Én úgy érzékeltem hogy nem zárja le a külső levegőbeáramlást. Volt hogy kétütemű kocsi után mentem és azt nem tudta teljesen kiszűrni, egy kis kellemetlen szag valahogy mégis az utastérbe került. A belső levegő keringtetés meg tényleg lezár minden külső hatást. Ha nem így van, akkor tényleg nem sok értelme van a külön levegőminőség ellenőrzőnek... Majd átolvasom a leírását. :)
Nekem Alessio Venice-em volt, 7X15-ös, 195/50 R15-ös gumikkal. 6 éven keresztül használtam (csak nyáron), magától nem romlott az állaga, a lakk nem vált le róla belül sem, a 4 tárcsafékem nem hagytak nyomot rajta maguk után (de ez valszeg a fékpofáknak köszönhetően). Én megvoltam vele elégedve, semmi gondom nem volt vele.
De lezárja, ha rossz levegőt érzékel. Ezért is írja az útmutató, hogy hosszú ideig ne legyen bekapcsolva, mert az utastérben károsan lecsökken a friss levegő mennyisége
Látom Kiberlovag már beszámolt a "minitali"-ról. Nekem nagyon meggyőző volt a LED! Nem tudtunk egymás mellé állni a kertben mert úgy lett volna igazán összehasonlitási alap, bár úgy se mert ugye SW/regular, nem ugyanolyan a lámpatest. Sztem az első helyzetjelző LED a legkirályabb, ahhoz képest a hagyományos gyertya láng!
Egyébként nagyon szépen megy a gép, nem is pörög 4000-et 130-as tempónál. Kb. olyan 3.800-at. A pill. fogyi alapján 7,5-öt iszik ilyenkor. Sztem egy 1.6 brenyás kombitól ez nem is rossz. Nekem kicsit furcsa volt hogy azt hiszem kb. 120-ig 5-ösével megy a km skála utána pedig 10-esével. és a 130 nincs kivastagitva mintha svjácban lennénk ahol 120 a max.
Ami még furcsa volt hogy mivel sokat megyünk pesten ált. megy a belső keringetés (manual-os a gép), amikor átrakom szélvédőre a cuccost azonnal kiveszi a gép a belső keringetésből, bekapcsolja a klimát és max.-on fuj! pedig én nem ezt szeretném csak a szélvédőre fujni a levegőt... szal engem kicsit zavar ez az automatika....
Én nagyon szeretném tudni annak a kereskedésnek a nevét, ahhol kikötik a tesztautó óráját és szerintem ennek az észrevételnek Piti kartárs táblázatában is helye lenne!
De már a hétvégén sem sikerült választ kicsikarnom, azt szeretném tudni, hogy ez a Mobil olaj szintetikus vagy fél szintetikus, amit használtok? Mert ha szintetikus, akkor jó az ár és nekem a pollenre is 6-7 ezret mondtak máshol.
Deras kollega tudna mesélni horpadás-eltávolításról. Az igaz, hogy aranyáron, de úgy szedték ki a 2hónapos Cee'd tetejéből a horpadást (méretes tobozok ütötték), hogy semmi nem látszik. (www.horpadas.hu)
A levegőminőség ellenőrző nem zárja le a kinti levegő útját hanem valahogy megszűri. Esős időben, ha nedves ruhában ülök a kocsiba, akkor sem párásodik be. Alkalmazom sokszor, ha egy nagyon füstölő teherautó, vagy busz után kell haladnom. Állattenyésztő telepek melletti elhaladáskor is hasznos, meg nyáron a trágyázási időszakban... :)
Az weboldal jó lesz, nekem elsőre kicsit bonyolult a szerkezete, de végül is mindent megtaláltam. Most regisztráltam és írtam egy jókora litániát a "vásárlási tapasztalatok" -hoz. Jó olvasást mindenkinek! Ha lesz szerviztapasztalatom, azt is megírom majd!
Köszi a munkádat és a fáradozásodat az oldal szerkesztésével kapcsolatban!
Van valakinek automatás ceed tapasztalata? Az OFF Hyundai i30-as 4 seb. automatás, feltételezem az ikerpárjának is az lesz. Ha jól olvastam a dízel i30 4 seb. automata váltó áttétele megegyezik a benzines automatával, csak a végáttételben különbözik(?). Így az automata 1-es fokozat és 2es hosszabb mint kézi 1-2es, 3as kb megfelel a kézi 4nek, 4es fokozat pedig a kézi 5nek, de talán egy kicsivel még hosszabb is. Papíron a 4 seb. automata nem tűnik annyira rossznak, bár egy 5sebességes jobb lenne.
A múlt héten egy KIA kereskedésben próba útra elvittem egy ceed sw 1.6crd ex limited. A szubjektív véleményemet és a rövidke tapasztalatomat osztom meg veletek.
Külsőre a ceed pofás jármű. Az oldalsó ajtók döbbenetesen szépen záródnak, egészen közelről kb. 2-3cmről is könnyed mozdulattal halkan becsukhatóak. A hátsó ajtó (SWről van szó) elektromos nyitószerkezettel szerelt, kisgomb megnyomásával nyitható. Az sw csomagtartó méretétől nem ájultam el, van ennél nagyobb is, de hát nem is grand ceed-nek hívják. A belseje valóban olyan tágas mint ahogy már sokan leírták. A vezető ülését beállítottam, hogy kényelmes elférjek (176cm magas vagyok) és megnéztem a hátsó ülések előtt mennyi helye maradt. Beültem a vezető ülés mögé, és bizony bőven elegendő hely maradt hogy a lábamat elhelyezzem. A fejteret elől hátul rendben találtam és kényelmesen elfértem. A kormány számomra szokatlanul kisméretű. Habár bő nem volt azon de jó fogású . A próba úton (összesen kb. 10km lehetett) az elektromos rásegítésű kormány számomra nagyon könnyű volt. A kocsi könnyen kormányozható, de az egyenesben a középpont környékén kóválygott. Mostanában egy Peugeot 306, R laguna2 dízeleket vezetek és ezek kormánya erősebb fogást és kormánymozgatást igényelnek. Elképzelhető hogy csak hozzá kell szokni a ceed kormányához?
Az indulásnál nem éreztem semmiféle motor fuldokolást, vagy erőtlenséget. Már alacsony fordulatszámnál használható, persze a megfelelő sebesség fokozatban. Jól húz 1500-2800 fordulatszám között. A sebváltó remekül sikerült, szépen rakható minden fokozatban, tolatáskor egyből sikerült eltalálni a fokozatot. Nem éreztem tolatáskor sebváltó bizonytalanságot amit mások itt megírtak. Vezettem már pd (a4 2liter) és más cr dizelekt (toyota corolla 1.4d, laguna 1.9dci), de a ceed nem nevezhető zajos dízelnek. A motor igazán szépen csöndesen dolgozik, talán gyorsításkor kissé felhangosodik önmagához képpest.
A középkonzolon amit próbálgattam azok könnyen elérhetőek, automata klíma kezelő gombjai jól használhatóak. Egyzónás a klíma, más gyártók már alsó-középbe is 2zónásat pakolnak. Nekem ez nem jelent gondot. Fontosabb hogy a tekerő gombok elég nagyok és kézre esnek. A könyöklő kiderült széria a tartozék és használható amire kitalálták. A km óra nem működött ki volt kötve! Ezt meg is megemlítettem és válaszul csak annyit mondtak hogy a szerviz . Hát igen, majd valaki megveszi mint 8km új autót, közben lehet hogy túl van 2-3eKm is.
Szóval a ceed egy jó autónak tűnt számomra, leszámítva a kormánymű túlzott könnyedsége ami egy kissé elbizonytalanít.
A múlt héten írtam róla. 7-8 évnél már nincs előnyöd. A 8 éves lanosomat pontosan annyival adtam el kevesebbért, mint amekkora újkorában volt a különbség az astrához képest
szervíz:
Az opel szervízekben képtelenek voltak a motor csörgési problémámat orvosolni....
élmény:
Munkában 1.7 opel dízelt vezetek. Ugyanannyiba került mint a fullos dízel EX SW Ceed. Ég és föld a két autó. A ceed nem csörög, sokkal jobban megy, a felszereltsége tökéletes. A várható szervízár alacsonyabb.
Én nem bántam meg a döntésemet. A ceed után visszaülni az opelbe. Brrrrrrrr.......
a hír az hogy még nincs hír! vagyis van, de semmi kézzelfogható! ÍRT a kereskedő! állítólag jött vagy 200 új ceed az országba ami szétosztásra vár, a rossz hír, hogy még nemtudják melyik kié, szal biztosan nemtudták megmondani benne vagyok-e! a nagyszámok törvénye és az eltelt idő függvényében ( 3,5 hónap ) érzem az bizonytalanságot az erőben és reménykedem hogy köztük van a kis oil blue exlim sw-m is :)
Ha hozzászólást szeretnétek írni, vagy magatok szerkeszteni az oldalt, akkor a jobb hasáb alján van a Meta funkció. Ott be kell lépnetek. Ha beléptetek akkor lehetőség van arra, hogy az Írás menüpont alatt hozzászólásokat tegyetek, vagy a linkek alatt új linket belinkelni.
Ha beléptetek az oldal tetején van, az, hogy blog megtekintése, rá kell kattintani és az oldalt mutatja. Ott a már létező címekhez, témákhoz ( rákattintva ) hozzá tudtok szólni.
Ha ismét a szerkesztő részhez akartok jutni akkor megint a Meta funkció ( jobb hasáb lent ) ott az első menüpontra ( admin, editor stb annak megfelelően milyen jogkörrel rendelkeztek ) rá kell kattintani és már ott is vagytok.
Bocsánat, nem trükk, de nem vagyok még anyira jó a fórum használatában. Köszi a tapasztalatokat, a progit kipróbáltam, jó, sőt működik. van egy progi, ami a gépen található bármilyen audió cuccot konvertál bármibe, azt keresem, nekünk van, de a licenced, ám, azt mondják, hogy van free verzió is, és az tényleg bármitbármivel...
Milyen színű a verda? Milyenek a szervíz tapasztalatok? Hol vetted. kedvezméyn, tapasztalat?
aha, ez a trükköd, hogy előzményként saját Hsz.-odra válaszolsz! :-))
Na az enyém tavaly junius óta van, 1.4 EX 14 ezer km van benne, semmi baja! a hidegben nem nyomta fel a teleszkóp a hátsó ajtót segítség nélkül, egyéb hiba nem jelentkezett! Nekem összességében nagyon bevált, abszolút elégedett vagyok!
Hasonló cuccot gondoltam én is, de van egy olyan, ami a saját gépeden alakítja át a kívánt formátumra. Rádiózom, ezért sokszor szükségünk van ilyen dologra. Ja, OFFOFF, de megy a TV-ben valami hihetetlen dolog, nem tudom, hogyan kerültem a STORY TV-re, nyomogattam és a SZILÁGYI volt, beszélgetett... egészen idáig, most áll egy talpig fűzőben álló csaj, aki mindenféle dolgot árul. annyira erotikus, mint egy 44-es gumicsizma, feketében..., hihetetlen. Ő azt mondja VICCES...dolgokat.
A csaj nem rossz, de a termékek...
Árulhatna CEEDhez tunigboxot, na az kafa' lenne, sőőőőőt erotikus.
Szaktársak, vki tett már be a járművéba tunigboxot(CRDI), érdemes?, na persze bejáratás után.
Azon nagyon csodálkoznék, ha kereskedésben nem tudna jóóó számot kisajtolni a főnökből! Én szurkolok neki!!!!
