Keresés

Részletes keresés

murray Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26023

márkaszerviz szerint nem. ok. 

Előzmény: murray (26018)
Zöldár Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26022

Az átlagos fogyasztás az egy más valami. Jó persze tudni azt is !

Előzmény: Wattocsak (26016)
nihill01 Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26021

Miért állna le, a fűtésnek semmi köze hogy van víz az utcába vagy nincs.

Ha esetleg kombi kazán akkor addig nem lesz melegvíz de a kazánnak nem lesz baja, mitől lenne.

Előzmény: murray (26018)
Zöldár Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26020

Akkor kifejtve !

 

   Az a hőérték   általánosan elfogadott megnevezés szerint  hőigény, kW -ban megadva. Egy csúcshidegre pl. mínusz 15 -re  /mások szerint mínusz 13 ra  / ennyi hővesztesége lehet egy adott ház/lakásnak ezt kell pótolni. Akkor nézzük csak   azt a 20 és 70 W/lakásm3 között ingadozó számot !

 

 Pontosan /?/ na szóval kiszámolta valaki.... vagy  méréssel utólag megállapított hogy egy konkrét háznak/lakásnak  a hőigénye  5 kW és ez az egység történetesen egy 100 nm-es  3 m belmagasságú valami, aminek a térfogata pontosan 300 m3. Akkor ennek  más egységgel a következő jön ki :

 5000 kW / 300 m3  = 16, 7 W/ lakás m3. Bizony ez  nagyon messze van a 70 -től, majd fényévnyire.

 Azért nem ajánlanám ezt az értéket pontosan betartani, mert  ugyan   mínusz 13  v 15 -nél csak előfordulnak lényegesen hidegebbek is, meg lehet erős szél is, meg lehet valamiért lehűlt a ház stb.

Tehát kell tartalék teljesítmény !!!

 Kell a kazánnál, ami azért majd mindig megvan és kell a hőleadóknál azaz a radiátoroknál, ami bizony sokan nem alkalmaznak rosszul felfogott takarékosságból.

 

 Tehát Bence  alkalmazzad a 30 -as számot.

 

 De azért a hőigényt tudni kell ... meg kell határozni  számolással vagy más módszerrel. Külön az egészre és külön az egyes helyiségekre

Ez kell a kazán kiválasztásához, de legfőképpen a radiátorok kiválasztásához.

 Az ismeretlen /nekünk /  ház lakás hőigényét elegendő kW -ban megadni, az egyes helyiségekét pedig  1 tizedessel. Persze a  W /m3 se rossz, csak tudni kell mi áll mögötte.

 De a 70 látatlanban is   nagyon sok.

Előzmény: Bence1960 (26012)
talpas01 Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26019

Szerintem mi most egyről beszélünk, én is azt mondom, hogy 50% on talán még több kondenzátum jön le mint 100% on.smith fórumtársunk grafikonja is ezt támasztja alá! 

Előzmény: nagykunsági (26010)
murray Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26018

sziasztok egy óra múlva elzárják a vizet az utcában. kikapcsoljam az ariston evo pr. kond. kazánt erre az idóre? vagy leáll? 

nem lesz baja?  köszönöm. 

Zöldár Creative Commons License 2017.11.15 -1 0 26017

Ennyi csúsztatást !

Wattocsak Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26016

A ház hőigényét számold, számoltasd ki. Szerinten a számítások után nagyon meg fogsz lepődni, hogy a 70 helyett még 20 sem lesz az átlagos fogyasztás. Atrán ezzel az épületgépész ismerősöd is helyére kerül. :-) 

Előzmény: smith (26013)
Wattocsak Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26015

A ház

Előzmény: Bence1960 (26012)
kjapp Creative Commons License 2017.11.15 -1 0 26014

lehet számolni a 1,5 m3 gáz/lakás négyzetméterrel is. Nekem is kondenzációs van meg padlófűtés.

