Emlékeim szerint tavaly is csak február közepétől kezdett esni, és a március-április hozta a döntő vízszint-emelkedést. Ez az időszak pedig még előttünk van.
Így van. Aztán májusban is volt még áradás, majd a júniusi esők a szintentartáshoz voltak elegendők. Hiszen ne feledjük május közepén lett 82, aztán volt -1-2 centi, majd július elejére megint 82 lett. Aztán kezdett apadni. A hajózási főszezon nyitányakor (július 3.) még a maximumon volt (82cm). Ha ezt össze vetjük a 2003. évivel, amikor a maximum 71 volt március végén, április elején , és onnan végigapadt, úgy, hogy július elején már 60 alatt volt, kifejezetten jó volt a tavalyi év.
Emlékeim szerint tavaly is csak február közepétől kezdett esni, és a március-április hozta a döntő vízszint-emelkedést. Ez az időszak pedig még előttünk van.
a., Kétrészes emelhető és süllyszthető kapu. Egy éven kersztül sétáltam rendszeresen a Rajnai Kaiseragugst, Whylen(Basel 12 km) svájci-német vizierömün oda-s vissza. A folyó gátját képezék hasonlók. A felső elem dönthető is, hogy a jég csusztatását is biztositsák. A svájci oldalon volt szilip kamra, mert még felfele 20 km-ig hajózható a Rajna. Zsilipeltem is egyszer egy személyhajóval. Tehát, egy a szilip melletti kamrába eresztik a vizet, és a két kamra alul van több helyen összekötve, hogy a szilipben az örvénylést csökkentsék. amire minden képpen szükség van, mert azért mozgott a viz rendesen. b. Tán a hajóshoz topichoz való de számomra a magyar hajók esztétikailag sokkal igényesebbnek tünnek, mint pl az oroszok. A régiekre, de jó néhány ujabbra is igaz ez. (Dicsérem kezeitek munkáját)
Köszi a fordÍtást. Ha jól értem, akkor úgy működik, hogy a kapu mögött van egy lépcső az aljazatban, és a kapu a függőleges fal mellé ereszthető le, hogy ne akadályozza a behajózást. Záráshoz meg egyszerűen felhúzzák. A kétrészes kivitel gondolom a méretek miatt van.
Az utolsó mondatoddal eddigi tapasztalataim szerint egyet kell értsek!
Február végére kieggyeznék 80 cm-el. Amúgy a meteorológiai szolgálat honlapján a hétvégére jelentősebb mennyiségű csapadékot jósolnak Tihany környékére. Kérdés hogy igaz lesz-e. Olyan huszáros hajrá, mint ami tavaly volt, biztos nem lesz tavasszal, de egy csapadékosabb periódus mindenképpen kellene.
"De a növekedés üteme elmarad a tavalyitól sajnos."
Szerintem a tavalyi növekedés egy rendkívűli volt (23-ról 82-re). hhez képest az idei valóban kevesebb, de még nem vagyunk a maximumon egyrészt, másrészt pedig tavaly ilyenkor kb 40 centi körül jártunk. Akkor azt hittük, itt a vég. Most azért jobb, biztatóbb a helyzet. Persze jó lenne a 90-et mihamarabb elérni.
Tegnap mindenesetre emelkedett egy centit a vízszint, így már 78 cm-nél tartunk. Így már csak 4 cm-re vagyunk a tavalyi csúcstól. De a növekedés üteme elmarad a tavalyitól sajnos. Remélem a tavasz hoz valamit, mert ez így még problémás is lehet. Bízzunk a csapadékos tavaszban.
Hát szerencsére dolgozó nem tartózkodott a partra vetett járművekben, a tanyahajó gondnoka persze nem volt elragadtatva. A viccet különben értettem, csak esetleg valaki nehogymár komolyan vegye, azért írtam vissza. Vannak humorra immunis emberek is, ha meg pozíció is társul hozzá...
A turbinás képet is előkeresem, valahol az is megvan.
Na, azért nem így van! Az ember nem fogyó, és nem eszköz! Azon kívül a hajóknak sem lett különösebb bajuk, csak vissza kellett tenni őket a vízre, a bejáróhíd helyett meg csináltunk másikat (az is vízügyes volt egyébként)
Ezt én is csak viccből írtam. De ha valaki véletlenül épp ott tartózkodott volna a hullám által partra segített hajókon, az lehet, hogy másképp vélekedik :-))) Én pl. valószínűleg káromkodtam volna, mint a záporeső egy ilyen "élmény" utóhatására (tudom hogy csúnya dolog). De nyilván egy erőmű valamilyen szinten mindig veszélyes üzem.
Ja és köszi, rendben megjött a rajz! Igen, erre gondoltam, meg még arra, amelyiken a turbina van a táblával. Ha az is meglesz és elküldöd, megköszönném.
Off
Elnézést egyébként, hogy én írom tele az egész topikot, a h*e APEH miatt fenn kell maradnom, és az űrlaptöltögetéshez nem fűlik a fogam - helyette inkább minden más... :-)
OFF Van aki igényt tart szerinted egy vontatott kompra manapság a Dunán? Mert szerintem legkésőbb jövőre még azok is lehúzhatják a rolót, akik ma még evickélnek! (Dújv-Szalk, Gerjen-Meszes). Annyit nem ér az egész, hogy gázolajat vegyenek a lecibálásához! Gyanítom, ha benéznénk a Dunai veszteglőhelyekre, egy nap alatt lehetne kilóra venni ilyet. ON
Azt mondta egy hajós szakember, hogy 1 hét kell, amíg feltelik a meder vízzel úgy, hogy hajózhatóvá válik, utána pedig csak fokozatosan lehet apasztani, az is kb. 1 hét. Az előzetes mederkarbantartás ebben nincs benne, mert néhány fát ki kell vágni a mederből. A hajózás nem tudom mennyi, van itt egy vontatott komp is, amit el kellene vinni, a török fel, a Guli le és ha valakinek van még valami igénye... Esetleg egy Szigliget fel? :-)))
Mi a fenének két hajó miatt három hétig ereszteni a vizet? Ha két nap alatt nem tudja fel meg levinni, akkor maradjon ott, ahol van! Szerintem mindenkinek így lenne a legjobb!!!