Ha Mk48 tolómozdonnyal mész, a mozdonyszemélyzet létszámigénye máris ugyanakkora ( 2 fő), legfeljebb a fordulások idején lehet spórolni, mert nem kell körüljárni.. de ez csak elméleti kekeckedés :)
A 24-es felépítményen nem lenne túl jó. Az ívek és a sok kapubehajtó miatt kétszemélyes személyzet kellene.
Inkább mennek a fiúk elől-hátul Mk-val és élesen fordulnak a végállomásokon. Komoly gyakorlatuk van az ott dolgozóknak. Mindent megoldanak. Jó kis csapat. :)
A két vonatra egy rosszabb időjárás esetén elég csak mozdony vagy motorkocsi, de ha kicsit jobb idő van, azaz tkp. a hétvégek zömén izmosabb szerelvény kell, amihez kell a vonóerő, így vonatonként elkelhet a két Mk48-as. Azaz egy szép idős átlagos hétvégén a menetrend szerinti vonatok kiadásához 4 mozdony kél el. Ha van különvonat, és azt délelőttre kérik, akkor mindenképpen szükséges még egy szerelvény, amihez kell még mozdony (délután a szerelvény1 tud különvonati kört tenni). De van, hogy javítani kell valamelyik mozdonyt, akkor már kicsit nehezebb a dolog. Királyrét elketyegett korábban 3 mozdonnyal is, de kompromisszumokkal főleg egy masszív hétvégén, 4 mozdony javította a dolgot, de 5 mozdonnyal azért jelentősen jobb a helyzet.
Ezt most visszavásárolták jó sok euroért? Gondolom egy kisvasút sem engedheti meg, hogy visszaajándékozza. Örülök, hogy visszajött, nem hittem volna, hogy valaha bekövetkezik.
Ma az M7 autópályán Budapest irányába, egy tréleren szállították az Mk48 2019-es psz.-ú mozdonyt. A HBweb oldalon látható lista szerint, a Stainzer Lokalbahn mozdonya (D7). Tudja valaki esetleg, hogy hova viszik? Az lehet, hogy most került haza?