 

De inkább javasolnám a ház valós hőigényéből kiindulni 

Előzmény: Bence1960 (26012)
smith Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26013

Na most az, hogy egy lakás hőigénye mennyi, az független a hőforrástól.

Ha viszont megvan a határoló felületeid minden adata, akkor dobáld bele winwatt-ba, és számolj.

Az a 70W ökölszám szerintem 20 éve is duLván hangzott volna.

 

Előzmény: Bence1960 (26012)
Bence1960 Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26012

Sziasztok!

 

Kondenzációs kazánnál milyen hőértékkel lehet/kell számolni? 30-50-70W/m3

Csak radiátoros fűtés lesz a lakásban, falak/aljzat/födém átlagos U értéke: 0,11 W/m2K körül!

 

Épületgépész ismerősöm azt mondta, 70W/m3 számoljak!

Nem sok az egy kicsit?

 

Köszi!

 

nihill01 Creative Commons License 2017.11.15 0 0 26011

9m a kéményem, a pincében van a kazán

Előzmény: talpas01 (26003)
nagykunsági Creative Commons License 2017.11.14 0 0 26010

Ezt miből szűrted ki?

 

Attól, hogy egy kazán a max teljesítménye 50%-án üzemel, még simán összejön annyi kondenzátum, mint max teljesítményen. 

 

 

Előzmény: talpas01 (26005)
pro55 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 26009

A válasz szándékos volt, de úgy látszik benéztem, hogy a fórum mely végén vagyok, kicsit fáradt lehettem. 

Lassan következik a kazánom üzembehelyezése, így esetenként nézegetem mi újság Baxi fronton.

Valószínüleg a kérdező időközben megtalálta a megfelelő füstgázkivezetőt, kösz, hogy szóltál.

Előzmény: attila0325 (25884)
talpas01 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 26008

Köszi mindkettőtöknek, nekem most 12kw a teljesítmény max 50 előre és 28- 30 a vissza. Akkor majdnem teljesen jó.

 

Előzmény: smith (26006)
klacus798987 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 26007

Ahhoz kell a minimum 30%-os kazán teljesítmény. az optimális a füstgázhőfok,(50-55 fok)  és kell ehhez is az alacsony visszatérő. 24-25 fok körül. Ha ezt összehozod, és nem fűtesz túl, akkor optimális a működés..

Előzmény: talpas01 (26005)
smith Creative Commons License 2017.11.14 0 0 26006

Ezt a képet időnként be szoktam tenni ide. Most ismét eljött az ideje..

 

Előzmény: talpas01 (26003)
talpas01 Creative Commons License 2017.11.14 -1 0 26005

Természetesen nem zárja ki egyik a másikat, csak egy lemodulált kazánnál nem jön össze annyi kondenzátum. A harmadik mondatodat döntsék el a hozzáértők.

Előzmény: nagykunsági (26004)
nagykunsági Creative Commons License 2017.11.14 0 2 26004

Egyik nem zárja ki a másikat. 

 

Attól, hogy egy kazán lemodulál, még kondenzál. 

 

Amúgy meg inkább radiátor fűtés kíván nagyobb modulációt, mint a padlófűtés. 

Előzmény: talpas01 (26003)
talpas01 Creative Commons License 2017.11.14 -1 0 26003

Ügyes vagy, én is valami ilyesmire törekszem,bár itt a fórumon megoszlanak a vélemények, hogy "kondenzáljunk"vagy "moduláljunk".Szinte minden télen két csapatra oszlik ez ügyben a társaság.Mivel én radiátoros vagyok én inkább kondenzálok a padlósok és más(fal, mennyezet)lehet, hogy ők jobban járnak inkább a legnagyobb modulációra irányuló törekvésükkel.Lehet, hogy rosszul gondolom de nekem ez jött le innen a fórumról.Megkérdezhetem milyen hosszú kémény van a kazánodhoz.Nekem sima "parapetes" szerintem azért is nehezebb nekem ezt a kondenzvíz mennyiséget abszolválni.

