Egész európában kötelező a rendszám az 50-esekre kivéve MO-t meg talán Ukrajnát, mert ott láttam egyedül 50-est rendszám nélkül.
Ott könnyebb megoldani, mert eddig is volt rendszám, nincs reg. adó meg semmi baromság, egy vizsga SMKP-ra 2-3000 évente, ami nem számottevő. Viszont a biztosítás drága, az itteni 3-4X-ese. (mármint Szlovákiában)
De mégegyszermondom, ha ezt bevezetik, akkor annak úgymond beláthatatlan következményeilehetnek az 50-esekre nézve... szerintem cask annyit kéne hogy az újakra rakatni rendszámot oszt' csókolom. :) ...és akkor mindenki 2008-as robogókkal járna papíron xD
De Cseh meg Szlovákiában is köütelező a rendszám, nem? vagy mikor nézed a *outube-on a vidiket ott is mindegyik rendszámos... am ha ide akarnak Mo-ra segéd motorkerékpárra rendszámot akkor a hetes busz nem az Erzsébet hidon megy át mert azt eltorlaszoljuk smkp-val :D:D:D. Am mért adod el a musztidat? (ladás tagnak irtam ezt a kérdést)
Na jó megpróbálom értelmezni... A törvényrendeletben NINCS szó rendszámról. Ezt amit most olvastam, nyáron találták ki, és jelentették be az rtl klubon, ez csak egy indítvány volt, amit nem fogadtak el. Nos, nézzük pontról pontra.:
(1) A segédmotoros kerékpárnak a külső zajra (elhaladási zaj), valamint a hajtómotor kipufogógáz szennyezőanyag-tartalmára vonatkozó jóváhagyási jellel kell rendelkeznie.
--(Na ez egy baromság, max csináltok egy matricát, amin feltüntetitek, hogy 85 db-t nem haladja meg a kipuff, amennyiben nincs bent a hangtompító, rakjátok vissza, mert bele fognak kötni :o)--
(2) Segédmotoros kerékpárra csak jóváhagyási jellel ellátott fényszórót, helyzetjelző lámpát és irányjelző lámpát szabad felszerelni. Segédmotoros kerékpáron mind a segédmotoros kerékpárhoz mind a gépjárműhöz jóváhagyott lámpák alkalmazhatók.
--Eddig SMKP-ra nem volt kötelező lámpa, de ha rajta volt, annak minden esetben világítania kellett. az "E" jelzés, nos igen, sajnos nicns beleütve, ezt valahogy ki lehet magyarázni :) hátsó lámpát meg venni kell simsonét, viszont az ritka ocsmányul mutatna rajta...--
(3) A segédmotoros kerékpárt fel kell szerelni két, egymástól független vezérlésű üzemi fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat.
--No comment--
(4) A segédmotoros kerékpár vázán vagy a vázon rögzített adattáblán beütéssel kell feltüntetni - a gyártási számot a gyártónak, - az azonosítási jelet a gyártónak, a forgalmazónak vagy az NKH regionális igazgatóságának.
Az azonosítási jel alatt értendő a segédmotoros kerékpár vázába, vagy adattáblájába beütött „CM-50” jelzés.
--Adattábla jó, ha megvan mert abba van beleütve, illetve 80 után a vázba is ajelzés, igaz az akkor sem volt elfogadott, miszerint CM után jött a vázszám.--
Szia! Teljesen egyet értek Veled, ez sajnos Magyarország, a hazugok, a zs*dók, és még jópár pénzéhes rohadék széplassan átvette az irányítást... Viszont nem értem... én nem tudok olvasni, vagy a cikk írója?
"A Kkt. 25§ b,c,d, pontjai szerint a két és háromkerekű segédmotoros kerékpárokra a törvény időszakos vizsgálatra, hatósági engedélyre, a hatósági jelzésre és a nyilvántartásba vételre vonatkozó rendelkezései nem terjednek ki."
mégegyszer: "NEM TERJEDNEK KI"
Még jó hoyg ezek a k'va jogászok ilyen faszán tudnak foglamzni, mindenki azt magyaráz bele, amit akar.
Úristen! Ezek normálisak??? manapság az autósokat motorosokat magyarország fejőstehenének tekintik erre még ez is!hogy a fiatal gyerek akinek pénze alig van még azt is szopatják!!!mi bajuk azzal hogy motorozgatunk a kis 50esekkel?még ezekre is kell műszaki vizsga stb?kapják be!bocsi de ez naon felbosszant!így is hogy az ember vesz egy ladát v skodát 30-40 ezerért majd 60ért át kell íratnia ez már felháborító!dögöljenek meg ezek mind!ennyi!bocs mindenkitől de ez gusztustalan dolog szerintem. sziasztok!motorozzatok akíg még lehet!motorozzunk míg megtehetjük.... üdv szegedről
Háde baszki a vadi új karbi 17000, akkor a szivató hogy lehet még ennél is több??? :-))) Mindegy, majd csinálok én rá..... Ja, ajánlom figyelmetekbe a következő szomorú cikket (korábban már lehetett róla hallani):
Az biztos mondjuk, hogy 15-20000-ért nem fogom lepaíroztatni a mustangomat, pláne, hogy az lenne az első, hogy belekötnek, hogy miért nincs rajta E betűs lámpa, meg féklámpa meg kisfaszom..... kapják, be rohadjanak el.
