szerzőtől... :-))) Amúgy tényleg ott a fotó a 20. oldalon...

Előzmény: geribaro (3603)
geribaro Creative Commons License 2011.09.26 0 0 3603

Sajnos e könyvvel nem rendelkezem.

Azt hiszem nem is lehet már kapni.

Ha esetleg van a tulajdonodban fotó és megosztanád velem azt meg köszönném

 

Előzmény: wrn30601 (3602)
wrn30601 Creative Commons License 2011.09.26 0 0 3602

Lásd: "Soproni vasutas képeskönyv 1937-1987", 20. oldal alsó kép. A képen a keresett házikó, előtérben a cukorgyár egyik gőzöse. A könyv függeléke tartalmazza a mozdony teljes életét.

Előzmény: geribaro (3601)
geribaro Creative Commons License 2011.09.26 0 0 3601

Volt ott egy házikó a gyár vasúti bejátatával szemben.Arról ios keresek képeket.http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=46616649&t=9116019

Előzmény: geribaro (3600)
geribaro Creative Commons License 2011.09.26 0 0 3600

Szia!

 

80-90-es évekre gondoltam.

 

79-ben volt átépités,ha jól tudom.

 

 

köszönöm

Előzmény: wrn30601 (3599)
wrn30601 Creative Commons License 2011.09.25 0 0 3599

"A petőházi cukorgyár külső váltókörzetéről ..."

 

melyik időszakból?

Előzmény: geribaro (3597)
tam1962 Creative Commons License 2011.09.25 0 0 3598

Sziasztok!

Egy hatalmas kérés mindenkihez,akik olvassák a topikot!Képek kellenének a dombóvári fűtőházról és környékéről a 75'-80'-as évekből.Előre is köszönöm! 

geribaro Creative Commons License 2011.09.22 0 0 3597

Sziasztok!

 

A petőházi cukorgyár külső váltókörzetéről és a  megállóról  esetleg mozdonyiról keresek régi fotókat.

A terepsztalom épitéséhez kellenének.

 

Köszönöm

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.09.18 0 0 3596

1934     érdekes a nagy wc cső.

 

hkv Creative Commons License 2011.09.16 0 0 3595

sőt erről is lemaradtam sajna

Előzmény: hkv (3594)
hkv Creative Commons License 2011.09.16 0 0 3594

Sajnos ilyen és ehhez hasonló nyalánkságokról maradtam le:

 

Előzmény: bodrostomi (3591)
hkv Creative Commons License 2011.09.16 0 0 3593

Olyan ritka GySEV személy és poggyász és motorkocsikról volt fönt fénykép, ami ritkaság számba megy.

Előzmény: bodrostomi (3591)
hkv Creative Commons License 2011.09.16 0 0 3592

hát igen ma érkeztek Ausztriából. Volt még az aukcióban több érdekes ritka GYSEv járműről is kép, de azokat előlem elvitte sajna más.

Előzmény: bodrostomi (3591)
bodrostomi Creative Commons License 2011.09.16 0 0 3591

Az utolsó nem utolsó kép. ;-)

Előzmény: hkv (3590)
hkv Creative Commons License 2011.09.16 0 0 3590

sörösgigant Creative Commons License 2011.09.08 0 0 3589

Én meg nem lakom, hanem most már csak utasként, de régebben hivatásszerűen is utazgattam arra....

Régi, nagyon régi elnevezés...A "Nepál" az a mai 30-asok elnevezése, de mivel előttük is volt élet, bármilyen hihetelen...-:)

Előzmény: siófoki35 (3588)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!