Ez nem váltóáramos, nagyfeszültségű, rotoronként duplamotoros lezli. A ritka kivétel, kis egyenáramú motorja van, mint mondjuk a játékokban, ablaktörlőben. Teljesen mindegy melyik sebességben állítod le.
A kézi félhold kapcsolót az XB alá is lehet illeszteni, használta tavaly a DB5-öt is így a 142-vel a MűPa-ban.
Mégvalami, minden lezli jobban szól ha nem a földön áll. Minimum keréken álljon, de egy doboz, zsámoly, sörösrekesz is (helytől függően) nagyon megdobja a hangját. Ideális ha a tölcsér már kb. a füledig ér.
Direkt kihúztam a lábkapcs.-ot bekapcs. előtt és Stop-pal "indult" a cucc. Gyárilag is így jött, amikor kiszedtem a dobozából... Hát, fene tudja. Azt hiszem, maradok a stoppolásnál kikapcsoláskor/bekapcsoláskor vagy a Fast-nél, a Slow mellőzöm a biztonság kedvéért.
Köszönöm! Hát, a lábkapcs. led-es, mondjuk látszani épp látszik hogy mi a helyzet bent a lezliben', de sokszor jól jönne a kézivezérlés is. Sőt, a legjobb a mindkettő lenne... :) A kis kockák (meg a Roland pedál) hozzászoktatott már a kézzel-lábbal indítgatáshoz. ;) Valamint ehhez a "párhuzamos Set-up"-hoz is jól jönne a játék közben a félhold...
Használom az Exp. pedált is, úgyhogy a torzítás ezúton lehet kontrollálni. A Master volume-vel meg nem kell játszani, 'csutka'...hadd szóljon. :) Nagyon finom szövetű ez a torzítás (főleg az XB-belsőjéhez képest).
Ahogy Peet mondja, nincs mire útmutató. Érdemesebb előbb bekapcs az orgonát, majd lezlit, kifelé meg fordítva. Elvileg van benne bedugásvédelem, legalábbis az enyémben van, tehát bekapcsolt állapotban sem durran ha menetközben kihúzom a dugót, de azért ettől célszerű tartózkodni.
Ennél mindegy a leállítás, mert kis egyenáramos motoros. A nagy duplamotorosoknál érdemes stop vagy fastban leállítani, hogy a slow tengely ne nyomódjon hosszú ideig egy pontjára a gumigyűrűnek.
Nem tudom hogy ennek is az alapállapota -vezélőkapcs. nélkül- a gyors?
Torz hangzáshoz érdemes a bemenetet gátlástalanul felnyomni. A hangerő visszavételével meg szépen kisimul a hangkép, mellőzhető az XB torzítója.
Mégegy javaslat. Látom, ott virít egy hangerőpedál. Ha rendesen dinamikázol is vele, akkor a lezli vezérlése lábbal már macerás, javaslom a kézzel vezérlést, az arra való átszokást. Én pl. mostanában feltettem az orgonára a duplagombos dobozt, de azon nem látni az állást. Csinálok hozzá rendes félhold háromállású kézikapcsolót, az az igazi.
Gratulálok én is a cuccodhoz! Kikapcsoláskor nem kell különösebben figyelned semmire, inkább olyan dolgokra ügyelj, hogy bekapcsolt állapotban, feltekert hangerőnél ne dugj be, vagy húzz ki kábelt.
Köszi, tehtube! :) Ma már a szomszédkergetésen tökéletesen működött a tube overdrive-ja. :D Technikai kérdés (mivel a használati útmutatót kispórolták - semmi hasonló sincs, csak a motion-honlapra lehet hagyatkozni): Ki- és bekapcs.-nál mire ügyeljen az ember - ilyen csöves jószágoknál? Hogy ajánlatos leállítani a 'lezli'-t? Stop gomb, aztán power off, vagy pl. slow módban is le-shutdown-olható?
Jó ÚJ illatok vannak a szobában...
na, köszönöm előre is! Neked már van Motion-ös múltad, ezért kérdezem.
