Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2021.08.11 0 1 54596

A vasútnál sokkal szigorúbbak a függőleges vonalvezetésre vonatkozó szabályok, mint a közútnál, ezért a világon mindenhol a közutat igazítják a vasúthoz, és nem fordítva. Itt is ez történt, csak a jelek szerint rosszul.

Előzmény: Landsmann_ (54595)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54595

Ez már a végleges. Mivel a vasút teljesen fel volt szedve, így nem okozott volna problémát a közúttal nagyjából egy magasságba hozni. Szerintem.

Előzmény: RadiX (54592)
rm40 Creative Commons License 2021.08.11 0 1 54594
RadiX Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54593

Amit a frissített térképek (Waze, GMaps) mutatnak, annak alapján túl rövid kitérőt/korrekciót építettek a 33-nak, ami ezért az ívben fekvő, túlemelt vasúti síneket szintén ívben, hegyesszögben keresztezi. Így látatlanban benne van a pakliban, hogy az úttest ívben kifelé dől, ami igen kellemetlen lehet az úton közlekedőknek.

 

Szerintem ott hosszabb korrekciót kellett volna építeni, hogy a vasutat derékszögben tudja keresztezni a 33-as.

Előzmény: RadiX (54592)
RadiX Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54592

Ez ideiglenes átjáró, vagy már a végleges? A vasút szintjét sokkal drágább változtatni, mint a közútét.

Előzmény: Landsmann_ (54591)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54591

A 33-ason elég furcsára sikerült az a vasúti átjáró ami a 109-es vasútvonalat keresztezi.  Jó kis buckára kell felmenni,  éled kanyar és rohadtul meg van döntve az út,  mintha valami nagy sebességre tervezték volna. Én azt mondanám,  el lett baszva. Nem hiszem,  hogy a vasutat ne lehetett volna lehozni az út szintjére,  vagy legalábbis lejjebb,  hogy az útnak ne legyen akkora emelkedője.  Majdnem olyan,  mintha bukkanó lenne,  de a vasút nem a domb tetején van,  hanem attól sokkal lejjebb. 

adiaboli Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54590

Az igazság kedvéért tegyük hozzá: mi Szlovákiát és Szlovéniát tartottuk évekig szívóágon a 2*1-ekkel (meg persze magunkat is). Hiába, ez Köztes-Európa. 

Előzmény: dimelo (54588)
adiaboli Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54589

Íme, máris itt a kételkedés, amely a hazai szokásokkal ellentétben nem puszta huhogás, hanem - a laikus számára is érhető és - elgondolkodtató, összefogott és velős okfejtés:

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/kazmierczak-trudno-sobie-wyobrazic-realizacje-calego-rpbdk-77813.html

Az ráadásul külön is jellemző, hogy a szerző amúgy szurkol a tervnek. (Ahogyan jómagam is.)

Előzmény: adiaboli (54574)
dimelo Creative Commons License 2021.08.11 0 1 54588
Előzmény: rm40 (54585)
Herodes68 Creative Commons License 2021.08.11 0 2 54587

A sípályák építésekor szükségessé váló és végre is hajtott erdőírtások "nem okoztak" klímaproblémát. Álszent ez az egész, bár aki egy kicsit is ismeri őket az nem lepődik meg rajta. Arra mindig kínosan figyeltek hogy a saját fejlesztéseikkel nehogy Magyarországnak is kedvezzenek. Kb. 10 év és az autók fele villanymotoros meghajtású lesz vajon mit modelleztek ezek az okosok?

 

Persze ez a történet vagyis a hozzáállásuk nem újkeletű. Anno az A4-es autópálya is véget ért Brucknál hogy aztán Hegyeshalomig (kb. 31 km) már csak egy 2x1 sávos út vezessen. Csupán 1995-ben épült meg a magyar határig az A4-es, miközben már az Alpok hegységben már számolatlan alagutat fúrtak.

