Keresés

Részletes keresés

benbe Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49847

Összezavarta a csavart érpáron menő, Magyar Posta tulajdonú telefonvonalakat? Mert, ha nem, akkor még mindig az a helyzet, amit én írok, és nem az, amit manhattani.

Előzmény: róbertke (49845)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49846

Az az egy szem gőzös volt ott, kiállítva.

Előzmény: k.fecó (49844)
róbertke Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49845

Közlekedési mérnök barátom elmondta, hogy miért volt kint a Gigant.

Olyasmit produkált nekik, amit még szimulációs programban sem álmodtak meg. 

Ne idegesítsd magad fel fölöslegesen, nem éri meg. 

Előzmény: benbe (49843)
k.fecó Creative Commons License 2013.02.02 -1 0 49844

Van az itteni fórumtársak közül közül valakinek információja arról, hogy Táborfalván tárolnak-e még gőzösöket?

(Ott, ahonnan a 375,670 Kecelre került.)

 

Vagy ez még napjainkban is hadititoknak számít?

benbe Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49843

Szép dolog röhögni, de manhattani akkor is hülyeséget ír. Áramellátási méréseket végeztek egy korszerűtlen és egy korszerű járművel, szó sincs semmiféle távközlő berendezésekről és arról sem, hogy a BVh-t azért vitték volna, mert szar. A Gigantot tényleg azért vitték.

Előzmény: róbertke (49842)
róbertke Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49842

Sajtvásáron voltak .... :-)))))))))

Előzmény: Bárdos Imre (49840)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49841

A tengszml. az tengerszemlátót jelent? :)

Előzmény: akóR (49839)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49840

Szerintem eddig csak azt sikerült bizonyítani, hogy szerinted nem zavarmérések miatt volt kint a két jármű. Na mindegy, inkább gőzösözzünk.

Előzmény: benbe (49837)
akóR Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49839

Valami ilyesmit meséltek anno.

Azután, amikor a vágányok közül kitették a két szélre a tengszml. érzékelőket, elmúlt a hiba.

Előzmény: smnks (49836)
Mágus23 Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49838

Üdv Antal ! Most láttam meg . Rendben  méretarányok érzékeltetése miatt, arra de csak max arra volt jó ott és akkor. Véleményem szerint semmi mársra.

Előzmény: fantal (49835)
benbe Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49837

Ezt senki nem mondta, mindössze annyit, hogy manhatteninek egy szava sem igaz, ezt pedig sikerült tételesen bebizonyítani.

Előzmény: Bárdos Imre (49834)
smnks Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49836

A simító-fojtó fluxusa zavarta össze a tengelyszámlálót. Tudtommal...

Előzmény: M62-238 (49831)
fantal Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49835

Elolvastad, mit írtam, hogy miért készült az a torzó?

Előzmény: Mágus23 (49830)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49834

Sőt, mikor még csak egy szem BDV volt, akkor is mentek távközlési és tán biztber zavartatást mérni a pécsi oldalba. De ez biztosan nem igaz, mert a BDV tökéletes.

Előzmény: M62-238 (49831)
akóR Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49833

:-)))

Főleg a zutolsó mondatod támogatható ! :-))

Előzmény: benbe (49827)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49832

Manhattani éppen nem az a típus, aki utál mindent, ami magyar, de nem is az, aki valamit csak azért istenít, legyen bármilyen sz@r is esetleg, mert a magyar ipar remeke. De erről ennyit.

Előzmény: benbe (49827)
M62-238 Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49831

Ezt nem tudom,de a veresegyházi vonal villamosítása után gond volt az aszinkronnotoros BDV-kkel is mert bezavarták a bizbert vagy valami mást,már nem tudom.

Előzmény: benbe (49827)
Mágus23 Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49830

Üdv! Véleményem szerint ez az amit sem kiállítani sem megmenteni semmi értelme én ezt bontóra küldeném.

Előzmény: wrn30601 (49817)
alkotasu Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49829

"képtelenek voltak egy olyan motorkocsi tipust kifejleszteni, esetleg megspékelve egy mellékkocsival, amely esetében nem kellett volna Bz-ket vennünk"

 

Szerintem itt nem a képtelenséggel volt a baj, hanem azzal, hogy a csehet "óccsóért" adták a szar buzenykákat. Kényelem=0, a megbízhatóság is tartott ehhez az értékhez. Volt a szoc. táborban egy ilyen gyártmány, osz' megvették testvériességből. Ennél jobbat is össze tudtak volna hozni, ha akarnak. Csak nem akartak az elvtársak politikai okból.

Előzmény: k.novotny (49781)
benbe Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49828

Az eredeti téma a Betuweroute-on próbázó V63-asról és BVhmot-ról szólt, l. eggyel lentebb!

Előzmény: Törölt nick (49826)
benbe Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49827

A Gigant ezért volt. A BVh pedig azért, mert kellett egy korszerű jármű is (aszinkron motor, GTO-tirisztoros vezérlés, stb.), amit viszont egyszerűbb volt akkor már a MÁV-tól bérelni, mint mondjuk a DB-től egy 185-öst.

 

Mindez szöges ellentétben áll azzal, amit manhatteni először írt, jelesül, hogy "Ennek a Ganznak a termékei már arról világhírűek, hogy annyi villamos zajt keltenek, hogy egy holland vasút azzal próbálta a távközlési rendszerei zavarállóságát :-)" Hiszen szó sincs távközlésről, és szó sincs arról sem, hogy minden termék nagy zajkeltő lett volna. Csak az öreg telefonszerelőnek könnyebb mindenre azt mondani, ami magyar, hogy szar, és imádni a külföldet, főleg a zusát.