Próbáltam regisztrálni az oldalra andit37 néven, de a jelszó nem jó, amit kaptam OK, megváltoztattam, de nem akarja az igazat.
Köszönettel veszem a segítséget.
A VMA/MP3 átalakítót keresem, van egy olyan progi, ami mindent átalakít, mindenre(audioban). amint megvan küldöm a címet. Fontos, legális és működik, ja és bolond biztos, szerintem holnap estére felteszem az elérést.
A világítás elsősorban a gyenge égők miatt volt gyenge, de vélhetőleg ezt a KIA is belátta, mert az újabb autókban már nem az a philips cucc van, mint pl az enyimben volt, meg akik panaszkodtak...
Köszönöm, prokee kolléga miet szeretne, mert lehet, hogy tudok egy jó vételt...., nem az enyém, de egy haveromnak mársirányú gondjai miatt lehet, hogy eladó lesz egy 1.6 B. SPORT, tesztautó volt, leelőlegezte, de úgy néz ki megy nagyon messze dolgozni.
Tavaszi márkabulit szervez vki?
kereskedői tapasztalatokat hol lehet írni? Van 1-2, de leginkább több olyan levelem, ami igen érdekes, ezeket szívesen közzétenném privátban, mert a leendő tulajoknak okosság lehet!!!
A világítás tényleg annyira gyenge, mint amit írtok?
Már elég régóta olvasgatom a fórumot és ősszel ki is próbáltam egy SW-t, persze 1.6 CRDi-t ami tetszett nagyon :-) Az elmény még bennem van máig, ami jó jel :-) Tetszett, hogy nagy benne a hely, megy mint állat, de halk és szép az egész. Mondjuk a kormány nyekergése meg amiket itt olvasgattam h megtorpan meg rossz az ablaktörlője és mocorog a motortér fedlapja, háát nem tudom.
Mostanában tervezzük egy új kocsi vásárlását, a lényeg h kombi legyen és menjen ha kell, de azért ne OFF Volvo vagy BMW árban legyen.
Persze előnyben a dízel (még ha drágább is no meg üzemenyag is most), így ez alapján "hamar" két kocsi maradt a kalapban: Ceed SW 1.6 CRDi és OFF Astra H Caravan 1.7DTH. Eddig Opellel mászkált/mászkál az egész család, próbálgattam én is az újat, de sajna csak 1.6 benzines és a kis 1.3 dízel jött össze. Dízel meggyőzőbb volt, a benzines emelkedőn hamar elfogy és ugye csomagok még nem is voltak benne. A Kia-val nem hinném hogy ilyen gond lenne, akár a benzinessel is jobban mehet. Dillemám amiatt van, hogy 7-8 év múlva melyik tartaná meg jobban az árát és mennyit kell költeni közben szervízre, stb. Hiszen OFF Astra már nem a legújabb konstrukció, de baromi széles szervízháttér és tapasztalat is ugye az olcsóságról vall. Kia esetében nem nagyon tudom milyenek a szervízek, mind költségben mind megbízhatóságban. Összefoglalva: nagyon sokat filózok h melyik lenne a jobb megoldás egy 4 fős család számára. Bocs a sok rizsáért és OFFért, de tényleg kiváncsi lennék, Nálatok hogy ment a döntés anno? Köszi és üdv.
Igen sok tapasztalatot volt szerencsém szerezni a kereskedőkről, de olyat még nem, hogy egy új autónál a felszereltség/ár kategóriájában legyen különbség. volt olyan KIA dealer, akinél a PRO_CEED 1.6 CRDI SPORT+ 150ezerrel volt drágább, a drága kiszámolta:EX+elktromos csomag meg a sport+, így tényleg annyi az ár, de a sport+ már tartalmazza az elektromos kütyüket. a gond leginkább ott van, hogy nem akar eladni, vagy nem érdekelt. Vennél egy jól felszerelt autót, amin azért mindenhol nagyobb az árrés, mint egy alap verzión, és szeretnél jól vásárolni. TE, mint vevő, a legnagyobb kedvezményt szeretnéd, ő pedig, mint kereskedő szeretne eladni. Hiába akarsz 25%-ot, ha csak 10%-juti van a cuccon. Ám, ha van neki rajta ennyi, oda fogja adni, mert a HITELEN, BIZTOSÍTÁSON, SZERVIZEN? A KEDVESSÉGÉN visszajön neki nem kevés. Ebből élnek, na meg a szervízből. Az a kereskedő, aki egy drágább modellből nem ad látható!!!! kedvezményt, az éhes, vagy nem fontos neki az eladás. Olyat senki nem csinál, ami nem jó neki, az nem megy, hogy " mennyit engedsz a feléből...", de a tisztességes alku szerintem mindenkinek jó. Én általában a csarnokban is szoktam alkudni a kovászos uborkára, mert jó az, ha legalább ingyen kóstolót ad... Szokott menni, nme mindíg, de egy rakás kereskedő van... Általában érdemes türelmesnek és rugalmasnak lenni, nem biztos, hogy az első a jó... Voltam egy KIA dealernél, megegyeztünk egy OFF autó beszámításáról, vittem a friss szervíz és állapot lapot, majd a használt autós nepper mondott egy olyan számot, azt hittem lefejelem, de a legdurvább az volt, hogy talált olyan hibát rajta, ami soha nem volt az autón, ti: az nincs benne... Mondtam neki, igen érdekeseket..., de ennél az volt a durvább, hogy az előzetes állapotfelmérőn elmondtam milyen hibái voltak a gépnek, sőt ezeket fotókkal igazoltam. Ezek után a szalonvezető mondta, így nem jó neki, de, ha akarom ott hagyhatom az autót bizományba... Ezzel nincs baj, de már feltették különféle oldalakra, igen érdekes áron, ja és 35ezer km-el kevesebbel....
Szerintem igaz, amit írsz, és az is igaz, hogy a KIA itthon kicsit "akadozik", már ami az egységes arculatot, hozzáállást, marketinget illeti a kereskedés terén... kár, lehetne sokkal jobban is csinálni... :( Nem tudom más országokban ez hogy van...
Ami a leendő autódat illeti, gratula hozzá, szerintem a fórumtársak közül senki nem hajt pro-t, még porkee kolléga szemez vele... :)
Ami a 17" illeti, hát veseköved nem lesz, megnyugtatlak... síma, kanyargós út viszont élvezet lesz... :)
Nekem ez az első új autóm s nagyon érdekes tapsztalatokat szereztem életem első ilyen körutam alkalmából. Egyenlőre megvárom míg megkapom végre a kocsit, de utána írok egy összefoglalót.
hónapok óta izgatottan olvasom a fórumot. Nagyon sok hasznos-kevés haszontalan- infóval lettem gazdagabb, ez igazán jó érzés. A napokban sikerült, hozzáteszem nagyon kellemes körülmények között, egy KIA PRO_CEED CRDI-re megalkudnom az egyik kereskedőnél. (hamarosan írom a nevét is, de még egy apróságban meg kell egyeznünk,mert állítólag nem könnyű velem...) amint Ti is több helyen írjátok, a kereskedések igen különböző módon állnak az értékesítéshez, ez azt gondolom nem feltétlenül az ő hibájuk. számomra az derült ki nagyon hamar, hogy nincs egy egységes, minden részletre kidolgozott stratégia a KIA MOTORS HUNGARY részéről, ez komoly gond!!! mondjuk minket vásárlókat ez kevésbeé érdekel, mert mindenki bele tud futni egy megfelelően felkészült értékesítőbe, szalonvazetőbe, aki pontosan tudja mit árul és azt is tudja, meddig mehet el-pl. kedvezmény stb...., illetve, ha nem jó amit mondanak, megyünk tovább. Azt azonban komoly problémának érzem, hogy sokan nem tudják MIT ÁRULNAK!!!! Az elmúlt évben néhány-nem itthon dolgozó!!!-autós barátommal voltunk inkognító teszteken, szerte Európában, Szovákiában, Romániában, Csehországban, Angliában és Itthon is. Minden esetben a hivatalos KIA importőr vendégeiként, igen érdekes fedősztorikkal!!!- egyszer leírom, mert tényleg kalandos... A barátaim egytől-egyig újságírók, de még inkább a konkurencia arcai voltak... ez nem túl etikus, de igen hasznos dolog. Igen sok mindent meg lehet tudni magáról a termékről, de leginkább a forgalmazásról, az alkalmazott stratégiáról, a piaci pozícionálásról. Itthon erről nem sokat tudtunk meg, még a forgalmazó sem tudja igazán hová pozícionálja a TERMÉKET, ez NAGY BAJ. a gyakorlati tapasztalat, azonban megmutatta, ez valóban JÓÓÓÓ, sőt, ahogyan,egy Angliában élő és dolgozó HONDÁS!!!! barátom mondta: b@..od, ez NAGYON JÓ!, ezt nem csak azért mondta, mert jó vezetni az autót-met nagyon jó-, sokkal inkább a számok miatt. 2006-ban az OFF HONDA Civic 1.8 igen népszerű cégautó volt, addig 2007-ben ebben a kategóriában mindent letarolt a CEED, nem beszélve arról a tényről, hogy NEM VOLT OLYAN TESZT, AMI ROSSZAT ÍRT VOLNA!!!! Valaki szóljon már a magyar forgalmazónak, hogy egy igazi KINCS van a kezében, ami, megfelelő stratégiával istenkirálycsászár állapotot tudna teremteni. a forgalmazó kapjon magához, vagy monnnyon le!!!
Más... Van már olyan szaktárs, aki hajt PRO_CEED-et? Jó lenne néhány praktikus észrevétel. Pl: 17" kerekek vs. hazai utak, kilátás hátra, zörgések, hátul utazni stb...
Kérek mindekit ne haragudjon, hogy ennyire hosszú voltam, de egy csomó dolog kavarog a fejemben, mert már régen éreztem magam ennyire izgatottnak egy autó miatt. Rengeteget megyek a munkám miatt, nekem az a fontos, hogy elvigyen A-ból B-be és ne legyen baja, de ez egy kicsit ennél több. A tesztek során érdekes módon csak a CRDI változatokat adták oda a forgalamzók, ez nem lehet véletlen, iszonyatosan jó vezetni, minden helyzetben OK.
Bocsánat, ha nagyon terjengős voltam, izgatottan olvaso továbbra is a fórumot!!!
Mindenkinek jó egészséget a járműhöz!!!!!!
Üdv:
andit37
ps: a fórumon jelen lévő kereskedőknek: MARKETING MARKETING MARKETING!!!! MEGÉRI...
Nagyon kíváncsi lennék ezekre a led-es megoldásokra élőben, hogy hogyan néznek ki működés közben. Esetleg lenne arra mód, hogy meglessem, valahol, valamikor? Azért is lenne jó, mert akkor helyben össze tudnám hasonlítani az én gyári világításommal.
Szóval ha megoldható, egyeztessünk egy időpontot... Ha nem, akkor maradok fényképnézegető :P.
Annyira nem mély, és -gondolom emiatt is- a ceruza nem sokat segített. Próbáltam párhuzamosan, merőlegesen, de szerintem túl hideg is volt hozzá. Olyan, mint egy zsírkréta, de a hidegben (kb. 10°C), nem nagyon kenődött, inkább morzsolódott.
Képen jónak tűnik, Mondjuk a ceruzázásra sok időt kell fordítan, akkor az igazi, ha átlósan végig belesatírozod, de ahogy emlékszem , mintha neked nem igazán lenne "peremes" vagy le sem merem írni, elég mély a karc, hogy bele lehessen mélyen nyomkodni, vagy nem? De az alapozó meg kilátszik? nem tudom
TurtleWax Color Magic Corában is van, de figyelni kell a lejárat dátumát, meg a javítóstiftet, mert előszeretettel kilopják. Corában 2.990,- máshol drágább állítólag. Ha jól emléxem Greg vett máshol, és jóval hűzósabb volt...
