Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Egy hőszükséglet ámítá á tíz ezer Ft. és a radiátorokat is leméretezik. Szerintem ennyit megér, és nem lesz elqrva (nagyon) a fűtés, de talán jobb lenne megterveztetni.
Kiszámoltál 16,7W/m3-t. Ez radiátor felől 20m2-es szobában 3m magasság 1000W. Legyen tartalék, és 30W/m3, akkor 1800W. Akkor nézzünk egy 1800W-os radiátort, ami 90/70-en tudja, de mi 40-50 fok körül fűtenénk vele, ahol csak a felét tudja, tehát kell egy 3600W-os radiátor (90/70-en), akkor visszaszámolva 60W/m3-nél tartunk. Az már közel van a 70-hez. Elég sok tényezős a játék.
A ház hőigényét, hogyan tudom kiszámolni? Kalkulátorokat néztem, abba beírva ezt dobja ki:
Éves energiafelhasználás (kWh) 7793
Ez valamennyire valós lehet, mert ha a mostani házunk szerint töltöm ki, akkor 5566 (kWh) ír, turbós cirkónál 103e gázszámlát kalkulál (nekünk átlagban az utóbbi 3-4 év 108e/év a gáz, igaz ebben már van főzés, és használati melegvíz készítés is)
Viszont az új ház nagyobb és jobban lesz szigetelve, igaz 2 szintes!
Teljes térfogat: 364 m3
8000/ 370 = 21,6 ez lenne a ,,valós” számítási alap?
Akkor ha max. 40-50w számol az bőven-bőven elég? :-)
"kondenzáljunk"vagy "moduláljunk".Szinte minden télen két csapatra oszlik ez ügyben a társaság.Mivel én radiátoros vagyok én inkább kondenzálok a padlósok és más(fal, mennyezet)lehet, hogy ők jobban járnak inkább a legnagyobb modulációra irányuló törekvésükkel.
Akkor talán azt kellett volna írnod, kondenzáljunk, ÉS moduláljunk. Ha 50%-on megy a kazán akkor modulál.
Egy radiátoros fűtésnél sokkal nagyobb modulációra van szükség mint egy padlófűtésnél. Tehát ez a kijelentés, hogy "én radiátoros vagyok én inkább kondenzálok" nem valós.
Az a hőérték általánosan elfogadott megnevezés szerint hőigény, kW -ban megadva. Egy csúcshidegre pl. mínusz 15 -re /mások szerint mínusz 13 ra / ennyi hővesztesége lehet egy adott ház/lakásnak ezt kell pótolni. Akkor nézzük csak azt a 20 és 70 W/lakásm3 között ingadozó számot !
Pontosan /?/ na szóval kiszámolta valaki.... vagy méréssel utólag megállapított hogy egy konkrét háznak/lakásnak a hőigénye 5 kW és ez az egység történetesen egy 100 nm-es 3 m belmagasságú valami, aminek a térfogata pontosan 300 m3. Akkor ennek más egységgel a következő jön ki :
5000 kW / 300 m3 = 16, 7 W/ lakás m3. Bizony ez nagyon messze van a 70 -től, majd fényévnyire.
Azért nem ajánlanám ezt az értéket pontosan betartani, mert ugyan mínusz 13 v 15 -nél csak előfordulnak lényegesen hidegebbek is, meg lehet erős szél is, meg lehet valamiért lehűlt a ház stb.
Tehát kell tartalék teljesítmény !!!
Kell a kazánnál, ami azért majd mindig megvan és kell a hőleadóknál azaz a radiátoroknál, ami bizony sokan nem alkalmaznak rosszul felfogott takarékosságból.
Tehát Bence alkalmazzad a 30 -as számot.
De azért a hőigényt tudni kell ... meg kell határozni számolással vagy más módszerrel. Külön az egészre és külön az egyes helyiségekre
Ez kell a kazán kiválasztásához, de legfőképpen a radiátorok kiválasztásához.
Az ismeretlen /nekünk / ház lakás hőigényét elegendő kW -ban megadni, az egyes helyiségekét pedig 1 tizedessel. Persze a W /m3 se rossz, csak tudni kell mi áll mögötte.
Szerintem mi most egyről beszélünk, én is azt mondom, hogy 50% on talán még több kondenzátum jön le mint 100% on.smith fórumtársunk grafikonja is ezt támasztja alá!
A ház hőigényét számold, számoltasd ki. Szerinten a számítások után nagyon meg fogsz lepődni, hogy a 70 helyett még 20 sem lesz az átlagos fogyasztás. Atrán ezzel az épületgépész ismerősöd is helyére kerül. :-)
Ahhoz kell a minimum 30%-os kazán teljesítmény. az optimális a füstgázhőfok,(50-55 fok) és kell ehhez is az alacsony visszatérő. 24-25 fok körül. Ha ezt összehozod, és nem fűtesz túl, akkor optimális a működés..
Természetesen nem zárja ki egyik a másikat, csak egy lemodulált kazánnál nem jön össze annyi kondenzátum. A harmadik mondatodat döntsék el a hozzáértők.
Ügyes vagy, én is valami ilyesmire törekszem,bár itt a fórumon megoszlanak a vélemények, hogy "kondenzáljunk"vagy "moduláljunk".Szinte minden télen két csapatra oszlik ez ügyben a társaság.Mivel én radiátoros vagyok én inkább kondenzálok a padlósok és más(fal, mennyezet)lehet, hogy ők jobban járnak inkább a legnagyobb modulációra irányuló törekvésükkel.Lehet, hogy rosszul gondolom de nekem ez jött le innen a fórumról.Megkérdezhetem milyen hosszú kémény van a kazánodhoz.Nekem sima "parapetes" szerintem azért is nehezebb nekem ezt a kondenzvíz mennyiséget abszolválni.
Amennyiben a házba bemenő gázvezetékemet csak több részletben tudom kivitelezni, a szekrénytől a házig menő szakaszt visszatemethetem?
Bővebben: Az épülő házunk alá van pincézve, a pince oldalfalon megy majd be a gázcső Schuck HSP fali átvezető idommal, majd innét egy kb 3 méteres darabbal a majdani kerítésben levő
fogyasztásmérő szekrényhez. Nyilván soká lesz még, mire a kazán felkerül a cső végére, viszont a pince mellé szeretném visszatölteni a földet, mert a szomszédom telkén van (és nagyon sok),
és lassan ő is építkezni szeretne...
A kérdés lényege:
A gázóra szekrénytől induló, fali átvezetővel bekötött csövemet betemethetem-e, amíg nem kerül fel a gázóra?