Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sourcerer Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35713

!!!1996 Discovery segitseg!!!

 

Kedves forumozok,a most 17eves discom tegnap ota balhatulrol kopogo,kereplo hangot ad ki, amit jobban hallani uresben vagy gurulaskor kisebb sebessegnel. Ezen kivul jobbrakormanyzaskor felerosodik a kattogas, a balra valo kormanyzas csillapitja. 

 

A legjobban erre hasonlit:

 

http://youtu.be/abxmCFfajKs

 

 

 

A video alapjan a hatso diffrol lehet szo. A 2-3 kerdesem pedig (nincs semmiilyen autoszereloi multam/tapasztalatom, a kocsim nem magam szerelem sajnos): a kormanyzas hogy befolyasolja a hangot, tapasztalt e valaki hasonlot? Draga a javitasa? Es a legfontosabb: igy hasznalhatom vagy nem ajanlatos? Vezelyesnek nem gondolnam, inkbb azert mert esetleg tovabb barmolhatok valamit hasznalat soran ami nagyobb koltsegeket eredmenyez...

 

 

elore is koszonom a segitseget, valaszokat..

 

 

terrano1 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35712

Szerintem nem kéne járatni a motort.Egyébként, nem ismerem ezt a mocit de másik gépen láttam már olyat,hogy az adagoló szimeringje ment el nyaralni és telenyomta a kartelt gázolajjal.

Előzmény: Csuhás (35711)
Csuhás Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35711

Hmm igazad lehet. Kis fordulaton látszólag hibátlanul ment. Elmehetek vele a szervizbe, vagy inkább vontassuk be?

A  hengerbe bekerülő gázolaj hogy jut le a motorolajba, nekem a logikus az volna ha a kipufogó szelepen át távozna.

Vagy sűrítéskor lefelé szivárog a mardék megy a kipufogó felé és a többi hengerből jövő forró gázok elpárologtatják látványos füstöt okozva? Ha csak gyűrűzni kell a motort az nagyjából mennyibe fájhat?

Előzmény: Tie (35710)
Tie Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35710

Akkor gyűrűtörés. A kompresszióhiányos hengerben nem történik semmi, a befecskendezett gázolaj szépen lefolyik és hígitja az olajat, és persze azért is erőtlen a motor, mert három henger jár. Vagy kevesebb.

Előzmény: Csuhás (35709)
Csuhás Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35709

Az olaj inkább hígabbnak tűnt de nem volt tejszerű. Szóval inkább gázolaj mint víz került bele. Kis temponál teljesen normálisan ment az autó, se füst, se szokatlan hang, talán gyorsításoknál tűnt csak egy kicsivel erőtlenebbnek.

Előzmény: Tie (35708)
Tie Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35708

Ha pedig nem a víz, hanem a gázolaj jutott le a motorolajhoz, akkor az csak a dugattyúgyűrűnél - mármint az eltört gyűrűnél juthat le. 

 

Akkor meg reménykedj, hogy az eltört gyűrű nem gyalázta meg a hengerfalat. 

Előzmény: Tie (35707)
Tie Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35707

Rendelj hengerfejtömítést meg egy szett dugattyúgyűrűt, reménykedj, hogy nem gátrepedéa a hengerfejben, és keress egy jó gépműhelyt. 

A fehéres füst víztől van. Ha olaj lenne, kélesszürke lenne, ha meg sok gázolaj, akkor fekete. 

 

Az olajszinted pedig azért lett magasabb, mert belement a víz. Ne nagyon járasd így, mert a vizes olaj nem igazán keni a turbót, legalább azt ne nyírd ki. 

Előzmény: Csuhás (35706)
Csuhás Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35706

Segítség! Tanácsot kérek. Ma délután elindultam az M0-n. Olyan száz körül mehettem amikor látom a tükörben hogy durva szürkés fehéres füst csíkot húzok. A motorhangba is egy új zaj keveredett valami olyasmi mint amikor kártyapaklit pörgetnek. Megálltam erre a zaj is füst is megszűnt. Újra elindulva kis idő múlva megismétlődött a dolog. Amikor levettem a lában a gázról a motor nem lassult le a szokázos módon hanem csak lassan ment le a fordulatszám. Ezután gond nélkül hazaballagtam. Most már este van de két dolgot gyorsan megnéztem: A légszűrő kicsit domború volt, lehet hogy részben eltömődött. Az igazi meglepetés az olajszint ellenőrzéskor ért, legalább 10 centivel feljebb van az olajszint!!  Hogy lehet ez? Gázolaj került az olajba? Hol? Hogyan? Holnap megnézem a turbó lapátját, meg a turbó levegőhűtőt, hogy olajos-e, de most arra gondolok hogy a karter szellőzőn olajat szívott a levegővel a motor. Ez okozhatta füstöt. Látott már valaki ilyent? Ja elfelejtettem írni Discovery 2.5tdi a gép.