Sikerült, de mint írtam tegnap, sajnos nem sokat változott a helyzet a Sonax Polish & Wax után. Ugyanis először azzal kezeltem. Persze az eredetihez képest ég és Föld a különbség. Sajnos a végeredményt nem tudtam lefotózni (csak telefonnal), mert lemerült a fényképezőgép.
Szia, én is regeltem, de nem kaptam e-mail-ben jelszót... :( Megpróbáltam ma újraregelni, közölte, hogy az adatok már foglaltak, tehát vette a regisztrációt, csak az e-mail maradt le... :(
Mint most kiderült a megadott emilem nem él valamiért :( Persze van másik, mit csináljak? Törlöd a mostani regisztrációkérésem, hogy a nickem megmaradjon, és akkor beregisztrálok másik emilcímet, vagy adjak másik felhaasználónevet?
Én meg csak csenben lapítotam nehogy "le legyek igénytelenezve", hogy nekem mnden jó, mert nekem jók a lámpáim /is, meg a rádió stb/. A tompított is. Sőt. Igaz, ha 0 állásban van akkor a legjobb, de akkor szoktak villogni a szembejövők. A kényesek! Ha berágok felnyomom a refit. Szerintem többen jelentkeztek ambuláns retina panaszokal a szemészeten.
Ez nem sima belső keringtető. Ennek a használatával a beáramló külső levegőt szabályozza automatikusan, úgy, hogy érzékeli a külső levegő szennyezettségét, és akkor minimalizálja a levegő utastérbe jutását.
De sok értelmét én sem látom, mert az ember orra is elég érzékeny a szagokra, és olyankor be lehet kapcsolni a hagyományos belső levegőkeringtetés funkciót
"Dave-el egyetértettünk a LED-es hátsó lámpák tekintetében hogy igen kontrasztos különbség van az 5W, és a 21W üzemmódja közt, tehát ebben az autóban ez jól vizsgázott..."
Itt járt ma Dave07 kolléga... :) Mondjuk egész más miatt jött(ek), de végül megvártam az égőcserével (full első)...
Az Ő SW-jével kezdtük, a bal hátsó alsó 5/21W-t cseréltük... 5 csavart kellett kitekerni, hogy hozzáférjünk, a felnyúló lámparészt is le kell szedni, mert bele van akasztva az alsóba... mondjuk nem túl bonyolult, és jól hozzáférhető... én valamiért azt hittem, hogy az SW-ben is a lökösben vannak alul a ködzárók, és mindkettő világít, ez utóbbi igaz is, de meglepőrdtem, hogy a lámpatest legalján van...
Aztán a két motort néztük, úgy tűnik, mintha az 1.6-os benzinest tartalmazó kasztni nagyobb lenne, annyival kisebb a motor... amúgy nagyon kultúrált járása van, meg kellett állapítsam... mindenképpen jó választás... :)
Aztán kezelésbe vettük az én CRDI csapottamat... lámpatestek a már tőlem látott módon ki... (egy bolhát sikerült lezúznom, hiába hideg van, és ilyenkor rideg a műanyag, de fogyóeszköz)...
A bal oldalon kényelmesebb a kiforgatás, akik még nem próbáltak ilyesmit... van egy zárókupakja a H7-es normál fénynek, madzag le, égő ki, vigyázva mit fogunk ügyebár... majd égő be, madzag, és kupak vissza...
A H1/helyzetjelző páros egy másik kupak alatt van... a legjobb sorrend:
H1-ről madzag le... helyzetjelzőt óvatosan jobbra-balra mozgatva madzagnál fogva foglalatostúl kihúzni, égőt kicserélni (LED-nél a polaritás miatt tesztelni kell), majd vissza, ezután a H1-et is lehet cserélni, madzag vissza, kupak vissza...
Az autó fénye drasztikusan javult... a LED összehasonlíthatatlan... a rövid jóval erősebb, a távolsági meg drasztikus...
Mellesleg most írta alább a kolléga, hogy neki a H1-ese meglepetésre gyárilag Osram volt... hát én most megnéztem, nekem az is Philips volt... úgy tűnt Dave07 égője sem ugyanaz, jóval erősebb volt a gyári fénye... egyre nyilvánvalóbb tehát, hogy változtatott a KIA az égő-beszállítón...
Dave-el egyetértettünk a LED-es hátsó lámpák tekintetében hogy igen kontrasztos különbség van az 5W, és a 21W üzemmódja közt, tehát ebben az autóban ez jól vizsgázott...
Én ezért gondolom, hogy nyáron lesz haszna. Amikor elhasználódik a belső levegő, kinyitja egy kicsit, majd vissza, mert ugye azt könnyebben hűti le. Persze ez csak tipp, hiszen nyáron még nem volt automata klímás Cee'd a családban.
Igen, probáltam már klima nélkül is,de nem értettem honnan tudja,h most "büdös" van e vagy sem,le kapcsolja e a bejövő levegőt vagy sem.. Akkor ez egy sima belső levegő keringető,de minek ebből kettő?
Nekem most EX-em van, tehát automata klímás. De csak akkor használom, ha nedves, vagy meleg idő van. Egyébként csak néha kapcsolom be pár percre, hogy cirkuláljon egy kicsit a gáz. A levegőminőség ellenörzőnek meg még nem láttam hasznát, ugyanis, ha megnyomom, egyből lezárja a kinti levegőt. Persze lehet, majd nyáron a nagy melegben váltogatni fogja. De az még messze van. (sajnos)
Ez természetes, mert a gáz még kering egy darabig. Ha nem akarod, hogy hamar bebüdösödjön a klíma (dohos, nyirkod por szaga legyen), akkor elvileg a kocsi leállítása előtt pár percig, klíma nélkül kell járatni a levegőt.
Nekem volt ott karc (még van is halványan). Pont a tükör alatt 3-4db kb. 20centis vízszintes csík. És tegnap szedtem ki a jobb első sárvédőből 4-5db 3-4centis függőleges karcot. Csak ma elfelejtettem lefotózni az eredményt :o)
Fura. Én még sosem tapasztaltam ennél az autónál, pedig 47es lábam van. :) Viszont egyszer béreltünk egy Cliot. Na, azt nem tudtam vezetni, mert folyton felakadt a lábam.
A CD-Text nem azonos azzal, hogy kiírja az MP3 számok nevét. A CD-Text a sima Audio-CD -nél is írja az előadót és a számcímeket. Mai napig nem értem, miért nincs benne a Hi-Fiben ez a szolgáltatás. De holnap kipróbálom a WMA-t, mert szerintem a párom abban mentette le az albumokat, és mentek.
Mellesleg, valaki kérdezte az 1,8" winyót. Sajna a héten betegszabin voltam, így lehetőségem sem volt kipróbálni. Abban sem vagyok biztos, hogy van, mert az áruk miatt, nagyon "kimentek a divatból".
Ma kicsit meglepödtem: Egy olyan edzőcipőben vezettem, amelyben még nem próbáltam. Amikor a gázról átraktam a lábam a fékre, a cipőm hegye "megakadt" a műszerfal alsó borításában...
Igaz nagy lábon élek (46-os) de ez azért meglepett. Ha lesz időm, valahogy feljebb kell dúcolnom a borítást.
Kicsit megnyugodtam, hogy ezüstszínű vax van javítórúddal együtt. Most mosattam le a kocsit, bal első tükör alatt az ajtón, nem tudom miből eredő karcolások, karomnyom? Mintha valakinek már lett volna ott nem? Szerencsére nem túl mély....
Pénteken megvolt a hátsó gátló, 5-ös ajtó gázteló csere. Határozottabban jónak tűnik a zaj eloszlás... Az viszont egy kicsit zavart, hogy made in turkey... de viszont SACHS licensz...
A rádió is cserélve lesz, megrendeltük.
Ha lehet, Gézát munkaidőben ne hívjátok a mobilján, inkább a bejelentkezéses dolog a járható út! ( Érd M6)
Nekem is fel ment a fogyim. Az első tank 6.1 l átlag fogyi volt, most meg a második taknál járok, aminek a fogyija eddig 6.6 l. Remélem lesz ez jobb is.
Tudom, hogy unalmas lehet de sajna érdemes végig olvasni a nem kis terjedelmű használati útmutatót. igaz sok baromság is van benne - mint az USA piacon, hogy pld. ne zárjuk magunkra a csomagtér ajtót, de ha mégis ezt tenénk, akkor hol található a vésznyitó, mert ilyen is van stb - ilyen a "ne szárítsa a macskát a mikrohullámú sütőben" szintű.
És én is csak atért írom le, hogy olvashassák az újak, mert nekem is jól esett a ti véleményetek és biztatásotok az elején. Biztos van akinek nem számít, de én azért a vásárlás után is paráztam egy darabig, hogy jó döntés volt e ennyi pénzt /persze hitelt is/ egy autóba, ráadásul egy "zsákbamacskába" beletenni. Szóval meg 1x kösz.
Én nem az 5,5 l fogyasztásban vagyok biztos, hanem abban, hogy akik erről beszélnek / korábbi téma / csak akkor tudják ezt megtenni, ha meleg motorral haladnak nagyobb távolságot és nem hideg motorral kettesben-hármasban mennek 1-1,5 km eket. korábban téma volt az 5-5,5 l es átlag fogyi a crdi-nél, mert sokan esküsznek rá és egy párónk említette ennek az allenkezőjét, mármint hogy lehet a dízellel 7-8, sőt, mint ahogy az én példám mutatja akár 10 l-t is fogyasztani.
Más: Kicseréltem az izzókat amiket tegnap vettem, H1 és H7! :)
Először arra gondoltam, hogy mivel úgy is viszem az autót 0. olajcserére, majd rábízom a szerelőre a cserét. :) De addig addig nézegettem az izzókat, míg rávettem magam a cserére azzal a feltétellel, hogy ha ki kell szedni a lámpatestet, akkor ott megállok. Szerencsére nem kellett... Igaz bal oldalon az akkumlátort kellett arrébb mozdítani, jobbon meg a kis fekete dobozt kellett a helyéről kipattintani. Az akkumlátort rögzítő fém lap csavarja úgy rá volt gyógyulva, hogy alig bírtam megmozdítani, de azért sikerült. A csere nagy részét ez vitte el, viszont így is az egész művelet 1 óra alatt befejeződött. Ebből kb 5 perc volt a H1-es izzók cseréje, ami gyerekjáték. Meglepetésemre azonban a gyárilag belerakott H1-es izzók Osram-ok voltak! Bár nem NightBreaker... A H7-es meg a már említett Philips gyártmány. Este majd tesztelem hogy világít! :)
Nekem az előző autómon volt olyan dolog, amit csak 4év után vettem észre. (szal nagyon hasznos dolog) :-D "hazakísérő fény" Persze ezen egyből azzal kezdtem, hogy megnéztem, van-e. De nincs.
Tőlük idéztem a múltkor. Azért mondtam, hogy nem magyar találmány. Csak az eladók erősködnek, hogy nyugodtan megveheted. Vajon miért? Mert csak az eladását (birtokláson kívül) nem tiltja törvény.
Az Autó 2 lapot megvásárolva, egy érdekes cikket olvastam az UTÓLAGOS XENONRÓl, és LED beszerelésről.
A lényege: a LED-es ízzók, ha van "E" jel rajtuk, beszerelhetőek.
A XENON utólag nem szerelhető be, mert az ENSZ-EGB előírások miatt kellene az automatikus terhelésfüggő fényszóró-magasság állító, és a szintén automatikus fényszóró-mosó!