Előzmény: nihill01 (26000)
attila0325 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 26002

Egy keresztkérdés:

Amennyiben a házba bemenő gázvezetékemet csak több részletben tudom kivitelezni, a szekrénytől a házig menő szakaszt visszatemethetem?

 

Bővebben: Az épülő házunk alá van pincézve, a pince oldalfalon megy majd be a gázcső Schuck HSP fali átvezető idommal, majd innét egy kb 3 méteres darabbal a majdani kerítésben levő

fogyasztásmérő szekrényhez. Nyilván soká lesz még, mire a kazán felkerül a cső végére, viszont a pince mellé szeretném visszatölteni a földet, mert a szomszédom telkén van (és nagyon sok),

és lassan ő is építkezni szeretne...

 

A kérdés lényege:

A gázóra szekrénytől induló, fali átvezetővel bekötött csövemet betemethetem-e, amíg nem kerül fel a gázóra?

Keeper83 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 26001

Szép. Ezek alapján Te kimérted az elvi maximum 140 g/kWh-s értéket!

Jól működik a rendszer!

 

(1 m3 gáz ~ 35 MJ = 9,722 kWh -> 9,722 * 140 = 1361,08 g, amit a kép alapján sikerült nagyon jól megközelíteni.)

Előzmény: nihill01 (26000)
nihill01 Creative Commons License 2017.11.13 0 1 26000

Megcsináltam a különböző hőfokú kondenzátum gyűjtést.

1,5l-es flakonba gyűjtöttem, mindkét mérés az 500l-es puffer felfűtése volt.

Az alsó vonal 40/25c, 0,8m3, 11kw kazánteljesítmény.

A felső vonal 44/25c, 1m3, 13kw kazánteljesítmény.

A kondenzátum mennyisége az elfogyott gáz alapján szemre kb. arányban áll.

Akartam még egy 50c tesztet is, de alacsony hőfokú módban feljebb nem engedte. Talán a hétvégén ha lesz időm.

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.13 0 0 25999

Örülök neki! ;)

 

Iszonyat lehuzas a gyári és még ronda is...

Előzmény: Broo (25997)
tgwh8 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 25998

Én sem értem, de felénk ez a legijesztőbb formáció amitől tartok. Tetőn kívüli tisztítóajtót írnak elő, tetőlétrával. Ahol bőven van lehetőség tető alatti tisztítóajtóra, ott is.

Előzmény: nagykunsági (25992)
Broo Creative Commons License 2017.11.13 0 0 25997

Nah ma beszereztem a cuccos, bekötöttem, működik. Köszi a tippet. A gyárit meg vissza vittem a boltba. :D

Előzmény: Törölt nick (25969)
tejes10 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 25996

Sziaszto! Baxi luna duo-tech 24-és kazánom van és többször előfordul, hogy 5-10 percig folyatjuk a csapot mire van melegvíz, a víz hőmérséklete a kijelző szerint ilyenkor folyamatosan le-föl ingadozik. Az alábbi videón ezt rögzítettem is. Van amikor egy héten belül többször is csinàlja és van amikor teljesen jól műkődik. https://youtu.be/6XTd0fMz8E4 ha valaki találkozott ilyen hibával kérem segítsen, a szerelő nem tudott vele mit kezdeni.

napalm. Creative Commons License 2017.11.13 0 0 25995

Így érthető ;)

Előzmény: nagykunsági (25993)
Apaxp Creative Commons License 2017.11.13 0 0 25994

"Mondjuk azt soha nem fogom megérteni, egy kondenzációs kéménynél , minek kimenni a tetőre?"

Az átvételkor nyomáspróbázták az átvevők. Szerintem ezért az egy alkalomért kell kimenni a kémény végéhez.

 

Előzmény: nagykunsági (25992)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!