Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2005.02.17 0 0 3063

Emlékeim szerint tavaly is csak február közepétől kezdett esni, és a március-április hozta a döntő vízszint-emelkedést. Ez az időszak pedig még előttünk van.

 

Így van. Aztán májusban is volt még áradás, majd a júniusi esők  a szintentartáshoz voltak elegendők. Hiszen ne feledjük május közepén lett 82, aztán volt -1-2 centi, majd július elejére megint 82 lett. Aztán kezdett apadni. A hajózási főszezon nyitányakor (július 3.) még a maximumon volt (82cm). Ha ezt össze vetjük a 2003. évivel, amikor a maximum 71 volt március végén, április elején , és onnan végigapadt, úgy, hogy július elején már 60 alatt volt, kifejezetten jó volt a tavalyi év.

Előzmény: tamásbátya (3061)
skaloz Creative Commons License 2005.02.17 0 0 3062

Szia, édesvíz!

 

Köszi a zsilipleírást (még nem jártam arra), és a dícséretet is, természetesen a többiek nevében is.

Előzmény: edesviz (3060)
tamásbátya Creative Commons License 2005.02.17 0 0 3061
Emlékeim szerint tavaly is csak február közepétől kezdett esni, és a március-április hozta a döntő vízszint-emelkedést. Ez az időszak pedig még előttünk van.
Előzmény: Ekornél (3052)
edesviz Creative Commons License 2005.02.16 0 0 3060
Szia Kalóz,

a., Kétrészes emelhető és süllyszthető kapu. Egy éven kersztül sétáltam rendszeresen a Rajnai Kaiseragugst, Whylen(Basel 12 km) svájci-német vizierömün oda-s vissza. A folyó gátját képezék hasonlók. A felső elem dönthető is, hogy a jég csusztatását is biztositsák. A svájci oldalon volt szilip kamra, mert még felfele 20 km-ig hajózható a Rajna. Zsilipeltem is egyszer egy személyhajóval. Tehát, egy a szilip melletti kamrába eresztik a vizet, és a két kamra alul van több helyen összekötve, hogy a szilipben az örvénylést csökkentsék. amire minden képpen szükség van, mert azért mozgott a viz rendesen.
b. Tán a hajóshoz topichoz való de számomra a magyar hajók esztétikailag sokkal igényesebbnek tünnek, mint pl az oroszok. A régiekre, de jó néhány ujabbra is igaz ez. (Dicsérem kezeitek munkáját)

Édesviz
Előzmény: skaloz (3049)
skaloz Creative Commons License 2005.02.16 0 0 3059

Köszi a fordÍtást. Ha jól értem, akkor úgy működik, hogy a kapu mögött van egy lépcső az aljazatban, és a kapu a függőleges fal mellé ereszthető le, hogy ne akadályozza a behajózást. Záráshoz meg egyszerűen felhúzzák. A kétrészes kivitel gondolom a méretek miatt van.

 

Az utolsó mondatoddal eddigi tapasztalataim szerint egyet kell értsek!

Előzmény: BBlack (3055)
Tom_ Creative Commons License 2005.02.16 0 0 3058
A növekedés, illetve csökkenés ütemének szemléltetéséhez....
Előzmény: zjakabfi (3054)
sujgojo Creative Commons License 2005.02.16 0 0 3057
csutortok hajnalra is josolnak nemi csapadekot de azt meg nem tudjak pontosan hol lesz:)
Előzmény: Ekornél (3056)
Ekornél Creative Commons License 2005.02.16 0 0 3056

Igen, bizzunk a legjobbakban!

 

Február végére kieggyeznék 80 cm-el. Amúgy a meteorológiai szolgálat honlapján a hétvégére jelentősebb mennyiségű csapadékot jósolnak Tihany környékére. Kérdés hogy igaz lesz-e. Olyan huszáros hajrá, mint ami tavaly volt, biztos nem lesz tavasszal, de egy csapadékosabb periódus mindenképpen kellene.

Előzmény: zjakabfi (3054)
BBlack Creative Commons License 2005.02.15 0 0 3055

Németül sajna nem tudok.