És hiába van ezeken az izzókon E-jel, mert a H4, vagy H7-es vagy más HALOGÉnIZZÓS FOGLALATOKBA, lámpatestekbe, C S A K HALOGÉNiIZZÓ szerelhető! Tehát, a halogénfoglalatokba építhető xenonizzókon biztos nincs jóváhagyási jel.
"A világító-és fényjelző berendezésekben CSAK a BERENDEZÉS TÍPuSÁRA ELŐÍRT műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni..."
Én véglegesen letettem az utólagos xenon beszereléséről, nincs kedvem, itthon, vagy külföldön, rendőrökkel vitázni, büntetést fizetni, soron kívüli vizsgára menni!
És teljes szintetikus olajat raktok bele? Ha igen milyet? Ha ez így van akkor csak hozzátok érdemes menni.
Más: Tegnap el kellett mennem és nem tudtam reagáni egy-két dologra.
- Én nem azt mondtam, hogy sűrű a gyárilag megjelölt levegőszűrő csere, csak én úgy gondolom, hogy a megadott intervallumok, nem véletlenek és inkább túlbiztosítják a gyártók, mint alul, főleg és tekintettel a "piac legmegbíthatóbb" autója törekvésre és a 7 év garira. Persze mindenki annyiszor cseréli a szűrőket a meghatározott intervallumon belül ahányszor akarja és amennyi pénze van. De ha figyelembe vesszük, hogy 10 e Ft körül mondták az üzemanyag szűrőt, amit sajna valóban indokolt lehet akár 20 e -ként cserélni figyelembe véve a magyarországi benzinkút és üzemanyag állapotokat, de akkor árba már hol járunk?. Ugye megbeszéltük, hogy érdemes szintetikus olajat rakni., és cseréljük perióduson belül az üzemanyag szűrőt, a benzin szűrőt, a pollenszűrő a többi típustól eltérően ugyancsak évente cserés, hát lehet hogy a KIA Óbudának lesz igaza, mert ebben az esetben valóban az ő áraikhoz közelítünk.
- Gregnek: Szép ára volt nem mondom én 2006-ban 3800 Ft -ért vettem, nagyon szívtam a fogam, de megérte és én 2 év alatt a harmadát ha elhasználtam, a ceruzát meg nem is tudod, ha csak be nem hajtassz egy rózsa bokorba vagy ártéri erdőbe. A Corás árakkal ne törődj, mert ceruza nélkül az egész nem ér semmit.
- Egy kis info: Kezd durván fogyasztani a crdi-m/jó értelembe/. 235 km átlaga országúton főleg 5.2. Ebben benne van az induló 20 km város 9.8 l e is! Mostmár tudom, hogy fogyasztanak olyan csodákat az emberek, de én sajnos nem tudom úgy használni az autót. A hideg motorral mászkálás tesz be neki. Tegnap sajnos az országút után kavarnom kellett a városban, ügyeletre, patikába stb és meleg motorral már ez sem dobta az átlagot. Meleg motorral városban is hihetetlen értékeket mutat a fedélzeti, 50-55 nél 2.9-3.5! Elhiszem hogy pesti araszolásnál is lehet tartani az 5.5 l-t, de csak meleg motorral! Ebben biztos vagyok.
Bocsánat a terjedelemért, de ez utóbbi talán mindig érdeklődásre számottartó információ, legalábbis amikor én új friss autóval friss fórumtag lettem ittam ezeket a beszámolókat. Akiket untatott azoktól elnézést kérek!
Szia! Az enyém pont ilyen, színben is stimmel. Röviden annyit, hogy cca. 5ezer km után sem bántam meg, remélem, Te sem fogod. Nagy, kényelmes, jó vezetni és jól fogyaszt (mármint szerintem nem sokat).
Megrendeltem! KIA CEED l.6 EX SW OIL BLUE.Nehéz szülés volt, de ez van.Benzines lett. Kérem, hogy ha valakinek már van ilyen , irjon néhány szót tapasztalatairól!
fűthető tükör negyon hiányzik nekem. kár, hogy a mienkben nincs, vagyis akkor még nem lehetett rendelni. a swiftben volt és nagyon jó volt. a ceedben állandóan bepárásodik a tükör és semmit nem látok meg vizes :(((
Sziasztok!Ha valakit érdekel és"0"olajcserét szeretne házilag lehet már olajszüröt kapni a jármüalkatrész boltokban nem csak a kereskedésekben.Japán,eredeti 1000- 1500Ft
Ma reggel a jó időre való tekintettel elmentünk kettesben kedvesemmel kicsit kirándulni. Reggel megtankoltam + spuri, majd először irány a XVII. kerületből (ott lakom:)) a Homasita (Fehérvári út). Vettem 1 pár H7-t és H1-et. Ahogy KiberLovag írta a kettő együtt nemsokkal 10.000 Ft alatt volt. Majd onnan a 2/A-n Nógrád - Szécsény - Bp (XVII. ker). Ez így ~260km volt, melyből kb 50-60km város (addig 6.2 volt a fogyi), többi országút és falvak. Ennek átlaga 5,6l/100km. Ennél jobb fogyim még sosem volt, főleg hogy 99%-ban Bp-en közlekedem hétköznap, így meg vagyok elégedve. Ráadásul a 2/A-n vannak emelkedők, ahol lehetett huzatni az autót, szóval nem tojáshéjjal a lábam alatt lett ennyi. :)
Majd kipróbálom. Köszi A rádió egyébként nem olyan erőteljes hatású hangzásilag, mint a CD. 90 km van a kocsiban (75 km a mai termés) és 6.1-t mutat átlagban a fogyasztásra a mai napra, Bp-en. Iszonyú hamar lesz üzemmeleg a motor. A diesel-es hangzása egyébként egyfolytában kivehető. Ami nagyon tetszik az az, hogy ha középen áll a kormány, akkor nem olyan könnyű picit elfordítani. És jó tapintása van a bőrnek. A váltó határozott, nem akad egyáltalán és meglepően könnyű vele parkolni (SW), bár sokat segít a radar isp.
Hali! Nekem meg van! Akárhogy meg lehet oldani! CD-n, pendrive-on, vagy akár az SD kártyát is oda tudom adni, ha meg tudjuk oldani! Kicsit több mint 1 giga az adat!
Mondjuk ha a szervizeseket nézitek, abban is benne van már a típus, de ezt majd mindenki elfelejti közölni,:-) én meg olvasgtahatok olykor heteket a fórumon vissza... :-)
Holnap megcsinálom és fel is teszem, de egész héten nagy volt a hjtás és holnap reggel meg be kell mennem megint, meg természetesen egész jövőhéten. Ez ma este már nem lesz meg... de holnap ahogy igértem igen. Az lenne a kértésem, hogy addig is elküldhetnétek nekem ezen adatokat, vagy megírhatnátok, én meg összesítem... persze ha a többiek akarják.
Szió! Olyan táblázatot nem lehetne csinálni, hogy kinek milyen kocsija van, színe, mikor vette, mennyi km van benne, mit vett még hozzá, stb. Így célirányosabban is tudnánk egymástól érdeklődni.
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy WMA formátumot letud e játszani a kocsi pendrive-on keresztül? Ha nem, akkor egy jó konvertálót (ingyenes) WMA-->MP3.
JA nem is mondtam,ma tankoltam (átlag 29 km/h) comp szerinti átlag :6,3, számolt : 5,888. Ez már a 3. ilyen 5,88 as átlagom. legközelebb nem rakok bele spurit , kiváncsi vagyok milyen lesz! ja felfujtam a kerekeket 2,2re!!! Mert 2,0 és 1,9 volt! :(
Igen. Bizti kiszed, majd vissza. Nekünk egyszer attól elhallgatott, hogy lekoppintottuk az elejét egy magasabb kapukijárón. :-s De volt már, hogy egy kátyú miatt hallgatott el :-S Siemens :-X
Megtörtént ma az első meghibásodás! Nem kapcsol be a rádió. Hiába nyomkodom a bekapcsológombot. Pedig mielőtt leparkoltam, hallgattam. Mit csináljak? (azonkívül, hogy hívom a szervízt hétfőn)
A hugomék a PDTDI vel étolajjal járnak... Én csak a régi astramba raktam,nagyon szerette !!! Egy common rail nem tudom mit szolna hozzá,de külföldön lehet kapni minden tipushoz átalakító szettet!!
Lehet lesz egy forrásom,ahol fele anyiba kerül ugyan ez a 18 ledes cucc!!! Rendeltem belőle egy párral,1 hét mulva ilyenkor lesz meg! Várom addig is a képeket!!!
szerintem meg lehet, ha "szakszerűen" végzik. Ha nem szembe fújja, hanem inkább döntve a harmonikajáratokat, akkor nem szaggatja át , hanem, lefújja ,lesepri róla a rátapadt koszt és port. Természetesen a legideálisabb megoldás a csere, én a légszűrőn sose spórolok.
Van valakinek mio c220 navigációja? (Ez volt az ajándék a kocsihoz) Nekem az a problémám vele, hogy ha berakom a tartóba, bedugom a töltőt, fél óra múlva beragad az érintőképernyő egy ponton és össze-vissza ugrál a kijelzőn minden, és az egész úton nem is áll helyre, hiába veszem és húzom ki. A lakásban meg semmi gond nincs vele. Namost letséges-e, hogy a kocsi műszerei miatt bolondul meg?
GPS SOS! Amit kaptam GPS-t az autohoz odaadtuk a szülöknek... Most hozták vissza,h nem indul a navi része... Nincs valakinek meg cd-n,vagy dvd a navi szoftver,vagy a kártya másolata? Sajnos az iGO nem megy rajta :((( nagy segítség lenne...
Átpasztáztam a karcot. Persze a fényképezőgép az első fotó után lemerült, így csak az előtte állapotot sikerül lekapnom. :) Határozottan jobb lett, de azért el nem tűnt. Ha úgy esik rá a fény, észre lehet venni. Először lemostam, majd átkentem Sonax Polish & Wax pasztával. Ezután újra lemostam és rákentem a TurtleWax zsírkréta szerű fekete ceruzát. (Szerintem, a jobb eredmény eléréséhez, melegebbnek kéne lenni) Csak ezek után töröltem át a fekete színpasztával. Nem akarom kétségbe vonni a TurtleWax hatásosságát, de én a Sonax után nem sok különbséget vettem észre.
Holnap lefotózom a végeredményt, és együtt rakom fel a képeket.
Kb fél órája láttam az autódat. A szabadkain mentem le a duna felé. Ott laktok ahol állt? Akkor közelebb lakunk mint gondolnád. Egy jo kis séta. Apósom próbálta az autót, és ott haladtunk el.
Akkor ezzel nem érdemes próbálkozni... jó tudni... pedig én láttam sok házibarkácsos emberkér, akik így csinálták... ezek szerint mind autógyilkos volt... :))))))))))))
Az enyémben nincs GPS, de ennek ellenére tavasszal az oldal üvegekre valószínű, hogy BIZTONSÁGI fóliát rakatok, kb. 32-35 ezerbe kerül, információim szerint.
Persze, ezek után, a kocsiban tartok majd egy jóféle, üveg-törő kalapácsot, hogy baj esetén, kijuthassak belőle, ha nem nyílna a zár!
Múltkor ausztriában egy mercisnél, ötletes megoldást láttam. A régi autómban kipróbáltam és bevált. Itt még nem néztem. A GPS a kormánykerék és a duda közé volt beszorítva. Persze ilyenkor nem tudod tölteni, de még mindig jobb, mintha betörnék az ablakot a nyomok miatt.
