Piri a szakember,szerintem a régi motoroknál simán lezárható az egr szelep,a merciknél hatalmas trutyi szokott a szivócsőben lenni,meg a vw .nél is,valamikor drasztikusan leszűkül az átmérő.Adagoló javitáshoz kevesen értenek,vezérlést is megnézetném,a szijas meghajtás csak a szervizeknek jó,nekem nem kellene,elég egy fogat eltenni ami elég jellemző,még szakszervizekben is.üzemanyagrendszer teljes ellenőrzése tápszivattyúlapátok,ha roto az adagoló,stb stb.ISTVÁNKO ÚR olcsón méri a teljesitményt,segitőkész.Ajánlom még az iveco fórumot,az ivecosok segitőkészek,mint Piri.
Az autót mikor megvettem 310ekm volt benne, és nem dolgozott rendesen a turbo, a szivócsonknál kifujt a tömitésnél, azóta belecsorgattam még 15e km-t, és olyan nyögvenyelősen megy a "Gazsi" ( ez a neve :-)) ), normál körülmények között is akkora turbólukat tapasztalok, ugy 3000-ig erő nekül küzd a kocsi, emelkedő láttán, mintha egy szivó 1,9-est próbálnék toszigálni felfelé. Trélerrel meg egyenesen borzasztó a dolog. Ismét kifütyülne valami lukon a szusz? A fogyasztásom is eléggé ordenáré, 90-es tempónál 10-12 liter tehertől függően.
A motort nézve ponty úgy néz ki mint a Ford Transit motorja, Lóerőben is ugyanott van, mégis óriási a fogyasztása és nem megy. Kartergáz minimális.
Ha jól emléxem, az "EGÉR" szelep egy gázvisszavezetőszelep. Szükség van egyáltalán a munkájára? Mert a visszavezetett gázzal csak terheli gázolaj-levegő keveréket és rontja a teljesitményt ( gondolom). Ha kikapcsolnám jobb lenne a motor teljesítménye? (C Jumper 2,5TDI 2000évj)
Cserélni lehet csak de ahoz le kell venni a váltót Érdemes egyben cserélni mindent ha le van véve Én nem láttam még csapágygolyós megoldást Gondolom füstöl rendesen a motor tőle
Kép 184!A 2.3-asokon van burkolat a motor tetején.Reggelre eltünt vagy 2 liter fagyálló,leállitáskor vág eggyet a motor,ez biztos egr variáció.Már itt volt az aszisztant,lábon kell bevinni az autót.
Van-e valami ötletetek, hogy miért nem működik a fűtőventillátor 1, 2, 3-as fokozatban, csak a 4-ik maximális fordulaton? És hogyan lehetne megcsinálni?
Beszéltek az aszisztansszal,de már tárgytalan,mert nem szedték szét a kuplungot.A tárcsa nincs elégve,azt mondták járjunk vele ha elégetjúk a tárcsát,nekünk kell fizetni.Ha csúszik persze hogy el fog égni.Nem az egr szelepre,hanem a vezérlőre gondoltam,a vákumcsőbe szoktak csapágygolyót tenni és akkor nem nyit az egr szelep.Mit lehet a beragadt munkahengerrel csinálni?köszönöm a gyors választ.
a kuplung munkahenger be szokott ragadni félúton és ezért is csúszhat Meg azért is ha elkopott Biztosat csak kiszerelés után lehet mondani Mindenesetre mi mindig kicseréljük a munkahengert is mert ha le van szedve a váltó akkor a munkadíj sokkal nagyobb az alkatrészárnál FIAT ALFA személysutók sosem a megbízhatóságukról voltak híresek Kivéve a régi SCUDOT az tényleg jó volt EGR szelepben a fogaskerék szokott eltörni mert gyenge anyagból van Csereautót az Assitance ad? FIAT ügyfélszolgálattal (olasz) beszéltetek-e?
Csak potyaút volt.javitás egr szelep gumigyűrű csere kuplung,motor szerintük jó(mivel a FIAT nem adott csereautót).Meg aláakarták iratni,hogy megjavitva átvettük az autót.Marad a per. Valami turpiság biztos történt.Ha a levegős webasto nem lenne benne otthagytuk volna az autót Győrben.Volt egy nem hivatalos szakértő(???) a részükről.Mi a helyzet a kinyomó csapágy résszel,szerinted miért csúszik a kuplung?Hallom már a szgk-ik garanciájával is gond van.A Fiat csak 20 000km-es futásteljesitményre gyárt autót?
Én a helyedben kérnék egy szakértői vizsgálatot és utána a" műszaki igazságügyi szakértő" vizsgálatával megspékelve pert inditanék. A szakértői vizsgálatot pedig elküldeném olasz fordításban Torinóba. Arra biztosan válaszolni fognak. Mivel idén lejár a garancia ezért minél előbb intézkednék a helyedben. 30 literes fogyasztás irreális Ilyennel még én sem találkoztam A motorvédő átalakítást mindegyik Ducaton el lehet végezni de csak annak fizetik garban akinek lakóautója van . Ha meg akarod tartani hosszú távon (kötve hiszem) akkor érdemes fizetni érte . Nem egy nagy összeg. Ha meg úgyis eladod akkor meg tök mindegy hogy belerohad az injektor meg belemegy az eső az ECU ba.