A jó billentyűs játékért nem elsősorban a sok érintkező a felelős. Egyébként készítenek 10 érinkezős digitális modellt, úgyhíjják hogy Nyúbíszrííí. Drága, de legalább rossz.
A lényeg, hogy messze legyen a csuklópont a billentyűzettől, vagyis jó hosszú legyen a billentyű a takart részen is. Ettől van olyan jó mozgása. Könnyű, de mégis határozott, gyors.
1: Nos, van egy kis Fatarom, ott ez a túlnyúlási táv kb 1cm :-D (de legalább 2kg a cucc)
2: Egy "hagyományos" fataros waterfall szintibillentyűzetnél ez vagy 3cm-t is elér.
(Nord E, CX3, DB3, XK2,3, VK8)
3: Na itt jön a lényeg, az igazi Hammondnak ez 11cm!!! Még a modernizált szintiérintkezős Aurórának, B200-nak is. És szinte egyenértékű a nagyokkal a billentése.
4: A másik lényeg, a Hamm-Suz. New B3, meg a Viscount DB5 billentyűzete áll az igazihoz a legközelebb. A túlnyúlás "csak" 7-8cm, de lényegesen több a fentebb felsorolt kisebb típusoknál. Valami digizongorabillentyűzetből kreálhatták.
A DB5 még ráadásul normális áron is van, nem 20e EU :-(
Nézd meg a képen, mennyire továbbnyúlik befelé a billentyű.
Szép jószág, elégedett leszel vele. Főleg ha megmozduláson kinyomatod a hangját egy nagy cuccra. Legalább nem kell használni az XB1 overdrive potiját ;-)
Az a jó benne hogy az torzít aminek torzítania kell. A mértékének szabályozására meg ott a swell pedál. Mégegyszer gratula, Zs.
Üdv mindenkinek! :) Bemutatom Mrs.Big-et a PRO-145-ös személyében! :) A kölni www.g66.eu-tól rendelt cucc 2 hét alatt ért ide a GLS segítségével. Csodaszép szund', bika hangerő... és ugye 2 rotor, ahogy kell! Márcsak 6 db volt nekik, lassan jön az újabb fejlesztés...én maximálisan elégedett vagyok vele mióta megvan (14.30-óta :D)
A 80 as években készült Olasz analóg orgonáknak ,amelyiknek 9 drawbarja volt, annak 9 gyüjtősine, és érintkezője volt, ezért lehet ezekből nagyon jól szoló klónokat hallani. A digitális orgonákban meg teljesen felesleges lenne kettőnél több.
A G4 kapcsolatban köszönöm a sok érdeklődést, meghallgatni ezután Miskolcon lehet majd....
Köszi Jon, elég meggyőző. Gondolkodám a dolgon. A glissando-k főleg. Ezt XB1 meg se tudja közelíteni. Jut eszembe: van olyan klón, ami ugyanúgy 9 érintkezős, mint a rendes Hammondok?
kipróbálgattam a 858000000-as és "vonzáskörzete" típusú beállításokat, hát azt kell mondjam, hogy sajnos van... amire számítottam. De kicsit már közelít, legalább van kiindulási pontom. Még dolgozom az ügyön. Ja, meghallgattam a db5-öt, tényleg frankó a tornyítás. Kösz az ötletet.
Egyelőre a Hey Joe, The painter, One more rainy day, Prelude: hapiness-I'm so glad nótákat kagylózgatom. Ha végre lenne próbatermünk ezeket (is) szeretnénk nyomni. Na meg a Hush-t természetesen, de azt már gyakoroltuk. A Hush akkordjait főként Tőled lestem el, a Hey Joe-t meg már részben mutattam Neked. Üdv, Tamás.
A DB5 tényleg jó ötlet! A Zsolt hangszerét én vettem meg, néha úgy érzem egy kicsit visszasírja.... Na jó biztos nem, a jelenlegi cucca tuti nyerő. Egyébiránt a DB5 torzítója a legtöbb DP nótához elég. Pl. a No-no-no vagy a Demon's eye normál 3rd perkás, chorusos, full-overdrive-os Hammond szólója egy az egyben hozható. A torzítás miatt a perka úgy üt, ahogy az kell (természetesen álló lezlin a legjobb a hangzás). Egyébiránt a durvább számokban Lord nem is lezlivel küldte meg az orgonát. A Hard loving man reszelős, dobhártyaszaggató overdrive-ja természetesen csak "durvább" gitárerősítővel hozható lére. A legtöbb hangzást én a DB5 torzítójával el tudtam érni. Mostanában egyébként is a 68-70-es DP számokat nyomom, ott meg alig kell torzító.
