Azt mondta egy hajós szakember, hogy 1 hét kell, amíg feltelik a meder vízzel úgy, hogy hajózhatóvá válik, utána pedig csak fokozatosan lehet apasztani, az is kb. 1 hét. Az előzetes mederkarbantartás ebben nincs benne, mert néhány fát ki kell vágni a mederből. A hajózás nem tudom mennyi, van itt egy vontatott komp is, amit el kellene vinni, a török fel, a Guli le és ha valakinek van még valami igénye... Esetleg egy Szigliget fel? :-)))
Mi a fenének két hajó miatt három hétig ereszteni a vizet? Ha két nap alatt nem tudja fel meg levinni, akkor maradjon ott, ahol van! Szerintem mindenkinek így lenne a legjobb!!!
Gonoszkodás ON A Guli elvihető (ha nagyon akarják...) közúton, a másik miatt meg fájjon a feje a gazdájának, ahol van, ha már a vásárláskor nem használta rendeltetésszerűen e szervet. Vizet vissza nem adunk! Gonoszkodás OFF
Gyerekek! Ne 109-re utazzatok, mert így a Capt. Sevk... akármi az életbe nem kerül ide, a Guli meg életbe nem kerül oda. Szóval 120, bár nincs infóm, hogy egy három hetes (1 hét telítés, 1 hét hajózás, 1 hét lezárás) Sió eresztés mennyit zuttyant le.
De a saját hajó meg ember úgy látom, fogyóeszköz ;-)))
Na, azért nem így van! Az ember nem fogyó, és nem eszköz! Azon kívül a hajóknak sem lett különösebb bajuk, csak vissza kellett tenni őket a vízre, a bejáróhíd helyett meg csináltunk másikat (az is vízügyes volt egyébként)
Az az igazság, hogy elég nagy keveredés van a kifejezésekben: tábla, kapu, tiltó stb., és mindez szinte ugyanazt is jelentheti. A zsilipeket tudomásom szerint tiltókkal vezérlik, ami rendszerint egy felhúzható elzáróelem a beömlő csatornában. A felhúzás mértékével szabályozható a beömlő vízmennyiség.
Akkor elértük a 2002-es maximumot. Most cél a 2001-es maximum a 91 cm elérése és túlszárnyalása. A 2004-es legmagasabb vízállás a 82 cm nem lehet már gond!