Ajánlom figyelmedbe a Vasúti automatika c. könyvet amelyet a BME közlekedésmérnöki tanszéke szerkesztett, (nekem egy haverom Győrben a SZIF-re jár és Ő vette meg a jegyztboltban: 500Ft-ért). Amúgy a D-55 és KA-69 alpkapcsolásait tartalmazza működési leírásokkal együtt 502 oldalon, 195 rajzzal!
Köszi! Gondolom kint vagy telepíteni az új bizt. ber.nél. Tudnál majd a berendezésről mondani pár szót? Esetleg tudnál pár képet feltenni az új berendezésröl? Én nagyon megköszönném!!!! :))))
A fázis sorrendet már az áramellátó berendezés is figyeli. Három fázisnál, D-55-nél 48V egyen az ellenőrzés, ez két drót felcserélésnél nincs végállás a váltónak jelzést eredményez.
Bcsabán D55 berendezés van. Ha jól tudom 3 fázisú motorhoz 4 szál drót megy ki, azzal intézi az állítást és az ellenőrzést is. És ott van olyan, hogy ha a blokkos úgy köti be a hajtóművet, hogy 2 drótot véletlenül felcserél, akkor minden jól működik, csak amikor odakint E-ben áll a váltó, akkor a berendezés bent K-nak érzi és fordítva. Lehet, hogy ez a fázissorrenddel van összefüggésben? Vagy ez két külön eset?
Erről a békéscsabai dologról nem hallottam (mesélj!), csak arról, hogy az áramkör nincs (vagy csak nem volt?) felkészítve arra, hogy a helytelen fázissorrend miatti rossz állítást észrevegye. Egyszer az áramszolgáltató rossz sorrendben adta vissza a fázisokat és úgy derült ki. Ha jót írt a biztberkönyvem.
Bocsi, régi téma, de most olvastam (fázissorend miatti problémák 3 fázisú váltómotornál.)
Ezzel függ össze az a probléma is, hogy ha a 3 fázisú váltómotor javításakor véletlenül összecserélnek két vezetéket, akkor az egyenes állású váltót kitérőnek jelenti vissza a berendezés (és fordítva)?
Ebből pedig Békéscsabán volt gond a 80-as(?) években. Nem sebességtúllépés, hanem foglalt vg-ra járt a vonat. Lezárva a vg.út a VII.-re volt, a bejáraton szabad fény volt -kettő sárga-, a vonat pedig a foglalt VI.-on kötött ki.
"Ami elektronikus, az Dic-Cad formátum. Ehhez kell a program. Autocad rajzot keresek, ha az van, azt tudod majd olvasni? Talán van ami már abban készült."
Erre a Dic-Cad-re gondoltam, hogy ezt megnyitja az ACAD. Ezek szerint nem... :)
Igen az vagyok. Nem sok rajz létezik elektronikus formátumban, csak papíron. Ami elektronikus, az Dic-Cad formátum. Ehhez kell a program. Autocad rajzot keresek, ha az van, azt tudod majd olvasni? Talán van ami már abban készült.
D-70-hez a felépítési elv nagyon hasonló, csak tolató funkciók nélkül. Nem kell jelfogóegység, nincs szükség annyi jelfogóra. Például a váltóvezérlés váltónként egy jelfogósáv. Nem egység, hanem két sor jelfogóból álló jelfogósáv. Elvileg csereszabatos, csak éppen nincs másik berendezés, amivel csereszabatos lenne. A sávok D-70 szerű tuchelokkal csatlakoznak az állványba.
Aha, én azt hittem ez valami D70V szerűség... De akkor azt nem értem, hogy ha nem egységekből áll, akkor honnan jön a Domino név, és mi köze az Integrához?
Bátor kijelentés, hogy nem készült a 67/70-nél újabb berendezés.
Konkrétan? Mi az ami a D70-hez képest valódi újdonságot hozó jelfogós berendezés volt?
Nem jelfogó egységekből épül fel, hanem jelfogó sávokból. Az eredeti tervek szerint ebből is sorozat gyártás lett volna. A KA-69-hez hasonló elv alapján, de a HÉVes specialításokkal. Ne hasonlítsuk az apró áramköri módosításokhoz! Ez tényleg új berendezés típus! Mint üzemeltető nem szeretjük, mert egyedi. De, ha több lenne belőle, több lenne a tapasztalat, tartalék alkatrész, stb., jobban szeretnénk. Ez csak emberi tulajdonság.
Bátor kijelentés, hogy nem készült a 67/70-nél újabb berendezés. A fejlesztőit ne bántsuk, inkább tiszteljük!