 

Felkészül ill. folyamatban az M87 folytatása. Magyar oldalon igaz még csak tervezve 2x2 sáv

van, amit aztán a határ előtt vissza kell butítani mert a túloldal csak 2x1 sávon fogadja persze csak

néhány kilométer erejéig.

Előzmény: rm40 (54585)
adiaboli Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54586

Az utolsó sorod telitalálat.

Előzmény: dimelo (54584)
rm40 Creative Commons License 2021.08.11 0 1 54585

Fog ez még változni, amikor az érintett települések büntetni fogják a szocikat és a zöldeket.

Előzmény: dimelo (54584)
dimelo Creative Commons License 2021.08.11 0 3 54584

Kösz az ajánlást:)))

 

Inkább a túloldali eszementeknek kellene belátniuk, hogy a saját sz.ruk is büdös...

Pordánytól északra  A3 már 42 ezres

                  nyugatra S31 27 ezres.

De nekik csak az fáj, hogy a B16 23-25 ezres forgalma araszolva bűzölög az orruk alá???

 

Tolerancia???  Miért épül(t) A5 és S10 a csehek felé?

Előzmény: rm40 (54583)
rm40 Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54583
Előzmény: rm40 (54571)
kamant Creative Commons License 2021.08.11 0 1 54582
Előzmény: rm40 (54580)
kamant Creative Commons License 2021.08.10 0 0 54581

Fogalmazásból nem biztos, hogy megadnám a kegyelemkettest:

pl: "A Sármelléki repülőtér az újonnan építendő repülőtere is becsatlakozik az M76-os autóútba", "A tárgyi M9-es és a tervezett M76-os autóút kiépülésével, az M7-es autópályán keresztül közvetlen gyorsforgalmi úthálózaton elérhető lesz a megyejogú város..."

De vannak "térképi" pontatlanságok is... (Misefa <-> Kisbucsa)

 

Előzmény: rm40 (54580)
rm40 Creative Commons License 2021.08.10 0 0 54580
Aladár46 Creative Commons License 2021.08.10 0 1 54579

M49 autóút [M3 autópálya és Ököritófülpös] - megjelent az építési tender :)

 

Rövid meghatározás:
M49 gyorsforgalmi út, M3 autópálya és Ököritófülpös közötti szakasz kivitelezési feladatainak elvégzése (PST: A049.01.73) valamint 2 db üzemi fordulópár tervezési és kivitelezési feladatainak elvégzése.

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:405938-2021:TEXT:HU:HTML

MCA-001 Creative Commons License 2021.08.10 0 0 54578

Az autópályákat is jobb minőségben építették régebben.

Lásd Zamárdi- Balatonaliga szakasz.

 

Az újra aszfaltozott régi beton pálya egész jól bírja, míg az újonnan épített oldalt gyakorlatilag az alapokig fel kellett marni és újjá kellett építeni. Kibírt kb 16 évet...

Előzmény: NAR (54577)
NAR Creative Commons License 2021.08.10 0 1 54577

Amit még elfelejtettem megemlíteni - az M7-es Balaton melletti szakaszára lassan rá fog férni egy felújítás, a külső sávban szinte végig repedt/hullámos/kátyús. Még nem olyan, mint az M1-es volt pár éve, a külső sávban egészen belülre húzódva (hogy ne azon a keréknyomon menjek, mint a kamionok) nem vészes, de 5 éven belül oda fog jutni... 14-16 éves ez a szakasz, ha jól látom.

Előzmény: dimelo (54576)
dimelo Creative Commons License 2021.08.10 0 0 54576

Nekem 11-18 napos tapasztalatom van. M76-on mentem - tök egyedül, szemben sem jött senki.

Bezzeg a B.szentgyörgyi körforgóban a 76. úton volt olyan folyamatos kocsisor, hogy alig bírtam lehajtani.

Visszafelé délelőtt enyhébbnek tűnt, persze egyszerűbb a 76-ról felhajtani az M76-ra.

 

Ekkor kettő db autó jött szembe...