A Leslie-t megörököltem, az XB1-et Egerben sikerült beszereznem, mert mikor vettem ősszel, Gabesz még nem akarta eladni az övét. Meg az a helyzet, hogy ő a sajátját eléggé elhasználta, hogy úgymondjam a kb. 300 koncert alatt. Amit én vettem, az szobahangszer volt. Asszem, lemegyek Pellérdre és jól kipróbálom Tajtiéknál a DB5-öt. Úgy istenigazából, mert a Károly krt.-i boltban csak éppenhogy, mondhatnók provizorikus jelleggel tesztelhettem. És tényleg nagyon szép.
Már olvastam itt is a DB5-ről, régebbi hozzászólásokban, és igencsak dícséritek, tehát nincs más hátra, mint előre.
A Viscount DB5-nek a legszebb torzítója van. Igazi szép, meleg csöves jellegű hangzás, amely nem hangosodik fel túlságosan. Viszont egy Made In japanhoz több is jól jön. Nos, a DB5-nek van sztereó effekt inzertje (send-return) min a keverőknél, ezáltal bármit be lehet illeszteni még a kimenet előtt a hangképébe. Szokták pl. a HK Crunchmastert alkalmazni. Az csöves, ezáltal csövessé is teszi a hangot, emellett egy jó torzító. Bármilyen egyszerűbb torzító is beinzertálható.
Ámbár igazából a Deep Purple esetében nem az orgona torzít mint tudjuk, hanem a hangrendszer. Vezéreld túl a lezlit te is.
A DB5 nagyon finom orgona. Volt nekem, igen megszerettem, azért javaslom. A leakage mellett külön motor noise is adható a hangjához. Meg keyclick on, off. A kezelőfelülete nagyon B3-as, ami élő fellépésekkor nem mindegy. Ráadásul nagyon szép is.
Megörökölted Gábortól az XB1-et és a kis Allsoundot?
Köcce, minnyá neki is látok a dolognak. Leslie-m van egy Allsound, csak a próbateremben. Leakage ügyben sajnos semmit sem lehet tenni az xb esetében. Ez nagyon hiányzik. Aztán még nagyon hiányzik sok minden. Ami jó, az az overdrive, bár, ha sokat teszek rá, elvékonyodik a hangszer hangja és aránytalanul hangos lesz. DP hőskorszakbeli nótáknál igen fontos kellék. Azért jövök DP példával, mert január óta én tolom a Hammondot a Cry Free-ben. Ha 24-én nincs bulink, és nem is kell melóznom, akkor le fogok nézni. Nagyon gondolkodom egy DB5-ösön. Múltkor kipróbáltam és frankó klónnak tűnik. Na meg olcsó is viszonylag. Csak a torzítás nem annyira meggyőző. Mindenesetre köszi a tippet.
Kis hely a Geronimo. Egy faház a Hév mellett az óbudai dunaágnál. Viszont nincs lépcső!!! Fontos szempont :-) A ház egyik felébe becuccol a zenekar, az a "színpad", a többin a közönség. Viszont sok motoros fordul elő. A hely szerénységénél csak a díjazás szerényebb. Túl nagy várakozással ne tekints elébe, a jó zene a lényeg.
Egyébként ha netalán szeretnél szert tenne egy igazi hanggenerátoros csöves hammond-ra akkor nálam lehet jelentkezni. Sőt! Ha dobsz egy e-mail -t akkor küldök fényképeket és hangmintákat is.
Ha kíváncsi vagy akkor itt az e-mail címem: roxigen@t-online.hu
Csak kíváncsiságból is megéri :-)
Én vettem fel hasonló hangzást vele amit épp Te keresel.