 

A jelentése szó szerint "kétrészes felhúzható-leereszthető kapu". (Na erről döntsem el, hogy mire mondják.)

 

a roncskutatók honlapján figyelemmel kísérem az ilyen eseményeket...

 

Te is? Én is. :-)

 

Vannak humorra immunis emberek is, ha meg pozíció is társul hozzá...

 

Na ez ezen a topikon szerencsére nem jellemző...

 

 

Előzmény: skaloz (3049)
zjakabfi Creative Commons License 2005.02.15 0 0 3054
"De a növekedés üteme elmarad a tavalyitól sajnos." Szerencsére a csökkenés üteme is elmaradt!
Előzmény: Ekornél (3052)
zjakabfi Creative Commons License 2005.02.15 0 0 3053
"De a növekedés üteme elmarad a tavalyitól sajnos." Szerintem a tavalyi növekedés egy rendkívűli volt (23-ról 82-re). hhez képest az idei valóban kevesebb, de még nem vagyunk a maximumon egyrészt, másrészt pedig tavaly ilyenkor kb 40 centi körül jártunk. Akkor azt hittük, itt a vég. Most azért jobb, biztatóbb a helyzet. Persze jó lenne a 90-et mihamarabb elérni.
Előzmény: Ekornél (3052)
Ekornél Creative Commons License 2005.02.15 0 0 3052

Sziasztok!

 

Tegnap mindenesetre emelkedett egy centit a vízszint, így már 78 cm-nél tartunk. Így már csak 4 cm-re vagyunk a tavalyi csúcstól. De a növekedés üteme elmarad a tavalyitól sajnos. Remélem a tavasz hoz valamit, mert ez így még problémás is lehet. Bízzunk a csapadékos tavaszban.

zjakabfi Creative Commons License 2005.02.15 0 0 3051
Újra fagy, és esik a hó Pesten.
skaloz Creative Commons License 2005.02.15 0 0 3050

Hát szerencsére dolgozó nem tartózkodott a partra vetett járművekben, a tanyahajó gondnoka persze nem volt elragadtatva. A viccet különben értettem, csak esetleg valaki nehogymár komolyan vegye, azért írtam vissza. Vannak humorra immunis emberek is, ha meg pozíció is társul hozzá...

 

A turbinás képet is előkeresem, valahol az is megvan.

Előzmény: BBlack (3047)
skaloz Creative Commons License 2005.02.15 0 0 3049

Németül sajna nem tudok.


A Messzer is kicsit vicc volt, aroncskutatók honlapján figyelemmel kísérem az ilyen eseményeket, attól függetlenül, kössz a linket.

 

Az Ad 2.-ről az előbbi hozzászólásomban már írtam.

Előzmény: BBlack (3046)
skaloz Creative Commons License 2005.02.15 0 0 3048
De akkor meg elvész a lehetőség, hogy mégis komolyan veszitek, magyarul nem lehet kicsit sem gonoszkodni!
Előzmény: Tom_ (3044)
BBlack Creative Commons License 2005.02.15 0 0 3047

Na, azért nem így van! Az ember nem fogyó, és nem eszköz! Azon kívül a hajóknak sem lett különösebb bajuk, csak vissza kellett tenni őket a vízre, a bejáróhíd helyett meg csináltunk másikat (az is vízügyes volt egyébként)

 

Ezt én is csak viccből írtam. De ha valaki véletlenül épp ott tartózkodott volna a hullám által partra segített hajókon, az lehet, hogy másképp vélekedik :-))) Én pl. valószínűleg káromkodtam volna, mint a záporeső egy ilyen "élmény" utóhatására (tudom hogy csúnya dolog). De nyilván egy erőmű valamilyen szinten mindig veszélyes üzem.

 

Ja és köszi, rendben megjött a rajz! Igen, erre gondoltam, meg még arra, amelyiken a turbina van a táblával. Ha az is meglesz és elküldöd, megköszönném.

 

Off

Elnézést egyébként, hogy én írom tele az egész topikot, a h*e APEH miatt fenn kell maradnom, és az űrlaptöltögetéshez nem fűlik a fogam - helyette inkább minden más... :-)

On

Előzmény: skaloz (3017)
BBlack Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3046

Az az igazság, hogy elég nagy keveredés van a kifejezésekben: tábla, kapu, tiltó stb., és mindez szinte ugyanazt is jelentheti.