Én ezért próbálom mindig beszenvedni a napszemüvegtartóba. Ha pedig lusta vagyok, akkor csak fekszik az USB mögött és a hangnavigációra hagyatkozom. :)
Van egy rossz hírem azok számára, akik azt hitték, hogy elég a a GPS-PDA tartóját eltávolítani a szélvédőről. Egyik ismerősöm ablakát betörték, pedig nem volt fent a tartó, jól átkutattak mindent a kocsiban, persze nem találtak semmit, de a rendőrök azt mondták, valszeg azért, mert a tapadókorong nyoma látható a szélvédőn. Ugyanezt olvastam most a OFF Scenic II ON topicban is :(
No, megvettem a TurtleWax Color Magicet. Kiváncsi vagyok, mennyire fogja kiszedni a karcot. (mindenesetre végigfotózom) Azért, a Start Autó keresett egy keveset a cuccon. A Corában 2990.-, náluk pedig 4290.-. Mindegy, megvettem. Végülis 2010ig jó. :)
LCD-xxx Piros Cee'd? Mintha írta volna valaki, hogy ez a rendszáma.
Ugyan nem Cee'd-be, de én is gondolkozom a hátsó 5/21W-s izzóim ledre történő cseréjén.
Próbáltam is bele ezt a ledet - nekem nem működött az autó izzófigyelése miatt. De nem ez a lényeg, elvileg ezt a dolgot még meg lehet oldani
Szóval egy kétségem van vele. 5W-s állapotban (a ledek ugye kisebb fénnyel világítanak) nekem is tetszetősen erősnek tűnt a fénye, azonban nekem úgy tűnt, hogy a féklámpa üzemmódban már nem olyan erős mint kéne... Ebből fakadóan a két állapot között sem találtam elég kontrasztosnak a különbséget.
Sötétben a féklámpa fényerejét elegendőnek találod?
Töltöttem fel szervizeléssel kapcsolatos infot, de amikor kitöltöttem a táblázatot és jelezte a rendszer, hogy menteni kell az új adatok miatt én mentetten is, de mikor újra visszamentem az oldalra, hogy megnézzem mindem OK vagy sem, akkor nem jelent meg semmi a táblázatban abból amit beírtam
Megosztanám én is a szervíztapasztalatomat, és azért ide teszem hogy aki esetlag nem nézi a te oldaladat az is láthassa! Remélem nem gond, persze nyugodtan használhatod! A számlát bescanneltem ha olvashatattlan lenne akkor bepötyögöm!
Íme:
A szervízről:
Én meg voltam velük elégedve! Gyors munkafelvétel, nagy szervíz, nem kellett várnom, persze ott lehettem az autó mellett, sőt még kijelölt dohányzó hely is volt a szervízen belül! A számlán nincs olajár, mert azt én vittem (mobil Synt S 5w-40-et, 15000Huf 6 liter, nem interneten!!!) 1 óra alatt végeztek beleértve az ablakmosó, fagyálló, hűtővíz, fékolaj, szervóolaj ellenörzését is! 20k-on voltam cserélték a légszűrőt, pollenszűrőt! A gázolajszűrőre 30.000-es intervallumot mondtak! nem elhanyagolható hogy a munkafelvevőtől kaptam egy ajándék kupont amit a bufében levásárolhattam! (300Huf :) ,de nem ez a lényeg!!! A hozzáállás:))) és az tetszett!
ha valaki nem tudná elolvasni a számlát az szóljon bepötyögöm(csak idő hiányában így egyszerűbb volt és lusta is vagyok:)))
Noja, bár az is érdekes, hogy a gyerek vagy 400km-el lenyomta a havi km-futásomat... persze az is igaz, attól tartok, ez erősen átmeneti, sőt meglesz a böjtje is... :( Mindenesetre a jövő hétne még nem biztos, hogy ráérek 20e-re menni, azt az infót kaptam, hogy cca 1000km a tűréshatár, az még be fog férni a jövő utáni hétbe, ha kell... :)
Ne csodálkozz, ha tele leszel spam-ekkel. Ilyen formátumban beírni a címed..:-D
Üdv mindenkinek, jó hétvégét, és gratulálok az újaknak! Már annyian vagyunk, hogy nem is tudom követni. Sajnos nem vagyok itt valami hyperaktív, kevés rá az időm.
Tudom csak jol hangzott.:))) Mindensetere érdekes, h majdnem 'mindenkinek' más adat szerepel a kezelési könyvben,kiváncsi lennék mi ennek a nyújtásnak az oka!? Nekünk csak jo,ill akinke ez van a könyvében, mert én ha megyek csak a sajátomat tudom a szervizesek orra alá dugni. Páncélost kellene megkérdezni talán Ő többet tud... Vajon a réigiekre (5+2) is kiterjesztik ezt a csereperiodust?
Régen, a Hyundaiomban a benzinmutató sem ment vissza 0-ra. Igaz, a leírtakat még nem néztem, de lehet, ugyanúgy működik, mint az ajtó bezártságának visszajelzője. (pár perc után lekapcsol) Egyébként meg régen, mikor még nem volt digitális kijelző, mindig láttad. Szerintem egy autót, nem a benn lévő kilóméterek miatt fognak ellopni ;)
nektek is ha becsukjátok a kocsit, tehát bezárjátok kulccsal, akkor a műszerfalon mutatja továbra is, hogy mennyi km van a kocsiban? ez eléggé zavar, igy bárki csak benéz az ablakon és látja, hogy mennyi van a kocsiban. nem túl előnyös.
megemelték 5 évről 7 évre a garanciát és a csere ciklusokat is megnyújtották... Reméljük tényleg ilyen jo ez a motor és birni fogja,ha ennyire biznak benne!! Én remélem,de a légszűrőt és a gázolaj szűrőt a saját karbantartási táblázatom szerint fogom cserélteteni,nekem már ez is nagyon hosszú,igaz régi diesel astarhoz vagyok szokva....
Nem már most (12 000KM) szürke! Egy koszos levegőszűrő eleinte 2-3 deci később 5-6 deci átlagfogyasztás növekdesét okoz,ugy visszafogja a motor. Probálj meg befogott szájjal futni:)))
Szerintem kicsit eltúlozzátok a levegőszűrő cseréjét........jó-jó-jó tudom milyen fontos szerepe van, de ez az a szűrő, ami könnyen tisztítható is, akár azzal, hogy csak kiverik /bocs/ akár komolyabban levegővel kifúvatva. A privát szerelőm szinte soha nem cseréltette le a szervíz által előírt időtartamban, mert tiszta volt, persze ha hülyére jártam vele horgászni föld utakon akkor igen.
Előre is bocsánat! A tegnap átvett kocsink k.könyvében 60.000 km-es csereperiódus van a diesel üzemanyag szűrőjére, benzin esetén pedig végig csak ellenőrzés. :-)
Én még arra is tippelnék, hogy lassan és hosszan gyorsít. Inkább nyomja picit jobban és tartsa a sebességet, mint órákig gyorsítani :). De ez csak egy tipp.
Én csak az anglikán nyelvet bírom, így sajna a német jogi helyzettel teljesen másokra vagyok utalva... :) A britteknél lazább a szabályozás meglepő módon...
Ma hivatalosan is Cee'd tulajok lettünk. 10 km volt benne és 47 l-t tankoltam bele a 2-ik katt-ig. Nagyon tetszik a kocsi, különösen az esti műszerfal. Ami furi az az, hogy az előző kocsihoz képest viszonylag magasan ülünk. Jó érzés benne ülni, roppant tágas. SW 1.6 Crdi EX ECS + Mars Red
Ez igaz... és szép se lesz... kérdés, ha rá-javítólakkozok kevertetett cuccal, akkor azt kipolírozni érdemes-e, és akkor mégiscsak jó egy ilyen flakon...
Na hát ez az, maga az égó használható, csak nem hagyományos autóba, mégha a foglalatát tekintve abba is van gyártva... ez fából vaskarika... a laikus (én) meg kapkodja a fejét... :(((
Nem hiszem, hogy nem lehetne értelmesen szabályozni a kérdést...
A Maxluxot is úgy árulják, a TÜV által bevizsgált és engedélyezett. Bár szerintem ez kb. annyi, mintha a KERMI engedélyével árulnák. Ergo nem balesetveszélyes.
Roppant egyszerű. Ívkisütéses izzót tilos halogén lámpára legyártott fényszoróba beépíteni. Az izzóra lehet, hogy van EU-s engedély, de az általad vásárolt célra nem használhatod. Bárminemű magyarázat hazugság. Ez nem a magyar törvényalkotó hülye fafejűsége.
Nem tudom, szerintem ahány autós bolt mellett elmész kérdezd meg, de ha végkép nem tudsz szerezni, akkor én hozatok neked Dunaújvárosba, csak idő kérdése!
Scratch & Swirl Remover-ről mit tudtok? Ez nem krétás, ám színfüggetlen? Azt írják, hogy a nagyobb karcokat is kiszedi... vajh mi számít nagyobb karcnak? :)
No most ők azt mondják, olyan papírt adnak mellé, ami full EU-ban érvényes, és valami EU-s engedélyek, meg törvényi gebaszok... hát nem tudom... lehet... magunk közt szólva, Ők ilyet adnak el, de nem zárom ki, hogy ez igaz, vagy hogy Ők így tudják... én nem látok tisztán, ez biztos, azt se vágom, miért kell kapásból tiltani, miért nem lehet a rendesen megcsináltat engedni...
Vettem homában egy pár H7-et, és egy pár H1-et a NB-ből, és így kicsivel 10e HUF alatt maradt... :) Nekik is alig van már pár darab...
Bordó, fehér és ezüst ott is volt (azt nem lopják). De akkor ez a bolt a Piac tér után van? (MediaMarkt mögött?) A Berényin (temető környékén) nem Start Autó van?
Nagyon jól néz ki az a hátsó LED. Lehet előbb-utóbb benevezek egyre (vagyis kettőre :) ) Mennyit kértek el a Night Breakerért a Homasitában? És mi ez az EU-ban is engedélyezett utólagos Xenon? Szerintem az osztrák rendőr nagyívben lesz*ja, a xenonizzo.hu által kiállított KPM-nek állítólag megfelelő papírt. Vagy vállalják, ha megtosz miatta a Polizei, visszafizetik a bírságot? Mert, akkor érdekel a dolog. (ahogy valaki írta múltkor 150Euro) :)
Ha találsz és véletlenül van benne ceruza /ami a lényeg - és azt pontosan tudják a kis patkányok is akik kiszedik/ akkor még ne felejtsd el megnéznia szavatosságát, mert az ára miatt néha sokáig áll készleten és ha véletlen, ne talán-tán elmosódott, akkor ne vedd meg!
Kár, hogy nem bordó az autód, most kapnál egyet ajándékba, apropó, ha valakinek bordó cee'dje van és karcos, az nyert!