TdiOxi Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35705

ATF dexron II-es , ha R380 a váltó, abba is az kell. 3 litert kell venni, de men megy mind bele. Akna nélkül is meg lehet csinálni csak kényelmetlen. A betöltő csavarhoz kell egy torx dugófej, és a betöltéshez egy 20-30 centi hosszú gumicső, toldásnak a flakon csöcsére hogy bele tudd önteni.

Előzmény: Törölt nick (35701)
TdiOxi Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35704

Köszi, de ne félj nem török a babérjaidra:)

Előzmény: soonó (35698)
Ivwi Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35703

Szakikák!

Ha az ABS-es fékhez hozzányúlok (monnyuk mert le kell kötni a fékcsöveket) akkor légteleníteni úgyanúgy lehet mint egy hagyományos rendszert??? Egyik nyomogat, a másik meg tekergeti a légtelenítőcsavart???

Tie Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35702

Ha LT77 váltó, akkor ATF köll bele. Az LT230 terepváltóba meg 80w90 hajtóműolaj.

Előzmény: Törölt nick (35701)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35701

Üdv urak! Kérnék egy kis segítséget, 300-as discovery kézi kapcsolású váltójába milyen olajat érdemes venni? Sok ember sokfélét mondott, ezért még nem vettem semmit, illetve cserélni mennyire nehéz akna nélkül?

soonó Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35700

Övön aluli volt, de ez a tökéletes válasz. :-)

Előzmény: Tie (35679)
soonó Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35699

Ezt a kérdést itt sem hallotta senki. :-)

Előzmény: Luschin (35673)
soonó Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35698

Ja, hát akkor sok egészséget neki, meg satöbbi, oszt ha ezt is duplázod akkor pacsizunk.

 

...bár, ha beesik addig egy 5., akkor megen lesz kis egérutam. :-)

Előzmény: TdiOxi (35665)
Tie Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35697

Nincs lelapulva, mer egyrészt jófajta belsőkkel vannak szerelve, és nem eresztenek, másrészt meg ha mégis, akkor a haverom, akinél a pajtában áll az autó, időnként lapátol beléjük levegőt. Hogy mennyire repedezett, azt nem tudom, egyrészt mert lassan 4 éve egy métert nem mentem az autóval, és akkor nem voltak repedezettek, ráadásul a BFG MT oldalfalát ismerve kissé értelmezhetetlen fogalom ez a repedezett.

Az AT-hoz képest ugyanis borzalmasan erős oldalfala van, 8 réteg, sok acélszál, meg mikurvaannya. Iszonyatos.

 

Mintamélység van még rajtuk dögivel, én kb 35ezret  mentem velük, szerintem legalább 80ezer van még bennük mindennapos használatra, terepen fikarcnyit se éreztem, hogy bármiben csökkent volna a képességük, olyan 10-12mm körüli minta lehet rajtuk, a szélén a bütykök csücskei már kicsit kopottabbak - hiába, a V8-cal szeretünk lendületesen kanyarodni. :)

 

Azért négy és FÉL, mert teknikailag 5 gumi van, de az ötödik szerintem pótkeréknek való.

Mendén egyszer lecsúsztam a libikókáról, amikor féloldalasan mentem rá, és akkoriban még a rönköket összefogó menetes szár nem volt bemélyítve rönkbe, hanem kiállt belőle jó 15 centi hosszan, oszt az egyik gumit szépen kivágta. Kb 15 centi hosszan, a futófelülettől nem egészen a peremzónáig. Javítható maradt, mert a peremzóna nem sérült, és a híres-nevezetes Széna-téri gumis nagyon faszán megcsinálta, egy bazierős cementes-gumilapot vulkanizált rá belülről foltnak, a vágást is összevulkanizálta kívül. Azon a 20x20 centis folton baromi kemény lett a gumi, de nem púpos, meg semmi ilyesmi nincs vele, lehet vele járni, a pofa elmondása szerint abszolut korrekt eljárás, lexusok 250km/h-s gumijait is ezzel a technológiával javítja, és nincs velük semmi gond. Szóval abszolulte használható a gumi, de emiatt én csak pótkeréknek használtam, de igazándiból arra se volt szükségem sose, mert sose volt se defektem, se ilyesmim.

