Azért néhány dolog, hogy valamicskét mégis megpróbáljunk megérteni:
*a Ferrari ott van a kezdetektől a mezőnyben, míg más csapatok jöttek-mentek. Érthető, ha az évtizedek alatt egyre inkább kialakultak a maga tradíciói.
*miután az Alfa, a Lancia és a Maserati távozott, a Ferrari maradt az olaszoknak. Ráadásul megtartva a szponzorok megjelenésével is megtartva az olaszok hagyományos versenyszínét, a vöröst. (volt azóta Benetton, de ők brit bázissal működtek és inkább csak egy céget képviseltek; a Minardi szerethető csapat volt, de legfeljebb az esélytelen kistesó szerepe maradt nekik; most meg ott van a Toro Rosso, de ők meg "kis Red Bull"). Ezzel szemben például a britek hozzászokhattak, hogy több csapatuk is verseng.
*mindvégig megmaradtak a saját motor mellett, ami tovább erősítette a hagyományokat és a nemzeti kötődést (míg a McLarennek a "tömegmotor" Cosworth után ott volt a német Porsche hátterével készített luxemburgi eredetű TAG, a japán Honda, újra a Ford után rövid ideig a francia Peugeot, aztán a német Mercedes, a svájci-brit Ilmor műszaki hátterével. Vagy a Williamsnek a Honda, a francia Renault, a német BMW, aztán volt még japán Toyota, most épp Mercedes.)
*Ascari óta nem nagyon volt bajnokesélyes pilótájuk az olaszoknak. Alboreto állt hozzá legközelebb 1985-ben - ő is Ferrariban. Így inkább a Ferraritól várhattak több sikerélményt.
Martin Brundle @MBrundleF1 Sorry Monza Grand Prix was so boring, we'll do better for you in Singapore. There were a few highlights, have to write 1000 words on them...
Igen, a Ferrari az az olaszsag megtestesitoje. Mintha egy magyar klubcsapat jatszana egy olyan klibbal ahol van egy jo magyar. de meg ez sem teljesen jo pelda.
CH szerint 1983-ban meg akarták verni Prostot, később persze nagyon megszerették a kis processzort egészen addig amig 1991-ben kritizálni merte a Ferrarit.
Az meg van amikor 83-ban Imolában kiesik Patrese pár körrel a vége előtt? :)
Nekem az volt a nagyon érdekes, hogy miután Vettel a Ferrari versenyzőjévé vált, a tifosi látszólag elfelejtette, hogy hányszor vette el a Ferraritól a vb-címet, és most azon a pályán ünnepelték, ahol pár éve még lazán kifütyülték.
Kekének az 1982-es szezonban szerzett egy szem győzelme volt az első. Így év végén valóban megállta a helyét az 1 világbajnoki cím 1 futamgyőzelemmel, az egész addigi karrierre.
Mert az eminenseket sehol sem szeretik...Szerintem ezert. Tul jofiu az imidzse es ha rosszat csinal azt mindenki szandekos szemetsegbek tartja. Masoknal ez a csibeszeg, vaganysag, utcai stilus (Ocsi bacsi utan:)). Ilyenek az emberek