20 ropi a szivató csak?ezek hülyék:D látszik távolkelet!:D ilyenkor jön a jólbevált magyar találékonyság!:D nem kell valakinek egy jó kis mustang???? 15 ropi már csak az irányár!10ért is el lehet vinni ha naon akarod!van hozzá pót blokk meg pár cuccos még! üdvözlettel szegedről!
Hehehe...... irtam e-mailt a miskolci honda szerviznek, hogy lehet-e kapni a keihin karbimhoz szivatót, a faszi egz hét múlva irt vissza, hogy peresze, hogy lehet, menjek be és megrendeljük. Vissza irtam és megkérdeztem mennyi....... 20310 F!!!!!!!!!!!!!!! Az egész karbit 4000-ért vettem.....röhej..... úgyhogy majd esztergálok én bele bronzból egy megfelelő darabot.
Nekem mondjuk 2 mustang van összerakva, a többi hiányos, kerék, doboz, ülés, ilyesmik hiányoznak, szal csak 2 van összerakva kompletten, meg egy 20-as van dobozolva, vár a nyári festésre.
Esetleg (ha van) msn címedet megadod? felvehetnénk a kapcoslatot... Üdv!
nekem is van egy csomó motorom othon 19 öszesen abból 15 az 50 es jawa már nehéz azért észbentartani is hogy mi mikori és menyi van belle (pl aztmondom van 2 21 esem aztán eszembejut hogy még ot a másik 2 is :D) nekem mongyuk mind tetszet mindnek megvolt a maga előnye és szépsége (az újonan öszerakot musztangom pl soha se ment olyan jól mint a gyári motoros 20 om )
1968-as jawa 20-asom van az 1977, 1978 (2 db), 1979 1980 és 1981-es mustangok mellett, de volt már 75-ös mustim is, csak azt már eladtam azóta... Az 1968-as "ideál"-omban, ahogy nevezed, már az "újabb" típusú blokk van. A blokkszám megegyezik a vázszámmal, szóval az az eredetije, a 20-21-hez nem szólok hozzá, azokban nem vagyok annyira jártas, főleg a 21-ben az ráadásul nem is tetszik :) a 20-asokat (és gondolom a 21-est is) valahol a 70-es évek végén reformálták meg ... irtó ocsmány hátsó idom került rá díszlécek nélküli, meg kockább lett az egész.
Hát én nemtom szerintem még sokminden csak későb alakult ki. Gyújtás,A lámpabúra,teleszkópok, láncvédő, vékony váz ,kuplungdekli is későb lett. nagy kormányt is későb szerelték a 21 esekbe.A 75 ös 20 omon még öreg lámpa van,a csap, a kipufogó, a láncvédő mind régebi tipus, 76 os 21 esemen pedig már ujjab a láncvédő meg vékony váz már de többi maradt .Motorblokon semmi változás nemvolt csak kapot egfy kis kidudorodást hogy elférjen a nagyobb tekercs, meg a berúgó lett egyenesebre álítva.
Jah és a jawa 20 "ideal" a 60-as évek elején már rég volt, sőt a jawa 550 és 555, már az 50-es években, annak a blokkja, lealábbis a váltómű, főtengely, nagyon kis apróságban tér el a mustangétól. Hidd el...tudom... :)
Na csak annyit tennék hozzá hoyg az első nyilvános prototípus egynémetorsztági autokiállításon 1967-ben "debütált" 1969-ben kezdék a sorozatgyártását, édesapám '71-ben kint dolgozott az NDK-ban, már akkor látott mustangot az ottani keravill/áfész (fogalmamnicns mi votl ott akkor) -ban...
Hidd el nekem, hogy ő is tisztába van vele... De a Jawa 20 (vagy ideal) Technikailag ugyanaz mint a jawa mustang, mondhatni a mustang csak egy ráncfelvarrás. Tehát szerintem felesleges hangulatkeltés ebbe az apróságba belekötni, főleg ebben a stílusban.
1969 ben holvolt musztang ? 1980 körüli motor 79-82 ig készült ha jóltudom 69 ben készül a blokja a Jawa 20(ideal aszem magyarban) ba szerelték először