Helyben 5-25km-es távon 20-30 liter.A motornak nem sok van vissza,régóta kopog,inditáskor csikorgó hangja van.Csak a 3.0-ásnál vannak 16-18 l-es fogyasztások,de kis%-ban.Hétfőn Győr ,ügyvédi felszólitásra(kényszerből),szerintem csak időhúzás.A Fiat senkinek nem ad választ irásban panaszara.bejelentésre.Jogilag a szervizhez sincs semmi közünk,csak a kereskedéshez.Mit szóltok a lakóautós javitáshoz?Mert a mi autónkon még nem volt gyári motorvédő,de a miénkről még a vizelvezető is hiányzik.
Mennyi a valós fogyi? Azt mondják 20000km-nél szokott lemenni a fogyi,ha nekem 11.6-ot ir,akkor 18.5 a valós fogyasztás,most rövidtávon 12.6-ot ir fogyi 20-30 liter.Én sokallom a 11 litert.Nekem bejáratások alatt extrém pici fogyasztások szoktak lenni,de pl a kamionoknál nem ritka hogy csak 100 000km után csökken a fogyasztás.Szél,hideg,forgalom stb..Sok márkatárs 20000km után -1-2literes csökkenést mond.Beszéltem márkatárssal 20km3-es ponyvással jár nemzetköziben 10-11l/100km 110km-es átlagnál,ő nem lop.A pótkereket azonnal vedd le és zsirozd be a szerkezetet meg szerezz be egy kerékanyakulcsot.
Ma volt az első autópálya menet 110-120- al, és egyszer- kétszer felgyorsítva 140-re,az átlagfogyi 11 l.ÉN nem nagyon hiszek benne hogy lejjebb megy de egy páran mondják, hogy kisebb lesz.Remélem.
Minden márkánál van hiba,a Mercik rozsdásodnak.az újaknál sok a hiba.Nekem egy dolog nagyon nem tetszik,hogy az olasz márkáknál a bosch miért engedi álló helyzetben a motort 2000f/perc felé forgatni,amig az új német autóknál álló helyzetben 2000f/perc a max fordulat.Zöldkártya kötelező,de a mérés csak a tulaj felelőségére történhet.Persze a mérés könnyen kijátszható.A PSA-nak nagy perei voltak garancia ügyben,csak azóta más a hozzáállás.Minőségbeli különbség szerintem nincs,de ez csak magánvélemény.Tudomásom szerint a mai napig sem tudnak MO-ban újfajta injektorokat mérni,vagy javitani.A BOSCH--nál(+LÁNG) az árak iszonyatosak,van hely ahol az injektor a 3.0-áshoz kb 72000ft,a BOSCH-nál kb 130 000ft/db.PIRI saccolhatnál,hogy mennyit fizettünk a 4 db féktárcsa+betétek cseréjéért a FIAT-nál.(munkadij)
Első az egy hátsó (raktér) ajtóról tipikus probléma a repedés
Második egy menetvágó amit anyaként használtak a gyárban a motortartó bakon -:)) Gondolom elfelejtették a menetet rávágni és amikor megpróbálták kézzel akkor sikerült is de a menetvágót már nem szedték le mert rájöttek hogy milyen jól beválik anya helyett! Harmadik pedig egy olyan Ducato amit véletlenül elfelejtettek normálisan lefényezni Valószínű leállt valami a fényzőkamrában Ez azt jelenti hogy csak 1 réteg fehér festék van rajta. Semmilyen alapozó vagy ilyesmi Ez azzal jár hogy körömmel le lehet kaparni a festéket
nem tudom hogyan lehet de ez a tapasztalat tempomatot meg nem epitettunk be utolag eddig ugyhogy nincs infom rola Itt nem divat mert keves autopalya van A hatso ajto er bele?
Még mindig nem érted,hogy mi a problémám.Kössél le két hengert egy 3,0-ásról(elektromosan)és kb 1.0t rakománnyal tolassál.Kár hogy van lejtős,meg emelkedős út is.Nem olvastam vissza,de leirtam már amikor ausztriában az utánfutómat egy vw transporterrel kellett felhúzni egy emelkedőn,mert a ducato nem birta?Próbálj meg egy cdi-s sprinterrel másodikban elindulni.vagy egy ford-al,vagy próbáld ki hogy lehet1900-as fordulattal elindulni.Tükőrbe irányjelző részt lehet külön is venni.Tempomat beépitése kb 100 000ft,mert a FIAT csak kompletten adja a többi kapcsolóval,amit eltesznek zsebre,csak a tempomat részt illesztik a helyére plussz elektromos szerelés kell,mert külön kellene a komplett kábelköteget is megvenni,meg egy szakember aki ért hozzá,az egész max 30 perc.Első lépés:szakember a fiat-tól aki ért hozzá,ha ez megvan bontóban kb 15000ft a kar.Meg lehet,hogy computer csatiból érintkezőre is szükség lessz.A BOXER oldalt nem reklámból tettem fel,hanem csak ott van nyomatékgörbe,meg váltóáttételezés diagramm,ami a fiat belső szervizkönyvében sem szerepel.A citroen a legolcsóbb,sok alkatrész is.Gari alatt senki ne tegyen be szutyok szűrőket,meg olajakat.meg utána se!SELENIA-nál kizárólagosan csak az uránia daily-t lehetett az f1c-motorokba beletenni,most már lehet wr-t is.FE olajok használata tilos!!F1A motorok(2.3) nem kényesek,de ajánlom az 5w 30-as wr.t.Fagyállóból utántöltésre csak gyári!!!Árak: üa szűrők(eredeti)5000-12000ft,olajszűrő kb 4500ft,légszűrők 7000-14000ft(gyári)Sokszor látom,hogy a fuvarozók kinai szűrőket épitetnek be.Gyári olajak kedvezménnyel.