Én most értem haza a törökbálinti Corából. (apropó KWZ ezüst Crdi SW valaki innen?) Megnéztem a Turtle WAXokat, de nem vettem. Az összes feketéből és sötétkékből ki volt lopva a színkréta. :s Hazafele egy pillanatra megnéztem, mi a kocsi vége (1,4 EX). 3 személlyel, megpakolva 190. A fogyasztásmérőre nem mertem pillantani, de fél perc efféle autókázás alatt +2decit ugrott az átlagom. :)
Így a korrekt... akkor vagyok morcos, ha kiragadnak, meg átfogalmaznak, és azt tulajdonítják nekem... :)))))))))))))
Amúgy meg ezt megcsinálta egy cseh lap, igaz csak a képekkel, és valami ingyenes fotófeltöltő portál, így még felelősséget sem vállalnak... de már nem idegesítem magam, csak legalább sorrendben lettek volna... :(
Van rutinja fülre váltani, vagy benzines tapasztalattal lesi a fordszám mérőt, és 4500-ig pörgeti? Nem vicc láttam már ilyet... C3 1.4HDI kínzás volt... mintha benzines lett volna... ááááhhhhhhhhh....
bármit használhatsz, az itteni fórumbeli képeim is szabadon felhasználhatóak eme nemes célra... :) Magam is tervezek adatot feltenni majd, de most kicsit havazva vagyok... :) Előbb-utóbb összeszedem magam... :)
El kellett mennem a gyerekekkel Dunaújvárosba. Kiállok a garázsból - múlt héten tankoltam tele - s miközben melegítettem az autót és vártam a családot ránéztem mennyit ment az asszony a városba a héten és milyen átlagot hoz a fedélzeti. Hát majdnem sírógörcsöt kaptam. 18 km-n 9,8 l. Na ezt űberelje valaki! /crdi sw/ Majd "gurultam" olyan 110- km-t országúton és most 5,5 l-t mutat:) Ez már így jobb, megnyugodtam.
Ja és továbbra is jó az autó /2900 km/ nem rángat, nem zörög, jó a lámpa és:
Hazafelé már édes kettesben jöttünk az asszonnyal és ment a Petőfin a Depeche Mode- Question of time, hát én inkább voltam rocker még megboldugult fiatal koromban, de gondoltam ezt feltekerem, mert ez egy olyan feltekerős szám, és nekem nagyon jól szól a cucc /6 hangszóró/, korrekt a mély, szerintem szuper. Persze én nem vagyok egy "mélyládát a csomitartóba" típus, de családi autóba szerintem kiváló.
West Kia , köszönöm a tanácsod! sikeres volt. Az akksi sarut kb 1 percig levettem és visszatéve minden helyre állt (természetesen óra datum ujraállitva) Hát jó tudni másnak is , ha begurul a pillanat fogyi értékelö áramszünet miatt, ez a metodika segit helyre állitani. még 1x Köszönöm
ÚJ Szoftver tapasztalatok: Budakeszi ut tetején akartam váltani 4.et,de akkor vettem észre,h abba van,mert a domb elejétől 4. be mentem föl..kb 55Km/h val. Nem rángatott szépen ment! Fogyasztás szerintem nem fog emelkedni mert tegnap a régi szoftverrel direkt kiprobáltam egy egyenesben ahol naponta 4x járok,h 4. ben 55 nél 2,5-2,6 körül mozog a pill fogyi mérő. Most kiprobáltam az előbb és 2,5 öt mutatott szintén!!! JA és nem füstöl!! még annyira se mint eddig!!!ez persze csak a viszapinllantobol tudtam ellenőrizni a mögöttem jövő autok fényében,de mindig igy szoktam!!! :))))
Kb fél óra volt,nagyon lassan töltödött! A munkalapra ráirták a régi és az uj softver számát! Ebböl viszont nem kaptam másolatot,gondolom a rendszerben majd megjelenik! Reménykedem nem lesz baj! Én mindent megtettem!!!
Irányjelzzőt nem cseréltem, egyelőre nincs is tervben, gyári relével nem megy... ráadásul a központi compi vezérli az irányjelzőt, így még macerásabb...
Mennyi ideig tartott a szoftver frissítés (csere)? és ez valahol papíron megjelenik? Akarom kérdezni hogy szervízkönyvben vagy valahova írják hogy ők nyúltak a computerhez??? Mert ugy tudom hogy az jegyzi hogyha a csatlakozójához hozzányultak! Csak nehogy utánna belekössenek ha valami gond van a mocival! (nem az új szoftver miatt)
Addig is, ha engeditek és segítitek a munkát akkor töltöm felfele adatokkal.
Dolgozom a következő lépcsőfokon, hogy be lehessen regisztrálni, de a spamek miatt ezt biztonságossá kell tennem különben az eddigi meló ( ami egy haldónak nem nagy, de nekem az, mivel most tanulom a szerkesztést, programozást stb. hozzá. )
Igen lesz regisztráció, és fel lehet tenni ezeket. Mivel hétvégén dolgozok ( Hurrá! ) nem tuti, de azért megpróbálom már meg is csinálni.
Addig is az autó vásárlásával kapcsolatos tapasztalaitokat várom a Kategóriák menü alatt található Vásárlási tapasztalatok alatt, hozzászólás formájában, de kérem ide csak ezt írjátok.
Ha valakinek van már szervíz tapasztalata idő előtti olaj csere, vagy periódikus szervíz, vagy garanciális javítássla az felteheti hozzászólásként az oldalon, ahonnan én bedolgozom a táblázatba, vagy küldheti a ceedservice@extra.hu címre e-mailben, vagy akár itt is közkincsé teheti mégegyszer, mert gondolom leírta már de emelett nincs időm visszalapozgatni és keresgetni, pont ezért csináltam az oldalt.
Szeretnék a megjelenésen is csiszolni. Még, nem az igazi.
Ezen kívül van egy menü ahonnan az eddigi ajánlatokat tettem, ide is várom az adatokat és már nyomom is felfele.
"Akkor nem olvasták el a szervízben a kézikönyvet, csodélkoznék, ha rosszul nyomtatták volna!"
Bocsánat, a szervízkönyvet és a karbantartási ütemtervet is az importőr állítja elő. Én meg, bevallom, nem olvasok szervízkönyvet, csak ilyen esetekben. Hiba ? :)
Betettem a LED-eket hátra, döbbenet van, pozitív döbbenet! :)))))))))))))))))))))
Nem tudom a képek, amiket beteszek ide mennyire adják vissza, szerintem semennyire, de áááááááállllllaaaaaaaaaaaaaatttttttttttt!
Szóval kicsi OFF: Ad1 kizártam magam a kapun, de szerencsére visszaengedtek... :))))))) Kellett nekem közben telefonálni... Ad2 persze, hogy lemerült az elem a FinePix-ben, de azért csak kibírta, a kártyaolvasó meg nem kér külön delejt... :)))))))))))) Na ON:
Tehát első képen egy sárga rongyra kitettem a normál égőt, és a LED-es cuccot... itt nem látszik, de a LED-ek pirosan világítósak eleve, ezt sajna nem sikerült jól lekapni, persze a síma 21W az kapható más színben is...
Tehát látszik, körméretre nem nagyobb, DE hosszabb... viszont a 20LED-essel ellentétben ez símán befér, ki se kellett buktatni a lámpatestet... nem azt mondom, hogy nem éppenhogy, de az eredeti égő is éppenhogy... :))) Lényeg, hogy bent van... lásd második kép, így fest kívülről, csak úgy...
A harmadik-negyedik képen lekaptam 5W helyzetjelzőként a LED-es bal oldalt, majd 5W-ként a normál égős jobb oldalt...
Amit szóban hozzáfűznék... kitámasztott féklámpával a hatás exponenciális... a kép sajna nem adja vissza, látni kell, gyanítom, sötétben még durvább a kontraszt, de most már mindkettőben LED van... :)
Szóval a Cee'd (a csapotté biztosan) olyan foncsort kapot, hogy eleve spirálisan LED-re hajazó hatása van... minden kis foncsor-részletben a normál égő izzószála verődik vissza, mint egy-egy sejt látszik...
Most ezt szorozd meg 15-tel... azért ennyivel, mert 3db LED direktbe hátra néz, a többi 15 világít 180 fokban, azok minden eggyes foncsordarabon 15 pöttyöt vetítve... elképesztő, mintha gyárilag LED-es volna... :)))))))))
Ha már ceedservice info, bele lehetne rakni esetleg egy SELF Ceedservice menüpontot a saját magunk által fényképezett dolgoknak:
- Pl. Lámpacsere made by Kiberlovag (C Kiberlovag)
- Kézifék állítás házilag (nemrég volt ilyen fénykép)
- Bekötési rajzok..
- Csomagtér pótvilágítás bekötés (tervezem, hogy megcsinálom)
- Külső tükör be-kihajtás gyújtásra (szintén tervezem)
- Tetőkárpit leszedés, bluetooth kijelző a belső tükör mögé tervezem)
- DVD lejátszó a plafonra (már csak a "kedv" hiányzik hozzá)
- Rádió menü beállítás stb...
Olyan dolgok amelyek megjelentek itt a fórumon. Egyszerűbb lenne egy kérdezőnek ezt a linket megadni (mondván itt megtalálod) mint visszakeresni több ezer hozzászólásból, hol volt pl. az az egy fénykép...
Jó lenne mihamarabb, mert különben magamnak kell megkeresnem Kiberlovag weboldalának a címét a lámpacsere miatt. :-)))
OFF Nálunk van az anyósék '95 golfja, amiben 1 hete olajat cseréltem az előírt mennyiségben, rendesen kicsöpögtetve. Csere óta viszont néha foltot hagy. Ma megnéztem és a max fölött van a szint, tehát nyomja ki az olajat.
Kérdés:
Eresszek le belőle valamennyit, vagy szépen lassan majd elcsipegeti?
Én már annak is örülök, hogy ezzel ilyen mélységben foglalkoztok és igazából kényelmesebb a 20 ezrenkénti csere anekünk is, nem hiszem, hogy akkora összeg lenne, gondolom max olyan 3000,- ?
Aki Spurit akar venni és a XVII. ker. közelében lakik, annak erősen ajánlom az ottani Seat-Clubbos kollégát, aki 2200-ért árulja a piros 500 ml-est és 4900-ért a kéket.
Cím: Budapest 1171 Zrínyi utca 234. tel.: 06209277309
Xenonizzo.hu shopban nagyon korrektek voltak... elmondták, hogy a 18LED-es 5/21 nagyon jó, az egyik családtagnak van Cee'd-je ott próbálgatták... (20LED-es nem jó, mert nem fér be, és nem is jobb a fénye), amit viszont előre helyzetjelzőnek néztem, oda mást ajánl, mert a Cee'd-ben az jobban bírja, mellesleg olcsóbb is volt...
A H1 H7 pár-pár GP-ről lebeszélt, Cee'd-be nem az igazi a foncsor miatt, ez az égő, ha jól értem, csak bizonyos foncsor-típusú autókba jó...
Így hát irány az Andor utca, ott vettem Osram Nigh Breaker-t H1 és H7, hát ott se sok van már, akit még érdekel, az szaladjon... a pultos szerint nagyon jó a fénye...
Így aztán végeredményben olcsóbban is jöttem ki, és mindenki korrekt volt, a xenonizzosok szerint azonban hosszútávon jobban megéri egy 25-35e közti uniós engedéllyel rendelkező (állítólag ezzel a KPM is békén hagy) HID Xenon, amihez adnak papírokat igazolásnak... hát még tanulmányozom a kérdést...
A LED-eket tán még ma be is rakom, megpróbálok fotózni, majd keresek egy féltéglát a pedálra... :)
Max kicsit megemelve, mert én betettem a 160 cm-s gyerekágyat /igaz egyben, fekjtámlástól/ és épp hogy befért, a fejtámla miatt nem is lehetett bezárni a hátsó ajtót./
Akkor bocsánat a KIA Szabótól és Szabó úrtól én valamiért úgy emlékeztem, hogy a KIA Óbuda volt aki bejelentkezett, elnézést kérek, bár írtam, hogy nem vagyok biztos benne,
Rákérdeztem az Abaqua Kft-nél és az ár tartalmazza jelképes 1 forintért a csavarokat és a gyűrűt is!
