Nekem 11-18 napos tapasztalatom van. M76-on mentem - tök egyedül, szemben sem jött senki.
Bezzeg a B.szentgyörgyi körforgóban a 76. úton volt olyan folyamatos kocsisor, hogy alig bírtam lehajtani.
Visszafelé délelőtt enyhébbnek tűnt, persze egyszerűbb a 76-ról felhajtani az M76-ra.
Ekkor kettő db autó jött szembe...
Közben megjelent az OKA 2020. forgalomszámlálás:
M76 (őszi átadás - 49 mért nap)
Összes Járműegység teher személy kisteher busz motorkp.
1605 1843 131 1093 336 31 14
minden kezdet nehéz:)
Az OKA 2020-ról:
1995. évvel kezdődően az országos közúti keresztmetszeti forgalomszámlálás úgynevezett „gördülő” rendszerben kerül végrehajtásra,
bevezetésével a teljes körű forgalomszámlálás lebonyolítása egymást követő 5 éves ciklusokban történik.
Egy-egy megye úthálózatának évente mintegy 1/5-én végeznek keresztmetszeti forgalomfelvételeket.
A 2020. évi forgalomszámlálás adatainak feldolgozása megtörtént, összesen 851 keresztmetszetből érkezett be feldolgozható adat.
A korábbi évek adatainak felszorzása és a nem mért szakaszok forgalmának megbecslése után pedig a 2020. év végi közúthálózat teljes egészére,
összesen 6615 keresztmetszetre adtunk meg átlagos napi forgalmat. A mért keresztmetszetek aránya 12,9 % volt.
A 2020. évi forgalomlefolyást alapvetően határozta meg a COVID-19 koronavírus-járvány, és a védekezés részeként életbe léptetett korlátozó intézkedések, melyek a közúti közlekedést is nagyban befolyásolták.
Ezt a hatást a csak 2020. évben alkalmazható napszaktényezők, napi tényezők, havi tényezők (együttesen: forgalom-lefolyási tényezők, törvényszerűségi tényezők) kiszámításával kezeltük.
A számítás a 2017. évi jellegbesorolás alapján, a 2020. évek mért adataiból történt.
A 2019. évet bázisévként tekintve 2020-ban az országos közúthálózaton a gépjármű forgalom futásteljesítménye (Ekm/nap) országos átlagban 11,2 %-kal csökkent.
Az átlagos napi személygépkocsi forgalom (E/nap) ennél nagyobb mértékben, 12,6 %-kal csökkent, az autópályákon összességében 24,9%-os csökkenés volt tapasztalható,
az autóutakon elsősorban az új szakaszok miatt +3,9%-os növekedés történt. Az országos tehergépkocsi forgalom futásteljesítménye 8,6 %-kal csökkent.
A teherforgalomban használt járműkategóriák teljesítménye 6 és 17% közötti mértékben csökkent. A motorkerékpár forgalom 7,8 %-kal csökkent.
Az autóbusz forgalom is csökkent, az egyes autóbuszok esetében 14,8%-kal, csuklós autóbuszok esetében 11,0%-kal.
Ez a forgalomszámlálás megérne sokkal több időt, belekezdtem,
előzetesen annyit: az 1/5, az 20 %, 2020-ban csak 12,9%-ot mértek (többnyire az autópálya automata műszerei+Véda)
Mint a lókupeces viccben, amikor a ló nekimegy a falnak:
Nem vak ez a ló, hanem vakmerő...