 

:-) Megadom magam. Hogy hívják a "zweiteiliges Hubsenktor"-t magyarul?

 

Apropó! nem találtatok egyet vitorlázás közben? Mert engem a repülőgépek is érdekelnek!

 

Én Bf109-ről nem tudok, de IL-2-es volt, azt itt megnézheted:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=37353352&t=1000508

 

Ad 2. : ha nem értitek a jumort, akkor nem írok többé!

 

De értjük. Esetleg tehetsz több smiley-t, mutatva, hogy komolyan nem gondolod komolyan :-)

Előzmény: skaloz (3016)
Tom_ Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3045
Nincs infóm róla.
Előzmény: BBlack (3043)
Tom_ Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3044
skaloz! Ad2-höz: írj be mindig egy smile-t, akkor tutti nem vesszük komolyan!
Előzmény: skaloz (3040)
BBlack Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3043

Az előzetes mederkarbantartás ebben nincs benne, mert néhány fát ki kell vágni a mederből.

 

Valamit csináltak rajta az ősszel, nem?

Előzmény: Tom_ (3037)
BBlack Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3042

Tudtommal minimum mínusz 8 centi a Kapt. Sev. felhozatala.

 

:-) Szerintem meg mínusz 0 lenne felhozni. Akkora, hogy ha elkezdik felhúzni a Sión, visszatolja a Balatonba azt a vizet amit előtte leeresztettek :-}

Előzmény: Mad Scientist (3035)
smith Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3041
OFF
Van aki igényt tart szerinted egy vontatott kompra manapság a Dunán? Mert szerintem legkésőbb jövőre még azok is lehúzhatják a rolót, akik ma még evickélnek! (Dújv-Szalk, Gerjen-Meszes). Annyit nem ér az egész, hogy gázolajat vegyenek a lecibálásához! Gyanítom, ha benéznénk a Dunai veszteglőhelyekre, egy nap alatt lehetne kilóra venni ilyet.
ON
Előzmény: Tom_ (3037)
skaloz Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3040

Ad 1. : elapad az magától is

Ad 2. : ha nem értitek a jumort, akkor nem írok többé!

Előzmény: Tom_ (3037)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3039

utána pedig csak fokozatosan lehet apasztani

 

Miért is...?

Előzmény: Tom_ (3037)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3038
a második...
Előzmény: Tom_ (3036)
Tom_ Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3037

Azt mondta egy hajós szakember, hogy 1 hét kell, amíg feltelik a meder vízzel úgy, hogy hajózhatóvá válik, utána pedig csak fokozatosan lehet apasztani, az is kb. 1 hét. Az előzetes mederkarbantartás ebben nincs benne, mert néhány fát ki kell vágni a mederből. A hajózás nem tudom mennyi, van itt egy vontatott komp is, amit el kellene vinni, a török fel, a Guli le és ha valakinek van még valami igénye... Esetleg egy Szigliget fel? :-)))

Előzmény: skaloz (3034)
Tom_ Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3036
MS! Az utolsó apróbetűs gondolatodhoz: nyertél a lottón vagy álmodozol?
Előzmény: Mad Scientist (3035)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3035

Tudtommal minimum mínusz 8 centi a Kapt. Sev. felhozatala.

De ha vinni is akarnak, akkor több, tehát 120 kéne.

 

LEgkorábban jövőre. (Hacsak nem lesz engedély korábban....:-(((

 

mert így a Capt. Sevk... akármi az életbe nem kerül ide, a Guli meg életbe nem kerül oda.

Így lenne jó...

Előzmény: Tom_ (3030)
skaloz Creative Commons License 2005.02.14 0 0 3034

Mi a fenének két hajó miatt három hétig ereszteni a vizet? Ha két nap alatt nem tudja fel meg levinni, akkor maradjon ott, ahol van! Szerintem mindenkinek így lenne a legjobb!!!

(Hihihi!!!)

Előzmény: Tom_ (3030)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!