Ez így nagyon zsííír, már csak azt kell majd kiküzdenem, hogy az akciós áron rakják a lemezre a télit és a gyári nyárit a MOMOra, ami ugyebár több szerelés, több költség.
Már bocsánat. Nem ők jelentkeztek be a fórumon? Mert akkor lehet, hogy a jövő héten érdemes lenne felhívnom a Szabó urat - ha jól emlékszem -, hogy mi a véleménye ezekről az árakról?
Mert ha ezek valósak, akkor lehet, hogy a legdrágább Rally olajat használják és az árakban benne foglaltatik egy Welness hétvége vagy opera eléőadás, vagy egy vacsora Kelemen Annával stb
érdekes az biztos! ha valakit meg elfelejtenek tájékoztani erről és mivel nincs kötelező szerviz 30eKMnél akkor majd a 40eKM-en közlik hogy szar van a palacsintában és ugrott a gari? vagy ezt hogy? vagy akkor vigyük 20e, 30e meg 40e-nél is szervizbe, majd 60enél újraindul a ciklus?
[i]"Csak a szűrőt cserélik, aztán visszatöltik az olajat?"[/i]
Gázolajszűrőről beszélünk, tehát az üzemanyagot szűri. Az pedig, az olajjal ellentétben folyamatosan cirkulál, sőt, cserélődik (mert ugye tankolni még egy Ceedbe is kell néha :) ).
Na, ez egy érdekes kérdés. Minden, általunk elérhető (szervíznek szóló) információ 20.000 km-ről szól. A kezelési útmutató meg 30.000 km-ről. Nekünk az alapján kell dolgozni, amit szervízinfóként kiadnak, különben az importőr análisan molesztálni fog.
Rákérdeztünk, a hivatalos infó az volt, hogy a könyv a helyes. Na kösz. Akkor mit tegyünk?
A megoldás: JAVASOLT a 20.000 km-kénti csere, KÖTELEZŐ pedig a 30.000 km. Ilyenkor viszont (mivel időközi szervízlátogatást igényel) a tulajdonosnak kell figyelnie arra, hogy 30.000 km-nél ( és egy grammal sem több!) külön behozza az autót a gázolajszűrő cseréjére.
szal ha megdöntöm az anyósülést és/vagy előretolom akkor elfér! ez is jó nekem! a lényeg hogy akkor már 3 ember semmiképpen sem fér! ez csak logisztikai szempontból volt érdekes, mert ha majd meglesz a kocsi költözni akarok az albérletemből :)
Szerintem nem. Én ugyanígy szállítottam egí 180X40-es cuccot, és éppen befért, szerintem a 210 az sok....Még ha elöl nem ül senki, akkor is, bár lehet, hogy megoldható, az enyém lévén kisebb, nem kellett kísérletezgetnem..
elfér a kocsiban egy 210hosszúx40széles ágykeret (szétszerelve) úgy hogy közben az anyósülésen is ül valaki? ( a hátsó természetesen ledöntve, adott esetben csak az egyik oldal ) ???
szerintem felesleges a kötelező szervíz alkatrész árait megbontani, mert úgyis összességét nézzi az ember, ha viszont meg van bontva, akkor részletesebben kellene (pl :pollenszűrő üzermanyagszűrő,) pl a Renaultamnál minden olajcserénél cseréltek olaj leeresztő csavart is+alátétet.
amit lehetne még kérdezni: hogy adták vissza a kocsit- (a renaultamat mindig lemosva kaptam vissza-pénzt nem kértek érte), s talán egy elégedettségi osztályzás sem árt.
de csak apró ötletek a részemről, alapjaiban a lényegnek megfelel-köszönöm, hogy fáradttál vele :)
A szervízeket nem kéne értesíteni erről a lapról, hogy küldjenek ajánlatot a szervízelésre (150000kmig-benzines,dízel)? persze csak erre az évre érvényeset.jövőre úgyis emelkednek az árak
Az az is a kedvencem, hogy amikor megkérdezek valamit ( ha az az elfogadott módszertől, előírástól eltér), akkor arra az a válasz, hogy: mert úgy szoktuk.
Olyan kereskedésekben ahol azt nem tudják nekem megmondani, hogy az SW EX-hez jár-e csomagtérháló, vagy rendelhetek-e sportcsomagot, vagy mitől kopog, rángat a ceedem érdekes módon a gázolaj minőségéhez egy olajipari mérnök szintjén értenek és kapásból azt mondják a szűrőre : csere
Ha valaki tartani akarja magát (Az autós) a karbantartás üteméhez, akkor hiába izmozik a műhely, nem cserélheti le. Nem lát bele, hogy diagnosztizálni tudja, nem egy féktárcsa. Ezzel az erővel mindent le lehetne korábban cserélni, mert az úgy tuti. "Mi csak jót akarunk, de ha a kedves vevő nem óhajt ennyit megtenni az autójáért, mert nem éri meg, hogy jobb állapotban maradjon, akkor az az Ön döntése." És még Ő lesz megsértődve.
Akkor ( még mindig nem végleges ) de megtekinthető a file amiben az adatokat szeretném gyűjteni a : http://ceedservice.extra.hu/ címen a linkek menüpont alatt található 2 link. Egyik A tapasztalatoka adatbázisát nyitja a másik az ajánlatokat nyitja. Lehet "köpködni" rá. Mindenki konstruktív észrevételeit szívesen várom ( pl. hiányzik valami, bővítés, módosítás stb. )
Kezdeti használati útmutató és teendőlista ma du-án következik.
De ha az adott országban a gázolaj minősége nem éri el az európai normát (EN590), akkor sűrűbben. Lehet, hogy a szervíz táblázata eltér a kezelési könyvtől.
Olyan kereskedésekben ahol azt nem tudják nekem megmondani, hogy az SW EX-hez jár-e csomagtérháló, vagy rendelhetek-e sportcsomagot, vagy mitől kopog, rángat a ceedem érdekes módon a gázolaj minőségéhez egy olajipari mérnök szintjén értenek és kapásból azt mondják a szűrőre : csere
Kicsit furcsa, nem?
Amúgy ez a KIA HUNGARY sara. Neki kellene az európai normát a magyarral (netán MOL) egyeztetni és megmondani kerek-perec: Mo.-on OK a gázolaj szabvány. (ettől még egyedi pancsolások lehetnek)
Amúgy szerintem biztos az EU szabványok a mérvadók nálunk...
Ez ilyen formában csak egy kiskapu a szervízeknek a plusz bevételekhez.
A honlapokon lévő kezelési könyvben a 7/11-ik oldalon az van (bár angolul), hogy 30.000 km (20.000 miles). De ha az adott országban a gázolaj minősége nem éri el az európai normát (EN590), akkor sűrűbben. Lehet, hogy a szervíz táblázata eltér a kezelési könyvtől. Egyébként biztosan nem árt sűrűbben cserélni.
HUU,akkor elnéztem valamit!? Még Páncélos küldött réges- régen egy karbantartási táblázatot,ugy emlékszem minta abban lett volna 30eKm,de lehet akkor tévedek,otthon megnézem!
Az is sokat számít, hogy se indítózás, se motor leállítás közben ne égjen a lámpa. Vannak ingadozás szabályzók, amelyeket a lámpák elé kell bekötni, de ha jól tudom, akkor minden egyesnél, ami akkor sok, ha nem H4-es izzója van az embernek. Egyébként kb. 1500 ft az ára.
ebben az árba még az ablakmoso folyadék is benne van!!! Mutatta az ember,ha nem kell utántölteni,gondolom akkor is kiszámlázza... De lehet csak a rosszindulat,vagy a rossz tapasztalatok beszélnek belőlem:(
JA és mindenhol a 30eKm enként cserélendő gázolajszűrőt lecserélik 20eKm nél... Ha jol megnézzük 40eKm nél már 2x cserélik, amikor csak 60eKM nél kellene! Tehát ott már 20eKM-t buktunk ezen a kis akcion!!!!
Megpróbáltam összehasonlító képet találni. Sajna csak egy kis képet találtam (másik fórumban), ahol a halogén mellé állítottak egy GP Thunderes autót. Nézd meg, mennyivel sz@rabbul világítja meg az út szélét. És ez esőben még durvább.
Megvan az uj szoftver!!!NEM RÁNGAT!!! kicsit erősebb talán?!,mert 50-55km/h val lehet 4. be dombon fölfele haladni,gyorsítani!!! Kicsit később engedi vissza a fordulatot,ugy érzem! KÖTELEZŐ ÁRAK 1,6CRDi: 20eKm:67e Ft 40e,60e,80e,120eKM: 97e FT 100eKm:100 500 Ft Olajat lehet vinni,DE "HA viszed az olajat lejár a garancia a motorra!!A KIA ezt nagyon szigoruan veszi!!" :)))) Szó szerint ezt mondta az ÓBUDAI kia munkafelvevője!!! Tehát oda nem viszem!!!!
Ahogy most keresgéltem, a következőt találtam. (nem mondom biztosra, hogy igaz, de kb. valós) Normál izzó ~1300 lumen Osram Night Breaker ~1800 lumen HID Xenon ~3500 lumen
Valami olyasmi mint a Praktiker, obi, brico csak szigetsezntmiklóson van az M0 mentén vagy Dunakeszin. Én ott vettem, mondjuk drágábban, de ott akkor is volt amikor máshol nem lehetett találni.
De tényleg ne érts félre. Segíteni akarok. Én már többezer forintot csesztem el ilyenre. Nekem eddig ami bejött, az a Boombastikban kapható emeltfényű német izzó (aranyozott foglalatos), és a jóval olcsóbb Night Breaker. Szerintem nem lesz gond, ha visszamondod. Egész normálisak az eladók. (a Villányin egy pasi és egy csaj van) Onnan meg már csak egy köpés az Andor u. :)
Hát belém raktad az ideget... mivel személyes áruátvételt jelöltem meg, megpróbálom a boltban megtekinteni, hogy milyen a cucc, ha nem meggyőző, visszamondom... :( Ha nem lehet megnézni, lehet akkor is...
Ezt már én is észrevettem, csak keresztapám G Astrájánál. Arra a megállapításra jutottam, elvileg a kupak visszaveri a fényt a foncsorra, így jobbnak kéne lennie.
Legyen vele szerencséd, bár én már nagyon szkeptikus vagyok az ilyenekkel kapcsolatban. Szerintem jobban járnál egy Night Breakerrel. Szemből hófehér fénye van, és az erejére sem lehet panaszom (persze izzó viszonylatban).
Most néztem egy faceliftes régebbi fabia első fényszóróját, szintén H7-H1 kombináció...
Az érdekes az, hogy míg a Cee'd H7-es égőjén van egy "sapka" a fényszóróházban, addig a skodának ilyen nincs... vajh jó az nekünk, hogy ott van, vagy mi lehet a szerepe, és miért nincs a másikban?
Az az Osram terméke. A bolti ára 3500/pár körül alakul. Emelt fényereje van, de a Wattszámot nem emelték. Érdemes felhívni az Osram márkaboltokat (pl. Prolux), vagy valaki említette, hogy a Homasitában (Andor u.) is árulják.
Azt nem tudom, hogy normális e, de az enyém ugyanilyen.
Szerintem semmi baja. A sípoló hang szerintem valami hűtő féle, ami a turbót hűti vagy ilyesmi, de lehet, hogy a láncot hallod, mint ahogy én is kihallom. A Vízhőfok az annyi.
Trafós xenont nem teszek bele, még ha futná, akkor sem, mert túl sokat közlekedek, és túl sokat ellenőriznek a yardék, és most már az utólagos xenont is keményen torolják, tegnap beszélgettem egy illetékessel, és akár helyszínen forgalmi bevonás, és vizsgára küldés... na az nekem nem kell...