 

Közben megjelent az OKA 2020. forgalomszámlálás:

M76 (őszi átadás - 49 mért nap)

 

Összes  Járműegység  teher személy kisteher busz motorkp.

1605    1843   131 1093  336  31   14

 

minden kezdet nehéz:)

Az OKA 2020-ról:

1995. évvel kezdődően az országos közúti keresztmetszeti forgalomszámlálás úgynevezett „gördülő” rendszerben kerül végrehajtásra,

bevezetésével a teljes körű forgalomszámlálás lebonyolítása egymást követő 5 éves ciklusokban történik.

Egy-egy megye úthálózatának évente mintegy 1/5-én végeznek keresztmetszeti forgalomfelvételeket.                                   

A 2020. évi forgalomszámlálás adatainak feldolgozása megtörtént, összesen 851 keresztmetszetből érkezett be feldolgozható adat.

A korábbi évek adatainak felszorzása és a nem mért szakaszok forgalmának megbecslése után pedig a 2020. év végi közúthálózat teljes egészére,

összesen 6615 keresztmetszetre adtunk meg átlagos napi forgalmat. A mért keresztmetszetek aránya 12,9 % volt.                                                                                         

 

A 2020. évi forgalomlefolyást alapvetően határozta meg a COVID-19 koronavírus-járvány, és a védekezés részeként életbe léptetett korlátozó intézkedések, melyek a közúti közlekedést is nagyban befolyásolták.

Ezt a hatást a csak 2020. évben alkalmazható napszaktényezők, napi tényezők, havi tényezők (együttesen: forgalom-lefolyási tényezők, törvényszerűségi tényezők) kiszámításával kezeltük.

A számítás a 2017. évi jellegbesorolás alapján, a 2020. évek mért adataiból történt.            

 

A 2019. évet bázisévként tekintve 2020-ban az országos közúthálózaton a gépjármű forgalom futásteljesítménye (Ekm/nap) országos átlagban 11,2 %-kal csökkent.

Az átlagos napi személygépkocsi forgalom (E/nap) ennél nagyobb mértékben, 12,6 %-kal csökkent, az autópályákon összességében 24,9%-os csökkenés volt tapasztalható,

az autóutakon elsősorban az új szakaszok miatt +3,9%-os növekedés történt. Az országos tehergépkocsi forgalom futásteljesítménye 8,6 %-kal csökkent.

A teherforgalomban használt járműkategóriák teljesítménye 6 és 17% közötti mértékben csökkent. A motorkerékpár forgalom 7,8 %-kal csökkent.

Az autóbusz forgalom is csökkent, az egyes autóbuszok esetében 14,8%-kal, csuklós autóbuszok esetében 11,0%-kal.

 

Ez a forgalomszámlálás megérne sokkal több időt, belekezdtem,

előzetesen annyit: az 1/5, az 20 %, 2020-ban csak 12,9%-ot mértek (többnyire az autópálya automata műszerei+Véda)

 

Mint a lókupeces viccben, amikor a ló nekimegy a falnak:

Nem vak ez a ló, hanem vakmerő...

 

Előzmény: NAR (54569)
amimaki Creative Commons License 2021.08.10 -1 1 54575

Szakértőket kérdeznék a bejegyzés megalapozottságáról: Tényleg igaz, vagy csak egy szokásos...?

 

 

https://www.facebook.com/hadhazyakos/photos/a.488526337924881/3924883314289149/

adiaboli Creative Commons License 2021.08.10 0 1 54574
Előzmény: adiaboli (54573)
adiaboli Creative Commons License 2021.08.10 0 1 54573

Ötletelések nélkül, világos programmal (a betartásának van eddigi fedezete): https://www.gov.pl/web/infrastruktura/dekada-rozwoju-polskich-drog

Ha megjelenik a konkrét doku, azt is megpróbálom előkeríteni.