Előzmény: M62-238 (49824)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49826

"A Betuweroute-ról beszélünk, Hollandiában, ott nincsenek csavart érpárok"

 

Ez igaz, mint ahogy menetrendszrűen közlekedő Ganz-járművek se. (Szerencséjükre...) Viszont, hogy a nem-vasúti hálózatok átviteli útjait arrafelé melyik szolgáltató miből építi, azt mi innen azért olyan biztosan megintcsak nem tudhatjuk. No, de ne OFF-oljunk tovább a távközlési topicba való témákkal, mert aztán kikapunk! :)

Előzmény: benbe (49821)
róbertke Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49825

....hát nem az elektromos füsttől bűzlött hazafelé a BVhmot .....:-)))))))))

Előzmény: Bárdos Imre (49823)
M62-238 Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49824

Akkoriban valamelyik vasutasújság írta,hogy a méréseket a Magyar,rossz fázistényezőjű járművekkel végezték,de nem a gépek zajára voltak kíváncsiak,arról tudtak.

Több videó kommentben is írják,hogy mikor és mit mértek.

Előzmény: Bárdos Imre (49823)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49823

Biztos csak kitalálták a zavartatásmérést, hogy ki Gigantozhassanak/Kis Samuzhassanak oda a szakemberek. :)

Előzmény: róbertke (49822)
róbertke Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49822

Az egyik film 2001 -ből

 

http://www.youtube.com/watch?v=YPxXRWwByYY

Előzmény: benbe (49821)
benbe Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49821

A Betuweroute-ról beszélünk, Hollandiában, ott nincsenek csavart érpárok, meg régebbről ottmaradt távközlő berendezések.

Előzmény: Törölt nick (49820)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49820

"Alig hiszem, hogy a GSM-et vagy az ETCS vonatbefolyásolót zavarnák a Ganz-termékek."

Szerintem sokkal összetettebb, komplexebb műszaki kérdéskör fedi le a témát, mint hogy ezt így expressis verbis ki lehessen jelenteni. 

Azt én sem hiszem, hogy a Szilik és a Gigantok a GSM-R hálózatok és az ETCS rendszerek működésében üzemviteli problémákat okoznának, annak ellenére, hogy (anélkül, hogy itt vizsgálati jegyzőkönyvek eredményeire tudnék fejből hivatkozni) én is úgy tudom, hogy elektromágneses zavarkibocsátásuk egyes értékei áramátalakító rendszereik működési elvéből következően két, vagy három nagyságrenddel is meghaladják a ma érvényes vonatkozó szabványok (EMC) tűrésmezőinek határértékeit. (Ez nem hibájuk, vagy bűnük, fél évszázada az akkori előírások az ilyen jellemzőkkel rendelkező áramátalakítási megoldások alkalmazását még lehetővé tették. Abba már ne is menjünk bele, hogy a megváltozott követelmények nyomán kívánatossá vált zavarelnyomás érdekében csinálhattak-e volna velük valamit.) 

Másfelől viszont a vasúti távközlés és biztber nem csak GSM és ETCS eszközök összességéből áll. Sodort érpáras kábeleken üzemelő átviteli rendszerek üzemében már nem csak minőségromlásokat, hanem üzembiztonsági kockázatokat jelentő zavarokat is okozhatnak. Jóllehet a vasútvonalak mentén létezett ilyen rendszereket a villamosítás folyamán ki kellett váltani „immunis” megoldásokkal (pl. fényvezetős alapáramkörök) de, a vasút közelében telepített nem-vasúti hálózatok érintett hálózati eszközeiben, vagy közegeiben (de akár a vasútiakéban is, mint pl. a még meglévő régebbi távközlési berendezések), már okozhatnak problémákat azok üzemeltetőinek. Az már csak hab a tortán, hogy a villamos felsővezetékek erősáramú távolbahatását és az indukálódó földáramok hatásait az ilyen eszközökre a munkaáramoknak a fázishasítós rendszerű áramátalakítás által generált jelalakjai hogyan befolyásolják. Egykori munkadómnál, a Posta Kísérleti Intézetben a hálózatos osztályon ezekkel a problémákkal egy külön csoport foglalkozott.    

Előzmény: benbe (49808)
fantal Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49819

A 326-os mozdonytorzó egy ipari kiállításra készült, ahol a torzó mellett a mozdonyrész méretarányos kicsinyítései voltak kiállítva, egészen a M 1:2-től a TT méretarányig. (Mindegyik makett ezt a torzót ábrázolta más-más méretarányban)

Előzmény: wrn30601 (49817)
fantal Creative Commons License 2013.02.02 0 0 49818

A V40-eset is szétvágatták volna, valaki deszka borítást készített neki, hogy a főnökség ne vegye észre, lebukott, kirúgták. Ha ő nincs, ma nincs kiállított 40-es Kandónk.

 

Urban legend.

 

A mozdonyt 1967. december 31-én selejtezte a MÁV, és 1968-ban már meg is kapta a Közlekedési Múzeum (a leltári száma 1968-as....)

 

A 004-es Nohab az 1998-as balesetben olyan sérüléseket szenvedett, hogy deformálódott a járműszerkezet. Az volt a kompromisszum, hogy hol vágták el a roncs járművet: nos azért van csak két tengely a háromtengelyes forgóvázból, mert különben nem lehetett volna használni a múzeum alagsori bejáratát, ui. belógott volna oda a kiállított mozdonytorzó jobboldali ütközője.

Előzmény: manhattani (49745)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!