Ez a night braker, amit annyian emlegettek, ez kinek a cucca, és mitől olyan jó? Mennyibe kerül, és még mindíg nem lehet kapni? Van H1 is a H7 mellé belőle... :)
Szóval én is a xenonizzonál vettem először egy 6000K körüli izzót. Baromi jól nézett ki vele a kocsi, de nem nagyon volt fénye. Visszamentem, átcseréltettem egy 5000K körülire (asszem izzóban az a legfehérebb). Azzal már egy kicsit jobban láttam, de esőben olyan érzésem volt, mintha lámpa nélkül közlekednék. Végső elkeseredésemben visszamentem és 100W-osra cseréltettem, mondván, ez használhatatlan. Azzal már volt némi fénye, de nem használtam sokáig, mert féltettem a foncsort a lámpában. Végül rászántam magamat és vettem náluk egy 4300K színhőmérsékletű Maxlux xenont. Na az nagyon pöpec volt. Beállítottam, és soha nem villantottak rám (egyszer igen, mikor 3an ültünk a megrakott kocsiban Róma felé), viszont az autópályán menekültek előlem ]:-) Ezt az izzót cseréltem el Derassal, mikor Ceedre váltottam. Azóta (több, mint másfél év és háromszori kiszedés után) egyszer kiment az egyik trafó (egyből cserélték) és egyszer az egyik izzó égett ki (9 ezerért mindkettőt kicserélték).
Szóval szerintem, ne próbálkozz a xenon töltésű izzókkal. Vagy HID xenon, vagy, ha azt a családi kassza most nem engedi meg, akkor Night Breaker.
A LEDekről viszont majd kérnék képet :) Nekem még csak az első helyzetjelző van kicserélve (sajnos nappali fotó)
Mindegyik láncosnál hallod, hogy az. Az természetes. Nem is jellemző ez a jellegű hiba, viszont meglepett, hogy hallottál több ilyen esetről annál a típusnál. Hmmm...
Lehet, hogy fújolás lesz, de alapjáraton az autó mellet állva, kívülről én a dízel cee'den is hallom a láncot. Pedig új. De én is hallottam már lánc cserét az általad említett autókon, de azt lehet mondani, hogy nem jellemző amennyire én tudom.
Ha rám hallgatsz, kevertess körömlakkot. Gyári színkód alapján festékboltban két inggombbért és négy kagylóhéjért tökéleteset kevernek neked. Akár címet is tudok hozzá.
Lesz Cee'd-hez javítószín? Van egy csúnya karist, ami szerintem aligha polírozható, bár még nem adtam fel, meg hát a későbbi kavicsokra is fel kell készülni... amúgy egy kötsög Tesco-rallis horpasztott is egy keveset, szerencsére akkor már ugyanazon az ajtón, ahol a korábbi karist van... :(
Ebben egyetértek veled. Csak nem szabad kizárni. Nekem egy japán gyártású Almera-m volt. A szervízes vájt fülü volt, a vevő nem. Egyébként tényleg lehetett hallani egy plusz morgás szerü hangot. Azt is hozzá kell tenni, hogy a 164.000 km-ből kb. 120.000-et pályán raktam bele többnyire 150-160-nal, és neki ott már 5000-nél járt a fordulata. Lehet, hogy ez volt az oka.
...és ha minden úgy alakul, ahogy jelen pillanatban tervezem, akkor aktív látogató leszek. Igen erősen szemezek ui. egy prokee proceeddel, mármint leendő tulajként.
Felületesen voltam csak ma, de visszalapoztam és már tudom ki vagy, legalábbis azt hogy hol dolgozol. Érdeklődéssel hallgatlak benneteket, mert ahogy eddig látom a dolgokat ott vagytok a döntő környékén ha eljön a 20 e..
Lehet itt írni nyugodtan, ez publikus fórum... más szalonok konkrétan ajánlatokat tesznek ide... szóval M6 alkatrészgóré... :)
Amúgy Lajos mondta ma, megjött a garos cuccom, de megvárom vele a 20k szervízt már...
Többiek kedvéért egyik ABS-szenzor-csere, bár amióta Géza megpiszkálta, tünetmentes, szerintem abban az oltári trutyiban egyszerűeb beázott a csatlakozó valahol a kerékdob alatt... fenetudja, mondjuk a csere azért megnyugtató lesz...
Na mingyá visszaolvasok, hogy ezt ki írta... :) Szerintem Gézát munkaidőben eleve nem igen kell zaklatni, amúgy meg aki tudja a magánszámát, az zaklassa, azt meg ki kell érdemelni... Más ügyekben Lajost kell zaklatni a publikus számon, porkee kollégának meg a videójára kell szavazni... :)))))))))))))))
Ezt konkrétan a GP-re érted, vagy általában a gagyi xenonfényűekre, amik kvázi kékre vannak festve? Mert a GP-vel kapcsolatban nekem csak pozitívat mondtak...
Ki vele, ha van infód! Ez az égő nem festett, hanem más a gáz benne, más az izzószál benne, és más az üveg anyaga is...
Pár hete olvasom a fórumotokat, mivel rendeltem egy SW 1.6 CRDI EX lim. ECS+-t! A döntésem meghozatalában nagy szerepe volt véleményeiteknek! Köszönöm! Örülök, hogy ilyen jó társaság alakult itt ki, úgy tűnik mindenkit a segítőkészség vezérel!
Izgatottan várom az autót, állítólag jövő hét végén megkapom!
A régi Skoda motoroknál /Feliciával bezárólag/ kellett 80 v. 100 körül cserélni, de én olyat, hogy a klasszikus láncos /persze japán: Toyota, Nissan/ motoroknál cserélték volna nem hallottam, talán 1-2 egyedi esetben.
Én hazavittem édesapámnak az enyémeket és mivel panaszkodik a fényerejére, vettem Osram night breakert és csere izzó lesz belőlük. Nem éri meg a pénzét, rosszabb min a régi gyári izzó ami benne volt.
Szerkesztése folyamatban, egyelőre ennyi fért bele, de amint van időm dolgozok rajta. Remélem még a hétvégén ok lesz, de sajnos szombat és vasárnap is be kell jönnöm dolgozni, lehet, hogy csúszok vele. Az oldal kinézete ( Cee'd lesz rajta ), testreszabása és magyarítása folyamatban van.
Regisztrálni lehetlesz majd, meg a jogokat is kiosztom de addig nem amíg nem fejezem be a cuccot.
Itt tartunk jelenleg.
Ha valakinek lesz még ötlete, hogy mi kerüljön fel az írjon.
Nem akarlak elkeseríteni, de hatalmasat fogsz csalódni benne. Úgy fog kinézni, mintha xenon lenne, viszont a fényereje sz@rabb a gyári izzóénál. Én már végigzongoráztam ezt a Citroennel. Szerintem, ha teheted, mondd vissza. Ha xenon, akkor mindenkép HID.
West Kia, volna egy kérdésem, és kérlek adj tanácsot. Ma vettem észre, a minden rendes müködés mellett rákattintottam a pillanatnyi fogyasztásra és borzalmas hülyeségeket mutat. 38l/km- 99.9l/km ig üresben semmi "--" Ez gondolom az áram nélküli állapot után állt be.( Akksi lemerülés) Probáltam mindent nullázni de nem sok változás, söt értékek változása még vadabb értékekre. Talán ha tele tankolok utánna jobb lesz , vagy valamit frissiteni kell? Mit tanácsolsz? Elöre is köszönet.
A vezérműlánc nyúlni tud, és ha a feszítője már nem tudja megfelelően feszíteni, akkor bizony a láncot is kell cserélni. A szíjjal ellentétben viszont elszakadni nem szokott. Jól hangzik hogy a motor teljes élettartamára, de ha túl hangos lesz a lazasága miatt, akkor bizony irány a szervíz. Nekem volt ilyen problémám, de szerencsére közben tovább állt a kocsim, hogy holnap 17:00-kor átvehessük a Cee'd-ünket.
Megrendeltem a xenonizzo.hu web-shopjában előre H7, és H1 -es GP xenon izzókat (nem trafós, égő, más égőszállal, és gáztöltettel) 5800K-s színben (nem akarok kéken villogni), hozzá 5LED-es 180 fokos jégfehér helyzetjelző motyót...
hátra 5/21W 18LED-es 180 fokos (piros) cuccos a fő égők helyére...
többre most nincs keret, mert hát a 20k szervíz is a nyakamon lassan, tesztnek viszont jó leszen... majd beszámolok...
Indexekkel még várok, egyfelöl anyagi okokból, másfelöl megerősítettek benne, hogy a gyári relével bizony kicsit gyorsabban fog villogni, főleg, ha mindent cserélek LED-re... (azt nem vágom, miért nem írták le, hogy mondjuk van-e ide vágó reléjük, de majd megkérdem, ha átveszem a cuccost)
Apró szépséghiba, hogy az online shoppal büszkélkedő cég a technikai kérdéseket tartalmazó e-mail-emre hétfő óta ma reagált, miután oda szóltam nagy nehezen telefonon, bár lehet ez csak nekem tűnik soknak, lévén mégiscsak online shop, az meg kommunikáljon már e-mail-ben, gondoltam naívan... a termékeik viszont jónak tűnnek...
A csomi oldalába tetted a mélyet? Típusra gyártottad a kerékdob mögé, vagy pedig komplett cuccot pakoltál be? Szerintem a kerékdob mögötti egyik oldal feláldozásával lehetne helytakarékos mélyet csinálni (babakocsi rulez), nagyobb megoldás igazából nem jön szóba nálam, esetleg ülés alja, de ott szemre nem túl nagy a hely...
mindegyik Rádió tud némitani max kell hozzá egy kis némitó relé:) nekem az lx+ba nem kellett viszont a mostaniakba már kel rakni a kihangositókhoz igaz itt egy 8 morzést szoktam használni és akkor kirakja az autó hangszoróira is .
Volt bent egyik fórumtársunk a héten raktunk neki ablakmodult nagyon örült neki:)
A szerviz benyásnál 5e forint a 15000km-es
30e a diesel 20000-es szerviz
az enyémen most lesz a 30000-es szerviz kivi vagyok mit számol a gép:) múltkor 0-ft volt remélem most sem lesz sokkal drágább:)
A hátsó lámpákat az üvegeket lefóliáztam,oldalra mélynyomót raktam a másik oldalán van az erőlködö .
Ha valakinek kell erősitő van még 2 db blaupunkt az egyik 4x100w sinus a másik 4x75 wattot tud ha érdekel valakit küldök képeket.
Jah ma ülésfütést javitottam jó móka volt lehámozni a bört az ülésről:):)
Az se szíjas. Csak a kétezres benzines és a 2000 dízel. A 2000-es benzinről tudom, hogy sima DOHC, azaz nem VVT, tehát mondhatni egy "régi darab", ezek szerint a dízelnél is lehet, hogy csak az 1.6-os a modern fejlesztés, a 2.0-es meg megmaradt valamiből.
"Ha kormánytekergetés közben kell hirtelen hangtalanítani" Erre írtam én még jórégen, hogy nekem a régi Megane-ban nem a kormányon voltak a gombok, hanem a kormányoszlopon, majdnem, mint egy bajuszkapcsoló, pár gombbal, és tekerős hangerőszabályzóval. Az valahogy jobban tetszett, igaz, az kazettás magnó volt.
Mostanában ott tartok, hogy inkább a középkonzolt használom, az legalább mindíg ott van, nem kell a parkolóban szétnézni a fejjel lefelé álló kormányon, hogy most mit is bökjek meg, ha csatornát akarok váltani.