Pontosan így nyílik nekem is. Ebből az következik, hogy a bovden jó, csak nem pattan ki a kis nyílás. Ezen nincs mit rövidíteni. Nem olyan sűrűn tankolok, engem nem zavar.
Azért mondtam, hogy érdekes, mert volt már nálam korábban is a kocsi és akkor előfordult ilyen, de nem emlékszem, hogy bármi gond lett volna a gázadással... Csak a km óra lement 0-ra, a megtett km számláló pedig elfelejtett pörögni.
Korábban erre a problémára azt a választ kaptam, hogy karosszériaprobléma (?) és baromi sokba kerülne a javítás... Ugyan nem Peugeot szervizben, de megbízható helyen...
Először én sem találtam, de aztán meglett. (Enyém '98-as) Hacsak máshova nem rejtették, akkor a jobb hátsó kerék dobja és az üa tartály közé van beszorítva.
Sziasztok! Légyszíves segítsetek nekem abban, hogy hol találom a 2003as 1.8 16v pezsómon az üzemanyag szűrőt! Mert én egyik hátsó kerék előtt sem találom. És lehet bennem van a hiba.Köszi
Sziasztok! Nem régen vettem egy 1.8 16v husky 2003as pezsót, és nem találom az üzemanyag szűrőt egyik oldalon sem a hátsó kerék előtt a tank mellett. Esetleg tudtok nekem pontosabb meghatározást adni hogy hol keressem?
Az, hogy kis idő múlva megjavul magától, inkább a jeladó problémát valószínűsíti (nekem is pont így viselkedett) és valóban, érezhető volt a gázpedálon is, hogy valami nem oké. Egészen pontosan, kis gázra nagyon megindult, aztán meg nem ment annyira, mint kéne. W_Henrik nem írta, hogy tapasztalt volna ilyet, ha nem, akkor tényleg kétesélyes a dolog.
Olajcsere - hidrotőke Az olajcser kapcsán rengeteg hozzászólás volt, illetve rengeteg szakanyagot elolvastam, aminek a következő a lényege. Éghajlatunkon általánosságban a 10W40 és az 5w-40 olajok a megfelelők az átlag autóba, ezt speciális gyári előírás módosíthatja. A 10W-40-ek majd 100%-a félszintetikus és egyben olcsóbb, mint az 5w40-es szintetikus olajok. A jó nevű félszintetikusok olyan szinten adalékoltak, hogy minőségüknél fogva az esetek nagyon nagy részében még túl is teljesítik a motor követelményeit. A szintetikusak viszont strapabíróbbak és jobbak a hidegkenési tulajdonságaik. (ez főleg télen szempont) Üzem-meleg állapotban a viszozitásban nincs gyakorlatilag eltérés. Ennyit röviden a kenésről.
Ámde egy picit más a helyzet az olaj vezérelt hidrotőkékkel. A hidrotóke hideg olajjal fújja fel magát, aztán utána már csak utánállít a hőtágulások szerint. (hosszabb leállás után a kis golyósszelep elengedheti az olajat, meg a meleg üzemre beállt hézag a kihüléssel megnő, ezért csetteghetnek a tőkék indításkor egy pár másodpercig, mert éppen fújják fel magukat). Ha csettegés nem múlik, annak több oka lehet, de a két leglényegesebb ( nem tudja felfújni magát, vagy a felfújt állapotot nem tudja megfelelő szinten tartani) - elkoszolódott a feltöltő luk, vagy kicsit kopottabb a hidrotőke. Ez utóbbi eset talán a kevésbé tárgylat és szerintem olaj vastagsággal jobban összefüggő. Ebben az esetben tehát ahogy fújja fel magát a hidrotőke, a felesleges olajat egy szűk csatornán préseli ki, ami ha kopik, alacsonyabb nyomáson engedi ki az olajat. Ez a nyomás akkor a maximális, amikor a vezérműtengely bütyke éppen lefele nyomja a hidrotőkét. Namost, ha több olajat présel ilyenkor ki, mint amennyit vissza tud szipákolni, akkor kezdődik el, hogy néha vissza tudja fújni magát néha nem, majd a végén már nem is tudja beállítani magát. Az első esetben néha csetteg, míg az utóbbiban mindig. Az utóbbinál már az is előfordul, hogy a hideg csettegés melegedéssel sem múlik el. Mindezek alapján, ha vékonyabb az olaj, ez a préselődési folyamat okozhat zavart, mert így a kopottabb tőkék már esetleg nem tudják optimálisra állatni magukat a melegedési ciklusban. (természetesen itt még nagyon kis mértékűek a kopások, amik már érzékenyek az olaj sűrűségre és még függnek tőle, a nagyobb kopások már nem változik olaj vastagsággal) Mindezt azért írom le, mert nem csekély fejtörést okozott számomra, hogy az olajcserével (10W-40-rő 5w-40-re váltásnál) miért lehetséges az, hogy indításnál semmilyen abnormális hangot nem hallok, majd a melegedési ciklus végén néha hallok becsettegést. Ez egy saját levezetés, de ha valakit a pontos működés is érdekel - amiből a levezetés származik - akkor itt megtalálja:
Üdv! Nekem hasonló a problémám:)(1.8 16v) Melegen ugrál az alapjárat és kb 3000 alatt 3 hengerezik, de utána elkapja mind a 4. Sőtt, néha még pukkanást is hallok, ha lepadlózom. A szerelőm szerint gyújtó trafó, de egy új kb 40:(
Korábban azt írták a fórumban, hogy a nem működő km órához és megtett km számlálóhoz lefulladás és/vagy teljesítményvesztés is társul. De ha csak a műszerek nem mennek, mint W_Henrik esetében, akkor is a sebesség impulzus jeladó okozza? Ez kicsit érdekes számomra...