 

Árát nemtom, megálmodom. Ha nagyon kell, akár felni is van hozzá, háromküllős, tömlős, meg belső is van a gumikban, jófajta nagycsöcsű ruszki bivalyerős, azt nem dörzsöli ki semmi.

Előzmény: élijen (35690)
Tie Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35696

Előtte nap szólj rám itt, mert akkor össze kell szedni a varázseszközöket, mint a 220V-szivargyújtó-tápegység, meg az USB-RS232 átalakító, és hasonlók. :)

Előzmény: krisz_c (35691)
pinguru Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35695

El kell vinni a kocsit egy szakihoz állapot felmérésre, utána térdre imára, ezeken már sok olyan huncutság van, ami ha berosál, akkor ürítheted a családi kasszát, kenheted a hajadra az üzemanyagon sporolt manit.

Előzmény: Luschin (35694)
Luschin Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35694

Köszi mindenkinek aki a Jeep ügyben adott választ! :)

 

Amúgy ez a 2.7-es amit kinéztem (ML Merci motorja), az diesel és nem V8 de majd ha lesz rá időm regisztrálok oda és megkérdezem, hátha van több infó róla.

 

Mégegyszer köszi

Ivwi Creative Commons License 2013.08.08 0 0 35693

Milyen állapotban? Mennyire repedezett? Mi az, hogy négy és FÉL?? Mi a zára??

Előzmény: Tie (35681)
pinguru Creative Commons License 2013.08.08 0 0 35692

Amúgy aki nem jött szektagyűlésre az bánhatja, mert nagyon jó kis buli volt, Tomi mégegyszer kösz a kaját, Apumozgatástól jópár sztorit hallhattunk az épülő Defiről. 

krisz_c Creative Commons License 2013.08.08 0 0 35691

ok, a jövő héten valamelyik du. meglátogatlak

Előzmény: Tie (35689)
élijen Creative Commons License 2013.08.08 0 0 35690

Oszt azoktól hogyé' válnál meg?  Inkább híjjalak föl?   Mikoriak, hány mm, mióta áll lelapulva?  Ha jóárasítod, akkor elhozom, a Hunter legfeljebb lenyakaz, bár az ő gumáira PalmBéla is ráindult :)   Amaz lehet az ővé..

 

scottie, alakul a dolog, illetve csak kavarodik :)

Előzmény: Tie (35681)
Tie Creative Commons License 2013.08.08 0 0 35689

Továbbra is hètfőtől péntekig 9-től 18-ig Kismaroson a bótban tudom megcsinálni, máskor sajnos nem. 

Előzmény: krisz_c (35685)
Tie Creative Commons License 2013.08.08 0 0 35688

Esetleg kipuffogóütemben feltekered a dugót magasra, hogy még nyitva legyen a kipuffogószelep, aztán levegővel kifúvatod a hengerből a spént, ami belehullott. 

Előzmény: Tie (35687)
Tie Creative Commons License 2013.08.08 0 0 35687

Én megpróbálnám valamiféle zsírral masszívvan kenni folyamatosan a menetfúrás közben, hogy a spén abba beleragadjon. Ilyesmi trükköt lpg szerelőtől láttam, akik a szívósorba furkálják be az injektorokat. 

 

Vagy esetleg megpróbálhatod azt, hogy felső holtpontra tekered az adott dugattyút, és utána egy pálcás mágnessel összehalászod a spént a furatból. 

 

De vesd fel a gondolatot az autószerelő műhely topikban, ott valaki biztos mond rá tuti megfejtést. 

Előzmény: spapda (35682)
scottiepippen Creative Commons License 2013.08.08 0 0 35686
Luschin, V8cars.hu forum szekcio. Remélem nem orrontanak meg rám itt ezért.
Előzmény: Luschin (35673)
krisz_c Creative Commons License 2013.08.08 0 0 35685

Tie!

 

Mikor ejthetnénk meg a GPS baszkurálást?

pinguru Creative Commons License 2013.08.08 0 0 35684

Fúráskor porszívozod a furatot mund az állat, vagy eleve beletömsz egy rongyot a menetbe, és fúrás után kiporszívozod. Valahogy így csinálják a szakik.

Előzmény: spapda (35682)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!