Hírfigyelő Creative Commons License 2021.08.10 0 0 54572

Nem lehet, hogy a jövőben erre az lesz a tartósabb megoldás, hogy az ilyen -- eddig jelentősen alábecsült árvízi sodrási erejű -- "kisebb"-(nek hitt) patakoknál a pilléreket jelentősen meg kell erősíteni nagyon mélyre beásott beton támasztó-elemekkel, vagy pedig ha már úgyis elmosta az ár a régi hidat, akkor a régi pilléreket kiásni, és az újakat pedig a mederalj alatt kétszer-háromszor olyan mélyre kellene bealapozni, aztán ezekre a jóval mélyebbre nyúló pillérekre jöhetne rá kívülről a háttöltés? És akkor máris nem vinnék el a tavaszi zöldárak, meg a hasonlóan alábecsült erejű, de igen erős áradások ezeket a kisebb hidakat sem.

 

Csak mert az egyre szélsőségesebbé váló időjárási viszonyok rendre egyre erősebb és erősebb áradásokat hoznak magukkal!!

Előzmény: MCA-001 (54525)
rm40 Creative Commons License 2021.08.10 0 0 54571
radio100jozsi Creative Commons License 2021.08.09 0 1 54570

Én már ezen a rövidke M76-on megyek, és időben rövidebb, persze, ha kihasználja az ember a tempót 130/110.

Előzmény: NAR (54569)
NAR Creative Commons License 2021.08.09 0 2 54569

Kis M76-nem-tapasztalat. Átadtak belőle néhány kilométert az M7 és Balatonszentgyörgy között. Az M7-esen az elektronikus tábla kiírta, hogy "Keszthely felé menj egy lehajtóval tovább" meg a hagyományos tábláról is levették Keszthely, Zalaegerszeg meg a 71-es és 76-os út elérhetőségét is - ezek persze mind nem hatották meg a Waze-t. Mivel sok biciklivel a tetőn egyébként sem mentem 100-nál többel, kihagytam a kerülőt, időben is lassabb lett volna. Visszafelé szintén Balatonszentgyörgyön keresztül tervezett a Waze, ahogy láttam a körforgalomban (nem reprezentatív felmérés!), 4 autósból három arrafelé ment, csak egy az M76 felé. Szerintem amíg el nem éri a keszthelyi elkerülőt, nem lesz érdemes arrafelé kerülni.

dimelo Creative Commons License 2021.08.08 0 2 54568

Köszi a véleményt!

Az infláció mértékéről hallhattuk, hogy az építőiparban átlagon felüli mértékben növekszik.

A gyorsforgalmi útépítés országos átlagban 2 milliárdról 3 mrd/km-re növekedett (Drágább kivételek vannak: M6, M44, M85 egyes szakaszai)

 

H.szoboszló és Debrecen között nincs természeti akadály, az 50 %-os növekedés még talán elfogadható volna. (1,1 milliárd/km)

A műszaki tartalom változtatása lehet ürügye a további drágulásnak, de akkor sem 500 %...

 

 

Valaki nyomott egy dislike-ot,

biztos érdekelt az árszínvonalban:(((

 

esetleg kiveri nála a biztosítékot a választási kampány emlegetése...

 

1993 - 2009 - 2021:  "véletlen", hogy mindhárom választás előtt készült terv?

Előzmény: Tamas(Ottawa) (54567)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.08.07 0 2 54567

Lehet, hogy rosszul számolom, de az eltelt 12 év inflációját figyelembevéve, a 2009-es összeg mai értéke kb. 0,85 milliárd Ft körüli lehet. Ha ezt arányosan növeljük az új úthossz függvényében, akkor 1,25 millárd Ft-ról beszélhetünk. Az igaz, hogy ez is kb 3x drágulás, de jó lenne tudni milyen költségesebb műtárgyakat építenének azon a hozzáadott kb. 4 km-es szakaszon. Ezért az a szorzó még akár kisebb is lehet.

Nagy pénz ez, így is, úgy is...

Előzmény: dimelo (54566)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!