Korábban volt egy kis kuplung problémám. Néha beragadt és alá kellett nyúlni, hogy visszahúzzam, mert nem lehetett berakni sebességbe teljes kinyomás esetén. Teljesen véletlenszerűen jött elő. Volt, hogy 2 hétig semmi és volt, hogy 2 nap alatt háromszor is előfordult. Ennél a háromszori eset egyikénél egy Antipollen Fault hibaüzenet is társult hozzá. Ezt mi okozhatta?
A kuplungra (megbízható) szervizben rávágták, hogy (ha jól emlékszem) a felső munkahengert kell cserélni és megcsináltattam. Azóta egyelőre rendben van. Kopp-Kopp-Kopp... :)
Nekem most csinálták meg a km órámat, a sagem panelban el volt törve egy chip azt kellet kicserélni, mondjuk nekem szinte sose működött. Azóta patika...:)
Vezérműszíjat milyen gyakran kell cserélni? 100 000 km? Mert akkor lassan már érik. A csávó azt mondta, hogy nem látni már az írást rajta. na most ez vagy gyorsan lekopik róla, vagy már a végét járja?
Üdv a 406 tulajok körében! A rádióhoz nem tudok hozzászólni, illetve csak annyit, hogy amióta megvettem az enyémet (2 éve) nekem se jó a CD lejátszó, nemhogy MP3-at meg írottat, de egyáltalán semmilyen cd-t nem ismer fel. :) Mindegy, rádiózom, annyira nem foglalkoztam vele. Egyébként a kormányoszlopról vezérelhetőség tényleg jó dolog.
A másik a km óra. Ez már sokunknál előfordult probléma, a váltóban lévő sebesség impulzus jeladót cseréltesd ki, kis műanyag, fogaskerekes kütyü, 10-15 ezer körül beszerezhető.
Igen c20xe és 91'. Direkt nem akartam xc20xe-t, mert az csak egy lebutított c20xe. Mondjuk én a calit hobbiautónak használom tavasztól őszig. 2009 elején tettem is fel róla képet itt a topikban is.
Jövőre össze kellene hozni egy topik talit az euroringen egy kis pályázásra.
Friss 406 tulaj vagyok! 2001.03. 1.8 Symbole a kicsike. Az lenne a kérdésem, hogy a gyári autórádióhoz érdemes lenne-e vennem egy cd-tárat, vagy inkább a régi verdából dobjam-e át az Alpine fejegységet? Sajnos ez a gyári Clarion simán kiköpte a frissen írt audio cd-met, az mp3-at meg hírből sem ismeri. Amúgy sok funkciója van és a bajuszkapcsolós vezérlés is jó dolog, de a rádió nem elégíti ki a zenehallgatási igényemet.
Más kérdés. Úgy 10-ből egyszer nem megy a kilóméteróra és a km számláló sem, de megjavul magától 10-15 percen belül max. Mi okozhatja a hibát és mi a megoldás? Előre is köszi, nem mbírném most 100k hsz-t elolvasni... ;)
Nekem írtál a másik oldalon, csak oda nem akartam beírni...
Miért lettél átverve? Mi a baj a kormányművel? Ez is folyik?
Vagy mi van vele?
Valószínűleg fel lehet újítani, de lehet hogy jobban megéri egy bontott jót venni mivel ha jól látom a dolgot 406 -éknál nem divat a rossz kormánymű nem úgy mint egyes off gépjárműveknél...
Nekem is illyen, szerintem a bowden van megnyúlva és nem tud annyit húzni hogy a retesz oldjon és "kipattanjon" az ajtó. Valahogy rövidíteni kellene a bowdenen valahol.
Szerintem a betöltő nyílás ajtajának rugója fáradt meg. Nekem is ilyen. Én be szoktam támasztani a kocsiban lévő térképpel a nyitóját. :-) És így tudom nyitni.
Hát ez elég érdekes, hogy jobban csattognak a hidrotőkék 5w-40-es olajtól....nem lehet, hogy valamelyik rugója törtött és az kerepel? Az eddig benne levő olajos trutyi meg ezt áthidalta ezt a problémát és ezért nem tűnt fel?
olvasd el ezt, érdemes: http://calibra.atw.hu/m_tuning/tune07.htm